Ik ook, maar dat hadden ze al voorzien. Zolang de nieuwe kap er niet opzit zal dit nog een paar dagen kunnen aanhouden. Wel zie ik dat er een vlakke ring is geplaats bovenop de schuin afgezaagde riser, hier moet dan de nieuwe kap beter op moeten aansluiten zodat er minder olie weglekt. Maar dit is volgens BP maar een tijdelijke oplossing, ze hebben al hun troeven ingezet op de relief wells.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:56 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Que? Ik zie nog steeds voluit olie stromen op Skandi ROV2 hoor.
Dat staat ook in het artikel dat ik eerder plaatste. BP meet de druk bij het afsluiten om te testen of de bron niet ergens anders lekt. Te weinig druk opbouw betekend dat er ergens anders een lek is. Bij veel druk is dat niet het geval. Het is dus een goede testquote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Toch wil de olie nog ergens heen, de druk van onder is enorm. Ik hoop toch zo dat er door het sluiten van alle ventielen niet ergens anders gaat lekken.
Al la het gedrag van onze tuinslang, die, als je de sproeikop teveel afknijpt (op nevelen zet), bij de aansluiting bij de kraan enorm begint te lekken.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:03 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik ook, maar dat hadden ze al voorzien. Zolang de nieuwe kap er niet opzit zal dit nog een paar dagen kunnen aanhouden. Wel zie ik dat er een vlakke ring is geplaats bovenop de schuin afgezaagde riser, hier moet dan de nieuwe kap beter op moeten aansluiten zodat er minder olie weglekt. Maar dit is volgens BP maar een tijdelijke oplossing, ze hebben al hun troeven ingezet op de relief wells.
Hmm klopt het dat de kap er nu inderdaad weer af is? Of heb ik de eerste keer gewoon niet goed gekekenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:32 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als je goed kijkt zie je volgens mij dat er een kap om het lek heen zit. Volgens mij is het camera beeld van het lek onder de kap.
Of zie ik het nou verkeerd?
Ik ben heel benieuwd wie de andeer verantwoordelijken zijn waarover men in dit bericht het heeft.quote:Witte Huis stuurt BP rekening van 99 miljoen
Uitgegeven: 13 juli 2010 21:48
Laatst gewijzigd: 13 juli 2010 21:48
WASHINGTON - Het Witte Huis heeft dinsdag een vierde rekening aan de Britse oliemaatschappij BP gestuurd. Dit keer voor een bedrag van 99,7 miljoen dollar dat bestaat uit kosten voor schoonmaak- en opruimwerkzaamheden na de olieramp in de Golf van Mexico.
BP en ''andere verantwoordelijken'' hebben al drie keer eerder een rekening van het Witte Huis in de bus gekregen voor een totaalbedrag van 122 miljoen dollar.
Dankzij de Oil Pollution Act uit 1990, die in het leven werd geroepen na de op een na grootste olieramp uit de geschiedenis met de Exxon Valdez, kunnen oliemaatschappijen aansprakelijk worden gesteld voor de kosten die voortkomen uit vervuiling.
De regering-Obama maakt hier dankbaar gebruik van.
Wow dit is gewoon een bevestiging dat er wel degelijk een probleem kan ontstaan met de stabiliteit van de ondergrond.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:15 schreef jeoff het volgende:
Hier nog wat meer info rondom de vertraging van het afsluiten van de nieuwe kap:
Engineers also spent hours on a seismic survey, creating a map of the rock under the sea floor to spot potential dangers, like gas pockets. It also provides a baseline to compare with later surveys during and after the test to see if the pressure on the well is causing underground problems.
It was unclear whether there was something in the results of the survey that prompted officials to delay. Earlier, BP Vice President Kent Wells said he hadn't heard what the results were, but he felt "comfortable that they were good."
The next phase would be to shut the openings in the 75-ton metal stack of pipes and valves gradually, one at a time, while watching pressure gauges to see if the cap would hold or any new leaks erupted.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:26 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Wow dit is gewoon een bevestiging dat er wel degelijk een probleem kan ontstaan met de stabiliteit van de ondergrond.
De kans bestaat dus dat als de nieuwe kap erop zit de druk op loopt en er een nieuw lek ontstaat?
Ik weet niet wat ik van die officiele berichten moet geloven of wat je uberhaubt moet geloven. Dat bekijk ik wel weer als alles achter de rug isquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:40 schreef jeoff het volgende:
De beslissing om het plan van BP (voorlopig) te laten stopen kwam van de Amerikaanse overheid. Ze wilden eerst meer garanties dat de extra druk niet voor meer lekken zou zorgen. Het heeft niet direct te maken met het seismisch onderzoek van BP.
Het boren van de Relief wells is ook tijdelijk stilgelegd omdat ze niet zeker weten wat het effect op de relief wells zal zijn als ze de bron langzaam afsluiten
http://www.pnj.com/articl(...)t-to-stop-BP-oil-cap
Werd al eerder benoemd door BP/white house hoor.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:21 schreef Revolution-NL het volgende:
Hier berichten uit andere hoek. Klinkt niet heel erg aannemelijk maar bizar als dit waar is...
'BP bereidt nucleaire fusiebom voor als laatste redmiddel olielek Golf'
Onderzoeksschip ontdekt ruim 30 meter brede scheur in zeebodem
Volgens de Amerikaanse regionale nieuwswebsite Salem-News zal BP -mocht de nieuwe afsluiter die nu wordt getest eveneens niet werken- wellicht al snel een laatste wanhopige poging doen om het olielek op de bodem van de Golf van Mexico te dichten. Hiervoor zal mogelijk een heus science-fictionachtig 'superwapen' worden ingezet: een nucleaire fusiebom, die de zeebodem moet dichtsmelten en zo moet zien te voorkomen dat deze openbarst en enorme hoeveelheden zeer ontvlambaar methaangas de zee en de atmosfeer in worden geperst.
Zoals we in eerdere artikelen over de olieramp (zie links onder dit artikel) al zagen kan zo'n methaanuitbarsting de allergrootste natuurramp die ooit in de bekende geschiedenis heeft plaatsgevonden betekenen. Klaarblijkelijk is men daar zich bij BP terdege van bewust, en wordt er nu in stilte een test voorbereid met een kleine nucleaire fusiebom. Als deze test succesvol is dan zal de oliegigant de bom als allerlaatste redmiddel kunnen inzetten om een gigantische catastrofe te voorkomen.
Dat de tijd begint te dringen blijkt wel uit berichten dat het onderzoeksschip van de National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA), de Thomas Jefferson, nieuwe breuken in de zeebodem heeft ontdekt. Hieruit zou inmiddels één miljoen keer meer methaan ontsnappen dan normaal (2). Het wetenschappelijke team aan boord van het vaartuig kwam afgelopen week tot de schokkende conclusie dat er een meer dan 30 meter brede en almaar groter wordende scheur in de zeebodem is ontdekt, waar steeds meer olie en methaan uit vloeit.
Daarom zouden topwetenschappers en technici op de in het zuiden van de Canadese staat Alberta gelegen zeer streng bewaakte militaire basis CFB Suffield -waar BP drie boortorens heeft staan- koortsachtig werken aan een zogenaamde Explosively Pumped Flux Compression Generator (EPFCG). Volgens eerder gepubliceerde wetenschappelijke onderzoeken zou een dergelijke EPFC Generator in werking gesteld kunnen worden door een zeer kleine, gecontroleerde nucleaire fusie-explosie, oftewel een kleine kernbom.
Een EPFC Generator kan maar één keer gebruikt worden en creëert een buitengewoon krachtige electromagnetisch puls die miljarden ampères en honderden terawatts sterk is. De kracht van een bliksemflits valt hierbij kompleet in het niet. Deze puls kan in een bepaalde richting worden gestuurd en virtueel ieder bekend materiaal doen smelten, inclusief een uit rotsen bestaande zeebodem. Volgens wetenschappers genereert een EPFCG een plasmawolk die heter is dan het oppervlak van de zon, waardoor alles in slechts enkele nanoseconden smelt en met elkaar samenvloeit.
In het officieus als 'Omega Plan' bestempelde noodscenario van BP wordt gehoopt dat een nucleaire puls-explosie het beschadigde gedeelte van de zeebodem van de Golf van Mexico zal smelten en weer zal doen samenvloeien, waardoor zowel het olielek als de ontdekte scheuren zich weer zullen sluiten. De methode zal naar verluid eerst getest worden in één van de drie boorputten op de Suffield basis, die vanwege deze reden bewaakt wordt door een speciaal veiligheidsteam van AEGIS, de Britse paramilitaire versie van het Amerikaanse Blackwater 'privé leger' (dat inmiddels is omgedoopt tot Xe Services).
Hoewel het 'Omega Plan' naar verwachting alleen uitgevoerd zal worden als er geen enkele andere optie meer over is, zijn sommige wetenschappers nu al bezorgd dat een (mogelijk nucleaire) explosie in de Golf het daar al ontsnapte methaan juist zal doen ontploffen, waardoor niet alleen een groot gedeelte van de Golf, maar ook de dicht bevolkte kustgebieden getroffen zullen worden door een verwoestende vuurstorm en mogelijk ook door een mega-tsunami. Om die reden zou een massale evacuatie van de Golfkust nog steeds een serieuze optie zijn, en zou de Amerikaanse marine voor de zekerheid tientallen schepen in veiligheid hebben gebracht door ze zeker zes maanden lang in Costa Rica te stationeren.
bron: xandernieuws
9 jaar geleden hebben ze goed kunnen oefenen in bewoond gebied.quote:Op woensdag 14 juli 2010 23:06 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat van die fusion bom klinkt wel erg fantastisch. Hebben ze eraan gedacht dat 't onder water moet? Zit je dan ook dat water eventjes te verhitten ofzo? Een paar miljoen kuub?
quote:Ff een ontwikkeling tussen door.......... best interessant.
Die test die ze vandaag hebben uitgesteld en later weer werd gestopt door een lekkende leiding? Dat is gefikst en BP gaat verder met de integrity test. Het doel van deze test is vast te stellen wat de druk aan de mond van de bron is.
Weet je? Ga maar ff neuzen. BP komt overigens om 17.00 uur Ned. tijd met een verklaring/update/persconferentie over het reilen en zeilen van de operatie. Hierin zullen ze waarschijnlijk ook aankondigen dat ze de testen (kunnen) hervatten of al hervat zijn, al naar gelang de ontwikkelingen op de zeebodem.
The "integrity" test is intended to determine the well's pressure to see if a new container cap will be able to contain the oil gushing into the Gulf.
The equipment, called a choke line, started leaking Wednesday, another setback for the beleaguered company in its hope of stopping the disaster.
Even before that delay, the process had been stalled.
Die persconferentie is te volgen op CNN. Er is een livestream aanwezig.
http://edition.cnn.com/2010/US/07/15/gu ... 0YPt5vciVu
djesss ... Wij zijn de volwassen, Wij zijn er die er toedoen. jullie dienen nederig te zijn. man oh man wat misplaatst.quote:"We geven echt wel om het gewone volk"
BP CEO Tony Hayward gaat straks in het Amerikaanse Congress voor een commissie verklaren dat hij "persoonlijk kapot is van" de olieramp in de Golf van Mexico. Hayward zal ook zeggen dat hij begrijpt waarom de Amerikanen boos zijn op hem en op BP.
Maar de oprechtheid van Hayward en BP is alweer in dubio na een nieuwe blunder van formaat. BP-chairman Carl-Henric Svanberg zei tegen journalisten in Washington: "We care about the small people" (We geven echt wel om het gewone volk mensen)
bron
Dit vind ik wel heel kort door de bocht. Ja BP was fout, maar ik wordt schijtziek van de mensen, media en politiek die nu lekker af zitten te geven op het "slechte" BP en zijn praktijken en BP gewoon zwart zit te maken omdat het nu makkelijk kan(en "mag") maar ondertussen niet echt wakker ervan liggen, nog naar zichzelf willen kijken en beseffen dat ook zij eraan schuld zijn. Nee, lekker een groot bedrijf afzeiken, das lekker makkelijk je schuldgevoel van je afpraten. "Ik kan er niks aan doen, BP welquote:Op donderdag 15 juli 2010 17:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
djesss ... Wij zijn de volwassen, Wij zijn er die er toedoen. jullie dienen nederig te zijn. man oh man wat misplaatst.
Alleen al om het voldongen feit dat men een safety-device doelbewust niet gebruikt is maakt het bedrijf al corrupt en totale disrespect voor flora en fauna. Het is wel heel erg gemakkelijk om Sorry te zeggen tegen ons het gepeupel.
Feit is wel als BP ergens anders in de wereld in zee wil boren het een dergelijke device MOET gebruiken. Kennelijk is het bij Golf van Mexico niet nodig.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:33 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Dit vind ik wel heel kort door de bocht. Ja BP was fout, maar ik wordt schijtziek van de mensen, media en politiek die nu lekker af zitten te geven op het "slechte" BP en zijn praktijken en BP gewoon zwart zit te maken omdat het nu makkelijk kan(en "mag") maar ondertussen niet echt wakker ervan liggen, nog naar zichzelf willen kijken en beseffen dat ook zij eraan schuld zijn. Nee, lekker een groot bedrijf afzeiken, das lekker makkelijk je schuldgevoel van je afpraten. "Ik kan er niks aan doen, BP wel![]()
![]()
"...
quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:33 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Dit vind ik wel heel kort door de bocht. Ja BP was fout, maar ik wordt schijtziek van de mensen, media en politiek die nu lekker af zitten te geven op het "slechte" BP en zijn praktijken en BP gewoon zwart zit te maken omdat het nu makkelijk kan(en "mag") maar ondertussen niet echt wakker ervan liggen, nog naar zichzelf willen kijken en beseffen dat ook zij eraan schuld zijn. Nee, lekker een groot bedrijf afzeiken, das lekker makkelijk je schuldgevoel van je afpraten. "Ik kan er niks aan doen, BP wel![]()
![]()
"...
Als het aan bedrijven zou liggen zou het een nog grotere puinhoop op deze planeet zijn. De amerikaanse overheid heeft wat mij betreft net zoveelboter op hun hoofd als dat er tot nu toe al weg gelekt is met de hoogste olieconsumptie per hoofd van de bevolking ter wereld, maar nog steeds geen fatsoenlijke energie beperkende maatregelen willen treffen. De lobbies van olie bedrijven gewoon lekker hun eigen regels laten opstellen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:42 schreef Lambiekje het volgende:
Feit is wel als BP ergens anders in de wereld in zee wil boren het een dergelijke device MOET gebruiken. Kennelijk is het bij Golf van Mexico niet nodig.
Nee om aan de grote olievraag te blijven voldoen en de makkelijke bronnen zijn er gewoon niet meer. In diep water zijn nog wat nieuwe bronnen te vinden en dan hebben we nog de niet ontgonnen gebieden in antartica en de noordpool. Over de zuidpool heb ik ze nog nooit gehoord maar ook daar zal nog wel wat te vinden zijn maar durven bedrijven en regering nog niet aan ivm de beschermde status van dat gebied.quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:07 schreef Revolution-NL het volgende:
De Golf van Mexico is gewoon één grote klerezooi geworden en waarom? Om 10 miljoen dollar uit te sparen
quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee om aan de grote olievraag te blijven voldoen en de makkelijke bronnen zijn er gewoon niet meer. In diep water zijn nog wat nieuwe bronnen te vinden en dan hebben we nog de niet ontgonnen gebieden in antartica en de noordpool. Over de zuidpool heb ik ze nog nooit gehoord maar ook daar zal nog wel wat te vinden zijn maar durven bedrijven en regering nog niet aan ivm de beschermde status van dat gebied.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als het aan bedrijven zou liggen zou het een nog grotere puinhoop op deze planeet zijn. De amerikaanse overheid heeft wat mij betreft net zoveelboter op hun hoofd als dat er tot nu toe al weg gelekt is met de hoogste olieconsumptie per hoofd van de bevolking ter wereld, maar nog steeds geen fatsoenlijke energie beperkende maatregelen willen treffen. De lobbies van olie bedrijven gewoon lekker hun eigen regels laten opstellen.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:02 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
BP had gewoon die blow-out preventer op orde moeten hebben! Ze hebben bewust het risico genomen om kosten te besparen![]()
. De verantwoordelijken moeten ze levenslang opsluiten.
Rarely Seen Pictures Of The Devastating Consequences Of The BP Disaster
http://www.informationclearinghouse.info/article25926.htm![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die hoefde er niet te zitten volgens de amerikaanse soepelere regeltjes. Dat deze wel in de rest van de wereld erop moet zitten zegt mijns inziens genoeg over hoe de VS zelf met het milieu en de regels die hierbij zouden horen omgaan.quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:12 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als de blowout preventer gewoon vervangen was geweest dan was deze puinzooi ook niet aangericht.
Onbegrijpelijk dat mensen dit "goed" praten.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:02 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
iedereen weet toch wat er gaande is? Waarom zie je niet vreselijke beelden van mishandelde vrouwen op TV uit somalie? Misschien om er rechten op die foto's zitten? Misschien omdat NOS niet weet dat die foto's er zijn? Misschien omdat het de NOS niet boeid, misschien omdat andere mensen deze foto's niet boeien. Bovendien zie ik vissen die onder de olie zitten, wie zegt me dat deze vissen zijn gestorven door de olie, er spoelen namelijk normaal ook zoveel beesten aan op stranden. Dat lek moet gewoon gedicht worden en klaar. Geef maar een melding in het reguliere nieuws als dat gedaan is.quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:15 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Waarom zie ik deze foto's trouwens niet in de reguliere media? Iedereen heeft het recht om te weten wat er gaande is.
Ik denk dat er elders nog veel meer olie en methaan gas. lekt, alleen dat vertelt men liever niet in het openbaar.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Toch wil de olie nog ergens heen, de druk van onder is enorm. Ik hoop toch zo dat er door het sluiten van alle ventielen niet ergens anders gaat lekken.
Al la het gedrag van onze tuinslang, die, als je de sproeikop teveel afknijpt (op nevelen zet), bij de aansluiting bij de kraan enorm begint te lekken.
quote:BP:olielek Golf van Mexico gedicht
` Het olielek in de Golf van Mexico is
gedicht.Dat meldt oliemaatschappij BP.
Het bedrijf zegt dat door de nieuwe kap
om het lek er geen olie meer het water
in stroomt.
Volgens BP-topman Wells is het voor het
eerst sinds de ontploffing op het BP-
olieplatform op 20 april dat er geen
olie meer wegstroomt.Onduidelijk is nog
of het lek definitief is gedicht:eerder
zei BP nog dat zelfs als er 48 uur geen
olie meer lekt,dat nog niet betekent
dat er een permanente oplossing is.
Sinds de explosie stroomden dagelijks
miljoenen liters olie de zee in.De ramp
heeft BP al miljarden dollars gekost.
quote:BP begins critical pressure tests in Gulf oil well
Thursday on a special "AC360°:" Three fishermen were the first to arrive on the scene after the explosion in the Gulf. They'll share never-before-seen photos and video at 10 p.m. ET Thursday on CNN.
New Orleans, Louisiana (CNN) -- A highly anticipated test designed to measure pressure within BP's ruptured Gulf of Mexico oil well began Thursday after a delay caused by leaking equipment.
The "well integrity test" will last at least six hours and could take up to 48 hours, the company said. BP suspended oil recovery operations during the testing process.
"Although it cannot be assured, it is expected that no oil will be released to the ocean during the test," BP said in a news release. "Even if no oil is released during the test, this will not be an indication that oil and gas flow from the wellbore has been permanently stopped."
The custom-made sealing cap, lowered in place earlier this week, has never been deployed at such depths or under such conditions and therefeore, there were no guarantees on how well it would contain the oil, BP said.
Video: BP fixes leaking line
Video: Allen talks progress
Video: Homeless pets in Gulf
Gulf disaster timeline RELATED TOPICS
Gulf Coast Oil Spill
BP
Gulf of Mexico
Earlier Thursday, BP replaced what is known as a choke line after a leak was discovered the day before when the company first attempted the crucial pressure test, said Senior Vice President Kent Wells.
BP plans to close off -- one by one -- the valves on the cap system through which oil can escape, said retired Adm. Thad Allen, the federal government's disaster response manager.
Scientists and engineers will monitor the pressure every six hours and evaluate the situation, Allen said. If at any time, the pressure is deemed too low -- meaning that oil is escaping through another source in the breached well -- the testing will stop, Allen said.
Allen compared low pressure in the well to a leaky garden hose that dribbles out water with your thumb pressed hard on the nozzle, Allen said.
If the pressure readings are sufficiently high, the valves on the stacking containment cap could remain closed and signal a beginning of the end to the catastrophe that began when the Deepwater Horizon drilling rig exploded April 20, killing 11 workers and triggering the relentless spill.
Allen said the cap was not designed to permanently shut in the well -- it was meant to move to a four-vessel containment system and assure redundancy in the event of a hurricane. But he said there could be a huge side benefit if the oil can be contained -- a "twofer," as he called it.
Allen said the more permanent solution to the spewing oil remains the two relief wells BP is drilling and expects to have them finished in August.
BP pumped drilling mud into those relief wells to mitigate risks during the pressure testing. The two wells intersect with the Macondo.
Oil recovery was stopped Wednesday ahead of the integrity test but resumed while BP was fixing the problem with the leaking choke line. It was stopped again with the testing under way.
Wells said BP collected 537,600 gallons of oil Wednesday. Government scientists estimate between 1.5 million to 2.5 million gallons are flowing into the Gulf every day.
A key question over the pressure tests was whether shutting the well was worth the risk, or whether they might cause fresh damage to the blowout preventer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |