En hoe zit het met Hennep plastic?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:41 schreef Jungpionier het volgende:
Tuurlijk kunnen wij zonder olie leven!
Ja, jammer, geen goedkoope chemische "speelgoed" troep uit China meer.
Er zijn veel alternatieven en als de olie industrie niet continue de ontwikkeling van de alternatieven zou tegen werken zouden we al stappen verder zijn.
hier een paar links maar iederen die echt geinteresseerd is kan het via google vinden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bioplastic
http://www.technologyreview.com/biomedicine/23940/
http://gizmodo.com/503391(...)e-a-long-time-coming
http://en.wikipedia.org/wiki/Natural_rubber
http://www.japanfs.org/en/pages/025561.html
http://business.timesonli(...)s/article1459141.ece (in plaats van voedsel gebruiken)
Het begin van de technologie is er al, er moet alleen meer geld in woorden gestopt. Maar je kan dan niet meer rijk woorden door het zwarte bloed van moeder aarde te jatten en per vat te verkopen aan een industrie die je zelf in stand houd...
Verder konden wij 200 jaar geleden ook leven zonder olie. Dus dood gaan we zeker niet. Het is een kwestie van aanpassing. Van een verslaving af komen is altijd moelijk maar het is te doen.
Maar als we blijven volhouden dat we zonder olie niets kunnen, en daarom maar vrolijk verder moeten gaan met de verslaving dan is dat gewoon een tunnelvisie uit gemakzucht.
Sick bastardsquote:Mensen worden ziek en toch is olie niet giftig volgens BP
BP is al weken het risico van de aanspoelende olieresten op de Amerikaanse kust aan het minimaliseren. Er is helemaal geen risico voor de gezondheid, maar toch zoeken veel mensen hun arts op nadat ze in de buurt van de getroffen stranden geweest zijn. Vooral onzichtbare olieresten blijken gevaarlijk.
Ryan Heffernan is een vrijwilliger in Santa Rosa. Toen ze een zak met olieresten zag drijven, liep ze naar medewerkers van BP om te vragen of ze konden ingrijpen. "Sorry mevrouw, we mogen niet in de oceaan gaan. Die is besmet", zeiden ze. Ryan ging dan maar zelf het water in om de zak te halen. Een dag eerder had ze ook al in het water gezwommen. Toen waren er nog helemaal geen tekens van olie te bespeuren. "Ik wou een laatste keer gaan zwemmen voor de olie zou toeslaan", zei ze. Een dag na het incident met de zak moest Ryan naar de dokter omdat haar benen vol uitslag stonden.
Onzichtbare kwallen
Kleine olieresten en chemische stoffen van BP zijn niet altijd zichtbaar, maar toch kunnen ze de gezondheid schaden. Waarom wagen zoveel mensen zich dan toch nog in het water? En waarom is er geen verbod uitgevaardigd om in die zones te gaan zwemmen? Een reporter van de Huffington Post zag hoe medewerkers van BP op Pensacola Beach olieresten en zand aan het wegscheppen waren. Toen de zon opkwam lieten ze het strand achter en even later kwamen families met kinderen zwemmen in de oceaan.
Personeel van BP draagt bovendien speciale schoenen om het contact met de olie te vermijden. De beelden van badgasten op diezelfde stranden lijken dan toch wel heel vreemd. Vooral omdat het verhaal van Ryan geen geïsoleerd incident blijkt te zijn. Veel mensen keerden met huidklachten terug nadat ze in de oceaan gingen zwemmen. Ze omschrijven het als beten van "onzichtbare kwallen". Vrijwilligers die schildpadden willen redden, melden voortdurend dat ze last hebben van uitslag en zelfs bronchitis.
bron
Ja het is echt bizar.. Mijn vrienden/familie aldaar vertikken het om te zwemmen in die gifitige zooi, maar zowel toeristen als lokalen zwemmen in het water. Zelfs kinderen. Ongeloofelijk.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 14:29 schreef Skazminko het volgende:
Zwemmen in een olie vervuilde zee? Echt waar? Zijn ze echt zo dom?
Ze gaan het ook niet afsluiten, alleen een nieuwe kap eropzetten die beter aansluiten die (als het goed werkt) 100% van de olie naar boven sluist. Er is dus geen spraka van extra druk op de BOP.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 15:32 schreef gebrokenglas het volgende:
MAar dat was toch het probleem: dat als ze de zaak te dicht afsluiten, dat de druk in de BOP en daaronder zover oploopt dat er mogelijk (extra) scheuren in de zeebodem gaan ontstaan?
Is dat niet een beetje doen aan symptoonbestrijding, dat betekend dat BP de komende jaren onafgebroken op deze manier de olie zal moeten aftappen net zolang dat de bron leeg is (het lek zit er dan nog steeds)quote:Op zaterdag 10 juli 2010 16:26 schreef jeoff het volgende:
[..]
Ze gaan het ook niet afsluiten, alleen een nieuwe kap eropzetten die beter aansluiten die (als het goed werkt) 100% van de olie naar boven sluist. Er is dus geen spraka van extra druk op de BOP.
quote:BP honcho Tony Hayward had a good oily time last month in Houston, TX, watching World Cup soccer in a bar with a woman -- not his wife -- and in a supreme irony ... he ordered seafood.
Het lijkt erop dat het werkt. Ik zie op dit moment geen olie meer lekken.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 16:26 schreef jeoff het volgende:
[..]
Ze gaan het ook niet afsluiten, alleen een nieuwe kap eropzetten die beter aansluiten die (als het goed werkt) 100% van de olie naar boven sluist. Er is dus geen spraka van extra druk op de BOP.
Tsja. Ik zou niet graag in zijn schoenen willen staan.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:58 schreef Radegast het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Looks like he got his life back.
Uuuuuhm, het lekt nu juist ongeremd de zee in voor 2 dagen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:34 schreef Woeiwoei het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat het werkt. Ik zie op dit moment geen olie meer lekken.
Zie: Olie cams
Heb je gelijk in, zou ook niet met die man willen ruilen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:04 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Tsja. Ik zou niet graag in zijn schoenen willen staan.
Wherever he goes wordt hij aangegaapt en uitgescholden.
Is hij nu al geplaatst dan? Daar zouden ze toch 2 dagen voor nodig hebben?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:34 schreef Woeiwoei het volgende:
[..]
Op hoop van zegen dan maar.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:13 schreef Hare het volgende:
http://bp.concerts.com/go(...)hkentwells070910.htm
Nieuwe update van Kent Wells over het plaatsen van de nieuwe cap en de gevolgen.
Zou toch wel een mooi weekend zijn wanneer we èn Wereldkampioen worden en de olie zo goed als bedwongen is
Ow, dat wist ik nietquote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:10 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Uuuuuhm, het lekt nu juist ongeremd de zee in voor 2 dagen.
Maandag gaat die Tophat 10 er pas op.
Ik ben sceptisch en denk dat het mooier wordt gebracht dan het echt is. Dalijk breekt die flens af ofzo en trekt die hele buis kromquote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:28 schreef gebrokenglas het volgende:
De uitleg van Kent gezien. Interessante ontwikkelingen.
Ik wist niet dat ze hier dusdanig mee bezig zijn. Het klinkt goed, dit allemaal.
Als ik zijn uitleg goed begrepen heb, gaan ze alsnog de flens afzagen en voorzien van een nieuw opzetstuk om vervolgens een passende nieuwe trechter te plaatsen. Dat met die flens wegzagen had ik al in een eerder topic voorgesteld. Vreemd dat ze dit nu pas willen proberen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:13 schreef Hare het volgende:
http://bp.concerts.com/go(...)hkentwells070910.htm
Nieuwe update van Kent Wells over het plaatsen van de nieuwe cap en de gevolgen.
Zou toch wel een mooi weekend zijn wanneer we èn Wereldkampioen worden en de olie zo goed als bedwongen is
Niet de hele vloot maar sommige schepen, en aangezien ze ongeveer 20 vermoedens in het stuk hebben zitten en 1 van die vermoedens waarom die schepen verplaatst worden, dat de thuisbasis van die schepen te vervuild zou zijn door die olie.quote:Op zondag 11 juli 2010 08:05 schreef ender_xenocide het volgende:
Volgens costericaanse media is Amerika zijn vloot aan het verplaatsen van de Golf van Mexico naar Costa Rica....
http://www.welovecostaric(...)te_To_Costa_Rica.cfm
Ik ook niet, maar kan wel zien dat de olie weer onghinderd weglekt |(was voorspeld) en dat ik kan zien dat ze voorbereidingen aan het treffen zijn om een nieuwe kap te plaatsen.quote:Op maandag 12 juli 2010 18:05 schreef wolfrolf het volgende:
Van die cams word ik nu ook niet veel wijzer.
Kan iemand mij uitleggen wat ik daar op Skandi - ROV 2 nog zie?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:34 schreef Woeiwoei het volgende:
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 07:33 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen wat ik daar op Skandi - ROV 2 nog zie?
Lekt het nou nog steeds vrijelijk de zee in?
Op alle mogelijke manieren en zoveel als ze maar in water kunnen pompen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:18 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Is BP trouwens nog steeds met corex bezig?
Dat zou geweldig nieuws zijn hoewel dit nog geen structurele oplossing is. Dat zou betekenen dat ze die olie moeten afvoeren met tankers totdat de bron leeg isquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:44 schreef jeoff het volgende:
De nieuwe kap zit erop! Met deze kap kunnen ze in het gunstigste geval de hele bron afsluiten aangezien de 'kap' echt helemaal vastgeschroefd zit op de BOP (en dus gesealed is).
Ze gaan de komende uren de integriteit van de bron testen door hem helemaal af te sluiten. Er zou dan , voor het eerst sinds de explosie, geen olie meer in zee moeten stromen.
http://www.bp.com/genericarticle.do?categoryId=2012968&contentId=7063637
The three ram capping stack was installed on the Deep Water Horizon LMRP at 7 p.m. CDT. The stack completes the installation of the new sealing cap.
Following installation of the capping stack and in line with the procedure approved by the National Incident Commander and Unified Area Command, the well integrity test will begin July 13 on the MC252 well.
For the duration of the test, which will be a minimum of 6 hours and could extend up to 48 hours, the three ram capping stack will be closed and all sub-sea containment systems (namely, the Q4000 and Helix Producer) will be temporarily suspended, effectively shutting in the well. It is expected, although cannot be assured, that no oil will be released to the ocean for the duration of the test. This will not however be an indication that flow from the wellbore has been permanently stopped.
Information gathered during the test will be reviewed with the relevant government agencies including the federal science team to determine the way forward. Options include reinstatement of containment as well as extending the test duration beyond 48 hours.
The sealing cap system never before has been deployed at these depths or under these conditions, and its efficiency and ability to contain the oil and gas cannot be assured.
The Helix Producer containment system started operations on July 12. The Q4000 containment system continues to capture oil and gas from the MC252 well and flare the hydrocarbons safely at the surface
Relief well operations continue throughout this period and remain the sole means to permanently seal and isolate the well.
wauw, wat een link zeg. Met uitleg formaties en BP.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:54 schreef Revolution-NL het volgende:
Tsunami alert for Mexican Gulf on July 23!!![]()
http://www.33mm.eu/actueel20/index.htm
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zie geen verandering?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:44 schreef jeoff het volgende:
De nieuwe kap zit erop! Met deze kap kunnen ze in het gunstigste geval de hele bron afsluiten aangezien de 'kap' echt helemaal vastgeschroefd zit op de BOP (en dus gesealed is).
Ze gaan de komende uren de integriteit van de bron testen door hem helemaal af te sluiten. Er zou dan , voor het eerst sinds de explosie, geen olie meer in zee moeten stromen.
http://www.bp.com/genericarticle.do?categoryId=2012968&contentId=7063637
The three ram capping stack was installed on the Deep Water Horizon LMRP at 7 p.m. CDT. The stack completes the installation of the new sealing cap.
Following installation of the capping stack and in line with the procedure approved by the National Incident Commander and Unified Area Command, the well integrity test will begin July 13 on the MC252 well.
For the duration of the test, which will be a minimum of 6 hours and could extend up to 48 hours, the three ram capping stack will be closed and all sub-sea containment systems (namely, the Q4000 and Helix Producer) will be temporarily suspended, effectively shutting in the well. It is expected, although cannot be assured, that no oil will be released to the ocean for the duration of the test. This will not however be an indication that flow from the wellbore has been permanently stopped.
Information gathered during the test will be reviewed with the relevant government agencies including the federal science team to determine the way forward. Options include reinstatement of containment as well as extending the test duration beyond 48 hours.
The sealing cap system never before has been deployed at these depths or under these conditions, and its efficiency and ability to contain the oil and gas cannot be assured.
The Helix Producer containment system started operations on July 12. The Q4000 containment system continues to capture oil and gas from the MC252 well and flare the hydrocarbons safely at the surface
Relief well operations continue throughout this period and remain the sole means to permanently seal and isolate the well.
Ow, wat er nu gebeurde was nog niet erg genoeg?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:15 schreef UltraBrain het volgende:
he jammer... olielek is weer bijna dicht zie ik.
Hoopte stiekem op een klein rampje.
Wat is het leven toch saai als alles gewoon ze gangetje gaat.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:15 schreef UltraBrain het volgende:
Wees gerust men is er nog lang niet. Er kan nog vrij veel mis gaan.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:15 schreef UltraBrain het volgende:
ja leuk man zon olie rampquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:15 schreef UltraBrain het volgende:
Que? Ik zie nog steeds voluit olie stromen op Skandi ROV2 hoor.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:26 schreef Revolution-NL het volgende:
Vet het werkt. Constructie ziet er ook vrij degelijk uit. Nu hopen dat de leiding naar boven niet verstopt raakt. Dit was vorige keer toch ook het geval?
Niet helemaal mee eens hoor.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:29 schreef mediacurator het volgende:
Na de Viswijzer is er nu ook de eet-vis-wijzer
Het Voedingscentrum is niet gelukkig met de aanbevelingen van de eet-vis-wijzer. Vette vissoorten bevatten óók de heilzame Omega-3 vetzuren die goed zijn voor de gezondheid, en dat wordt in het overzicht niet meegewogen. Die goede effecten zijn belangrijker dan de veel kleinere kans op gezondheidsschade door bijvoorbeeld dioxines.
link naar de Eet-vis-wijzer op script
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |