quote:Op zaterdag 26 juni 2010 17:02 schreef n0a het volgende:
Late sushi lunch gehad. Vanavond misschien nog een Chinees broodje.
Haha jaquote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Whehe Enfermera, iedereen zit dat te lezen met een gekantelt hoofd
Wij hadden op het terras: Liters bier, biefstuk 350 gram, schaal patat, oliehoorn mayo en curry, salade, champignons, spekje en uien...
Heerlijk simpel maar erg lekker klaargemaakt en dat is toch alles waard
Goeie staafmixer doet dat beter dan een keukenmachine, en bovendien heb je dan alleen een staafmixer even af te spoelen ipv een keukenmachine schoon te maken.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:59 schreef computergirl het volgende:
ik had een soep gemaakt van beetje (afgekoelde)bouillon, waterkers, avocado, griekse yoghurt en lenteui. Daar na en paar uur in de koelkast goed koud laten worden.
Helaas deed mijn keukenmachine het na lange tijd van inactiviteit het niet meer, dus ik moest het pureren met een staafmixer doen.
hij staat niet voor niets al heel lang alleen maar ruimte in te nemen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 22:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Goeie staafmixer doet dat beter dan een keukenmachine
Dit. Helpt altijd wel goed tegen een zomerkater.quote:
Ooohquote:Op maandag 28 juni 2010 23:55 schreef ColdFeet het volgende:
Gevulde uienMet een prutje van ricotta, gedroogde tomaatjes, kappertjes, ansjovis en oregano geroosterd in de oven.
bros is krokant toch? een krokante eierkoek??quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:05 schreef maartjeh het volgende:
een brosse eierkoek met verse aardbeien, en een glas fernandez green punch.
hahaha, volgende keer maar bellen in de superquote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:45 schreef Soempie het volgende:
De bedoeling is broodjes mozzarella, plakken tomaat en pesto.Alleen kwam m'n vriend net thuis zonder mozzarella en met cherrytomaten en pastasaus (smaak: pesto).
o jee. Net zoals wanneer je aan iemand vraagt om parmezaan te kopen ze dan met zo'n smerig zakkie aan komenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:45 schreef Soempie het volgende:
De bedoeling is broodjes mozzarella, plakken tomaat en pesto.Alleen kwam m'n vriend net thuis zonder mozzarella en met cherrytomaten en pastasaus (smaak: pesto).
boh, met deze temperaturen?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:32 schreef uniekhoorn het volgende:
Zuurkool ovenschotel met gehakt, zuurkool, rookworst, ananas, aardappelen en een laag kaas
Was lekker! We hebben Turks/Arabische mezze gegeten. Oa Hummus, Tzatziki, Baba Ghanoush, Börek, Saffraankip met rozijnen, Köfte met tomaat yoghurtsaus, Merquezworstjes, Spinazie met yoghurtsaus en als toetje baklavaquote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:39 schreef Windigo het volgende:
Vanavond met mn vader (uit) eten. Ben benieuwd
Wow, dat klinkt verrukkelijk, mellow!quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:19 schreef -Mellow- het volgende:
Ik heb vanmorgen heerlijk uitgebreid ontbeten op het terras in de stad: broodjes, ei, kaas, tomaat, parmaham, notenvruchtenbrood met boter, turkse yoghurt met cruesli, fruit, verse jus en een cappuccino.
Nu toast met bosduifpaté (gisteren uit eten geweest en doggybag meegenomen)
De lamsrack van gisteren is verplaatst naar vanavond
ja heel af en toe ontbijt ik bij die tent, heerlijk decadent tussen alle snobistische bakfietsmoedersquote:Op woensdag 30 juni 2010 14:28 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Wow, dat klinkt verrukkelijk, mellow!
Dat zijn lekkere appels.quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:40 schreef Mixende_match het volgende:
mmm klink allemaal heerlijk!
ik eet vanavond ordinair patatjes haha.
zit nu nog eventjes gezond aan een pink lady appel
heerlijk toch als je jezelf die luxe zo af en toe toestaatquote:Op woensdag 30 juni 2010 14:55 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
ja heel af en toe ontbijt ik bij die tent, heerlijk decadent tussen alle snobistische bakfietsmoedersZe hebben echt goede ontbijtjes en de allerlekkerste koffie
Inderdaad. Heb toch maar gegrilde kip gegeten en salade.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:23 schreef Windigo het volgende:
Geen zin in zware maaltijden momenteel.
Oeh, dat zou ik ook wel lusten met dit weer. Maar waar haal jij pompoen in de zomer?quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:11 schreef Zo-is-dat het volgende:
At een geroosterde pompoensalade, met rode ui, knof, rode wijnazijn, pijnboompitjes, verse munt en rucola
bij mij bij de plus liggen ze gewoon (die ronde) en volgens mij heeft de turk hier beneden nog flespompoenen liggen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oeh, dat zou ik ook wel lusten met dit weer. Maar waar haal jij pompoen in de zomer?
turk heeft idd van die flespompoenen zag ik van de week.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:16 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
bij mij bij de plus liggen ze gewoon (die ronde) en volgens mij heeft de turk hier beneden nog flespompoenen liggen.
Aardappelsoep. Is echt erg lekkerquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:33 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik zoek een lekker soepje om straks te maken, maar ben de standaard tomaat-paprika variant wel een beetje zat.. Iemand tips?
Het grote soeptopic deel IIquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:33 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik zoek een lekker soepje om straks te maken, maar ben de standaard tomaat-paprika variant wel een beetje zat.. Iemand tips?
Hmm, dat topic is een beetje vastgelopen aan t eind van de winter.. Ik zoek wat lekker zomers, fris en niet al te dikquote:
heb net in de culsc een paprikagazpacho recept gepost, dat een idee?quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:40 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Hmm, dat topic is een beetje vastgelopen aan t eind van de winter.. Ik zoek wat lekker zomers, fris en niet al te dik
Maar ik zal zelf nog eens even goed op zoek gaan.
Ik heb een irrationele angst voor gazpacho, maar dat komt denk ik doordat ik een hekel heb aan rauwe tomaat. Maar paprika zou best eens lekker kunnen zijnquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:42 schreef DarkElf het volgende:
[..]
heb net in de culsc een paprikagazpacho recept gepost, dat een idee?
en idd is ie een beetje vastgelopen, snel eens nieuw leven inblazen
Die onderste ziet eruit alsof hij wel wat saus nodig heeft, of is het niet zo droog als het lijkt?quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:22 schreef Redcoon het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Broodje babi ketjap en broodje kip kerrie bij de Indo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
Tezzquote:Op vrijdag 2 juli 2010 07:27 schreef Tezz het volgende:
Vanwege het gebrek aan eetlust en kook-inspiratie aten wij gisteren huzarensalade (recht uit de emmer), een plak beenham en een roerei met toast. Voor de vorm nog wat tomaten er bij gelegd.
Om 07:45 's morgens wijn met nootjes?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 07:46 schreef vosss het volgende:
Nu een glaasje droge witte wijn en wat cashew noten.
Vanavond weet ik nog niet.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:53 schreef computergirl het volgende:
[..]
Misschien iemand met nachtdienst?
Ja, dan heb ik toch nog het idee dat ik wat gezonds eet, haha.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:14 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Tezz![]()
Zo herkenbaar, vooral die tomaten erbij voor de vorm
ik had gisteren zelfgemaakte huzarensalade met 3 soorten vlees, plakken komkommer, tomaat, ei en blaadjes sla aan de onderkantquote:Op vrijdag 2 juli 2010 07:27 schreef Tezz het volgende:
Vanwege het gebrek aan eetlust en kook-inspiratie aten wij gisteren huzarensalade (recht uit de emmer), een plak beenham en een roerei met toast. Voor de vorm nog wat tomaten er bij gelegd.
het is PATATquote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:18 schreef Tezz het volgende:
Vanavond zal het friet (ja friet) worden met kleffe mayo.
eet dat lekker met wit brood johquote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:08 schreef DarkElf het volgende:
lunch is een fles wateren een bak aardbeien.
Ik kwam uit de nachtdienst. Vannacht de laatste van de weekquote:
Dat ziet eruit als een Jive??quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:23 schreef Windigo het volgende:
[..]
Hij draait heel vaak nachtdiensten
Ik eet nu een split![]()
![]()
[ afbeelding ]
De split was er eerder, zo 1970 al ongeveerquote:Op vrijdag 2 juli 2010 15:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat ziet eruit als een Jive??
Maken ze die nog? Jive ijs? Die rooie was exht lekker!
De wraps zijn echt super.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:06 schreef Curiosity het volgende:
Vanavond eet ik "griekse wraps"
http://www.kayotic.nl/blog/greek-style-wrap#more-7729
lekker ontbijtquote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:47 schreef SeaOfLove het volgende:
vanochtend ontbeten bij een strandtent ik Kijkduin, ik had een broodje kroket en een glas colaNu veel water en straks een lekker wit-biertje
En daarbij weer liters water.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:44 schreef -Mellow- het volgende:
groentecurry
bij heet weer hoort heet eten
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:27 schreef Mistbank het volgende:
Zometeen currywurst + König Pilsener om de overwinning van Argentinie te vieren.
Bratwurst und Bierquote:Op zaterdag 3 juli 2010 17:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
hehe en wat heb je uiteindelijk gegeten?
lekker zeg!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:35 schreef foodlover het volgende:
Nu aan het maken: gado-gado, lontong, gefrituurde tempeh, kipsate, pinda- en ketjapsaus
Ik kan me voorstellen dat het lekkerder is met een goede, pittige chorizo ipv cervelaat.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:05 schreef Karina het volgende:
Ik had twee broodjes gemaakt met cervelaatworst, brie en tomaat en dat onder de gril gezet. Was niet zo lekker als ik had gedacht, beetje te flauw. Toe een kiwi. Nu rose en tuc met kaas.
Dat van Piet klinkt wel erg lekker, ik krijg alweer trek.
damn, hoe groot is je koekenpan?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:16 schreef Pietverdriet het volgende:
vooraf een gemengde groene salade met tomaten, kappertjes, olijfjes, walnoten en feta, met een sherry walnoten dressing. Daarna meloen met ham, vervolgens prime rib steak (ca 750 gram pp) met wat dikke frieten en brood met een oliedip. Als toetje sinaasappelsorbet.
Daarbij een portugese vino verde met water, en nu aan het uitbuiken met een Killepitsch
goede Hollandse aardbeien hebben absoluut geen suiker nodigquote:Op zondag 4 juli 2010 14:38 schreef rubje het volgende:
getver! hoe krijg je dat naar binnen,dan liever gewoon zonder brood en met suiker en slagroom. Hmmm
vandaag fastfood,morgen weer aardappelen ed.
Wat een reactiequote:Op zondag 4 juli 2010 14:38 schreef rubje het volgende:
getver! hoe krijg je dat naar binnen,dan liever gewoon zonder brood en met suiker en slagroom. Hmmm
eet jij 's middags altijd warm?quote:Op zondag 4 juli 2010 14:38 schreef rubje het volgende:
ben ook benieuwd! ook nog niet gehad maar wel nieuwsgierigquote:Op zondag 4 juli 2010 16:29 schreef Karina het volgende:
Ik heb nu een glas rosé en ga straks (nog nooit gegeten!) een kapsalon halen, ik ben benieuwd.
quote:Op zondag 4 juli 2010 15:40 schreef Enfermera het volgende:
Vanavond ga ik een pastasalade maken: volkoren penne, feta, komkommer, tomaat, bosui, courgette, sla met heerlijke balsamicoazijn en olijfolie eroverheen
*reserveert alvast voor de volgende keer*quote:Op zondag 4 juli 2010 19:59 schreef Dagonet het volgende:
Huisgemaakte carpaccio met een gemarineerde bonensalade en een verse ciabatta..
[ afbeelding ]
lekker hoor! ik ben uit eten geweest netquote:Op zondag 4 juli 2010 20:18 schreef edcetera het volgende:
luie dag vandaag, MAAR er liggen Sirloin steaks in de vriezer (dat heet schijnbaar Entrecote in het Nederlands als ik de 3 talige menukaart in Spanje mag geloven) met wiltlof (met kaas en ham) en aardappeltjes in de oven
tot later !!!
wat is lontong?quote:Op zondag 4 juli 2010 20:01 schreef Mirjam het volgende:
hie rzometeen de saté en wat ander vlees dat over was van de bbq van gisteren, met pindasaus, koude lontong, en een stokbroodje . proseccotje erbij, helemaal zondag
Blokjes koude rijst (Indonesische keuken), wordt vaak gegeten met gado gado.quote:
Solero's zijn nog gewoon te koop hoor.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 16:15 schreef Windigo het volgende:
[..]
De split was er eerder, zo 1970 al ongeveer
Maar jives verkopen ze helaas niet meer nee, evenals solero'sSolero bosvruchten was ook heerlijk!
Vanavond rijst met sperziebonen, komkommer, gekookt ei en pindasaus. Gado gado van wat ik nog in mn koelkast had.
heb je het ooit wel eens geproefd dan?quote:Op zondag 4 juli 2010 20:54 schreef FutureFairytale het volgende:
koude rijstoh ik hou denk niet van lontong
solero bosvruchten ook? zie alleen nog de exotic variantquote:Op zondag 4 juli 2010 20:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Solero's zijn nog gewoon te koop hoor.
On topic: net fajitas van Ainsley gegeten. Maar dan alleen de vulling.
pff ga ik me weer tegenover een opmerking van jou verdedigen....quote:Op zondag 4 juli 2010 21:00 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
heb je het ooit wel eens geproefd dan?
Ik heb er gister nog eentje op.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:00 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
solero bosvruchten ook? zie alleen nog de exotic variant
nog nooit op maar het hoort idd wel met patat. toch denk ik dat je beter bij een turk kan bestellen dan bij een snackbar, of bedoel je ook een turkse snackbar? ik wil het graag nog eens proberen. patat, shoarma of kebab, sla, kaas, knoflooksaus en sambal. eens kijken wat voor ranzig zooitje dat wordtquote:Op zondag 4 juli 2010 21:03 schreef Karina het volgende:
Vanavond dus een kapsalon gegeten. Niet van de snackbar, maar van zo'n Turkse zaak die broodje Döner en zo verkoopt. Het smaakte wel, maar nou niet zo dat ik zeg, dat neem ik nog een keer, ontzettend zout. Maar misschien volgende keer bij een echte snackbar halen, misschien dat het dan beter smaakt.
En volgens mij zat er niet echt patat tussen, maar een soort van gebakken aardappeltjes (die zaak had geen frituur zo te zien), dat hoort dacht ik niet.
omgquote:Op zondag 4 juli 2010 21:02 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
pff ga ik me weer tegenover een opmerking van jou verdedigen....
als het alleen zoals voorgaande zei blokjes koude rijst is zonder iets qua kruiden of weet ik veel wat erin dan vind ik dat niet lekker nee. ik hou niet van koude rijst. mag dat?
quote:Op zondag 4 juli 2010 20:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
lekker hoor! ik ben uit eten geweest net
quote:Op zondag 4 juli 2010 20:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Solero's zijn nog gewoon te koop hoor.
Euhm, waar niet? Supermarkten, tankstations... Ik ben dol op Solero's.quote:Op maandag 5 juli 2010 09:11 schreef Windigo het volgende:
[..]Waar dan? Ik zie ze nooit meer ergens.
Dat klinkt als iets waar mijn roomy erg gelukkig van zou worden. Heb je een recept?quote:Op zondag 4 juli 2010 17:57 schreef Windigo het volgende:
Geroosterde bietjes uit de oven met feta en knoflookbrood, simpel en heerlijk
Kom er nog op terug, PM je wel. Het is namelijk iets dat mijn moeder voor me had gemaaktquote:Op maandag 5 juli 2010 09:15 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Dat klinkt als iets waar mijn roomy erg gelukkig van zou worden. Heb je een recept?
quote:Op maandag 5 juli 2010 15:38 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
lunch: avocado met tomaat, zalm en rode ui met een mayo/citroendressing
waarom woon je in Groningen?quote:Op maandag 5 juli 2010 16:33 schreef uniekhoorn het volgende:
Dat ziet er jummie uit Mo!
Wij eten witlof ham/kaas uit de oven met romige pasta.
lekker! wat is uw recept? ik wil dat ook nog eens makenquote:Op maandag 5 juli 2010 16:48 schreef MinderMutsig het volgende:
Vanavond nachos con todos en een berg watermeloen na.
quote:Op maandag 5 juli 2010 16:33 schreef uniekhoorn het volgende:
Dat ziet er jummie uit Mo!
Wij eten witlof ham/kaas uit de oven met romige pasta.
Het is een recept van SHE toen zij nog op het forum zat:quote:Op maandag 5 juli 2010 16:50 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
lekker! wat is uw recept? ik wil dat ook nog eens maken
quote:Maak tomatensaus bolognese ( ik maak de verse van tomaten en laat de kruiden dan weg )
Dus, geen italiaanse kruiden erin! wel knof
Mocht je dat niet lukken, haal dan een pot arrabiata saus.
bak een uitje glazig ( gesnipperd )
pers knof, doe erbij
pondje gehakt erbij en rullen
dan de saus erbij
dan 2 flinke eetlepels chilipoeder
of kant en klare fajitakruiden ( is erg lekker )
Goed doorwarmen
1 groot blik kidneybonen erbij
blikje mais
wat fijngesneden geroosterde paprika
weer doorwarmen, en van vuur halen
Neem een zak tacochips die je lekker vind.
Neem een grote platte ovenschaal zonder randjes; zo'n spaanse wat op een gigantisch bord lijkt, of iets anders wat geen hoge opstaande rand heeft.
strooi een eerste laag taco ships over de schaal
dan een grote pollepel van je bonen/gehakt mengsel uit de pan en erover verdelen
afmaken met paar jalapeno stukjes ( te koop in pot op water of zuur )
dan weer een laag taco sjips
dan weer bonen/gehakt mengsel verdelen
dan weer jalapeno's
dan een laag geraspte oude kaas of spaanse kaas
maak een soort toren naar boven, en verdeel al je ingredienten goed.
Flikker de hele bende in de oven; grill standje 1 voor 20 minuten
Je moet als je de toren uit de oven haalt, iets laten afkoelen. Beker creme fraiche open maken en paar flinke dotten eroverheen scheppen.
Daar tussendoor schep je verse tomatensalsa of als je makkelijk wilt; een paar scheppen fajita-saus of wrap saus ( kant en klaar )
Het zurige van de saus en romige van de creme fraiche dient als tegenhanger voor de vetten van de kaas en gehakt.
Eventueel nog verse koriander eroverheen knippen.
Paar bordjes pakken en wat servetten en je eet het van de schaal.
dat ziet er wel erg lekker uit.quote:Op maandag 5 juli 2010 15:38 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
lunch: avocado met tomaat, zalm en rode ui met een mayo/citroendressing
dankje MiMu, ga ik opslaan! was het lekker?quote:Op maandag 5 juli 2010 16:58 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het is een recept van SHE toen zij nog op het forum zat:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |