abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:30:41 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84032748
Dat je juicht voor je land als het speelt. Bij winst of bij verlies. Dat is begrijpelijk. Dat het dak eraf gaat als ze winnen. Logisch. Dat het land op zijn kop staat als de finale wordt gehaald. Voorspelbaar.

Maar die kermis van gisteren. In het teken van (wat valt er méér van te maken dan?) een troep verliezers. Ruim vijfhonderdduizend verdwaasde burgerkinderen die in volmaakte krankzinnigheid net doen alsof we die finale NIET hebben verneukt. Niet hebben verkloot.
Alsof het goud binnen is.
Alsof er überhaupt iets te vieren valt.

Wat er daar in Amsterdam heeft moeten gebeuren gisteren, lijkt mij nog het meest op het naargeestige volksnationalisme dat Wilders-adepten als een bak lauwe puree over ons willen uitsmeren. Nederland tegen de rest van de wereld. Vooral niet naar de feiten luisteren. Oprechte kritiek afdoen als laffe, 'verraderlijke' verwijten. Uit goedkope nostalgie naar betere tijden jezelf loszingen van de werkelijkheid, doen alsof je ook nú nog recht hebt op een feestje. Het zuivere Volksgevoel viert haar overwinning.

Hup Holland hup! Laat de Leeuw maar in zijn hempie staan! Wij vangen hem wel op, geven 'm te vreten en te zuipen, schreeuwen dat ie er lekker bij loopt zo -- totdat ie het nog geloven gaat ook. Hoezee!

Wat een afgang. Een team dat op puur geluk steeds verder kwam. Dat het hele toernooi is doorgemazzeld. Dat de lelijkste en meest gewelddadige WK-finale ooit met een 0-1 verlies heeft mogen afsluiten.
Geen Wereldbeker. Geen internationale loftuitingen. Zelfs een simpel compliment was nog teveel eer. The Dutch, they lucky bastards, got what they deserved.

Een Verdiend Verlies. Dat is alles.

Maar "Wij". Trekken ons daar vanzelfsprekenderwijs geen snars van aan. Wij joelen door de grachten, bespuiten elkaar met bier, springen in het water. Als lastige kleine kinderen die de vermaningen van hun ouders niet nodig hebben om hoedanook de boel volledig op stelten te zetten.
Gewoon, omdat het kan.

Alleen in Nederland. Het land zonder schaamte. Wees er maar trots op.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_84032795
Uruguay werd 4de (een nog ergere plek, want geen medialle) en ze werden als helden onthaald. Terecht.
pi_84032849
Puik stukkie.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_84032852
Ik heb een gezellig feestje gehad gister.. jij nog lekker gefokt TS?
pi_84032866
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:34 schreef Flammie het volgende:
Inderdaad, wat een zure openingspost. Moet een zeer frustrerend leventje hebben.
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:37:52 #6
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_84032922
Ik vond het ook niet waard om het te bekijken of er naartoe te gaan. Maar jij overdrijft wel heel erg.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_84032924
Het zit je wel diep hè, TS? Arm schaap. Het komt wel goed hoor! Ooit zul je eens plezier in je leven hebben!
pi_84032954
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:30 schreef Ringo het volgende:
Dat je juicht voor je land als het speelt. Bij winst of bij verlies. Dat is begrijpelijk. Dat het dak eraf gaat als ze winnen. Logisch. Dat het land op zijn kop staat als de finale wordt gehaald. Voorspelbaar.

Maar die kermis van gisteren. In het teken van (wat valt er méér van te maken dan?) een troep verliezers. Ruim vijfhonderdduizend verdwaasde burgerkinderen die in volmaakte krankzinnigheid net doen alsof we die finale NIET hebben verneukt. Niet hebben verkloot.

Wat er daar in Amsterdam heeft moeten gebeuren gisteren, lijkt mij nog het meest op het naargeestige volksnationalisme dat Wilders-adepten als een bak lauwe puree over ons willen uitsmeren. Nederland tegen de rest van de wereld. Vooral niet naar de feiten luisteren. Oprechte kritiek afdoen als laffe, 'verraderlijke' verwijten. Uit goedkope nostalgie naar betere tijden jezelf loszingen van de werkelijkheid, doen alsof je ook nú nog recht hebt op een feestje. Het zuivere Volksgevoel viert haar overwinning.

Hup Holland hup! Laat de Leeuw maar in zijn hempie staan! Wij vangen hem wel op, geven 'm te vreten en te zuipen, schreeuwen dat ie er lekker bij loopt zo -- totdat ie het nog geloven gaat ook. Hoezee!

Wat een afgang. Een team dat op puur geluk steeds verder kwam. Dat het hele toernooi is doorgemazzeld. Dat de lelijkste en meest gewelddadige WK-finale ooit met een 0-1 verlies heeft mogen afsluiten.
Geen Wereldbeker. Geen internationale loftuitingen. Zelfs een simpel compliment was nog teveel eer. The Dutch, they lucky bastards, got what they deserved.

Maar "Wij". Trekken ons daar vanzelfsprekenderwijs geen snars van aan. Wij joelen door de grachten, bespuiten elkaar met bier, springen in het water. Als lastige kleine kinderen die de vermaningen van hun ouders niet nodig hebben om hoedanook de boel volledig op stelten te zetten.
Gewoon, omdat het kan.

Ga dan alsjeblieft lekker ergens anders wonen...! Zelf nooit iets gepresteerd, zijn eigen geluk verbindend aan een ander en wanneer zij "falen" verontwaardigd zijn dat er een huldiging plaatsvind omdat we met ons minuscule landje de op een na beste van de wereld zijn in een van de, zo niet grootste, sport ter wereld...

Er zijn mensen/teams om heeeeeel wat minder gehuldigd! Denk niet dat jij ooit gehuldigd gaat worden... Confronterend he, mensen gehuldigd zien worden en realiseren dat jij nooit een prestatie zal leveren die zoiets waardig zal zijn!
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:40:02 #9
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84032968
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:34 schreef Flammie het volgende:
Ik had een ban.

Mooie bergetappe gezien!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_84033001
wat hebben brazilie verslagen
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:41:51 #11
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_84033009
IK ben ook even wezen kijken. Ik ben op de Brouwersgracht geweest maar ben later na vertrokken en fijn naar huis gegaan. Wat een kermis inderdaad. Wat mij betreft was de huldiging op de het Museumpl voldoende geweest alhoewel het niet mijn feestje is met die afschuwelijke muziek, die slechte dj en het boerse volk wat uit heinde en verre naar A'dam is gekomen. Geef het volk brood en spelen toch?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_84033037
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:40 schreef Ringo het volgende:
Mooie bergetappe gezien!
thuis op de bank naar fietsende mannen kijken, vele malen beter dan een feestje vieren
pi_84033065
Ik snap ook niet wat er te vieren viel. We hebben VERLOREN.
History became legend, legend became myth.
pi_84033125
Waarom zou ik mij gvd druk maken over wat het buitenland vindt van onze voetbalploeg. Het is niet alsof we hierdoor de G20 mislopen. Druktemaker.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 14 juli 2010 @ 09:46:44 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84033130
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:41 schreef controlaltdelete het volgende:
het boerse volk
Wat is dit toch altijd als er mensen die niet uit amsterdam komen naar de hoofdstad gaan??

Ik denk dat de gemiddelde boer nu druk is met hooien (oid) en zijn land irrigeren met deze droogtje
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:47:23 #16
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_84033146
Ga jij je lekker druk maken om wat telegraaf kranten in het buitenland zeggen over het land dat in principe voetbal totaal heeft veranderd
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:47:40 #17
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_84033153
TS heeft spijt dat hij nooit doorgegaan is met voetballen...
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
  Moderator woensdag 14 juli 2010 @ 09:48:14 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84033167
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:47 schreef mymoodfentje het volgende:
Ga jij je lekker druk maken om wat telegraaf kranten in het buitenland zeggen over het land dat in principe voetbal totaal heeft veranderd
Ja dat nu heeft vervangen voor een soort horken voetbal, mooi visite kaartje.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:48:54 #19
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84033183
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:30 schreef Ringo het volgende:

Gewoon, omdat het kan.

Helemaal mee eens Ringo.

Na gisteren ben ik ook definitief klaar met het NL elftal, maar vooral met dat KANKER carnaval publiek. Ze zijn nog niet waardig om de schijt van de reet van een echte voetbalsupporter te likken.

Typisch Nederlands kuddegedrag.
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:48:57 #20
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_84033184
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:41 schreef controlaltdelete het volgende:
IK ben ook even wezen kijken. Ik ben op de Brouwersgracht geweest maar ben later na vertrokken en fijn naar huis gegaan. Wat een kermis inderdaad. Wat mij betreft was de huldiging op de het Museumpl voldoende geweest alhoewel het niet mijn feestje is met die afschuwelijke muziek, die slechte dj en het boerse volk wat uit heinde en verre naar A'dam is gekomen. Geef het volk brood en spelen toch?
Boerse volk? Ben je zo wereldvreemd?
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:49:32 #21
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_84033211
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja dat nu heeft vervangen voor een soort horken voetbal, mooi visite kaartje.
dus? 2de van de wereld...haters gonna hate.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:50:20 #22
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_84033236
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wat is dit toch altijd als er mensen die niet uit amsterdam komen naar de hoofdstad gaan??

Ik denk dat de gemiddelde boer nu druk is met hooien (oid) en zijn land irrigeren met deze droogtje
Het is maar een uitdrukking hoor voor mensen met een raar accent wat duidelijk niet thuis hoort in A'dam en dan word je een boer genoemd
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:50:50 #23
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_84033251
Hé TS! Kom eens naar buiten. We bijten niet hoor! De wereld lijkt wel zo boos maar het valt wel mee...
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
pi_84033287
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:50 schreef controlaltdelete het volgende:
Het is maar een uitdrukking hoor voor mensen met een raar accent wat duidelijk niet thuis hoort in A'dam en dan word je een boer genoemd
Mensen met Amsterdams accent die andere mensen betichten van het hebben van een raar accent.
Dat is toch wel de meeste epische der epische fails.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:52:56 #25
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84033296
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mensen met Amsterdams accent die andere mensen betichten van het hebben van een raar accent.
Dat is toch wel de meeste epische der epische fails.
Daar gaat het niet om

Amsterdamse accenten horen in Amsterdam. Dat gegier uit die boerenbekken niet.

Nog meer wonderen van de wereld die we even voor je uit de doeken kunnen doen?
Intelligent, but fucked up.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')