Ah, da's om de hoek, ik zit op de Warande.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:09 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Daarstraks prima uitzicht vanaf de L-flat gehad, machtig mooi! Jammer dat ik geen camera heb
Hmm, windhoosje...?quote:Op zondag 11 juli 2010 00:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Er hangen hele lage wolken hier..onder een pak wolken
Lol, was nog wel aan de andere kant van het Paterswoldsemeer hoor.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:15 schreef Cassius het volgende:
Ja, een aardige flits net in Groningen. Je hoorde de oehs en aahs in de straat
Och, kijk hier maar eens terug: http://monitor.livep2000.nl/quote:Op zondag 11 juli 2010 00:16 schreef crazy987 het volgende:
ik zag dat het knmi weeralarm rood heeft afgegeven
gaat het lekker tekeer ?
HA, daar kom ik ook vandaanquote:Op zondag 11 juli 2010 00:11 schreef Aelse het volgende:
Harde regen nu. Temperatuur begint langzaam iets te zakken
Jup! Steinderweg hier, staat maar een huis aan de kant van Elsloo, kan niet missen.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:18 schreef nattermann het volgende:
[..]
HA, daar kom ik ook vandaanEine richtige Sajelair
stilte voor de storm?quote:Op zondag 11 juli 2010 00:19 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Was vandaag aan het vissen op de pier in IJmuiden . Lekkere temperatuur rond 25-26 c. Vreemd was, dat rond 22.00 uur de wind geheel wegviel.
De zee die kort daarvoor redelijk golfde veranderde in no time in een spiegel zo glad.
Aan de horizon was over de gehele breedte boven zee een donkerblauwe lage wolkenband te zien. Kort later reed er een visser die de pier verliet met een brommertje langs ons, luid schreeuwend tegen ons, "weg, weg, weg!"!!
Dan maar opruimen dachten we.. Geen vijf minuten later barstte het noodweer los.Je kon echt niet zien aankomen dat het zo snel zou gaan.
Nooit meegemaakt zoiets, meestal is de toename van de wind en donkere wolken een voorbode van noodweer is mijn ervaring. In IJmuiden was het dus ineens windstil voordat het zéér kort erna noodweer werd.
Is iemand bekend met dit verschijnsel?
Niet direct, maar het lijkt me dat daar de uitdrukking "stilte voor de storm" vanaf komt.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:19 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Was vandaag aan het vissen op de pier in IJmuiden . Lekkere temperatuur rond 25-26 c. Vreemd was, dat rond 22.00 uur de wind geheel wegviel.
De zee die kort daarvoor redelijk golfde veranderde in no time in een spiegel zo glad.
Aan de horizon was over de gehele breedte boven zee een donkerblauwe lage wolkenband te zien. Kort later reed er een visser die de pier verliet met een brommertje langs ons, luid schreeuwend tegen ons, "weg, weg, weg!"!!
Dan maar opruimen dachten we.. Geen vijf minuten later barstte het noodweer los.Je kon echt niet zien aankomen dat het zo snel zou gaan.
Nooit meegemaakt zoiets, meestal is de toename van de wind en donkere wolken een voorbode van noodweer is mijn ervaring. In IJmuiden was het dus ineens windstil voordat het zéér kort erna noodweer werd.
Nee, maar wel apart om dat zo mee te maken bij zee dan.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:19 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Hey daar zit ik ook, Hoornsemeer, tegen het water aan, jij?quote:Op zondag 11 juli 2010 00:21 schreef Beaudelaire het volgende:
Onderin provincie Groningen begint het al te flitsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |