Eens. Maar een echte A'dammer snapt dat ook wel. Het is vooral de provinciale import die zich een hele kosmopoliet voelt.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:27 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ik vind Amsterdam juist een groot dorp.
Londen, dat is nou nog eens een stad. Amsterdam komt niet eens in de buurt van zo'n metropool.
Al hou ik wel van Amsterdam hoor, maar doen alsof je uit de grote stad komt als je in Amsterdam (/Rotterdam/Utrecht) woont.. nah.
quote:
Het gaat om de mindset, niet om de grootte van de stad.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:30 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Dus moet je anderen geen boeren noemen. Zelfs Brussel is al een pak groter dan Amsterdam, en dat is in het "nietige België".
Nee hoor, daar telt zilver ook niet echt mee.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:33 schreef Symphonic het volgende:
Als iemand bij het schaatsen of op de OS een zilveren plak haalt is eidereen inextase, en krijgt betreffende een lintje bij terugkeer. Als we zilver halen bij het WK zijn het in een keer losers en verliezers. Ik vind dat toch behoorljik scheef lopen.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:36 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Eens. Maar een echte A'dammer snapt dat ook wel. Het is vooral de provinciale import die zich een hele kosmopoliet voelt.
[..]
[..]
Het gaat om de mindset, niet om de grootte van de stad.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:33 schreef Symphonic het volgende:
Als iemand bij het schaatsen of op de OS een zilveren plak haalt is eidereen inextase, en krijgt betreffende een lintje bij terugkeer. Als we zilver halen bij het WK zijn het in een keer losers en verliezers. Ik vind dat toch behoorljik scheef lopen.
Of het nou wel of niet mee telt, er wordt scheef mee omgegaan door onder andere de TS.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee hoor, daar telt zilver ook niet echt mee.
Mij interesseert een zilveren plak ook echt niet genoeg om blij te worden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of het nou wel of niet mee telt, er wordt scheef mee omgegaan door onder andere de TS.
Vergelijkingen met een ander land gaan totaal niet op. Nederland behoort als voetbal-land gewoon bij de grotere voetbal-landen en daar horen ook hooggespannen verwachtingen bij. Het is niet zoals Uruguay die al blij zijn om de halve finale te halen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:28 schreef mymoodfentje het volgende:
Zijn sommige mensen hier nog nooit NL uit geweest ofzo dat ze niet blij zijn met een 2de plek? NL is een belachelijk klein landjeen dat wordt gewoon 2de van de wereld in voetbal. Daar kan je gewoon trots op zijn.
Mensen die hier denken dat NL een grootst land is en veel te vertellen heeft in de wereld en daarom maar NR1 in alles moet zijnverrekte paupers eerste klas, kom eens buiten je landsgrenzen.
Dat is anders. OS zijn vaak individuele sporten, en bovendien is de teleurstelling nu eenmaal groot als je een finale verliest terwijl je er zo dichtbij bent. Je wint in een finale geen zilver in een finale maar je verliest goud. Logisch dat dan de teleurstelling overheerst toch?quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:33 schreef Symphonic het volgende:
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:33 schreef Symphonic het volgende:
Uruguay heeft ook al 2 keer gewonnen en dat heeft maar 3 miljoen inwoners dus kom nou niet met dat klein landje argument...quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:28 schreef mymoodfentje het volgende:
Zijn sommige mensen hier nog nooit NL uit geweest ofzo dat ze niet blij zijn met een 2de plek? NL is een belachelijk klein landjeen dat wordt gewoon 2de van de wereld in voetbal. Daar kan je gewoon trots op zijn.
Mensen die hier denken dat NL een grootst land is en veel te vertellen heeft in de wereld en daarom maar NR1 in alles moet zijnverrekte paupers eerste klas, kom eens buiten je landsgrenzen.
ik heb nog nooit een rondvaart gezien voor een zilver winnende schaatserquote:Op woensdag 14 juli 2010 10:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of het nou wel of niet mee telt, er wordt scheef mee omgegaan door onder andere de TS.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ik heb nog nooit een rondvaart gezien voor een zilver winnende schaatser
Dit dus, als land moet je ambities hebben (dat had het nl elftal) maar dan moet je niet als je die ambities niet haalt toch trots zijn. Beter is het om te kijken waar het fout zit en dat structureel aan te pakken zodat het de volgende keer beter gaat.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar wat de mensen in Nederland in feite aangeven met dit grootste volksfeest sinds de EK winst in 88 is dat ze al tevreden zijn met een plek in de finale, "want een tweede plaats is toch ook goed". De zesjes-cultuur ten top, en funest voor de topsport-mentaliteit in Nederland.
Nee maarja dat zegt al genoegquote:
Prima, maar er zijn mensen die die prestaties blijkbaar wel mooi vinden. Zo mooi dat ze een feestje bouwen voor de sporters. Prima, moeten ze helemaal zelf weten. Maar dat er mensen zijn die dat dan idioot vinden snap ik weer niet. Denk dat dat het symptoom is van een verzuurd nederland waarin we leven; doe vooral geen gekke dingen, want stel je voor.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:40 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Mij interesseert een zilveren plak ook echt niet genoeg om blij te worden.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit dus, als land moet je ambities hebben (dat had het nl elftal) maar dan moet je niet als je die ambities niet haalt toch trots zijn. Beter is het om te kijken waar het fout zit en dat structureel aan te pakken zodat het de volgende keer beter gaat.
Dus iemand die alle feestvreugde niet snapt en er niet aan mee wil doen moet begrip tonen voor iemand die wél feestviert, maar omgekeerd hoeft dat niet?quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:45 schreef Scorpie het volgende:
Prima, maar er zijn mensen die die prestaties blijkbaar wel mooi vinden. Zo mooi dat ze een feestje bouwen voor de sporters. Prima, moeten ze helemaal zelf weten. Maar dat er mensen zijn die dat dan idioot vinden snap ik weer niet. Denk dat dat het symptoom is van een verzuurd nederland waarin we leven; doe vooral geen gekke dingen, want stel je voor.
quote:
Er zijn toch al genoeg gekke dingen gedaan tijdens die wedstrijden, daar zijn ook beelden van een vol museum plein enzo. Het is natuurlijk prima om achter het nationale team te staan. Maar een huldiging voor een verliezerquote:Op woensdag 14 juli 2010 10:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prima, maar er zijn mensen die die prestaties blijkbaar wel mooi vinden. Zo mooi dat ze een feestje bouwen voor de sporters. Prima, moeten ze helemaal zelf weten. Maar dat er mensen zijn die dat dan idioot vinden snap ik weer niet. Denk dat dat het symptoom is van een verzuurd nederland waarin we leven; doe vooral geen gekke dingen, want stel je voor.
Dat je de feestvreugde niet snapt is tot daar aan toe. Die mensen achterlijke idioten en tokkies noemen terwijl je achter je veilige anonieme schuilnaam op Internet zit is weer een stap verder.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dus iemand die alle feestvreugde niet snapt en er niet aan mee wil doen moet begrip tonen voor iemand die wél feestviert, maar omgekeerd hoeft dat niet?
Tja dan hadden we bij de EK ook moeten vieren dat we de ex wereld kampioen hadden verslagen in de groepsfase. Ik vind het allemaal een beetje halfslachtig en makkelijk. Ik denk dat het voor 85% van de mensen in amsterdam gisteren gewoon een excuus was om te hossen en te zuipen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]Je mag best trots zijn op gehaalde prestaties, of dat nou goud is of zilver. Dat je als topsporter altijd streeft naar verbetering staat daar totaal los van.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er zijn toch al genoeg gekke dingen gedaan tijdens die wedstrijden, daar zijn ook beelden van een vol museum plein enzo. Het is natuurlijk prima om achter het nationale team te staan. Maar een huldiging voor een verliezerze hadden gewoon een thumbs up met een kleine goed gedaan jongens volgende keer beter moeten hebben. Dit was een whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa we zijn zo goed OMG OMG OMG.
Precies.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wat the fuck is er mis om mensen hun trots te laten uiten?
Hoe fucking erg is dat dat jij en nog een paar mensen zich daar zo aan ergeren?
Hoe fucking moeilijk is het om het die mensen gewoon te gunnen?
Ik ben zelf een zogeheten 'provinciaal', maar ik denk inderdaad dat die mensen gewoon nooit in ECHT grote steden zijn geweest. Die zijn veel bruizender dan Amsterdam, in Amsterdam kent iedereen elkaar voor mijn gevoelquote:Op woensdag 14 juli 2010 10:36 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Eens. Maar een echte A'dammer snapt dat ook wel. Het is vooral de provinciale import die zich een hele kosmopoliet voelt.
[..]
[..]
Het gaat om de mindset, niet om de grootte van de stad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |