Ik praat aardig plat en ben er nog steeds.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Volgens mij moet je tegenwoordig voor écht plat Amsterdams tegenwoordig naar Purmerend of Almere..
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
jeej ik heb brons
[ afbeelding ]
en dat geld vast ook voor meneer zilver
Ik bedoel maar: carnavalspubliek.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:02 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Wat een bull shit. We hebben alleen de finale verloren. De rest hebben we allemaal gewonnen! We hebben zilver hoor! Mensen die zilver pakken op de OS gaan toch ook niet lopen janken dat ze verloren hebben? Veel is blijkbaar dus wel goed gegaan om zo ver te zijn gekomen! En dat mag gevierd worden!![]()
Goh, ik ben het met je eens...quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:30 schreef Ringo het volgende:
Dat je juicht voor je land als het speelt. Bij winst of bij verlies. Dat is begrijpelijk. Dat het dak eraf gaat als ze winnen. Logisch. Dat het land op zijn kop staat als de finale wordt gehaald. Voorspelbaar.
Maar die kermis van gisteren. In het teken van (wat valt er méér van te maken dan?) een troep verliezers. Ruim vijfhonderdduizend verdwaasde burgerkinderen die in volmaakte krankzinnigheid net doen alsof we die finale NIET hebben verneukt. Niet hebben verkloot.
Alsof het goud binnen is.
Alsof er überhaupt iets te vieren valt.
Wat er daar in Amsterdam heeft moeten gebeuren gisteren, lijkt mij nog het meest op het naargeestige volksnationalisme dat Wilders-adepten als een bak lauwe puree over ons willen uitsmeren. Nederland tegen de rest van de wereld. Vooral niet naar de feiten luisteren. Oprechte kritiek afdoen als laffe, 'verraderlijke' verwijten. Uit goedkope nostalgie naar betere tijden jezelf loszingen van de werkelijkheid, doen alsof je ook nú nog recht hebt op een feestje. Het zuivere Volksgevoel viert haar overwinning.
Hup Holland hup! Laat de Leeuw maar in zijn hempie staan! Wij vangen hem wel op, geven 'm te vreten en te zuipen, schreeuwen dat ie er lekker bij loopt zo -- totdat ie het nog geloven gaat ook. Hoezee!
Wat een afgang. Een team dat op puur geluk steeds verder kwam. Dat het hele toernooi is doorgemazzeld. Dat de lelijkste en meest gewelddadige WK-finale ooit met een 0-1 verlies heeft mogen afsluiten.
Geen Wereldbeker. Geen internationale loftuitingen. Zelfs een simpel compliment was nog teveel eer. The Dutch, they lucky bastards, got what they deserved.
Een Verdiend Verlies. Dat is alles.
Maar "Wij". Trekken ons daar vanzelfsprekenderwijs geen snars van aan. Wij joelen door de grachten, bespuiten elkaar met bier, springen in het water. Als lastige kleine kinderen die de vermaningen van hun ouders niet nodig hebben om hoedanook de boel volledig op stelten te zetten.
Gewoon, omdat het kan.
Alleen in Nederland. Het land zonder schaamte. Wees er maar trots op.
Hadden ze dat maar gedaan, maar ze kozen voor een brute aanval, niks nobels aan.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
er is volgens mij wel een zeker verschil tussen een topfavoriet op Goud die veruit de beste is, maar in de finale verzaakt en dan met zilver genoegen moet nemen...
of een team dat zn zwakke punten heeft, die gedurende een toernooi door goede mentaliteit en met veel inzet weet te verhullen en ook bv een beter team als Brazilie weet te verslaan, en weinig fouten maakt en daarmee heel dicht bij Goud komt... maar slechts in de eindfase toch moet capituleren voor een team dat meerdere stappen beter is
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik bedoel maar: carnavalspubliek.
"Ja, maar bij schaken...."
Oh, je dacht dat ik werkelijk beledigd was door een reactie op het Internet?quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:06 schreef Fortune_Cookie het volgende:
PS. Excuses voor mijn humeurigheid, met name aan Krantenman
Dat ben ik overigens wel een beetje met je eens. Carnaval-publiek zuigt.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
"Ja, maar bij schaken...."
prima mening, een beetje capitulatie-mentaliteit, maar als je zo graag wil leven is dat ook jouw zaak ... maar ik deel die niet en ik denk dat de meeste nederlanders niet blij zouden zijn met een voetbalteam dat gewoonweg 'opgeeft' omdat 'de tegenstander wel beter is'.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hadden ze dat maar gedaan, maar ze kozen voor een brute aanval, niks nobels aan.
Carnaval vieren ze gelukkig niet in A'dam maar er was wel een hoog hoempapagehalte en ik vond die dj bovendien ronduit slecht (Armin v Buren). En dat feesten van het Nls elftal kwam bij mij wat lafjes betje fake allemaal maar dat kan ook aan mij liggen. Bovendien ben ik van mening dat er niet echt een reden was tot feest als 2nd best of the world. Als sporter ben je toch niet content met de 2e plaats? Ik als supporter trouwens ook niet zeker niet na zo'n waardeloze finale-wedstrijd.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
[
Ik heb het niet over opgeven ik heb het over 'niet beginnen met trappen'. Ze zagen er in de finale echt uit als een stelletje gefrustreerden die dus maar lomp gingen doen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
prima mening, een beetje capitulatie-mentaliteit, maar als je zo graag wil leven is dat ook jouw zaak ... maar ik deel die niet en ik denk dat de meeste nederlanders niet blij zouden zijn met een voetbalteam dat gewoonweg 'opgeeft' omdat 'de tegenstander wel beter is'.
Wat is die homoparade dan?quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:15 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Carnaval vieren ze gelukkig niet in A'dam
er zijn veel mensen die dat lekker vinden zuigen of gezogen wordenquote:Op woensdag 14 juli 2010 10:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat ben ik overigens wel een beetje met je eens. Carnaval-publiek zuigt.
Nee, ik meen wat ik zeg.quote:
Zonder Holland had niemand ooit van jullie gehoord man, hou nou toch opquote:Op woensdag 14 juli 2010 10:22 schreef Lulletje-Rozen-Water het volgende:
TS heeft groot gelijk
Hollanders =volkje
Limburgers![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Duitsers![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Belgen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
OCTOPUS PAUL![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
Hollanders die afgeven op de mooie klanken uit het zuiden, zijn ontzettend![]()
. Jullie spreken mooi hoor
![]()
met die verschrikkelijke harde klanken, zelfs jullie zuider buren vinden dat ook verschrikkelijk. Holland is gewoon een eiland opzich dat niet geliefd is door omheen liggende landen en provincies
je maakt zelf het woordje 'capituleren' bold en zegt dan dat ze dat hadden moeten doen...quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb het niet over opgeven ik heb het over 'niet beginnen met trappen'. Ze zagen er in de finale echt uit als een stelletje gefrustreerden die dus maar lomp gingen doen.
Ik vind Amsterdam juist een groot dorp.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:04 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Volgens mij zijn Amsterdammers in staat om zowat elke stad ter wereld boers te vinden. New York? Boeren! Moskou? Wat een boeren! Shanghai? Wat een boeren!
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:23 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nee, ik meen wat ik zeg.
Maar jij zal het niet snappen, aangezien ik jou ook wel inschat als zo'n carnavalesk typetje
Dus moet je anderen geen boeren noemen. Zelfs Brussel is al een pak groter dan Amsterdam, en dat is in het "nietige België".quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:27 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ik vind Amsterdam juist een groot dorp.
Londen, dat is nou nog eens een stad. Amsterdam komt niet eens in de buurt van zo'n metropool.
Al hou ik wel van Amsterdam hoor, maar doen alsof je uit de grote stad komt als je in Amsterdam (/Rotterdam/Utrecht) woont.. nah.
dat is geen carnaval maar de Gaypride, dat is iets heel anders. Persoonlijk niet zo mijn ding die Gaypride.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |