abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83925061
quote:
Op zondag 11 juli 2010 18:36 schreef Pvoesss het volgende:
De kinderopvang is binnen een korte periode ook bekend en vertrouwd.
En dan nog is het maar de vraag hoe erg betrokken je een oma wil laten zijn bij de opvoeding..
Het is bij ons in de familie heel normaal dat we elkaar helpen. Ik ben zelf als kind ook nooit naar een creche/peuterspeelzaal geweest omdat m`n ouders dat niet wilden.
pi_83925223
Dat vind ik prima maar om dan negatief te praten over een opvang alsof het afschuwelijk is etc dat snap ik weer niet. Bovendien geeft ze oma etc nu wel een erg grote rol in het leven van haar kind.. Dat vind ik ook weer zo zijn nadelen hebben.. En laten we het maar niet hebben he over wat normaal is in de familie bij jullie

En een peuterspeelzaal is wel degelijk heel goed voor de ontwikkeling..
  zondag 11 juli 2010 @ 19:30:40 #153
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_83926923
quote:
Op zondag 11 juli 2010 18:38 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Het is bij ons in de familie heel normaal dat we elkaar helpen. Ik ben zelf als kind ook nooit naar een creche/peuterspeelzaal geweest omdat m`n ouders dat niet wilden.

Ja dat is inderdaad wel goed voor de ontwikkeling..
Maar om even terug te vallen op een eerdere post die ik las, ze willen ook gaan trouwen?
Misschien een klein beetje off maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Is dat ook normaal bij jullie in de familie?
Trouwen met zo'n leeftijd?
pi_83928410
quote:
Op zondag 11 juli 2010 18:31 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Als opa en oma komen oppassen is een kind teminste in de vertrouwde omgeving.

ja, want dat is zo verstandig... dan houdt je het kindje lekker thuis, achter gesloten deuren, en zorg je ervoor dat het pas in aanraking komt met andere mensen als het naar school moet omdat het leerplichtig wordt... daar krijg je mensen van die minder goed met andere mensen kunnen omgaan (uitzonderingen daargelaten) maar in jullie geval is dat heel normaal, dat je niet goed weet hoe je met een ander moet omgaan... (ik ben 16 en ik heb een vriendje, dan is het heel normaal dat je meteen met elkaar naar bed gaat en oeps, dan kan je er niks aan doen dat je zwanger wordt...)
echt hoor, dat soort mensen

misschien zou ik de oma ook wel laten oppassen als ik een kindje krijg, maar die redenen die jij noemt...
pi_83937420
quote:
Op zondag 11 juli 2010 18:38 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

En als je familie dan niet om de hoek woont? Of je hebt geen familie meer????

Of je hebt een moeder die ook tijd voor haarzelf wilt en niet op je kinderen wilt letten? Of je hebt een moeder waar je je kinbd liever niet aan toevertrouwd.....?

Damn.
pi_83938117
quote:
Op zondag 11 juli 2010 23:51 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

En als je familie dan niet om de hoek woont? Of je hebt geen familie meer????

Of je hebt een moeder die ook tijd voor haarzelf wilt en niet op je kinderen wilt letten? Of je hebt een moeder waar je je kinbd liever niet aan toevertrouwd.....?

Damn.
Lastig dilemma, werken, kind naar de opvang maar wel nieuwe schone spullen, of thuisblijven en tweedehands spullen....
  maandag 12 juli 2010 @ 00:04:17 #157
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_83938248
quote:
Op maandag 12 juli 2010 00:02 schreef Troeta het volgende:

[..]

Lastig dilemma, werken, kind naar de opvang maar wel nieuwe schone spullen, of thuisblijven en tweedehands spullen....
Met 16 is het eerder of werken & tweede hands spullen of thuis blijven & helemaal niets.
pi_83938769
Als dat hele verstandige kindje nou gewoon meedoet, hebben wij weer iets te zien (en te gniffelen over zoveel 'volwassenheid'). Ik zeg DOEN!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_83939183
quote:
Op maandag 12 juli 2010 00:04 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Met 16 is het eerder of werken & tweede hands spullen of thuis blijven & helemaal niets.
Niet voor dit nichtje heh!! Die heeft het echt heel goed voor elkaar!!

God, bedenk me net dat mijn zusje bijna 16 is, dat vind ik ook een verstandig meisje, maar als ze een kindje zou nemen en bij haar moeder dropt, zou ik haar meteen heel dom vinden.
pi_83940654
quote:
Op maandag 12 juli 2010 00:12 schreef McLaura het volgende:
Als dat hele verstandige kindje nou gewoon meedoet, hebben wij weer iets te zien (en te gniffelen over zoveel 'volwassenheid'). Ik zeg DOEN!
pi_83941325
Ik zou het haar echt afraden.
Sbs zijn grote sensatie zoekers, en zoals andere al gezegd hebben ook al gaat je nichtje het goed doen allemaal, ze zetten haar op een of andere manier toch weer verkeerd neer.
Ik heb goede vrienden die meegedaan hebben aan een andere show van Sbs en ook hun worden er nu nog wekelijks mee geconfronteerd.
Ze hebben helemaal niks verkeerds gedaan maar sbs zet hun zo neer dus iedereen geloofd het.

Ik denk persoonlijk dat jou nichtje dadelijk al een hele zware en spannende tijd tegemoet gaat, en dan kan ze het echt niet gebruiken om de hele tijd een camera op haar gericht te hebben.
Ze moet het echt niet doen want het gaat haar niet gelukkig maken.
Zowizo horen haar prioriteiten nu helemaal niet bij tv te liggen
pi_83944350
Ben eens benieuwd, laat je het wel weten TS als ze toch wél meedoet? Ondanks dat vriendje, familie en een heleboel anderen het afraden?

En tja, iedere 16-jarige vindt zichzelf heel volwassen enz voor haar leeftijd.
  maandag 12 juli 2010 @ 07:55:11 #163
1762 YPPY
Yppiaans
pi_83944367
quote:
Op zondag 11 juli 2010 18:31 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Als opa en oma komen oppassen is een kind teminste in de vertrouwde omgeving.
Kopje koffie buurman? Lekker vertrouwd idd, bij de buren.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Moderator maandag 12 juli 2010 @ 11:09:05 #164
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_83948579
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:17 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Ze heeft ernstige dyslexy, daardoor kan ze geen opleiding doen. Maar zwakzinnig is ze zeker niet. Is een meid die zich door niemand laat beïnvloeden, met beide benen stevig op de grond staat en weet wat ze wil.
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 17:42 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Ze wil mensen laten zien dat tienerzwangerschap niet alleen in aso families voorkomt, en dat er dus ook jonge stellen zijn die het wel goed doen. Haar vriend is 21 en werkt in 5 ploegendienst, vaste baan dus financieel redden ze het prima. Ze werkt zelf part time bij een winkel.
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:11 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Nee, heeft ze vrijstelling voor.

Ze is moeilijk lerend, heeft de praktijkschool afgerond en kan niet naar MBO o.i.d.
Ik ken vele dyslectische personen, die gewoon VWO gedaan hebben, dat is iets heel anders dan moeilijklerend dus. Ze is gewoon minder begaafd, met een normale intelligentie kun je makkelijk een MBO halen. Als je zwanger raakt en/of niet meer te leren bent kun je inderdaad vrijstelling krijgen als je een 'leerbedrijf' opzoekt. Die leren je dan een bezem vast te houden of de kassa te bedienen. Van een echte opleiding is dan eigenlijk geen sprake.

En jullie verwachten dat ze een gezin dat beide werkt in de ongeschoolde arbeid, ploegendienst in een fabriek en parttime in een winkel, en waarschijnlijk weinig tot geen doorgroeimogelijkheden heeft, niet als aso wordt weergegeven. "Hier is papa, hij staat al om 3 uur op en laat het huilende kindje bij 16-jarige moeder achter, die nog zes uur moet slapen voor zij verwacht wordt bij de Xenos. 'Ach, hou je kop, kreng...'"

Daarnaast is 16 en zwanger niet heel handig. Verkeerd geplaatst hormoonpreparaat lijkt me ook onzin, dat zijn vaak van die escapes: ja, maar dat gebeurt ook.

Ze denkt nu, met haar domme puberhoofd, dat ze het allemaal goed voor elkaar heeft: kindje, baantje, mannetje, net als iedereen, maar dan 10 jaar eerder, want ze is toch al zo volwassen? Ik ben benieuwd wat haar toekomst haar zal brengen.
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:
En we kunnen nu SBS6 wel de schuld geven, maar kom nou toch. Er gaat helemaal NIETS goed als je op je 16e zwanger ben en jeugdzorg toestemming moet geven om bij de toekomstige vader te mogen wonen, kom nou toch.

Dat naïeve kind kan nu wel vinden dat ze alles zo goed voor elkaar heeft, maar we kunnen allemaal op onze vingers natellen dat die gozer over 3 jaar vertrokken is en dan zit ze als zeer gelovige 19 jarige ongeschoolde gescheiden moeder in het volgende SBS6 programma.

Tokkie galore.
Waarschijnlijk dit, als het al ooit van de geweldige trouwplannen gaat komen.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  maandag 12 juli 2010 @ 11:11:08 #165
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_83948654
Veel jaloerse mensen hier zeg.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  Moderator maandag 12 juli 2010 @ 11:12:30 #166
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_83948698
quote:
Op maandag 12 juli 2010 11:11 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ja, kwam SBS6 mij maar eens filmen.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_83948710
Jaloers op wat??
pi_83948804
quote:
Op maandag 12 juli 2010 11:11 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ja waarom zit ik niet in zo'n mooie situatie.
pi_83949572
quote:
Op maandag 12 juli 2010 11:16 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Ja waarom zit ik niet in zo'n mooie situatie.
Ik had altijd op m'n zestiende al een kind willen hebben ja. En trouwen he, ik had op m'n zestiende eigenlijk al willen trouwen, maar ja....
  maandag 12 juli 2010 @ 11:42:39 #170
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83949919
in de haak.
  maandag 12 juli 2010 @ 12:11:14 #171
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_83951105
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 12 juli 2010 @ 12:18:51 #172
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_83951405
Ja, wie wil er nou geen tienermoeder met een geestelijke beperking zijn om vervolgens te worden gefilmd door SBS, is toch ieders droom!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_83952509
Ik vind dat sommige hier wel erg lullig reageren.. Goed dat van dat kinderdagverblijf en tweedehands dingen snap ik ook niet helemaal.. een matrasje kun je zo vervangen.

Maar verder denk ik van ze werkt iig. En ze doet der best.
Geef zo'n kind dan iig een kans voordat je haar als zwakzinnig uit te maken.

Zelf ben ik ook geen voorstander van een kinderdagverblijf. Alleen als het niet anders gaat snap ik het wel. Er moet immers ook brood op de plank komen.

Wel ben ik een voorstander van de peuterspeelzaal. is goed voor de sociale ontwikkeling van een kind immers. Zo leert het te spelen,delen met andere kinderen.

Verder zou ik als ik het nichtje van TS ben niet meedoe aan het SBS programma.
Ze kan beter haar energie steken in andere dingen ipv in een camera ploeg.

het beeld wat het nichtje van TS wil laten zien in het programma gebeurt toch niet. Want SBS wil enkel sensatie.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 12 juli 2010 @ 12:49:12 #174
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83952605
ehm, creche is een synoniem voor kinderdagverblijf. je bedoelt waarschijnlijk peuterspeelzaal?
in de haak.
pi_83952668
quote:
Op maandag 12 juli 2010 12:49 schreef trui het volgende:
ehm, creche is een synoniem voor kinderdagverblijf. je bedoelt waarschijnlijk peuterspeelzaal?
ja sorry dat wordt hier de crèche genoemd... Zal het even veranderen
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')