abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83329174
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:45 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Echt goed is het toch ook niet wat 'ie tot nu toe heeft laten zien. Canada was minder slecht dan de uitslag aangaf (alhoewel een deel van zijn pech op zijn minst gedeeltelijk zijn eigen schuld was), en de tijdstraf in Monaco was een tegenvaller. Over het algemeen presteerde hij toch minder dan Rosberg, die in 5 van de andere races gewoon écht ruim voor Schumi eindigde.
Rosberg heeft voorlopig véél meer punten dan Schumi, maar we zullen wel zien wat het aan het einde van het seizoen is.

Het is nog te vroeg om definitieve conclusies te trekken. Het is idd ook niet dat Schumacher het écht slecht doet, maar in het verleden was 'ie top. Nu duidelijk niet meer. En het is voor hem geen goed teken dat Rosberg vrijwel continu sneller is in de kwalificatie, want zoals ik zei, in het verleden was Schumacher vrijwel altijd sneller dan zijn teammaat in de kwalificatie.
Sinds de update in spanje is het redelijk gelijkwaardig in mijn ogen hoor. Op circuits met high speed corners zoals Catalunya en Turkije is schumi wat sneller en op circuits waar het meer op remmen en uitacceleren aankomt is rosberg wat beter.

Dat hij nu niet meer top is heeft met leeftijd te maken en met de huidige reglementen. De smallere voorbanden + 1 bandenleverancier zijn duidelijk in het nadeel van rijders zoals Schumacher en ook Raikkonen en Albers hadden hier veel last van. Zij rijden namelijk op een erg agressieve manier wat het best tot zijn recht komt met ultra zachte banden zoals je die had voor 2006.
pi_83329353
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:59 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Sinds de update in spanje is het redelijk gelijkwaardig in mijn ogen hoor. Op circuits met high speed corners zoals Catalunya en Turkije is schumi wat sneller en op circuits waar het meer op remmen en uitacceleren aankomt is rosberg wat beter.
Sinds de update is het meer evenwichtig, maar heeft Schumi nog steeds niet het voordeel.
quote:
Dat ie nu niet meer top is heeft met leeftijd te maken en met de huidige reglementen. De smallere voorbanden + 1 bandenleverancier zijn duidelijk in het nadeel van rijders zoals Schumacher en ook Raikkonen en Albers hadden hier veel last van. Zij rijden namelijk op een erg agressieve manier wat het best tot zijn recht komt met ultra zachte banden zoals je die had voor 2006.
Ik denk eigenlijk dat vooral het verbieden van de tankstops in het nadeel van Schumacher is. Hij was een erg goed in de korte stints waarin je voluit moest gaan en dan op basis van strategie de leiding overnam. Waarmee ik niet wil zeggen dat 'ie alleen maar dat kon, maar wel dat 'ie dat tot in de perfectie uitvoerde.

Ik kan me een race herinneren (ik weet niet meer welke ) waarin hij kansloos leek voor de winst, maar opeens tijdens de 2e stint absurd snelle rondetijden neerzette waardoor hij aan de leiding kwam.

Nu is een GP rijden wat anders: je moet je banden wat meer sparen en je kunt niet de hele tijd voluit gaan.

Met die banden heb je trouwens wel gelijk: Bridgestone was volledig gericht op Ferrari.

Een ander verschil was dat in zijn tijd er vrijwel continu getest werd. Ferrari had toen ook met afstand het grootste budget.

En een belangrijke factor is zijn leeftijd idd. Hij is gewoon minder scherp.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 juni 2010 @ 17:08:14 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83329426
Ik weet wel van een vierstopper op Magny-Cours in Frankrijk waardoor Schumacher de eerste plaats overnam en de race uiteindelijk won.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83329545
Laten we eerst maar eens afwachten met wat voor auto Mercedes volgend jaar komt. Dat het dit jaar niet top zou zijn was wel te verwachten doordat ze vorig seizoen weinig hebben gedaan voor dit seizoen. Daarbij kan Schumacher nu input geven voor de nieuwe auto.

De problemen die Schumacher heeft benoemt hij ook duidelijk en dat zijn dingen waar aan gewerkt kan worden. Als volgend seizoen nog steeds Rosberg de iets snellere blijkt (puntenverschil is overigens wel wat groot dankzij wat pech en rare beslissingen die Schumacher gehad/gemaakt heeft) en Mercedes nog steeds rond plek 6-12 meehobbelt dan zal hij wellicht overwegen te stoppen.
pi_83330750
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 17:05 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Sinds de update is het meer evenwichtig, maar heeft Schumi nog steeds niet het voordeel.
[..]

Ik denk eigenlijk dat vooral het verbieden van de tankstops in het nadeel van Schumacher is. Hij was een erg goed in de korte stints waarin je voluit moest gaan en dan op basis van strategie de leiding overnam. Waarmee ik niet wil zeggen dat 'ie alleen maar dat kon, maar wel dat 'ie dat tot in de perfectie uitvoerde.

Ik kan me een race herinneren (ik weet niet meer welke ) waarin hij kansloos leek voor de winst, maar opeens tijdens de 2e stint absurd snelle rondetijden neerzette waardoor hij aan de leiding kwam.

Nu is een GP rijden wat anders: je moet je banden wat meer sparen en je kunt niet de hele tijd voluit gaan.

Met die banden heb je trouwens wel gelijk: Bridgestone was volledig gericht op Ferrari.

Een ander verschil was dat in zijn tijd er vrijwel continu getest werd. Ferrari had toen ook met afstand het grootste budget.

En een belangrijke factor is zijn leeftijd idd. Hij is gewoon minder scherp.
Je weet dat refueling pas weer in 1994 werd ingevoerd en Schumacher toen al 2,5 jaar rondreed en ook al wat races won? Sterker nog, de enige die dat voor aanvang dit seizoen ook al had gedaan was Barrichello.

Budget is ook geen bepalende factor: Toyota had jarenlang het hoogste budget en die zijn ook niet ver gekomen.

Mansell stapte eind '94 in de Williams en reed gelijk vooraan, maar bakte er in 1995 ook een potje van in de McLaren. Het zal eerder een combinatie van factoren zijn dan een enkele factor.

En die race: ik vermoed dat je Hongarije 1998 bedoelde. Een geniale race van Schumacher.
Calmer than you are
pi_83330948
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 17:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Je weet dat refueling pas weer in 1994 werd ingevoerd en Schumacher toen al 2,5 jaar rondreed en ook al wat races won? Sterker nog, de enige die dat voor aanvang dit seizoen ook al had gedaan was Barrichello.
Ja, dat weet ik.
Ik zeg toch ook niet dat dat het enige was waardoor hij won, maar wel dat 'ie die manier van racen tot in de perfectie beheerste (wat ten dele ook aan Brawn toe te schrijven is), en daar voordeel uit haalde.
Er was toendertijd iha toch weinig discussie over dat de strategie van Ferrari meestal beter was dan die van Williams of McLaren.
quote:
Budget is ook geen bepalende factor: Toyota had jarenlang het hoogste budget en die zijn ook niet ver gekomen.

Mansell stapte eind '94 in de Williams en reed gelijk vooraan, maar bakte er in 1995 ook een potje van in de McLaren. Het zal eerder een combinatie van factoren zijn dan een enkele factor.
Ik zeg toch ook dat het een combinatie van factoren is?
quote:
En die race: ik vermoed dat je Hongarije 1998 bedoelde. Een geniale race van Schumacher.
Zou kunnen. Dacht dat het eerder was, (omdat ik me meen te herinneren dat het om een Ferrari/Williams duel ging) maar ik weet het niet meer.
  zondag 27 juni 2010 @ 09:46:55 #107
131800 Tarado
capô de fusca
pi_83349593
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:33 schreef Desunoto het volgende:
Mensen die dit een afgang voor Schumacher noemen zijn niet zo slim. Het verschil tussen Rosbergs snelste tijd en die van Schumacher in deze kwalificatie is... dumdumdum.. 0,3 seconden. Wooooow dat is veel! Echt een afgang!



De Mercedes is duidelijk niet de auto voor dit circuit.
Hier blijkt wel uit hoe moeilijk het is in F1 om die laatste tienden uit een auto te persen en de Schumacher van voor zijn pensioen was dat waarschijnlijk wel gelukt.

Hij moet dit jaar maar als een testjaar zien en hopenlijk volgend jaar weer meedoen om de prijzen


In F1 is 0,3 seconden toch aardig wat als je ziet dat top 10 binnen een seconde van elkaar eindigt in Q3
pi_83351305
quote:
Hier blijkt wel uit hoe moeilijk het is in F1 om die laatste tienden uit een auto te persen en de Schumacher van voor zijn pensioen was dat waarschijnlijk wel gelukt.
Dat is koffiedik kijken. Me dunkt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 27 juni 2010 @ 11:07:12 #109
269465 Stiggie
Plankgas
pi_83351379
Mercedes staat trouwens ook voor joker want hun auto is niet vooruit te branden.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_83351385
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:46 schreef Schunckelstar het volgende:
die gaat zijn contract ook niet uitdienen denk ik..
hij gaat echt niet 3 jaar op dit niveau doorhobbelen
Rondhobbelen misschien niet, maar hij heeft wel zelf aangegeven dat hij 3 jaar rijdt en dat hij snapt dat het tijd nodig heeft. Ik denk dat ie pas zal stoppen als blijkt dat de auto van volgend jaar ook een knakenbak is net als nu.

Ik verwacht dat die auto vele malen beter gaat worden en dat Schumacher gewoon weer voor de winst kan gaan.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_83351439
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:55 schreef Bolleke_666 het volgende:

[..]

Klopt, maar dat scheelt Mercedes wel schaamte in vergelijking met een uitgerangeerde wereldkampioen.
Waarom? Iedereen weet dat de Brawn van vorig jaar met Honda geld ontwikkeld is en al vroeg in het seizoen ervoor gestart is. Iedereen weet ook dat Brawn vorig jaar tot ver in het seizoen zich gericht heeft op de 2009 bolide en pas erg laat gestart is met de 2010 en dat ze toen eik geen hoofdsponsor hadden en dus minimaal budget.

Als je dat in gedachte neemt dan doen ze het nog niet eens zo heel erg slecht.
Nu hebben ze geld van Mercedes en van Petronas en geloof maar dat ze al volop bezig zijn met de 2011 spec bolide ookal zeggen ze van niet.

Als de 2011 niet vooruit te branden blijkt over een jaar, dan mag je ze veroordelen. Nu niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 27 juni 2010 @ 11:15:37 #112
131800 Tarado
capô de fusca
pi_83351556
quote:
Op zondag 27 juni 2010 11:04 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat is koffiedik kijken. Me dunkt.
In zekere zin wel maar ik kan me niet herinneren dat Schumacher ooit zoveel keer door een teammaat is verslagen
pi_83351627
quote:
Op zondag 27 juni 2010 11:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

In zekere zin wel maar ik kan me niet herinneren dat Schumacher ooit zoveel keer door een teammaat is verslagen
Als je in ogenschouw neemt dat hij 41 is, er 3 jaar tussenuit geweest is en dat er heel veel veranderd is dan doet hij het nog niet eens zo heel slecht
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 27 juni 2010 @ 11:22:19 #114
131800 Tarado
capô de fusca
pi_83351687
quote:
Op zondag 27 juni 2010 11:19 schreef vosss het volgende:

[..]

Als je in ogenschouw neemt dat hij 41 is, er 3 jaar tussenuit geweest is en dat er heel veel veranderd is dan doet hij het nog niet eens zo heel slecht
Ja bij normale mensen zou ik dat vinden maar we hebben het hier over Michael Schumacher, dat is toch een F1 (half)god
pi_83351962
quote:
Op zondag 27 juni 2010 11:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

In zekere zin wel maar ik kan me niet herinneren dat Schumacher ooit zoveel keer door een teammaat is verslagen
Is 'ie ook nog nooit. Schumacher presteerde in de kwalificiatie eigenlijk altijd structureel beter dan zijn teammaat. Bij zijn debuut bij Benetton (eind 1991), kwalificeerde hij al meteen meestal voor Piquet (Piquet was alleen bij de laatste race in Japan sneller dan Schumacher).
De jaren daarna was bij Benetton eigenlijk altijd sneller dan zijn teammaats (op misschien een paar races na).
Bij Ferrari kwalificeerde hij zich ook structureel voor Irvine, Barrichello en Massa.

Dit jaar is hij in de kwalificatie voornamelijk langzamer dan zijn teammaat. Dit ligt natuurlijk niet aan de wagen.
  zondag 27 juni 2010 @ 11:35:42 #116
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_83352035
Dit gebeurde er vandaag in de Gp2

pi_83352095
quote:
Op zondag 27 juni 2010 11:35 schreef SoldMayor het volgende:
Dit gebeurde er vandaag in de Gp2


Het is maar goed dat er een grote uitloopzone is
pi_83352176


Er gebeurde wel meer tijdens de GP2
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_83352447
quote:
Op zondag 27 juni 2010 11:33 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Is 'ie ook nog nooit. Schumacher presteerde in de kwalificiatie eigenlijk altijd structureel beter dan zijn teammaat. Bij zijn debuut bij Benetton (eind 1991), kwalificeerde hij al meteen meestal voor Piquet (Piquet was alleen bij de laatste race in Japan sneller dan Schumacher).
De jaren daarna was bij Benetton eigenlijk altijd sneller dan zijn teammaats (op misschien een paar races na).
Bij Ferrari kwalificeerde hij zich ook structureel voor Irvine, Barrichello en Massa.
In de Benetton was hij ook behoorlijk wat sneller dan zijn teammaats die tot die tijd als enorme talenten golden, vaak zo'n 2 seconden. Dat was met een auto die snel was maar ook als onbestuurbaar of in ieder geval extreem zenuwachtig gold.
quote:
Dit jaar is hij in de kwalificatie voornamelijk langzamer dan zijn teammaat. Dit ligt natuurlijk niet aan de wagen.
Wat er vooral gebeurd is dat menigeen het zwakke presteren van met name de auto aangrijpt om met Schumacher af te rekenen. Kritiek is wel op zijn plaats, maar er wordt ook een loopje genomen met de feiten. Ik kijk BBC en vooral Eddie Jordan maakt het erg bont, en de rest lult lekker met hem mee. Sinds de verlenging van de wielbasis heeft Schumacher licht de overhand gehad, in de kwalificatie van Canada kwam het er niet uit, in de race wel tot zijn lekke band. Maar dat wordt allemaal genegeerd en dan gaat het weer over de vrije trainingen waar Rosberg al jaren goede sier in maakt.

Wat er volgens mij aan de hand is, is dat Schumachers rijstijl niet uit de verf komt bij een onderstuurde auto, omdat hij het moet hebben van de controle van een zenuwachtige achterkant. Dat hij met een onderstuurde auto weinig kan is eigenlijk heel logisch. Door de toerenbegrenzer heeft hij ook minder toerengebied om mee te sturen en de banden zullen ook zeker een factor zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_83352907
quote:
Op zondag 27 juni 2010 11:35 schreef SoldMayor het volgende:
Dit gebeurde er vandaag in de Gp2


Wow
pi_83353385
quote:
Op zondag 27 juni 2010 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In de Benetton was hij ook behoorlijk wat sneller dan zijn teammaats die tot die tijd als enorme talenten golden, vaak zo'n 2 seconden. Dat was met een auto die snel was maar ook als onbestuurbaar of in ieder geval extreem zenuwachtig gold.
Hij was in de Benetton in de trainingen idd vrijwel altijd duidelijk sneller.
Overigens was hij dat bij Ferrari ook. Irvine versloeg hij in de kwalificatie ook vrijwel altijd. Dito met Barrichello, alleen in 2002 kon Barrichello redelijk meekomen en klopte hij met enige regelmaat Schumacher (maar was Schumacher vaker sneller).
quote:
Wat er vooral gebeurd is dat menigeen het zwakke presteren van met name de auto aangrijpt om met Schumacher af te rekenen. Kritiek is wel op zijn plaats, maar er wordt ook een loopje genomen met de feiten. Ik kijk BBC en vooral Eddie Jordan maakt het erg bont, en de rest lult lekker met hem mee. Sinds de verlenging van de wielbasis heeft Schumacher licht de overhand gehad, in de kwalificatie van Canada kwam het er niet uit, in de race wel tot zijn lekke band. Maar dat wordt allemaal genegeerd en dan gaat het weer over de vrije trainingen waar Rosberg al jaren goede sier in maakt.
Als je kijkt naar de kwalificaties nadat de auto is aangepast, staat het gelijk. Dat is nog steeds onder het niveau van Schumacher voordat 'ie met pensioen ging.
quote:
Wat er volgens mij aan de hand is, is dat Schumachers rijstijl niet uit de verf komt bij een onderstuurde auto, omdat hij het moet hebben van de controle van een zenuwachtige achterkant. Dat hij met een onderstuurde auto weinig kan is eigenlijk heel logisch. Door de toerenbegrenzer heeft hij ook minder toerengebied om mee te sturen en de banden zullen ook zeker een factor zijn.
Ook zal meespelen. Zoals ik al zei zijn er meerdere factoren.
Niettemin is tot nu toe de stand in de kwalificatie 7-2 voor Rosberg, en dat is iets wat Schumacher nog nooit meegemaakt heeft.
Toen hij Benetton en Ferrari kwam, zal de wagen ook niet meteen perfect om hem afgestemd zijn geweest, maar was 'ie wel meteen sneller dan zijn teammaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2010 12:25:02 ]
pi_83355304
quote:
Op zondag 27 juni 2010 12:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hij was in de Benetton in de trainingen idd vrijwel altijd duidelijk sneller.
Overigens was hij dat bij Ferrari ook. Irvine versloeg hij in de kwalificatie ook vrijwel altijd. Dito met Barrichello, alleen in 2002 kon Barrichello redelijk meekomen en klopte hij met enige regelmaat Schumacher (maar was Schumacher vaker sneller).
Er is alleen wel een heel duidelijk verschil in auto's. Hij was 'gewoon' 2 a 3 tienden sneller dan Piquet, Brundle, Barrichello etc., alleen in die beruchte Benetton was hij een ongelooflijke 2 a 3 seconden sneller. Barrichello was eigenlijk alleen sneller als Ferrari los was van de rest, wat ook wel wat zegt, dan hoeft het ook niet sneller..
quote:
Als je kijkt naar de kwalificaties nadat de auto is aangepast, staat het gelijk. Dat is nog steeds onder het niveau van Schumacher voordat 'ie met pensioen ging.
Klopt, maar toen hij met pensioen ging was het ook al anders dan 5 of 10 jaar daarvoor.
quote:
Ook zal meespelen. Zoals ik al zei zijn er meerdere factoren.
Niettemin is tot nu toe de stand in de kwalificatie 7-2 voor Rosberg, en dat is iets wat Schumacher nog nooit meegemaakt heeft.
Toen hij Benetton en Ferrari kwam, zal de wagen ook niet meteen perfect om hem afgestemd zijn geweest, maar was 'ie wel meteen sneller dan zijn teammaat.
Ja, maar we hebben het over 15 jaar. De sport is gegroeid, het aantal racetalenten waaruit wordt geworven is groter, zoals in elke sport is er een algehele niveaustijging en in de F1 nog wel wat meer. Barrichello was ooit ook een heel groot talent, in het huidige veld is het een vlotte subtopper. Rosberg is natuurlijk ook een groot talent. En Schumachers leeftijd zal misschien niet eens zo zeer invloed hebben op zijn reflexen e.d., maar hij is al jaren voor zijn comeback minder agressief en minder op het randje.

Hij stelt mij ook wel teleur hoor, maar ik erger me aan die aasgieren die de feiten verdraaien om het allemaal erger te maken dan het is. Met de onderstuurde auto was het inderdaad helemaal niks hoewel hij het in Monaco daar aardig mee deed, met de gewijzigde auto heeft hij misschien wel de overhand op Rosberg. Als mensen als Eddie Jordan dan beginnen te lullen dat Rosberg het in Monaco beter deed en negeren dat Schumacher een dubieuze straf kreeg, negeren dat hij in Canada een lekke band kreeg en gisteren de hele kwalificatie gaan roepen dat elke andere coureur vervangen zou worden bij zulke prestaties, om daar dan niks aan af te doen als ook Rosberg weinig met de auto kan en Schumacher waarschijnlijk een probleem had, dan zijn er mensen bezig met bijltjesdag en niet met eerlijke verslaggeving.

Het is dus niet raar dat het verschil niet groot is. Maar wat Schumacher voor had op de rest was zijn beheersing van het grensgebied van de achterkant. Bij de Benetton die Gerhard Berger als onbestuurbaar kenschetste maakte dat het grootste verschil. Daarna zijn alle auto's op hem afgestemd omdat daarmee extra snelheid was te halen, maar dat zullen dus ook allemaal tailhappy krengen geweest zijn. Niet meteen, later wel.

Ik denk dat als Mercedes met een auto komt die dat zeldzame talent om de achterkant op de grens in bedwang te houden beloont dat hij Rosberg dan echt te snel af is, niet met een heel groot verschil, maar wel consistent. De vraag is alleen of binnen de huidige technische toestand van de F1 daar nog echt veel snelheidsvoordeel tov andere auto's mee is te halen. Maar met een onderstuurde auto gaat hij niet snel zijn, daarvoor heeft hij geen bijzonder talent.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_83355676
quote:
Op zondag 27 juni 2010 13:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Hij stelt mij ook wel teleur hoor, maar ik erger me aan die aasgieren die de feiten verdraaien om het allemaal erger te maken dan het is.
Er was meer van verwacht, maar het is geen absoluut drama. Wat mij betreft doet 'ie het overigens de laatste races ongeveer zoals verwacht. Ongeveer net zo snel als Rosberg. De eerste races was 'ie duidelijk langzamer.

Wat me eigenlijk vooral tegenviel was dat 'ie in de regenraces niet veel in te brengen had. Daar werd 'ie echt door zo ongeveer iedereen gepasseerd (nou is dat wat gechargeerd, maar daarin verloor hij juist weer plaatsen als het begon te regenen). Terwijl wisselende omstandigheden altijd zijn specialiteit waren.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 juni 2010 @ 13:40:19 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83355691
Lotus' 500ste Grand Prix, of niet?

Dit weekend rijdt het merk Lotus haar 500e Grand Prix in de Formule 1. FOK!user sasquatsch vroeg zich af of dit klopt en gaat met een special in op de geschiedenis van het roemruchte merk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83355843
Weer een meesterlijke voorbeschouwing van de BBC.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')