abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83886670
Mijn nichtje van 16 is via de verloskundigenpraktijk gevraagd om mee te werken aan het programma tienermoeders van sbs6.

Ze beginnen binnenkort aan een nieuw seizoen en hebben haar dus gevraagd of zij 1 van de 4 meiden wil zijn die ze gaan volgen vanaf de zwangerschap tot de eerste weken na de bevalling.

Ze is zelf heel enthousiast en wil graag eraan meewerken maar de rest van onze familie twijfelt.

Aan de ene kant lijkt het mij leuk en goed om te laten zien hoe ze alles doet want ze heeft alles prima voorelkaar, maar aan de andere kant van ik bang dat ze van SBS6 alleen maar sensatie zoeken.

Wat denken jullie ervan?
pi_83886790
Ik denk dat een 16 jarige het zelden zo goed voor elkaar heeft dat ze niets kunnen vinden om uit te melken.
Ik zou het niet doen..
pi_83886952
Dan zou je je nichtje alle oude afleveringen eens moeten laten zien, dan heeft ze een goed beeld over hoe dat in beeld zou kunnen worden gebracht. Je schreef in het andere topic dat nichtje en haar vriendje streng gelovig zijn dus ik schat zo in dat SBS dat gaat misbruiken. En vraag je nichtje trouwens ook waarom ze zo graag met haar snuit op televisie wil.
pi_83887063
Krijgt ze er geld voor?
pi_83887204
in vorige afleveringen mochten ze een kinderwagen uitzoeken en kregen pretecho's enzo.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 17:35:14 #6
11102 knep
Mountainfreak
pi_83887222
/edit misgeklikt
pi_83887439
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 17:30 schreef RacerDKB het volgende:
Krijgt ze er geld voor?
Nee, wel een kinderwagen.
pi_83887497
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 17:27 schreef Stali het volgende:
Dan zou je je nichtje alle oude afleveringen eens moeten laten zien, dan heeft ze een goed beeld over hoe dat in beeld zou kunnen worden gebracht. Je schreef in het andere topic dat nichtje en haar vriendje streng gelovig zijn dus ik schat zo in dat SBS dat gaat misbruiken. En vraag je nichtje trouwens ook waarom ze zo graag met haar snuit op televisie wil.
Ze wil mensen laten zien dat tienerzwangerschap niet alleen in aso families voorkomt, en dat er dus ook jonge stellen zijn die het wel goed doen. Haar vriend is 21 en werkt in 5 ploegendienst, vaste baan dus financieel redden ze het prima. Ze werkt zelf part time bij een winkel.
  † In Memoriam † zaterdag 10 juli 2010 @ 17:56:41 #9
240917 Mula
pi_83887900
Op het viva-forum schreef een van de tienermoeders uit het afgelopen seizoen mee in een topic over het programma. Zij had de zaken ook goed voor elkaar, maar was het niet eens met de manier waarop zij neergezet werd. Ik geloof dat ze daar ook nog contact met sbs6 over heeft opgenomen. Misschien even op het viva-forum kijken of je daar dat topic kan vinden en evt zelf met haar in contact kan komen?

Ik vond het trouwens wel mee vallen met hoe ze werd neergezet.
pi_83887994
SBS6 Dan weet je het wel. Alleen maar opzoek naar superlatieven, sensatie en drama. Niet aan beginnen.
pi_83888071
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 17:42 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Ze wil mensen laten zien dat tienerzwangerschap niet alleen in aso families voorkomt, en dat er dus ook jonge stellen zijn die het wel goed doen. Haar vriend is 21 en werkt in 5 ploegendienst, vaste baan dus financieel redden ze het prima. Ze werkt zelf part time bij een winkel.
En zij is zestien? Maar ik zou hier sowieso geen mooi visitekaartje van proberen te maken.
Het is haar gebeurd maar ik zou andere jonge mensen hier niet lekker voor gaan zitten maken want zo geweldig is het niet, een tienermoeder. .
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 juli 2010 @ 18:01:45 #12
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83888080
Sorry hoor, maar 16 jaar en zwanger noem ik geen "jong stel dat het wel goed doet".
  zaterdag 10 juli 2010 @ 18:05:47 #13
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_83888211
quote:

[..]

Ze is nog leerplichtig
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_83888350
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:01 schreef Stali het volgende:

[..]

En zij is zestien? Maar ik zou hier sowieso geen mooi visitekaartje van proberen te maken.
Het is haar gebeurd maar ik zou andere jonge mensen hier niet lekker voor gaan zitten maken want zo geweldig is het niet, een tienermoeder. .
Ze wil ook niemand aanmoedigen, maar wel laten zien dat stel dat het je overkomt en besluit het kind te houden, dat je het ondanks jonge leeftijd toch wel goed kan doen.
pi_83888376
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:05 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ze is nog leerplichtig
Nee, heeft ze vrijstelling voor.

Ze is moeilijk lerend, heeft de praktijkschool afgerond en kan niet naar MBO o.i.d.
pi_83888399
Dan zal ik haar maar helemaal niet mee laten doen...
  zaterdag 10 juli 2010 @ 18:12:27 #17
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_83888417
Ik zou 't niet doen.. ze vinden altijd wel 'iets' wat onwijs raar in beeld gebracht wordt.
Tot nu toe bij ieder meisje in elk seizoen gedaan.

Kijk maar naar het afgelopen seizoen..

1. rookte
2. had de kinderkamer bij de buurman
3. had een gehandicapt kindje
4. afschuwelijke band met ouders + zo'n TM huis
pi_83888439
Ik word steeds droeviger. Jullie zien dan toch zelf ook wel in hoe SBS dit gaat neerzetten?

Neem je nichtje tegen zichzelf in bescherming en blaas de boel af.
pi_83888451
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:12 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik zou 't niet doen.. ze vinden altijd wel 'iets' wat onwijs raar in beeld gebracht wordt.
Tot nu toe bij ieder meisje in elk seizoen gedaan.

Kijk maar naar het afgelopen seizoen..

1. rookte
2. had de kinderkamer bij de buurman
3. had een gehandicapt kindje
4. afschuwelijke band met ouders + zo'n TM huis
Mijn nichtje rookte ook, nu niet meer. Is meteen gestopt toen bleek dat ze zwanger was.
pi_83888474
uhm om even helemaal de knuppel in het hoenderhok te gooien...

als je niet in staat bent om een MBO opleiding af te ronden, nog niet eens MBO 1 of MBO2, dan heb je een IQ van rond de 70, en ben je dus officieel zwakzinnig.
ben je dan uberhaupt wel instaat om een kind op te voeden??

Nog afgezien van het feit dat ik me afvraag wat mensen bezield om aan zo'n programma mee te willen doen.
pi_83888488
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:13 schreef Stali het volgende:
Ik word steeds droeviger. Jullie zien dan toch zelf ook wel hoe SBS dit gaat neerzetten?

Neem je nichtje tegen zichzelf in bescherming en blaas de boel af.
Denk dat ze het beter doet dan die meiden in seizoen 2.

Oke, ze kan geen MBO gaan doen maar ze heeft het wel voorelkaar gekregen om te gaan werken. Ze is heel erg gemotiveerd.
pi_83888553
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:14 schreef p_iglet het volgende:
uhm om even helemaal de knuppel in het hoenderhok te gooien...

als je niet in staat bent om een MBO opleiding af te ronden, nog niet eens MBO 1 of MBO2, dan heb je een IQ van rond de 70, en ben je dus officieel zwakzinnig.
ben je dan uberhaupt wel instaat om een kind op te voeden??

Nog afgezien van het feit dat ik me afvraag wat mensen bezield om aan zo'n programma mee te willen doen.
Ze heeft ernstige dyslexy, daardoor kan ze geen opleiding doen. Maar zwakzinnig is ze zeker niet. Is een meid die zich door niemand laat beïnvloeden, met beide benen stevig op de grond staat en weet wat ze wil.
pi_83888587
Dus je hebt een nichtje die het zodanig aan intelligentie ontbreekt dat ze niet naar een opleiding kán, 16 jaar is en zwanger is en het kind houdt, hoogstwaarschijnlijk vanwege de strenge religie, en je vraagt je af hoe ze uit het programma zal komen?

Hm.
pi_83888608
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:17 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Ze heeft ernstige dyslexy, daardoor kan ze geen opleiding doen. Maar zwakzinnig is ze zeker niet. Is een meid die zich door niemand laat beïnvloeden, met beide benen stevig op de grond staat en weet wat ze wil.
Behalve dan dat ze bereid is zichzelf en haar familie én toekomstige kind voor lul te zetten voor een kinderwagen.
pi_83888648
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:14 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Oke, ze kan geen MBO gaan doen maar ze heeft het wel voorelkaar gekregen om te gaan werken. Ze is heel erg gemotiveerd.
Hou je er rekening mee dat die meiden uit seizoen weet ik veel, waarschijnlijk allemaal dachten dat ze goed bezig waren.

Maar een zwakbegaafd winkelmeisje van 16 met een knaap van 21 uit een zwaar gelovig nest, geef de teugels maar SBS hoor. .

Jullie moeten het allemaal lekker zelf weten maar als ik zo'n situatie in de familie zou hebben, dan maar ruzie maar ik zou mijn nichtje beschermen en de boel afblazen. Dan zijn er maar even mensen boos op me. Dat is dan heel jammer.

Ik zou trouwens tegen dat nichtje van je zeggen dat ze enkel en alleen aan haar kind moet laten zien dat ze het goed kan en niet in zo'n ordinair programma van SBS6.
pi_83888660
quote:

[..]

hmmm, als je alleen ernstige dyslexie hebt, is dat geen reden waarom je geen opleiding kan doen... als je ernstige dyslexie hebt, en je bent zeker niet zwakzinnig, heb je manieren om te compenseren voor je dyslexie, en je opleiding kan altijd helpen als je een dyslexiekaart hebt. (kan... niet iedere opleiding is daar al even ver mee...) maar het is zeker geen reden om geen opleiding meer te doen... het klinkt mij heel vreemd in de oren...
ik zou overigens ook niet mee doen als het mezelf betrof, en als het m'n dochter betrof zou ik het niet toelaten...
  zaterdag 10 juli 2010 @ 18:21:47 #27
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_83888671
Ik zou haar niet laten meedoen , of haar overtuigen niet mee te doen. De dingen die ze goed doet komen minimaal in beeld en haar dyslexie zal wel helemaal uitgemeten worden.. Waardoor SBS weer eens het stereotype domme tienermoeder probeert weer te geven. Dat is namelijk het enige wat die kamperzender kan ..

Als ze het goed doet , prima , maar SBS zal dat niet laten zien in de media ben ik bang.
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 18:21:48 #28
298315 SacreCoeur
pi_83888673
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:14 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Dat denk je altijd eerder van iemand die dichterbij staat.
Misschien doen de meiden het uit seizoen 2 ook wel goed, ik heb geen idee..

Feit blijft dat ze rare gezichten gaat krijgen met deze actie.
Dat durf ik met 200% te zeggen.
En dat is waarschijnlijk het laatste wat ze kan gebruiken, het is gewoon niet verstandig.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 18:23:07 #29
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_83888716
Als ze graag haar ziel en eigenwaarde wil verkopen, dan zeg ik doen. Anders niet doen.
pi_83889044
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:21 schreef Stali het volgende:

[..]

Hou je er rekening mee dat die meiden uit seizoen weet ik veel, waarschijnlijk allemaal dachten dat ze goed bezig waren.

Maar een zwakbegaafd winkelmeisje van 16 met een knaap van 21 uit een zwaar gelovig nest, geef de teugels maar SBS hoor. .

Jullie moeten het allemaal lekker zelf weten maar als ik zo'n situatie in de familie zou hebben, dan maar ruzie maar ik zou mijn nichtje beschermen en de boel afblazen. Dan zijn er maar even mensen boos op me. Dat is dan heel jammer.

Ik zou trouwens tegen dat nichtje van je zeggen dat ze enkel en alleen aan haar kind moet laten zien dat ze het goed kan en niet in zo'n ordinair programma van SBS6.
Dat dus.

Maar mocht ze nou wel meedoen, laat dan ff weten wanneer het uitgezonden wordt.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 18:35:07 #31
11682 Moonah
Jolie femme
pi_83889049
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:09 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Ze wil ook niemand aanmoedigen, maar wel laten zien dat stel dat het je overkomt en besluit het kind te houden, dat je het ondanks jonge leeftijd toch wel goed kan doen.
Nu wil ik de voorpret niet bederven, maar dat moet nog blijken...

En wat schandalig, dat er alleen een kinderwagen tegenover wordt gesteld.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 18:50:16 #32
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_83889450
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:35 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat dus! Ze filmen je 24/7 voor een kinderwagen ! Bij een van de meiden liep de cameraman al naar binnen terwijl ze nog met haar benen wijd lag SBS
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_83889551
Vriend met een baan in 5 ploegendienst dus financieel prima voorelkaar , nou idd ! Dat zijn echt de banen die goed betalen idd. Verder 16 en zwanger en verder SBS
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_83890095
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:35 schreef Moonah het volgende:

[..]

is dat zo? dat is echt heel erg ja!

(en geheel offtopic, heb ik wat gemist met al die booskijkende getekende user-icons?)
  zaterdag 10 juli 2010 @ 19:17:51 #35
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_83890201
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:13 schreef mijsje het volgende:

[..]

is dat zo? dat is echt heel erg ja!

(en geheel offtopic, heb ik wat gemist met al die booskijkende getekende user-icons?)
Ja

Vraag hier je enige echte Ian_Nick avatar aan #2
pi_83890319
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:53 schreef Joene het volgende:
Vriend met een baan in 5 ploegendienst dus financieel prima voorelkaar , nou idd ! Dat zijn echt de banen die goed betalen idd. Verder 16 en zwanger en verder SBS
5 ploegen verdient stukken beter dan dagdienst. heb zelf ook 2 jaar in 5 ploegen gewerkt.
pi_83890398
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:22 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

5 ploegen verdient stukken beter dan dagdienst. heb zelf ook 2 jaar in 5 ploegen gewerkt.
Als jij in een 5 ploegendienst moet werken verdient dat echt stukken minder dan een normale knappe baan hoor.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_83893846
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:25 schreef Joene het volgende:

[..]

Als jij in een 5 ploegendienst moet werken verdient dat echt stukken minder dan een normale knappe baan hoor.
De vriend van mijn nichtje werkt in een kartonfabriek. Is toch niets abnormaals aan? Of vind jij iedereen die een kantoorbaantje heeft normaal en mensen die in een fabriek werken abnormaal?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 juli 2010 @ 21:05:02 #39
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83893899
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 21:03 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

De vriend van mijn nichtje werkt in een kartonfabriek. Is toch niets abnormaals aan? Of vind jij iedereen die een kantoorbaantje heeft normaal en mensen die in een fabriek werken abnormaal?
Nee, maar het is nu ook weer niet financieel geweldig.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 21:13:01 #40
144006 chacama
Ondernemend!
pi_83894235
Ik zou het nooit doen. En ik zou het haar ook stellig afraden. Er zal hoe dan ook op een negatieve manier naar de zwangerschap en alles erom heen gekeken worden. A. omdat het SBS is. B. omdat het maatschappelijk onverantwoord is om te laten zien dat je als tienermoeder helemaal niet slecht bezig bent. Het is gewoon voor de omroep niet te verantwoorden dat ze de goede dingen laten zien, zonder het negatieve van jonge moeders te benadrukken.

5 ploegendienst en zij part-time zal het nodige geschuif geven qua opvang. Maar dat is voor later zorg. Voor hen hier die van mening zijn dat je op je 21e een "fatsoenlijke" baan kunt hebben, buiten het segment waarin deze knul werkt, denk even na wat jij op je 21e deed..... naar alle waarschijnlijkheid studeren. Dus het werken in een 5 ploegendienst zal voor deze knul inderdaad een aardig bedrag opleveren zeker in verglijking met andere jongens van zijn leeftijd die ook aan het werk zijn ipv studeren. En dit is geen aanval op zijn werk en dat wat hij doet. Ik ken nl. genoeg mensen die verglijkbaar werk doen en daar in combi met het werken van de moeder een gezin goed van kunnen verzorgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door chacama op 10-07-2010 21:14:20 (even nuanceren) ]
  zaterdag 10 juli 2010 @ 21:19:49 #41
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_83894502
Als ik heel eerlijk ben vind ik het eigenlijk ook helemaal niet wenselijk om een signaal af te geven dat het prima gaat als je op je 16e een kind ter wereld brengt.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zaterdag 10 juli 2010 @ 21:33:59 #42
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_83895040
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 21:19 schreef k_i_m het volgende:
Als ik heel eerlijk ben vind ik het eigenlijk ook helemaal niet wenselijk om een signaal af te geven dat het prima gaat als je op je 16e een kind ter wereld brengt.
Waarom niet? 't Is wel zo eerlijk. Het kan best goed gaan, dus waarom alleen maar negatief erover berichten?
Ik ken ook een gezin waarvan de moeder op haar 16e zwanger raakte. Hoewel het geen ideale situatie was (en de ouders het achteraf ook liever anders hadden gedaan), gaat het prima met het gezin (de oudste is nu 16...)

Maar ik zou nooit meewerken aan een programma van SBS.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_83895044
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 21:13 schreef chacama het volgende:
Ik zou het nooit doen. En ik zou het haar ook stellig afraden. Er zal hoe dan ook op een negatieve manier naar de zwangerschap en alles erom heen gekeken worden. A. omdat het SBS is. B. omdat het maatschappelijk onverantwoord is om te laten zien dat je als tienermoeder helemaal niet slecht bezig bent. Het is gewoon voor de omroep niet te verantwoorden dat ze de goede dingen laten zien, zonder het negatieve van jonge moeders te benadrukken.

5 ploegendienst en zij part-time zal het nodige geschuif geven qua opvang. Maar dat is voor later zorg. Voor hen hier die van mening zijn dat je op je 21e een "fatsoenlijke" baan kunt hebben, buiten het segment waarin deze knul werkt, denk even na wat jij op je 21e deed..... naar alle waarschijnlijkheid studeren. Dus het werken in een 5 ploegendienst zal voor deze knul inderdaad een aardig bedrag opleveren zeker in verglijking met andere jongens van zijn leeftijd die ook aan het werk zijn ipv studeren. En dit is geen aanval op zijn werk en dat wat hij doet. Ik ken nl. genoeg mensen die verglijkbaar werk doen en daar in combi met het werken van de moeder een gezin goed van kunnen verzorgen.
Wij in onze hele familie twijfelen er ook aan, maar m`n nichtje vind dat sbs6 ook weleens mag laten zien dat niet alle tienermoeders zijn zoals bijvoorbeeld die Tamara uit seizoen 2.

M`n nichtje en haar vriend wonen sinds een aantal weken samen in het huis van haar vriend. Allemaal netjes via jeugdzorg geregeld dat ze daar mocht wonen en gaat allemaal goed. Ze willen zodra de baby er is ook gaan trouwen, al moeten daar heel wat dingen voor geregeld worden. Moet toestemming gevraagd worden.

In seizoen 2 zag je dus alleen maar meiden die nog bij hun ouders wonen. Allemaal meiden zonder baan en 3 ervan dus met een enorme sukkel als vriend/ex (die van Fleur, Sandy, Tamara). M`n nichtje wil graag laten zien dat het anders kan. Hoe ze het doet zou ik niet weten maar ze put ook kracht uit haar geloof. Ze wil laten zien dat haar geloof haar sterker maakt. Maar wij als familie zijn bang dat ze zal worden neergezet als 1 of andere godsdienstwaanzinnige.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 juli 2010 @ 21:36:16 #44
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83895109

Ik zou zeggen... Ga ervoor!
  zaterdag 10 juli 2010 @ 21:40:34 #45
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_83895312
Vind het een nobel streven van nichtje, maar ik zou het zelfs niet doen op mijn 28ste, want volgens mij kunnen ze van iedereen wel een schitterend beeld creeeren dat net wat labieler/interessanter/dramatischer is. En als het gewoon allemaal 'goed' gaat, dan heb je ook nog de kans dat ze het niet uitzenden, wat bij veel programma's ook gebeurt.

Ik denk als ze gewoon in haar omgeving kan laten zien dat ze het, ondanks de omstandigheden, toch wel aardig rooit, dan is ze toch al een schitterend voorbeeld van 'hoe het wel kan'. Daarnaast de spanning, en het hele gebeuren rondom het filmen en uitzenden, lijkt me nou niet meteen bijdragen aan een relaxte zwangerschap/kraamtijd/en wat daarna komt.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  zaterdag 10 juli 2010 @ 21:40:55 #46
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83895323
Het is sbs he? Die gaan echt geen prachtportret neerzetten hoor, die willen sensatie!
  zaterdag 10 juli 2010 @ 21:55:36 #47
14746 k_i_m
pi_83895962
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 21:33 schreef Grijs het volgende:

[..]

Waarom niet? 't Is wel zo eerlijk. Het kan best goed gaan, dus waarom alleen maar negatief erover berichten?
Ik ken ook een gezin waarvan de moeder op haar 16e zwanger raakte. Hoewel het geen ideale situatie was (en de ouders het achteraf ook liever anders hadden gedaan), gaat het prima met het gezin (de oudste is nu 16...)

Maar ik zou nooit meewerken aan een programma van SBS.
Alles kan goed gaan. Maar dit gewoon vaak niet. Ik spiegel mijn kind liever voor dat je je leven verpest als je moedwillig het risico neemt zwanger te worden terwijl dat helemaal niet nodig is. Zoals mijn oma tegen mijn moeder, en mijn moeder weer tegen mij zei; Kind, als je maar zorgt dat je je onderbroekje aanhoudt.

Tuurlijk, er kan vanalles misgaan, je weet het nooit, bla bla bla, als mijn kind zwanger thuiskomt zullen wij er ook wel voor zorgen dat alles goedkomt. Maar voordat dat zou gebeuren zou ik haar nooit geen enkel voorbeeld geven dat je op je 16e ook heel goed moeder kan zijn .
In my life
Why do I smile
pi_83895979
Een programma als JONG zou op alle fronten beter aansluiten bij je nichtje.
Ze hebben een scala aan onderwerpen, ook ooit tienerzwangerschappen gehad, misschien is het tijd voor een nieuwe aflevering.
Waar is het "misgegaan" met het streng geloven? Zal toch wel eentje zijn van geen seks voor het huwelijk. Of is het de abortus die niet mag?
Geloven fascineert me.

Praktijkschool kom je niet als je IQ normaal is en wat al eerder gezegd is: Met dyslexie alleen kun je MBO wel redden, zeker de laagste niveaus.

Succes en sterkte, nichtje zal het nodig hebben.

Zelf heb ik een zwangere leerling van 15, ik vind het heftig. Erg heftig.
Overgang van GT2 naar GT3, bevalt in september en krijgt 10 weken verlof na de bevalling.
Heftig en pittig!
pi_83896031
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 21:40 schreef Stiemie het volgende:
Het is sbs he? Die gaan echt geen prachtportret neerzetten hoor, die willen sensatie!
Ook dat nog eens. Rücksichtloss.
pi_83896051
quote:

[..]
met beide benen stevig op de grond staat en weet wat ze wil.
Ja, en dan zorg je niet voor anticonceptie?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_83896162
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:21 schreef mijsje het volgende:

[..]

hmmm, als je alleen ernstige dyslexie hebt, is dat geen reden waarom je geen opleiding kan doen... als je ernstige dyslexie hebt, en je bent zeker niet zwakzinnig, heb je manieren om te compenseren voor je dyslexie, en je opleiding kan altijd helpen als je een dyslexiekaart hebt. (kan... niet iedere opleiding is daar al even ver mee...) maar het is zeker geen reden om geen opleiding meer te doen... het klinkt mij heel vreemd in de oren...
ik zou overigens ook niet mee doen als het mezelf betrof, en als het m'n dochter betrof zou ik het niet toelaten...
Dat dus
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 juli 2010 @ 22:07:22 #52
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83896451
En we kunnen nu SBS6 wel de schuld geven, maar kom nou toch. Er gaat helemaal NIETS goed als je op je 16e zwanger ben en jeugdzorg toestemming moet geven om bij de toekomstige vader te mogen wonen, kom nou toch.

Dat naïeve kind kan nu wel vinden dat ze alles zo goed voor elkaar heeft, maar we kunnen allemaal op onze vingers natellen dat die gozer over 3 jaar vertrokken is en dan zit ze als zeer gelovige 19 jarige ongeschoolde gescheiden moeder in het volgende SBS6 programma.

Tokkie galore.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 22:08:17 #53
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_83896494
Overigens is Pamela en Pascalle ook voorgehouden dat zij zouden laten zien dat het ook goed kan gaan. Er schijnt best flink in geknipt te worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door vrouwtje-theelepel op 10-07-2010 22:22:01 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 juli 2010 @ 22:10:16 #54
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83896604
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 22:08 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Overigens is Pamela en Pascalle ook voorgehouden dat zij zouden laten zien dat het ook goed kan gaan. Er schijnt best flink in verknipt te worden.
Nee die meisjes ZIJN verknipt. Das wat anders.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 22:12:21 #55
Vrouwtje-theelepel
pi_83896703
Ik ken een van de twee een beetje en die doet het heel goed. Het is natuurlijk geen ideale situatie maar ze is een goede moeder en is altijd bezig met haar kindje. (1,5 inmiddels)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 juli 2010 @ 22:13:36 #56
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83896742
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 22:12 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik ken een van de twee een beetje en die doet het heel goed. Het is natuurlijk geen ideale situatie maar ze is een goede moeder en is altijd bezig met haar kindje. (1,5 inmiddels)
Ah ja, "altijd bezig zijn met je kindje" is nu al de norm voor hoe goed het gaat in je leven als je 17.5 bent.
pi_83896802
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 21:57 schreef McLaura het volgende:

[..]

Dat scheen misgegaan te zijn na plaatsing van een hormoonstaafje. (Verder niet vragen, dat las ik in ieder geval.)

TS, kijk ook eens op internet rond, kan hier ook op FOK! hoe de reacties zijn van de kijkers.
Zou jij je nichtje daaraan bloot willen stellen? Want dat gaat geheid gebeuren he?

Overigens zat ik me net te bedenken hoe het zou zijn als mijn dochter over vijf jaar thuis komt met de mededeling zwanger te zijn. Denk dat grond onder mijn voeten zou gaan golven. Uiteraard help je op alle vlakken maar dit wens je je dochter gewoon niet toe. Een kind hebben heeft heel leuke kanten maar nog meer zware. En dan denk ik, hou je bezig met wat er komen gaat i.p.v. op televisie hopen te laten zien dat het goed kan gaan. SBS gaat dat beeld wat het nichtje graag zou willen zien echt niet op die manier portretteren. Waarom zou je je tijd eraan verdoen? En dan schreef je ook nog dat de moeder van het meisje psychiater is? Dan is het me echt een raadsel, dat je dan je minderjarige kind aan zo'n programma blootstelt.

Maar goed, we gaan het waarschijnlijk allemaal bekijken. Ik ga me wel vergapen dan. .
  zaterdag 10 juli 2010 @ 22:17:40 #58
Vrouwtje-theelepel
pi_83896919
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ah ja, "altijd bezig zijn met je kindje" is nu al de norm voor hoe goed het gaat in je leven als je 17.5 bent.
Ze volgt een opleiding en loopt stage. Ze proberen er gewoon wat van te maken. Ik wil helemaal niet zeggen van kom op, allemaal op je 16e zwanger worden hoor.
pi_83897026
quote:
Overigens is Pamela en Pascalle ook voorgehouden dat zij zouden laten zien dat het ook goed kan gaan. Er schijnt best flink in verknipt te worden.
Hear, hear. En TS, hoe werden deze meisjes geportretteerd?
Nou niet zo best, gok ik. (Heb precies 1 aflevering van dat programma bekeken.)

En dat kan ook niet want het is de bedoeling dat de kijker geschokt is en is zo'n programma uiteraard niet bedoeld als promotiemateriaal onder het mom: "neem als kind gezellig een kind, want dat gaat goed".
pi_83897071
Gewoon doen.
Dan ga ik sowieso kijken.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 22:23:21 #61
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_83897218
Zamel met de familie wat geld in voor een kinderwagen.
Laat haar lekker haar kindje op deze aarde zetten en gelukkig worden.

Wat zit er trouwens voor de kliniek aan vast om een meisje aan te bevelen SBS even te bellen??
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zaterdag 10 juli 2010 @ 22:23:38 #62
298315 SacreCoeur
pi_83897235
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 21:34 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Wij in onze hele familie twijfelen er ook aan, maar m`n nichtje vind dat sbs6 ook weleens mag laten zien dat niet alle tienermoeders zijn zoals bijvoorbeeld die Tamara uit seizoen 2.

M`n nichtje en haar vriend wonen sinds een aantal weken samen in het huis van haar vriend. Allemaal netjes via jeugdzorg geregeld dat ze daar mocht wonen en gaat allemaal goed. Ze willen zodra de baby er is ook gaan trouwen,
Seriously.....!
  zaterdag 10 juli 2010 @ 22:24:33 #63
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_83897290
Ik zou het niet doen, SBS6 is nou niet echt geweldig wat betreft het neerzetten van personen.
Ze hoeven maar even iets net wat verkeerd te doen wat eigenlijk niet eens zo verkeerd is maar met wat knip en plakwerk kan dat al heel anders overkomen.

Ik heb eens meegedaan met het programma 'dokument', over stoppen met roken, was toen net zwanger, wij dachten dat dat toch best een respectabel programma is maar we waren ook niet geheel blij met hoe ze ons neerzette.

Mijn man maakte een grapje toen we het hadden over buitenroken, wat al lang besloten was dat dat zou gebeuren.
We dachten eigenlijk ook dat de camera uit stond en toen zei mijn man, de baby gaat maar buiten liggen...
Flauw grapje natuurlijk maar ze hadden het zo geplakt dat het leek alsof hij daarmee wilde zeggen dat hij niet buiten ging roken.....

Heb overigens beide zwangerschappen niet gerookt, ben bij de eerste voor de 3 maanden gestopt en bij de 2de voor de zwangerschap al.

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 10-07-2010 22:35:40 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 10 juli 2010 @ 22:33:55 #64
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83897746
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 22:20 schreef Tabloid het volgende:
Gewoon doen.
Dan ga ik sowieso kijken.
dit dus, hiervoor zou ik alleen al een schotel aanschaffen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 10 juli 2010 @ 23:07:27 #65
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_83899580
quote:
Overigens is Pamela en Pascalle ook voorgehouden dat zij zouden laten zien dat het ook goed kan gaan. Er schijnt best flink in geknipt te worden.
Bij Pascalle zag je dat het best wel goed ging. Ze hebben haar dan ook niet zo lang gevolgd als de andere meiden. Zij was volgens mij ook de enige in deze reeks met stabiele steun van haar ouders. Dat is voor deze doelgroep (tienermoeders) belangrijk om te hebben. Een stabiel en betrouwbaar netwerk.
  † In Memoriam † zaterdag 10 juli 2010 @ 23:24:17 #66
7074 moussy
kuttekop
pi_83900254
Kan ze niet gewoon een kinderwagen van marktplaats kopen?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_83906941
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 21:57 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ze had een hormoonstaafje, bleek dus verkeerd geplaatst te zijn.
pi_83906949
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 22:15 schreef Stali het volgende:

[..]

En dan schreef je ook nog dat de moeder van het meisje psychiater is? Dan is het me echt een raadsel, dat je dan je minderjarige kind aan zo'n programma blootstelt.
.
Die is het er ook niet helemaal mee eens, vind dat ze er toch heel goed over na moeten denken voor ze ja zeggen.
pi_83906959
Is seizoen 1 ook ergens terug te zien?

M`n tante wil namelijk graag dat m`n nichtje ff naar beide seizoenen gaat kijken, maar kunnen alleen seizoen 2 terug vinden.
pi_83907024
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 23:07 schreef hexje het volgende:

[..]

Bij Pascalle zag je dat het best wel goed ging. Ze hebben haar dan ook niet zo lang gevolgd als de andere meiden. Zij was volgens mij ook de enige in deze reeks met stabiele steun van haar ouders. Dat is voor deze doelgroep (tienermoeders) belangrijk om te hebben. Een stabiel en betrouwbaar netwerk.
Een moeder hoort dat hele netwerk imho niet nodig te hebben.. Het is leuk dat de ouders zo goed helpen hoor dat vind ik geweldig maar als jij een kind krijgt dan moet je het wel zelf kunnen en anders nadenken of het kind krijgen wel zo handig is..
  zondag 11 juli 2010 @ 08:33:06 #71
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_83907120
Iedereen heeft een netwerk nodig. Ik vind steun in mijn netwerk maar ben er niet afhankelijk van. Voor degene in de maatschappij die min of meer afhankelijk zijn van hun netwerk, is het fijn als ze een betrouwbaar en stabiel netwerk hebben. Dat heeft in veel gevallen niks met leeftijd te maken.

Wat iemand anders ook zei is dat veel van deze meiden (die we zien in dat programma) een laag IQ hebben. Logisch nadenken kunnen ze in beperkte mate. Dat is heel moeilijk voor te stellen als je niet gewend bent om met lvg-ers of zwakbegaafde om te gaan.
pi_83907156
quote:
Op zondag 11 juli 2010 07:19 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Ze had een hormoonstaafje, bleek dus verkeerd geplaatst te zijn.
En dat kan zomaar? Wie is daar verantwoordelijk voor?
Kan je niet beter daar je energie in steken, ipv een kinderwagen voor nop te krijgen?
pi_83907191
quote:
Op zondag 11 juli 2010 08:40 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

En dat kan zomaar? Wie is daar verantwoordelijk voor?
Kan je niet beter daar je energie in steken, ipv een kinderwagen voor nop te krijgen?
De huisarts plaatst zo`n ding. Ze hebben wel het 1 en ander uitgezocht, maar komt er op neer dat het gewoon een risico is dat het verkeerd kan gaan. Overkomt meerdere vrouwen en de huisarts kan niet aansprakelijk gesteld worden.

En ze wil niet voor die kinderwagen aan het programma meedoen. Want ze heeft alle spullen voor de baby al in huis. Dus die kinderwagen heeft ze niet nodig.
pi_83907192
Ja daar zijn al rechtzaken over geweest.. maar dat is toch een heel ander verhaal.
Implanon moet op een hele secure manier gezet worden.. dit gaat wel vaker mis.
in het begin zelfs heel vaak met massa zwangerschappen tot gevolg.
pi_83907221
Schijnbaar gaat het nu nooit meer mis.

Ik zou m'n huisarts aansprakelijk stellen.

http://www.anticonceptiemethoden.nl/index.php?p=68

Nee, het valt me gewoon op dat zulke jonge meiden ook altijd buiten hun schuld om zwanger worden.
  † In Memoriam † zondag 11 juli 2010 @ 09:45:06 #76
7074 moussy
kuttekop
pi_83907622
Kan je dit als ouder van je minderjarige kind niet gewoon verbieden?
  zondag 11 juli 2010 @ 09:56:59 #77
3011 E.T.
pi_83907769
quote:
Op zondag 11 juli 2010 08:48 schreef Pvoesss het volgende:
Ja daar zijn al rechtzaken over geweest.. maar dat is toch een heel ander verhaal.
Implanon moet op een hele secure manier gezet worden.. dit gaat wel vaker mis.
in het begin zelfs heel vaak met massa zwangerschappen tot gevolg.
10 jaar geleden was dat zo (ik had zelf ook zo'n ding, veel over gelezen). In die tijd zijn alle procedures heel erg aangescherpt en aangepast. Ook het apparaatje waarmee hij ingebracht wordt is toen aangepast.
Het kan bijna niet meer fout gaan en je hebt zelf de 'plicht' om zo af en toe even te voelen of ie nog goed zit (je kunt dat staafje door je huid heen gewoon vastpakken nl.).

Maar als het nodig is.... Ik heb nog een Quinny kinderwagen te koop die in de weg staat hier
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_83907814
quote:
Op zondag 11 juli 2010 09:56 schreef E.T. het volgende:

[..]

10 jaar geleden was dat zo (ik had zelf ook zo'n ding, veel over gelezen). In die tijd zijn alle procedures heel erg aangescherpt en aangepast. Ook het apparaatje waarmee hij ingebracht wordt is toen aangepast.
Het kan bijna niet meer fout gaan en je hebt zelf de 'plicht' om zo af en toe even te voelen of ie nog goed zit (je kunt dat staafje door je huid heen gewoon vastpakken nl.).

Maar als het nodig is.... Ik heb nog een Quinny kinderwagen te koop die in de weg staat hier
Denk dat m`n nichtje die niet hoeft want dan heeft ze er straks 3

Want ze heeft al een nieuwe gekocht en mocht ze meedoen met het programma dan krijgt ze er nog 1.

2ehands kinderwagen zou ze zowiezo niet willen hebben i.v.m. hygiëne.

Dit type heeft ze gekocht, maar dan een beige.
pi_83907873
quote:
Op zondag 11 juli 2010 09:59 schreef SuusOetMaiden het volgende:

Huh? Je kunt alle stoffen onderdelen toch wassen?
pi_83907891
quote:
Op zondag 11 juli 2010 10:03 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Huh? Je kunt alle stoffen onderdelen toch wassen?
Ze wil niet dat haar kindje op een gebruikt matrasje komt te liggen.
pi_83907959
quote:
Op zondag 11 juli 2010 10:04 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Dat heeft toch niks met hygiene te maken?
  zondag 11 juli 2010 @ 10:25:57 #82
3011 E.T.
pi_83908344
Voor een kinderwagenmatrasje haal je een stuk schuimrubber van 5 euro op de markt De rest van de bekleding was je...
pi_83908427
quote:
Op zondag 11 juli 2010 10:25 schreef E.T. het volgende:
Voor een kinderwagenmatrasje haal je een stuk schuimrubber van 5 euro op de markt De rest van de bekleding was je...
M`n nichtje heeft liever alles nieuw
pi_83908439
quote:

[..]

Kinderen op de kinderopvang liggen de hele dag op een gebruikt matrasje.
pi_83908498
quote:
Op zondag 11 juli 2010 10:30 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Daar zal `t kindje van m`n nichtje dus ook nooit terecht komen. Ze werkt part time, maar tijdens die ochtenden passen der ouders/schoonouders op de kleine.

Vind ik zelf ook alleen maar goed. Mensen die hun kinderen hele dagen op de opvang dumpen omdat ze perse heel veel geld moeten verdienen en carriere willen maken zijn het niet waard om kinderen te krijgen vind ik.
  † In Memoriam † zondag 11 juli 2010 @ 10:33:37 #86
7074 moussy
kuttekop
pi_83908523
quote:
Op zondag 11 juli 2010 10:30 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Maar daar hoeft het kind natuurlijk niet heen, want alles is zo goed geregeld dat de hele familie op gaat passen, overal staan nieuwe bedjes uiteraard
  zondag 11 juli 2010 @ 10:33:52 #87
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_83908530
quote:

Maar ze wil haar baby wel voor heel SBSkijkend Nederland te kijk zetten. En zichzelf.
Ze is veel te naïef aan het denken als ze denkt dat ze een positief beeld kan neerzetten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_83908572
quote:
Op zondag 11 juli 2010 10:33 schreef moussy het volgende:

[..]

Maar daar hoeft het kind natuurlijk niet heen, want alles is zo goed geregeld dat de hele familie op gaat passen, overal staan nieuwe bedjes uiteraard
Opa`s en oma`s passen gewoon thuis op
pi_83908635
quote:
Op zondag 11 juli 2010 10:32 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Daar zal `t kindje van m`n nichtje dus ook nooit terecht komen. Ze werkt part time, maar tijdens die ochtenden passen der ouders/schoonouders op de kleine.

Vind ik zelf ook alleen maar goed. Mensen die hun kinderen hele dagen op de opvang dumpen omdat ze perse heel veel geld moeten verdienen en carriere willen maken zijn het niet waard om kinderen te krijgen vind ik.
Ze werkt drie dagen toch..? Dan zou het kind geen hele dagen naar de opvang gaan. Lijkt mij alleen maar goed, helemaal als dit gecombineerd wordt met oppasdagen van de opa's en om'a. Maar goed, da's mijn mening. Ik breng m'n dochter ook twee dagen weg. Arm, arm kind...
  zondag 11 juli 2010 @ 10:38:32 #90
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83908639
quote:
Op zondag 11 juli 2010 10:29 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

M`n nichtje heeft liever alles nieuw
Leeftijd vind ik op zich niet zo boeiend, mijn moeder was ook 16 bij de eerste en m'n pa (23) heeft jarenlang zware ploegendiensten gewerkt bij Hoogovens om z'n gezin te onderhouden. Ze hebben het echter ook grotendeels gered doordat m'n moeder erg volwassen was en van 'niets' 'iets' wist te maken, alles nieuw willen is dan echt een utopie....

Zeg nou eens eerlijk, hoe realistisch is het meiske eigenlijk ingesteld?

[ Bericht 2% gewijzigd door flugeltje op 11-07-2010 10:54:20 ]
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 11 juli 2010 @ 10:41:21 #91
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83908714
quote:

Is je nichtje net zo kortzichtig als jij bent? Dan vooral bij SBS neerzetten, krijg je leuke tv....

Een kind van 16 wat een kind krijgt 'normaal' en 'okay' vinden en vervolgens volwassen mensen die eenzelfde keus maken afbranden omdat ze de financiële basis wat stabieler willen maken door een paar dagen te werken
pi_83908938
Als ik je laatste reacties zo lees, snap ik waarom je vind dat je nichtje zo verstandig vind..pfff

Sorry hoor, maar een kind van 16 wat zogenaamd gelovig is, maar wel zwanger raakt en zo bekrompen denkt over nieuwe of tweedehands spullen en geen MBO-opleiding kan volgen is het perfecte negatieve beeld wat SBS6 kan neer zetten over tienermoeders.

Kan niet wachten op het nieuwe seizoen!
  † In Memoriam † zondag 11 juli 2010 @ 10:52:22 #93
7074 moussy
kuttekop
pi_83909011
Wanneer is de eerste aflevering?
pi_83909047
quote:

[..]

Hahahahah aksif de mensen het naar de opvang doen omdat ze rijk willen worden..
Bovendien heeft en wil niet iedereen laten op passen door opa en oma!
pi_83909084
En iets nieuw willen in die situatie snap ik echt niet..
  zondag 11 juli 2010 @ 10:55:36 #96
14746 k_i_m
pi_83909090
quote:
Op zondag 11 juli 2010 10:52 schreef moussy het volgende:
Wanneer is de eerste aflevering?
Volgens mij is dit weer een van de betere klonen sinds tijden, wat jij ouwe speurneus .
In my life
Why do I smile
  zondag 11 juli 2010 @ 10:56:03 #97
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_83909099
Ik zou haar bij nader inzien mee laten doen en zelf ook even wat zendtijd opeisen om te vertellen hoeveel beter je nichtje is dan al die volwassenen die maar geld willen verdienen om hun kindje te kunnen onderhouden.
pi_83909111
quote:
Op zondag 11 juli 2010 10:55 schreef Pvoesss het volgende:
En iets nieuw willen in die situatie snap ik echt niet..
ik ook niet...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 11 juli 2010 @ 11:00:04 #99
11682 Moonah
Jolie femme
pi_83909214
quote:
Op zondag 11 juli 2010 10:56 schreef Copycat het volgende:
Ik zou haar bij nader inzien mee laten doen en zelf ook even wat zendtijd opeisen om te vertellen hoeveel beter je nichtje is dan al die volwassenen die maar geld willen verdienen om hun kindje te kunnen onderhouden.
Cc!

Ben je verdwaald?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 11 juli 2010 @ 11:01:53 #100
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_83909255
quote:
Op zondag 11 juli 2010 11:00 schreef Moonah het volgende:

Cc!

Ben je verdwaald?
Moonah!!!
Beroepsdeformatie .

Wanneer gaan we weer eens naar IKEA???
  † In Memoriam † zondag 11 juli 2010 @ 11:05:45 #101
7074 moussy
kuttekop
pi_83909354
quote:
Op zondag 11 juli 2010 10:55 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Volgens mij is dit weer een van de betere klonen sinds tijden, wat jij ouwe speurneus .
Ik ga het haast hopen
pi_83909366
quote:
Op zondag 11 juli 2010 10:38 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ze werkt drie dagen toch..? Dan zou het kind geen hele dagen naar de opvang gaan. Lijkt mij alleen maar goed, helemaal als dit gecombineerd wordt met oppasdagen van de opa's en om'a. Maar goed, da's mijn mening. Ik breng m'n dochter ook twee dagen weg. Arm, arm kind...
Als ze der kind naar de opvang zou brengen dan kan ze net zo goed thuis gaan zitten zonder werk. Ze is 16, dus al der geld zou opgaan aan de opvang.
pi_83909380
quote:
Op zondag 11 juli 2010 11:06 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Als ze der kind naar de opvang zou brengen dan kan ze net zo goed thuis gaan zitten zonder werk. Ze is 16, dus al der geld zou opgaan aan de opvang.
Wat voor werk doet je nicht?
Vakkenvullen?
pi_83909388
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 17:59 schreef Socios het volgende:
SBS6 Dan weet je het wel. Alleen maar opzoek naar superlatieven, sensatie en drama. Niet aan beginnen.
pi_83909438
quote:

[..]

Nee hoor...dan krijgt ze kinderopvangtoeslag en bovendien werkt haar vriend toch ook..
  zondag 11 juli 2010 @ 11:09:39 #106
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_83909445
quote:

[..]

Wel nee, er bestaat ook kinderopvangtoeslag hoor.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 11 juli 2010 @ 11:10:27 #107
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_83909471
Opvang is te duur want ze is 16, maar je kunt wel eisen dat alles vooral nieuw wordt gekocht....
The way you rock'n'roll
  zondag 11 juli 2010 @ 11:12:21 #108
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83909508
Volgens mij zijn er zelfs bij gemeenten nog extra potjes beschikbaar voor kinderopvang van tienermoeders. Zodat ze toch school af zou kunnen maken

Maar goed, iets zegt me dat deze keuzes allemaal veel te verstandig zijn voor het (fictieve?) nichtje van TS...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 juli 2010 @ 11:13:03 #109
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83909526
Gelet op de laatste reacties moet dit een hoax zijn.
pi_83909536
quote:
Op zondag 11 juli 2010 11:12 schreef flugeltje het volgende:
Volgens mij zijn er zelfs bij gemeenten nog extra potjes beschikbaar voor kinderopvang van tienermoeders. Zodat ze toch school af zou kunnen maken

Maar goed, iets zegt me dat deze keuzes allemaal veel te verstandig zijn voor het (fictieve?) nichtje van TS...
in sommige gemeenten zijn hele programma's (gratis) beschikbaar voor tienermoeders
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_83909558
quote:
Op zondag 11 juli 2010 11:13 schreef Vicky het volgende:

[..]

in sommige gemeenten zijn hele programma's (gratis) beschikbaar voor tienermoeders
voor alleenstaande tienermoeders ja
  zondag 11 juli 2010 @ 11:15:21 #112
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_83909575
Dat programma van SBS is voornamelijk bedoeld om even flink te lachen en blij te zijn dat je niet in dezelfde situatie zit. Wat ze die meisjes precies wijs maken weet ik niet, maar het is opvallend dat het niet 'the better element' van de samenleving is die (en aan soort gelijke programma's) er aan mee doet.

Daarnaast weet ik ook niet zeker of het wel verstandig is om een kind van zestien die in een buitengewoon moeilijke periode van haar leven zit, zoveel exposure te geven. Als je een kind op je zestiende hebt zonder ook maar enige kijk op een boeiende toekomst, dan is zo'n cameraploeg geen goeie om er bij te hebben.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_83909576
quote:
Op zondag 11 juli 2010 11:14 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

niet persee hoor..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_83909592
Dan nog is kinderopvang niet duurder dan oma en opa
pi_83909628
quote:
Op zondag 11 juli 2010 09:59 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Denk dat m`n nichtje die niet hoeft want dan heeft ze er straks 3

Want ze heeft al een nieuwe gekocht en mocht ze meedoen met het programma dan krijgt ze er nog 1.

[ afbeelding ]
Dit type heeft ze gekocht, maar dan een beige.

Heel goed dat jouw nicht denkt aan de hygiëne.
Maar koopt zij dan ook elke dag een nieuw matras? Want een matras waar een pisvlek inzit is natuurlijk niet meer 100% schoon.
  zondag 11 juli 2010 @ 11:17:47 #116
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83909637
quote:

[..]

Nee hoor, er zijn zelfs trajecten waarbij zowel moeder als vader leren hoe ze het beste voor hun kind kunnen zorgen en hulp bieden bij overige opvoedingsvragen...

Maar goed, gezien een eerder topic van je hier in OUD begin ook ik ernstig te twijfelen aan het waarheidsgehalte hier...
pi_83909645
quote:
Op zondag 11 juli 2010 10:56 schreef Copycat het volgende:
CC toch
pi_83909673
Mag ik mijn mening veranderen? Ik vind dat ze wel mee moet doen, en dat jij haar woordvoerder moet zijn TS
  zondag 11 juli 2010 @ 11:28:38 #119
108648 cattie
lieve moeder
pi_83909923
Vooral doen, levert vast mooie tv op.

Een nieuwe kinderwagen kopen lijkt me onverstandig en zeker als het dan ook nog een hele dure is (op t plaatje staat volgens mij een bugaboo). Een kind opvoeden is veel meer dan alles financieel/materieel in orde hebben. Er komen een boel vaardigheden bij kijken, die de meeste 16jarigen niet hebben. En als ik het zo lees, denk ik niet dat je nichtje de positieve uitzondering is.
  zondag 11 juli 2010 @ 11:29:00 #120
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_83909935
Om maar even ontopic te blijven: Ik zou t echt nooit in mn hoofd halen om mee te doen... maar dat is natuurlijk wel heel persoonlijk. Het idee dat heel de wereld meekijkt in je gezin, en ik vind t nogal wat om je kinderen ' aan te doen' eerlijk gezegd. Zij hebben er immers niet om gevraagd om de wereld over te gaan als het kind van een tienermoeder..... Dus: nevernooit in mijn geval
pi_83909963
quote:
Op zondag 11 juli 2010 11:29 schreef mikoxx het volgende:
Om maar even ontopic te blijven: Ik zou t echt nooit in mn hoofd halen om mee te doen... maar dat is natuurlijk wel heel persoonlijk. Het idee dat heel de wereld meekijkt in je gezin, en ik vind t nogal wat om je kinderen ' aan te doen' eerlijk gezegd. Zij hebben er immers niet om gevraagd om de wereld over te gaan als het kind van een tienermoeder..... Dus: nevernooit in mijn geval
mee eens!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_83910254
quote:
Op zondag 11 juli 2010 11:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Gelet op de laatste reacties moet dit een hoax zijn.
Ik vrees dat dit serieus is.
  zondag 11 juli 2010 @ 12:22:40 #123
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_83911599
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 17:41 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Nee, wel een kinderwagen.
Da's ook een leuk lokkertje. Zeker een hele hippe kinderwagen? Ik zou het niet doen. SBS6 is een entertainmentzender. Als het nou van NL1,2 of 3 was..., dan zou het misschien minder sensatie zijn.
Ik ben een beetje bang dat het een programma is van 'kijk eens hoe schrijnend en hoe jong ze is blabla..' Zo zou ik niet op tv willen komen. (ik kom sowieso liever niet op tv.. )
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_83911816
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:22 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Da's ook een leuk lokkertje. Zeker een hele hippe kinderwagen? Ik zou het niet doen. SBS6 is een entertainmentzender. Als het nou van NL1,2 of 3 was..., dan zou het misschien minder sensatie zijn.
Ik ben een beetje bang dat het een programma is van 'kijk eens hoe schrijnend en hoe jong ze is blabla..' Zo zou ik niet op tv willen komen. (ik kom sowieso liever niet op tv.. )
Kinderwagen met reclame.
  zondag 11 juli 2010 @ 12:43:08 #125
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83912196
quote:
Op zondag 11 juli 2010 11:12 schreef flugeltje het volgende:

Je haalt me de woorden uit de mond....
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_83913751
quote:
Op zondag 11 juli 2010 11:17 schreef Tabloid het volgende:

[..]

Heel goed dat jouw nicht denkt aan de hygiëne.
Maar koopt zij dan ook elke dag een nieuw matras? Want een matras waar een pisvlek inzit is natuurlijk niet meer 100% schoon.
Mensen met kleine kinderen hebben toch voornamelijk wel een zijltje over het matras.
  zondag 11 juli 2010 @ 13:28:33 #127
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_83913780
Suus, kom jij ook in beeld?
pi_83913811
quote:
Op zondag 11 juli 2010 11:28 schreef cattie het volgende:
Vooral doen, levert vast mooie tv op.

Een nieuwe kinderwagen kopen lijkt me onverstandig en zeker als het dan ook nog een hele dure is (op t plaatje staat volgens mij een bugaboo). Een kind opvoeden is veel meer dan alles financieel/materieel in orde hebben. Er komen een boel vaardigheden bij kijken, die de meeste 16jarigen niet hebben. En als ik het zo lees, denk ik niet dat je nichtje de positieve uitzondering is.
Ze heeft voor die bugaboo nog geen 300euro betaald, helft van de prijs voor een wat ouder model wat uit de handel gaat.
pi_83913844
quote:
Op zondag 11 juli 2010 13:28 schreef Copycat het volgende:
Suus, kom jij ook in beeld?
Denk `t niet. Ze filmen vooral m`n nichtje en der vriend en daarnaast hun ouders, broers en zussen.
pi_83913854
quote:
Op zondag 11 juli 2010 13:30 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Denk `t niet. Ze filmen vooral m`n nichtje en der vriend en daarnaast hun ouders, broers en zussen.
Dus ze heeft al besloten dat ze wel wilt?
  zondag 11 juli 2010 @ 13:41:34 #131
298315 SacreCoeur
pi_83914302
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 23:07 schreef hexje het volgende:

[..]

Had zij niet de kinderkamer bij de buren?
Dat is toch best raar.
pi_83914355
quote:
Op zondag 11 juli 2010 13:30 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dus ze heeft al besloten dat ze wel wilt?
Zij wil wel, haar vriend ook maar de rest van de familie is er tegen
pi_83914628
quote:
Op zondag 11 juli 2010 13:42 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Zij wil wel, haar vriend ook maar de rest van de familie is er tegen
Dat vind ik toch weer echt puberaal hoor...

Zoiets moet je dus nooit doen als je naasten het er niet mee eens zijn, zij worden er immers ongewild bij betrokken.
  † In Memoriam † zondag 11 juli 2010 @ 13:53:37 #134
7074 moussy
kuttekop
pi_83914779
quote:
Op zondag 11 juli 2010 13:41 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Had zij niet de kinderkamer bij de buren?
Dat is toch best raar.
huh? hoe zat dat dan? Ze had geen kamer over maar de buren wel?
pi_83914885
quote:
Op zondag 11 juli 2010 13:53 schreef moussy het volgende:

[..]

huh? hoe zat dat dan? Ze had geen kamer over maar de buren wel?
Ja, want pascale heeft nog een klein broertje en klein zusje dus vandaar geen kamer over in huis.

Toen kregen ze het aanbod van de buurman dat ze 2 kamers mochten gebruiken als slaap en babykamer.
pi_83914914
Ja precies zo. De baby sliep bij de buurman
pi_83915016
quote:
Op zondag 11 juli 2010 13:56 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Ja, want pascale heeft nog een klein broertje en klein zusje dus vandaar geen kamer over in huis.

Toen kregen ze het aanbod van de buurman dat ze 2 kamers mochten gebruiken als slaap en babykamer.
volgens mij was het er maar 1..
  zondag 11 juli 2010 @ 14:10:01 #138
Vrouwtje-theelepel
pi_83915361
2, ook een slaapkamer voor haar en haar vriend.
  zondag 11 juli 2010 @ 14:12:00 #139
3011 E.T.
pi_83915437
ja, dan heb je het idd prima voor elkaar
  zondag 11 juli 2010 @ 14:15:42 #140
298315 SacreCoeur
pi_83915588
Nee dat is lekker normaal.
Ik woon bij m'n ouders maar slaap bij de buurman.

De enige die ik van seizoen 2 wel oké vond is Fleur.
En doordat ze bij haar dus niet veel boeiends konden vinden hebben ze 'r hele verleden naar voren gehaald.

Ik snap dat van 2de hands kinderwagen matrasje ding ook niet echt.
Maargoed dat moet ieder zelf weten.
Denk alleen wel dat je dat soort dingen beter voor jezelf kan houden altijd.
't Komt nu eerder zo over als .. ik kom even tof doen want ik wil geen 2de hands spul voor m'n kinderen.
pi_83915609
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:12 schreef E.T. het volgende:
ja, dan heb je het idd prima voor elkaar
Ja precies! Zo had ik ook wel willen beginnen
On zeh laptop
pi_83916888
quote:

[..]

dus op de opvang dumpen mag niet want dan wil je perse heel veel geld verdienen en carriere maken, maar dumpen bij de ouders/schoonouders onder de noemer "oppassen" (wat ook kinderopvang is dan...) mag wel, want dan ben je verstandig bezig...
misschien is het dan maar goed dat ik ze nog niet heb kunnen krijgen en dan ben ik het misschien maar niet waard om kinderen te krijgen... ik hoop wel dat jij met zo'n instelling eens wat beter nadenkt voor je zomaar in het rond gaat blaten, je hebt echt geen idee wat je met dit soort opmerkingen los kan maken bij mensen...

ik zou zeggen: zet maar op tv, dan kijk ik wel hoe goed zij het voor elkaar hebben en dan kan ik daar nog van leren, misschien ben ik het dan straks wel waard om kindjes te krijgen...
  † In Memoriam † zondag 11 juli 2010 @ 15:24:52 #143
37843 lady-wrb
kortaf
pi_83918366
quote:

[..]

o, maar dat is gewoon een kwestie van tijd
  Manager PR/Moderator zondag 11 juli 2010 @ 17:41:18 #144
269689 crew  Viv
pi_83923377
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:24 schreef lady-wrb het volgende:
o, maar dat is gewoon een kwestie van tijd
Inderdaad, in de laatste aflevering van seizoen 2 bleek dat Pamella en Tamara inmiddels alleenstaand waren, net als Fleur en Sandy.
Zie hier het topic tijdens seizoen 2: sbs6 nu: tienermoeders!
Ik vind het zelf geniale TV, je ergeren aan/verbazen over mensen met het IQ van een pantoffel
  zondag 11 juli 2010 @ 17:44:37 #145
298315 SacreCoeur
pi_83923473
Tamara
Dat is helemaal een tokkie.
Die is nu zwanger van de tweede.
  zondag 11 juli 2010 @ 17:59:29 #146
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_83923934
Tweedehands is idd gewoon ranzig.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zondag 11 juli 2010 @ 18:02:20 #147
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_83924011
Mijn kind heeft bijna alles tweedehands, maar ze is ook ranzig. Ik ook overigens.

Ben ook een slechte moeder, kind groeit op voor galg en rad...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_83924830
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:46 schreef mijsje het volgende:

[..]

dus op de opvang dumpen mag niet want dan wil je perse heel veel geld verdienen en carriere maken, maar dumpen bij de ouders/schoonouders onder de noemer "oppassen" (wat ook kinderopvang is dan...) mag wel, want dan ben je verstandig bezig...
misschien is het dan maar goed dat ik ze nog niet heb kunnen krijgen en dan ben ik het misschien maar niet waard om kinderen te krijgen... ik hoop wel dat jij met zo'n instelling eens wat beter nadenkt voor je zomaar in het rond gaat blaten, je hebt echt geen idee wat je met dit soort opmerkingen los kan maken bij mensen...

ik zou zeggen: zet maar op tv, dan kijk ik wel hoe goed zij het voor elkaar hebben en dan kan ik daar nog van leren, misschien ben ik het dan straks wel waard om kindjes te krijgen...
Als opa en oma komen oppassen is een kind teminste in de vertrouwde omgeving.
pi_83924899
quote:
Op zondag 11 juli 2010 17:41 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Inderdaad, in de laatste aflevering van seizoen 2 bleek dat Pamella en Tamara inmiddels alleenstaand waren, net als Fleur en Sandy.
Zie hier het topic tijdens seizoen 2: sbs6 nu: tienermoeders!
Ik vind het zelf geniale TV, je ergeren aan/verbazen over mensen met het IQ van een pantoffel
Pamella is bij Antonio weg en Tamara is weg bij Alfonso. Maar ze zijn niet alleenstaand, Pamella was getrouwd met Antonio maar al na een paar maanden ging ze er met een ander vandoor. Dat is wat Antonio op een ander forum vertelde. En Tamara heeft na Alfonso alweer meerdere vriendjes gehad en is nu zwanger van ene Mike met wie ze naar Groningen gaat verhuizen, ook heeft ze er weer een hond bij.
pi_83924986
De kinderopvang is binnen een korte periode ook bekend en vertrouwd.
En dan nog is het maar de vraag hoe erg betrokken je een oma wil laten zijn bij de opvoeding..
pi_83925061
quote:
Op zondag 11 juli 2010 18:36 schreef Pvoesss het volgende:
De kinderopvang is binnen een korte periode ook bekend en vertrouwd.
En dan nog is het maar de vraag hoe erg betrokken je een oma wil laten zijn bij de opvoeding..
Het is bij ons in de familie heel normaal dat we elkaar helpen. Ik ben zelf als kind ook nooit naar een creche/peuterspeelzaal geweest omdat m`n ouders dat niet wilden.
pi_83925223
Dat vind ik prima maar om dan negatief te praten over een opvang alsof het afschuwelijk is etc dat snap ik weer niet. Bovendien geeft ze oma etc nu wel een erg grote rol in het leven van haar kind.. Dat vind ik ook weer zo zijn nadelen hebben.. En laten we het maar niet hebben he over wat normaal is in de familie bij jullie

En een peuterspeelzaal is wel degelijk heel goed voor de ontwikkeling..
  zondag 11 juli 2010 @ 19:30:40 #153
298315 SacreCoeur
pi_83926923
quote:
Op zondag 11 juli 2010 18:38 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Het is bij ons in de familie heel normaal dat we elkaar helpen. Ik ben zelf als kind ook nooit naar een creche/peuterspeelzaal geweest omdat m`n ouders dat niet wilden.

Ja dat is inderdaad wel goed voor de ontwikkeling..
Maar om even terug te vallen op een eerdere post die ik las, ze willen ook gaan trouwen?
Misschien een klein beetje off maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Is dat ook normaal bij jullie in de familie?
Trouwen met zo'n leeftijd?
pi_83928410
quote:
Op zondag 11 juli 2010 18:31 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

ja, want dat is zo verstandig... dan houdt je het kindje lekker thuis, achter gesloten deuren, en zorg je ervoor dat het pas in aanraking komt met andere mensen als het naar school moet omdat het leerplichtig wordt... daar krijg je mensen van die minder goed met andere mensen kunnen omgaan (uitzonderingen daargelaten) maar in jullie geval is dat heel normaal, dat je niet goed weet hoe je met een ander moet omgaan... (ik ben 16 en ik heb een vriendje, dan is het heel normaal dat je meteen met elkaar naar bed gaat en oeps, dan kan je er niks aan doen dat je zwanger wordt...)
echt hoor, dat soort mensen

misschien zou ik de oma ook wel laten oppassen als ik een kindje krijg, maar die redenen die jij noemt...
pi_83937420
quote:
Op zondag 11 juli 2010 18:38 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

En als je familie dan niet om de hoek woont? Of je hebt geen familie meer????

Of je hebt een moeder die ook tijd voor haarzelf wilt en niet op je kinderen wilt letten? Of je hebt een moeder waar je je kinbd liever niet aan toevertrouwd.....?

Damn.
pi_83938117
quote:
Op zondag 11 juli 2010 23:51 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

En als je familie dan niet om de hoek woont? Of je hebt geen familie meer????

Of je hebt een moeder die ook tijd voor haarzelf wilt en niet op je kinderen wilt letten? Of je hebt een moeder waar je je kinbd liever niet aan toevertrouwd.....?

Damn.
Lastig dilemma, werken, kind naar de opvang maar wel nieuwe schone spullen, of thuisblijven en tweedehands spullen....
  maandag 12 juli 2010 @ 00:04:17 #157
298315 SacreCoeur
pi_83938248
quote:
Op maandag 12 juli 2010 00:02 schreef Troeta het volgende:

[..]

Lastig dilemma, werken, kind naar de opvang maar wel nieuwe schone spullen, of thuisblijven en tweedehands spullen....
Met 16 is het eerder of werken & tweede hands spullen of thuis blijven & helemaal niets.
pi_83938769
Als dat hele verstandige kindje nou gewoon meedoet, hebben wij weer iets te zien (en te gniffelen over zoveel 'volwassenheid'). Ik zeg DOEN!
pi_83939183
quote:
Op maandag 12 juli 2010 00:04 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Met 16 is het eerder of werken & tweede hands spullen of thuis blijven & helemaal niets.
Niet voor dit nichtje heh!! Die heeft het echt heel goed voor elkaar!!

God, bedenk me net dat mijn zusje bijna 16 is, dat vind ik ook een verstandig meisje, maar als ze een kindje zou nemen en bij haar moeder dropt, zou ik haar meteen heel dom vinden.
pi_83940654
quote:
Op maandag 12 juli 2010 00:12 schreef McLaura het volgende:
Als dat hele verstandige kindje nou gewoon meedoet, hebben wij weer iets te zien (en te gniffelen over zoveel 'volwassenheid'). Ik zeg DOEN!
pi_83941325
Ik zou het haar echt afraden.
Sbs zijn grote sensatie zoekers, en zoals andere al gezegd hebben ook al gaat je nichtje het goed doen allemaal, ze zetten haar op een of andere manier toch weer verkeerd neer.
Ik heb goede vrienden die meegedaan hebben aan een andere show van Sbs en ook hun worden er nu nog wekelijks mee geconfronteerd.
Ze hebben helemaal niks verkeerds gedaan maar sbs zet hun zo neer dus iedereen geloofd het.

Ik denk persoonlijk dat jou nichtje dadelijk al een hele zware en spannende tijd tegemoet gaat, en dan kan ze het echt niet gebruiken om de hele tijd een camera op haar gericht te hebben.
Ze moet het echt niet doen want het gaat haar niet gelukkig maken.
Zowizo horen haar prioriteiten nu helemaal niet bij tv te liggen
pi_83944350
Ben eens benieuwd, laat je het wel weten TS als ze toch wél meedoet? Ondanks dat vriendje, familie en een heleboel anderen het afraden?

En tja, iedere 16-jarige vindt zichzelf heel volwassen enz voor haar leeftijd.
  maandag 12 juli 2010 @ 07:55:11 #163
1762 YPPY
Yppiaans
pi_83944367
quote:
Op zondag 11 juli 2010 18:31 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Kopje koffie buurman? Lekker vertrouwd idd, bij de buren.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Moderator maandag 12 juli 2010 @ 11:09:05 #164
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_83948579
quote:

[..]

quote:

[..]

quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:11 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Nee, heeft ze vrijstelling voor.

Ze is moeilijk lerend, heeft de praktijkschool afgerond en kan niet naar MBO o.i.d.
Ik ken vele dyslectische personen, die gewoon VWO gedaan hebben, dat is iets heel anders dan moeilijklerend dus. Ze is gewoon minder begaafd, met een normale intelligentie kun je makkelijk een MBO halen. Als je zwanger raakt en/of niet meer te leren bent kun je inderdaad vrijstelling krijgen als je een 'leerbedrijf' opzoekt. Die leren je dan een bezem vast te houden of de kassa te bedienen. Van een echte opleiding is dan eigenlijk geen sprake.

En jullie verwachten dat ze een gezin dat beide werkt in de ongeschoolde arbeid, ploegendienst in een fabriek en parttime in een winkel, en waarschijnlijk weinig tot geen doorgroeimogelijkheden heeft, niet als aso wordt weergegeven. "Hier is papa, hij staat al om 3 uur op en laat het huilende kindje bij 16-jarige moeder achter, die nog zes uur moet slapen voor zij verwacht wordt bij de Xenos. 'Ach, hou je kop, kreng...'"

Daarnaast is 16 en zwanger niet heel handig. Verkeerd geplaatst hormoonpreparaat lijkt me ook onzin, dat zijn vaak van die escapes: ja, maar dat gebeurt ook.

Ze denkt nu, met haar domme puberhoofd, dat ze het allemaal goed voor elkaar heeft: kindje, baantje, mannetje, net als iedereen, maar dan 10 jaar eerder, want ze is toch al zo volwassen? Ik ben benieuwd wat haar toekomst haar zal brengen.
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:
En we kunnen nu SBS6 wel de schuld geven, maar kom nou toch. Er gaat helemaal NIETS goed als je op je 16e zwanger ben en jeugdzorg toestemming moet geven om bij de toekomstige vader te mogen wonen, kom nou toch.

Dat naïeve kind kan nu wel vinden dat ze alles zo goed voor elkaar heeft, maar we kunnen allemaal op onze vingers natellen dat die gozer over 3 jaar vertrokken is en dan zit ze als zeer gelovige 19 jarige ongeschoolde gescheiden moeder in het volgende SBS6 programma.

Tokkie galore.
Waarschijnlijk dit, als het al ooit van de geweldige trouwplannen gaat komen.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  maandag 12 juli 2010 @ 11:11:08 #165
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_83948654
Veel jaloerse mensen hier zeg.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
  Moderator maandag 12 juli 2010 @ 11:12:30 #166
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_83948698
quote:
Op maandag 12 juli 2010 11:11 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ja, kwam SBS6 mij maar eens filmen.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_83948710
Jaloers op wat??
pi_83948804
quote:
Op maandag 12 juli 2010 11:11 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ja waarom zit ik niet in zo'n mooie situatie.
pi_83949572
quote:
Op maandag 12 juli 2010 11:16 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Ja waarom zit ik niet in zo'n mooie situatie.
Ik had altijd op m'n zestiende al een kind willen hebben ja. En trouwen he, ik had op m'n zestiende eigenlijk al willen trouwen, maar ja....
  maandag 12 juli 2010 @ 11:42:39 #170
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83949919
in de haak.
  maandag 12 juli 2010 @ 12:11:14 #171
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_83951105
  maandag 12 juli 2010 @ 12:18:51 #172
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_83951405
Ja, wie wil er nou geen tienermoeder met een geestelijke beperking zijn om vervolgens te worden gefilmd door SBS, is toch ieders droom!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_83952509
Ik vind dat sommige hier wel erg lullig reageren.. Goed dat van dat kinderdagverblijf en tweedehands dingen snap ik ook niet helemaal.. een matrasje kun je zo vervangen.

Maar verder denk ik van ze werkt iig. En ze doet der best.
Geef zo'n kind dan iig een kans voordat je haar als zwakzinnig uit te maken.

Zelf ben ik ook geen voorstander van een kinderdagverblijf. Alleen als het niet anders gaat snap ik het wel. Er moet immers ook brood op de plank komen.

Wel ben ik een voorstander van de peuterspeelzaal. is goed voor de sociale ontwikkeling van een kind immers. Zo leert het te spelen,delen met andere kinderen.

Verder zou ik als ik het nichtje van TS ben niet meedoe aan het SBS programma.
Ze kan beter haar energie steken in andere dingen ipv in een camera ploeg.

het beeld wat het nichtje van TS wil laten zien in het programma gebeurt toch niet. Want SBS wil enkel sensatie.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 12 juli 2010 @ 12:49:12 #174
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83952605
ehm, creche is een synoniem voor kinderdagverblijf. je bedoelt waarschijnlijk peuterspeelzaal?
in de haak.
pi_83952668
quote:
Op maandag 12 juli 2010 12:49 schreef trui het volgende:
ehm, creche is een synoniem voor kinderdagverblijf. je bedoelt waarschijnlijk peuterspeelzaal?
ja sorry dat wordt hier de crèche genoemd... Zal het even veranderen
pi_83953913
Thinkk-Pinkk, wat denk jij nu eigenlijk? Dat moeders hun kind vijf dagen per week naar het kinderdagverblijf brengen en dan lekker gaan shoppen ofzo?

Meestal zijn er al geen andere opties, en dan kies je voor een kinderdagverblijf.
pi_83967473
quote:
Op maandag 12 juli 2010 01:04 schreef xkellyyyyyy het volgende:
Ik zou het haar echt afraden.
Sbs zijn grote sensatie zoekers, en zoals andere al gezegd hebben ook al gaat je nichtje het goed doen allemaal, ze zetten haar op een of andere manier toch weer verkeerd neer.
Ik heb goede vrienden die meegedaan hebben aan een andere show van Sbs en ook hun worden er nu nog wekelijks mee geconfronteerd.
Ze hebben helemaal niks verkeerds gedaan maar sbs zet hun zo neer dus iedereen geloofd het.

Ik denk persoonlijk dat jou nichtje dadelijk al een hele zware en spannende tijd tegemoet gaat, en dan kan ze het echt niet gebruiken om de hele tijd een camera op haar gericht te hebben.
Ze moet het echt niet doen want het gaat haar niet gelukkig maken.
Zowizo horen haar prioriteiten nu helemaal niet bij tv te liggen
Probleemwijken of Fans!?
  maandag 12 juli 2010 @ 18:32:40 #178
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_83967571
quote:
Op maandag 12 juli 2010 13:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Thinkk-Pinkk, wat denk jij nu eigenlijk? Dat moeders hun kind vijf dagen per week naar het kinderdagverblijf brengen en dan lekker gaan shoppen ofzo?

Meestal zijn er al geen andere opties, en dan kies je voor een kinderdagverblijf.
Jawel hoor, moeders kan gewoon stoppen met werken.
pi_83967701
quote:
Op maandag 12 juli 2010 18:32 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Jawel hoor, moeders kan gewoon stoppen met werken.
Ja want er zijn idd heel veel mensen in Nederland die zich dat kunnen veroorloven
The way you rock'n'roll
  maandag 12 juli 2010 @ 18:39:16 #180
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_83967789
quote:
Op maandag 12 juli 2010 18:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ja want er zijn idd heel veel mensen in Nederland die zich dat kunnen veroorloven
Tja je moet je villa inwisselen voor een wat kleiner huis, maar neem geen kinderen als je er absoluut geen tijd voor wil vrijmaken.
pi_83967940
quote:
Op maandag 12 juli 2010 18:39 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Tja je moet je villa inwisselen voor een wat kleiner huis, maar neem geen kinderen als je er absoluut geen tijd voor wil vrijmaken.
Als de maatstaf is dat de vrouw maar alle dagen thuis moet zitten met kind (hoezo 50 jaar terug in de tijd?) dan is het snel gedaan met de nieuwe aanwas denk ik.
Deze discussie is laatst ook al in een ander topic gevoerd en ik blijf me verbazen over de vreemde gedachten die vooral mensen zonder kinderen er op na houden over hoe mensen met kinderen hun leven in moeten richten.
The way you rock'n'roll
  maandag 12 juli 2010 @ 18:54:33 #182
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_83968340
quote:
Op maandag 12 juli 2010 18:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Als de maatstaf is dat de vrouw maar alle dagen thuis moet zitten met kind (hoezo 50 jaar terug in de tijd?) dan is het snel gedaan met de nieuwe aanwas denk ik.
Deze discussie is laatst ook al in een ander topic gevoerd en ik blijf me verbazen over de vreemde gedachten die vooral mensen zonder kinderen er op na houden over hoe mensen met kinderen hun leven in moeten richten.
Daar is niks vreemds aan, dat jij dat zo ziet is weer een heel ander verhaal.
pi_83968387
quote:
Op maandag 12 juli 2010 18:54 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Daar is niks vreemds aan, dat jij dat zo ziet is weer een heel ander verhaal.
Jawel, ik vertel jou tenslotte ook niet hoe jij je leven in moet richten zo zonder kinderen.
The way you rock'n'roll
  maandag 12 juli 2010 @ 18:56:43 #184
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_83968421
quote:
Op maandag 12 juli 2010 18:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Jawel, ik vertel jou tenslotte ook niet hoe jij je leven in moet richten zo zonder kinderen.
Waar heb ik gezegd dat ik geen kinderen neem?
pi_83968604
quote:
Op maandag 12 juli 2010 18:56 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Kom tegen de tijd dat je ze gekregen hebt en een goede inschatting kan maken van de kosten e.d. nog maar eens of je vindt dat alle vrouwen 24/7 thuis moeten zitten om vooral hun kroost niet een dagje naar het kdv te brengen.
Om maar niet te spreken van het feit dat je wellicht snakt naar een paar dagen buitenhuis tegen die tijd.
The way you rock'n'roll
pi_83969597
quote:
Op maandag 12 juli 2010 13:22 schreef nummer_zoveel het volgende:

Ik zeg dat ik er geen voorstander van ben maar het wel snap gezien er ook brood op de plank moet komen...
Oftewel werken.. om eten te kunnen betalen...

Je ziet mij nergens iets schrijven over dat ik denk dat mensen hun kinderen zomaar in het dagverblijf stoppen.
  Moderator maandag 12 juli 2010 @ 19:35:39 #187
5428 crew  miss_sly
pi_83969917
quote:
Op maandag 12 juli 2010 18:56 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Dan hoop ik voor jou dat je geen al te geemancipeerde vrouw met studie treft, want of die fulltime moeder en huisvrouw wil worden, zonder iets met haar opleiding en ervaring te doen, is maar de vraag natuurlijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 12 juli 2010 @ 19:51:55 #188
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83970628
Ik snap sowieso de verloskundige niet, die dit gewoon met stalen gezicht voorlegt aan dat meisje.
  maandag 12 juli 2010 @ 19:55:46 #189
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_83970783
quote:
Op maandag 12 juli 2010 19:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan hoop ik voor jou dat je geen al te geemancipeerde vrouw met studie treft, want of die fulltime moeder en huisvrouw wil worden, zonder iets met haar opleiding en ervaring te doen, is maar de vraag natuurlijk.
Denk dat het al behoorlijk scheelt dat ze zelf het vrouwtje is
pi_83970915
Aan elke keuze zitten voor en nadelen.
  maandag 12 juli 2010 @ 20:05:26 #191
298315 SacreCoeur
pi_83971178
quote:

[..]

Je hebt tijd & een dag natuurlijk..
Ik snap best dat sommige het geestdodend vinden om 24x7 moeder te zijn.
Zou ik zelf ook hebben als ik misschien een klein kindje had.

Mijn dochtertje gaat al naar school dus dat probleem heb ik niet.
Maar ik snap 't best.
Ik denk dat ik zelf ook eerder zou gaan werken als 'k een beeb had.
Moet er niet aan denken om 24x7 thuis te zitten + kind. )
  maandag 12 juli 2010 @ 20:05:48 #192
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_83971201
quote:
Op maandag 12 juli 2010 19:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben zelf vrouw.
  maandag 12 juli 2010 @ 20:08:34 #193
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_83971316
quote:

[..]

Moet wel lekker zijn he? Om in zo'n droomwereld te leven.

Tegenwoordig kan je als tweeverdieners zelfs nog moeilijk een eengezinswoning kopen, dus zeker geen villa.
Mijn zwager en schoonzus willen graag kinderen, ze werken beide, maar kunnen geen huis kopen, de meeste eensgezinswoningen zonder veel poespas in een normale wijk kosten hier rond de 230.000/240.000.
Helaas zitten ze nu in een huurwoning in een niet zo'n leuke wijk.

Met een modaal inkomen van een persoon kan je zo rond de 150.000 euro lenen, dat is dus veels te weinig aangezien je daar hier nog geen eenpersoons flatje voor hebt.

Dus ja, je "moet" tegenwoordig wel beide werken, wij hebben geluk, we wonen relatief goedkoop in een grote woning en ik kan werken maar ook thuis zijn voor de kinderen.
Maar onze situatie is uitzonderlijk, we hebben gewoon verdomd veel geluk gehad.
pi_83971417
quote:
Op maandag 12 juli 2010 18:29 schreef Tabloid het volgende:

[..]

Probleemwijken of Fans!?
Ik zeg niet welk programma want ik wil niet dat hun weer opgerakeld worden.
Ze hebben er genoeg leed aan overgehouden, dus als je het niet erg vind...
pi_83972251
quote:
Aan de ene kant lijkt het mij leuk en goed om te laten zien hoe ze alles doet want ze heeft alles prima voorelkaar,
16 jaar en je zwanger laten duwn. Nee dan heb je het echt prima voor elkaar !!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator maandag 12 juli 2010 @ 20:34:20 #196
5428 crew  miss_sly
pi_83972520
quote:
Op maandag 12 juli 2010 20:05 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ik ben zelf vrouw.
Wat jammer dat je dan zo ongenuanceerd denkt hierover. Maar ach komt misschien met de jaren wel oed, dat zie je wel vaker
  maandag 12 juli 2010 @ 20:37:41 #197
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_83972678
quote:
Op maandag 12 juli 2010 20:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat jammer dat je dan zo ongenuanceerd denkt hierover. Maar ach komt misschien met de jaren wel oed, dat zie je wel vaker
Niet ongenuanceerd, maar volkomen normaal. Daar zal niks aan worden veranderd. En omdat jij dat persé wil al helemaal niet.
pi_83972970
quote:
Op maandag 12 juli 2010 20:37 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Niet ongenuanceerd, maar volkomen normaal. Daar zal niks aan worden veranderd. En omdat jij dat persé wil al helemaal niet.
Volkomen normaal in jouw referentiekader ja.
The way you rock'n'roll
  maandag 12 juli 2010 @ 20:45:08 #199
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_83973038
quote:
Op maandag 12 juli 2010 20:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Volkomen normaal in jouw referentiekader ja.
Proberen mij iets op te dringen is zinloos hoor.
pi_83973137
quote:
Op maandag 12 juli 2010 20:45 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Jij probeert ons toch ook op te dringen dat wij slecht zijn omdat wij niet stoppen met werken maar ons kind een paar dagen per week naar een vorm van opvangen brengen?
Ik vraag me gewoon serieus af uit welke tijd jouw referentiekader dan stamt.
The way you rock'n'roll
  Moderator maandag 12 juli 2010 @ 21:17:38 #201
5428 crew  miss_sly
pi_83974724
quote:

[..]

Ik wil je niets opdringen, ik vind alleen dat jij het een ander ook niet mag. Als jij denkt dat je 24/7 thuis wil zijn voor je kind, de vader (je partner) vindt het prima, en jullie kunnen het financieel rond krijgen, moet je dat zeker doen. Het is alleen allemaal neit zo zwart-wit als jij het stelt.
  maandag 12 juli 2010 @ 21:50:24 #202
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_83976455
quote:

[..]

De pot verwijt de ketel...

Je bent gewoon niet realistisch in je denkwijze, dat is alleen maar jammer, ook voor jezelf aangezien dat als je ooit kinderen wil en je vriend ( of je toekomstige vriend) een gewoon modaal inkomen heeft je er nogal bedrogen uit komt.

Het is niet voor niks dat veel tweeverdieners tegenwoordig hun huis kwijtraken, voor alleenverdieners is het nog veel moeilijker rondkomen.
pi_83978317
Inderdaad de tijden dat een gezin het alleen kon doen van het inkomen van de man zijn allang voorbij.
pi_83978670
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Inderdaad de tijden dat een gezin het alleen kon doen van het inkomen van de man zijn allang voorbij.
Hier niet
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_83978700
Jij bent toch gastouder?
pi_83979996
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:39 schreef Ssserpente het volgende:
Jij bent toch gastouder?
Theoretisch wel. Maar heb nu geen kinderen. Geniet heerlijk van Rienk nu.
Binnenkort wil ik wel weer beginnen. Maar het geld wat ik binnenhaal is extra. Van J's salaris komen we rond. Met mijn extra geld zouden we royaal rond komen.
  maandag 12 juli 2010 @ 23:08:09 #207
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_83980182
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hangt er vanaf wat het inkomen is, waar je woont en wat je wensen en verwachtingen zijn.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 12 juli 2010 @ 23:09:14 #208
61183 leonieke
Dan toch?
pi_83980236
Maar dat werkt toch bij meer mensen niet dan wel, vlindur. Hier zou het alleszins niet lukken.
pi_83980341
quote:
Op maandag 12 juli 2010 23:09 schreef leonieke het volgende:
Maar dat werkt toch bij meer mensen niet dan wel, vlindur. Hier zou het alleszins niet lukken.
Daarom ben ik ook zo blij dat het hier wel lukt. En de huizen hier zijn een heeeel stuk goedkoper dan de huizen in bijvoorbeeld de randstad.. (Dat is Amsterdam en omgeving) Dat scheelt een hele berg!
  maandag 12 juli 2010 @ 23:49:07 #210
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_83982286
ligt er inderdaad heel veel aan waar je woont, hier in de omgeving zijn de huizen erg duur, daar zou je in friesland bv makkelijk een enorme vrijstaande woning voor kunnen kopen.
Maar daarintegen is hier wel heel veel werkgelegenheid.
pi_83987452
quote:
Op maandag 12 juli 2010 23:08 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat het inkomen is, waar je woont en wat je wensen en verwachtingen zijn.
Deze omgeving is erg duur om te wonen.
pi_83987838
Ik vind het eerder genoemde bedrag van 230.000 euro al fenomenaal laag. Als de huizen hier zulke prijzen zouden hebben zouden wij wel van één inkomen rond kunnen komen (lees: 150.000 lenen en spaargeld inleggen).

Ik denk ook dat het een kwestie is van prioriteiten, hoor. Als een van de ouders graag thuis wil blijven bij hun kind kun je naar een andere regio verhuizen en een goedkope woning huren/kopen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want de kostverdiener moet bijvoorbeeld werk zien te vinden in die regio. Maar het is niet onmogelijk.

Onze prioriteiten liggen anders. Wij willen graag allebei werken en in de Randstad zijn de baankansen beter. Ook willen we ons sociale vangnet niet verliezen en dus zullen we niet gauw in Drenthe of zo gaan wonen.

Maar goed, dit is allemaal offtopic. Ontopic: ik kan geen enkele reden bedenken waarom ik iemand zou willen adviseren deel te nemen aan een SBS6-programma.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83987857
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het eerder genoemde bedrag van 230.000 euro al fenomenaal laag. Als de huizen hier zulke prijzen zouden hebben zouden wij wel van één inkomen rond kunnen komen (lees: 150.000 lenen en spaargeld inleggen).

Ik denk ook dat het een kwestie is van prioriteiten, hoor. Als een van de ouders graag thuis wil blijven bij hun kind kun je naar een andere regio verhuizen en een goedkope woning huren/kopen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want de kostverdiener moet bijvoorbeeld werk zien te vinden in die regio. Maar het is niet onmogelijk.

Onze prioriteitn liggen anders. Wij willen graag allebei werken en in de Randstad zijn de baankansen beter. Ook willen we ons sociale vangnet niet verliezen en dus zullen we niet gauw in Drenthe of zo gaan wonen.

Maar goed, dit is allemaal offtopic. Ontopic: ik kan geen enkele reden bedenken waarom ik iemand zou willen adviseren deel te nemen aan zo'n SBS6-programma.
Eigenbelang... Heerlijke programma's om tijdens het stijken terug te kijken op uitzending gemist.
pi_83989367
Nog even offtopic.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 10:41:35 #215
298315 SacreCoeur
pi_83989867
quote:
Op maandag 12 juli 2010 23:03 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Theoretisch wel. Maar heb nu geen kinderen. Geniet heerlijk van Rienk nu.
Binnenkort wil ik wel weer beginnen. Maar het geld wat ik binnenhaal is extra. Van J's salaris komen we rond. Met mijn extra geld zouden we royaal rond komen.
Precies hetzelfde hier..
Behalve dat ik geen gastouder ben natuurlijk
Alleen wonen wij wel in een dure 'stad'.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:33:11 #216
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_83998632
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:03 schreef Claudia_x het volgende:

Onze prioriteiten liggen anders. Wij willen graag allebei werken en in de Randstad zijn de baankansen beter. Ook willen we ons sociale vangnet niet verliezen en dus zullen we niet gauw in Drenthe of zo gaan wonen.

Maar goed, dit is allemaal offtopic. Ontopic: ik kan geen enkele reden bedenken waarom ik iemand zou willen adviseren deel te nemen aan een SBS6-programma.
Ik vind 230.000 dus erg hoog!
Wij komen ook rond van 1 salaris, maar hier zijn de huizen goedkoper dan in de Randstad. Een van de redenen om daar niet naartoe te verhuizen, hoewel mijn man in Leiden werkt, we zouden er qua ruimte aardig op achteruit gaan. (Mijn man werkt overigens 1a 2 dagen per week op kantoor, de rest thuis).

Verder heb ik niet zoveel problemen met 2e hands spullen (om maar weer een beetje on-topic te geraken), krijg vaak kleren voor de meiden (en af en toe ook voor de Daan), die ik ook weer doorgeef. Zo ook soms met speelgoed (3-wieler, zandbak, Lego). Ik denk dat je niet realistisch bezig bent als je op je 16e denkt dat je alles nieuw kunt kopen (maar ik krijg de indruk dat het meisje sowieso geen realistische kijk op de dingen heeft).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:59:13 #217
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_83999788
Ik begrijp echt niet hoe je kunt verklaren dat je het goed voor elkaar hebt als je op je 16e zwanger bent. En hiephoi je vriend werkt in ploegendiensten (niets mis mee hoor, mijn vader doet het nu nog steeds, ik heb een heerlijke jeugd gehad want mijn vader was er wel vaak op woensdagmiddag als ik vrij had of andere dagen als ik uit school kwam), jij werkt parttime in een winkel voor 4 euro per uur, want veel hoger is het wm(j)l niet (dus ervan uitgaande dat je 24 uur werkt, is toch mooi zo'n 400 euri in de maand , is je baas van plan om je een vast contract te geven of zegt hij meissie zoek jij het je verder even lekker uit, ga maar bij een andere winkel zoeken of die je willen, want ik wil dit niet) en vervolgens ga je liggen zeiken dat je alleen maar nieuwe spullen wil? Tante van dit meisje (of nichtje of wat je ook mag zijn), hopelijk wordt jij heel snel wakker uit die droomwereld van je, want als je het aanmoedigt dat jouw familielid voor het oog der gehele natie belachelijk wordt gemaakt, heb ik ontzettend medelijden met het arme kindje dat hierin geboren zal worden.

Ik koop ook regelmatig kleding van MP, wat maakt het me nou ooit dat anderen het al gedragen hebben, ik gooi het toch hier nog even de wasmachine in. Of gaat je nichtje alle kleren die volgepoept, -piest, kotst enzo worden ook weggooien, want dat is onhygienisch?

oeps, 400 euri in de week zou nog wel reuze meevallen idd, daarom aangepast

[ Bericht 1% gewijzigd door Jeetjejom op 13-07-2010 16:10:49 ]
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:07:39 #218
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84003159
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:59 schreef Jeetjejom het volgende:
Ik begrijp echt niet hoe je kunt verklaren dat je het goed voor elkaar hebt als je op je 16e zwanger bent. En hiephoi je vriend werkt in ploegendiensten (niets mis mee hoor, mijn vader doet het nu nog steeds, ik heb een heerlijke jeugd gehad want mijn vader was er wel vaak op woensdagmiddag als ik vrij had of andere dagen als ik uit school kwam), jij werkt parttime in een winkel voor 4 euro per uur, want veel hoger is het wm(j)l niet (dus ervan uitgaande dat je 24 uur werkt, is toch mooi zo'n 400 euri in de week , is je baas van plan om je een vast contract te geven of zegt hij meissie zoek jij het je verder even lekker uit, ga maar bij een andere winkel zoeken of die je willen, want ik wil dit niet) en vervolgens ga je liggen zeiken dat je alleen maar nieuwe spullen wil? Tante van dit meisje (of nichtje of wat je ook mag zijn), hopelijk wordt jij heel snel wakker uit die droomwereld van je, want als je het aanmoedigt dat jouw familielid voor het oog der gehele natie belachelijk wordt gemaakt, heb ik ontzettend medelijden met het arme kindje dat hierin geboren zal worden.

Ik koop ook regelmatig kleding van MP, wat maakt het me nou ooit dat anderen het al gedragen hebben, ik gooi het toch hier nog even de wasmachine in. Of gaat je nichtje alle kleren die volgepoept, -piest, kotst enzo worden ook weggooien, want dat is onhygienisch?
voor 400 in de week zou ik ook zo gaan werken, maar je bedoelt 400 in de maand. Kijk dat is genoeg voor voeding, luiers en die andere eerste levensbehoefte van de kleine die op komst is. Maar met een beetje mazzel gaat ze borstvoeding geven en dan kan ze de eerste 100 euro toch maar weer mooi uitgeven aan nieuwe kleren.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:12:26 #219
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_84003450
Heb hem al aangepast

Maar idd, met borstvoeding kun je zomaar ook nog kleertjes kopen! Win Win situatie!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_84006404
TS? Heb je een update?
pi_84071770
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
TS? Heb je een update?
pi_84072208
* mijsje ook wel benieuw is wanneer we SBS kunnen kijken...
pi_84171295
quote:
Op zondag 11 juli 2010 19:30 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja dat is inderdaad wel goed voor de ontwikkeling..
Maar om even terug te vallen op een eerdere post die ik las, ze willen ook gaan trouwen?
Misschien een klein beetje off maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Is dat ook normaal bij jullie in de familie?
Trouwen met zo'n leeftijd?
Ja, maar dat heeft meer te maken met het geloof. Ze zijn allemaal lid van de babtistenkerk.
pi_84171396
is het bij de babtistenkerk ook normaal dat je dan eerst zwanger bent voor je gaat trouwen op die leeftijd?
pi_84171555
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
TS? Heb je een update?
Ze gaat het niet doen, heeft via hyves contact gezocht met de meiden uit seizoen 2 en de afleveringen bekeken.

Ze heeft er totaal geen zin meer in, haar vriend ook niet.

Ze wil niet in een kwaad daglicht gezet worden.

Heeft vorige week trouwens een vast contract gekregen op haar werk voor 24u (de winkel is eigendom van een kennis) Babykamer e.d. is allemaal al klaar en zij en haar vriend gaan lekker met hun 2tjes genieten van de laatste 3,5 maand van de zwangerschap zonder pottekijkers/camara`s
pi_84171578
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 16:35 schreef mijsje het volgende:
is het bij de babtistenkerk ook normaal dat je dan eerst zwanger bent voor je gaat trouwen op die leeftijd?
De ouderen zijn er meestal tegen sex voor het huwelijk maar de jongeren doen het wel. Dat m`n nichtje zwanger is geraakt was niet de bedoeling maar ze willen daarom trouwen voordat de baby er is, zodat ze niet ongehuwd zijn als het kindje geboren wordt.
pi_84171663
Jammer
pi_84171678
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 16:42 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Ze gaat het niet doen, heeft via hyves contact gezocht met de meiden uit seizoen 2 en de afleveringen bekeken.

Heeft vorige week trouwens een vast contract gekregen op haar werk voor 24u (de winkel is eigendom van een kennis) Babykamer e.d. is allemaal al klaar en zij en haar vriend gaan lekker met hun 2tjes genieten van de laatste 3,5 maand van de zwangerschap zonder pottekijkers/camara`s
heel verstandig!
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 16:43 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

De ouderen zijn er meestal tegen sex voor het huwelijk maar de jongeren doen het wel. Dat m`n nichtje zwanger is geraakt was niet de bedoeling maar ze willen daarom trouwen voordat de baby er is, zodat ze niet ongehuwd zijn als het kindje geboren wordt.
moet je als je onder de 18 bent niet toestemming vragen aan de koningin om te mogen trouwen? zoiets meen ik me te herinneren...

edit: nee, het ligt toch iets anders:
Om te mogen trouwen moeten beide partners in Nederland minimaal 18 jaar oud zijn. Zijn beide partners 16 of 17, dan mogen zij ook trouwen, mits er een doktersverklaring kan worden overlegd waaruit blijkt dat zij zwanger is of al een kind heeft gekregen.

Op jongere leeftijd trouwen is alleen mogelijk met ontheffing van de Minister van Justitie om zwaarwegende redenen.
pi_84171788
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 16:48 schreef mijsje het volgende:

[..]

heel verstandig!
[..]

moet je als je onder de 18 bent niet toestemming vragen aan de koningin om te mogen trouwen? zoiets meen ik me te herinneren...

edit: nee, het ligt toch iets anders:
Om te mogen trouwen moeten beide partners in Nederland minimaal 18 jaar oud zijn. Zijn beide partners 16 of 17, dan mogen zij ook trouwen, mits er een doktersverklaring kan worden overlegd waaruit blijkt dat zij zwanger is of al een kind heeft gekregen.

Op jongere leeftijd trouwen is alleen mogelijk met ontheffing van de Minister van Justitie om zwaarwegende redenen.

Ze gaan begin september trouwen, dan is ze net 17.
pi_84171854
dan heeft ze inderdaad alleen een doktersverklaring nodig dat ze zwanger is, dan zou het dus geen probleem moeten zijn...
succes ermee in de familie in ieder geval.
pi_84171890
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 16:54 schreef mijsje het volgende:
dan heeft ze inderdaad alleen een doktersverklaring nodig dat ze zwanger is, dan zou het dus geen probleem moeten zijn...
succes ermee in de familie in ieder geval.
Ja die doktersverklaring komt wel goed, al vind ik `t een beetje onzin. Want ze heeft al een flinke buik maarja de wet he.

M`n tante wilde haar vandaag eigelijk meenemen naar de stad een bruidsjurk kopen, maar zelf doet ze dat liever een dag voor het huwelijk.

Want als ze er nu 1 haald dan past die in september niet meer. Tante was helemaal teleurgesteld. Tante wil ook dat ze in het rood trouwd omdat wit volgens haar niet kan omdat m`n nichtje geen maagd meer is. Maar m`n nichtje wil wel graag in het wit.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 17:00:14 #232
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_84171997
Als ze een échte trouwjurk wil, is een dag voor de bruiloft wel een beetje laat hoor volgens mij dan, want ik dacht dat je zo'n jurk nooit meteen meekreeg. En wat nou als ze die ene dag niks vind ?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_84172207
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 17:00 schreef LadyS het volgende:
Als ze een échte trouwjurk wil, is een dag voor de bruiloft wel een beetje laat hoor volgens mij dan, want ik dacht dat je zo'n jurk nooit meteen meekreeg. En wat nou als ze die ene dag niks vind ?
In Groningen is een zaak waar het wel kan. Het wordt ook niet zo`n enorme jurk met lange sleep maar gewoon iets simpels.

Maar ik sprak haar op msn en volgens mij kan ze ook wel gewoon een hele mooi avondjurk kopen. Zijn zat winkels die hele mooie avondjurken verkopen die je gerust als trouwjurk kunt hebben, ook voor zwangere vrouwen. Want ze wil gewoon een mooie simpele jurk.
pi_84177882
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 16:47 schreef Tabloid het volgende:
Jammer
Niks jammer, heel goed van je nichtje!
  zaterdag 17 juli 2010 @ 20:22:26 #235
298315 SacreCoeur
pi_84178150
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 16:43 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Hmm echt een hele stap hoor..
Een kindje is al een stap maar ook nog trouwen op zo'n jonge leeftijd, dan leg je jezelf helemaal zo vast.
Ik was ook erg jong & nog steeds trouwens, maar ik moet er niet aan denken om te trouwen nu.

(misschien dat het al ergens stond en ik eroverheen gelezen heb hoor maar) Waarom willen ze speciaal trouwen voordat de beeb er is? En niet wachten. Ben benieuwd naar de trouw motivatie enzo. Want 't lijkt mij dat er nou niet echt een mooi aanzoek van 'schat laten we trouwen' is geweest? 't lijkt nu net alsof het moet omdat het zo zou horen.
pi_84191032
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 20:22 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Hmm echt een hele stap hoor..
Een kindje is al een stap maar ook nog trouwen op zo'n jonge leeftijd, dan leg je jezelf helemaal zo vast.
Ik was ook erg jong & nog steeds trouwens, maar ik moet er niet aan denken om te trouwen nu.

(misschien dat het al ergens stond en ik eroverheen gelezen heb hoor maar) Waarom willen ze speciaal trouwen voordat de beeb er is? En niet wachten. Ben benieuwd naar de trouw motivatie enzo. Want 't lijkt mij dat er nou niet echt een mooi aanzoek van 'schat laten we trouwen' is geweest? 't lijkt nu net alsof het moet omdat het zo zou horen.
De familie is heel streng gelovig, vinden het eigelijk niet kunnen dat mensen sex hebben voor het huwelijk, laat staan zwanger raken. En dat is dan ongeacht leeftijd, want sex en baby`s krijgen is alleen voor getrouwde mensen volgens hun. Ze zijn orthodox gereformeerd dus dat zegt denk ik al genoeg, kinderen in de hele familie zitten op de reformatorische basisschool in de stad Groningen omdat in omgeving Winschoten "geen school van de Heer" is. Een normale christelijke school is niet goed genoeg. M`n nichtje en haar vriend zijn wat dat betreft een stuk minder religieus, gaan ook niet meer naar de kerk. Maar om de goede naam van de familie niet te schaden "moeten" ze trouwen.
pi_84191066
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 20:22 schreef SacreCoeur het volgende:

Het lijkt mij dat samen een kindje krijgen vele maken ingrijpender is dan trouwen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 18 juli 2010 @ 09:23:26 #238
5428 crew  miss_sly
pi_84191097
quote:
Op zondag 18 juli 2010 09:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat samen een kindje krijgen vele maken ingrijpender is dan trouwen.
Inderdaad. Het huwlijk kun je nog ontbinden, scheiden, maar dat je samen een kind hebt, legt je pas echt vast voor de rest van je leven, aan elkaar!
  zondag 18 juli 2010 @ 10:39:58 #239
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_84191890
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:39 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Hier niet
Hier ook niet.

En TS, laat haar maar meedoen, zij kan dan wel het voorbeeld willen geven dat ze het goed doet, sbs6 kennende zit dat er toch niet in en wellicht worden er weer een paar meiden wakker geschud.

-edit-oh ik zie dat nichtje heeft besloten niet mee te doen. Verstandig.

[ Bericht 6% gewijzigd door Marrije op 18-07-2010 10:48:14 ]
pi_84191924
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 16:42 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Heel verstandig !
pi_84191932
quote:
Op zondag 18 juli 2010 10:39 schreef Marrije het volgende:

[..]

Hier ook niet.

En TS, laat haar maar meedoen, zij kan dan wel het voorbeeld willen geven dat ze het goed doet, sbs6 kennende zit dat er toch niet in en wellicht worden er weer een paar meiden wakker geschud.
pottenkijker !
  zondag 18 juli 2010 @ 10:48:47 #242
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_84192014
Jij in OUD?
pi_84192040
quote:
Op zondag 18 juli 2010 10:48 schreef Marrije het volgende:
Jij in OUD?
Is dit OUD ??? ARGHHHHHHHHHHH

nah... hij stond bij actieve topics en dit topic had ik al vaker gezien en een beetje meegelezen en
dit keer vond ik het wel een reactie waard...

ik zal het noooooooooit meer doen

zondag 18 juli 2010 @ 11:00:17 #244
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_84192144
FANN?!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 18 juli 2010 @ 11:01:54 #245
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_84192176
Fann wordt moeder?
pi_84192186
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:00 schreef debuurvrouw het volgende:
FANN?!
jajajajjaa ik ben al weg
pi_84192194
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:01 schreef Marrije het volgende:
Fann wordt moeder?
neehee
  zondag 18 juli 2010 @ 11:03:11 #248
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_84192196
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:01 schreef Marrije het volgende:
Fann wordt moeder?
Die Griek
pi_84192216
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:03 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Die Griek
Die gaat gewoon door al die pillen heen

als ie het maar laat

zit ik nu dit topic niet te eh... vern... mag je dat hier zeggen
  zondag 18 juli 2010 @ 11:09:35 #250
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_84192300
Van mij wel, maar goed, voor galg en rad enzo.

Zou jij meedoen aan een programma over tienermoeders dan Fann?
pi_84192328
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:09 schreef debuurvrouw het volgende:
Van mij wel, maar goed, voor galg en rad enzo.

Zou jij meedoen aan een programma over tienermoeders dan Fann?
NOOIT !!!

Ik denk dat je dat soort dingen echt beter prive kunt houden
  zondag 18 juli 2010 @ 11:46:03 #252
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_84193066
Zo, goede beslissing van haar
Punt
  zondag 18 juli 2010 @ 15:21:32 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84199788
Ik snap het niet helemaal... een zwangere 16-jarige die wil laten zien dat ze "het" wel goed voor elkaar heeft?? Wat dan in hemelsnaam??
Maar goed, het nichtje van TS doet niet mee aan het SBS programma, dat is iig één verstandige beslissing.

Overigens staan Baptisme en "orthodox" Gereformeerd nogal een eind van elkaar, om te beginnen hebben de Baptisten wel respect voor andere geloven.

Verder heb ik dubbel gelegen om de kortzichtigheid in het topic, heerlijk leesvoer, godzijdank hebben types als TS het niet voor het zeggen in dit land, want wat zouden we dan rap naar de fillistijnen gaan.
En uiteraard zou ik dan niet zwanger mogen zijn, want veel te oud en een te groot risico, om het over het leeftijdsverschil met zoonlief nog maar niet te hebben

Oh, en Fann: Jij hier??
Wilde je iets met ons delen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_84200710
quote:
Op zondag 18 juli 2010 09:12 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

De familie is heel streng gelovig, vinden het eigelijk niet kunnen dat mensen sex hebben voor het huwelijk, laat staan zwanger raken. En dat is dan ongeacht leeftijd, want sex en baby`s krijgen is alleen voor getrouwde mensen volgens hun. Ze zijn orthodox gereformeerd dus dat zegt denk ik al genoeg, kinderen in de hele familie zitten op de reformatorische basisschool in de stad Groningen omdat in omgeving Winschoten "geen school van de Heer" is. Een normale christelijke school is niet goed genoeg. M`n nichtje en haar vriend zijn wat dat betreft een stuk minder religieus, gaan ook niet meer naar de kerk. Maar om de goede naam van de familie niet te schaden "moeten" ze trouwen.
Dat klinkt beslist niet als Baptist.
  zondag 18 juli 2010 @ 17:36:28 #255
298315 SacreCoeur
pi_84203795
quote:
Op zondag 18 juli 2010 09:12 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Echt een belachelijk reden.
Ik denk niet dat zoiets stand gaat houden.
  † In Memoriam † zondag 18 juli 2010 @ 18:50:57 #256
7074 moussy
kuttekop
pi_84205800
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:36 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Echt een belachelijk reden.
Ik denk niet dat zoiets stand gaat houden.
zo klonk het vanaf het begin af aan niet
pi_84206918
quote:
Op zondag 18 juli 2010 15:54 schreef McLaura het volgende:

[..]

Dat klinkt beslist niet als Baptist.
`t is ook beetje mengelmoes bij hun. ben zelf gereformeerd vrijgemaakt gedoopt. weet heel wat anders.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:27:18 #258
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_84276515
Jammer dat sbs6 zo onbetrouwbaar is. Kan me best voorstellen dat sommige tienermoeders willen laten zien dat er ook moeders zijn bij wie het niet fout gaat. Ja we weten allemaal dat de kans op fout gaan bij tienermoeders groter is dan moeders die op latere leeftijd een kind krijgen. Maar er is een kleine minderheid die het wel weet te redden. Laten we dat niet vergeten.
pi_84281222
Dat ligt niet alleen aan de 'betrouwbaarheid' van SBS, maar ook aan het slag volk dat aan zo'n programma meedoet.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 17:33:02 #260
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84281588
grappig topic, en dan bedoel ik niet eens TS specifiek
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_84283226
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 17:33 schreef Re het volgende:
grappig topic, en dan bedoel ik niet eens TS specifiek
Wat bedoel je dan wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo