Ik wil je niets opdringen, ik vind alleen dat jij het een ander ook niet mag. Als jij denkt dat je 24/7 thuis wil zijn voor je kind, de vader (je partner) vindt het prima, en jullie kunnen het financieel rond krijgen, moet je dat zeker doen. Het is alleen allemaal neit zo zwart-wit als jij het stelt.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:45 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Proberen mij iets op te dringen is zinloos hoor.
De pot verwijt de ketel...quote:Op maandag 12 juli 2010 20:45 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Proberen mij iets op te dringen is zinloos hoor.
Hier nietquote:Op maandag 12 juli 2010 22:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Inderdaad de tijden dat een gezin het alleen kon doen van het inkomen van de man zijn allang voorbij.
Theoretisch wel. Maar heb nu geen kinderen. Geniet heerlijk van Rienk nu.quote:
Hangt er vanaf wat het inkomen is, waar je woont en wat je wensen en verwachtingen zijn.quote:Op maandag 12 juli 2010 22:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Inderdaad de tijden dat een gezin het alleen kon doen van het inkomen van de man zijn allang voorbij.
Daarom ben ik ook zo blij dat het hier wel lukt. En de huizen hier zijn een heeeel stuk goedkoper dan de huizen in bijvoorbeeld de randstad.. (Dat is Amsterdam en omgeving) Dat scheelt een hele berg!quote:Op maandag 12 juli 2010 23:09 schreef leonieke het volgende:
Maar dat werkt toch bij meer mensen niet dan wel, vlindur. Hier zou het alleszins niet lukken.
Deze omgeving is erg duur om te wonen.quote:Op maandag 12 juli 2010 23:08 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat het inkomen is, waar je woont en wat je wensen en verwachtingen zijn.
Eigenbelang...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het eerder genoemde bedrag van 230.000 euro al fenomenaal laag. Als de huizen hier zulke prijzen zouden hebben zouden wij wel van één inkomen rond kunnen komen (lees: 150.000 lenen en spaargeld inleggen).
Ik denk ook dat het een kwestie is van prioriteiten, hoor. Als een van de ouders graag thuis wil blijven bij hun kind kun je naar een andere regio verhuizen en een goedkope woning huren/kopen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want de kostverdiener moet bijvoorbeeld werk zien te vinden in die regio. Maar het is niet onmogelijk.
Onze prioriteitn liggen anders. Wij willen graag allebei werken en in de Randstad zijn de baankansen beter. Ook willen we ons sociale vangnet niet verliezen en dus zullen we niet gauw in Drenthe of zo gaan wonen.
Maar goed, dit is allemaal offtopic. Ontopic: ik kan geen enkele reden bedenken waarom ik iemand zou willen adviseren deel te nemen aan zo'n SBS6-programma.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
Precies hetzelfde hier..quote:Op maandag 12 juli 2010 23:03 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Theoretisch wel. Maar heb nu geen kinderen. Geniet heerlijk van Rienk nu.
Binnenkort wil ik wel weer beginnen. Maar het geld wat ik binnenhaal is extra. Van J's salaris komen we rond. Met mijn extra geld zouden we royaal rond komen.
Ik vind 230.000 dus erg hoog!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het eerder genoemde bedrag van 230.000 euro al fenomenaal laag. Als de huizen hier zulke prijzen zouden hebben zouden wij wel van één inkomen rond kunnen komen (lees: 150.000 lenen en spaargeld inleggen).
Ik denk ook dat het een kwestie is van prioriteiten, hoor. Als een van de ouders graag thuis wil blijven bij hun kind kun je naar een andere regio verhuizen en een goedkope woning huren/kopen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want de kostverdiener moet bijvoorbeeld werk zien te vinden in die regio. Maar het is niet onmogelijk.
Onze prioriteiten liggen anders. Wij willen graag allebei werken en in de Randstad zijn de baankansen beter. Ook willen we ons sociale vangnet niet verliezen en dus zullen we niet gauw in Drenthe of zo gaan wonen.
Maar goed, dit is allemaal offtopic. Ontopic: ik kan geen enkele reden bedenken waarom ik iemand zou willen adviseren deel te nemen aan een SBS6-programma.
voor 400 in de week zou ik ook zo gaan werken, maar je bedoelt 400 in de maand. Kijk dat is genoeg voor voeding, luiers en die andere eerste levensbehoefte van de kleine die op komst is. Maar met een beetje mazzel gaat ze borstvoeding geven en dan kan ze de eerste 100 euro toch maar weer mooi uitgeven aan nieuwe kleren.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:59 schreef Jeetjejom het volgende:
Ik begrijp echt niet hoe je kunt verklaren dat je het goed voor elkaar hebt als je op je 16e zwanger bent. En hiephoi je vriend werkt in ploegendiensten (niets mis mee hoor, mijn vader doet het nu nog steeds, ik heb een heerlijke jeugd gehad want mijn vader was er wel vaak op woensdagmiddag als ik vrij had of andere dagen als ik uit school kwam), jij werkt parttime in een winkel voor 4 euro per uur, want veel hoger is het wm(j)l niet (dus ervan uitgaande dat je 24 uur werkt, is toch mooi zo'n 400 euri in de week![]()
![]()
![]()
, is je baas van plan om je een vast contract te geven of zegt hij meissie zoek jij het je verder even lekker uit, ga maar bij een andere winkel zoeken of die je willen, want ik wil dit niet) en vervolgens ga je liggen zeiken dat je alleen maar nieuwe spullen wil? Tante van dit meisje (of nichtje of wat je ook mag zijn), hopelijk wordt jij heel snel wakker uit die droomwereld van je, want als je het aanmoedigt dat jouw familielid voor het oog der gehele natie belachelijk wordt gemaakt, heb ik ontzettend medelijden met het arme kindje dat hierin geboren zal worden.
Ik koop ook regelmatig kleding van MP, wat maakt het me nou ooit dat anderen het al gedragen hebben, ik gooi het toch hier nog even de wasmachine in. Of gaat je nichtje alle kleren die volgepoept, -piest, kotst enzo worden ook weggooien, want dat is onhygienisch?
Ja, maar dat heeft meer te maken met het geloof. Ze zijn allemaal lid van de babtistenkerk.quote:Op zondag 11 juli 2010 19:30 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad wel goed voor de ontwikkeling..
Maar om even terug te vallen op een eerdere post die ik las, ze willen ook gaan trouwen?
Misschien een klein beetje off maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Is dat ook normaal bij jullie in de familie?
Trouwen met zo'n leeftijd?
Ze gaat het niet doen, heeft via hyves contact gezocht met de meiden uit seizoen 2 en de afleveringen bekeken.quote:
De ouderen zijn er meestal tegen sex voor het huwelijk maar de jongeren doen het wel. Dat m`n nichtje zwanger is geraakt was niet de bedoeling maar ze willen daarom trouwen voordat de baby er is, zodat ze niet ongehuwd zijn als het kindje geboren wordt.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:35 schreef mijsje het volgende:
is het bij de babtistenkerk ook normaal dat je dan eerst zwanger bent voor je gaat trouwen op die leeftijd?
heel verstandig!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:42 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Ze gaat het niet doen, heeft via hyves contact gezocht met de meiden uit seizoen 2 en de afleveringen bekeken.
Ze heeft er totaal geen zin meer in, haar vriend ook niet.
Ze wil niet in een kwaad daglicht gezet worden.
Heeft vorige week trouwens een vast contract gekregen op haar werk voor 24u (de winkel is eigendom van een kennis)Babykamer e.d. is allemaal al klaar en zij en haar vriend gaan lekker met hun 2tjes genieten van de laatste 3,5 maand van de zwangerschap zonder pottekijkers/camara`s
moet je als je onder de 18 bent niet toestemming vragen aan de koningin om te mogen trouwen? zoiets meen ik me te herinneren...quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:43 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
De ouderen zijn er meestal tegen sex voor het huwelijk maar de jongeren doen het wel. Dat m`n nichtje zwanger is geraakt was niet de bedoeling maar ze willen daarom trouwen voordat de baby er is, zodat ze niet ongehuwd zijn als het kindje geboren wordt.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:48 schreef mijsje het volgende:
[..]
heel verstandig!
[..]
moet je als je onder de 18 bent niet toestemming vragen aan de koningin om te mogen trouwen? zoiets meen ik me te herinneren...
edit: nee, het ligt toch iets anders:
Om te mogen trouwen moeten beide partners in Nederland minimaal 18 jaar oud zijn. Zijn beide partners 16 of 17, dan mogen zij ook trouwen, mits er een doktersverklaring kan worden overlegd waaruit blijkt dat zij zwanger is of al een kind heeft gekregen.
Op jongere leeftijd trouwen is alleen mogelijk met ontheffing van de Minister van Justitie om zwaarwegende redenen.
Ja die doktersverklaring komt wel goed, al vind ik `t een beetje onzin. Want ze heeft al een flinke buikquote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:54 schreef mijsje het volgende:
dan heeft ze inderdaad alleen een doktersverklaring nodig dat ze zwanger is, dan zou het dus geen probleem moeten zijn...
succes ermee in de familie in ieder geval.
In Groningen is een zaak waar het wel kan. Het wordt ook niet zo`n enorme jurk met lange sleep maar gewoon iets simpels.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 17:00 schreef LadyS het volgende:
Als ze een échte trouwjurk wil, is een dag voor de bruiloft wel een beetje laat hoorvolgens mij dan, want ik dacht dat je zo'n jurk nooit meteen meekreeg. En wat nou als ze die ene dag niks vind
?
Hmm echt een hele stap hoor..quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:43 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
De ouderen zijn er meestal tegen sex voor het huwelijk maar de jongeren doen het wel. Dat m`n nichtje zwanger is geraakt was niet de bedoeling maar ze willen daarom trouwen voordat de baby er is, zodat ze niet ongehuwd zijn als het kindje geboren wordt.
De familie is heel streng gelovig, vinden het eigelijk niet kunnen dat mensen sex hebben voor het huwelijk, laat staan zwanger raken. En dat is dan ongeacht leeftijd, want sex en baby`s krijgen is alleen voor getrouwde mensen volgens hun. Ze zijn orthodox gereformeerd dus dat zegt denk ik al genoeg, kinderen in de hele familie zitten op de reformatorische basisschool in de stad Groningen omdat in omgeving Winschoten "geen school van de Heer" is. Een normale christelijke school is niet goed genoeg. M`n nichtje en haar vriend zijn wat dat betreft een stuk minder religieus, gaan ook niet meer naar de kerk. Maar om de goede naam van de familie niet te schaden "moeten" ze trouwen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:22 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Hmm echt een hele stap hoor..
Een kindje is al een stap maar ook nog trouwen op zo'n jonge leeftijd, dan leg je jezelf helemaal zo vast.
Ik was ook erg jong & nog steeds trouwens, maar ik moet er niet aan denken om te trouwen nu.
(misschien dat het al ergens stond en ik eroverheen gelezen heb hoor maar) Waarom willen ze speciaal trouwen voordat de beeb er is? En niet wachten. Ben benieuwd naar de trouw motivatie enzo. Want 't lijkt mij dat er nou niet echt een mooi aanzoek van 'schat laten we trouwen' is geweest? 't lijkt nu net alsof het moet omdat het zo zou horen.
Het lijkt mij dat samen een kindje krijgen vele maken ingrijpender is dan trouwen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:22 schreef SacreCoeur het volgende:
Een kindje is al een stap maar ook nog trouwen op zo'n jonge leeftijd, dan leg je jezelf helemaal zo vast.
Inderdaad. Het huwlijk kun je nog ontbinden, scheiden, maar dat je samen een kind hebt, legt je pas echt vast voor de rest van je leven, aan elkaar!quote:Op zondag 18 juli 2010 09:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat samen een kindje krijgen vele maken ingrijpender is dan trouwen.
Hier ook niet.quote:
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:42 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Ze gaat het niet doen, heeft via hyves contact gezocht met de meiden uit seizoen 2 en de afleveringen bekeken.
Ze heeft er totaal geen zin meer in, haar vriend ook niet.
Ze wil niet in een kwaad daglicht gezet worden.
Heeft vorige week trouwens een vast contract gekregen op haar werk voor 24u (de winkel is eigendom van een kennis)Babykamer e.d. is allemaal al klaar en zij en haar vriend gaan lekker met hun 2tjes genieten van de laatste 3,5 maand van de zwangerschap zonder pottekijkers/camara`s
pottenkijker !quote:Op zondag 18 juli 2010 10:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
Hier ook niet.
En TS, laat haar maar meedoen, zij kan dan wel het voorbeeld willen geven dat ze het goed doet, sbs6 kennende zit dat er toch niet in en wellicht worden er weer een paar meiden wakker geschud.
Is dit OUD ???quote:
Die Griekquote:
Die gaat gewoon door al die pillen heenquote:
NOOIT !!!quote:Op zondag 18 juli 2010 11:09 schreef debuurvrouw het volgende:
Van mij wel, maar goed, voor galg en rad enzo.![]()
Zou jij meedoen aan een programma over tienermoeders dan Fann?
Dat klinkt beslist niet als Baptist.quote:Op zondag 18 juli 2010 09:12 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
De familie is heel streng gelovig, vinden het eigelijk niet kunnen dat mensen sex hebben voor het huwelijk, laat staan zwanger raken. En dat is dan ongeacht leeftijd, want sex en baby`s krijgen is alleen voor getrouwde mensen volgens hun. Ze zijn orthodox gereformeerd dus dat zegt denk ik al genoeg, kinderen in de hele familie zitten op de reformatorische basisschool in de stad Groningen omdat in omgeving Winschoten "geen school van de Heer" is. Een normale christelijke school is niet goed genoeg. M`n nichtje en haar vriend zijn wat dat betreft een stuk minder religieus, gaan ook niet meer naar de kerk. Maar om de goede naam van de familie niet te schaden "moeten" ze trouwen.
Echt een belachelijk reden.quote:Op zondag 18 juli 2010 09:12 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
De familie is heel streng gelovig, vinden het eigelijk niet kunnen dat mensen sex hebben voor het huwelijk, laat staan zwanger raken. En dat is dan ongeacht leeftijd, want sex en baby`s krijgen is alleen voor getrouwde mensen volgens hun. Ze zijn orthodox gereformeerd dus dat zegt denk ik al genoeg, kinderen in de hele familie zitten op de reformatorische basisschool in de stad Groningen omdat in omgeving Winschoten "geen school van de Heer" is. Een normale christelijke school is niet goed genoeg. M`n nichtje en haar vriend zijn wat dat betreft een stuk minder religieus, gaan ook niet meer naar de kerk. Maar om de goede naam van de familie niet te schaden "moeten" ze trouwen.
zo klonk het vanaf het begin af aan nietquote:Op zondag 18 juli 2010 17:36 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Echt een belachelijk reden.
Ik denk niet dat zoiets stand gaat houden.
`t is ook beetje mengelmoes bij hun. ben zelf gereformeerd vrijgemaakt gedoopt. weet heel wat anders.quote:
Wat bedoel je dan wel?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:33 schreef Re het volgende:
grappig topic, en dan bedoel ik niet eens TS specifiek
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |