Ze wil mensen laten zien dat tienerzwangerschap niet alleen in aso families voorkomt, en dat er dus ook jonge stellen zijn die het wel goed doen. Haar vriend is 21 en werkt in 5 ploegendienst, vaste baan dus financieel redden ze het prima. Ze werkt zelf part time bij een winkel.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 17:27 schreef Stali het volgende:
Dan zou je je nichtje alle oude afleveringen eens moeten laten zien, dan heeft ze een goed beeld over hoe dat in beeld zou kunnen worden gebracht. Je schreef in het andere topic dat nichtje en haar vriendje streng gelovig zijn dus ik schat zo in dat SBS dat gaat misbruiken. En vraag je nichtje trouwens ook waarom ze zo graag met haar snuit op televisie wil.
En zij is zestien? Maar ik zou hier sowieso geen mooi visitekaartje van proberen te maken.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 17:42 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Ze wil mensen laten zien dat tienerzwangerschap niet alleen in aso families voorkomt, en dat er dus ook jonge stellen zijn die het wel goed doen. Haar vriend is 21 en werkt in 5 ploegendienst, vaste baan dus financieel redden ze het prima. Ze werkt zelf part time bij een winkel.
Ze is nog leerplichtigquote:Op zaterdag 10 juli 2010 17:42 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Ze wil mensen laten zien dat tienerzwangerschap niet alleen in aso families voorkomt, en dat er dus ook jonge stellen zijn die het wel goed doen. Haar vriend is 21 en werkt in 5 ploegendienst, vaste baan dus financieel redden ze het prima. Ze werkt zelf part time bij een winkel.
Ze wil ook niemand aanmoedigen, maar wel laten zien dat stel dat het je overkomt en besluit het kind te houden, dat je het ondanks jonge leeftijd toch wel goed kan doen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:01 schreef Stali het volgende:
[..]
En zij is zestien? Maar ik zou hier sowieso geen mooi visitekaartje van proberen te maken.
Het is haar gebeurd maar ik zou andere jonge mensen hier niet lekker voor gaan zitten maken want zo geweldig is het niet, een tienermoeder..
Nee, heeft ze vrijstelling voor.quote:
Mijn nichtje rookte ook, nu niet meer. Is meteen gestopt toen bleek dat ze zwanger was.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:12 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik zou 't niet doen.. ze vinden altijd wel 'iets' wat onwijs raar in beeld gebracht wordt.
Tot nu toe bij ieder meisje in elk seizoen gedaan.
Kijk maar naar het afgelopen seizoen..
1. rookte
2. had de kinderkamer bij de buurman
3. had een gehandicapt kindje
4. afschuwelijke band met ouders + zo'n TM huis
Denk dat ze het beter doet dan die meiden in seizoen 2.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:13 schreef Stali het volgende:
Ik word steeds droeviger. Jullie zien dan toch zelf ook wel hoe SBS dit gaat neerzetten?
Neem je nichtje tegen zichzelf in bescherming en blaas de boel af.
Ze heeft ernstige dyslexy, daardoor kan ze geen opleiding doen. Maar zwakzinnig is ze zeker niet. Is een meid die zich door niemand laat beïnvloeden, met beide benen stevig op de grond staat en weet wat ze wil.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:14 schreef p_iglet het volgende:
uhm om even helemaal de knuppel in het hoenderhok te gooien...
als je niet in staat bent om een MBO opleiding af te ronden, nog niet eens MBO 1 of MBO2, dan heb je een IQ van rond de 70, en ben je dus officieel zwakzinnig.
ben je dan uberhaupt wel instaat om een kind op te voeden??
Nog afgezien van het feit dat ik me afvraag wat mensen bezield om aan zo'n programma mee te willen doen.
Behalve dan dat ze bereid is zichzelf en haar familie én toekomstige kind voor lul te zetten voor een kinderwagen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:17 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Ze heeft ernstige dyslexy, daardoor kan ze geen opleiding doen. Maar zwakzinnig is ze zeker niet. Is een meid die zich door niemand laat beïnvloeden, met beide benen stevig op de grond staat en weet wat ze wil.
Hou je er rekening mee dat die meiden uit seizoen weet ik veel, waarschijnlijk allemaal dachten dat ze goed bezig waren.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:14 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Denk dat ze het beter doet dan die meiden in seizoen 2.
Oke, ze kan geen MBO gaan doen maar ze heeft het wel voorelkaar gekregen om te gaan werken. Ze is heel erg gemotiveerd.
hmmm, als je alleen ernstige dyslexie hebt, is dat geen reden waarom je geen opleiding kan doen... als je ernstige dyslexie hebt, en je bent zeker niet zwakzinnig, heb je manieren om te compenseren voor je dyslexie, en je opleiding kan altijd helpen als je een dyslexiekaart hebt. (kan... niet iedere opleiding is daar al even ver mee...) maar het is zeker geen reden om geen opleiding meer te doen... het klinkt mij heel vreemd in de oren...quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:17 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Ze heeft ernstige dyslexy, daardoor kan ze geen opleiding doen. Maar zwakzinnig is ze zeker niet. Is een meid die zich door niemand laat beïnvloeden, met beide benen stevig op de grond staat en weet wat ze wil.
Dat denk je altijd eerder van iemand die dichterbij staat.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:14 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Denk dat ze het beter doet dan die meiden in seizoen 2.
Oke, ze kan geen MBO gaan doen maar ze heeft het wel voorelkaar gekregen om te gaan werken. Ze is heel erg gemotiveerd.
Dat dus.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:21 schreef Stali het volgende:
[..]
Hou je er rekening mee dat die meiden uit seizoen weet ik veel, waarschijnlijk allemaal dachten dat ze goed bezig waren.
Maar een zwakbegaafd winkelmeisje van 16 met een knaap van 21 uit een zwaar gelovig nest, geef de teugels maar SBS hoor..
Jullie moeten het allemaal lekker zelf weten maar als ik zo'n situatie in de familie zou hebben, dan maar ruzie maar ik zou mijn nichtje beschermen en de boel afblazen. Dan zijn er maar even mensen boos op me. Dat is dan heel jammer.
Ik zou trouwens tegen dat nichtje van je zeggen dat ze enkel en alleen aan haar kind moet laten zien dat ze het goed kan en niet in zo'n ordinair programma van SBS6.
Nu wil ik de voorpret niet bederven, maar dat moet nog blijken...quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:09 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Ze wil ook niemand aanmoedigen, maar wel laten zien dat stel dat het je overkomt en besluit het kind te houden, dat je het ondanks jonge leeftijd toch wel goed kan doen.
Dat dus! Ze filmen je 24/7 voor een kinderwagenquote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:35 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nu wil ik de voorpret niet bederven, maar dat moet nog blijken...![]()
En wat schandalig, dat er alleen een kinderwagen tegenover wordt gesteld.
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:35 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nu wil ik de voorpret niet bederven, maar dat moet nog blijken...![]()
En wat schandalig, dat er alleen een kinderwagen tegenover wordt gesteld.
Jaquote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:13 schreef mijsje het volgende:
[..]is dat zo? dat is echt heel erg ja!
![]()
(en geheel offtopic, heb ik wat gemist met al die booskijkende getekende user-icons?)
5 ploegen verdient stukken beter dan dagdienst. heb zelf ook 2 jaar in 5 ploegen gewerkt.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:53 schreef Joene het volgende:
Vriend met een baan in 5 ploegendienst dus financieel prima voorelkaar , nou idd ! Dat zijn echt de banen die goed betalen idd.Verder 16 en zwanger
en verder SBS
Als jij in een 5 ploegendienst moet werken verdient dat echt stukken minder dan een normale knappe baan hoor.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:22 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
5 ploegen verdient stukken beter dan dagdienst. heb zelf ook 2 jaar in 5 ploegen gewerkt.
De vriend van mijn nichtje werkt in een kartonfabriek. Is toch niets abnormaals aan? Of vind jij iedereen die een kantoorbaantje heeft normaal en mensen die in een fabriek werken abnormaal?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:25 schreef Joene het volgende:
[..]
Als jij in een 5 ploegendienst moet werken verdient dat echt stukken minder dan een normale knappe baan hoor.
Nee, maar het is nu ook weer niet financieel geweldig.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:03 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
De vriend van mijn nichtje werkt in een kartonfabriek. Is toch niets abnormaals aan? Of vind jij iedereen die een kantoorbaantje heeft normaal en mensen die in een fabriek werken abnormaal?
Waarom niet? 't Is wel zo eerlijk. Het kan best goed gaan, dus waarom alleen maar negatief erover berichten?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:19 schreef k_i_m het volgende:
Als ik heel eerlijk ben vind ik het eigenlijk ook helemaal niet wenselijk om een signaal af te geven dat het prima gaat als je op je 16e een kind ter wereld brengt.
Wij in onze hele familie twijfelen er ook aan, maar m`n nichtje vind dat sbs6 ook weleens mag laten zien dat niet alle tienermoeders zijn zoals bijvoorbeeld die Tamara uit seizoen 2.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:13 schreef chacama het volgende:
Ik zou het nooit doen. En ik zou het haar ook stellig afraden. Er zal hoe dan ook op een negatieve manier naar de zwangerschap en alles erom heen gekeken worden. A. omdat het SBS is. B. omdat het maatschappelijk onverantwoord is om te laten zien dat je als tienermoeder helemaal niet slecht bezig bent. Het is gewoon voor de omroep niet te verantwoorden dat ze de goede dingen laten zien, zonder het negatieve van jonge moeders te benadrukken.
5 ploegendienst en zij part-time zal het nodige geschuif geven qua opvang. Maar dat is voor later zorg. Voor hen hier die van mening zijn dat je op je 21e een "fatsoenlijke" baan kunt hebben, buiten het segment waarin deze knul werkt, denk even na wat jij op je 21e deed..... naar alle waarschijnlijkheid studeren. Dus het werken in een 5 ploegendienst zal voor deze knul inderdaad een aardig bedrag opleveren zeker in verglijking met andere jongens van zijn leeftijd die ook aan het werk zijn ipv studeren. En dit is geen aanval op zijn werk en dat wat hij doet. Ik ken nl. genoeg mensen die verglijkbaar werk doen en daar in combi met het werken van de moeder een gezin goed van kunnen verzorgen.
Alles kan goed gaan. Maar dit gewoon vaak niet. Ik spiegel mijn kind liever voor dat je je leven verpest als je moedwillig het risico neemt zwanger te worden terwijl dat helemaal niet nodig is. Zoals mijn oma tegen mijn moeder, en mijn moeder weer tegen mij zei; Kind, als je maar zorgt dat je je onderbroekje aanhoudt.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:33 schreef Grijs het volgende:
[..]
Waarom niet? 't Is wel zo eerlijk. Het kan best goed gaan, dus waarom alleen maar negatief erover berichten?
Ik ken ook een gezin waarvan de moeder op haar 16e zwanger raakte. Hoewel het geen ideale situatie was (en de ouders het achteraf ook liever anders hadden gedaan), gaat het prima met het gezin (de oudste is nu 16...)
Maar ik zou nooit meewerken aan een programma van SBS.
Ook dat nog eens. Rücksichtloss.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:40 schreef Stiemie het volgende:
Het is sbs he? Die gaan echt geen prachtportret neerzetten hoor, die willen sensatie!
Ja, en dan zorg je niet voor anticonceptie?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:17 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
met beide benen stevig op de grond staat en weet wat ze wil.
Dat dusquote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:21 schreef mijsje het volgende:
[..]
hmmm, als je alleen ernstige dyslexie hebt, is dat geen reden waarom je geen opleiding kan doen... als je ernstige dyslexie hebt, en je bent zeker niet zwakzinnig, heb je manieren om te compenseren voor je dyslexie, en je opleiding kan altijd helpen als je een dyslexiekaart hebt. (kan... niet iedere opleiding is daar al even ver mee...) maar het is zeker geen reden om geen opleiding meer te doen... het klinkt mij heel vreemd in de oren...
ik zou overigens ook niet mee doen als het mezelf betrof, en als het m'n dochter betrof zou ik het niet toelaten...
Nee die meisjes ZIJN verknipt. Das wat anders.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:08 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Overigens is Pamela en Pascalle ook voorgehouden dat zij zouden laten zien dat het ook goed kan gaan. Er schijnt best flink in verknipt te worden.
Ah ja, "altijd bezig zijn met je kindje" is nu al de norm voor hoe goed het gaat in je leven als je 17.5 bent.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:12 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik ken een van de twee een beetje en die doet het heel goed. Het is natuurlijk geen ideale situatie maar ze is een goede moeder en is altijd bezig met haar kindje. (1,5 inmiddels)
Dat scheen misgegaan te zijn na plaatsing van een hormoonstaafje. (Verder niet vragen, dat las ik in ieder geval.)quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:57 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ja, en dan zorg je niet voor anticonceptie?
Ze volgt een opleiding en loopt stage. Ze proberen er gewoon wat van te maken. Ik wil helemaal niet zeggen van kom op, allemaal op je 16e zwanger worden hoor.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah ja, "altijd bezig zijn met je kindje" is nu al de norm voor hoe goed het gaat in je leven als je 17.5 bent.
Hear, hear. En TS, hoe werden deze meisjes geportretteerd?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:08 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Overigens is Pamela en Pascalle ook voorgehouden dat zij zouden laten zien dat het ook goed kan gaan. Er schijnt best flink in verknipt te worden.
Seriously.....!quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:34 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Wij in onze hele familie twijfelen er ook aan, maar m`n nichtje vind dat sbs6 ook weleens mag laten zien dat niet alle tienermoeders zijn zoals bijvoorbeeld die Tamara uit seizoen 2.
M`n nichtje en haar vriend wonen sinds een aantal weken samen in het huis van haar vriend. Allemaal netjes via jeugdzorg geregeld dat ze daar mocht wonen en gaat allemaal goed. Ze willen zodra de baby er is ook gaan trouwen,
dit dus, hiervoor zou ik alleen al een schotel aanschaffenquote:
Bij Pascalle zag je dat het best wel goed ging. Ze hebben haar dan ook niet zo lang gevolgd als de andere meiden. Zij was volgens mij ook de enige in deze reeks met stabiele steun van haar ouders. Dat is voor deze doelgroep (tienermoeders) belangrijk om te hebben. Een stabiel en betrouwbaar netwerk.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:08 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Overigens is Pamela en Pascalle ook voorgehouden dat zij zouden laten zien dat het ook goed kan gaan. Er schijnt best flink in geknipt te worden.
Ze had een hormoonstaafje, bleek dus verkeerd geplaatst te zijn.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:57 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ja, en dan zorg je niet voor anticonceptie?
Die is het er ook niet helemaal mee eens, vind dat ze er toch heel goed over na moeten denken voor ze ja zeggen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:15 schreef Stali het volgende:
[..]
En dan schreef je ook nog dat de moeder van het meisje psychiater is? Dan is het me echt een raadsel, dat je dan je minderjarige kind aan zo'n programma blootstelt.
.
Een moeder hoort dat hele netwerk imho niet nodig te hebben.. Het is leuk dat de ouders zo goed helpen hoor dat vind ik geweldig maar als jij een kind krijgt dan moet je het wel zelf kunnen en anders nadenken of het kind krijgen wel zo handig is..quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:07 schreef hexje het volgende:
[..]
Bij Pascalle zag je dat het best wel goed ging. Ze hebben haar dan ook niet zo lang gevolgd als de andere meiden. Zij was volgens mij ook de enige in deze reeks met stabiele steun van haar ouders. Dat is voor deze doelgroep (tienermoeders) belangrijk om te hebben. Een stabiel en betrouwbaar netwerk.
En dat kan zomaar? Wie is daar verantwoordelijk voor?quote:Op zondag 11 juli 2010 07:19 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Ze had een hormoonstaafje, bleek dus verkeerd geplaatst te zijn.
De huisarts plaatst zo`n ding. Ze hebben wel het 1 en ander uitgezocht, maar komt er op neer dat het gewoon een risico is dat het verkeerd kan gaan. Overkomt meerdere vrouwen en de huisarts kan niet aansprakelijk gesteld worden.quote:Op zondag 11 juli 2010 08:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En dat kan zomaar? Wie is daar verantwoordelijk voor?
Kan je niet beter daar je energie in steken, ipv een kinderwagen voor nop te krijgen?
10 jaar geleden was dat zo (ik had zelf ook zo'n ding, veel over gelezen). In die tijd zijn alle procedures heel erg aangescherpt en aangepast. Ook het apparaatje waarmee hij ingebracht wordt is toen aangepast.quote:Op zondag 11 juli 2010 08:48 schreef Pvoesss het volgende:
Ja daar zijn al rechtzaken over geweest.. maar dat is toch een heel ander verhaal.
Implanon moet op een hele secure manier gezet worden.. dit gaat wel vaker mis.
in het begin zelfs heel vaak met massa zwangerschappen tot gevolg.
Denk dat m`n nichtje die niet hoeft want dan heeft ze er straks 3quote:Op zondag 11 juli 2010 09:56 schreef E.T. het volgende:
[..]
10 jaar geleden was dat zo (ik had zelf ook zo'n ding, veel over gelezen). In die tijd zijn alle procedures heel erg aangescherpt en aangepast. Ook het apparaatje waarmee hij ingebracht wordt is toen aangepast.
Het kan bijna niet meer fout gaan en je hebt zelf de 'plicht' om zo af en toe even te voelen of ie nog goed zit (je kunt dat staafje door je huid heen gewoon vastpakken nl.).
Maar als het nodig is.... Ik heb nog een Quinny kinderwagen te koop die in de weg staat hier
Huh? Je kunt alle stoffen onderdelen toch wassen?quote:Op zondag 11 juli 2010 09:59 schreef SuusOetMaiden het volgende:
2ehands kinderwagen zou ze zowiezo niet willen hebben i.v.m. hygiëne.
Ze wil niet dat haar kindje op een gebruikt matrasje komt te liggen.quote:Op zondag 11 juli 2010 10:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Huh? Je kunt alle stoffen onderdelen toch wassen?
Dat heeft toch niks met hygiene te maken?quote:Op zondag 11 juli 2010 10:04 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Ze wil niet dat haar kindje op een gebruikt matrasje komt te liggen.
M`n nichtje heeft liever alles nieuwquote:Op zondag 11 juli 2010 10:25 schreef E.T. het volgende:
Voor een kinderwagenmatrasje haal je een stuk schuimrubber van 5 euro op de marktDe rest van de bekleding was je...
Kinderen op de kinderopvang liggen de hele dag op een gebruikt matrasje.quote:Op zondag 11 juli 2010 10:04 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Daar zal `t kindje van m`n nichtje dus ook nooit terecht komen. Ze werkt part time, maar tijdens die ochtenden passen der ouders/schoonouders op de kleine.quote:Op zondag 11 juli 2010 10:30 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Kinderen op de kinderopvang liggen de hele dag op een gebruikt matrasje.
Maar daar hoeft het kind natuurlijk niet heen, want alles is zo goed geregeld dat de hele familie op gaat passen, overal staan nieuwe bedjes uiteraardquote:Op zondag 11 juli 2010 10:30 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Kinderen op de kinderopvang liggen de hele dag op een gebruikt matrasje.
Maar ze wil haar baby wel voor heel SBSkijkend Nederland te kijk zetten. En zichzelf.quote:Op zondag 11 juli 2010 10:04 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Opa`s en oma`s passen gewoon thuis opquote:Op zondag 11 juli 2010 10:33 schreef moussy het volgende:
[..]
Maar daar hoeft het kind natuurlijk niet heen, want alles is zo goed geregeld dat de hele familie op gaat passen, overal staan nieuwe bedjes uiteraard
Ze werkt drie dagen toch..? Dan zou het kind geen hele dagen naar de opvang gaan. Lijkt mij alleen maar goed, helemaal als dit gecombineerd wordt met oppasdagen van de opa's en om'a. Maar goed, da's mijn mening. Ik breng m'n dochter ook twee dagen weg. Arm, arm kind...quote:Op zondag 11 juli 2010 10:32 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Daar zal `t kindje van m`n nichtje dus ook nooit terecht komen. Ze werkt part time, maar tijdens die ochtenden passen der ouders/schoonouders op de kleine.
Vind ik zelf ook alleen maar goed. Mensen die hun kinderen hele dagen op de opvang dumpen omdat ze perse heel veel geld moeten verdienen en carriere willen maken zijn het niet waard om kinderen te krijgen vind ik.
Leeftijd vind ik op zich niet zo boeiend, mijn moeder was ook 16 bij de eerste en m'n pa (23) heeft jarenlang zware ploegendiensten gewerkt bij Hoogovens om z'n gezin te onderhouden. Ze hebben het echter ook grotendeels gered doordat m'n moeder erg volwassen was en van 'niets' 'iets' wist te maken, alles nieuw willen is dan echt een utopie....quote:Op zondag 11 juli 2010 10:29 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
M`n nichtje heeft liever alles nieuw
Is je nichtje net zo kortzichtig als jij bent? Dan vooral bij SBS neerzetten, krijg je leuke tv....quote:Op zondag 11 juli 2010 10:32 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Vind ik zelf ook alleen maar goed. Mensen die hun kinderen hele dagen op de opvang dumpen omdat ze perse heel veel geld moeten verdienen en carriere willen maken zijn het niet waard om kinderen te krijgen vind ik.
quote:Op zondag 11 juli 2010 10:32 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Daar zal `t kindje van m`n nichtje dus ook nooit terecht komen. Ze werkt part time, maar tijdens die ochtenden passen der ouders/schoonouders op de kleine.
Volgens mij is dit weer een van de betere klonen sinds tijden, wat jij ouwe speurneusquote:
ik ook niet...quote:Op zondag 11 juli 2010 10:55 schreef Pvoesss het volgende:
En iets nieuw willen in die situatie snap ik echt niet..
Cc!quote:Op zondag 11 juli 2010 10:56 schreef Copycat het volgende:
Ik zou haar bij nader inzien mee laten doen en zelf ook even wat zendtijd opeisen om te vertellen hoeveel beter je nichtje is dan al die volwassenen die maar geld willen verdienen om hun kindje te kunnen onderhouden.
Moonah!!!quote:
Ik ga het haast hopenquote:Op zondag 11 juli 2010 10:55 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Volgens mij is dit weer een van de betere klonen sinds tijden, wat jij ouwe speurneus.
Als ze der kind naar de opvang zou brengen dan kan ze net zo goed thuis gaan zitten zonder werk. Ze is 16, dus al der geld zou opgaan aan de opvang.quote:Op zondag 11 juli 2010 10:38 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ze werkt drie dagen toch..? Dan zou het kind geen hele dagen naar de opvang gaan. Lijkt mij alleen maar goed, helemaal als dit gecombineerd wordt met oppasdagen van de opa's en om'a. Maar goed, da's mijn mening. Ik breng m'n dochter ook twee dagen weg. Arm, arm kind...
Wat voor werk doet je nicht?quote:Op zondag 11 juli 2010 11:06 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Als ze der kind naar de opvang zou brengen dan kan ze net zo goed thuis gaan zitten zonder werk. Ze is 16, dus al der geld zou opgaan aan de opvang.
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 17:59 schreef Socios het volgende:
SBS6Dan weet je het wel. Alleen maar opzoek naar superlatieven, sensatie en drama. Niet aan beginnen.
Nee hoor...dan krijgt ze kinderopvangtoeslag en bovendien werkt haar vriend toch ook..quote:Op zondag 11 juli 2010 11:06 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Als ze der kind naar de opvang zou brengen dan kan ze net zo goed thuis gaan zitten zonder werk. Ze is 16, dus al der geld zou opgaan aan de opvang.
Wel nee, er bestaat ook kinderopvangtoeslag hoor.quote:Op zondag 11 juli 2010 11:06 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
in sommige gemeenten zijn hele programma's (gratis) beschikbaar voor tienermoedersquote:Op zondag 11 juli 2010 11:12 schreef flugeltje het volgende:
Volgens mij zijn er zelfs bij gemeenten nog extra potjes beschikbaar voor kinderopvang van tienermoeders. Zodat ze toch school af zou kunnen maken
Maar goed, iets zegt me dat deze keuzes allemaal veel te verstandig zijn voor het (fictieve?) nichtje van TS...
voor alleenstaande tienermoeders jaquote:Op zondag 11 juli 2010 11:13 schreef Vicky het volgende:
[..]
in sommige gemeenten zijn hele programma's (gratis) beschikbaar voor tienermoeders
niet persee hoor..quote:Op zondag 11 juli 2010 11:14 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
voor alleenstaande tienermoeders ja
Heel goed dat jouw nicht denkt aan de hygiëne.quote:Op zondag 11 juli 2010 09:59 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Denk dat m`n nichtje die niet hoeft want dan heeft ze er straks 3![]()
Want ze heeft al een nieuwe gekocht en mocht ze meedoen met het programma dan krijgt ze er nog 1.
2ehands kinderwagen zou ze zowiezo niet willen hebben i.v.m. hygiëne.
[ afbeelding ]
Dit type heeft ze gekocht, maar dan een beige.
Nee hoor, er zijn zelfs trajecten waarbij zowel moeder als vader leren hoe ze het beste voor hun kind kunnen zorgen en hulp bieden bij overige opvoedingsvragen...quote:Op zondag 11 juli 2010 11:14 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
CC tochquote:Op zondag 11 juli 2010 10:56 schreef Copycat het volgende:
Ik zou haar bij nader inzien mee laten doen en zelf ook even wat zendtijd opeisen om te vertellen hoeveel beter je nichtje is dan al die volwassenen die maar geld willen verdienen om hun kindje te kunnen onderhouden.
mee eens!quote:Op zondag 11 juli 2010 11:29 schreef mikoxx het volgende:
Om maar even ontopic te blijven: Ik zou t echt nooit in mn hoofd halen om mee te doen... maar dat is natuurlijk wel heel persoonlijk. Het idee dat heel de wereld meekijkt in je gezin, en ik vind t nogal wat om je kinderen ' aan te doen' eerlijk gezegd. Zij hebben er immers niet om gevraagd om de wereld over te gaan als het kind van een tienermoeder..... Dus: nevernooit in mijn geval
Ik vrees dat dit serieus is.quote:Op zondag 11 juli 2010 11:13 schreef Swetsenegger het volgende:Gelet op de laatste reacties moet dit een hoax zijn.
Da's ook een leuk lokkertje. Zeker een hele hippe kinderwagen? Ik zou het niet doen. SBS6 is een entertainmentzender. Als het nou van NL1,2 of 3 was..., dan zou het misschien minder sensatie zijn.quote:
Kinderwagen met reclame.quote:Op zondag 11 juli 2010 12:22 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Da's ook een leuk lokkertje. Zeker een hele hippe kinderwagen? Ik zou het niet doen. SBS6 is een entertainmentzender. Als het nou van NL1,2 of 3 was..., dan zou het misschien minder sensatie zijn.
Ik ben een beetje bang dat het een programma is van 'kijk eens hoe schrijnend en hoe jong ze is blabla..' Zo zou ik niet op tv willen komen. (ik kom sowieso liever niet op tv.. )
Je haalt me de woorden uit de mond....quote:Op zondag 11 juli 2010 11:12 schreef flugeltje het volgende:
Volgens mij zijn er zelfs bij gemeenten nog extra potjes beschikbaar voor kinderopvang van tienermoeders. Zodat ze toch school af zou kunnen maken
Maar goed, iets zegt me dat deze keuzes allemaal veel te verstandig zijn voor het (fictieve?) nichtje van TS...
Mensen met kleine kinderen hebben toch voornamelijk wel een zijltje over het matras.quote:Op zondag 11 juli 2010 11:17 schreef Tabloid het volgende:
[..]
Heel goed dat jouw nicht denkt aan de hygiëne.![]()
Maar koopt zij dan ook elke dag een nieuw matras? Want een matras waar een pisvlek inzit is natuurlijk niet meer 100% schoon.
Ze heeft voor die bugaboo nog geen 300euro betaald, helft van de prijs voor een wat ouder model wat uit de handel gaat.quote:Op zondag 11 juli 2010 11:28 schreef cattie het volgende:
Vooral doen, levert vast mooie tv op.
Een nieuwe kinderwagen kopen lijkt me onverstandig en zeker als het dan ook nog een hele dure is (op t plaatje staat volgens mij een bugaboo). Een kind opvoeden is veel meer dan alles financieel/materieel in orde hebben. Er komen een boel vaardigheden bij kijken, die de meeste 16jarigen niet hebben. En als ik het zo lees, denk ik niet dat je nichtje de positieve uitzondering is.
Denk `t niet. Ze filmen vooral m`n nichtje en der vriend en daarnaast hun ouders, broers en zussen.quote:
Dus ze heeft al besloten dat ze wel wilt?quote:Op zondag 11 juli 2010 13:30 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Denk `t niet. Ze filmen vooral m`n nichtje en der vriend en daarnaast hun ouders, broers en zussen.
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:07 schreef hexje het volgende:
[..]
Bij Pascalle zag je dat het best wel goed ging. Ze hebben haar dan ook niet zo lang gevolgd als de andere meiden. Zij was volgens mij ook de enige in deze reeks met stabiele steun van haar ouders. Dat is voor deze doelgroep (tienermoeders) belangrijk om te hebben. Een stabiel en betrouwbaar netwerk.
Zij wil wel, haar vriend ook maar de rest van de familie is er tegenquote:Op zondag 11 juli 2010 13:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dus ze heeft al besloten dat ze wel wilt?
Dat vind ik toch weer echt puberaal hoor...quote:Op zondag 11 juli 2010 13:42 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Zij wil wel, haar vriend ook maar de rest van de familie is er tegen
huh? hoe zat dat dan? Ze had geen kamer over maar de buren wel?quote:Op zondag 11 juli 2010 13:41 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Had zij niet de kinderkamer bij de buren?
Dat is toch best raar.
Ja, want pascale heeft nog een klein broertje en klein zusje dus vandaar geen kamer over in huis.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:53 schreef moussy het volgende:
[..]
huh? hoe zat dat dan? Ze had geen kamer over maar de buren wel?
volgens mij was het er maar 1..quote:Op zondag 11 juli 2010 13:56 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Ja, want pascale heeft nog een klein broertje en klein zusje dus vandaar geen kamer over in huis.
Toen kregen ze het aanbod van de buurman dat ze 2 kamers mochten gebruiken als slaap en babykamer.
dus op de opvang dumpen mag niet want dan wil je perse heel veel geld verdienen en carriere maken, maar dumpen bij de ouders/schoonouders onder de noemer "oppassen" (wat ook kinderopvang is dan...) mag wel, want dan ben je verstandig bezig...quote:Op zondag 11 juli 2010 10:32 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
o, maar dat is gewoon een kwestie van tijdquote:Op zondag 11 juli 2010 11:14 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Inderdaad, in de laatste aflevering van seizoen 2 bleek dat Pamella en Tamara inmiddels alleenstaand waren, net als Fleur en Sandy.quote:Op zondag 11 juli 2010 15:24 schreef lady-wrb het volgende:
o, maar dat is gewoon een kwestie van tijd
Als opa en oma komen oppassen is een kind teminste in de vertrouwde omgeving.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:46 schreef mijsje het volgende:
[..]
dus op de opvang dumpen mag niet want dan wil je perse heel veel geld verdienen en carriere maken, maar dumpen bij de ouders/schoonouders onder de noemer "oppassen" (wat ook kinderopvang is dan...) mag wel, want dan ben je verstandig bezig...
misschien is het dan maar goed dat ik ze nog niet heb kunnen krijgen en dan ben ik het misschien maar niet waard om kinderen te krijgen... ik hoop wel dat jij met zo'n instelling eens wat beter nadenkt voor je zomaar in het rond gaat blaten, je hebt echt geen idee wat je met dit soort opmerkingen los kan maken bij mensen...
ik zou zeggen: zet maar op tv, dan kijk ik wel hoe goed zij het voor elkaar hebben en dan kan ik daar nog van leren, misschien ben ik het dan straks wel waard om kindjes te krijgen...
Pamella is bij Antonio weg en Tamara is weg bij Alfonso. Maar ze zijn niet alleenstaand, Pamella was getrouwd met Antonio maar al na een paar maanden ging ze er met een ander vandoor. Dat is wat Antonio op een ander forum vertelde. En Tamara heeft na Alfonso alweer meerdere vriendjes gehad en is nu zwanger van ene Mike met wie ze naar Groningen gaat verhuizen, ook heeft ze er weer een hond bij.quote:Op zondag 11 juli 2010 17:41 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Inderdaad, in de laatste aflevering van seizoen 2 bleek dat Pamella en Tamara inmiddels alleenstaand waren, net als Fleur en Sandy.
Zie hier het topic tijdens seizoen 2: sbs6 nu: tienermoeders!
Ik vind het zelf geniale TV, je ergeren aan/verbazen over mensen met het IQ van een pantoffel
Het is bij ons in de familie heel normaal dat we elkaar helpen. Ik ben zelf als kind ook nooit naar een creche/peuterspeelzaal geweest omdat m`n ouders dat niet wilden.quote:Op zondag 11 juli 2010 18:36 schreef Pvoesss het volgende:
De kinderopvang is binnen een korte periode ook bekend en vertrouwd.
En dan nog is het maar de vraag hoe erg betrokken je een oma wil laten zijn bij de opvoeding..
quote:Op zondag 11 juli 2010 18:38 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Het is bij ons in de familie heel normaal dat we elkaar helpen. Ik ben zelf als kind ook nooit naar een creche/peuterspeelzaal geweest omdat m`n ouders dat niet wilden.
quote:Op zondag 11 juli 2010 18:31 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Als opa en oma komen oppassen is een kind teminste in de vertrouwde omgeving.
En als je familie dan niet om de hoek woont? Of je hebt geen familie meer????quote:Op zondag 11 juli 2010 18:38 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Het is bij ons in de familie heel normaal dat we elkaar helpen. Ik ben zelf als kind ook nooit naar een creche/peuterspeelzaal geweest omdat m`n ouders dat niet wilden.
Lastig dilemma, werken, kind naar de opvang maar wel nieuwe schone spullen, of thuisblijven en tweedehands spullen....quote:Op zondag 11 juli 2010 23:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En als je familie dan niet om de hoek woont? Of je hebt geen familie meer????
Of je hebt een moeder die ook tijd voor haarzelf wilt en niet op je kinderen wilt letten? Of je hebt een moeder waar je je kinbd liever niet aan toevertrouwd.....?
![]()
Damn.
Met 16 is het eerder of werken & tweede hands spullen of thuis blijven & helemaal niets.quote:Op maandag 12 juli 2010 00:02 schreef Troeta het volgende:
[..]
Lastig dilemma, werken, kind naar de opvang maar wel nieuwe schone spullen, of thuisblijven en tweedehands spullen....
Niet voor dit nichtje heh!! Die heeft het echt heel goed voor elkaar!!quote:Op maandag 12 juli 2010 00:04 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Met 16 is het eerder of werken & tweede hands spullen of thuis blijven & helemaal niets.
quote:Op maandag 12 juli 2010 00:12 schreef McLaura het volgende:
Als dat hele verstandige kindje nou gewoon meedoet, hebben wij weer iets te zien (en te gniffelen over zoveel 'volwassenheid'). Ik zeg DOEN!
quote:Op zondag 11 juli 2010 18:31 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Als opa en oma komen oppassen is een kind teminste in de vertrouwde omgeving.
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:17 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 17:42 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Ik ken vele dyslectische personen, die gewoon VWO gedaan hebben, dat is iets heel anders dan moeilijklerend dus. Ze is gewoon minder begaafd, met een normale intelligentie kun je makkelijk een MBO halen. Als je zwanger raakt en/of niet meer te leren bent kun je inderdaad vrijstelling krijgen als je een 'leerbedrijf' opzoekt. Die leren je dan een bezem vast te houden of de kassa te bedienen. Van een echte opleiding is dan eigenlijk geen sprake.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:11 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Nee, heeft ze vrijstelling voor.
Ze is moeilijk lerend, heeft de praktijkschool afgerond en kan niet naar MBO o.i.d.
Waarschijnlijk dit, als het al ooit van de geweldige trouwplannen gaat komen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:
En we kunnen nu SBS6 wel de schuld geven, maar kom nou toch. Er gaat helemaal NIETS goed als je op je 16e zwanger ben en jeugdzorg toestemming moet geven om bij de toekomstige vader te mogen wonen, kom nou toch.
Dat naïeve kind kan nu wel vinden dat ze alles zo goed voor elkaar heeft, maar we kunnen allemaal op onze vingers natellen dat die gozer over 3 jaar vertrokken is en dan zit ze als zeer gelovige 19 jarige ongeschoolde gescheiden moeder in het volgende SBS6 programma.
Tokkie galore.
Ja, kwam SBS6 mij maar eens filmen.quote:
Ik had altijd op m'n zestiende al een kind willen hebben ja. En trouwen he, ik had op m'n zestiende eigenlijk al willen trouwen, maar ja....quote:Op maandag 12 juli 2010 11:16 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ja waarom zit ik niet in zo'n mooie situatie.
ja sorry dat wordt hier de crèche genoemd... Zal het even veranderenquote:Op maandag 12 juli 2010 12:49 schreef trui het volgende:
ehm, creche is een synoniem voor kinderdagverblijf. je bedoelt waarschijnlijk peuterspeelzaal?
Probleemwijken of Fans!?quote:Op maandag 12 juli 2010 01:04 schreef xkellyyyyyy het volgende:
Ik zou het haar echt afraden.
Sbs zijn grote sensatie zoekers, en zoals andere al gezegd hebben ook al gaat je nichtje het goed doen allemaal, ze zetten haar op een of andere manier toch weer verkeerd neer.
Ik heb goede vrienden die meegedaan hebben aan een andere show van Sbs en ook hun worden er nu nog wekelijks mee geconfronteerd.
Ze hebben helemaal niks verkeerds gedaan maar sbs zet hun zo neer dus iedereen geloofd het.
Ik denk persoonlijk dat jou nichtje dadelijk al een hele zware en spannende tijd tegemoet gaat, en dan kan ze het echt niet gebruiken om de hele tijd een camera op haar gericht te hebben.
Ze moet het echt niet doen want het gaat haar niet gelukkig maken.
Zowizo horen haar prioriteiten nu helemaal niet bij tv te liggen
Jawel hoor, moeders kan gewoon stoppen met werken.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Thinkk-Pinkk, wat denk jij nu eigenlijk? Dat moeders hun kind vijf dagen per week naar het kinderdagverblijf brengen en dan lekker gaan shoppen ofzo?
Meestal zijn er al geen andere opties, en dan kies je voor een kinderdagverblijf.
Ja want er zijn idd heel veel mensen in Nederland die zich dat kunnen veroorlovenquote:Op maandag 12 juli 2010 18:32 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Jawel hoor, moeders kan gewoon stoppen met werken.
Tja je moet je villa inwisselen voor een wat kleiner huis, maar neem geen kinderen als je er absoluut geen tijd voor wil vrijmaken.quote:Op maandag 12 juli 2010 18:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja want er zijn idd heel veel mensen in Nederland die zich dat kunnen veroorloven
Als de maatstaf is dat de vrouw maar alle dagen thuis moet zitten met kind (hoezo 50 jaar terug in de tijd?) dan is het snel gedaan met de nieuwe aanwas denk ik.quote:Op maandag 12 juli 2010 18:39 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Tja je moet je villa inwisselen voor een wat kleiner huis, maar neem geen kinderen als je er absoluut geen tijd voor wil vrijmaken.
Daar is niks vreemds aan, dat jij dat zo ziet is weer een heel ander verhaal.quote:Op maandag 12 juli 2010 18:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Als de maatstaf is dat de vrouw maar alle dagen thuis moet zitten met kind (hoezo 50 jaar terug in de tijd?) dan is het snel gedaan met de nieuwe aanwas denk ik.
Deze discussie is laatst ook al in een ander topic gevoerd en ik blijf me verbazen over de vreemde gedachten die vooral mensen zonder kinderen er op na houden over hoe mensen met kinderen hun leven in moeten richten.
Jawel, ik vertel jou tenslotte ook niet hoe jij je leven in moet richten zo zonder kinderen.quote:Op maandag 12 juli 2010 18:54 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Daar is niks vreemds aan, dat jij dat zo ziet is weer een heel ander verhaal.
Waar heb ik gezegd dat ik geen kinderen neem?quote:Op maandag 12 juli 2010 18:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Jawel, ik vertel jou tenslotte ook niet hoe jij je leven in moet richten zo zonder kinderen.
Kom tegen de tijd dat je ze gekregen hebt en een goede inschatting kan maken van de kosten e.d. nog maar eens of je vindt dat alle vrouwen 24/7 thuis moeten zitten om vooral hun kroost niet een dagje naar het kdv te brengen.quote:Op maandag 12 juli 2010 18:56 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat ik geen kinderen neem?
Ik zeg dat ik er geen voorstander van ben maar het wel snap gezien er ook brood op de plank moet komen...quote:Op maandag 12 juli 2010 13:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Thinkk-Pinkk, wat denk jij nu eigenlijk? Dat moeders hun kind vijf dagen per week naar het kinderdagverblijf brengen en dan lekker gaan shoppen ofzo?
Meestal zijn er al geen andere opties, en dan kies je voor een kinderdagverblijf.
Dan hoop ik voor jou dat je geen al te geemancipeerde vrouw met studie treft, want of die fulltime moeder en huisvrouw wil worden, zonder iets met haar opleiding en ervaring te doen, is maar de vraag natuurlijk.quote:Op maandag 12 juli 2010 18:56 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat ik geen kinderen neem?
Denk dat het al behoorlijk scheelt dat ze zelf het vrouwtje isquote:Op maandag 12 juli 2010 19:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan hoop ik voor jou dat je geen al te geemancipeerde vrouw met studie treft, want of die fulltime moeder en huisvrouw wil worden, zonder iets met haar opleiding en ervaring te doen, is maar de vraag natuurlijk.
Je hebt tijd & een dag natuurlijk..quote:Op maandag 12 juli 2010 18:39 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Tja je moet je villa inwisselen voor een wat kleiner huis, maar neem geen kinderen als je er absoluut geen tijd voor wil vrijmaken.
Ik ben zelf vrouw.quote:Op maandag 12 juli 2010 19:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan hoop ik voor jou dat je geen al te geemancipeerde vrouw met studie treft, want of die fulltime moeder en huisvrouw wil worden, zonder iets met haar opleiding en ervaring te doen, is maar de vraag natuurlijk.
Moet wel lekker zijn he? Om in zo'n droomwereld te leven.quote:Op maandag 12 juli 2010 18:39 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik zeg niet welk programma want ik wil niet dat hun weer opgerakeld worden.quote:
16 jaar en je zwanger laten duwn. Nee dan heb je het echt prima voor elkaarquote:Aan de ene kant lijkt het mij leuk en goed om te laten zien hoe ze alles doet want ze heeft alles prima voorelkaar,
Wat jammer dat je dan zo ongenuanceerd denkt hierover. Maar ach komt misschien met de jaren wel oed, dat zie je wel vakerquote:
Niet ongenuanceerd, maar volkomen normaal. Daar zal niks aan worden veranderd. En omdat jij dat persé wil al helemaal niet.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat jammer dat je dan zo ongenuanceerd denkt hierover. Maar ach komt misschien met de jaren wel oed, dat zie je wel vaker
Volkomen normaal in jouw referentiekader ja.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:37 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Niet ongenuanceerd, maar volkomen normaal. Daar zal niks aan worden veranderd. En omdat jij dat persé wil al helemaal niet.
Proberen mij iets op te dringen is zinloos hoor.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Volkomen normaal in jouw referentiekader ja.
Jij probeert ons toch ook op te dringen dat wij slecht zijn omdat wij niet stoppen met werken maar ons kind een paar dagen per week naar een vorm van opvangen brengen?quote:Op maandag 12 juli 2010 20:45 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Proberen mij iets op te dringen is zinloos hoor.
Ik wil je niets opdringen, ik vind alleen dat jij het een ander ook niet mag. Als jij denkt dat je 24/7 thuis wil zijn voor je kind, de vader (je partner) vindt het prima, en jullie kunnen het financieel rond krijgen, moet je dat zeker doen. Het is alleen allemaal neit zo zwart-wit als jij het stelt.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:45 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
De pot verwijt de ketel...quote:Op maandag 12 juli 2010 20:45 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Hier nietquote:Op maandag 12 juli 2010 22:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Inderdaad de tijden dat een gezin het alleen kon doen van het inkomen van de man zijn allang voorbij.
Theoretisch wel. Maar heb nu geen kinderen. Geniet heerlijk van Rienk nu.quote:
Hangt er vanaf wat het inkomen is, waar je woont en wat je wensen en verwachtingen zijn.quote:Op maandag 12 juli 2010 22:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Inderdaad de tijden dat een gezin het alleen kon doen van het inkomen van de man zijn allang voorbij.
Daarom ben ik ook zo blij dat het hier wel lukt. En de huizen hier zijn een heeeel stuk goedkoper dan de huizen in bijvoorbeeld de randstad.. (Dat is Amsterdam en omgeving) Dat scheelt een hele berg!quote:Op maandag 12 juli 2010 23:09 schreef leonieke het volgende:
Maar dat werkt toch bij meer mensen niet dan wel, vlindur. Hier zou het alleszins niet lukken.
Deze omgeving is erg duur om te wonen.quote:Op maandag 12 juli 2010 23:08 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat het inkomen is, waar je woont en wat je wensen en verwachtingen zijn.
Eigenbelang...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het eerder genoemde bedrag van 230.000 euro al fenomenaal laag. Als de huizen hier zulke prijzen zouden hebben zouden wij wel van één inkomen rond kunnen komen (lees: 150.000 lenen en spaargeld inleggen).
Ik denk ook dat het een kwestie is van prioriteiten, hoor. Als een van de ouders graag thuis wil blijven bij hun kind kun je naar een andere regio verhuizen en een goedkope woning huren/kopen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want de kostverdiener moet bijvoorbeeld werk zien te vinden in die regio. Maar het is niet onmogelijk.
Onze prioriteitn liggen anders. Wij willen graag allebei werken en in de Randstad zijn de baankansen beter. Ook willen we ons sociale vangnet niet verliezen en dus zullen we niet gauw in Drenthe of zo gaan wonen.
Maar goed, dit is allemaal offtopic. Ontopic: ik kan geen enkele reden bedenken waarom ik iemand zou willen adviseren deel te nemen aan zo'n SBS6-programma.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
Precies hetzelfde hier..quote:Op maandag 12 juli 2010 23:03 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Theoretisch wel. Maar heb nu geen kinderen. Geniet heerlijk van Rienk nu.
Binnenkort wil ik wel weer beginnen. Maar het geld wat ik binnenhaal is extra. Van J's salaris komen we rond. Met mijn extra geld zouden we royaal rond komen.
Ik vind 230.000 dus erg hoog!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het eerder genoemde bedrag van 230.000 euro al fenomenaal laag. Als de huizen hier zulke prijzen zouden hebben zouden wij wel van één inkomen rond kunnen komen (lees: 150.000 lenen en spaargeld inleggen).
Ik denk ook dat het een kwestie is van prioriteiten, hoor. Als een van de ouders graag thuis wil blijven bij hun kind kun je naar een andere regio verhuizen en een goedkope woning huren/kopen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want de kostverdiener moet bijvoorbeeld werk zien te vinden in die regio. Maar het is niet onmogelijk.
Onze prioriteiten liggen anders. Wij willen graag allebei werken en in de Randstad zijn de baankansen beter. Ook willen we ons sociale vangnet niet verliezen en dus zullen we niet gauw in Drenthe of zo gaan wonen.
Maar goed, dit is allemaal offtopic. Ontopic: ik kan geen enkele reden bedenken waarom ik iemand zou willen adviseren deel te nemen aan een SBS6-programma.
voor 400 in de week zou ik ook zo gaan werken, maar je bedoelt 400 in de maand. Kijk dat is genoeg voor voeding, luiers en die andere eerste levensbehoefte van de kleine die op komst is. Maar met een beetje mazzel gaat ze borstvoeding geven en dan kan ze de eerste 100 euro toch maar weer mooi uitgeven aan nieuwe kleren.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:59 schreef Jeetjejom het volgende:
Ik begrijp echt niet hoe je kunt verklaren dat je het goed voor elkaar hebt als je op je 16e zwanger bent. En hiephoi je vriend werkt in ploegendiensten (niets mis mee hoor, mijn vader doet het nu nog steeds, ik heb een heerlijke jeugd gehad want mijn vader was er wel vaak op woensdagmiddag als ik vrij had of andere dagen als ik uit school kwam), jij werkt parttime in een winkel voor 4 euro per uur, want veel hoger is het wm(j)l niet (dus ervan uitgaande dat je 24 uur werkt, is toch mooi zo'n 400 euri in de week![]()
![]()
![]()
, is je baas van plan om je een vast contract te geven of zegt hij meissie zoek jij het je verder even lekker uit, ga maar bij een andere winkel zoeken of die je willen, want ik wil dit niet) en vervolgens ga je liggen zeiken dat je alleen maar nieuwe spullen wil? Tante van dit meisje (of nichtje of wat je ook mag zijn), hopelijk wordt jij heel snel wakker uit die droomwereld van je, want als je het aanmoedigt dat jouw familielid voor het oog der gehele natie belachelijk wordt gemaakt, heb ik ontzettend medelijden met het arme kindje dat hierin geboren zal worden.
Ik koop ook regelmatig kleding van MP, wat maakt het me nou ooit dat anderen het al gedragen hebben, ik gooi het toch hier nog even de wasmachine in. Of gaat je nichtje alle kleren die volgepoept, -piest, kotst enzo worden ook weggooien, want dat is onhygienisch?
Ja, maar dat heeft meer te maken met het geloof. Ze zijn allemaal lid van de babtistenkerk.quote:Op zondag 11 juli 2010 19:30 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad wel goed voor de ontwikkeling..
Maar om even terug te vallen op een eerdere post die ik las, ze willen ook gaan trouwen?
Misschien een klein beetje off maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Is dat ook normaal bij jullie in de familie?
Trouwen met zo'n leeftijd?
Ze gaat het niet doen, heeft via hyves contact gezocht met de meiden uit seizoen 2 en de afleveringen bekeken.quote:
De ouderen zijn er meestal tegen sex voor het huwelijk maar de jongeren doen het wel. Dat m`n nichtje zwanger is geraakt was niet de bedoeling maar ze willen daarom trouwen voordat de baby er is, zodat ze niet ongehuwd zijn als het kindje geboren wordt.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:35 schreef mijsje het volgende:
is het bij de babtistenkerk ook normaal dat je dan eerst zwanger bent voor je gaat trouwen op die leeftijd?
heel verstandig!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:42 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Ze gaat het niet doen, heeft via hyves contact gezocht met de meiden uit seizoen 2 en de afleveringen bekeken.
Ze heeft er totaal geen zin meer in, haar vriend ook niet.
Ze wil niet in een kwaad daglicht gezet worden.
Heeft vorige week trouwens een vast contract gekregen op haar werk voor 24u (de winkel is eigendom van een kennis)Babykamer e.d. is allemaal al klaar en zij en haar vriend gaan lekker met hun 2tjes genieten van de laatste 3,5 maand van de zwangerschap zonder pottekijkers/camara`s
moet je als je onder de 18 bent niet toestemming vragen aan de koningin om te mogen trouwen? zoiets meen ik me te herinneren...quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:43 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
De ouderen zijn er meestal tegen sex voor het huwelijk maar de jongeren doen het wel. Dat m`n nichtje zwanger is geraakt was niet de bedoeling maar ze willen daarom trouwen voordat de baby er is, zodat ze niet ongehuwd zijn als het kindje geboren wordt.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:48 schreef mijsje het volgende:
[..]
heel verstandig!
[..]
moet je als je onder de 18 bent niet toestemming vragen aan de koningin om te mogen trouwen? zoiets meen ik me te herinneren...
edit: nee, het ligt toch iets anders:
Om te mogen trouwen moeten beide partners in Nederland minimaal 18 jaar oud zijn. Zijn beide partners 16 of 17, dan mogen zij ook trouwen, mits er een doktersverklaring kan worden overlegd waaruit blijkt dat zij zwanger is of al een kind heeft gekregen.
Op jongere leeftijd trouwen is alleen mogelijk met ontheffing van de Minister van Justitie om zwaarwegende redenen.
Ja die doktersverklaring komt wel goed, al vind ik `t een beetje onzin. Want ze heeft al een flinke buikquote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:54 schreef mijsje het volgende:
dan heeft ze inderdaad alleen een doktersverklaring nodig dat ze zwanger is, dan zou het dus geen probleem moeten zijn...
succes ermee in de familie in ieder geval.
In Groningen is een zaak waar het wel kan. Het wordt ook niet zo`n enorme jurk met lange sleep maar gewoon iets simpels.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 17:00 schreef LadyS het volgende:
Als ze een échte trouwjurk wil, is een dag voor de bruiloft wel een beetje laat hoorvolgens mij dan, want ik dacht dat je zo'n jurk nooit meteen meekreeg. En wat nou als ze die ene dag niks vind
?
Hmm echt een hele stap hoor..quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:43 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
De ouderen zijn er meestal tegen sex voor het huwelijk maar de jongeren doen het wel. Dat m`n nichtje zwanger is geraakt was niet de bedoeling maar ze willen daarom trouwen voordat de baby er is, zodat ze niet ongehuwd zijn als het kindje geboren wordt.
De familie is heel streng gelovig, vinden het eigelijk niet kunnen dat mensen sex hebben voor het huwelijk, laat staan zwanger raken. En dat is dan ongeacht leeftijd, want sex en baby`s krijgen is alleen voor getrouwde mensen volgens hun. Ze zijn orthodox gereformeerd dus dat zegt denk ik al genoeg, kinderen in de hele familie zitten op de reformatorische basisschool in de stad Groningen omdat in omgeving Winschoten "geen school van de Heer" is. Een normale christelijke school is niet goed genoeg. M`n nichtje en haar vriend zijn wat dat betreft een stuk minder religieus, gaan ook niet meer naar de kerk. Maar om de goede naam van de familie niet te schaden "moeten" ze trouwen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:22 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Hmm echt een hele stap hoor..
Een kindje is al een stap maar ook nog trouwen op zo'n jonge leeftijd, dan leg je jezelf helemaal zo vast.
Ik was ook erg jong & nog steeds trouwens, maar ik moet er niet aan denken om te trouwen nu.
(misschien dat het al ergens stond en ik eroverheen gelezen heb hoor maar) Waarom willen ze speciaal trouwen voordat de beeb er is? En niet wachten. Ben benieuwd naar de trouw motivatie enzo. Want 't lijkt mij dat er nou niet echt een mooi aanzoek van 'schat laten we trouwen' is geweest? 't lijkt nu net alsof het moet omdat het zo zou horen.
Het lijkt mij dat samen een kindje krijgen vele maken ingrijpender is dan trouwen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:22 schreef SacreCoeur het volgende:
Een kindje is al een stap maar ook nog trouwen op zo'n jonge leeftijd, dan leg je jezelf helemaal zo vast.
Inderdaad. Het huwlijk kun je nog ontbinden, scheiden, maar dat je samen een kind hebt, legt je pas echt vast voor de rest van je leven, aan elkaar!quote:Op zondag 18 juli 2010 09:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat samen een kindje krijgen vele maken ingrijpender is dan trouwen.
Hier ook niet.quote:
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:42 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Ze gaat het niet doen, heeft via hyves contact gezocht met de meiden uit seizoen 2 en de afleveringen bekeken.
Ze heeft er totaal geen zin meer in, haar vriend ook niet.
Ze wil niet in een kwaad daglicht gezet worden.
Heeft vorige week trouwens een vast contract gekregen op haar werk voor 24u (de winkel is eigendom van een kennis)Babykamer e.d. is allemaal al klaar en zij en haar vriend gaan lekker met hun 2tjes genieten van de laatste 3,5 maand van de zwangerschap zonder pottekijkers/camara`s
pottenkijker !quote:Op zondag 18 juli 2010 10:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
Hier ook niet.
En TS, laat haar maar meedoen, zij kan dan wel het voorbeeld willen geven dat ze het goed doet, sbs6 kennende zit dat er toch niet in en wellicht worden er weer een paar meiden wakker geschud.
Is dit OUD ???quote:
Die Griekquote:
Die gaat gewoon door al die pillen heenquote:
NOOIT !!!quote:Op zondag 18 juli 2010 11:09 schreef debuurvrouw het volgende:
Van mij wel, maar goed, voor galg en rad enzo.![]()
Zou jij meedoen aan een programma over tienermoeders dan Fann?
Dat klinkt beslist niet als Baptist.quote:Op zondag 18 juli 2010 09:12 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
De familie is heel streng gelovig, vinden het eigelijk niet kunnen dat mensen sex hebben voor het huwelijk, laat staan zwanger raken. En dat is dan ongeacht leeftijd, want sex en baby`s krijgen is alleen voor getrouwde mensen volgens hun. Ze zijn orthodox gereformeerd dus dat zegt denk ik al genoeg, kinderen in de hele familie zitten op de reformatorische basisschool in de stad Groningen omdat in omgeving Winschoten "geen school van de Heer" is. Een normale christelijke school is niet goed genoeg. M`n nichtje en haar vriend zijn wat dat betreft een stuk minder religieus, gaan ook niet meer naar de kerk. Maar om de goede naam van de familie niet te schaden "moeten" ze trouwen.
Echt een belachelijk reden.quote:Op zondag 18 juli 2010 09:12 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
De familie is heel streng gelovig, vinden het eigelijk niet kunnen dat mensen sex hebben voor het huwelijk, laat staan zwanger raken. En dat is dan ongeacht leeftijd, want sex en baby`s krijgen is alleen voor getrouwde mensen volgens hun. Ze zijn orthodox gereformeerd dus dat zegt denk ik al genoeg, kinderen in de hele familie zitten op de reformatorische basisschool in de stad Groningen omdat in omgeving Winschoten "geen school van de Heer" is. Een normale christelijke school is niet goed genoeg. M`n nichtje en haar vriend zijn wat dat betreft een stuk minder religieus, gaan ook niet meer naar de kerk. Maar om de goede naam van de familie niet te schaden "moeten" ze trouwen.
zo klonk het vanaf het begin af aan nietquote:Op zondag 18 juli 2010 17:36 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Echt een belachelijk reden.
Ik denk niet dat zoiets stand gaat houden.
`t is ook beetje mengelmoes bij hun. ben zelf gereformeerd vrijgemaakt gedoopt. weet heel wat anders.quote:
Wat bedoel je dan wel?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:33 schreef Re het volgende:
grappig topic, en dan bedoel ik niet eens TS specifiek
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |