Pos. | Rijder | Team | Punten |
1 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 109 |
2 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 106 |
3 | Mark Webber | Red Bull Racing | 103 |
4 | Fernando Alonso | Ferrari | 94 |
5 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing | 90 |
6 | Nico Rosberg | Mercedes Grand Prix | 74 |
7 | Robert Kubica | Renault | 73 |
8 | Felipe Massa | Ferrari | 67 |
9 | Michael Schumacher | Mercedes Grand Prix | 34 |
10 | Adrian Sutil | Force India F1 | 23 |
11 | Vitantonio Liuzzi | Force India F1 | 12 |
12 | Rubens Barrichello | Williams | 7 |
13 | Vitaly Petrov | Renault | 6 |
14 | Sebastien Buemi | Scuderia Toro Rosso | 5 |
15 | Jaime Alguersuari | Scuderia Toro Rosso | 3 |
16 | Nico Hulkenberg | Williams | 1 |
17 | Kamui Kobayashi | Sauber | 1 |
18 | Pedro de la Rosa | Sauber | 0 |
19 | Heikki Kovalainen | Lotus F1 | 0 |
20 | Karun Chandhok | HRT | 0 |
21 | Lucas Di Grassi | Virgin Racing | 0 |
22 | Bruno Senna | HRT | 0 |
23 | Timo Glock | Virgin Racing | 0 |
24 | Jarno Trulli | Lotus F1 | 0 |
Pos. | Team | Punten |
1 | McLaren-Mercedes | 215 |
2 | Red Bull Racing | 193 |
3 | Ferrari | 161 |
4 | Mercedes Grand Prix | 108 |
5 | Renault | 79 |
6 | Force India F1 | 35 |
7 | Williams | 8 |
8 | Scuderia Toro Rosso | 8 |
9 | Sauber | 1 |
10 | Lotus F1 | 0 |
11 | HRT | 0 |
12 | Virgin Racing | 0 |
Datum | Tijd | Programma |
Za 26 juni | 12.55-14.15 uur | RTL GP: Formule 1 - Europa - Kwalificatie |
Zo 27 juni | 13.00-13.55 uur | RTL GP: Formule 1 - Europa - Pre-show |
Zo 27 juni | 13.55-16.10 uur | RTL GP: Formule 1 - Europa - Race |
Zo 27 juni | 20.00-20.30 uur | RTL GP: Formule 1 - Europa - Samenvatting |
Datum | Tijd | Programma |
Za 26 juni | 12.10-14.15 uur | BBC1: Formule 1 - Europa - Kwalificatie |
Zo 27 juni | 13.10-16.00 uur | BBC1: Formule 1 - Europa - Race |
Zo 27 juni | 20.00-20.30 uur | BBC3: Formule 1 - Europa - Samenvatting |
Dag | Minimum | Maximum | Neerslagkans | Weerbeeld |
Vrijdag | 19 °C | 28 °C | 20 % | deels bewolkt |
Zaterdag | 19 °C | 29 °C | 30 % | kans op buien |
Zondag | 19 °C | 27 °C | 0 % | zonnig |
Idem! (Maar dan alleen voor de zondag)quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik ben dit weekend helaas niet thuis, maar de hd-recorder staat aan
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:55 schreef Wombcat het volgende:
Hoe weinig inhaalmanoevres?
Ik zeg 7 (vnl. wat Lotussen, Virgins en HRT die worden ingehaald), da's dan nog altijd een vet record voor dit circuit.
Hè toch, wat jammer.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:02 schreef Peterselieman het volgende:
Hij rijdt weer, maar stond er wel erg lang ja ...
Hier gaat het beeld, jammer genoeg, met hokken en stoten. Valt niet naar te kijkenquote:
Volgens mij zie je dat goed.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:32 schreef leroytje het volgende:
Zie ik het nou goed dat Rtl 7 de kwali niet live uitzendt?
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:42 schreef vosss het volgende:
In de OP, qualify van 2 tot 3, tv gids in de op van 1 tot 2 en op tvgids.nl begint de qualify om 3?!
Wat is het nou??
Mooi, want om 14u verdwijnt de zon hier achter de bomenquote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Foutje van mijn kant
Het is gewoon van 14:00 tot 15:00
quote:Good morning. Sunny day in Valencia. Fat Veronica had a good sleep and is ready to go!
]http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=25285[/quote][/url]quote:Schumacher onder druk: Mercedes doet bod op Kubica
Uitgegeven door Jordy Stuivenberg 25 juni 2010 16:27 - Print artikel
Mercedes wil zich verzekeren van de diensten van Robert Kubica. Volgens het Italiaanse Omnicorse heeft het Duitse team een aanbieding gedaan aan de sterrijder van Renault F1. De Pool moet bij Mercedes niemand minder dan Michael Schumacher vervangen.
Schumacher heeft een contract voor drie seizoenen bij Mercedes, maar volgens Omnicorse wil het team van de tot nu toe weinig imponerende Duitser af. Kubica zou voor drie seizoenen kunnen tekenen bij de regerend wereldkampioen.
Mercedes ontkent ondertussen ontevreden te zijn met de prestaties van hun bestbetaalde rijder: “We zijn tevreden
[url=http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=25285
Misschien gaat dat wel over zijn vriendinnetjequote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:55 schreef ElmarO het volgende:
OOk Di Grassi heeft zijn wagen een naam gegeven:
[..]
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 12:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Misschien gaat dat wel over zijn vriendinnetje![]()
Die heb ik verzonnen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:27 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
wie zei dat?
dat heb ik gemist, was net pissen
volgens mij heeft ie maar beperkt invloed gehad op dit circuit..quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:04 schreef wolferl het volgende:
Tilke bedankt, Tilke bedankt, Tilke Tilke Tilke bedankt.
Ik ga dan ook uit van een oersaaie race morgen. Kan het hopelijk alleen maar meevallen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:08 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
volgens mij heeft ie maar beperkt invloed gehad op dit circuit..
maar het is wel een draak van een baan ja
iets als 2 weken terug gaan we morgen niet zien denk ik neequote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:08 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik ga dan ook uit van een oersaaie race morgen. Kan het hopelijk alleen maar meevallen.
volgens mij ben ik de enige, maar ik vind dit echt prachtigquote:
Jawel, De Mercedes is de Brawn van vorig jaar niet meer.quote:
In zijn verdediging; zelfs Rosberg is matig. Misschien hangt er daar toch nog wat van het Honda-virus rond.quote:
Ik ergens ook wel, maar hoe vet zou het zijn als hij gewoon zou winnenquote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:48 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
volgens mij ben ik de enige, maar ik vind dit echt prachtig![]()
niet zo heel vet, dan ben ik een krat bier en een shoarmaschotel schuldig aan een vriend van mequote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:50 schreef vosss het volgende:
maar hoe vet zou het zijn als hij gewoon zou winnen
Ik denk dat die sectortijden gewoon afgekapte tijden zijn.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:15 schreef vosss het volgende:
Zo te zien wel. Al snap ik dan niet dat de sectrtijd afgerond is op 10de in het voordeel van de hulk en dat dan de gecombineerde rondetijd tot 3 decimalen hetzelfde is
Papegaaiquote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:53 schreef Bolleke_666 het volgende:
Mercedes GP
Wederom een totale afgang voor Schumacher.
Dit jaar staat het tot nog toe 7-2 voor Rosberg in de kwalificatie. Terwijl Schumacher in het verleden eigenlijk altijd beter was dan zijn teammaat. Dus hij is niet op zijn oude niveau, verre van.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:23 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
PapegaaiPrestatie van schumi valt sinds zijn nieuwe chassis wel mee. Alleen dit weekend is hij duidelijk de langzamere tov rosberg. Maar de weekenden hiervoor was het stuivertje wisselen met een klein voordeel voor schumi.
Schumacher is net als Raikkonen ook sterker in de race en Rosberg andersom. Daarnaast is het een illusie om te denken dat schumi ooit nog op zijn niveau van 10jaar geleden zalkomen. Als ik kijk naar de prestaties van Alesi,Hakkinen,Villeneuve,Irvine en coulthard in hun nadagen denk ik dat schumi het helemaal niet slecht doet. Daarnaast is rosberg ook gewoon een erg sterke coureur.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dit jaar staat het tot nog toe 7-2 voor Rosberg in de kwalificatie. Terwijl Schumacher in het verleden eigenlijk altijd beter was dan zijn teammaat. Dus hij is niet op zijn oude niveau, verre van.
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:23 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
PapegaaiPrestatie van schumi valt sinds zijn nieuwe chassis wel mee. Alleen dit weekend is hij duidelijk de langzamere tov rosberg. Maar de weekenden hiervoor was het stuivertje wisselen met een klein voordeel voor schumi.
De mercedes is simpelweg niet goed genoeg. Dat was eind vorig jaar al duidelijk toen iedereen beschikte over de dubbele diffuser. Het aero pakket van RBR was toen al veel beter en Mclaren en Ferrari zijn zich vroegtijdig op 2010 gaan richten en zijn Mercedes dus ook voorbij gegaan. De prestaties van rosberg de 1e paar races kwam ook door gelukkige omstandigheden.
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:33 schreef Desunoto het volgende:
Mensen die dit een afgang voor Schumacher noemen zijn niet zo slim. Het verschil tussen Rosbergs snelste tijd en die van Schumacher in deze kwalificatie is... dumdumdum.. 0,3 seconden. Wooooow dat is veel! Echt een afgang!
![]()
De Mercedes is duidelijk niet de auto voor dit circuit.
Waarom zou heidfeld het beter doen dan?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:39 schreef Bolleke_666 het volgende:
[..]
Ik zeg, Schumacher eruit en Heidfeld erin.
Echt goed is het toch ook niet wat 'ie tot nu toe heeft laten zien. Canada was minder slecht dan de uitslag aangaf (alhoewel een deel van zijn pech op zijn minst gedeeltelijk zijn eigen schuld was), en de tijdstraf in Monaco was een tegenvaller. Over het algemeen presteerde hij toch minder dan Rosberg, die in 5 van de andere races gewoon écht ruim voor Schumi eindigde.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:37 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Schumacher is net als Raikkonen ook sterker in de race en Rosberg andersom. Daarnaast is het een illusie om te denken dat schumi ooit nog op zijn niveau van 10jaar geleden zal terugkomen. Als ik kijk naar de prestaties van Alesi,Hakkinen,Villeneuve,Irvine en coulthard in hun nadagen denk ik dat schumi het helemaal niet slecht doet. Daarnaast is rosberg ook gewoon een erg sterke coureur.
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:44 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Waarom zou heidfeld het beter doen dan?
Dat denk ik ook. Als het niet verbetert, is het denk ik aan het einde van het jaar afgelopen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:46 schreef Schunckelstar het volgende:
die gaat zijn contract ook niet uitdienen denk ik..
hij gaat echt niet 3 jaar op dit niveau doorhobbelen
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies. Die rijdt echt geen deuk in een pakje boter
Sinds de update in spanje is het redelijk gelijkwaardig in mijn ogen hoor. Op circuits met high speed corners zoals Catalunya en Turkije is schumi wat sneller en op circuits waar het meer op remmen en uitacceleren aankomt is rosberg wat beter.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Echt goed is het toch ook niet wat 'ie tot nu toe heeft laten zien. Canada was minder slecht dan de uitslag aangaf (alhoewel een deel van zijn pech op zijn minst gedeeltelijk zijn eigen schuld was), en de tijdstraf in Monaco was een tegenvaller. Over het algemeen presteerde hij toch minder dan Rosberg, die in 5 van de andere races gewoon écht ruim voor Schumi eindigde.
Rosberg heeft voorlopig véél meer punten dan Schumi, maar we zullen wel zien wat het aan het einde van het seizoen is.
Het is nog te vroeg om definitieve conclusies te trekken. Het is idd ook niet dat Schumacher het écht slecht doet, maar in het verleden was 'ie top. Nu duidelijk niet meer. En het is voor hem geen goed teken dat Rosberg vrijwel continu sneller is in de kwalificatie, want zoals ik zei, in het verleden was Schumacher vrijwel altijd sneller dan zijn teammaat in de kwalificatie.
Sinds de update is het meer evenwichtig, maar heeft Schumi nog steeds niet het voordeel.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:59 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Sinds de update in spanje is het redelijk gelijkwaardig in mijn ogen hoor. Op circuits met high speed corners zoals Catalunya en Turkije is schumi wat sneller en op circuits waar het meer op remmen en uitacceleren aankomt is rosberg wat beter.
Ik denk eigenlijk dat vooral het verbieden van de tankstops in het nadeel van Schumacher is. Hij was een erg goed in de korte stints waarin je voluit moest gaan en dan op basis van strategie de leiding overnam. Waarmee ik niet wil zeggen dat 'ie alleen maar dat kon, maar wel dat 'ie dat tot in de perfectie uitvoerde.quote:Dat ie nu niet meer top is heeft met leeftijd te maken en met de huidige reglementen. De smallere voorbanden + 1 bandenleverancier zijn duidelijk in het nadeel van rijders zoals Schumacher en ook Raikkonen en Albers hadden hier veel last van. Zij rijden namelijk op een erg agressieve manier wat het best tot zijn recht komt met ultra zachte banden zoals je die had voor 2006.
Je weet dat refueling pas weer in 1994 werd ingevoerd en Schumacher toen al 2,5 jaar rondreed en ook al wat races won? Sterker nog, de enige die dat voor aanvang dit seizoen ook al had gedaan was Barrichello.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 17:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Sinds de update is het meer evenwichtig, maar heeft Schumi nog steeds niet het voordeel.
[..]
Ik denk eigenlijk dat vooral het verbieden van de tankstops in het nadeel van Schumacher is. Hij was een erg goed in de korte stints waarin je voluit moest gaan en dan op basis van strategie de leiding overnam. Waarmee ik niet wil zeggen dat 'ie alleen maar dat kon, maar wel dat 'ie dat tot in de perfectie uitvoerde.
Ik kan me een race herinneren (ik weet niet meer welke) waarin hij kansloos leek voor de winst, maar opeens tijdens de 2e stint absurd snelle rondetijden neerzette waardoor hij aan de leiding kwam.
Nu is een GP rijden wat anders: je moet je banden wat meer sparen en je kunt niet de hele tijd voluit gaan.
Met die banden heb je trouwens wel gelijk: Bridgestone was volledig gericht op Ferrari.
Een ander verschil was dat in zijn tijd er vrijwel continu getest werd. Ferrari had toen ook met afstand het grootste budget.
En een belangrijke factor is zijn leeftijd idd. Hij is gewoon minder scherp.
Ja, dat weet ik.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 17:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Je weet dat refueling pas weer in 1994 werd ingevoerd en Schumacher toen al 2,5 jaar rondreed en ook al wat races won? Sterker nog, de enige die dat voor aanvang dit seizoen ook al had gedaan was Barrichello.
Ik zeg toch ook dat het een combinatie van factoren is?quote:Budget is ook geen bepalende factor: Toyota had jarenlang het hoogste budget en die zijn ook niet ver gekomen.
Mansell stapte eind '94 in de Williams en reed gelijk vooraan, maar bakte er in 1995 ook een potje van in de McLaren. Het zal eerder een combinatie van factoren zijn dan een enkele factor.
Zou kunnen. Dacht dat het eerder was, (omdat ik me meen te herinneren dat het om een Ferrari/Williams duel ging) maar ik weet het niet meer.quote:En die race: ik vermoed dat je Hongarije 1998 bedoelde. Een geniale race van Schumacher.
Hier blijkt wel uit hoe moeilijk het is in F1 om die laatste tienden uit een auto te persen en de Schumacher van voor zijn pensioen was dat waarschijnlijk wel gelukt.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:33 schreef Desunoto het volgende:
Mensen die dit een afgang voor Schumacher noemen zijn niet zo slim. Het verschil tussen Rosbergs snelste tijd en die van Schumacher in deze kwalificatie is... dumdumdum.. 0,3 seconden. Wooooow dat is veel! Echt een afgang!
![]()
De Mercedes is duidelijk niet de auto voor dit circuit.
Dat is koffiedik kijken. Me dunkt.quote:Hier blijkt wel uit hoe moeilijk het is in F1 om die laatste tienden uit een auto te persen en de Schumacher van voor zijn pensioen was dat waarschijnlijk wel gelukt.
Rondhobbelen misschien niet, maar hij heeft wel zelf aangegeven dat hij 3 jaar rijdt en dat hij snapt dat het tijd nodig heeft. Ik denk dat ie pas zal stoppen als blijkt dat de auto van volgend jaar ook een knakenbak is net als nu.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:46 schreef Schunckelstar het volgende:
die gaat zijn contract ook niet uitdienen denk ik..
hij gaat echt niet 3 jaar op dit niveau doorhobbelen
Waarom? Iedereen weet dat de Brawn van vorig jaar met Honda geld ontwikkeld is en al vroeg in het seizoen ervoor gestart is. Iedereen weet ook dat Brawn vorig jaar tot ver in het seizoen zich gericht heeft op de 2009 bolide en pas erg laat gestart is met de 2010 en dat ze toen eik geen hoofdsponsor hadden en dus minimaal budget.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:55 schreef Bolleke_666 het volgende:
[..]
Klopt, maar dat scheelt Mercedes wel schaamte in vergelijking met een uitgerangeerde wereldkampioen.
In zekere zin wel maar ik kan me niet herinneren dat Schumacher ooit zoveel keer door een teammaat is verslagenquote:
Als je in ogenschouw neemt dat hij 41 is, er 3 jaar tussenuit geweest is en dat er heel veel veranderd is dan doet hij het nog niet eens zo heel slechtquote:Op zondag 27 juni 2010 11:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
In zekere zin wel maar ik kan me niet herinneren dat Schumacher ooit zoveel keer door een teammaat is verslagen
Ja bij normale mensen zou ik dat vinden maar we hebben het hier over Michael Schumacher, dat is toch een F1 (half)godquote:Op zondag 27 juni 2010 11:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Als je in ogenschouw neemt dat hij 41 is, er 3 jaar tussenuit geweest is en dat er heel veel veranderd is dan doet hij het nog niet eens zo heel slecht
Is 'ie ook nog nooit. Schumacher presteerde in de kwalificiatie eigenlijk altijd structureel beter dan zijn teammaat. Bij zijn debuut bij Benetton (eind 1991), kwalificeerde hij al meteen meestal voor Piquet (Piquet was alleen bij de laatste race in Japan sneller dan Schumacher).quote:Op zondag 27 juni 2010 11:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
In zekere zin wel maar ik kan me niet herinneren dat Schumacher ooit zoveel keer door een teammaat is verslagen
Het is maar goed dat er een grote uitloopzone isquote:
In de Benetton was hij ook behoorlijk wat sneller dan zijn teammaats die tot die tijd als enorme talenten golden, vaak zo'n 2 seconden. Dat was met een auto die snel was maar ook als onbestuurbaar of in ieder geval extreem zenuwachtig gold.quote:Op zondag 27 juni 2010 11:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is 'ie ook nog nooit. Schumacher presteerde in de kwalificiatie eigenlijk altijd structureel beter dan zijn teammaat. Bij zijn debuut bij Benetton (eind 1991), kwalificeerde hij al meteen meestal voor Piquet (Piquet was alleen bij de laatste race in Japan sneller dan Schumacher).
De jaren daarna was bij Benetton eigenlijk altijd sneller dan zijn teammaats (op misschien een paar races na).
Bij Ferrari kwalificeerde hij zich ook structureel voor Irvine, Barrichello en Massa.
Wat er vooral gebeurd is dat menigeen het zwakke presteren van met name de auto aangrijpt om met Schumacher af te rekenen. Kritiek is wel op zijn plaats, maar er wordt ook een loopje genomen met de feiten. Ik kijk BBC en vooral Eddie Jordan maakt het erg bont, en de rest lult lekker met hem mee. Sinds de verlenging van de wielbasis heeft Schumacher licht de overhand gehad, in de kwalificatie van Canada kwam het er niet uit, in de race wel tot zijn lekke band. Maar dat wordt allemaal genegeerd en dan gaat het weer over de vrije trainingen waar Rosberg al jaren goede sier in maakt.quote:Dit jaar is hij in de kwalificatie voornamelijk langzamer dan zijn teammaat. Dit ligt natuurlijk niet aan de wagen.
Wowquote:
Hij was in de Benetton in de trainingen idd vrijwel altijd duidelijk sneller.quote:Op zondag 27 juni 2010 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In de Benetton was hij ook behoorlijk wat sneller dan zijn teammaats die tot die tijd als enorme talenten golden, vaak zo'n 2 seconden. Dat was met een auto die snel was maar ook als onbestuurbaar of in ieder geval extreem zenuwachtig gold.
Als je kijkt naar de kwalificaties nadat de auto is aangepast, staat het gelijk. Dat is nog steeds onder het niveau van Schumacher voordat 'ie met pensioen ging.quote:Wat er vooral gebeurd is dat menigeen het zwakke presteren van met name de auto aangrijpt om met Schumacher af te rekenen. Kritiek is wel op zijn plaats, maar er wordt ook een loopje genomen met de feiten. Ik kijk BBC en vooral Eddie Jordan maakt het erg bont, en de rest lult lekker met hem mee. Sinds de verlenging van de wielbasis heeft Schumacher licht de overhand gehad, in de kwalificatie van Canada kwam het er niet uit, in de race wel tot zijn lekke band. Maar dat wordt allemaal genegeerd en dan gaat het weer over de vrije trainingen waar Rosberg al jaren goede sier in maakt.
Ook zal meespelen. Zoals ik al zei zijn er meerdere factoren.quote:Wat er volgens mij aan de hand is, is dat Schumachers rijstijl niet uit de verf komt bij een onderstuurde auto, omdat hij het moet hebben van de controle van een zenuwachtige achterkant. Dat hij met een onderstuurde auto weinig kan is eigenlijk heel logisch. Door de toerenbegrenzer heeft hij ook minder toerengebied om mee te sturen en de banden zullen ook zeker een factor zijn.
Er is alleen wel een heel duidelijk verschil in auto's. Hij was 'gewoon' 2 a 3 tienden sneller dan Piquet, Brundle, Barrichello etc., alleen in die beruchte Benetton was hij een ongelooflijke 2 a 3 seconden sneller. Barrichello was eigenlijk alleen sneller als Ferrari los was van de rest, wat ook wel wat zegt, dan hoeft het ook niet sneller..quote:Op zondag 27 juni 2010 12:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij was in de Benetton in de trainingen idd vrijwel altijd duidelijk sneller.
Overigens was hij dat bij Ferrari ook. Irvine versloeg hij in de kwalificatie ook vrijwel altijd. Dito met Barrichello, alleen in 2002 kon Barrichello redelijk meekomen en klopte hij met enige regelmaat Schumacher (maar was Schumacher vaker sneller).
Klopt, maar toen hij met pensioen ging was het ook al anders dan 5 of 10 jaar daarvoor.quote:Als je kijkt naar de kwalificaties nadat de auto is aangepast, staat het gelijk. Dat is nog steeds onder het niveau van Schumacher voordat 'ie met pensioen ging.
Ja, maar we hebben het over 15 jaar. De sport is gegroeid, het aantal racetalenten waaruit wordt geworven is groter, zoals in elke sport is er een algehele niveaustijging en in de F1 nog wel wat meer. Barrichello was ooit ook een heel groot talent, in het huidige veld is het een vlotte subtopper. Rosberg is natuurlijk ook een groot talent. En Schumachers leeftijd zal misschien niet eens zo zeer invloed hebben op zijn reflexen e.d., maar hij is al jaren voor zijn comeback minder agressief en minder op het randje.quote:Ook zal meespelen. Zoals ik al zei zijn er meerdere factoren.
Niettemin is tot nu toe de stand in de kwalificatie 7-2 voor Rosberg, en dat is iets wat Schumacher nog nooit meegemaakt heeft.
Toen hij Benetton en Ferrari kwam, zal de wagen ook niet meteen perfect om hem afgestemd zijn geweest, maar was 'ie wel meteen sneller dan zijn teammaat.
Er was meer van verwacht, maar het is geen absoluut drama. Wat mij betreft doet 'ie het overigens de laatste races ongeveer zoals verwacht. Ongeveer net zo snel als Rosberg. De eerste races was 'ie duidelijk langzamer.quote:Op zondag 27 juni 2010 13:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Hij stelt mij ook wel teleur hoor, maar ik erger me aan die aasgieren die de feiten verdraaien om het allemaal erger te maken dan het is.
BB2 ipv BBC1quote:Op zondag 27 juni 2010 13:51 schreef Waffle het volgende:
Zend BBC het wel uit? Ik kan het niet vinden
Ja, maar de BBC doet nu heel verbaasd over dat hij niet enthousiast een interview aan hen gaat geven. Dan moeten ze daar misschien eens gaan terugluisteren wat ze gisteren, in Canada en daarvoor allemaal over hem gezegd hebben. Ik vermoed dat het met Mol al niet veel beter is, hem kennende uit het verleden.quote:Op zondag 27 juni 2010 13:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er was meer van verwacht, maar het is geen absoluut drama. Wat mij betreft doet 'ie het overigens de laatste races ongeveer zoals verwacht. Ongeveer net zo snel als Rosberg. De eerste races was 'ie duidelijk langzamer.
Mij dus niet zozeer. Dat is allemaal wijsheid achteraf hoor, daar niet van, maar als je ervan uitgaat dat zijn talent hem zit in het sturen met een zenuwachtige achterkant, dan verklaart dat zijn wel heel uitzonderlijke snelheid in de Benetton, en zijn bijzondere snelheid in de regen en wisselende omstandigheden. Maar ook dat het alleen opgaat bij specifieke eigenschappen van de auto.quote:Wat me eigenlijk vooral tegenviel was dat 'ie in de regenraces niet veel in te brengen had. Daar werd 'ie echt door zo ongeveer iedereen gepasseerd (nou is dat wat gechargeerd, maar daarin verloor hij juist weer plaatsen als het begon te regenen). Terwijl wisselende omstandigheden altijd zijn specialiteit waren.
Het is 30 graden buiten; ook gebrek aan beter buiten?quote:Op zondag 27 juni 2010 14:01 schreef Ambrosius het volgende:
Toch maar even een GP meepakken weer, bij gebrek aan beter op tv.
Zal ook wel gelijk het hoogtepunt zijn van deze race.quote:Op zondag 27 juni 2010 14:02 schreef Googolplexian het volgende:
Godver ... wat een lekker balkonnetje net.
Zwembadje, lekkere bikini meisjes, F1 paar meter van je af.
Daar zoekt 'ie ze op uit..quote:Op zondag 27 juni 2010 14:04 schreef LWD-Godius het volgende:
flavio zijn grietje is echt lekker
quote:Op zondag 27 juni 2010 14:11 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zal wel betekenen "Trulli-train ahead".
Nee, want Red Bull is Brits. Volgens de BBC dan; Coulthard corrigeerde dat mooi.quote:Op zondag 27 juni 2010 14:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik hoorde Webber toch duidelijk op de revlimiter: moeten ze daar bij de BBC ook niet over zeiken?
F12010 even afwachtenquote:Op zondag 27 juni 2010 14:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Jemig, zoiets heb ik op de PS3 nog niet 's kunnen doen.
Twee weken geleden niet gekeken?quote:Op zondag 27 juni 2010 14:22 schreef Ofyles2 het volgende:
Nu al de beste race van het seizoen...
En in de F1quote:
quote:Op zondag 27 juni 2010 14:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee. De RBR is gewoon sneller en dan de slipstream.
Exact zelfde positie?quote:Op zondag 27 juni 2010 14:23 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
En in de F1
Die onboard shots uit webber's bolide
Dat viel ook wel mee.quote:Op zondag 27 juni 2010 14:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En het is moeilijk passeren als de wagen voor jou wat willekeurig aan het zigzaggen is.
Idd: hoe dom is dit?quote:Op zondag 27 juni 2010 14:26 schreef Waffle het volgende:
Gvd hoezo faalt mercedes gewoon zo erg in strategie. Dit zag je toch al lang aankomenSchumi rijdt op hard laat hem dan doorknallen...
Gewoon al de zoveelste keer dit jaar dat Mercedes faalt in hun strategie. Vorige race ook met Schumi 20 ronden op soft laten rijden is gewoon kansloos..quote:
quote:Op zondag 27 juni 2010 14:29 schreef roelofjan het volgende:
Hebben ze bij Lewis ook nog wat aan de auto gedaan?
|Vleugel vervangen o.i.d.?
Alonso kwam pas de pits in toen Hamilton eruit reed dus wat daar gebeurt is, is mij een raadselquote:Op zondag 27 juni 2010 14:31 schreef Zorro het volgende:
Wat ik nou niet snap: Alonso zat vlak achter Hamilton, hoe is die nou achter Hamilton gebleven, terijl die zo'n lange stop had? Heeft die zitten slapen toen de SC kwam en is toen ver achter Hamilton gebleven of zo?
Zelfde manier dat Vettel en Hamilton weer vooraan kwamen, lijkt me?quote:Op zondag 27 juni 2010 14:31 schreef Zorro het volgende:
Wat ik nou niet snap: Alonso zat vlak achter Hamilton, hoe is die nou achter Hamilton gebleven, terijl die zo'n lange stop had? Heeft die zitten slapen toen de SC kwam en is toen ver achter Hamilton gebleven of zo?
Dat bedoel ik dus.quote:Op zondag 27 juni 2010 14:32 schreef nils7 het volgende:
[..]
Alonso kwam pas de pits in toen Hamilton eruit reed dus wat daar gebeurt is, is mij een raadsel
Hij krijgt zo Schumacher in zijn nek.quote:Op zondag 27 juni 2010 14:34 schreef roelofjan het volgende:
Massa 15e....
Ted Kravitz legde het net volgens mij uit. Maar ik was niet al te best ah luisterenquote:
Ik snap niet dat ze bij Feerari niet de gok nemen door een van de twee niet naar binnen te laten komen hopend op een 2e safety car situatie bij de herstart....quote:Op zondag 27 juni 2010 14:34 schreef roelofjan het volgende:
Massa 15e....
?quote:Op zondag 27 juni 2010 14:37 schreef Googolplexian het volgende:
haha
"Did you get that?" "No"
"Sounded like Darlek"
Want dit is iets wat regelmatig gebeurdquote:Op zondag 27 juni 2010 14:37 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ik snap niet dat ze bij Feerari niet de gok nemen door een van de twee niet naar binnen te laten komen hopend op een 2e safety car situatie bij de herstart....
Nee, Alonso vind dat Lewis te langzaam reed achter de SC, voordat ze de pit ingingen.quote:Op zondag 27 juni 2010 14:38 schreef Zorro het volgende:
Volgens mij: SC kwam, Hamilton reed ervoorbij, Alonso niet. Zoiets.
Ja.quote:Op zondag 27 juni 2010 14:38 schreef Bolter het volgende:
[..]
Want dit is iets wat regelmatig gebeurd.
En volgens McLaren reed Hamilton achter de SC precies de rondetijden die hij volgens de raceleiding moest rijden.quote:Op zondag 27 juni 2010 14:41 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Nee, Alonso vind dat Lewis te langzaam reed achter de SC, voordat ze de pit ingingen.
En daar komen ze na 21 ronden achter?quote:Op zondag 27 juni 2010 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Zou het niet gewoon Hamiltons actie in de eerste bocht kunnen zijn? Hij raakt Vettel terwijl hij volgens mij gewoon ruimte moet laten. Meestal komt hij met dat soort geintjes weg, maar eigenlijk mag het natuurlijk niet.
Dan zijn ze wel erg laat imo.quote:Op zondag 27 juni 2010 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Zou het niet gewoon Hamiltons actie in de eerste bocht kunnen zijn? Hij raakt Vettel terwijl hij volgens mij gewoon ruimte moet laten. Meestal komt hij met dat soort geintjes weg, maar eigenlijk mag het natuurlijk niet.
Dat hoorde ik ook. Kennelijk dus echt een remprobleem bij Mercedes.quote:Op zondag 27 juni 2010 14:42 schreef wdn het volgende:
Rosberg nu ook een waarschuwing over verhitte remmen(?)
of had ik dat verkeerd gehoord
Da's allang zeker ...quote:Op zondag 27 juni 2010 14:46 schreef wolferl het volgende:
Let maar op, Hamilton krijgt een Drive Trough Penalty
je hebt iig de 1e en 2e sector tijd waar je je op kan richten.quote:Op zondag 27 juni 2010 14:46 schreef Googolplexian het volgende:
Hoe kan je trouwens zeggen dat je een bepaalde rondetijd moet rijden als de wagen niet over de finish komt in die ronde (pit) ?
en daar heb je dan zo'n duur ontwikkelteam voor hequote:Op zondag 27 juni 2010 14:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat hoorde ik ook. Kennelijk dus echt een remprobleem bij Mercedes.
ze meten op meerdere plekken en extrapolerenquote:Op zondag 27 juni 2010 14:46 schreef Googolplexian het volgende:
Hoe kan je trouwens zeggen dat je een bepaalde rondetijd moet rijden als de wagen niet over de finish komt in die ronde (pit) ?
Ehhh ... de regel is toch niet dat je een bepaalde SECTOR-tijd moet rijden?quote:Op zondag 27 juni 2010 14:47 schreef wdn het volgende:
[..]
ze meten op meerdere plekken en extrapoleren
stel je niet aan. Hij kruist de witte lijn na de SC en haalt de SC inquote:
Er gebeurt natuurlijk een hoop bij de start, en er zit wel vaker vrij veel tijd tussen. Maar ik vind in het algemeen dat Hamilton vaak met te agressief rijgedrag wegkomt, dus misschien was hier vooral de wens de vader van de gedachte.quote:Op zondag 27 juni 2010 14:44 schreef Tarabass het volgende:
[..]
En daar komen ze na 21 ronden achter?
Nou ... ;Dquote:Op zondag 27 juni 2010 14:51 schreef northernlight81 het volgende:
Alsof Hamilton even 2.1sec dicht kan rijden.
waarschijnlijk met z'n fuel mix vol open wel ja.quote:Op zondag 27 juni 2010 14:51 schreef northernlight81 het volgende:
Alsof Hamilton even 2.1sec dicht kan rijden.
2equote:Op zondag 27 juni 2010 14:52 schreef wolferl het volgende:
Als ie nu naar binnen gaat (Hamilton) dan komt ie op de 4e plek terecht.
Dan had die fles toch allang kapot moeten zijn, dunkt mij.quote:Op zondag 27 juni 2010 14:54 schreef Trystar het volgende:
Ja ga flessen op de baan gooien! Dat ding komt er niet van zelf..
Zo te zien heeft de wind hier wat mee te maken.quote:Op zondag 27 juni 2010 14:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dan had die fles toch allang kapot moeten zijn, dunkt mij.
iddquote:Op zondag 27 juni 2010 14:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hij heeft alsnog te veel voordeel hiervan. Hij had een stop&go moeten krijgen.
Is die toch al? Ik zag het in een flits dus kan er naast zittenquote:Op zondag 27 juni 2010 14:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dan had die fles toch allang kapot moeten zijn, dunkt mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |