De zuidelijke staten vd V.S. zijn grotendeels afhankelijk van de inkomsten bronnen toerisme en de visserij, ik zie toch wel economisch gezien enigszins de mogelijkheid voor negatieve repercussies als gevolg vd olie rampquote:Op donderdag 1 juli 2010 14:55 schreef waht het volgende:
[..]
Had ik eigenlijk aan jou moeten vragen, maar goed.
De economie van de VS strekt zich veel verder uit dan alleen de Golf van Mexico en de kustlijnen aldaar. Om die reden is het overdreven om te zeggen dat deze lek de economie van de VS in gevaar brengt. Die is van veel en veel meer factoren afhankelijk. De enorme tekorten en schulden zijn eerder een gevaar voor de economie.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:09 schreef stbabylon het volgende:
Met deze titel, MOET deze strip gelinked worden:
[ afbeelding ]
Natuurlijk zal het negatieve invloed hebben op de economische activiteiten die zich concentreren rond en in de Golf van Mexico, maar vergeleken met andere gevaren voor de Amerikaanse economie vind ik het toch wat minder belangrijk (dat is niet hetzelfde als niet belangrijk).quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:09 schreef mediacurator het volgende:
[..]
De zuidelijke staten vd V.S. zijn grotendeels afhankelijk van de inkomsten bronnen toerisme en de visserij, ik zie toch wel economisch gezien enigszins de mogelijkheid voor negatieve repercussies als gevolg vd olie ramp
Niet echt een ver gezochte redenatie dus gezien de vele miljoenen in de regio met onafgeloste hypotheken en de waarschijnlijkheid van velen faillissementen e.d.
Kwestie van "agree to disagree" dan maar? ook gezien de ramp nog gaande is?![]()
Het een sluit het ander niet uit en bedoelde ik ook niet te zeggen dat de BP olieramp DE nummero uno rede was voor de huidige Amerikaanse economische perikelen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:19 schreef waht het volgende:
[..]
Natuurlijk zal het negatieve invloed hebben op de economische activiteiten die zich concentreren rond en in de Golf van Mexico, maar vergeleken met andere gevaren voor de Amerikaanse economie vind ik het toch wat minder belangrijk (dat is niet hetzelfde als niet belangrijk).
Dat dus. Lijkt niet heel veel berichtgeving meer over te zijn...quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:22 schreef Revolution-NL het volgende:
Zijn er nog recente ontwikkelingen. Ik hoor weinig meer over de oil rain ed.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 18:47 schreef mediacurator het volgende:
True News - The BP Oil Spill - Brought to You by 5,000 Years of State SNAFUs...
Een volk heeft idd een leiding nodig, en het zal altijd de meest slechte leiding mogelijk zijn, gegarandeerdquote:Op donderdag 1 juli 2010 20:00 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Materiaal met als titel True neem ik bijvoorbaat al niet serieus.
/edit: Toch wel een heldere analyse die hij schetst over de mensheidHij slaat wel compleet door als het over de overheid gaat. Tuurlijk hij heeft een puntje maar hij ziet het echt veel te extreem, en dan wat is het alternatief. Een volk heeft toch leiding nodig.
donequote:Op donderdag 1 juli 2010 19:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Kun je het linkje van alle info van de mensen die er daadwerkelijk verstand van hebben op The Oil Drum ook in de OP plaatsen?
http://docs.google.com/View?id=dff7zmqz_7c6rdwsc9
quote:Suzanne Goldenberg, US environment correspondent
guardian.co.uk, Wednesday 30 June 2010 19.49 BST
Article history
De V.S. heeft dusver iets van 27 hulp aanbiedingen compleet met skimmers met bemanning etc naar de bureaucratische post stapel verwezen van een stuk of 22 landen ofzoquote:Op donderdag 1 juli 2010 23:35 schreef gebrokenglas het volgende:
The A Whale!
http://edition.cnn.com/20(...)tml?fbid=tZ10E7tYCfw
http://hotair.com/archive(...)ale-in-the-gulf-yet/
Eindelijk groot materieel: de grootste olie skimmer ter wereld is in de Golf gearriveerd. Alle "Vessels of opportunity" hebben in de 66 dagen 600.000 barrels olie geskimmed, dit schip doet 500.000 PER DAG! Kun je nagaan.
Eindelijk. Maar: hij mag nog niet aan de gang, want de eigenaar heeft nog niet de juiste papieren kunnen krijgen.
So where is the A-Whale now? In the Gulf? Not yet. It’s on its way there after being tied to a dock in Norfolk, Virginia, and won’t be allowed to join the cleanup effort until the Coast Guard and the EPA figure out whether it meets their standards.
Dat is toch om gestoord van te worden? Enorme problemen, en door bureaucratisch geneuzel loopt alles steeds enorme vertraging op. Ze maken zich meer zorgen om de regulations en laws, dan om snel en adequaat handelen.
tis n complot! dat zijn visjes uit de supermarktquote:Op vrijdag 2 juli 2010 03:03 schreef NietTeVolgen het volgende:
[..]
Die visjes zijn wel mooi op die olie gelegd voor de foto
Nee, dat denk ik niet. Ze zijn met die relief wells nog steeds op schema, en ze zullen ongetwijfeld eerst dat proberen. Dus als ze al gaan nuken, dan zal dat pas aan het einde van dit jaar zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 02:39 schreef Fusionfreak het volgende:
tvp.
Wil nu toch wel wat aktie zien, ben benieuwwd of ze inderdeaad een kernbom gaan inzetten om proberen het lek te dichten.
normaal wordt er toch water ingepompt om de druk gelijk te houden?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:44 schreef gebrokenglas het volgende:
Maar wat ik niet begrijp: Of de olie nu door deze blowout eruit loopt, of via de normale verwerking middels een boorplatform, dat maakt toch niet uit?![]()
In beide gevallen neemt de inhoud van het olieveld af, en is de kans op die aardbevingen enzo precies dezelfde.
Of had BP na deze boring sowieso dit olieveld niet gebruikt omdat er, zoals nu blijkt, teveel methaan in zit?
Ow, gaat dat zo? Dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:50 schreef Dulk het volgende:
normaal wordt er toch water ingepompt om de druk gelijk te houden?
Ze boren toch maar 1 gat? De druk van de olie is dan toch te hoog om door hetzelfde gat water naar beneden te pompen?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:50 schreef Dulk het volgende:
[..]
normaal wordt er toch water ingepompt om de druk gelijk te houden?
na een tijd is de druk zodanig afgenomen dat de olie er niet meer uit zichzelf uitkomt, er wordt dan water bij gepompt.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:07 schreef Woeiwoei het volgende:
[..]
Ze boren toch maar 1 gat? De druk van de olie is dan toch te hoog om door hetzelfde gat water naar beneden te pompen?
De politiek die zelf de zee vergiftigen informeren het publiek vervolgens dat men wederom rekening moet houden met voedsel variëteit beperkingen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 23:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou, uiteindelijk over een jaar of twee zit er gewoon Coreexit bestanddelen in je vis en vlees in de bakjes in de supermarkt Kan niet anders.
Een paar weken terug las ik ergens dat de Amerikaanse overheidsdienst EPA (dacht tenminste dat het 'EPA' heet) BP al officieel heeft verboden Corexit nog langer te gebruiken, maar dat BP daar gewoon mee door ging (en gaat) omdat ze 'geen alternatieven hadden'.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:49 schreef Woeiwoei het volgende:
Ok, iedereen weet nu dat Corexit heel erg slecht is voor mensen en milieu. Ook is er veel wetenschappelijk bewijs voor (zie vorige posts bijvoorbeeld). Waarom stoppen die criminelen van BP niet met het gebruik ervan? Waarom dwingt niemand ze om ermee te stoppen?
dat denk ik ook. En nog steeds nauwelijks nieuwsberichten hierover in de Nederlandse media. Het wordt steeds idioter, als je er goed over nadenkt.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 23:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou, uiteindelijk over een jaar of twee zit er gewoon Coreexit bestanddelen in je vis en vlees in de bakjes in de supermarkt Kan niet anders.
Heb wel het idee dat de aandacht ervoor wat afneemt. Ik check zelf niet meer de live streams bijvoorbeeld. Wel elke dag abcnews, cnn en bp.com zelf.quote:
Dit wordt een gebed zonder einde, tenminste als ik af moet gaan de livefeeds. Ik check ze ook niet meer iedere dag, maar nu zie ik nog steeds het zelfde geklooi en gelek als pakweg 5 / 6 weken geleden toen ze moet die trechter begonnen zijn.quote:Op zondag 4 juli 2010 19:05 schreef Revolution-NL het volgende:
In de reguliere media hoor je er amper meer iets over. Maakt BP nog progressie met het opvangen van de olie? Of is het nog steeds een kansloze missie?
Tsja moet eerlijk zeggen dat nieuwsbericht na nieuwsbericht over dan weer dit strand en dan weer dat strand met vervuilde olie ook wel wat saai wordt. Ik ken die stranden geeneens. Zodra er weer ontwikkelingen zijn zal het vast wel weer in de nederlandse media komen. Mijn intresse begint idd ook wat af te nemen al.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:04 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Heb wel het idee dat de aandacht ervoor wat afneemt. Ik check zelf niet meer de live streams bijvoorbeeld. Wel elke dag abcnews, cnn en bp.com zelf.
quote:Op maandag 5 juli 2010 01:06 schreef Relko het volgende:
Die mensen doen hun uiterste best. Geef ze wat ruimte zeg.
Nee, echt? Ik kan me niet voorstellen dat een corporatie als BP zoiets verschrikkelijks zou doen! Ze hebben toch niet voor niets dat milieuvriendelijke logo? Ze hebben alles vast en zeker onder controle.quote:Op maandag 5 juli 2010 01:11 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Die mensen hebben deze ramp bijna moedwillig veroorzaakt. Als de afsluiter gerepareerd was geweest dan was er nu geen olieramp geweest.
BP
Daar kan ik ook met m'n verstand niet bij. Ja nu, nu heeft de US dan uiteindelijk wel hulp geaccepteerd, maar wel veel te laat. En dan is het ook nog eens zo dat Corexit nooit eerder op zo'n grote schaal gebruikt is en het onduidelijk is wat de langetermijneffecten zullen zijn.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:17 schreef MantaGSi het volgende:
Zo n grote ramp en dan geen hulp accepteren uit het buitenland.
Denk dat er maar een paar landen ter wereld zijn die dit doen.
Eigenlijk is het te zot voor woorden.Meeste landen zouden zeggen "ja,graag"
Internationaal hadden ze dit op moeten lossen met diverse experts/hulp etc
Volgens mij is er ook weinig onderzoek gedaan naar dit soort boringen.
Wat voor effecten op de aardkorst,aardlagen,drukverschillen,risico s,etc
Denk dat door een soort van "olie" erosie het nu snel erg link aan t worden is.
Dit moet toch te dichten zijn met de hedendaagse technieken.
Er zal geen sprake geweest van opzet, maar door het geklungel en gepruts is het wel volledig verwijtbaar dat deze ramp heeft plaatsgevonden.quote:Op maandag 5 juli 2010 01:11 schreef Revolution-NL het volgende:
Die mensen hebben deze ramp bijna moedwillig veroorzaakt. Als de afsluiter gerepareerd was geweest dan was er nu geen olieramp geweest.
BP
Dat bedoel ik dan ook met BIJNAquote:Op maandag 5 juli 2010 10:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Er zal geen sprake geweest van opzet, maar door het geklungel en gepruts is het wel volledig verwijtbaar dat deze ramp heeft plaatsgevonden.
wat gebeurt hier nu eigenlijk op de 5e en 6e camquote:Op donderdag 1 juli 2010 22:14 schreef Woeiwoei het volgende:
Hierbij nog even de link naar de pagina waar alle cams op staan:
http://www.sitelab.nl/projects/bp/
Hier wil ik toch even tegen in gaan. Wanneer overheden bedrijven regels op leggen maar tegelijkertijd niet toezien op de naleving van die regels is het bedrijf dan nog steeds schuldig? Verder hebben we dan nog het verhaal over de verschillende subcontractors die alle oliemaatschappijen inzetten en deze zouden opeens niet meer verantwoordelijk zijn dan.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:56 schreef xenobinol het volgende:
Er zal geen sprake geweest van opzet, maar door het geklungel en gepruts is het wel volledig verwijtbaar dat deze ramp heeft plaatsgevonden.
Ik vind persoonlijk van niet, maar dat is het directe gevolg van mijn wereldbeeld of eerder mensbeeld dat ik heb. Mensen doen wat het beste is voor zichzelf en hun naasten en kunnen met gemakt zichzelf overschatten, risico's onderschatten of het algemene belang uit het oog verliezen.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:50 schreef Basp1 het volgende:
Wanneer overheden bedrijven regels op leggen maar tegelijkertijd niet toezien op de naleving van die regels is het bedrijf dan nog steeds schuldig?
Leuke propaganda van BP weer, hier geloof ik eigenlijk weinig van. Zoals dudley al zegt in een perfecte wereld, in een perfecte wereld zouden we ook niet zo omgaan met de natuur en de beperkte grondstoffen.quote:http://www.nu.nl/buitenland/2287630/olielek-mogelijk-eind-juli-gedicht.html
Olielek mogelijk eind juli gedicht'
Uitgegeven: 8 juli 2010 08:20
Laatst gewijzigd: 8 juli 2010 08:20
WASHINGTON - BP heeft mogelijk voor 27 juli het olielek in de Golf van Mexico gedicht. Dat schrijft de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal donderdag na gesprekken met werknemers van het Britse olieconcern.
© AFPTot dusver had BP aangegeven op medio augustus te rekenen.
''In een perfecte wereld is het mogelijk dat het lek tussen 20 en 27 juli is gedicht'', aldus Bob Dudley, hoofd van het rampenteam bij BP. Hij wees er direct op dat de kans niet groot is vanwege het orkaanseizoen in de regio.
27 Juli is de dag dat BP de resultaten publiceert over het tweede kwartaal en investeerders te woord staat. De ramp heeft BP al meer dan 3 miljard dollar gekost.
quote:Op donderdag 8 juli 2010 08:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Leuke propaganda van BP weer, hier geloof ik eigenlijk weinig van. Zoals dudley al zegt in een perfecte wereld, in een perfecte wereld zouden we ook niet zo omgaan met de natuur en de beperkte grondstoffen.
uiterste best?!! Iedere hulp wat afgewimpeld en journalisten worden weggehoond.quote:Op maandag 5 juli 2010 01:06 schreef Relko het volgende:
Die mensen doen hun uiterste best. Geef ze wat ruimte zeg.
En waarom BP financieel uitkleden daarna, de bank worden toch ook niet financieel uitgekleed terwijl die zelfs overheidssusbside gehad hebben om niet om te vallen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 09:33 schreef Keltie het volgende:
BP het lek laten dichten en daarna financieel uitkleden om de schade te herstellen. Tenminste, zover dat nog kan natuurlijk.
Moedwillig de bende verstieren met iets waarvan de nasleep vele malen ingrijpende is als een kredietcrisis.quote:Op donderdag 8 juli 2010 09:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En waarom BP financieel uitkleden daarna, de bank worden toch ook niet financieel uitgekleed terwijl die zelfs overheidssusbside gehad hebben om niet om te vallen.
Oh, maar daar heb je niets aan. Alleen al één voorbeeld: Die directeur van Goldman-Sachs (het bedrijf dat veel geld heeft verdient ($250,000,000) door net voor de ramp 44% van de BP stocks te verkopen) zit ook in het bestuur van BP. De mensen zelf kun je niet straffen, die zijn veel te slim bezig en hebben veel meer capitaal op andere plekken, maar ik denk dat BP als bedrijf opzich wel door een andere olie matschappij (Shell) gekocht zal worden voor een lucratief klein prijsje.quote:Op donderdag 8 juli 2010 09:44 schreef Keltie het volgende:
[..]
Moedwillig de bende verstieren met iets waarvan de nasleep vele malen ingrijpende is als een kredietcrisis.
De banken worden aan banden gelegd, deze lui moet je straffen waar ze het meeste voelen: portomonee.
Dat kan zijn, maar in mijn ogen is er maar 1 partij die moet opdraaien voor de kosten: BP.quote:Op donderdag 8 juli 2010 10:19 schreef Jungpionier het volgende:
[..]
Oh, maar daar heb je niets aan. Alleen al één voorbeeld: Die directeur van Goldman-Sachs (het bedrijf dat veel geld heeft verdient ($250,000,000) door net voor de ramp 44% van de BP stocks te verkopen) zit ook in het bestuur van BP. De mensen zelf kun je niet straffen, die zijn veel te slim bezig en hebben veel meer capitaal op andere plekken, maar ik denk dat BP als bedrijf opzich wel door een andere olie matschappij (Shell) gekocht zal worden voor een lucratief klein prijsje.
Ik vind het heel kortzichtig om alleen BP te willen straffen, wij als oliejunkies zijn net zo schuldig hieraan als die oliemaatschappij. Maar dat willen junkies nooit horen dat ze ook zelf een gedeelde verantwoording hebben omdat ze graag hun drugs (olie en kunststof producten) zo goedkoop mogelijk willen blijven kopen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 10:36 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dat kan zijn, maar in mijn ogen is er maar 1 partij die moet opdraaien voor de kosten: BP.
Trek ze dan ook maar compleet helemaal leeg. Dat een Shell dan voor "een prikkie" bepaalde zaken over gaat nemen, daar ontkom je niet aan maar ook het geld wat daardoor gegeneerd word kan mooi naar de nasleep van deze ramp.
De nasleep van de creditcrisis is nog steeds bezig en de schulden die hiermee opgelopen zijn die moeten we de komende 30 jaar gaan aflossen, in die tijd zal deze olievlek allang opgelost zijn.quote:Op donderdag 8 juli 2010 09:44 schreef Keltie het volgende:
Moedwillig de bende verstieren met iets waarvan de nasleep vele malen ingrijpende is als een kredietcrisis.
De banken worden aan banden gelegd, deze lui moet je straffen waar ze het meeste voelen: portomonee.
De olievlek wel ja. De natuur hersteld zich echter niet 1-2-3.quote:Op donderdag 8 juli 2010 10:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De nasleep van de creditcrisis is nog steeds bezig en de schulden die hiermee opgelopen zijn die moeten we de komende 30 jaar gaan aflossen, in die tijd zal deze olievlek allang opgelost zijn.
Deels waar. Maar dat neemt niet weg dat BP verantwoordelijk is voor haar olievelden.quote:Op donderdag 8 juli 2010 10:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik vind het heel kortzichtig om alleen BP te willen straffen, wij als oliejunkies zijn net zo schuldig hieraan als die oliemaatschappij.
Klinkt heel leuk maar jij weet, neem ik aan, dat leven zonder olie in deze tijd niet meer mogelijk is.quote:Maar dat willen junkies nooit horen dat ze ook zelf een gedeelde verantwoording hebben omdat ze graag hun drugs (olie en kunststof producten) zo goedkoop mogelijk willen blijven kopen.
Op het moment dat BP dermate veel moet betalen dat ze over de kop gaan en een Shell springt erin om zooi van BP over te kopen genereerd dat geld bij BP.quote:Waar genereerd een shell geld als ze een ander bedrijf voor een prikkie overnemen? Shell krijgt alleen een grotere marktpostie hierdoor maar synergie voordelen bij zulke grote onderneming vallen vaak erg tegen.
En hoe zit het met de overheden die regels opstellen, vergunningen verlenen en er niet op toezien dat deze nageleefd worden? Hoe zit het met de subcontractors die elk bedrijf veel vuldig inschakeld?quote:Op donderdag 8 juli 2010 11:05 schreef Keltie het volgende:
Deels waar. Maar dat neemt niet weg dat BP verantwoordelijk is voor haar olievelden.
Vaag voorbeeld, maar ook hiervan zien we al dat voornamelijk in de VS soms wel autofabrikanten grote claims tegen zich krijgen omdat ze een klein constructiefoutje gemaakt hebben. Door dit kleine foutje kan dan toevallig een keer als een automobilist met 250 over 3 lijnen die op een juiste afstand liggen hierdoor van de weg raken en heeft opeens iedereen recht op schadevergoeding van die fabrikant.quote:Als je neefje wordt doodgereden door een vent in een BMW, ga je BMW daar dan voor verantwoordelijk houden? Het is tenslotte hun auto.
Het is absoluut wel mogelijk, maar niet als we als homo maximum economicus willen blijven leven en aan alles een prijs hangen maar geen prijs willen hangen aan de extranaliteiten die bij fossiele brandstoffen horen. Dit ongeluk is een van die extranaliteiten, maar ook bijvoorbeeld de CO2 uitstoot is er een.quote:Klinkt heel leuk maar jij weet, neem ik aan, dat leven zonder olie in deze tijd niet meer mogelijk is.
We zijn genaaid door de vooruitgang die we als mens hebben doorlopen.
Niet interessant. Als blijkt dat BP de regels niet heeft nageleefd is het zuur dat dit niet gecontroleerd is waardoor het misschien voorkomen had kunnen worden, maar dan nog heeft BP besloten dat die regels niet nageleefd worden. Schuld blijft dus bij BP liggen wat mij betreft.quote:Op donderdag 8 juli 2010 11:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En hoe zit het met de overheden die regels opstellen, vergunningen verlenen en er niet op toezien dat deze nageleefd worden? Hoe zit het met de subcontractors die elk bedrijf veel vuldig inschakeld?
Dan heb je het over een constructiefout en is het terecht.quote:[..]
Vaag voorbeeld, maar ook hiervan zien we al dat voornamelijk in de VS soms wel autofabrikanten grote claims tegen zich krijgen omdat ze een klein constructiefoutje gemaakt hebben. Door dit kleine foutje kan dan toevallig een keer als een automobilist met 250 over 3 lijnen die op een juiste afstand liggen hierdoor van de weg raken en heeft opeens iedereen recht op schadevergoeding van die fabrikant.
Volgens mij schuif ik niets af, ik leg de verantwoording bij degene neer die het platform in eigendom hadden? BP.quote:Verder is olie een grondstof waaraan we verslaafd zijn en hiervoor willen we geen verantwoordelijkheden nemen, maar wel geodkoop gebruik van blijven maken. Ik zou ook graag alle verantwoorldeijkheden die leven inhouden afschuiven op iedereen anders, maar zo werkt het nu eenmaal niet in mijn wereld visie.
De wereld zoals we die nu kennen zal drastisch gaan veranderen zonder olie. Zo drastisch dat ik wel durf te stellen dat het onmogelijk is. Puur kijkende waar olie allemaal de grondstof voor is.quote:[..]
Het is absoluut wel mogelijk, maar niet als we als homo maximum economicus willen blijven leven en aan alles een prijs hangen maar geen prijs willen hangen aan de extranaliteiten die bij fossiele brandstoffen horen. Dit ongeluk is een van die extranaliteiten, maar ook bijvoorbeeld de CO2 uitstoot is er een.
Ooit al eens van peak oil of hubberts peak gehoord. Zo niet, begin je daar eens over in te lezen. Dat we op zulke onmogelijke plaatsen naar oilie zoeken heeft hiermee alles te maken.quote:Op donderdag 8 juli 2010 11:51 schreef Keltie het volgende:
De wereld zoals we die nu kennen zal drastisch gaan veranderen zonder olie. Zo drastisch dat ik wel durf te stellen dat het onmogelijk is.
"Weleens van gehoord" en "weleens iets over gelezen" jah. Veranderd m'n visie echter niet. Hoezo?quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ooit al eens van peak oil of hubberts peak gehoord. Zo niet, begin je daar eens over in te lezen. Dat we op zulke onmogelijke plaatsen naar oilie zoeken heeft hiermee alles te maken.
Volgens jou visie zal ons leven niet meer mogelijk zonder olie. Dat is de visie die de oliemaatschappijen ook hebben. Omdat we nu ongeveer bovenaan in de winningscurve zitten, maar onze olieconsumptie nog wel steeds blijft doorstijgen, hierdoor nemen oliemaatschappijen grotere risico's om nog winbare reserves aan te boren.quote:Op donderdag 8 juli 2010 13:03 schreef Keltie het volgende:
[..]
"Weleens van gehoord" en "weleens iets over gelezen" jah. Veranderd m'n visie echter niet. Hoezo?
Het leven zoals we het nu kennen, dat is iets andersquote:Op donderdag 8 juli 2010 14:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens jou visie zal ons leven niet meer mogelijk zonder olie.
Dat is dom, ze zouden zich beter in kunnen zetten voor het winnen van energie uit andere bronnen.quote:Dat is de visie die de oliemaatschappijen ook hebben. Omdat we nu ongeveer bovenaan in de winningscurve zitten, maar onze olieconsumptie nog wel steeds blijft doorstijgen, hierdoor nemen oliemaatschappijen grotere risico's om nog winbare reserves aan te boren.
Nou, ik tank niet bij BP dus ik mag het wel zeggen?quote:Dat jij graag de verantwoordelijkheid naar het bedrijf afschuift blijft mijns inziens te makkelijk. Als we als maatschappij echt zo gechokeerd zouden zijn van die olieramp zou de omzet van BP tankstations bijvoorbeeld al veel meer terug gelopen zijn. Dat doen we al niet eens als maatschappij, maar dan wel met het vingertje wijzen naar het bedrijf die dit toevalligerwijze veroorzaakt hebben.
En dan moeten zij gestraft worden. De consequenties van je daden zul je moeten dragen.quote:Dit ongeluk had net zo goed bij elke ander olie winnings bedrijf kunnen plaats vinden.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:22 schreef Keltie het volgende:
Het leven zoals we het nu kennen, dat is iets anders
[q]De wereld zoals we die nu kennen zal drastisch gaan veranderen zonder olie. Zo drastisch dat ik wel durf te stellen dat het onmogelijk is. Puur kijkende waar olie allemaal de grondstof voor is.
De homo economicus kijkt alleen naar korte termijn winsten, na hun de zondvloed. Dat is hoe de huidige kapitalistische geglobaliseerde wereld op dit moment functioneerdquote:Dat is dom, ze zouden zich beter in kunnen zetten voor het winnen van energie uit andere bronnen.
De mensen die werkzaam zijn in de oliebranche zullen toch ook ander werk moeten krijgen en dergelijke?
Een overheid die door soepele regelgeving en vergunningen te verlenen is dan dus net zo geod verantwoordelijk hier voor.quote:En dan moeten zij gestraft worden. De consequenties van je daden zul je moeten dragen.
De zon levert per dag op aarde 1000* meer energie als wij heden ten dage als mensheid consumeren.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:24 schreef Revolution-NL het volgende:
Er kan überhaupt niks meer geproduceerd worden omdat daar geen energie voor is.
Volgens mij hebben wij als mensheid op dit moment niet de mogelijkheid om al deze energie op te vangen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De zon levert per dag op aarde 1000* meer energie als wij heden ten dage als mensheid consumeren.
Wat een onzin.quote:Op donderdag 8 juli 2010 10:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik vind het heel kortzichtig om alleen BP te willen straffen, wij als oliejunkies zijn net zo schuldig hieraan als die oliemaatschappij.
Het gaat niet alleen om goedkoop. Het gaat vooral om veilig. Je wil niet afhankelijk zijn van allerlei kutlanden om je olie te moeten halen.quote:Maar dat willen junkies nooit horen dat ze ook zelf een gedeelde verantwoording hebben omdat ze graag hun drugs (olie en kunststof producten) zo goedkoop mogelijk willen blijven kopen.
Waarom gaat het over Shell?quote:Waar genereerd een shell geld als ze een ander bedrijf voor een prikkie overnemen? Shell krijgt alleen een grotere marktpostie hierdoor maar synergie voordelen bij zulke grote onderneming vallen vaak erg tegen.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:39 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Volgens mij hebben wij als mensheid op dit moment niet de mogelijkheid om al deze energie op te vangen.
Het lukt ons anno 2010 niet eens 1% van de wereldwijde vraag duurzaam op te wekken
Tot die tijd zijn we volledig afhankelijk van olie, olie die ook nodig is om zonnepanelen ed. te produceren.
Met zonne energie maak je overigens geen consumptie goederen (zoals plastic). Daar heb je toch echt olie voor nodig
.
Nogmaals de reden dat we bestaan en kunnen leven is alleen maar vanwege het zwarte goud.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:41 schreef Jungpionier het volgende:
hier een paar links maar iederen die echt geinteresseerd is kan het via google vinden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bioplastic![]()
http://www.technologyreview.com/biomedicine/23940/
http://gizmodo.com/503391(...)e-a-long-time-coming
http://en.wikipedia.org/wiki/Natural_rubber
http://www.japanfs.org/en/pages/025561.html
http://business.timesonli(...)s/article1459141.ece (in plaats van voedsel gebruiken)
De conversie van een maatschappij die op olie gebaseerd is naar een maatschappij die op duurzame energie gebaseerd is niet een proces wat zomaar even gedaan is, daar gaan decennia overheen.quote:
Ja ok, daar heb je wel gelijk, daarom ben ik ook een voorstander van het investeren in heel veel onderzoek naar alternatieven, ongeacht of de olie nou binnen 15 jaar op is of binnen 50. De olie industrie moet stoppen met het tegen- en kleinhouden van dit soort projecten en het moet nr. 1 prioriteit krijgen. In plaats van al onze resources in orloogen te stoppen of het uitvinden van 3D televisie (quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De conversie van een maatschappij die op olie gebaseerd is naar een maatschappij die op duurzame energie gebaseerd is niet een proces wat zomaar even gedaan is, daar gaan decennia overheen.
Als tijdens deze omschakeling olie daadwerkelijk op raakt dan zijn de gevolgen niet te overzien. Een groot deel van de wereldbevolking zal sterven.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De conversie van een maatschappij die op olie gebaseerd is naar een maatschappij die op duurzame energie gebaseerd is niet een proces wat zomaar even gedaan is, daar gaan decennia overheen.
Als tijdens deze omschakeling olie daadwerkelijk op raakt dan zijn de gevolgen niet te overzien. Een groot deel van de wereldbevolking zal sterven.
Dit gaat niet werken. Er moet dan zoveel meer geproduceerd worden dat het schier onmogelijk is.quote:Bioplastics or organic plastics are a form of plastics derived from renewable biomass sources, such as vegetable oil, corn starch, pea starch,[1] or microbiota,[2] rather than fossil-fuel plastics which are derived from petroleum. Some, but not all, bioplastics are designed to biodegrade.
Op de korte termijn niet, als je eenmaal een deugdelijk product heb loop je binnen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:21 schreef Jungpionier het volgende:
[..]
Ja ok, daar heb je wel gelijk, daarom ben ik ook een voorstander van het investeren in heel veel onderzoek naar alternatieven, ongeacht of de olie nou binnen 15 jaar op is of binnen 50. De olie industrie moet stoppen met het tegen- en kleinhouden van dit soort projecten en het moet nr. 1 prioriteit krijgen. In plaats van al onze resources in orloogen te stoppen of het uitvinden van 3D televisie ().
Maar goed, zoals ik al zei, met het verbeteren van de manier hoe wij met de aarde omgaan, daar vedien je als multinational natuurlijk helemaal niets aan.
Ja dat idd. Dat hoop ik ook een beetje. Wij, de nutteloos-spull-geile massa moet eens stoppen met dit gedrag. Het hoeft niet helemaal back2nature te zijn, maar meer "back with nature".quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:22 schreef Keltie het volgende:
[..]
Inderdaad.
[..]
Dit gaat niet werken. Er moet dan zoveel meer geproduceerd worden dat het schier onmogelijk is.
De manier waarop boerderijen in elkaar steken zal gaan veranderen (meer kleinere boerderijtjes, meer gericht op zelfvoorziening) enzo.. Vandaar dat ik wel durf te zeggen dat de huidige manier van leven ophoud te bestaan.
Commercieel is het op dit moment niet interessant, daarom moet de overheid nu het voortouw in nemen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:21 schreef Jungpionier het volgende:
[..]
Ja ok, daar heb je wel gelijk, daarom ben ik ook een voorstander van het investeren in heel veel onderzoek naar alternatieven, ongeacht of de olie nou binnen 15 jaar op is of binnen 50. De olie industrie moet stoppen met het tegen- en kleinhouden van dit soort projecten en het moet nr. 1 prioriteit krijgen. In plaats van al onze resources in orloogen te stoppen of het uitvinden van 3D televisie ().
Maar goed, zoals ik al zei, met het verbeteren van de manier hoe wij met de aarde omgaan, daar vedien je als multinational natuurlijk helemaal niets aan.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:30 schreef Jungpionier het volgende:
[..]
Ja dat idd. Dat hoop ik ook een beetje. Wij, de nutteloos-spull-geile massa moet eens stoppen met dit gedrag. Het hoeft niet helemaal back2nature te zijn, maar meer "back with nature".
Het is als een ziekte tegenwoordig. De gemiddelde scholier kan helemaal niet meer zonder iphone, energiedrankjes en merk-sneakers...
"Life as we know it" moet eigenlijk wel veranderen als wij willen overleven. Maar dat begint bij ons, en bij "the powers that be", en niemand is bereid het ook echt te doen.
Dus overheden mogen wel vergunningen uitgeven maar hoeven er niet op toe te zien want de schuld kunnen ze op deze manier altijd bij bedrijven afschuiven.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:00 schreef El_Matador het volgende:
BP is schuldig aan grove nalatigheid, zowel VOOR als NA de ramp. DAAR gaat het over.
Energiejunkies dan?quote:"oliejunkies"? Dat is de luxe van een of andere ouderwetse hippie in een bouwkeet.
Ah daarom hebben we na de olieboycot van 1973 ( bijna 40 jaar geleden) ook dus niets geleerd en is onze afhankelijkheid en consumptie per hoofd van de bevolking in de 1e wereld van diezelfde niet stabiele landen alleen nog maar groter geworden.quote:Het gaat niet alleen om goedkoop. Het gaat vooral om veilig. Je wil niet afhankelijk zijn van allerlei kutlanden om je olie te moeten halen.
Waarom toch zo op de man spelen. Ik snap dat het niet fijn is om met onze zwaktes als westerse maatschappij geconfronteerd te worden.quote:Overigens is de behoefte aan olie buiten de 1e wereld veel meer groeiend. Ga daar de hypocriete priester uithangen ofzo.![]()
Het is teveel om op alles in te gaan, maar je vergelijking met 200 jaar geleden slaat werkelijk alles.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:41 schreef Jungpionier het volgende:
Tuurlijk kunnen wij zonder olie leven!
Ja, jammer, geen goedkoope chemische "speelgoed" troep uit China meer.
Er zijn veel alternatieven en als de olie industrie niet continue de ontwikkeling van de alternatieven zou tegen werken zouden we al stappen verder zijn.
hier een paar links maar iederen die echt geinteresseerd is kan het via google vinden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bioplastic
http://business.timesonli(...)s/article1459141.ece (in plaats van voedsel gebruiken)
Het begin van de technologie is er al, er moet alleen meer geld in woorden gestopt. Maar je kan dan niet meer rijk woorden door het zwarte bloed van moeder aarde te jatten en per vat te verkopen aan een industrie die je zelf in stand houd...
Verder konden wij 200 jaar geleden ook leven zonder olie. Dus dood gaan we zeker niet. Het is een kwestie van aanpassing. Van een verslaving af komen is altijd moelijk maar het is te doen.
Maar als we blijven volhouden dat we zonder olie niets kunnen, en daarom maar vrolijk verder moeten gaan met de verslaving dan is dat gewoon een tunnelvisie uit gemakzucht.
En hoe zit het met Hennep plastic?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:41 schreef Jungpionier het volgende:
Tuurlijk kunnen wij zonder olie leven!
Ja, jammer, geen goedkoope chemische "speelgoed" troep uit China meer.
Er zijn veel alternatieven en als de olie industrie niet continue de ontwikkeling van de alternatieven zou tegen werken zouden we al stappen verder zijn.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bioplastic
Het begin van de technologie is er al, er moet alleen meer geld in woorden gestopt. Maar je kan dan niet meer rijk woorden door het zwarte bloed van moeder aarde te jatten en per vat te verkopen aan een industrie die je zelf in stand houd...
Verder konden wij 200 jaar geleden ook leven zonder olie. Dus dood gaan we zeker niet. Het is een kwestie van aanpassing. Van een verslaving af komen is altijd moelijk maar het is te doen.
Maar als we blijven volhouden dat we zonder olie niets kunnen, en daarom maar vrolijk verder moeten gaan met de verslaving dan is dat gewoon een tunnelvisie uit gemakzucht.
Sick bastardsquote:Mensen worden ziek en toch is olie niet giftig volgens BP
BP is al weken het risico van de aanspoelende olieresten op de Amerikaanse kust aan het minimaliseren. Er is helemaal geen risico voor de gezondheid, maar toch zoeken veel mensen hun arts op nadat ze in de buurt van de getroffen stranden geweest zijn. Vooral onzichtbare olieresten blijken gevaarlijk.
Ryan Heffernan is een vrijwilliger in Santa Rosa. Toen ze een zak met olieresten zag drijven, liep ze naar medewerkers van BP om te vragen of ze konden ingrijpen. "Sorry mevrouw, we mogen niet in de oceaan gaan. Die is besmet", zeiden ze. Ryan ging dan maar zelf het water in om de zak te halen. Een dag eerder had ze ook al in het water gezwommen. Toen waren er nog helemaal geen tekens van olie te bespeuren. "Ik wou een laatste keer gaan zwemmen voor de olie zou toeslaan", zei ze. Een dag na het incident met de zak moest Ryan naar de dokter omdat haar benen vol uitslag stonden.
Onzichtbare kwallen
Kleine olieresten en chemische stoffen van BP zijn niet altijd zichtbaar, maar toch kunnen ze de gezondheid schaden. Waarom wagen zoveel mensen zich dan toch nog in het water? En waarom is er geen verbod uitgevaardigd om in die zones te gaan zwemmen? Een reporter van de Huffington Post zag hoe medewerkers van BP op Pensacola Beach olieresten en zand aan het wegscheppen waren. Toen de zon opkwam lieten ze het strand achter en even later kwamen families met kinderen zwemmen in de oceaan.
Personeel van BP draagt bovendien speciale schoenen om het contact met de olie te vermijden. De beelden van badgasten op diezelfde stranden lijken dan toch wel heel vreemd. Vooral omdat het verhaal van Ryan geen geïsoleerd incident blijkt te zijn. Veel mensen keerden met huidklachten terug nadat ze in de oceaan gingen zwemmen. Ze omschrijven het als beten van "onzichtbare kwallen". Vrijwilligers die schildpadden willen redden, melden voortdurend dat ze last hebben van uitslag en zelfs bronchitis.
bron
Ja het is echt bizar.. Mijn vrienden/familie aldaar vertikken het om te zwemmen in die gifitige zooi, maar zowel toeristen als lokalen zwemmen in het water. Zelfs kinderen. Ongeloofelijk.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 14:29 schreef Skazminko het volgende:
Zwemmen in een olie vervuilde zee? Echt waar? Zijn ze echt zo dom?
Ze gaan het ook niet afsluiten, alleen een nieuwe kap eropzetten die beter aansluiten die (als het goed werkt) 100% van de olie naar boven sluist. Er is dus geen spraka van extra druk op de BOP.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 15:32 schreef gebrokenglas het volgende:
MAar dat was toch het probleem: dat als ze de zaak te dicht afsluiten, dat de druk in de BOP en daaronder zover oploopt dat er mogelijk (extra) scheuren in de zeebodem gaan ontstaan?
Is dat niet een beetje doen aan symptoonbestrijding, dat betekend dat BP de komende jaren onafgebroken op deze manier de olie zal moeten aftappen net zolang dat de bron leeg is (het lek zit er dan nog steeds)quote:Op zaterdag 10 juli 2010 16:26 schreef jeoff het volgende:
[..]
Ze gaan het ook niet afsluiten, alleen een nieuwe kap eropzetten die beter aansluiten die (als het goed werkt) 100% van de olie naar boven sluist. Er is dus geen spraka van extra druk op de BOP.
quote:BP honcho Tony Hayward had a good oily time last month in Houston, TX, watching World Cup soccer in a bar with a woman -- not his wife -- and in a supreme irony ... he ordered seafood.
Het lijkt erop dat het werkt. Ik zie op dit moment geen olie meer lekken.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 16:26 schreef jeoff het volgende:
[..]
Ze gaan het ook niet afsluiten, alleen een nieuwe kap eropzetten die beter aansluiten die (als het goed werkt) 100% van de olie naar boven sluist. Er is dus geen spraka van extra druk op de BOP.
Tsja. Ik zou niet graag in zijn schoenen willen staan.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:58 schreef Radegast het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Looks like he got his life back.
Uuuuuhm, het lekt nu juist ongeremd de zee in voor 2 dagen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:34 schreef Woeiwoei het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat het werkt. Ik zie op dit moment geen olie meer lekken.
Zie: Olie cams
Heb je gelijk in, zou ook niet met die man willen ruilen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:04 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Tsja. Ik zou niet graag in zijn schoenen willen staan.
Wherever he goes wordt hij aangegaapt en uitgescholden.
Is hij nu al geplaatst dan? Daar zouden ze toch 2 dagen voor nodig hebben?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:34 schreef Woeiwoei het volgende:
[..]
Op hoop van zegen dan maar.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:13 schreef Hare het volgende:
http://bp.concerts.com/go(...)hkentwells070910.htm
Nieuwe update van Kent Wells over het plaatsen van de nieuwe cap en de gevolgen.
Zou toch wel een mooi weekend zijn wanneer we èn Wereldkampioen worden en de olie zo goed als bedwongen is
Ow, dat wist ik nietquote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:10 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Uuuuuhm, het lekt nu juist ongeremd de zee in voor 2 dagen.
Maandag gaat die Tophat 10 er pas op.
Ik ben sceptisch en denk dat het mooier wordt gebracht dan het echt is. Dalijk breekt die flens af ofzo en trekt die hele buis kromquote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:28 schreef gebrokenglas het volgende:
De uitleg van Kent gezien. Interessante ontwikkelingen.
Ik wist niet dat ze hier dusdanig mee bezig zijn. Het klinkt goed, dit allemaal.
Als ik zijn uitleg goed begrepen heb, gaan ze alsnog de flens afzagen en voorzien van een nieuw opzetstuk om vervolgens een passende nieuwe trechter te plaatsen. Dat met die flens wegzagen had ik al in een eerder topic voorgesteld. Vreemd dat ze dit nu pas willen proberen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:13 schreef Hare het volgende:
http://bp.concerts.com/go(...)hkentwells070910.htm
Nieuwe update van Kent Wells over het plaatsen van de nieuwe cap en de gevolgen.
Zou toch wel een mooi weekend zijn wanneer we èn Wereldkampioen worden en de olie zo goed als bedwongen is
Niet de hele vloot maar sommige schepen, en aangezien ze ongeveer 20 vermoedens in het stuk hebben zitten en 1 van die vermoedens waarom die schepen verplaatst worden, dat de thuisbasis van die schepen te vervuild zou zijn door die olie.quote:Op zondag 11 juli 2010 08:05 schreef ender_xenocide het volgende:
Volgens costericaanse media is Amerika zijn vloot aan het verplaatsen van de Golf van Mexico naar Costa Rica....
http://www.welovecostaric(...)te_To_Costa_Rica.cfm
Ik ook niet, maar kan wel zien dat de olie weer onghinderd weglekt |(was voorspeld) en dat ik kan zien dat ze voorbereidingen aan het treffen zijn om een nieuwe kap te plaatsen.quote:Op maandag 12 juli 2010 18:05 schreef wolfrolf het volgende:
Van die cams word ik nu ook niet veel wijzer.
Kan iemand mij uitleggen wat ik daar op Skandi - ROV 2 nog zie?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:34 schreef Woeiwoei het volgende:
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 07:33 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen wat ik daar op Skandi - ROV 2 nog zie?
Lekt het nou nog steeds vrijelijk de zee in?
Op alle mogelijke manieren en zoveel als ze maar in water kunnen pompen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:18 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Is BP trouwens nog steeds met corex bezig?
Dat zou geweldig nieuws zijn hoewel dit nog geen structurele oplossing is. Dat zou betekenen dat ze die olie moeten afvoeren met tankers totdat de bron leeg isquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:44 schreef jeoff het volgende:
De nieuwe kap zit erop! Met deze kap kunnen ze in het gunstigste geval de hele bron afsluiten aangezien de 'kap' echt helemaal vastgeschroefd zit op de BOP (en dus gesealed is).
Ze gaan de komende uren de integriteit van de bron testen door hem helemaal af te sluiten. Er zou dan , voor het eerst sinds de explosie, geen olie meer in zee moeten stromen.
http://www.bp.com/genericarticle.do?categoryId=2012968&contentId=7063637
The three ram capping stack was installed on the Deep Water Horizon LMRP at 7 p.m. CDT. The stack completes the installation of the new sealing cap.
Following installation of the capping stack and in line with the procedure approved by the National Incident Commander and Unified Area Command, the well integrity test will begin July 13 on the MC252 well.
For the duration of the test, which will be a minimum of 6 hours and could extend up to 48 hours, the three ram capping stack will be closed and all sub-sea containment systems (namely, the Q4000 and Helix Producer) will be temporarily suspended, effectively shutting in the well. It is expected, although cannot be assured, that no oil will be released to the ocean for the duration of the test. This will not however be an indication that flow from the wellbore has been permanently stopped.
Information gathered during the test will be reviewed with the relevant government agencies including the federal science team to determine the way forward. Options include reinstatement of containment as well as extending the test duration beyond 48 hours.
The sealing cap system never before has been deployed at these depths or under these conditions, and its efficiency and ability to contain the oil and gas cannot be assured.
The Helix Producer containment system started operations on July 12. The Q4000 containment system continues to capture oil and gas from the MC252 well and flare the hydrocarbons safely at the surface
Relief well operations continue throughout this period and remain the sole means to permanently seal and isolate the well.
wauw, wat een link zeg. Met uitleg formaties en BP.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:54 schreef Revolution-NL het volgende:
Tsunami alert for Mexican Gulf on July 23!!![]()
http://www.33mm.eu/actueel20/index.htm
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zie geen verandering?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:44 schreef jeoff het volgende:
De nieuwe kap zit erop! Met deze kap kunnen ze in het gunstigste geval de hele bron afsluiten aangezien de 'kap' echt helemaal vastgeschroefd zit op de BOP (en dus gesealed is).
Ze gaan de komende uren de integriteit van de bron testen door hem helemaal af te sluiten. Er zou dan , voor het eerst sinds de explosie, geen olie meer in zee moeten stromen.
http://www.bp.com/genericarticle.do?categoryId=2012968&contentId=7063637
The three ram capping stack was installed on the Deep Water Horizon LMRP at 7 p.m. CDT. The stack completes the installation of the new sealing cap.
Following installation of the capping stack and in line with the procedure approved by the National Incident Commander and Unified Area Command, the well integrity test will begin July 13 on the MC252 well.
For the duration of the test, which will be a minimum of 6 hours and could extend up to 48 hours, the three ram capping stack will be closed and all sub-sea containment systems (namely, the Q4000 and Helix Producer) will be temporarily suspended, effectively shutting in the well. It is expected, although cannot be assured, that no oil will be released to the ocean for the duration of the test. This will not however be an indication that flow from the wellbore has been permanently stopped.
Information gathered during the test will be reviewed with the relevant government agencies including the federal science team to determine the way forward. Options include reinstatement of containment as well as extending the test duration beyond 48 hours.
The sealing cap system never before has been deployed at these depths or under these conditions, and its efficiency and ability to contain the oil and gas cannot be assured.
The Helix Producer containment system started operations on July 12. The Q4000 containment system continues to capture oil and gas from the MC252 well and flare the hydrocarbons safely at the surface
Relief well operations continue throughout this period and remain the sole means to permanently seal and isolate the well.
Ow, wat er nu gebeurde was nog niet erg genoeg?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:15 schreef UltraBrain het volgende:
he jammer... olielek is weer bijna dicht zie ik.
Hoopte stiekem op een klein rampje.
Wat is het leven toch saai als alles gewoon ze gangetje gaat.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:15 schreef UltraBrain het volgende:
Wees gerust men is er nog lang niet. Er kan nog vrij veel mis gaan.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:15 schreef UltraBrain het volgende:
ja leuk man zon olie rampquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:15 schreef UltraBrain het volgende:
Que? Ik zie nog steeds voluit olie stromen op Skandi ROV2 hoor.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:26 schreef Revolution-NL het volgende:
Vet het werkt. Constructie ziet er ook vrij degelijk uit. Nu hopen dat de leiding naar boven niet verstopt raakt. Dit was vorige keer toch ook het geval?
Niet helemaal mee eens hoor.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:29 schreef mediacurator het volgende:
Na de Viswijzer is er nu ook de eet-vis-wijzer
Het Voedingscentrum is niet gelukkig met de aanbevelingen van de eet-vis-wijzer. Vette vissoorten bevatten óók de heilzame Omega-3 vetzuren die goed zijn voor de gezondheid, en dat wordt in het overzicht niet meegewogen. Die goede effecten zijn belangrijker dan de veel kleinere kans op gezondheidsschade door bijvoorbeeld dioxines.
link naar de Eet-vis-wijzer op script
Ik ook, maar dat hadden ze al voorzien. Zolang de nieuwe kap er niet opzit zal dit nog een paar dagen kunnen aanhouden. Wel zie ik dat er een vlakke ring is geplaats bovenop de schuin afgezaagde riser, hier moet dan de nieuwe kap beter op moeten aansluiten zodat er minder olie weglekt. Maar dit is volgens BP maar een tijdelijke oplossing, ze hebben al hun troeven ingezet op de relief wells.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:56 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Que? Ik zie nog steeds voluit olie stromen op Skandi ROV2 hoor.
Dat staat ook in het artikel dat ik eerder plaatste. BP meet de druk bij het afsluiten om te testen of de bron niet ergens anders lekt. Te weinig druk opbouw betekend dat er ergens anders een lek is. Bij veel druk is dat niet het geval. Het is dus een goede testquote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Toch wil de olie nog ergens heen, de druk van onder is enorm. Ik hoop toch zo dat er door het sluiten van alle ventielen niet ergens anders gaat lekken.
Al la het gedrag van onze tuinslang, die, als je de sproeikop teveel afknijpt (op nevelen zet), bij de aansluiting bij de kraan enorm begint te lekken.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:03 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik ook, maar dat hadden ze al voorzien. Zolang de nieuwe kap er niet opzit zal dit nog een paar dagen kunnen aanhouden. Wel zie ik dat er een vlakke ring is geplaats bovenop de schuin afgezaagde riser, hier moet dan de nieuwe kap beter op moeten aansluiten zodat er minder olie weglekt. Maar dit is volgens BP maar een tijdelijke oplossing, ze hebben al hun troeven ingezet op de relief wells.
Hmm klopt het dat de kap er nu inderdaad weer af is? Of heb ik de eerste keer gewoon niet goed gekekenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:32 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als je goed kijkt zie je volgens mij dat er een kap om het lek heen zit. Volgens mij is het camera beeld van het lek onder de kap.
Of zie ik het nou verkeerd?
Ik ben heel benieuwd wie de andeer verantwoordelijken zijn waarover men in dit bericht het heeft.quote:Witte Huis stuurt BP rekening van 99 miljoen
Uitgegeven: 13 juli 2010 21:48
Laatst gewijzigd: 13 juli 2010 21:48
WASHINGTON - Het Witte Huis heeft dinsdag een vierde rekening aan de Britse oliemaatschappij BP gestuurd. Dit keer voor een bedrag van 99,7 miljoen dollar dat bestaat uit kosten voor schoonmaak- en opruimwerkzaamheden na de olieramp in de Golf van Mexico.
BP en ''andere verantwoordelijken'' hebben al drie keer eerder een rekening van het Witte Huis in de bus gekregen voor een totaalbedrag van 122 miljoen dollar.
Dankzij de Oil Pollution Act uit 1990, die in het leven werd geroepen na de op een na grootste olieramp uit de geschiedenis met de Exxon Valdez, kunnen oliemaatschappijen aansprakelijk worden gesteld voor de kosten die voortkomen uit vervuiling.
De regering-Obama maakt hier dankbaar gebruik van.
Wow dit is gewoon een bevestiging dat er wel degelijk een probleem kan ontstaan met de stabiliteit van de ondergrond.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:15 schreef jeoff het volgende:
Hier nog wat meer info rondom de vertraging van het afsluiten van de nieuwe kap:
Engineers also spent hours on a seismic survey, creating a map of the rock under the sea floor to spot potential dangers, like gas pockets. It also provides a baseline to compare with later surveys during and after the test to see if the pressure on the well is causing underground problems.
It was unclear whether there was something in the results of the survey that prompted officials to delay. Earlier, BP Vice President Kent Wells said he hadn't heard what the results were, but he felt "comfortable that they were good."
The next phase would be to shut the openings in the 75-ton metal stack of pipes and valves gradually, one at a time, while watching pressure gauges to see if the cap would hold or any new leaks erupted.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:26 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Wow dit is gewoon een bevestiging dat er wel degelijk een probleem kan ontstaan met de stabiliteit van de ondergrond.
De kans bestaat dus dat als de nieuwe kap erop zit de druk op loopt en er een nieuw lek ontstaat?
Ik weet niet wat ik van die officiele berichten moet geloven of wat je uberhaubt moet geloven. Dat bekijk ik wel weer als alles achter de rug isquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:40 schreef jeoff het volgende:
De beslissing om het plan van BP (voorlopig) te laten stopen kwam van de Amerikaanse overheid. Ze wilden eerst meer garanties dat de extra druk niet voor meer lekken zou zorgen. Het heeft niet direct te maken met het seismisch onderzoek van BP.
Het boren van de Relief wells is ook tijdelijk stilgelegd omdat ze niet zeker weten wat het effect op de relief wells zal zijn als ze de bron langzaam afsluiten
http://www.pnj.com/articl(...)t-to-stop-BP-oil-cap
Werd al eerder benoemd door BP/white house hoor.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:21 schreef Revolution-NL het volgende:
Hier berichten uit andere hoek. Klinkt niet heel erg aannemelijk maar bizar als dit waar is...
'BP bereidt nucleaire fusiebom voor als laatste redmiddel olielek Golf'
Onderzoeksschip ontdekt ruim 30 meter brede scheur in zeebodem
Volgens de Amerikaanse regionale nieuwswebsite Salem-News zal BP -mocht de nieuwe afsluiter die nu wordt getest eveneens niet werken- wellicht al snel een laatste wanhopige poging doen om het olielek op de bodem van de Golf van Mexico te dichten. Hiervoor zal mogelijk een heus science-fictionachtig 'superwapen' worden ingezet: een nucleaire fusiebom, die de zeebodem moet dichtsmelten en zo moet zien te voorkomen dat deze openbarst en enorme hoeveelheden zeer ontvlambaar methaangas de zee en de atmosfeer in worden geperst.
Zoals we in eerdere artikelen over de olieramp (zie links onder dit artikel) al zagen kan zo'n methaanuitbarsting de allergrootste natuurramp die ooit in de bekende geschiedenis heeft plaatsgevonden betekenen. Klaarblijkelijk is men daar zich bij BP terdege van bewust, en wordt er nu in stilte een test voorbereid met een kleine nucleaire fusiebom. Als deze test succesvol is dan zal de oliegigant de bom als allerlaatste redmiddel kunnen inzetten om een gigantische catastrofe te voorkomen.
Dat de tijd begint te dringen blijkt wel uit berichten dat het onderzoeksschip van de National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA), de Thomas Jefferson, nieuwe breuken in de zeebodem heeft ontdekt. Hieruit zou inmiddels één miljoen keer meer methaan ontsnappen dan normaal (2). Het wetenschappelijke team aan boord van het vaartuig kwam afgelopen week tot de schokkende conclusie dat er een meer dan 30 meter brede en almaar groter wordende scheur in de zeebodem is ontdekt, waar steeds meer olie en methaan uit vloeit.
Daarom zouden topwetenschappers en technici op de in het zuiden van de Canadese staat Alberta gelegen zeer streng bewaakte militaire basis CFB Suffield -waar BP drie boortorens heeft staan- koortsachtig werken aan een zogenaamde Explosively Pumped Flux Compression Generator (EPFCG). Volgens eerder gepubliceerde wetenschappelijke onderzoeken zou een dergelijke EPFC Generator in werking gesteld kunnen worden door een zeer kleine, gecontroleerde nucleaire fusie-explosie, oftewel een kleine kernbom.
Een EPFC Generator kan maar één keer gebruikt worden en creëert een buitengewoon krachtige electromagnetisch puls die miljarden ampères en honderden terawatts sterk is. De kracht van een bliksemflits valt hierbij kompleet in het niet. Deze puls kan in een bepaalde richting worden gestuurd en virtueel ieder bekend materiaal doen smelten, inclusief een uit rotsen bestaande zeebodem. Volgens wetenschappers genereert een EPFCG een plasmawolk die heter is dan het oppervlak van de zon, waardoor alles in slechts enkele nanoseconden smelt en met elkaar samenvloeit.
In het officieus als 'Omega Plan' bestempelde noodscenario van BP wordt gehoopt dat een nucleaire puls-explosie het beschadigde gedeelte van de zeebodem van de Golf van Mexico zal smelten en weer zal doen samenvloeien, waardoor zowel het olielek als de ontdekte scheuren zich weer zullen sluiten. De methode zal naar verluid eerst getest worden in één van de drie boorputten op de Suffield basis, die vanwege deze reden bewaakt wordt door een speciaal veiligheidsteam van AEGIS, de Britse paramilitaire versie van het Amerikaanse Blackwater 'privé leger' (dat inmiddels is omgedoopt tot Xe Services).
Hoewel het 'Omega Plan' naar verwachting alleen uitgevoerd zal worden als er geen enkele andere optie meer over is, zijn sommige wetenschappers nu al bezorgd dat een (mogelijk nucleaire) explosie in de Golf het daar al ontsnapte methaan juist zal doen ontploffen, waardoor niet alleen een groot gedeelte van de Golf, maar ook de dicht bevolkte kustgebieden getroffen zullen worden door een verwoestende vuurstorm en mogelijk ook door een mega-tsunami. Om die reden zou een massale evacuatie van de Golfkust nog steeds een serieuze optie zijn, en zou de Amerikaanse marine voor de zekerheid tientallen schepen in veiligheid hebben gebracht door ze zeker zes maanden lang in Costa Rica te stationeren.
bron: xandernieuws
9 jaar geleden hebben ze goed kunnen oefenen in bewoond gebied.quote:Op woensdag 14 juli 2010 23:06 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat van die fusion bom klinkt wel erg fantastisch. Hebben ze eraan gedacht dat 't onder water moet? Zit je dan ook dat water eventjes te verhitten ofzo? Een paar miljoen kuub?
quote:Ff een ontwikkeling tussen door.......... best interessant.
Die test die ze vandaag hebben uitgesteld en later weer werd gestopt door een lekkende leiding? Dat is gefikst en BP gaat verder met de integrity test. Het doel van deze test is vast te stellen wat de druk aan de mond van de bron is.
Weet je? Ga maar ff neuzen. BP komt overigens om 17.00 uur Ned. tijd met een verklaring/update/persconferentie over het reilen en zeilen van de operatie. Hierin zullen ze waarschijnlijk ook aankondigen dat ze de testen (kunnen) hervatten of al hervat zijn, al naar gelang de ontwikkelingen op de zeebodem.
The "integrity" test is intended to determine the well's pressure to see if a new container cap will be able to contain the oil gushing into the Gulf.
The equipment, called a choke line, started leaking Wednesday, another setback for the beleaguered company in its hope of stopping the disaster.
Even before that delay, the process had been stalled.
Die persconferentie is te volgen op CNN. Er is een livestream aanwezig.
http://edition.cnn.com/2010/US/07/15/gu ... 0YPt5vciVu
djesss ... Wij zijn de volwassen, Wij zijn er die er toedoen. jullie dienen nederig te zijn. man oh man wat misplaatst.quote:"We geven echt wel om het gewone volk"
BP CEO Tony Hayward gaat straks in het Amerikaanse Congress voor een commissie verklaren dat hij "persoonlijk kapot is van" de olieramp in de Golf van Mexico. Hayward zal ook zeggen dat hij begrijpt waarom de Amerikanen boos zijn op hem en op BP.
Maar de oprechtheid van Hayward en BP is alweer in dubio na een nieuwe blunder van formaat. BP-chairman Carl-Henric Svanberg zei tegen journalisten in Washington: "We care about the small people" (We geven echt wel om het gewone volk mensen)
bron
Dit vind ik wel heel kort door de bocht. Ja BP was fout, maar ik wordt schijtziek van de mensen, media en politiek die nu lekker af zitten te geven op het "slechte" BP en zijn praktijken en BP gewoon zwart zit te maken omdat het nu makkelijk kan(en "mag") maar ondertussen niet echt wakker ervan liggen, nog naar zichzelf willen kijken en beseffen dat ook zij eraan schuld zijn. Nee, lekker een groot bedrijf afzeiken, das lekker makkelijk je schuldgevoel van je afpraten. "Ik kan er niks aan doen, BP welquote:Op donderdag 15 juli 2010 17:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
djesss ... Wij zijn de volwassen, Wij zijn er die er toedoen. jullie dienen nederig te zijn. man oh man wat misplaatst.
Alleen al om het voldongen feit dat men een safety-device doelbewust niet gebruikt is maakt het bedrijf al corrupt en totale disrespect voor flora en fauna. Het is wel heel erg gemakkelijk om Sorry te zeggen tegen ons het gepeupel.
Feit is wel als BP ergens anders in de wereld in zee wil boren het een dergelijke device MOET gebruiken. Kennelijk is het bij Golf van Mexico niet nodig.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:33 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Dit vind ik wel heel kort door de bocht. Ja BP was fout, maar ik wordt schijtziek van de mensen, media en politiek die nu lekker af zitten te geven op het "slechte" BP en zijn praktijken en BP gewoon zwart zit te maken omdat het nu makkelijk kan(en "mag") maar ondertussen niet echt wakker ervan liggen, nog naar zichzelf willen kijken en beseffen dat ook zij eraan schuld zijn. Nee, lekker een groot bedrijf afzeiken, das lekker makkelijk je schuldgevoel van je afpraten. "Ik kan er niks aan doen, BP wel![]()
![]()
"...
quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:33 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Dit vind ik wel heel kort door de bocht. Ja BP was fout, maar ik wordt schijtziek van de mensen, media en politiek die nu lekker af zitten te geven op het "slechte" BP en zijn praktijken en BP gewoon zwart zit te maken omdat het nu makkelijk kan(en "mag") maar ondertussen niet echt wakker ervan liggen, nog naar zichzelf willen kijken en beseffen dat ook zij eraan schuld zijn. Nee, lekker een groot bedrijf afzeiken, das lekker makkelijk je schuldgevoel van je afpraten. "Ik kan er niks aan doen, BP wel![]()
![]()
"...
Als het aan bedrijven zou liggen zou het een nog grotere puinhoop op deze planeet zijn. De amerikaanse overheid heeft wat mij betreft net zoveelboter op hun hoofd als dat er tot nu toe al weg gelekt is met de hoogste olieconsumptie per hoofd van de bevolking ter wereld, maar nog steeds geen fatsoenlijke energie beperkende maatregelen willen treffen. De lobbies van olie bedrijven gewoon lekker hun eigen regels laten opstellen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:42 schreef Lambiekje het volgende:
Feit is wel als BP ergens anders in de wereld in zee wil boren het een dergelijke device MOET gebruiken. Kennelijk is het bij Golf van Mexico niet nodig.
Nee om aan de grote olievraag te blijven voldoen en de makkelijke bronnen zijn er gewoon niet meer. In diep water zijn nog wat nieuwe bronnen te vinden en dan hebben we nog de niet ontgonnen gebieden in antartica en de noordpool. Over de zuidpool heb ik ze nog nooit gehoord maar ook daar zal nog wel wat te vinden zijn maar durven bedrijven en regering nog niet aan ivm de beschermde status van dat gebied.quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:07 schreef Revolution-NL het volgende:
De Golf van Mexico is gewoon één grote klerezooi geworden en waarom? Om 10 miljoen dollar uit te sparen
quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee om aan de grote olievraag te blijven voldoen en de makkelijke bronnen zijn er gewoon niet meer. In diep water zijn nog wat nieuwe bronnen te vinden en dan hebben we nog de niet ontgonnen gebieden in antartica en de noordpool. Over de zuidpool heb ik ze nog nooit gehoord maar ook daar zal nog wel wat te vinden zijn maar durven bedrijven en regering nog niet aan ivm de beschermde status van dat gebied.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als het aan bedrijven zou liggen zou het een nog grotere puinhoop op deze planeet zijn. De amerikaanse overheid heeft wat mij betreft net zoveelboter op hun hoofd als dat er tot nu toe al weg gelekt is met de hoogste olieconsumptie per hoofd van de bevolking ter wereld, maar nog steeds geen fatsoenlijke energie beperkende maatregelen willen treffen. De lobbies van olie bedrijven gewoon lekker hun eigen regels laten opstellen.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:02 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
BP had gewoon die blow-out preventer op orde moeten hebben! Ze hebben bewust het risico genomen om kosten te besparen![]()
. De verantwoordelijken moeten ze levenslang opsluiten.
Rarely Seen Pictures Of The Devastating Consequences Of The BP Disaster
http://www.informationclearinghouse.info/article25926.htm![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die hoefde er niet te zitten volgens de amerikaanse soepelere regeltjes. Dat deze wel in de rest van de wereld erop moet zitten zegt mijns inziens genoeg over hoe de VS zelf met het milieu en de regels die hierbij zouden horen omgaan.quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:12 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als de blowout preventer gewoon vervangen was geweest dan was deze puinzooi ook niet aangericht.
Onbegrijpelijk dat mensen dit "goed" praten.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:02 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
iedereen weet toch wat er gaande is? Waarom zie je niet vreselijke beelden van mishandelde vrouwen op TV uit somalie? Misschien om er rechten op die foto's zitten? Misschien omdat NOS niet weet dat die foto's er zijn? Misschien omdat het de NOS niet boeid, misschien omdat andere mensen deze foto's niet boeien. Bovendien zie ik vissen die onder de olie zitten, wie zegt me dat deze vissen zijn gestorven door de olie, er spoelen namelijk normaal ook zoveel beesten aan op stranden. Dat lek moet gewoon gedicht worden en klaar. Geef maar een melding in het reguliere nieuws als dat gedaan is.quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:15 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Waarom zie ik deze foto's trouwens niet in de reguliere media? Iedereen heeft het recht om te weten wat er gaande is.
Ik denk dat er elders nog veel meer olie en methaan gas. lekt, alleen dat vertelt men liever niet in het openbaar.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Toch wil de olie nog ergens heen, de druk van onder is enorm. Ik hoop toch zo dat er door het sluiten van alle ventielen niet ergens anders gaat lekken.
Al la het gedrag van onze tuinslang, die, als je de sproeikop teveel afknijpt (op nevelen zet), bij de aansluiting bij de kraan enorm begint te lekken.
quote:BP:olielek Golf van Mexico gedicht
` Het olielek in de Golf van Mexico is
gedicht.Dat meldt oliemaatschappij BP.
Het bedrijf zegt dat door de nieuwe kap
om het lek er geen olie meer het water
in stroomt.
Volgens BP-topman Wells is het voor het
eerst sinds de ontploffing op het BP-
olieplatform op 20 april dat er geen
olie meer wegstroomt.Onduidelijk is nog
of het lek definitief is gedicht:eerder
zei BP nog dat zelfs als er 48 uur geen
olie meer lekt,dat nog niet betekent
dat er een permanente oplossing is.
Sinds de explosie stroomden dagelijks
miljoenen liters olie de zee in.De ramp
heeft BP al miljarden dollars gekost.
quote:BP begins critical pressure tests in Gulf oil well
Thursday on a special "AC360°:" Three fishermen were the first to arrive on the scene after the explosion in the Gulf. They'll share never-before-seen photos and video at 10 p.m. ET Thursday on CNN.
New Orleans, Louisiana (CNN) -- A highly anticipated test designed to measure pressure within BP's ruptured Gulf of Mexico oil well began Thursday after a delay caused by leaking equipment.
The "well integrity test" will last at least six hours and could take up to 48 hours, the company said. BP suspended oil recovery operations during the testing process.
"Although it cannot be assured, it is expected that no oil will be released to the ocean during the test," BP said in a news release. "Even if no oil is released during the test, this will not be an indication that oil and gas flow from the wellbore has been permanently stopped."
The custom-made sealing cap, lowered in place earlier this week, has never been deployed at such depths or under such conditions and therefeore, there were no guarantees on how well it would contain the oil, BP said.
Video: BP fixes leaking line
Video: Allen talks progress
Video: Homeless pets in Gulf
Gulf disaster timeline RELATED TOPICS
Gulf Coast Oil Spill
BP
Gulf of Mexico
Earlier Thursday, BP replaced what is known as a choke line after a leak was discovered the day before when the company first attempted the crucial pressure test, said Senior Vice President Kent Wells.
BP plans to close off -- one by one -- the valves on the cap system through which oil can escape, said retired Adm. Thad Allen, the federal government's disaster response manager.
Scientists and engineers will monitor the pressure every six hours and evaluate the situation, Allen said. If at any time, the pressure is deemed too low -- meaning that oil is escaping through another source in the breached well -- the testing will stop, Allen said.
Allen compared low pressure in the well to a leaky garden hose that dribbles out water with your thumb pressed hard on the nozzle, Allen said.
If the pressure readings are sufficiently high, the valves on the stacking containment cap could remain closed and signal a beginning of the end to the catastrophe that began when the Deepwater Horizon drilling rig exploded April 20, killing 11 workers and triggering the relentless spill.
Allen said the cap was not designed to permanently shut in the well -- it was meant to move to a four-vessel containment system and assure redundancy in the event of a hurricane. But he said there could be a huge side benefit if the oil can be contained -- a "twofer," as he called it.
Allen said the more permanent solution to the spewing oil remains the two relief wells BP is drilling and expects to have them finished in August.
BP pumped drilling mud into those relief wells to mitigate risks during the pressure testing. The two wells intersect with the Macondo.
Oil recovery was stopped Wednesday ahead of the integrity test but resumed while BP was fixing the problem with the leaking choke line. It was stopped again with the testing under way.
Wells said BP collected 537,600 gallons of oil Wednesday. Government scientists estimate between 1.5 million to 2.5 million gallons are flowing into the Gulf every day.
A key question over the pressure tests was whether shutting the well was worth the risk, or whether they might cause fresh damage to the blowout preventer.
Een beetje voorbarig.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:12 schreef wolfrolf het volgende:
Oei oei oei! Er stroomt op DIT MOMENT dus geen olie de Golf in
quote:zie her en der dat men zegt het lek dicht te hebben, maar zat vanochtend nog even te kijken toen 1 webcam iets te ver door draaide. Sorry mensen maar het spuit nog lekker.
Valt me ook op dat meer cams het regelmatig niet doen en een aantal nu op de zandgrond en lege verte zijn gericht.
Je ziet niet meer de plek waar het zo lekt maar een ander deel van het gebied... mogen niet zien wat er werkelijk te zien is..
quote:Klopt. Als je kijkt op de onderste middencamera dan zie de schaduw van lekkende olie(?) in het metaal.....
]http://bit.ly/9gCCiF[/quote][/url]quote:Well Integrity Test Pressure May Indicate Leaks Below BP Gulf Oil Spill Sea Floor
http://tinyurl.com/23kagtz
BP_America Video: Get an up-close look of the substantial activity at the Gulf of Mexico oil spill site.
http://bit.ly/ct0cGq (via @cnn)
BP_America BP opened a new branch of operations yesterday in Destin, FL to bolster local oil spill cleanup.
http://bit.ly/beoSJE
BP_America BP forms a partnership with Verenium in continuing commitment to alternative energy sources:
http://bit.ly/avGbG2
kr3at NOAA Admits Toxic Corexit Dispersants May Be In BP Gulf Oil Spill Seafood
[url=http://bit.ly/9gCCiF
Op welke ROV zie jij dat dan. Deze link is veel handiger zie je ook namen er bij staan.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:18 schreef Revolution-NL het volgende:
Er lijkt nu weer olie uit de bodem te lekken, volgens mij uit een scheur in de zeebodem![]()
Zie cam's
http://jtnog.org/
Boa deep C ROV 2. Het is nu overigens stukken minder geworden maar als je goed kijkt zie je nog GAS / Olie uit de zeebodem koen.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:34 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Op welke ROV zie jij dat dan. Deze link is veel handiger zie je ook namen er bij staan.
De olie / gas lijkt periodiek uit de zeebodem te komen, nu is het inderdaad weer rustig.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:31 schreef Skazminko het volgende:
Ik zie nu nergens iets meer olie uitkomen.
Druk bouwt zich op en ze draaien telkens de schroeven wat strakker aan?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:34 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De olie / gas lijkt periodiek uit de zeebodem te komen, nu is het inderdaad weer rustig.
Wat kan de mogelijke verklaring hiervoor zijn? Anyone?
Het spuit nu weer uit de zeebodem.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:44 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Druk bouwt zich op en ze draaien telkens de schroeven wat strakker aan?
Het pruttelt een beetje. Ik ben geen geoloog om te vertellen of dat wat te betekenen heeft.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:47 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het spuit nu weer uit de zeebodem.
Helemaal links in beeld van ROV2
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:57 schreef boyv het volgende:
het idee om er een 'bom' op te gooien is uiteraard typisch Amerikaans. Russisch
Dat filmpje is al weken oud en is ook al eerder hier gepostquote:
Wat een bullshit topicquote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:54 schreef Revolution-NL het volgende:
Spannend draadje om te volgen
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1134140/pg20
Ja, echt lachen. Helaas doen de streams het niet bij mij dus ik kan niet mee kijken. Ik wil ook bubbeltjes zien en geele vlekjes op de sonar.quote:
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:20 schreef Jungpionier het volgende:
[..]
Ja, echt lachen. Helaas doen de streams het niet bij mij dus ik kan niet mee kijken. Ik wil ook bubbeltjes zien en geele vlekjes op de sonar.
edit: Nou de ardbeving is i.i.g. geen BS: http://earthquake.usgs.go(...)uakes/us2010yua6.php
Kan iemand me uitleggen waarom het nog nooit is gebeurd dat er door een aadbeving al die oliekamers zijn open gebarsten en er honderden lekken zijn ontstaan?quote:
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:44 schreef Jungpionier het volgende:
Kan iemand bij wie de live streams werken vertellen of nou echt alles ROVs naar boven zijn gehaald of is dat BS?
Dat is wel al vaker gebeurd, zie: asfalt vulkanen:quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:51 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Kan iemand me uitleggen waarom het nog nooit is gebeurd dat er door een aadbeving al die oliekamers zijn open gebarsten en er honderden lekken zijn ontstaan?
dankjewel.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:51 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er afgelopen uur twee ROV's omhoog gehaald, de rest van de feeds zijn weggevallen of op zwart gezet.
Er is nog meer één feed in de lucht van een ROV op de bodem.
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:58 schreef Jungpionier het volgende:
[..]
dankjewel.
Blijft toch wel de vraag waarom halen ze juist nu de cams weg dat ze aan het testen zijn of de cap werkt of niet?
Omdat ze door deze afsluiting kunnen meten wat de staat is van de bron. Ze kunnen dan te weten komen of er bijv. ergens anders ondergronds nog een lek is.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:13 schreef kurk_droog het volgende:
Leuk dat ze hem afsluiten maar waarom beginnen ze niet gewoon weer met het pompen van olie naar schepen?
Ik denk dat je liever de komende 10 jaar een booreiland hebt dan een schip wat dat betreft.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Op die manier trekken ze alsnog heel de bron leeg en is het wat dat betreft geen desinvestering...
Precies.. een schip is wat dat betreft een stuk minder rendabel. Daarbij heb je bij elke grote storm een probleem en moet de bron worden losgekoppeld etc.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:48 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik denk dat je liever de komende 10 jaar een booreiland hebt dan een schip wat dat betreft.
Anders plaats je even een filmpje van meer dan een maand oud met veel geruchten en 'hear say' die nu niet waar blijken te zijnquote:
Hahaquote:Op zondag 18 juli 2010 12:59 schreef mediacurator het volgende:
Het zeewater wordt getest in dit filmpje, een van de monsters vh zeewater explodeert later in het lab!![]()
Water Samples Prove Toxic, Sample EXPLODES! Must Watch!!
Maak je niet druk manquote:Op zondag 18 juli 2010 12:59 schreef mediacurator het volgende:
Het zeewater wordt getest in dit filmpje, een van de monsters vh zeewater explodeert later in het lab!![]()
Water Samples Prove Toxic, Sample EXPLODES! Must Watch!!
quote:
Het constante negativisme wat sommige hier uitdragen.quote:Op maandag 19 juli 2010 11:29 schreef Revolution-NL het volgende:
Het optimisme in dat nieuwsbericht ook
Nou voor ons dan hoeveel methaan ontsnapt er op dit moment hierdoor? En kun je ons dan ook vertellen hoeveel methaan op dit moment al aan het ontsnappen is uit ontdooiende permafrost gebieden.quote:This is far from over!!!!!
Ben erg nieuwsgierig wat de uitwerking van Corex blijkt te zijn en wat de gevolgen kunnen zijn van al dat methaan wat ontsnapt. Grote hoeveelheden methaan hebben namelijk de potentie om het klimaat te veranderen.
quote:
Van de FP mag de tekst er vast wel bijquote:Experts hebben ontdekt dat er gassen uit de zeebodem opborrelen in de buurt van het net afgesloten olielek in de Golf van Mexico. Het opborrelen van koolwaterstoffen kan betekenen dat er olie wegstroomt uit het gebied bij de bron.
Thad Allen, die namens de Amerikaanse overheid het bestrijden van de olieramp coördineert, heeft oliemaatschappij BP opdracht gegeven binnen 24 uur een plan in te dienen voor het heropenen van de bron. Dit moet zo snel mogelijk gebeuren als er inderdaad olie wegsijpelt. In zijn zondag (lokale tijd) gepubliceerde brief aan BP repte Allen ook van andere, niet nader omschreven, onregelmatigheden bij de oliebron.
BP plaatste vorige week een nieuwe kap op de lekkende olieput op 1500 meter diepte. Daardoor stroomt voor het eerst sinds 20 april geen olie meer in zee. Sinds donderdag voert BP tests uit om te zien of de boorput en de zeebodem tegen de druk bestand zijn nu het olielek is afgesloten.
BP erkende eerder op de dag dat er wat bubbels verschenen bij de bron, maar bleef optimistisch dat de kap kon blijven zitten. "Op twee plaatsen hebben we een paar bubbels gezien. Dit is niet ongewoon, maar we houden alles nauwlettend in de gaten." Hoofd operaties bij BP, Doug Suttles, noemde de testresultaten na drie dagen bemoedigend. Volgens hem steeg de druk in de bron langzaam zoals verwacht.
In april verwoestte een explosie het door BP geëxploiteerde olieplatform Deepwater Horizon, dat na de ontploffing zonk. Sindsdien stroomden vele miljoenen liters olie de zee in.
Ga je dan ook over je nek als je de Shell reclame ziet over een schoner milieu en "Let's go!"? Terwijl je weet dat Shall zo'n beetje schijt heeft aan alle regels en afspraken in Nigeria en gewoon het milieu daar naar de kloten helpt?quote:Op maandag 19 juli 2010 11:50 schreef Mercer het volgende:
Ik zag gisteren, sinds tijden, een tankauto van BP rijden met in koeieletters achterop:
"BP Ultimate, voor een schoner milieu"
Mag ik even een teiltje?![]()
Nee, want de vervuiling van Shell staat niet in verhouding tot wat BP heeft veroorzaakt. Maar, ik snap wat je wil zeggen en hoop dat Shell beterschap daarin gaat tonen.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:06 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Ga je dan ook over je nek als je de Shell reclame ziet over een schoner milieu en "Let's go!"? Terwijl je weet dat Shall zo'n beetje schijt heeft aan alle regels en afspraken in Nigeria en gewoon het milieu daar naar de kloten helpt?
Volgens een uitzending van Zembla is de olievervuiling in Nigeria vele malen erger dan de BP vervuiling. Shell is al vele tientallen jaren actief met oliewinning in dat gebied, omdat de vervuiling door Shell over een langere periode gaat en weinig media aandacht krijgt denken velen dat het wel meevalt, maar vraag het de lokale bevolking daar maar eens.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:11 schreef Mercer het volgende:
[..]
Nee, want de vervuiling van Shell staat niet in verhouding tot wat BP heeft veroorzaakt.
Geen idee, kwam deze beelden tegen.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:49 schreef marcel-o het volgende:
is er geen beter beeld van? dit is een gecamde cam
quote:NATO Orders Canadian Troops To US As ‘Super Weapon’ Prepared To End Gulf Oil Spill
It is possible (but not certain) that the US will nuke the Gulf of Mexico in an attempt to stop the oil spill but the question remains: is this the best solution?
New reports circulating in the Kremlin today prepared for Prime Minister Putin by the foreign military intelligence directorate (GRU) state that NATO’s Chairman of the Military Committee Admiral Giampaolo Di Paola has ordered 2,400 Canadian Military Forces to prepare for deployment in the United States oil stricken Gulf Coast region.
As we had previously reported on in our July 4th report “NATO Orders All “Critical Assets” Moved 100 Miles Inland From Gulf Oil Spill Region”, Admiral Di Paola has taken defacto control from President Obama over this historic catastrophe over fears the American leader and his elite allies were using this disaster to reap untold billions in profits, and we had, likewise, reported on in our June 16th report “Obama To Earn Nearly $85 Million From Gulf Oil Disaster”.
Admiral Di Paola’s ordered movement of these Canadian Military Forces follows his ordering of 7,000 US Marines to the Central American Nation of Costa Rica so as to have a better positioning of troops on both sides of the Gulf of Mexico should further disasters occur, and as we had also previously reported on in our July 8th report “NATO Orders 7,000 US Marines To Costa Rica As Gulf Oil Disaster Quake Fears Grow”.
These latest moves by NATO of its forces in response to this catastrophe are occurring at the same time that BP is announcing it has successfully attached a new cap on their leaking deepwater oil well and is preparing to test it in what it says is an effort that will “effectively” shut it.
These reports, however, state that BP’s new capping of this well, and if successful, would stem very little of the oil and methane gas escaping into the Gulf and appears designed as a “gimmick” to fool the American public and keep their attention diverted from the actual location of this spill which is coming from the fractured seafloor itself, and as we had previously reported on in our June 10th report “Scientists Warn Gulf Of Mexico Sea Floor Fractured “Beyond Repair”.
To BP’s truer plan to stop this catastrophe through the use of a ‘Super Weapon’ we can read as reported by the Salem News Service, and which, in part, says:
“In a desperate attempt to stop a huge area of the Gulf ocean floor from possibly rupturing due to subterranean methane gas (leading to a calamity no human has ever seen) BP has ripped a page from science fiction books.
The giant oil company is now quietly preparing to test a small nuclear device in a frenzied rush against time to quell a cascading catastrophe. If successful they will have the capability to detonate a controlled fusion generated pulse.
While the world watches BP’s attempt to contain the oil gusher at the former Deepwater Horizon site, company officials have given the green light on an astounding plan to use what is known as a nuclear EPFCG charge if all else fails.”
Not being realized by the American public about this massive oil leak is that when this well exploded it destroyed all of the piping leaving nothing for BP to seal, and as reluctantly admitted this past Friday by US Coast Guard Admiral (Ret.) Thad Allen who was appointed by Obama as the National Incident Commander for this disaster.
The effects upon the Gulf of Mexico from the unstrained release of oil and methane gas, as well as the toxic dispersant being used by BP, can only be described in the most apocalyptic terms after US scientists reported this week that it is becoming what they term a “Dead Zone” killing everything it touches not able to flee.
Reports from this region are also painting a grim picture of the effects of this spill upon Gulf regions human population, especially those American workers hired by BP to cleanup oil stained beaches and marsh lands exposed to the dispersement chemical 2-butoxyethanol that has been detected at levels up to 10 parts per million (ppm) in more than 20 percent of offshore responders and 15 percent of those near shore.
And as concerns grow over the potentially catastrophic death toll that could arise from this disaster, new reports from the US are stating that within the past 72 hours American Military forces have begun moving into the affected areas and setting up roadblocks and terrifying the people who live there.
Unfortunately for the American people they have not been allowed to know the full scale of this catastrophe due to their government suppressing the news about what has been happening by barring reporters from getting near the spill or the affected beaches. So enraged were the US media about this ban on reporting it caused Admiral (Ret.) Allen to rescind it yesterday.
But to the worst potential outcome of this disaster we note a warning being sounded by a bio-chemical engineer named Gregory Ryskin from the United States’ Northwestern University’s who states that BP’s Deepwater Horizon drilling operation may have triggered an irreversible, cascading geological apocalypse that will culminate with the first mass extinction of life on Earth in many millions of years.
According to Ryskin, the oil giant BP drilled down miles into a geologically unstable region and may have set the stage for the eventual premature release of a methane mega-bubble that has worried scientists due to their concern that the same series of catastrophic events that led to Worldwide death in the past may be happening again-and no known technology can stop it.
Important to note in all of these events is this disaster being used by powerful elite forces to prepare the American people for a World they no nothing about but will, beyond all doubt, see them reduced to nothing more than debt-slaves as the rich and powerful continue their raping of the US economy and the destruction of their environment.
One surely wonders these days when these people will ever awaken from their long slumber to realize that their once sought after “American Dream” has turned into an “American Nightmare”, all occurring as these same people neglected to remember one of the most time-honored and fundamental facts of human existence, that the future for our children rests in what we do today, and, perhaps, best articulated by the great American Revolutionary War Patriot Thomas Paine who said, “If there must be trouble, let it be in my day, that my child may have peace.”
Today in a very troubled America her children call out for that peace, one can only hope that their parents are listening.
Of youtube filmpjes met "truth" in de titelquote:Op maandag 19 juli 2010 21:18 schreef jeoff het volgende:
Ik heb in ieder geval een ding geleerd: Websites die termen als SCHOCKING of MUST SEE, erbij vermelden zijn vaak niet serieus te nemen.
Wat ik wel nu zie op ROV1 is dat de BOP zelf een klein beetje aan het lekken is. Kijk maar naar de druppels olie die eruit ontsnappen. Hoe serieus dat verder is weet ik niet.
Ja weer zo'n leuk artikel vol met aannames en halve waarheden. Oa. de bron van Gregory Ryskin klopt niet:quote:Op maandag 19 juli 2010 21:21 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Geen idee, kwam deze beelden tegen.
Hier nog een interessant artikel:
[..]
Je lacht ermee, maar gebruikt wel zelf de term Schokkend! in je berichtquote:Op maandag 19 juli 2010 21:22 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Of youtube filmpjes met "truth" in de titel
Dat wilde IK net zeggen.quote:Op maandag 19 juli 2010 21:27 schreef jeoff het volgende:
[..]
Je lacht ermee, maar gebruikt wel zelf de term Schokkend! in je bericht
quote:Op maandag 19 juli 2010 21:26 schreef jeoff het volgende:
[..]
Ja weer zo'n leuk artikel vol met aannames en halve waarheden. Oa. de bron van Gregory Ryskin klopt niet:
http://www.businessinsider.com/gregory-ryskin-methane-2010-7
Zo is er nog wel meer op te noemen.
quote:Methane hydrates are the volatile compounds that have been released in large quantities in the Gulf of Mexico. They may suffocate aquatic life or cause a pressure explosion. But they probably won't poison the atmosphere and destroy 96 percent of life on earth.
Een scheurende zeebodem vind ik redelijk schokkend ja. De hele situatie ansich met de berichtgeving eromheen vind ik schokkend. Zeker als je het vergelijkt met het lullige griepje van vorig jaar waar de hele wereld van op zijn kop stond.quote:Op maandag 19 juli 2010 21:27 schreef jeoff het volgende:
[..]
Je lacht ermee, maar gebruikt wel zelf de term Schokkend! in je bericht
OMGquote:BP says Gulf oil seep may not be from its well
LONDON July 19 (Reuters) - Oil giant BP Plc (BP.L) said a seep detected in the Gulf of Mexico may not be related to its blown out Macondo well, which has caused the biggest offshore oil spill in U.S. history.
Spokesman Robert Wine said on Monday that BP engineers were the source of information behind comments from the government's top official overseeing the spill response effort, Admiral Thad Allen, that a seep was detected "a distance from the well".
"The data is being reviewed by the government's technical team," Wine said.
Last week a cap was placed on the well, halting the flow of oil for the first time in three months.
If the data confirmed that Macondo was the source of the seep, the choke on the cap would be opened, and oil flowed to support vessels on the surface, Wine said. (Reporting by Tom Bergin; editing by Simon Jessop)
Dat onderwater leven erdoor kan stikken, en dat er een druk-explosie kan ontstaan wordt door niemand ontkend, ook de regering van de VS niet. Daarom komt de regering er ook openlijk voor uit dat ze snel de bron weer open willen hebben, en BP hiervoor ook de opdracht hebben gegeven.quote:Op maandag 19 juli 2010 21:32 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Quote uit bovenstaande link
[..]
Vooralsnog zie ik nog genoeg ingredienten voor een horror scenario.
Vorig jaar maakte we ons druk om een griepje, anno 2010 "negeren" we de grootste millieuramp uit de geschiedenis.
Dat artikel wordt vreemder naar mate je verder leest, naar het einde toe veranderd het in complete waanzin.quote:Op maandag 19 juli 2010 21:21 schreef Revolution-NL het volgende:
Hier nog een interessant artikel:
[..]
Wat? Zou goed kunnen, is ook al door meer mensen genoemd dat er meer gaten in de grond zitten die eventueel, buiten de Deep Horizon om, lekken, maar dat we dat pas nu zien, omdat er allerlei ROV's overheen vliegen.quote:
Waarom weer die OMG? BP gaf gisteren nog aan dat ze bij andere bronnen soortgelijke bubbels omhoog hebben zien komen. Dat was een 'normaal' fenomeen. Het is dus nu ook normaal dat ze eerst monsters nemen van de methaan om die te analyzeren. Ze kunnen dan zien of het uit de bron komt of niet (luister maar naar de Techincal Briefing van BP).quote:
True dat hoor je mij ook niet zeggen. Ik zeg alleen waar rook is,is vuur.quote:Op maandag 19 juli 2010 21:46 schreef rimidalw het volgende:
[..]
Dat artikel wordt vreemder naar mate je verder leest, naar het einde toe veranderd het in complete waanzin.
Ik geloof best dat BP dingen verzwijgt of stil houdt, maar dat betekent niet dat elk onzin artikel waar is
Doe nu niet alsof men nog controle heeft over de situatie wat dat heeft men niet.quote:Op maandag 19 juli 2010 21:49 schreef jeoff het volgende:
[..]
Waarom weer die OMG? BP gaf gisteren nog aan dat ze bij andere bronnen soortgelijke bubbels omhoog hebben zien komen. Dat was een 'normaal' fenomeen. Het is dus nu ook normaal dat ze eerst monsters nemen van de methaan om die te analyzeren. Ze kunnen dan zien of het uit de bron komt of niet (luister maar naar de Techincal Briefing van BP).
Daarna kunnen ze altijd nog de bron weer open zetten. Denk je nou echt dat BP zelf wil dat de bodem open scheurt??
Ik zie de ernst zeer zeker in van deze situatie (zie mijn bijdragen in de afgelopen 7 topics over dit onderwerp). Waar IK me aan irriteer is dat er in dit serieuze topic steeds weer BNW bronnen worden aangehaald met onrealistische doomsday scenarios.quote:Op maandag 19 juli 2010 21:51 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
.
Ik irriteer mij alleen aan het feit dat mensen de hele situatie bagataliseren en/of de ernst er niet van inzien.
Ja op dit moment hebben ze een bepaalde (maar geen volledige) controle ja. Ze kunnen de druk meten etc. En BP willen dus ECHT niet dat de zeebodem scheurt. Als de data die zij binnen krijgen hiertoe aanleiding geeft zullen ze de bron meteen weer open zetten om de druk te verlagen.quote:Op maandag 19 juli 2010 21:52 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Doe nu niet alsof men nog controle heeft over de situatie wat dat heeft men niet.
Net alsof BP "in control" is. Misschien doen ze hun best maar daar houd het echt mee op.
Daarnaast moet je altijd in je altijd onthouden dat het een commercieel bedrijf betreft met veel macht. De belangen van een corperatie van dergelijke omvang zijn anders dan die van de US gov
quote:Op maandag 19 juli 2010 21:54 schreef jeoff het volgende:
[..]
Ik zie de ernst zeer zeker in van deze situatie (zie mijn bijdragen in de afgelopen 7 topics over dit onderwerp). Waar IK me aan irriteer is dat er in dit serieuze topic steeds weer BNW bronnen worden aangehaald met onrealistische doomsday scenarios.
Denk je nou echt dat ze niet weten van lekkages die ze zelf gemaakt hebben?quote:Op maandag 19 juli 2010 21:47 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Wat? Zou goed kunnen, is ook al door meer mensen genoemd dat er meer gaten in de grond zitten die eventueel, buiten de Deep Horizon om, lekken, maar dat we dat pas nu zien, omdat er allerlei ROV's overheen vliegen.
Maarja, dat pas niet in je grote-DOEM scenario, dus is het onzin heJa het is erg, maar jij maakt het wel heel zwart-wit, zal wel meevallen, ze doen hun best om dit op te lossen, meer kun je niet vragen...
quote:Op maandag 19 juli 2010 21:56 schreef jeoff het volgende:
[..]
Ja op dit moment hebben ze een bepaalde (maar geen volledige) controle ja. Ze kunnen de druk meten etc. En BP willen dus ECHT niet dat de zeebodem scheurt. Als de data die zij binnen krijgen hiertoe aanleiding geeft zullen ze de bron meteen weer open zetten om de druk te verlagen.
Zou goed kunnen, was niet hun 1e prioriteit. Pijp moest dicht, nu kan men pas gaan controleren of die lekkages er bij horen of niet. Stroom het harder nadat de BOP is gesloten en is het hetzelfde spul? Zelfde bron.quote:Op maandag 19 juli 2010 21:59 schreef Relko het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat ze niet weten van lekkages die ze zelf gemaakt hebben?
Ja je hebt gelijk.. Op dit moment is de bron niet dicht, en relief wells zijn nog nooit succesvol geblekenquote:Op maandag 19 juli 2010 21:59 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Een constructieve oplossing voor het lek is er simpelweg niet. Men kan de situatie ligt sturen maar nogmaals men heeft op het grote geheel totaal GEEN grip. Wat dat betreft zijn we allen overgeleverd aan de natuur.
De mensheid heeft tot dusver geen oplossing en er treden alleen maar meer complicaties op.
De situatie is niet onder controle, klaar. Men is constant aan het improviseren. Daarnaast is de bron inderdaad niet dicht .quote:Op maandag 19 juli 2010 22:05 schreef jeoff het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk.. Op dit moment is de bron niet dicht, en relief wells zijn nog nooit succesvol gebleken
Doe niet zo irritant bijdehand dom figuur, relieve wells werken wel, alleen om er een succesvol aan te brengen lukt meestal niet in een keer en laten we daar nou net geen tijd voor hebben door het oxideren van die pijp. Lees je in voor je als een laffe struisvogel komt trollen. Als dat gat niet snel dicht zit zijn de rapen gaar.quote:Op maandag 19 juli 2010 22:05 schreef jeoff het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk.. Op dit moment is de bron niet dicht, en relief wells zijn nog nooit succesvol gebleken
quote:Op maandag 19 juli 2010 22:39 schreef Maron het volgende:![]()
[quote]Op maandag 19 juli 2010 22:12 schreef Relko het volgende:
[..]
Doe niet zo irritant bijdehand dom figuur, relieve wells werken wel, alleen om er een succesvol aan te brengen lukt meestal niet in een keer en laten we daar nou net geen tijd voor hebben door het oxideren van die pijp. Lees je in voor je als een laffe struisvogel komt trollen. Als dat gat niet snel dicht zit zijn de rapen gaar.
[/quot
Zucht....
Ook moeilijk communiceren, in jouw geval.quote:Op maandag 19 juli 2010 23:00 schreef Maron het volgende:
[..]
Moeilijk om je fatsoen te bewaren als the world is falling apart hè..?
quote:Op maandag 19 juli 2010 22:54 schreef marcel-o het volgende:
SHOCK: Water "sample exploded" when chemist tested for oil; "Most likely" methane or Corexit (VIDEO)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The BP president said yesterday that the company would survive. That's like someone running over your dog and saying, 'Don't worry, my car is fine.'" —Jimmy Fallon
"Have you been following the big oil spill in the Gulf of Mexico? Or as we call it now, the Dead Sea."
"British Petroleum said today that if this spill gets worse, they may soon have to start drilling for water."شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
Zo dat was weer een flinke storm in een glas water dat paranoide gedoe hier en de vage websites die sommige hier voor een altijd kloppend orakel aanhouden.quote:Toch geen nieuw lek Golf van Mexico
Uitgegeven: 19 juli 2010 22:46
Laatst gewijzigd: 20 juli 2010 06:17
HOUSTON - Gassen die uit de zeebodem opborrelen in de buurt van het net afgesloten olielek in de Golf van Mexico, hebben een natuurlijke oorzaak die niets te maken heeft met het lek.
© AFPDit hebben wetenschappers na onderzoek geconcludeerd, zo liet BP maandag weten.
Eerder werd gevreesd dat de bubbels aanwijzingen waren voor een nieuw lek, nadat BP vorige week een nieuwe kap had geplaatst over de oliebron.
Daardoor loopt de druk op in het boorgat, wat voor nieuwe lekkage op andere plekken zou kunnen zorgen.
Druk verlagen
Doordat de opborrelende gassen niet op een nieuw lek duiden, hoeft de nieuwe kap dus niet te worden geopend om de druk in de oliebron te verlagen.
Thad Allen, die namens de Amerikaanse overheid het bestrijden van de olieramp coördineert, heeft BP maandag toegestaan de test op de afsluitkap met 24 uur te verlengen
Zoals gewoonlijk.. maar als ik dat eerder breng ben ik irritant bijdehandquote:Op dinsdag 20 juli 2010 08:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zo dat was weer een flinke storm in een glas water dat paranoide gedoe hier en de vage websites die sommige hier voor een altijd kloppend orakel aanhouden.
Hoe kan die pijp oxideren dan? Je beschuldigt andere mensen van domheid, maar ik vind deze opmerking behoorlijk domquote:Op maandag 19 juli 2010 22:12 schreef Relko het volgende:
Doe niet zo irritant bijdehand dom figuur, relieve wells werken wel, alleen om er een succesvol aan te brengen lukt meestal niet in een keer en laten we daar nou net geen tijd voor hebben door het oxideren van die pijp. Lees je in voor je als een laffe struisvogel komt trollen. Als dat gat niet snel dicht zit zijn de rapen gaar.
Weet je ook hoe laat? Kan ik even posities innemen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:31 schreef semexo het volgende:
De druk bouwt zich ondergronds steeds meer en meer op tot het mis gaat.
Diverse (esp) bronnen zeggen dat de zeevloer in de Golf van Mexico explodeert op 22 juli (23 juli amerikaanse tijd)
Er zal dan een onnoemelijke hoeveelheid olie en methaan in 1 keer vrijkomen.
Zie de voorspellingen van Brian Ladd, die al dagen voor de Deepwater Horizon oil rig explodeerde al op papier had staan dat dit ging gebeuren...
Brians Dreams: Ramp BP in de nacht van 22 op 23 juli?
en hier zeer interessant hoe crop-circles refereren naar BP, de Deep Water Horizon en de grote zeebodemexplosie op 22/23 juli:
http://www.33mm.eu/actueel20/index.htm
Bel even, kom ik erbij staan met popcorn en colaquote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:35 schreef Mercer het volgende:
[..]
Weet je ook hoe laat? Kan ik even posities innemen.
Neem ik de doritos met dipsaus meequote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:50 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Bel even, kom ik erbij staan met popcorn en cola
En we bagataliseren weer verder. Lekker voorbarig zijn we weer. Zullen we eerst nog een maandje aankijken.quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:40 schreef jeoff het volgende:
Ok nu weer even naar de serieuze bronnen:
Er wordt al weken gespeculeerd over het feit dat er ook olie lekt uit de grond een paar KM verderop, maar dat blijkt van een andere bron te zijn die al jaren verlaten is. Er bestaan 27000 (!) verlaten bronnen in de Golf die nooit gecontroleerd worden op lekkages![]()
De kap houdt nog goed dus voorlopig laten ze die nog zitten. Het lijkt erop dat de regering (Thad Allan als hoofd van dit project) ook begint in te zien dat de staat van de huidige bron goed genoeg is om deze gesloten te laten. Het boren van de Relief wells gaat ook nog altijd goed
De kleine lekkages in de BOP waaruit olie druppelt (zoals je op sommige beelden goed kunt zien) worden als niet ernstig beschouwd en vergeleken met olie dat wel eens uit je auto lekt.
Bron:
http://www.pnj.com/articl(...)-from-different-well
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |