abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:30:41 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84032748
Dat je juicht voor je land als het speelt. Bij winst of bij verlies. Dat is begrijpelijk. Dat het dak eraf gaat als ze winnen. Logisch. Dat het land op zijn kop staat als de finale wordt gehaald. Voorspelbaar.

Maar die kermis van gisteren. In het teken van (wat valt er méér van te maken dan?) een troep verliezers. Ruim vijfhonderdduizend verdwaasde burgerkinderen die in volmaakte krankzinnigheid net doen alsof we die finale NIET hebben verneukt. Niet hebben verkloot.
Alsof het goud binnen is.
Alsof er überhaupt iets te vieren valt.

Wat er daar in Amsterdam heeft moeten gebeuren gisteren, lijkt mij nog het meest op het naargeestige volksnationalisme dat Wilders-adepten als een bak lauwe puree over ons willen uitsmeren. Nederland tegen de rest van de wereld. Vooral niet naar de feiten luisteren. Oprechte kritiek afdoen als laffe, 'verraderlijke' verwijten. Uit goedkope nostalgie naar betere tijden jezelf loszingen van de werkelijkheid, doen alsof je ook nú nog recht hebt op een feestje. Het zuivere Volksgevoel viert haar overwinning.

Hup Holland hup! Laat de Leeuw maar in zijn hempie staan! Wij vangen hem wel op, geven 'm te vreten en te zuipen, schreeuwen dat ie er lekker bij loopt zo -- totdat ie het nog geloven gaat ook. Hoezee!

Wat een afgang. Een team dat op puur geluk steeds verder kwam. Dat het hele toernooi is doorgemazzeld. Dat de lelijkste en meest gewelddadige WK-finale ooit met een 0-1 verlies heeft mogen afsluiten.
Geen Wereldbeker. Geen internationale loftuitingen. Zelfs een simpel compliment was nog teveel eer. The Dutch, they lucky bastards, got what they deserved.

Een Verdiend Verlies. Dat is alles.

Maar "Wij". Trekken ons daar vanzelfsprekenderwijs geen snars van aan. Wij joelen door de grachten, bespuiten elkaar met bier, springen in het water. Als lastige kleine kinderen die de vermaningen van hun ouders niet nodig hebben om hoedanook de boel volledig op stelten te zetten.
Gewoon, omdat het kan.

Alleen in Nederland. Het land zonder schaamte. Wees er maar trots op.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_84032795
Uruguay werd 4de (een nog ergere plek, want geen medialle) en ze werden als helden onthaald. Terecht.
pi_84032849
Puik stukkie.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_84032852
Ik heb een gezellig feestje gehad gister.. jij nog lekker gefokt TS?
pi_84032866
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:34 schreef Flammie het volgende:
Inderdaad, wat een zure openingspost. Moet een zeer frustrerend leventje hebben.
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:37:52 #6
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_84032922
Ik vond het ook niet waard om het te bekijken of er naartoe te gaan. Maar jij overdrijft wel heel erg.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_84032924
Het zit je wel diep hè, TS? Arm schaap. Het komt wel goed hoor! Ooit zul je eens plezier in je leven hebben!
pi_84032954
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:30 schreef Ringo het volgende:
Dat je juicht voor je land als het speelt. Bij winst of bij verlies. Dat is begrijpelijk. Dat het dak eraf gaat als ze winnen. Logisch. Dat het land op zijn kop staat als de finale wordt gehaald. Voorspelbaar.

Maar die kermis van gisteren. In het teken van (wat valt er méér van te maken dan?) een troep verliezers. Ruim vijfhonderdduizend verdwaasde burgerkinderen die in volmaakte krankzinnigheid net doen alsof we die finale NIET hebben verneukt. Niet hebben verkloot.

Wat er daar in Amsterdam heeft moeten gebeuren gisteren, lijkt mij nog het meest op het naargeestige volksnationalisme dat Wilders-adepten als een bak lauwe puree over ons willen uitsmeren. Nederland tegen de rest van de wereld. Vooral niet naar de feiten luisteren. Oprechte kritiek afdoen als laffe, 'verraderlijke' verwijten. Uit goedkope nostalgie naar betere tijden jezelf loszingen van de werkelijkheid, doen alsof je ook nú nog recht hebt op een feestje. Het zuivere Volksgevoel viert haar overwinning.

Hup Holland hup! Laat de Leeuw maar in zijn hempie staan! Wij vangen hem wel op, geven 'm te vreten en te zuipen, schreeuwen dat ie er lekker bij loopt zo -- totdat ie het nog geloven gaat ook. Hoezee!

Wat een afgang. Een team dat op puur geluk steeds verder kwam. Dat het hele toernooi is doorgemazzeld. Dat de lelijkste en meest gewelddadige WK-finale ooit met een 0-1 verlies heeft mogen afsluiten.
Geen Wereldbeker. Geen internationale loftuitingen. Zelfs een simpel compliment was nog teveel eer. The Dutch, they lucky bastards, got what they deserved.

Maar "Wij". Trekken ons daar vanzelfsprekenderwijs geen snars van aan. Wij joelen door de grachten, bespuiten elkaar met bier, springen in het water. Als lastige kleine kinderen die de vermaningen van hun ouders niet nodig hebben om hoedanook de boel volledig op stelten te zetten.
Gewoon, omdat het kan.

Ga dan alsjeblieft lekker ergens anders wonen...! Zelf nooit iets gepresteerd, zijn eigen geluk verbindend aan een ander en wanneer zij "falen" verontwaardigd zijn dat er een huldiging plaatsvind omdat we met ons minuscule landje de op een na beste van de wereld zijn in een van de, zo niet grootste, sport ter wereld...

Er zijn mensen/teams om heeeeeel wat minder gehuldigd! Denk niet dat jij ooit gehuldigd gaat worden... Confronterend he, mensen gehuldigd zien worden en realiseren dat jij nooit een prestatie zal leveren die zoiets waardig zal zijn!
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:40:02 #9
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84032968
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:34 schreef Flammie het volgende:
Ik had een ban.

Mooie bergetappe gezien!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_84033001
wat hebben brazilie verslagen
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:41:51 #11
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_84033009
IK ben ook even wezen kijken. Ik ben op de Brouwersgracht geweest maar ben later na vertrokken en fijn naar huis gegaan. Wat een kermis inderdaad. Wat mij betreft was de huldiging op de het Museumpl voldoende geweest alhoewel het niet mijn feestje is met die afschuwelijke muziek, die slechte dj en het boerse volk wat uit heinde en verre naar A'dam is gekomen. Geef het volk brood en spelen toch?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_84033037
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:40 schreef Ringo het volgende:
Mooie bergetappe gezien!
thuis op de bank naar fietsende mannen kijken, vele malen beter dan een feestje vieren
pi_84033065
Ik snap ook niet wat er te vieren viel. We hebben VERLOREN.
History became legend, legend became myth.
pi_84033125
Waarom zou ik mij gvd druk maken over wat het buitenland vindt van onze voetbalploeg. Het is niet alsof we hierdoor de G20 mislopen. Druktemaker.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 14 juli 2010 @ 09:46:44 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84033130
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:41 schreef controlaltdelete het volgende:
het boerse volk
Wat is dit toch altijd als er mensen die niet uit amsterdam komen naar de hoofdstad gaan??

Ik denk dat de gemiddelde boer nu druk is met hooien (oid) en zijn land irrigeren met deze droogtje
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:47:23 #16
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_84033146
Ga jij je lekker druk maken om wat telegraaf kranten in het buitenland zeggen over het land dat in principe voetbal totaal heeft veranderd
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:47:40 #17
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_84033153
TS heeft spijt dat hij nooit doorgegaan is met voetballen...
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
  Moderator woensdag 14 juli 2010 @ 09:48:14 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84033167
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:47 schreef mymoodfentje het volgende:
Ga jij je lekker druk maken om wat telegraaf kranten in het buitenland zeggen over het land dat in principe voetbal totaal heeft veranderd
Ja dat nu heeft vervangen voor een soort horken voetbal, mooi visite kaartje.
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:48:54 #19
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84033183
quote:

Gewoon, omdat het kan.

Helemaal mee eens Ringo.

Na gisteren ben ik ook definitief klaar met het NL elftal, maar vooral met dat KANKER carnaval publiek. Ze zijn nog niet waardig om de schijt van de reet van een echte voetbalsupporter te likken.

Typisch Nederlands kuddegedrag.
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:48:57 #20
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_84033184
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:41 schreef controlaltdelete het volgende:
IK ben ook even wezen kijken. Ik ben op de Brouwersgracht geweest maar ben later na vertrokken en fijn naar huis gegaan. Wat een kermis inderdaad. Wat mij betreft was de huldiging op de het Museumpl voldoende geweest alhoewel het niet mijn feestje is met die afschuwelijke muziek, die slechte dj en het boerse volk wat uit heinde en verre naar A'dam is gekomen. Geef het volk brood en spelen toch?
Boerse volk? Ben je zo wereldvreemd?
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:49:32 #21
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_84033211
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja dat nu heeft vervangen voor een soort horken voetbal, mooi visite kaartje.
dus? 2de van de wereld...haters gonna hate.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:50:20 #22
189978 controlaltdelete
pi_84033236
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wat is dit toch altijd als er mensen die niet uit amsterdam komen naar de hoofdstad gaan??

Ik denk dat de gemiddelde boer nu druk is met hooien (oid) en zijn land irrigeren met deze droogtje
Het is maar een uitdrukking hoor voor mensen met een raar accent wat duidelijk niet thuis hoort in A'dam en dan word je een boer genoemd
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:50:50 #23
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_84033251
Hé TS! Kom eens naar buiten. We bijten niet hoor! De wereld lijkt wel zo boos maar het valt wel mee...
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
pi_84033287
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:50 schreef controlaltdelete het volgende:
Het is maar een uitdrukking hoor voor mensen met een raar accent wat duidelijk niet thuis hoort in A'dam en dan word je een boer genoemd
Mensen met Amsterdams accent die andere mensen betichten van het hebben van een raar accent.
Dat is toch wel de meeste epische der epische fails.
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:52:56 #25
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84033296
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mensen met Amsterdams accent die andere mensen betichten van het hebben van een raar accent.
Daar gaat het niet om

Amsterdamse accenten horen in Amsterdam. Dat gegier uit die boerenbekken niet.

Nog meer wonderen van de wereld die we even voor je uit de doeken kunnen doen?
pi_84033314
Het zijn helden. Ik ben trots op het elftal. We weten heus wel dat we verloren hebben, maar waarom?
Arbitrale fouten, in ons voor- en nadeel. Het spel had heel anders moeten lopen. Maar dan nog, we zijn tweede.
Vind jij eigenlijk dat Spanje het ook niet mag vieren omdat ze niet de beste waren maar toevallig scoorden omdat Nederland geen corner kreeg? Ik vond het een kutfinale, niemand verdiende het echt om te winnen, maar ik vond NL over het algemeen beter.
Maar goed, ik heb heerlijk genoten van het juichen voor deze mannen, ik schaam me niet voor hun prestaties en ook niet voor het feestje van gisteren.

Overigens was de boottocht OOK voor de veiligheid, ze verwachtten een miljoen mensen, die kun je niet kwijt op het Museumplein. Achteraf was het waarschijnlijk inderdaad niet nodig geweest.
  Moderator woensdag 14 juli 2010 @ 09:54:59 #27
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84033339
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:49 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

dus? 2de van de wereld...haters gonna hate.
Dat plaatst ons tussen

2x brazilië
2x italië
4x duitsland
2x argentinië
1x frankrijk
2x tjechaslowakije
2x hungarije
1x zweden

Wij staan zelfs in dit rijtje nog 2de na duitsland
  Moderator woensdag 14 juli 2010 @ 09:55:39 #28
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84033358
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dit dus.
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:56:35 #29
189978 controlaltdelete
pi_84033374
Ik zag gisteren in de vroege ochtend al een groep Oranjefielen door de stad heen togen. Ze waren in het bezit van een zwaar Brabants accent. Ze wilden natuurlijk een goed plekje aan de gracht bemachten. Toch typisch volk vind ik evengoed grappig.
pi_84033394
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:52 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om

Als al die "boerenbekken" uit Amsterdam zouden wegblijven, dan kan de stad meteen het faillissement gaan aanvragen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:57:32 #31
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84033397
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dit dus.
quote:

[..]

Daar gaat het niet om

Dat dus.
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:58:19 #32
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84033419
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:57 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Als al die "boerenbekken" uit Amsterdam zouden wegblijven, dan kan de stad meteen het faillissement gaan aanvragen.
En als je moeder een bek had gehad, was het geen paard geweest
  Moderator woensdag 14 juli 2010 @ 09:59:28 #33
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84033447
Maarja het is een feit dat het een lelijke finale was. En dat het buitenland ons nu inderdaad ziet als schopploeg. Waar in '74 en '78 nog gezegd werd dat het mooiste voetbal niet had gewonnen. Is men nu allemaal opgelucht dat spanje gewonnen heeft want anders zou het helemaal wat zijn.

Ik denk dat het nederlands elftal heeft geprobeerd de spanjaarden in de war te brengen met hard spel, en dan nog wat zenuwen erbij heeft gewoon geleid tot ongecontroleerd spel een team dat nog niet klaar is dus om wereldkampioen te zijn. ja we hebben wel meer kansen gekregen maar kansen moet je erin schieten.
pi_84033459
quote:

Daar gaat het niet om

Volgens mij moet je tegenwoordig voor écht plat Amsterdams tegenwoordig naar Purmerend of Almere. .
  Moderator woensdag 14 juli 2010 @ 10:01:02 #35
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84033487
leuke discussie hier dus amsterdam regelt een huldiging maar daar zouden dan alleen maar mensen uit amsterdam mogen komen, want het nederlands elftal is immers van amsterdam
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:01:07 #36
189978 controlaltdelete
pi_84033490
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:57 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Nee hoor we houden nog zat andere toeristen over, uit alle streken van de wereld. Bovendien blijven de NlLse toeristen sowieso weg vanwege parkeerterreur, zit er tenminste toch nog iets goeds aan die hoge parkeertarieven
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:01:43 #37
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_84033511
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat plaatst ons tussen

2x brazilië
2x italië
4x duitsland
2x argentinië
1x frankrijk
2x tjechaslowakije
2x hungarije
1x zweden

Wij staan zelfs in dit rijtje nog 2de na duitsland
Leuk lijstje
3x Nederland erbij
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:01:46 #38
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_84033513
Amsterdammers die niet buiten hun stad durven komen omdat ze de taal niet spreken
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  Moderator woensdag 14 juli 2010 @ 10:02:12 #39
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84033521
Eigen stad eerst!
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:02:15 #40
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_84033522
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:43 schreef valek het volgende:
Ik snap ook niet wat er te vieren viel. We hebben VERLOREN.
Wat een bull shit. We hebben alleen de finale verloren. De rest hebben we allemaal gewonnen! We hebben zilver hoor! Mensen die zilver pakken op de OS gaan toch ook niet lopen janken dat ze verloren hebben? Veel is blijkbaar dus wel goed gegaan om zo ver te zijn gekomen! En dat mag gevierd worden!
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_84033536
Van dat hossen hou ik niet ... maar wat mij betreft is het wel heel terecht dat er een 'positief' gevoel is over dit toernooi en men de stemming niet enkel baseert op de teleurstelling van die verloren finale.

- Oranje heeft duidelijk het beter dan de verwachtingen gedaan
- De finale was hard, maar met 'lief' voetbal win je ook niet van die spanjaarden en juist met dat stevige spel kwam Oranje er verdomd dichtbij, ondanks dat Spanje wel duidelijk beter was (en uiteindelijk de terechte winnaar)

Ik zou zelf ook niet naar zo'n carnevalsparade gaan (ook niet als ze gewonnen hadden), maar ik heb ook een hekel aan die 'bijltjesmentaliteit' van sommigen die gelijk proberen 'schuldigen' te zoeken en negatief bepaalde personen willen 'veroordelen' terwijl juist die zich vol voor een bepaalde prestatie ingezet hebben waarop ze ook juist met hun mentaliteit én fysieke inzet tot 4 minuten voor het einde een goed zicht hadden....

Juist door het 'positieve' te zien in het afgelopen toernooi en respect te hebben voor die buitengewone prestatie leg je volgens mij ook een zekere 'basis' voor de toekomst ...
als men nu ook gewoon op een positieve manier verder gaat en poogt te 'schaven' aan de mogelijke zwaktepunten (vooral de huidige verdedigingslinie, wat imho ook samenhangt met het feit dat nederland op het defensieve midenveld meer moest 'stofzuigen' en minder aan opbouw en combineren kon doen dan de spanjaarden die gewoon een erg solide verdediging hadden )
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_84033545
Goede OP.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:03:56 #43
189978 controlaltdelete
pi_84033558
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:01 schreef Bosbeetle het volgende:
leuke discussie hier dus amsterdam regelt een huldiging maar daar zouden dan alleen maar mensen uit amsterdam mogen komen, want het nederlands elftal is immers van amsterdam

Nee hoor zo erg ben ik niet, van mij mag iedereen naar A'dam komen maar het blijft leuk om de boerkes een beetje te pesten
pi_84033573
Dit noemt men ook wel:

EEN TROLLTOPIC PUR SANG
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 10:04:43 #45
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_84033579
TS = relnicht die blijkbaar iemand anders geen plezier gunt.
Sneu ende triest eigenlijk...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_84033586
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:01 schreef Katth het volgende:
Amsterdammers die niet buiten hun stad durven komen omdat ze de taal niet spreken
Volgens mij zijn Amsterdammers in staat om zowat elke stad ter wereld boers te vinden. New York? Boeren! Moskou? Wat een boeren! Shanghai? Wat een boeren!
  Moderator woensdag 14 juli 2010 @ 10:05:01 #47
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84033591
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:02 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Wat een bull shit. We hebben alleen de finale verloren. De rest hebben we allemaal gewonnen! We hebben zilver hoor! Mensen die zilver pakken op de OS gaan toch ook niet lopen janken dat ze verloren hebben? Veel is blijkbaar dus wel goed gegaan om zo ver te zijn gekomen! En dat mag gevierd worden!
jeej ik heb brons

en dat geld vast ook voor meneer zilver
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:06:14 #48
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_84033626
Ik als Amsterdamse ben ook geweest en vond het juist erg gezellig met al die 'boeren' ! Het was een topsfeer!
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_84033639
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:04 schreef Socios het volgende:
Dit noemt men ook wel:

EEN TROLLTOPIC PUR SANG
OMG, TS IS HET NIET EENS MET DE MASSA! SNEL, WE NOEMEN HEM EEN TROLL, DAN HOEVEN WE NIET OVER ZIJN OP NA TE DENKEN!!!111111
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:06:40 #50
189978 controlaltdelete
pi_84033643
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:04 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Volgens mij zijn Amsterdammers in staat om zowat elke stad ter wereld boers te vinden. New York? Boeren! Moskou? Wat een boeren! Shanghai? Wat een boeren!

ik ga binnenkort naar Vegas ook allemaal boeren
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:06:48 #51
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84033648
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Volgens mij moet je tegenwoordig voor écht plat Amsterdams tegenwoordig naar Purmerend of Almere. .
Ik praat aardig plat en ben er nog steeds.

Maar er zit zeker een kern van waarheid in. Neemt niet weg dat dit nog steeds mijn stad is

PS. Excuses voor mijn humeurigheid, met name aan Krantenman
  Moderator woensdag 14 juli 2010 @ 10:07:32 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84033668
Het is en blijft een slecht excuus voor een feestje. Geef dan gewoon een massaal volksfeest, op 30 april ofzo.
pi_84033677
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

jeej ik heb brons

[ afbeelding ]

en dat geld vast ook voor meneer zilver

er is volgens mij wel een zeker verschil tussen een topfavoriet op Goud die veruit de beste is, maar in de finale verzaakt en dan met zilver genoegen moet nemen...

of een team dat zn zwakke punten heeft, die gedurende een toernooi door goede mentaliteit en met veel inzet weet te verhullen en ook bv een beter team als Brazilie weet te verslaan, en weinig fouten maakt en daarmee heel dicht bij Goud komt... maar slechts in de eindfase toch moet capituleren voor een team dat meerdere stappen beter is
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:08:33 #54
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84033700
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:02 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Ik bedoel maar: carnavalspubliek.

"Ja, maar bij schaken...."
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:08:48 #55
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_84033706
quote:

Gewoon, omdat het kan.

Goh, ik ben het met je eens...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator woensdag 14 juli 2010 @ 10:09:29 #56
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84033726
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:07 schreef RM-rf het volgende:

[..]

er is volgens mij wel een zeker verschil tussen een topfavoriet op Goud die veruit de beste is, maar in de finale verzaakt en dan met zilver genoegen moet nemen...

of een team dat zn zwakke punten heeft, die gedurende een toernooi door goede mentaliteit en met veel inzet weet te verhullen en ook bv een beter team als Brazilie weet te verslaan, en weinig fouten maakt en daarmee heel dicht bij Goud komt... maar slechts in de eindfase toch moet capituleren voor een team dat meerdere stappen beter is
Hadden ze dat maar gedaan, maar ze kozen voor een brute aanval, niks nobels aan.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 10:09:44 #57
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_84033731
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Obvious troll and such....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_84033788
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:06 schreef Fortune_Cookie het volgende:

PS. Excuses voor mijn humeurigheid, met name aan Krantenman
Oh, je dacht dat ik werkelijk beledigd was door een reactie op het Internet?

Wel vreemd trouwens dat die boeren een internetaansluiting hebben gebouwd hier, ik vraag me af hoe ze dat doen met paard en kar.
pi_84033838
quote:

[..]

Dat ben ik overigens wel een beetje met je eens. Carnaval-publiek zuigt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_84033855
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hadden ze dat maar gedaan, maar ze kozen voor een brute aanval, niks nobels aan.
prima mening, een beetje capitulatie-mentaliteit, maar als je zo graag wil leven is dat ook jouw zaak ... maar ik deel die niet en ik denk dat de meeste nederlanders niet blij zouden zijn met een voetbalteam dat gewoonweg 'opgeeft' omdat 'de tegenstander wel beter is'.
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:15:24 #61
189978 controlaltdelete
pi_84033920
quote:

[..]

[
Carnaval vieren ze gelukkig niet in A'dam maar er was wel een hoog hoempapagehalte en ik vond die dj bovendien ronduit slecht (Armin v Buren). En dat feesten van het Nls elftal kwam bij mij wat lafjes betje fake allemaal maar dat kan ook aan mij liggen. Bovendien ben ik van mening dat er niet echt een reden was tot feest als 2nd best of the world. Als sporter ben je toch niet content met de 2e plaats? Ik als supporter trouwens ook niet zeker niet na zo'n waardeloze finale-wedstrijd.
  Moderator woensdag 14 juli 2010 @ 10:15:57 #62
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84033939
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:13 schreef RM-rf het volgende:

[..]

prima mening, een beetje capitulatie-mentaliteit, maar als je zo graag wil leven is dat ook jouw zaak ... maar ik deel die niet en ik denk dat de meeste nederlanders niet blij zouden zijn met een voetbalteam dat gewoonweg 'opgeeft' omdat 'de tegenstander wel beter is'.
Ik heb het niet over opgeven ik heb het over 'niet beginnen met trappen'. Ze zagen er in de finale echt uit als een stelletje gefrustreerden die dus maar lomp gingen doen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:16:21 #63
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_84033953
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:15 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Carnaval vieren ze gelukkig niet in A'dam
Wat is die homoparade dan?
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  Moderator woensdag 14 juli 2010 @ 10:17:38 #64
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84034003
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat ben ik overigens wel een beetje met je eens. Carnaval-publiek zuigt.
er zijn veel mensen die dat lekker vinden zuigen of gezogen worden
pi_84034189
TS heeft groot gelijk

Hollanders = volkje

Limburgers
Duitsers
Belgen

OCTOPUS PAUL .

Hollanders die afgeven op de mooie klanken uit het zuiden, zijn ontzettend . Jullie spreken mooi hoor met die verschrikkelijke harde klanken, zelfs jullie zuider buren vinden dat ook verschrikkelijk. Holland is gewoon een eiland opzich dat niet geliefd is door omheen liggende landen en provincies

-Edit- Brabo's ok
pi_84034201
Sterke OP.

Maar behalve Telegraaflezers zijn het toch ook een soort Nobele Wilden, die lieden die in alle oprechtheid, zonder een spoortje ironie of cynisme, verkondigen hoe trots ze zijn op Ons Kleine Landje dat toch-maar-eventjes de finale haalt!

Die pure naïviteit, dat onvoorwoorwaardelijke enthousiasme voor zoiets leegs en lelijks als Het Oranje Gevoel.... wonderlijk.
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:23:19 #67
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84034205
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:09 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Obvious troll and such....
Nee, ik meen wat ik zeg.

Maar jij zal het niet snappen, aangezien ik jou ook wel inschat als zo'n carnavalesk typetje
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:24:08 #68
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84034232
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:22 schreef Lulletje-Rozen-Water het volgende:
TS heeft groot gelijk

Hollanders = volkje

Limburgers
Duitsers
Belgen

OCTOPUS PAUL .

Hollanders die afgeven op de mooie klanken uit het zuiden, zijn ontzettend . Jullie spreken mooi hoor met die verschrikkelijke harde klanken, zelfs jullie zuider buren vinden dat ook verschrikkelijk. Holland is gewoon een eiland opzich dat niet geliefd is door omheen liggende landen en provincies
Zonder Holland had niemand ooit van jullie gehoord man, hou nou toch op
pi_84034346
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb het niet over opgeven ik heb het over 'niet beginnen met trappen'. Ze zagen er in de finale echt uit als een stelletje gefrustreerden die dus maar lomp gingen doen.
je maakt zelf het woordje 'capituleren' bold en zegt dan dat ze dat hadden moeten doen...

kennelijk denk je dat er een 'tussenweg' is ... je je huid ook duur kunt verkopen zonder je vingers vies te willen maken en netjes je benen terug te trekken .... sorry, leuk dat je dat denkt maar de spelers van nederland die wél topprerstaties neerzetten zullen geweten hebben dat als je die spanjaarden wilt verslaan, je gewoon 100% moet geven en ook het risico moet lopen 'onaardig' te lijken..

je bent vast ook van mening dat Van Basten nooit op de voet van Kohler had mogen staan in de halve finale van het EK1988 Hamburg .... vTiggelen nooit Völler aan zn haar had mogen trekken toen die op de bodem zat en het ook enorm 'onkies' van Van Breukelen was dat die die aardige en nette Matthaus toebitste "Ich Hoffe das du fokking stirbst" ....
Nederland had gewoon die wedstrijd 'netjes' moeten winnen zeker
en het 'feest' daarna was enorm ongepast..., want 'niet netjes genoeg gespeeld'.

Had nederland die finale bv toch gewonnen, die enkele minuten doorgevochten, om met penalties het nodige geluk te hebben, was het 'geklaag' over de nederlandse hardheid gewoon véél minder...
in nederland waarschijnlijk niet eens hoorbaar en in het buitenland zouden de meeste media het ook hooguit als 'voetnoot' vermelden, maar ook met een 'bewonderende' ondertoon als een 'fysiek op de grens spelend elftal'... dat daarmee juist een topfavoriet had verslagen
pi_84034352
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:04 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Ik vind Amsterdam juist een groot dorp.

Londen, dat is nou nog eens een stad. Amsterdam komt niet eens in de buurt van zo'n metropool.

Al hou ik wel van Amsterdam hoor, maar doen alsof je uit de grote stad komt als je in Amsterdam (/Rotterdam/Utrecht) woont.. nah.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 10:27:35 #71
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_84034367
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:23 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Nee, ik meen wat ik zeg.

Maar jij zal het niet snappen, aangezien ik jou ook wel inschat als zo'n carnavalesk typetje

Sure.
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:28:24 #72
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_84034389
Zijn sommige mensen hier nog nooit NL uit geweest ofzo dat ze niet blij zijn met een 2de plek? NL is een belachelijk klein landje en dat wordt gewoon 2de van de wereld in voetbal. Daar kan je gewoon trots op zijn.

Mensen die hier denken dat NL een grootst land is en veel te vertellen heeft in de wereld en daarom maar NR1 in alles moet zijn verrekte paupers eerste klas, kom eens buiten je landsgrenzen.
pi_84034449
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:27 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Ik vind Amsterdam juist een groot dorp.

Londen, dat is nou nog eens een stad. Amsterdam komt niet eens in de buurt van zo'n metropool.

Al hou ik wel van Amsterdam hoor, maar doen alsof je uit de grote stad komt als je in Amsterdam (/Rotterdam/Utrecht) woont.. nah.
Dus moet je anderen geen boeren noemen. Zelfs Brussel is al een pak groter dan Amsterdam, en dat is in het "nietige België".
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:31:08 #74
189978 controlaltdelete
pi_84034482
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:16 schreef Katth het volgende:

[..]

Wat is die homoparade dan?
dat is geen carnaval maar de Gaypride, dat is iets heel anders. Persoonlijk niet zo mijn ding die Gaypride.
pi_84034564
Als iemand bij het schaatsen of op de OS een zilveren plak haalt is eidereen inextase, en krijgt betreffende een lintje bij terugkeer. Als we zilver halen bij het WK zijn het in een keer losers en verliezers. Ik vind dat toch behoorljik scheef lopen.
Juin uit Eigen Tuin!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')