abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83886670
Mijn nichtje van 16 is via de verloskundigenpraktijk gevraagd om mee te werken aan het programma tienermoeders van sbs6.

Ze beginnen binnenkort aan een nieuw seizoen en hebben haar dus gevraagd of zij 1 van de 4 meiden wil zijn die ze gaan volgen vanaf de zwangerschap tot de eerste weken na de bevalling.

Ze is zelf heel enthousiast en wil graag eraan meewerken maar de rest van onze familie twijfelt.

Aan de ene kant lijkt het mij leuk en goed om te laten zien hoe ze alles doet want ze heeft alles prima voorelkaar, maar aan de andere kant van ik bang dat ze van SBS6 alleen maar sensatie zoeken.

Wat denken jullie ervan?
pi_83886790
Ik denk dat een 16 jarige het zelden zo goed voor elkaar heeft dat ze niets kunnen vinden om uit te melken.
Ik zou het niet doen..
pi_83886952
Dan zou je je nichtje alle oude afleveringen eens moeten laten zien, dan heeft ze een goed beeld over hoe dat in beeld zou kunnen worden gebracht. Je schreef in het andere topic dat nichtje en haar vriendje streng gelovig zijn dus ik schat zo in dat SBS dat gaat misbruiken. En vraag je nichtje trouwens ook waarom ze zo graag met haar snuit op televisie wil.
pi_83887063
Krijgt ze er geld voor?
pi_83887204
in vorige afleveringen mochten ze een kinderwagen uitzoeken en kregen pretecho's enzo.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 17:35:14 #6
11102 knep
Mountainfreak
pi_83887222
/edit misgeklikt
pi_83887439
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 17:30 schreef RacerDKB het volgende:
Krijgt ze er geld voor?
Nee, wel een kinderwagen.
pi_83887497
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 17:27 schreef Stali het volgende:
Dan zou je je nichtje alle oude afleveringen eens moeten laten zien, dan heeft ze een goed beeld over hoe dat in beeld zou kunnen worden gebracht. Je schreef in het andere topic dat nichtje en haar vriendje streng gelovig zijn dus ik schat zo in dat SBS dat gaat misbruiken. En vraag je nichtje trouwens ook waarom ze zo graag met haar snuit op televisie wil.
Ze wil mensen laten zien dat tienerzwangerschap niet alleen in aso families voorkomt, en dat er dus ook jonge stellen zijn die het wel goed doen. Haar vriend is 21 en werkt in 5 ploegendienst, vaste baan dus financieel redden ze het prima. Ze werkt zelf part time bij een winkel.
  † In Memoriam † zaterdag 10 juli 2010 @ 17:56:41 #9
240917 Mula
pi_83887900
Op het viva-forum schreef een van de tienermoeders uit het afgelopen seizoen mee in een topic over het programma. Zij had de zaken ook goed voor elkaar, maar was het niet eens met de manier waarop zij neergezet werd. Ik geloof dat ze daar ook nog contact met sbs6 over heeft opgenomen. Misschien even op het viva-forum kijken of je daar dat topic kan vinden en evt zelf met haar in contact kan komen?

Ik vond het trouwens wel mee vallen met hoe ze werd neergezet.
pi_83887994
SBS6 Dan weet je het wel. Alleen maar opzoek naar superlatieven, sensatie en drama. Niet aan beginnen.
pi_83888071
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 17:42 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Ze wil mensen laten zien dat tienerzwangerschap niet alleen in aso families voorkomt, en dat er dus ook jonge stellen zijn die het wel goed doen. Haar vriend is 21 en werkt in 5 ploegendienst, vaste baan dus financieel redden ze het prima. Ze werkt zelf part time bij een winkel.
En zij is zestien? Maar ik zou hier sowieso geen mooi visitekaartje van proberen te maken.
Het is haar gebeurd maar ik zou andere jonge mensen hier niet lekker voor gaan zitten maken want zo geweldig is het niet, een tienermoeder. .
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 juli 2010 @ 18:01:45 #12
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83888080
Sorry hoor, maar 16 jaar en zwanger noem ik geen "jong stel dat het wel goed doet".
  zaterdag 10 juli 2010 @ 18:05:47 #13
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_83888211
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 17:42 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Ze is nog leerplichtig
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_83888350
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:01 schreef Stali het volgende:

[..]

En zij is zestien? Maar ik zou hier sowieso geen mooi visitekaartje van proberen te maken.
Het is haar gebeurd maar ik zou andere jonge mensen hier niet lekker voor gaan zitten maken want zo geweldig is het niet, een tienermoeder. .
Ze wil ook niemand aanmoedigen, maar wel laten zien dat stel dat het je overkomt en besluit het kind te houden, dat je het ondanks jonge leeftijd toch wel goed kan doen.
pi_83888376
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:05 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ze is nog leerplichtig
Nee, heeft ze vrijstelling voor.

Ze is moeilijk lerend, heeft de praktijkschool afgerond en kan niet naar MBO o.i.d.
pi_83888399
Dan zal ik haar maar helemaal niet mee laten doen...
  zaterdag 10 juli 2010 @ 18:12:27 #17
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_83888417
Ik zou 't niet doen.. ze vinden altijd wel 'iets' wat onwijs raar in beeld gebracht wordt.
Tot nu toe bij ieder meisje in elk seizoen gedaan.

Kijk maar naar het afgelopen seizoen..

1. rookte
2. had de kinderkamer bij de buurman
3. had een gehandicapt kindje
4. afschuwelijke band met ouders + zo'n TM huis
pi_83888439
Ik word steeds droeviger. Jullie zien dan toch zelf ook wel in hoe SBS dit gaat neerzetten?

Neem je nichtje tegen zichzelf in bescherming en blaas de boel af.
pi_83888451
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:12 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik zou 't niet doen.. ze vinden altijd wel 'iets' wat onwijs raar in beeld gebracht wordt.
Tot nu toe bij ieder meisje in elk seizoen gedaan.

Kijk maar naar het afgelopen seizoen..

1. rookte
2. had de kinderkamer bij de buurman
3. had een gehandicapt kindje
4. afschuwelijke band met ouders + zo'n TM huis
Mijn nichtje rookte ook, nu niet meer. Is meteen gestopt toen bleek dat ze zwanger was.
pi_83888474
uhm om even helemaal de knuppel in het hoenderhok te gooien...

als je niet in staat bent om een MBO opleiding af te ronden, nog niet eens MBO 1 of MBO2, dan heb je een IQ van rond de 70, en ben je dus officieel zwakzinnig.
ben je dan uberhaupt wel instaat om een kind op te voeden??

Nog afgezien van het feit dat ik me afvraag wat mensen bezield om aan zo'n programma mee te willen doen.
pi_83888488
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:13 schreef Stali het volgende:
Ik word steeds droeviger. Jullie zien dan toch zelf ook wel hoe SBS dit gaat neerzetten?

Neem je nichtje tegen zichzelf in bescherming en blaas de boel af.
Denk dat ze het beter doet dan die meiden in seizoen 2.

Oke, ze kan geen MBO gaan doen maar ze heeft het wel voorelkaar gekregen om te gaan werken. Ze is heel erg gemotiveerd.
pi_83888553
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:14 schreef p_iglet het volgende:
uhm om even helemaal de knuppel in het hoenderhok te gooien...

als je niet in staat bent om een MBO opleiding af te ronden, nog niet eens MBO 1 of MBO2, dan heb je een IQ van rond de 70, en ben je dus officieel zwakzinnig.
ben je dan uberhaupt wel instaat om een kind op te voeden??

Nog afgezien van het feit dat ik me afvraag wat mensen bezield om aan zo'n programma mee te willen doen.
Ze heeft ernstige dyslexy, daardoor kan ze geen opleiding doen. Maar zwakzinnig is ze zeker niet. Is een meid die zich door niemand laat beïnvloeden, met beide benen stevig op de grond staat en weet wat ze wil.
pi_83888587
Dus je hebt een nichtje die het zodanig aan intelligentie ontbreekt dat ze niet naar een opleiding kán, 16 jaar is en zwanger is en het kind houdt, hoogstwaarschijnlijk vanwege de strenge religie, en je vraagt je af hoe ze uit het programma zal komen?

Hm.
pi_83888608
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:17 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Ze heeft ernstige dyslexy, daardoor kan ze geen opleiding doen. Maar zwakzinnig is ze zeker niet. Is een meid die zich door niemand laat beïnvloeden, met beide benen stevig op de grond staat en weet wat ze wil.
Behalve dan dat ze bereid is zichzelf en haar familie én toekomstige kind voor lul te zetten voor een kinderwagen.
pi_83888648
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:14 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Denk dat ze het beter doet dan die meiden in seizoen 2.

Oke, ze kan geen MBO gaan doen maar ze heeft het wel voorelkaar gekregen om te gaan werken. Ze is heel erg gemotiveerd.
Hou je er rekening mee dat die meiden uit seizoen weet ik veel, waarschijnlijk allemaal dachten dat ze goed bezig waren.

Maar een zwakbegaafd winkelmeisje van 16 met een knaap van 21 uit een zwaar gelovig nest, geef de teugels maar SBS hoor. .

Jullie moeten het allemaal lekker zelf weten maar als ik zo'n situatie in de familie zou hebben, dan maar ruzie maar ik zou mijn nichtje beschermen en de boel afblazen. Dan zijn er maar even mensen boos op me. Dat is dan heel jammer.

Ik zou trouwens tegen dat nichtje van je zeggen dat ze enkel en alleen aan haar kind moet laten zien dat ze het goed kan en niet in zo'n ordinair programma van SBS6.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')