Ja, kijk maar: http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uurquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:57 schreef Misstique het volgende:
Net van hasselt naar zwolle gereden, wat een spookrit tussen de weilanden. heel veel troep op de weg, slagregen... echt niet tof meer.
Komt er nog meer naar zwolle?
de oorlog die nu hier boven utrecht woedt lijkt richting zwolle te gaan als ik naar buienradar kijkquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:57 schreef Misstique het volgende:
Net van hasselt naar zwolle gereden, wat een spookrit tussen de weilanden. heel veel troep op de weg, slagregen... echt niet tof meer.
Hier in Nieuwleusen reden ze ook al langzaam ja. Veel trekt naar het noorden weg.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:57 schreef Misstique het volgende:
Als het maar niet duurt tot morgenavond 23:00quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:59 schreef Ambrosius het volgende:
De televisie krijgt ineens problemen, Hilversum?
Ook wel lekker toch?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:56 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Nee maar het begint wel erg hard te waaien nu
Amersfoort heeft nu de tweede bui, dus kan best bij hilversum. Tele2 ligt er hier al n uur uit.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:01 schreef Beavis het volgende:
[..]
Als het maar niet duurt tot morgenavond 23:00
Er is hoop! Het begint wat te waaien hierquote:Op zondag 11 juli 2010 00:06 schreef wobbel het volgende:
Ik ga op de bank in slaap vallen denk ik...met een gigantische plakzak
Ah gos, ik vind het sneu voor je....quote:Op zondag 11 juli 2010 00:06 schreef wobbel het volgende:
Ik ga op de bank in slaap vallen denk ik...met een gigantische plakzak
Daarstraks prima uitzicht vanaf de L-flat gehad, machtig mooi! Jammer dat ik geen camera hebquote:Op zondag 11 juli 2010 00:07 schreef SiGNe het volgende:
En in Zeist is het weer over, nog wel regen maar de flitsen en donder zitten wat verderop.
Ja dat was in Meppel goed te merkenquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:59 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hier in Nieuwleusen reden ze ook al langzaam ja. Veel trekt naar het noorden weg.
Geen idee of er nog meer vanuit het zuiden/zuidwesten komt
Hier zwiepen wat kleine boompjes rustig mee met de wind.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:09 schreef Logician het volgende:
Mijn glas wijn waaide om!!
Lang leve de aaiphonequote:Op zondag 11 juli 2010 00:11 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Hier zwiepen wat kleine boompjes rustig mee met de wind.
Deuren en ramen opengezet, lekker doorwaaien!!![]()
Nu terug naar het balkon.
Lol, hier nu de eerste donderklap in de verte, als het zo los gaat dan kan ik EINDELIJK mijn nieuwe cam proberen, hopelijk lukt het.quote:
Ah, da's om de hoek, ik zit op de Warande.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:09 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Daarstraks prima uitzicht vanaf de L-flat gehad, machtig mooi! Jammer dat ik geen camera heb
Hmm, windhoosje...?quote:Op zondag 11 juli 2010 00:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Er hangen hele lage wolken hier..onder een pak wolken
Lol, was nog wel aan de andere kant van het Paterswoldsemeer hoor.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:15 schreef Cassius het volgende:
Ja, een aardige flits net in Groningen. Je hoorde de oehs en aahs in de straat
Och, kijk hier maar eens terug: http://monitor.livep2000.nl/quote:Op zondag 11 juli 2010 00:16 schreef crazy987 het volgende:
ik zag dat het knmi weeralarm rood heeft afgegeven
gaat het lekker tekeer ?
HA, daar kom ik ook vandaanquote:Op zondag 11 juli 2010 00:11 schreef Aelse het volgende:
Harde regen nu. Temperatuur begint langzaam iets te zakken
Jup! Steinderweg hier, staat maar een huis aan de kant van Elsloo, kan niet missen.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:18 schreef nattermann het volgende:
[..]
HA, daar kom ik ook vandaanEine richtige Sajelair
stilte voor de storm?quote:Op zondag 11 juli 2010 00:19 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Was vandaag aan het vissen op de pier in IJmuiden . Lekkere temperatuur rond 25-26 c. Vreemd was, dat rond 22.00 uur de wind geheel wegviel.
De zee die kort daarvoor redelijk golfde veranderde in no time in een spiegel zo glad.
Aan de horizon was over de gehele breedte boven zee een donkerblauwe lage wolkenband te zien. Kort later reed er een visser die de pier verliet met een brommertje langs ons, luid schreeuwend tegen ons, "weg, weg, weg!"!!
Dan maar opruimen dachten we.. Geen vijf minuten later barstte het noodweer los.Je kon echt niet zien aankomen dat het zo snel zou gaan.
Nooit meegemaakt zoiets, meestal is de toename van de wind en donkere wolken een voorbode van noodweer is mijn ervaring. In IJmuiden was het dus ineens windstil voordat het zéér kort erna noodweer werd.
Is iemand bekend met dit verschijnsel?
Niet direct, maar het lijkt me dat daar de uitdrukking "stilte voor de storm" vanaf komt.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:19 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Was vandaag aan het vissen op de pier in IJmuiden . Lekkere temperatuur rond 25-26 c. Vreemd was, dat rond 22.00 uur de wind geheel wegviel.
De zee die kort daarvoor redelijk golfde veranderde in no time in een spiegel zo glad.
Aan de horizon was over de gehele breedte boven zee een donkerblauwe lage wolkenband te zien. Kort later reed er een visser die de pier verliet met een brommertje langs ons, luid schreeuwend tegen ons, "weg, weg, weg!"!!
Dan maar opruimen dachten we.. Geen vijf minuten later barstte het noodweer los.Je kon echt niet zien aankomen dat het zo snel zou gaan.
Nooit meegemaakt zoiets, meestal is de toename van de wind en donkere wolken een voorbode van noodweer is mijn ervaring. In IJmuiden was het dus ineens windstil voordat het zéér kort erna noodweer werd.
Nee, maar wel apart om dat zo mee te maken bij zee dan.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:19 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Hey daar zit ik ook, Hoornsemeer, tegen het water aan, jij?quote:Op zondag 11 juli 2010 00:21 schreef Beaudelaire het volgende:
Onderin provincie Groningen begint het al te flitsen.
in utrecht wel iigquote:Op zondag 11 juli 2010 00:27 schreef Studiotje het volgende:
Mensen die de buien al over zich heen hebben gehad, vonden jullie het terecht dat het KNMI toch een weeralarm heeft afgegeven voor bepaalde provincies?![]()
Ik vond het wel keihard gaan eerlijk gezegd, lang niet zo gezien.
Salland ook wel jaquote:Op zondag 11 juli 2010 00:27 schreef Studiotje het volgende:
Mensen die de buien al over zich heen hebben gehad, vonden jullie het terecht dat het KNMI toch een weeralarm heeft afgegeven voor bepaalde provincies?![]()
Komt dus weer wat nieuws aan?quote:Op zondag 11 juli 2010 00:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Maastricht zojuist met iPhone.
Plotselinge veranderingen in de windsterkte zijn altijd verdacht. Zat ooit in de jaren 90 op een zeilboot op het Heegermeer. Strak blauwe lucht, rustige constante bries, temp 30+. Opeens neemt de wind gedurende drie minuten toe, om weer af te zwakken daarna. Mijn gevoel zei mij dat we direct naar de haven terug moesten, dus dat deden wij. Voor de wind terug gezeild naar Heeg, kijk na 5 minuten nog eens achter mij, komt er een zwarte muur aan zetten, redelijk beangstigend! Legendarisch noodweer gehad later die avond.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:19 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Als ze voor N-Holland ook een alarm hebben afgegeven, dan hebben ze de plank behoorlijk mis geslagen. Beetje regen en hier en daar een donder en bliksem.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:27 schreef Studiotje het volgende:
Zo, dat kan ik me voorstellen! Je bibbert ook een beetje.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:32 schreef Oom_Agent het volgende:
Ik was daarnet erg geschrokken. Ik denk ik ga de WK vlaggen op de kerk even filmen:![]()
![]()
http://s894.photobucket.com/albums/ac141/ghostnet99/?action=view¤t=DSCF0334.mp4
Klopt, heel gek, net alsof daar een bel hetere lucht zit.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:32 schreef DJKoster het volgende:
In Twente is het ruim 3 graden warmer dan waar dan ook in Nederland. 28 fokking graden nog
Veel branden.... Dat is minder natuurlijk.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:34 schreef Cassius het volgende:
P2000 stroomt nu ook hier vol met stormschades
Utrecht wel ja, als je de P2000 meldingen ziet zeker.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:27 schreef Studiotje het volgende:
nu nog steeds ??quote:Op zondag 11 juli 2010 00:36 schreef Oom_Agent het volgende:
Hier (Nijmegen) licht de horizon continu op richting het zuiden. Ook zijn er diepe dreunen hoorbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |