Inderdaad, wat een zure openingspost. Moet een zeer frustrerend leventje hebben.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:34 schreef Flammie het volgende:
Ik heb een gezellig feestje gehad gister.. jij nog lekker gefokt TS?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:30 schreef Ringo het volgende:
Dat je juicht voor je land als het speelt. Bij winst of bij verlies. Dat is begrijpelijk. Dat het dak eraf gaat als ze winnen. Logisch. Dat het land op zijn kop staat als de finale wordt gehaald. Voorspelbaar.
Maar die kermis van gisteren. In het teken van (wat valt er méér van te maken dan?) een troep verliezers. Ruim vijfhonderdduizend verdwaasde burgerkinderen die in volmaakte krankzinnigheid net doen alsof we die finale NIET hebben verneukt. Niet hebben verkloot.
Alsof het goud binnen is.
Alsof er überhaupt iets te vieren valt.
Wat er daar in Amsterdam heeft moeten gebeuren gisteren, lijkt mij nog het meest op het naargeestige volksnationalisme dat Wilders-adepten als een bak lauwe puree over ons willen uitsmeren. Nederland tegen de rest van de wereld. Vooral niet naar de feiten luisteren. Oprechte kritiek afdoen als laffe, 'verraderlijke' verwijten. Uit goedkope nostalgie naar betere tijden jezelf loszingen van de werkelijkheid, doen alsof je ook nú nog recht hebt op een feestje. Het zuivere Volksgevoel viert haar overwinning.
Hup Holland hup! Laat de Leeuw maar in zijn hempie staan! Wij vangen hem wel op, geven 'm te vreten en te zuipen, schreeuwen dat ie er lekker bij loopt zo -- totdat ie het nog geloven gaat ook. Hoezee!
Wat een afgang. Een team dat op puur geluk steeds verder kwam. Dat het hele toernooi is doorgemazzeld. Dat de lelijkste en meest gewelddadige WK-finale ooit met een 0-1 verlies heeft mogen afsluiten.
Geen Wereldbeker. Geen internationale loftuitingen. Zelfs een simpel compliment was nog teveel eer. The Dutch, they lucky bastards, got what they deserved.
Een Verdiend Verlies. Dat is alles.
Maar "Wij". Trekken ons daar vanzelfsprekenderwijs geen snars van aan. Wij joelen door de grachten, bespuiten elkaar met bier, springen in het water. Als lastige kleine kinderen die de vermaningen van hun ouders niet nodig hebben om hoedanook de boel volledig op stelten te zetten.
Gewoon, omdat het kan.
Alleen in Nederland. Het land zonder schaamte. Wees er maar trots op.
Ik had een ban.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:34 schreef Flammie het volgende:
Ik heb een gezellig feestje gehad gister.. jij nog lekker gefokt TS?
Wat is dit toch altijd als er mensen die niet uit amsterdam komen naar de hoofdstad gaan??quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:41 schreef controlaltdelete het volgende:
het boerse volk
Ja dat nu heeft vervangen voor een soort horken voetbal, mooi visite kaartje.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:47 schreef mymoodfentje het volgende:
Ga jij je lekker druk maken om wat telegraaf kranten in het buitenland zeggen over het land dat in principe voetbal totaal heeft veranderd
Helemaal mee eens Ringo.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:30 schreef Ringo het volgende:
Dat je juicht voor je land als het speelt. Bij winst of bij verlies. Dat is begrijpelijk. Dat het dak eraf gaat als ze winnen. Logisch. Dat het land op zijn kop staat als de finale wordt gehaald. Voorspelbaar.
Maar die kermis van gisteren. In het teken van (wat valt er méér van te maken dan?) een troep verliezers. Ruim vijfhonderdduizend verdwaasde burgerkinderen die in volmaakte krankzinnigheid net doen alsof we die finale NIET hebben verneukt. Niet hebben verkloot.
Alsof het goud binnen is.
Alsof er überhaupt iets te vieren valt.
Wat er daar in Amsterdam heeft moeten gebeuren gisteren, lijkt mij nog het meest op het naargeestige volksnationalisme dat Wilders-adepten als een bak lauwe puree over ons willen uitsmeren. Nederland tegen de rest van de wereld. Vooral niet naar de feiten luisteren. Oprechte kritiek afdoen als laffe, 'verraderlijke' verwijten. Uit goedkope nostalgie naar betere tijden jezelf loszingen van de werkelijkheid, doen alsof je ook nú nog recht hebt op een feestje. Het zuivere Volksgevoel viert haar overwinning.
Hup Holland hup! Laat de Leeuw maar in zijn hempie staan! Wij vangen hem wel op, geven 'm te vreten en te zuipen, schreeuwen dat ie er lekker bij loopt zo -- totdat ie het nog geloven gaat ook. Hoezee!
Wat een afgang. Een team dat op puur geluk steeds verder kwam. Dat het hele toernooi is doorgemazzeld. Dat de lelijkste en meest gewelddadige WK-finale ooit met een 0-1 verlies heeft mogen afsluiten.
Geen Wereldbeker. Geen internationale loftuitingen. Zelfs een simpel compliment was nog teveel eer. The Dutch, they lucky bastards, got what they deserved.
Een Verdiend Verlies. Dat is alles.
Maar "Wij". Trekken ons daar vanzelfsprekenderwijs geen snars van aan. Wij joelen door de grachten, bespuiten elkaar met bier, springen in het water. Als lastige kleine kinderen die de vermaningen van hun ouders niet nodig hebben om hoedanook de boel volledig op stelten te zetten.
Gewoon, omdat het kan.
Alleen in Nederland. Het land zonder schaamte. Wees er maar trots op.
Boerse volk? Ben je zo wereldvreemd?quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:41 schreef controlaltdelete het volgende:
IK ben ook even wezen kijken. Ik ben op de Brouwersgracht geweest maar ben later na vertrokken en fijn naar huis gegaan. Wat een kermis inderdaad. Wat mij betreft was de huldiging op de het Museumpl voldoende geweest alhoewel het niet mijn feestje is met die afschuwelijke muziek, die slechte dj en het boerse volk wat uit heinde en verre naar A'dam is gekomen. Geef het volk brood en spelen toch?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja dat nu heeft vervangen voor een soort horken voetbal, mooi visite kaartje.
Het is maar een uitdrukking hoor voor mensen met een raar accent wat duidelijk niet thuis hoort in A'dam en dan word je een boer genoemdquote:Op woensdag 14 juli 2010 09:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat is dit toch altijd als er mensen die niet uit amsterdam komen naar de hoofdstad gaan??
Ik denk dat de gemiddelde boer nu druk is met hooien (oid) en zijn land irrigeren met deze droogtje
Mensen met Amsterdams accent die andere mensen betichten van het hebben van een raar accent.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:50 schreef controlaltdelete het volgende:
Het is maar een uitdrukking hoor voor mensen met een raar accent wat duidelijk niet thuis hoort in A'dam en dan word je een boer genoemd
Daar gaat het niet omquote:Op woensdag 14 juli 2010 09:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mensen met Amsterdams accent die andere mensen betichten van het hebben van een raar accent.
Dat is toch wel de meeste epische der epische fails.
Dat plaatst ons tussenquote:Op woensdag 14 juli 2010 09:49 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]dus? 2de van de wereld...haters gonna hate.
Dit dus.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mensen met Amsterdams accent die andere mensen betichten van het hebben van een raar accent.
Dat is toch wel de meeste epische der epische fails.
Als al die "boerenbekken" uit Amsterdam zouden wegblijven, dan kan de stad meteen het faillissement gaan aanvragen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:52 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om
Amsterdamse accenten horen in Amsterdam. Dat gegier uit die boerenbekken niet.
Nog meer wonderen van de wereld die we even voor je uit de doeken kunnen doen?
quote:
Dat dus.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:52 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om
En als je moeder een bek had gehad, was het geen paard geweestquote:Op woensdag 14 juli 2010 09:57 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Als al die "boerenbekken" uit Amsterdam zouden wegblijven, dan kan de stad meteen het faillissement gaan aanvragen.
Volgens mij moet je tegenwoordig voor écht plat Amsterdams tegenwoordig naar Purmerend of Almere.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:52 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Daar gaat het niet om
Nee hoor we houden nog zat andere toeristen over, uit alle streken van de wereld. Bovendien blijven de NlLse toeristen sowieso weg vanwege parkeerterreur, zit er tenminste toch nog iets goeds aan die hoge parkeertarievenquote:Op woensdag 14 juli 2010 09:57 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Als al die "boerenbekken" uit Amsterdam zouden wegblijven, dan kan de stad meteen het faillissement gaan aanvragen.
Leuk lijstjequote:Op woensdag 14 juli 2010 09:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat plaatst ons tussen
2x brazilië
2x italië
4x duitsland
2x argentinië
1x frankrijk
2x tjechaslowakije
2x hungarije
1x zweden
Wij staan zelfs in dit rijtje nog 2de na duitsland
Wat een bull shit. We hebben alleen de finale verloren. De rest hebben we allemaal gewonnen! We hebben zilver hoor! Mensen die zilver pakken op de OS gaan toch ook niet lopen janken dat ze verloren hebben? Veel is blijkbaar dus wel goed gegaan om zo ver te zijn gekomen! En dat mag gevierd worden!quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:43 schreef valek het volgende:
Ik snap ook niet wat er te vieren viel. We hebben VERLOREN.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:01 schreef Bosbeetle het volgende:
leuke discussie hier dus amsterdam regelt een huldiging maar daar zouden dan alleen maar mensen uit amsterdam mogen komen, want het nederlands elftal is immers van amsterdam
Volgens mij zijn Amsterdammers in staat om zowat elke stad ter wereld boers te vinden. New York? Boeren! Moskou? Wat een boeren! Shanghai? Wat een boeren!quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:01 schreef Katth het volgende:
Amsterdammers die niet buiten hun stad durven komen omdat ze de taal niet spreken
jeej ik heb bronsquote:Op woensdag 14 juli 2010 10:02 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Wat een bull shit. We hebben alleen de finale verloren. De rest hebben we allemaal gewonnen! We hebben zilver hoor! Mensen die zilver pakken op de OS gaan toch ook niet lopen janken dat ze verloren hebben? Veel is blijkbaar dus wel goed gegaan om zo ver te zijn gekomen! En dat mag gevierd worden!![]()
OMG, TS IS HET NIET EENS MET DE MASSA! SNEL, WE NOEMEN HEM EEN TROLL, DAN HOEVEN WE NIET OVER ZIJN OP NA TE DENKEN!!!111111quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:04 schreef Socios het volgende:
Dit noemt men ook wel:
EEN TROLLTOPIC PUR SANG
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:04 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Volgens mij zijn Amsterdammers in staat om zowat elke stad ter wereld boers te vinden. New York? Boeren! Moskou? Wat een boeren! Shanghai? Wat een boeren!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |