in utrecht wel iigquote:Op zondag 11 juli 2010 00:27 schreef Studiotje het volgende:
Mensen die de buien al over zich heen hebben gehad, vonden jullie het terecht dat het KNMI toch een weeralarm heeft afgegeven voor bepaalde provincies?![]()
Ik vond het wel keihard gaan eerlijk gezegd, lang niet zo gezien.
Salland ook wel jaquote:Op zondag 11 juli 2010 00:27 schreef Studiotje het volgende:
Mensen die de buien al over zich heen hebben gehad, vonden jullie het terecht dat het KNMI toch een weeralarm heeft afgegeven voor bepaalde provincies?![]()
Komt dus weer wat nieuws aan?quote:Op zondag 11 juli 2010 00:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Maastricht zojuist met iPhone.
Plotselinge veranderingen in de windsterkte zijn altijd verdacht. Zat ooit in de jaren 90 op een zeilboot op het Heegermeer. Strak blauwe lucht, rustige constante bries, temp 30+. Opeens neemt de wind gedurende drie minuten toe, om weer af te zwakken daarna. Mijn gevoel zei mij dat we direct naar de haven terug moesten, dus dat deden wij. Voor de wind terug gezeild naar Heeg, kijk na 5 minuten nog eens achter mij, komt er een zwarte muur aan zetten, redelijk beangstigend! Legendarisch noodweer gehad later die avond.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:19 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Was vandaag aan het vissen op de pier in IJmuiden . Lekkere temperatuur rond 25-26 c. Vreemd was, dat rond 22.00 uur de wind geheel wegviel.
De zee die kort daarvoor redelijk golfde veranderde in no time in een spiegel zo glad.
Aan de horizon was over de gehele breedte boven zee een donkerblauwe lage wolkenband te zien. Kort later reed er een visser die de pier verliet met een brommertje langs ons, luid schreeuwend tegen ons, "weg, weg, weg!"!!
Dan maar opruimen dachten we.. Geen vijf minuten later barstte het noodweer los.Je kon echt niet zien aankomen dat het zo snel zou gaan.
Nooit meegemaakt zoiets, meestal is de toename van de wind en donkere wolken een voorbode van noodweer is mijn ervaring. In IJmuiden was het dus ineens windstil voordat het zéér kort erna noodweer werd.
Is iemand bekend met dit verschijnsel?
Als ze voor N-Holland ook een alarm hebben afgegeven, dan hebben ze de plank behoorlijk mis geslagen. Beetje regen en hier en daar een donder en bliksem.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:27 schreef Studiotje het volgende:
Zo, dat kan ik me voorstellen! Je bibbert ook een beetje.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:32 schreef Oom_Agent het volgende:
Ik was daarnet erg geschrokken. Ik denk ik ga de WK vlaggen op de kerk even filmen:![]()
![]()
http://s894.photobucket.com/albums/ac141/ghostnet99/?action=view¤t=DSCF0334.mp4
Klopt, heel gek, net alsof daar een bel hetere lucht zit.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:32 schreef DJKoster het volgende:
In Twente is het ruim 3 graden warmer dan waar dan ook in Nederland. 28 fokking graden nog
Veel branden.... Dat is minder natuurlijk.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:34 schreef Cassius het volgende:
P2000 stroomt nu ook hier vol met stormschades
Utrecht wel ja, als je de P2000 meldingen ziet zeker.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:27 schreef Studiotje het volgende:
nu nog steeds ??quote:Op zondag 11 juli 2010 00:36 schreef Oom_Agent het volgende:
Hier (Nijmegen) licht de horizon continu op richting het zuiden. Ook zijn er diepe dreunen hoorbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |