Ik hoop het. Tot nu toe alleen veel wind gehad, maar geen druppel regen.quote:
Eerst zien dan gelovenquote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:59 schreef Chuck-_-Norris het volgende:
Zie zojuist dat er een weeralarm is afgegven voor de volgende regio's :
Noord-Holland
Flevoland
Overijssel
Gelderland
Utrecht
Zuid-Holland
addedquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:00 schreef kahaarin het volgende:
Thnx FLfreak, hier staat trouwens de OP: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/DASOO
Videobombquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:00 schreef Franneh het volgende:
Probeer ik fotos te maken.. lukte het niet, nu een filmpje met een fucking harde knal roept mijn vader aan het einde: HEB JE HEM OP DE FOTO?
Godver lul
Ik wil hem nog steeds zienquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:00 schreef Franneh het volgende:
Probeer ik fotos te maken.. lukte het niet, nu een filmpje met een fucking harde knal roept mijn vader aan het einde: HEB JE HEM OP DE FOTO?
Godver lul
Je mag mij ook wel wassenquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:03 schreef Floor-Sofie het volgende:
*doet een poging om te gaan slapen omdat ik morgen om 7.30 oma's moet wassen..*
Welterusten!quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:03 schreef Floor-Sofie het volgende:
*doet een poging om te gaan slapen omdat ik morgen om 7.30 oma's moet wassen..*
Zal lekker naar binnen regenen danquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:05 schreef Floor-Sofie het volgende:
welterusten
Enschede fliiiitss!!!
En mn bed staat naast het raam, ik hou de gordijen open!!
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:03 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Psies, gewoon op internet, dat zal hem leren!
idem in 't Gooiquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:01 schreef Feestkabouter het volgende:
afgelopen uur in Utrecht, echt waaaaaaaaaaaaaaanzinnig!
in mijn bijna 40 jaar nog nooit zoiets meegemaakt, wat een flitsen!!!
hoeveelheid wind en regen viel erg mee eigenlijk.
OH ja, moet ik wel goed lezen natuurlijk. Die warmte hequote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:07 schreef Floor-Sofie het volgende:
als ik de ramen dichtdoe niet;)
http://www.knmi.nl/neerslagradar/index.phpquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:06 schreef DJKoster het volgende:
Nu gewoon weer een graad warmer in Enschede.. Kom op met dat noodweer, ik wil slapen
Idd, er waren net al wat P2000 meldingen uit de regio. Waai es naar het Noorden toe, pwetty pwease..?quote:
Ook in Lelystad hier. Ziek zoveel flitsen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:09 schreef xSoDx het volgende:
Zit hier in lelystad.. wat een geflits zeg..
idiooooooot veel wind ook.. en het regent ook nog aardig..
moet nog naar a'dam
coolquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:15 schreef Windigo het volgende:
Er is hier net n boom in de fik gevlogen op het veldje voor mn huis, en ze zwiepen heen en weer, takken vliegen over het grasveld en ook veel vonken, en mn telefoon ligt er uit. Nu maar hopen dat die brandende boom mn huis niet in crashed
Het is echt belachelijk hier ja.. pfff.. denk dat ik maar hier blijf als het zo door gaatquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:12 schreef Desunoto het volgende:
Ik zie nog meer flitsen dan Lady Gaga ziet als de rode loper betreedt.
fotos ?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:15 schreef Windigo het volgende:
Er is hier net n boom in de fik gevlogen op het veldje voor mn huis, en ze zwiepen heen en weer, takken vliegen over het grasveld en ook veel vonken, en mn telefoon ligt er uit. Nu maar hopen dat die brandende boom mn huis niet in crashed
Woon in amersfoort
Dat is best wel een foto waardquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:15 schreef Windigo het volgende:
Woon in amersfoort
lekker veilig danquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:19 schreef Fredo55 het volgende:
Blikseminslag 2km verderop in een trekker, brandweer erbij enzo.
Schijnt een flinke klap te zijn geweest, zelf was ik op het strand.
Heb geen camera, ben armquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:17 schreef xSoDx het volgende:
[..]
fotos ?
ben wel benieuwd eerlijk gezegt
En ja, dat stond er opquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:18 schreef Franneh het volgende:
Ergens bij 0.25 en het trilt nu letterlijk van de nieuwe knallen.
met dit weer een groot open veld op met een groot metalen ding..quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:19 schreef Fredo55 het volgende:
Blikseminslag 2km verderop in een trekker, brandweer erbij enzo.
Schijnt een flinke klap te zijn geweest, zelf was ik op het strand.
Lol, heb je al verteld dat hij nu onsterfelijk is op FOK! ? Het valt niet zo erg op, het rommelde nog na.quote:
Nee, die brandende trekker was bij de buren.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:22 schreef xSoDx het volgende:
[..]
met dit weer een groot open veld op met een groot metalen ding..
dan vraag je der toch gewoon om of zie ik het nou verkeerd ?
Huh? Geen onweer/regen?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:24 schreef wobbel het volgende:
Enschede is gewoon ruim drie graden warmer dan een uur terug!![]()
![]()
![]()
Ruim 28 nu
Helemaal niks, inmiddels iets gezakt naar 27.7 met 54% luchtvochtigheid...quote:
Klopt, je valt buiten de boot..., sorry: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksemquote:
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:28 schreef Chuck-_-Norris het volgende:
tussen flits en knal ca 2 a 3 sec, hoeveel km is dat ?
geluid gaat iets van 330m per seconde door de lucht dacht ikquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:28 schreef Chuck-_-Norris het volgende:
Als de buien doortrekken. dan krijgen we vannacht wat hier.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:29 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Klopt, je valt buiten de boot..., sorry: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
Ik heb nog stille hoop dat dit Groningen stad wel gaat bereiken....
Chuck Norris, the only person on earth that is faster then the speed of light, AND sound!quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:28 schreef Chuck-_-Norris het volgende:
Anders ik wel; hier binnen 30 gradenquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:29 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Klopt, je valt buiten de boot..., sorry: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
Ik heb nog stille hoop dat dit Groningen stad wel gaat bereiken....
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:28 schreef Chuck-_-Norris het volgende:
1km dus.quote:De knal bij de bliksemflits ontstaat doordat de lucht binnen het pad van de vonk sterk verhit wordt en uitzet. De snelle en plotselinge uitzetting van de lucht veroorzaakt een flinke schokgolf die hoorbaar is als donder.
Uit de tijd die verstrijkt tussen bliksem en donder kan men afleiden of het onweer nabij is. Het geluid legt in drie seconden een afstand van ongeveer één kilometer af. Als de donderklap binnen 10 seconden na de bliksemontlading te horen is dan is de betreffende ontlading op ongeveer 3 kilometer afstand. Daar buien zich over vele vierkante kilometers kunnen uitstrekken, geeft dit geen directe indicatie van de afstand van de bui, daar de ontladingen zich op verschillende plaatsen onder de wolk kunnen voordoen. De afstand waarop men onweer kan waarnemen is vrij groot. De bliksem kan men bij helder weer tot zo'n 150 á 200 km afstand nog zien. Op grote afstanden kan de bliksem op grote hoogte in volle duisternis nog gezien worden. De donder kan - afhankelijk van de weerkundige omstandigheden en andere geluiden - tot op ongeveer 25 km afstand gehoord worden.
Minder dan 1 kmquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:28 schreef Chuck-_-Norris het volgende:
Mijn oksels produceren meer water dan er de laatste maand uit de lucht is gevallen..quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:28 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zweet me nog steeds de ballen uit mn broek
Gelukkig wel ja, en ja verteld.. hij moest lachenquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:23 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, heb je al verteld dat hij nu onsterfelijk is op FOK! ? Het valt niet zo erg op, het rommelde nog na.
is dat met of zonder vandaag ?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:31 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Mijn oksels produceren meer water dan er de laatste maand uit de lucht is gevallen..
Ik woon 4 hoog, ramen en deuren open, bij mij is het nu de buitentemperatuur binnen, zo'n 26 graden dus...quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:30 schreef Cassius het volgende:
[..]
Anders ik wel; hier binnen 30 graden
Bedankt voor het beeldquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:31 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Mijn oksels produceren meer water dan er de laatste maand uit de lucht is gevallen..
Is er geen pont meer?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:33 schreef Geertje58 het volgende:
Zevenaar meld.....Hoop geflits...effe 5 minuten regen....nu droog 23.7 gr weinig last van het weer... Hier willen de buien de rijn niet zo gauw over dus veel kabaal aan de andere kant ..
Snelheid van geluid dikke 300 meter per seconde. Dus een kleine kilometer afstand.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:28 schreef Chuck-_-Norris het volgende:
Wobbel, je bent bijna een jaar te vroeg met je reclame voor je LAN-party...quote:
Vreemdquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:36 schreef Pino112 het volgende:
Niet normaal harde wind hier, Nieuwleusen (bij Zwolle)
Onweer komt vanaf zuidwesten.
Veel flitsen, nu ook met donder er bij.
Komt er dus aan!
quote:0706001 22:36:26 10-07-10 P 2 STORMSCHADE WINDSTILTE 143 MER Eenh: MER302
Ah thnx! Ik wacht met smart, slapen is er nu toch niet bij.... Zelden zo plakkerig en lamlendig geweest....quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:36 schreef Pino112 het volgende:
Niet normaal harde wind hier, Nieuwleusen (bij Zwolle)
Onweer komt vanaf zuidwesten.
Veel flitsen, nu ook met donder er bij.
Komt er dus aan!
of 3 weken te laatquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:36 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wobbel, je bent bijna een jaar te vroeg met je reclame voor je LAN-party...
V.
zei ik net tochquote:
succes met de wind..quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:37 schreef DuchessX het volgende:
24 graden en regen boven Eindhoven-noordHeerlijk die verkoeling
Ga nu lekker slapen op zolder met raam dakkapel open (zuiden) en raam aan de oostkant van het huis en raam aan de westkant van het huis open. Heerlijk!
Airco ftw?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:38 schreef wobbel het volgende:
Ga zo maar ff de auto voltanken...slapen is er toch niet bij en dan krijg ik ook nog beetje verkoeling
of missch een cabrio?quote:
Alle Ramen Kunnen Open.quote:
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:27 schreef Prowl het volgende:
Deel A12 dicht door omgewaaide bomen
Als ik nou eens 30 min later weg gegaan was uit Den Haag.......
Dan heb je groot gelijk, succes! Ik zou niet al te lang wachten...quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:41 schreef wobbel het volgende:
Het is hier KURKDROOG!! Dus ik kan veilig ff een rondje rijden hoor...
Waarom? Enschede zal wel weer droog blijven, te zien aan de radarbeeldenquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:42 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dan heb je groot gelijk, succes! Ik zou niet al te lang wachten...
Damn, het ziet hier wit van de regen als het flitstquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:37 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ah thnx! Ik wacht met smart, slapen is er nu toch niet bij.... Zelden zo plakkerig en lamlendig geweest....
snelheid van geluid is ongeveer 300 m/s, dus zeg een 600 tot 900mquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:28 schreef Chuck-_-Norris het volgende:
Dat is waar, jullie zitten precies in het hoekje waar het langs trekt...quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:42 schreef wobbel het volgende:
[..]
Waarom? Enschede zal wel weer droog blijven, te zien aan de radarbeelden
JA! Stad wil ook meedoen....quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:43 schreef themauster het volgende:
Het wordt tijd dat hier in de provincie Groningen ook onweer en afkoeling komt het is me veel te warm
En LOL.. Dat pijltje uit Twenthe en dat pijltje uit het Windkracht 7 gebied.. Iets klopt er nietquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:45 schreef DJKoster het volgende:
Storm! op het IJsselmeer!
[ afbeelding ]
Je had inderdaad niet over die dijk moeten rijden toen het losbarstte.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:45 schreef DJKoster het volgende:
[ afbeelding ]
Hier is het 26 graden in de stad ook?quote:
zal echt wel ff flink tekeer gegaan zijn, niet xo raarquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:45 schreef DJKoster het volgende:
[ afbeelding ]
Hier wel veel bliksem maar weinig donder en weinig echt mooie gevaarlijke klappen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:49 schreef wobbel het volgende:
0,0 geflits...en zit voor een glazen wand van 15m³ glas dus ik had gehoopt op onweer
geluid gaat met 300 meter per sec, ongeveer 1KM dusquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:28 schreef Chuck-_-Norris het volgende:
dan ben je nogal een sufkut. dit kon je ruim van tevoren zien aankomen, ook zonder internetquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:49 schreef OnCraintDégun het volgende:
Je zou maar met je bootje op t ijsselmeer zitten nu
Mjah... inderdaad.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:50 schreef themauster het volgende:
[..]
Hier is het 26 graden in de stad ook?
zou het wel mee willen maken eigenlijkquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:51 schreef Againzender het volgende:
[..]
dan ben je nogal een sufkut. dit kon je ruim van tevoren zien aankomen, ook zonder internet
yep, komt een nieuwe bui aan !quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:50 schreef OnCraintDégun het volgende:
Jezus het begint weer los te gaan in Utrecht lijkt het wel!
Inderdaad, je ziet een hoop weerlicht/bliksen e.d. op je af komen en je beseft niet dat je van het meer af moet....quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:51 schreef Againzender het volgende:
[..]
dan ben je nogal een sufkut. dit kon je ruim van tevoren zien aankomen, ook zonder internet
Nee maar het begint wel erg hard te waaien nuquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:55 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nog geen regen? Vind ik altijd een beetje eng, alles is dan zo droog...
Jup, het gaat lekekr tekeer weerquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:51 schreef Binkster het volgende:
Tweede zware bui komt net in utrecht stad zuid aan en al 5 inslagen binnen 1km in 1 min. ff pc uit :S
Ja, kijk maar: http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uurquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:57 schreef Misstique het volgende:
Net van hasselt naar zwolle gereden, wat een spookrit tussen de weilanden. heel veel troep op de weg, slagregen... echt niet tof meer.
Komt er nog meer naar zwolle?
de oorlog die nu hier boven utrecht woedt lijkt richting zwolle te gaan als ik naar buienradar kijkquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:57 schreef Misstique het volgende:
Net van hasselt naar zwolle gereden, wat een spookrit tussen de weilanden. heel veel troep op de weg, slagregen... echt niet tof meer.
Hier in Nieuwleusen reden ze ook al langzaam ja. Veel trekt naar het noorden weg.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:57 schreef Misstique het volgende:
Als het maar niet duurt tot morgenavond 23:00quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:59 schreef Ambrosius het volgende:
De televisie krijgt ineens problemen, Hilversum?
Ook wel lekker toch?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:56 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Nee maar het begint wel erg hard te waaien nu
Amersfoort heeft nu de tweede bui, dus kan best bij hilversum. Tele2 ligt er hier al n uur uit.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:01 schreef Beavis het volgende:
[..]
Als het maar niet duurt tot morgenavond 23:00
Er is hoop! Het begint wat te waaien hierquote:Op zondag 11 juli 2010 00:06 schreef wobbel het volgende:
Ik ga op de bank in slaap vallen denk ik...met een gigantische plakzak
Ah gos, ik vind het sneu voor je....quote:Op zondag 11 juli 2010 00:06 schreef wobbel het volgende:
Ik ga op de bank in slaap vallen denk ik...met een gigantische plakzak
Daarstraks prima uitzicht vanaf de L-flat gehad, machtig mooi! Jammer dat ik geen camera hebquote:Op zondag 11 juli 2010 00:07 schreef SiGNe het volgende:
En in Zeist is het weer over, nog wel regen maar de flitsen en donder zitten wat verderop.
Ja dat was in Meppel goed te merkenquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:59 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hier in Nieuwleusen reden ze ook al langzaam ja. Veel trekt naar het noorden weg.
Geen idee of er nog meer vanuit het zuiden/zuidwesten komt
Hier zwiepen wat kleine boompjes rustig mee met de wind.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:09 schreef Logician het volgende:
Mijn glas wijn waaide om!!
Lang leve de aaiphonequote:Op zondag 11 juli 2010 00:11 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Hier zwiepen wat kleine boompjes rustig mee met de wind.
Deuren en ramen opengezet, lekker doorwaaien!!![]()
Nu terug naar het balkon.
Lol, hier nu de eerste donderklap in de verte, als het zo los gaat dan kan ik EINDELIJK mijn nieuwe cam proberen, hopelijk lukt het.quote:
Ah, da's om de hoek, ik zit op de Warande.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:09 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Daarstraks prima uitzicht vanaf de L-flat gehad, machtig mooi! Jammer dat ik geen camera heb
Hmm, windhoosje...?quote:Op zondag 11 juli 2010 00:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Er hangen hele lage wolken hier..onder een pak wolken
Lol, was nog wel aan de andere kant van het Paterswoldsemeer hoor.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:15 schreef Cassius het volgende:
Ja, een aardige flits net in Groningen. Je hoorde de oehs en aahs in de straat
Och, kijk hier maar eens terug: http://monitor.livep2000.nl/quote:Op zondag 11 juli 2010 00:16 schreef crazy987 het volgende:
ik zag dat het knmi weeralarm rood heeft afgegeven
gaat het lekker tekeer ?
HA, daar kom ik ook vandaanquote:Op zondag 11 juli 2010 00:11 schreef Aelse het volgende:
Harde regen nu. Temperatuur begint langzaam iets te zakken
Jup! Steinderweg hier, staat maar een huis aan de kant van Elsloo, kan niet missen.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:18 schreef nattermann het volgende:
[..]
HA, daar kom ik ook vandaanEine richtige Sajelair
stilte voor de storm?quote:Op zondag 11 juli 2010 00:19 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Was vandaag aan het vissen op de pier in IJmuiden . Lekkere temperatuur rond 25-26 c. Vreemd was, dat rond 22.00 uur de wind geheel wegviel.
De zee die kort daarvoor redelijk golfde veranderde in no time in een spiegel zo glad.
Aan de horizon was over de gehele breedte boven zee een donkerblauwe lage wolkenband te zien. Kort later reed er een visser die de pier verliet met een brommertje langs ons, luid schreeuwend tegen ons, "weg, weg, weg!"!!
Dan maar opruimen dachten we.. Geen vijf minuten later barstte het noodweer los.Je kon echt niet zien aankomen dat het zo snel zou gaan.
Nooit meegemaakt zoiets, meestal is de toename van de wind en donkere wolken een voorbode van noodweer is mijn ervaring. In IJmuiden was het dus ineens windstil voordat het zéér kort erna noodweer werd.
Is iemand bekend met dit verschijnsel?
Niet direct, maar het lijkt me dat daar de uitdrukking "stilte voor de storm" vanaf komt.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:19 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Was vandaag aan het vissen op de pier in IJmuiden . Lekkere temperatuur rond 25-26 c. Vreemd was, dat rond 22.00 uur de wind geheel wegviel.
De zee die kort daarvoor redelijk golfde veranderde in no time in een spiegel zo glad.
Aan de horizon was over de gehele breedte boven zee een donkerblauwe lage wolkenband te zien. Kort later reed er een visser die de pier verliet met een brommertje langs ons, luid schreeuwend tegen ons, "weg, weg, weg!"!!
Dan maar opruimen dachten we.. Geen vijf minuten later barstte het noodweer los.Je kon echt niet zien aankomen dat het zo snel zou gaan.
Nooit meegemaakt zoiets, meestal is de toename van de wind en donkere wolken een voorbode van noodweer is mijn ervaring. In IJmuiden was het dus ineens windstil voordat het zéér kort erna noodweer werd.
Nee, maar wel apart om dat zo mee te maken bij zee dan.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:19 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Hey daar zit ik ook, Hoornsemeer, tegen het water aan, jij?quote:Op zondag 11 juli 2010 00:21 schreef Beaudelaire het volgende:
Onderin provincie Groningen begint het al te flitsen.
in utrecht wel iigquote:Op zondag 11 juli 2010 00:27 schreef Studiotje het volgende:
Mensen die de buien al over zich heen hebben gehad, vonden jullie het terecht dat het KNMI toch een weeralarm heeft afgegeven voor bepaalde provincies?![]()
Ik vond het wel keihard gaan eerlijk gezegd, lang niet zo gezien.
Salland ook wel jaquote:Op zondag 11 juli 2010 00:27 schreef Studiotje het volgende:
Mensen die de buien al over zich heen hebben gehad, vonden jullie het terecht dat het KNMI toch een weeralarm heeft afgegeven voor bepaalde provincies?![]()
Komt dus weer wat nieuws aan?quote:Op zondag 11 juli 2010 00:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Maastricht zojuist met iPhone.
Plotselinge veranderingen in de windsterkte zijn altijd verdacht. Zat ooit in de jaren 90 op een zeilboot op het Heegermeer. Strak blauwe lucht, rustige constante bries, temp 30+. Opeens neemt de wind gedurende drie minuten toe, om weer af te zwakken daarna. Mijn gevoel zei mij dat we direct naar de haven terug moesten, dus dat deden wij. Voor de wind terug gezeild naar Heeg, kijk na 5 minuten nog eens achter mij, komt er een zwarte muur aan zetten, redelijk beangstigend! Legendarisch noodweer gehad later die avond.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:19 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Als ze voor N-Holland ook een alarm hebben afgegeven, dan hebben ze de plank behoorlijk mis geslagen. Beetje regen en hier en daar een donder en bliksem.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:27 schreef Studiotje het volgende:
Zo, dat kan ik me voorstellen! Je bibbert ook een beetje.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:32 schreef Oom_Agent het volgende:
Ik was daarnet erg geschrokken. Ik denk ik ga de WK vlaggen op de kerk even filmen:![]()
![]()
http://s894.photobucket.com/albums/ac141/ghostnet99/?action=view¤t=DSCF0334.mp4
Klopt, heel gek, net alsof daar een bel hetere lucht zit.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:32 schreef DJKoster het volgende:
In Twente is het ruim 3 graden warmer dan waar dan ook in Nederland. 28 fokking graden nog
Veel branden.... Dat is minder natuurlijk.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:34 schreef Cassius het volgende:
P2000 stroomt nu ook hier vol met stormschades
Utrecht wel ja, als je de P2000 meldingen ziet zeker.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:27 schreef Studiotje het volgende:
nu nog steeds ??quote:Op zondag 11 juli 2010 00:36 schreef Oom_Agent het volgende:
Hier (Nijmegen) licht de horizon continu op richting het zuiden. Ook zijn er diepe dreunen hoorbaar.
quote:Op zondag 11 juli 2010 00:32 schreef Oom_Agent het volgende:
Ik was daarnet erg geschrokken. Ik denk ik ga de WK vlaggen op de kerk even filmen:![]()
![]()
http://s894.photobucket.com/albums/ac141/ghostnet99/?action=view¤t=DSCF0334.mp4
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |