quote:Op maandag 5 juli 2010 01:06 schreef Relko het volgende:
Die mensen doen hun uiterste best. Geef ze wat ruimte zeg.
Nee, echt? Ik kan me niet voorstellen dat een corporatie als BP zoiets verschrikkelijks zou doen! Ze hebben toch niet voor niets dat milieuvriendelijke logo? Ze hebben alles vast en zeker onder controle.quote:Op maandag 5 juli 2010 01:11 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Die mensen hebben deze ramp bijna moedwillig veroorzaakt. Als de afsluiter gerepareerd was geweest dan was er nu geen olieramp geweest.
BP
Daar kan ik ook met m'n verstand niet bij. Ja nu, nu heeft de US dan uiteindelijk wel hulp geaccepteerd, maar wel veel te laat. En dan is het ook nog eens zo dat Corexit nooit eerder op zo'n grote schaal gebruikt is en het onduidelijk is wat de langetermijneffecten zullen zijn.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:17 schreef MantaGSi het volgende:
Zo n grote ramp en dan geen hulp accepteren uit het buitenland.
Denk dat er maar een paar landen ter wereld zijn die dit doen.
Eigenlijk is het te zot voor woorden.Meeste landen zouden zeggen "ja,graag"
Internationaal hadden ze dit op moeten lossen met diverse experts/hulp etc
Volgens mij is er ook weinig onderzoek gedaan naar dit soort boringen.
Wat voor effecten op de aardkorst,aardlagen,drukverschillen,risico s,etc
Denk dat door een soort van "olie" erosie het nu snel erg link aan t worden is.
Dit moet toch te dichten zijn met de hedendaagse technieken.
Er zal geen sprake geweest van opzet, maar door het geklungel en gepruts is het wel volledig verwijtbaar dat deze ramp heeft plaatsgevonden.quote:Op maandag 5 juli 2010 01:11 schreef Revolution-NL het volgende:
Die mensen hebben deze ramp bijna moedwillig veroorzaakt. Als de afsluiter gerepareerd was geweest dan was er nu geen olieramp geweest.
BP
Dat bedoel ik dan ook met BIJNAquote:Op maandag 5 juli 2010 10:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Er zal geen sprake geweest van opzet, maar door het geklungel en gepruts is het wel volledig verwijtbaar dat deze ramp heeft plaatsgevonden.
wat gebeurt hier nu eigenlijk op de 5e en 6e camquote:Op donderdag 1 juli 2010 22:14 schreef Woeiwoei het volgende:
Hierbij nog even de link naar de pagina waar alle cams op staan:
http://www.sitelab.nl/projects/bp/
Hier wil ik toch even tegen in gaan. Wanneer overheden bedrijven regels op leggen maar tegelijkertijd niet toezien op de naleving van die regels is het bedrijf dan nog steeds schuldig? Verder hebben we dan nog het verhaal over de verschillende subcontractors die alle oliemaatschappijen inzetten en deze zouden opeens niet meer verantwoordelijk zijn dan.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:56 schreef xenobinol het volgende:
Er zal geen sprake geweest van opzet, maar door het geklungel en gepruts is het wel volledig verwijtbaar dat deze ramp heeft plaatsgevonden.
Ik vind persoonlijk van niet, maar dat is het directe gevolg van mijn wereldbeeld of eerder mensbeeld dat ik heb. Mensen doen wat het beste is voor zichzelf en hun naasten en kunnen met gemakt zichzelf overschatten, risico's onderschatten of het algemene belang uit het oog verliezen.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:50 schreef Basp1 het volgende:
Wanneer overheden bedrijven regels op leggen maar tegelijkertijd niet toezien op de naleving van die regels is het bedrijf dan nog steeds schuldig?
Leuke propaganda van BP weer, hier geloof ik eigenlijk weinig van. Zoals dudley al zegt in een perfecte wereld, in een perfecte wereld zouden we ook niet zo omgaan met de natuur en de beperkte grondstoffen.quote:http://www.nu.nl/buitenland/2287630/olielek-mogelijk-eind-juli-gedicht.html
Olielek mogelijk eind juli gedicht'
Uitgegeven: 8 juli 2010 08:20
Laatst gewijzigd: 8 juli 2010 08:20
WASHINGTON - BP heeft mogelijk voor 27 juli het olielek in de Golf van Mexico gedicht. Dat schrijft de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal donderdag na gesprekken met werknemers van het Britse olieconcern.
© AFPTot dusver had BP aangegeven op medio augustus te rekenen.
''In een perfecte wereld is het mogelijk dat het lek tussen 20 en 27 juli is gedicht'', aldus Bob Dudley, hoofd van het rampenteam bij BP. Hij wees er direct op dat de kans niet groot is vanwege het orkaanseizoen in de regio.
27 Juli is de dag dat BP de resultaten publiceert over het tweede kwartaal en investeerders te woord staat. De ramp heeft BP al meer dan 3 miljard dollar gekost.
quote:Op donderdag 8 juli 2010 08:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Leuke propaganda van BP weer, hier geloof ik eigenlijk weinig van. Zoals dudley al zegt in een perfecte wereld, in een perfecte wereld zouden we ook niet zo omgaan met de natuur en de beperkte grondstoffen.
uiterste best?!! Iedere hulp wat afgewimpeld en journalisten worden weggehoond.quote:Op maandag 5 juli 2010 01:06 schreef Relko het volgende:
Die mensen doen hun uiterste best. Geef ze wat ruimte zeg.
En waarom BP financieel uitkleden daarna, de bank worden toch ook niet financieel uitgekleed terwijl die zelfs overheidssusbside gehad hebben om niet om te vallen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 09:33 schreef Keltie het volgende:
BP het lek laten dichten en daarna financieel uitkleden om de schade te herstellen. Tenminste, zover dat nog kan natuurlijk.
Moedwillig de bende verstieren met iets waarvan de nasleep vele malen ingrijpende is als een kredietcrisis.quote:Op donderdag 8 juli 2010 09:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En waarom BP financieel uitkleden daarna, de bank worden toch ook niet financieel uitgekleed terwijl die zelfs overheidssusbside gehad hebben om niet om te vallen.
Oh, maar daar heb je niets aan. Alleen al één voorbeeld: Die directeur van Goldman-Sachs (het bedrijf dat veel geld heeft verdient ($250,000,000) door net voor de ramp 44% van de BP stocks te verkopen) zit ook in het bestuur van BP. De mensen zelf kun je niet straffen, die zijn veel te slim bezig en hebben veel meer capitaal op andere plekken, maar ik denk dat BP als bedrijf opzich wel door een andere olie matschappij (Shell) gekocht zal worden voor een lucratief klein prijsje.quote:Op donderdag 8 juli 2010 09:44 schreef Keltie het volgende:
[..]
Moedwillig de bende verstieren met iets waarvan de nasleep vele malen ingrijpende is als een kredietcrisis.
De banken worden aan banden gelegd, deze lui moet je straffen waar ze het meeste voelen: portomonee.
Dat kan zijn, maar in mijn ogen is er maar 1 partij die moet opdraaien voor de kosten: BP.quote:Op donderdag 8 juli 2010 10:19 schreef Jungpionier het volgende:
[..]
Oh, maar daar heb je niets aan. Alleen al één voorbeeld: Die directeur van Goldman-Sachs (het bedrijf dat veel geld heeft verdient ($250,000,000) door net voor de ramp 44% van de BP stocks te verkopen) zit ook in het bestuur van BP. De mensen zelf kun je niet straffen, die zijn veel te slim bezig en hebben veel meer capitaal op andere plekken, maar ik denk dat BP als bedrijf opzich wel door een andere olie matschappij (Shell) gekocht zal worden voor een lucratief klein prijsje.
Ik vind het heel kortzichtig om alleen BP te willen straffen, wij als oliejunkies zijn net zo schuldig hieraan als die oliemaatschappij. Maar dat willen junkies nooit horen dat ze ook zelf een gedeelde verantwoording hebben omdat ze graag hun drugs (olie en kunststof producten) zo goedkoop mogelijk willen blijven kopen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 10:36 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dat kan zijn, maar in mijn ogen is er maar 1 partij die moet opdraaien voor de kosten: BP.
Trek ze dan ook maar compleet helemaal leeg. Dat een Shell dan voor "een prikkie" bepaalde zaken over gaat nemen, daar ontkom je niet aan maar ook het geld wat daardoor gegeneerd word kan mooi naar de nasleep van deze ramp.
De nasleep van de creditcrisis is nog steeds bezig en de schulden die hiermee opgelopen zijn die moeten we de komende 30 jaar gaan aflossen, in die tijd zal deze olievlek allang opgelost zijn.quote:Op donderdag 8 juli 2010 09:44 schreef Keltie het volgende:
Moedwillig de bende verstieren met iets waarvan de nasleep vele malen ingrijpende is als een kredietcrisis.
De banken worden aan banden gelegd, deze lui moet je straffen waar ze het meeste voelen: portomonee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |