Dat is wel al vaker gebeurd, zie: asfalt vulkanen:quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:51 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Kan iemand me uitleggen waarom het nog nooit is gebeurd dat er door een aadbeving al die oliekamers zijn open gebarsten en er honderden lekken zijn ontstaan?
dankjewel.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:51 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er afgelopen uur twee ROV's omhoog gehaald, de rest van de feeds zijn weggevallen of op zwart gezet.
Er is nog meer één feed in de lucht van een ROV op de bodem.
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:58 schreef Jungpionier het volgende:
[..]
dankjewel.
Blijft toch wel de vraag waarom halen ze juist nu de cams weg dat ze aan het testen zijn of de cap werkt of niet?
Omdat ze door deze afsluiting kunnen meten wat de staat is van de bron. Ze kunnen dan te weten komen of er bijv. ergens anders ondergronds nog een lek is.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:13 schreef kurk_droog het volgende:
Leuk dat ze hem afsluiten maar waarom beginnen ze niet gewoon weer met het pompen van olie naar schepen?
Ik denk dat je liever de komende 10 jaar een booreiland hebt dan een schip wat dat betreft.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Op die manier trekken ze alsnog heel de bron leeg en is het wat dat betreft geen desinvestering...
Precies.. een schip is wat dat betreft een stuk minder rendabel. Daarbij heb je bij elke grote storm een probleem en moet de bron worden losgekoppeld etc.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:48 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik denk dat je liever de komende 10 jaar een booreiland hebt dan een schip wat dat betreft.
Anders plaats je even een filmpje van meer dan een maand oud met veel geruchten en 'hear say' die nu niet waar blijken te zijnquote:
Hahaquote:Op zondag 18 juli 2010 12:59 schreef mediacurator het volgende:
Het zeewater wordt getest in dit filmpje, een van de monsters vh zeewater explodeert later in het lab!![]()
Water Samples Prove Toxic, Sample EXPLODES! Must Watch!!
Maak je niet druk manquote:Op zondag 18 juli 2010 12:59 schreef mediacurator het volgende:
Het zeewater wordt getest in dit filmpje, een van de monsters vh zeewater explodeert later in het lab!![]()
Water Samples Prove Toxic, Sample EXPLODES! Must Watch!!
quote:
Het constante negativisme wat sommige hier uitdragen.quote:Op maandag 19 juli 2010 11:29 schreef Revolution-NL het volgende:
Het optimisme in dat nieuwsbericht ook
Nou voor ons dan hoeveel methaan ontsnapt er op dit moment hierdoor? En kun je ons dan ook vertellen hoeveel methaan op dit moment al aan het ontsnappen is uit ontdooiende permafrost gebieden.quote:This is far from over!!!!!
Ben erg nieuwsgierig wat de uitwerking van Corex blijkt te zijn en wat de gevolgen kunnen zijn van al dat methaan wat ontsnapt. Grote hoeveelheden methaan hebben namelijk de potentie om het klimaat te veranderen.
quote:
Van de FP mag de tekst er vast wel bijquote:Experts hebben ontdekt dat er gassen uit de zeebodem opborrelen in de buurt van het net afgesloten olielek in de Golf van Mexico. Het opborrelen van koolwaterstoffen kan betekenen dat er olie wegstroomt uit het gebied bij de bron.
Thad Allen, die namens de Amerikaanse overheid het bestrijden van de olieramp coördineert, heeft oliemaatschappij BP opdracht gegeven binnen 24 uur een plan in te dienen voor het heropenen van de bron. Dit moet zo snel mogelijk gebeuren als er inderdaad olie wegsijpelt. In zijn zondag (lokale tijd) gepubliceerde brief aan BP repte Allen ook van andere, niet nader omschreven, onregelmatigheden bij de oliebron.
BP plaatste vorige week een nieuwe kap op de lekkende olieput op 1500 meter diepte. Daardoor stroomt voor het eerst sinds 20 april geen olie meer in zee. Sinds donderdag voert BP tests uit om te zien of de boorput en de zeebodem tegen de druk bestand zijn nu het olielek is afgesloten.
BP erkende eerder op de dag dat er wat bubbels verschenen bij de bron, maar bleef optimistisch dat de kap kon blijven zitten. "Op twee plaatsen hebben we een paar bubbels gezien. Dit is niet ongewoon, maar we houden alles nauwlettend in de gaten." Hoofd operaties bij BP, Doug Suttles, noemde de testresultaten na drie dagen bemoedigend. Volgens hem steeg de druk in de bron langzaam zoals verwacht.
In april verwoestte een explosie het door BP geëxploiteerde olieplatform Deepwater Horizon, dat na de ontploffing zonk. Sindsdien stroomden vele miljoenen liters olie de zee in.
Ga je dan ook over je nek als je de Shell reclame ziet over een schoner milieu en "Let's go!"? Terwijl je weet dat Shall zo'n beetje schijt heeft aan alle regels en afspraken in Nigeria en gewoon het milieu daar naar de kloten helpt?quote:Op maandag 19 juli 2010 11:50 schreef Mercer het volgende:
Ik zag gisteren, sinds tijden, een tankauto van BP rijden met in koeieletters achterop:
"BP Ultimate, voor een schoner milieu"
Mag ik even een teiltje?![]()
Nee, want de vervuiling van Shell staat niet in verhouding tot wat BP heeft veroorzaakt. Maar, ik snap wat je wil zeggen en hoop dat Shell beterschap daarin gaat tonen.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:06 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Ga je dan ook over je nek als je de Shell reclame ziet over een schoner milieu en "Let's go!"? Terwijl je weet dat Shall zo'n beetje schijt heeft aan alle regels en afspraken in Nigeria en gewoon het milieu daar naar de kloten helpt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |