Sinds de update in spanje is het redelijk gelijkwaardig in mijn ogen hoor. Op circuits met high speed corners zoals Catalunya en Turkije is schumi wat sneller en op circuits waar het meer op remmen en uitacceleren aankomt is rosberg wat beter.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Echt goed is het toch ook niet wat 'ie tot nu toe heeft laten zien. Canada was minder slecht dan de uitslag aangaf (alhoewel een deel van zijn pech op zijn minst gedeeltelijk zijn eigen schuld was), en de tijdstraf in Monaco was een tegenvaller. Over het algemeen presteerde hij toch minder dan Rosberg, die in 5 van de andere races gewoon écht ruim voor Schumi eindigde.
Rosberg heeft voorlopig véél meer punten dan Schumi, maar we zullen wel zien wat het aan het einde van het seizoen is.
Het is nog te vroeg om definitieve conclusies te trekken. Het is idd ook niet dat Schumacher het écht slecht doet, maar in het verleden was 'ie top. Nu duidelijk niet meer. En het is voor hem geen goed teken dat Rosberg vrijwel continu sneller is in de kwalificatie, want zoals ik zei, in het verleden was Schumacher vrijwel altijd sneller dan zijn teammaat in de kwalificatie.
Sinds de update is het meer evenwichtig, maar heeft Schumi nog steeds niet het voordeel.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:59 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Sinds de update in spanje is het redelijk gelijkwaardig in mijn ogen hoor. Op circuits met high speed corners zoals Catalunya en Turkije is schumi wat sneller en op circuits waar het meer op remmen en uitacceleren aankomt is rosberg wat beter.
Ik denk eigenlijk dat vooral het verbieden van de tankstops in het nadeel van Schumacher is. Hij was een erg goed in de korte stints waarin je voluit moest gaan en dan op basis van strategie de leiding overnam. Waarmee ik niet wil zeggen dat 'ie alleen maar dat kon, maar wel dat 'ie dat tot in de perfectie uitvoerde.quote:Dat ie nu niet meer top is heeft met leeftijd te maken en met de huidige reglementen. De smallere voorbanden + 1 bandenleverancier zijn duidelijk in het nadeel van rijders zoals Schumacher en ook Raikkonen en Albers hadden hier veel last van. Zij rijden namelijk op een erg agressieve manier wat het best tot zijn recht komt met ultra zachte banden zoals je die had voor 2006.
Je weet dat refueling pas weer in 1994 werd ingevoerd en Schumacher toen al 2,5 jaar rondreed en ook al wat races won? Sterker nog, de enige die dat voor aanvang dit seizoen ook al had gedaan was Barrichello.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 17:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Sinds de update is het meer evenwichtig, maar heeft Schumi nog steeds niet het voordeel.
[..]
Ik denk eigenlijk dat vooral het verbieden van de tankstops in het nadeel van Schumacher is. Hij was een erg goed in de korte stints waarin je voluit moest gaan en dan op basis van strategie de leiding overnam. Waarmee ik niet wil zeggen dat 'ie alleen maar dat kon, maar wel dat 'ie dat tot in de perfectie uitvoerde.
Ik kan me een race herinneren (ik weet niet meer welke) waarin hij kansloos leek voor de winst, maar opeens tijdens de 2e stint absurd snelle rondetijden neerzette waardoor hij aan de leiding kwam.
Nu is een GP rijden wat anders: je moet je banden wat meer sparen en je kunt niet de hele tijd voluit gaan.
Met die banden heb je trouwens wel gelijk: Bridgestone was volledig gericht op Ferrari.
Een ander verschil was dat in zijn tijd er vrijwel continu getest werd. Ferrari had toen ook met afstand het grootste budget.
En een belangrijke factor is zijn leeftijd idd. Hij is gewoon minder scherp.
Ja, dat weet ik.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 17:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Je weet dat refueling pas weer in 1994 werd ingevoerd en Schumacher toen al 2,5 jaar rondreed en ook al wat races won? Sterker nog, de enige die dat voor aanvang dit seizoen ook al had gedaan was Barrichello.
Ik zeg toch ook dat het een combinatie van factoren is?quote:Budget is ook geen bepalende factor: Toyota had jarenlang het hoogste budget en die zijn ook niet ver gekomen.
Mansell stapte eind '94 in de Williams en reed gelijk vooraan, maar bakte er in 1995 ook een potje van in de McLaren. Het zal eerder een combinatie van factoren zijn dan een enkele factor.
Zou kunnen. Dacht dat het eerder was, (omdat ik me meen te herinneren dat het om een Ferrari/Williams duel ging) maar ik weet het niet meer.quote:En die race: ik vermoed dat je Hongarije 1998 bedoelde. Een geniale race van Schumacher.
Hier blijkt wel uit hoe moeilijk het is in F1 om die laatste tienden uit een auto te persen en de Schumacher van voor zijn pensioen was dat waarschijnlijk wel gelukt.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:33 schreef Desunoto het volgende:
Mensen die dit een afgang voor Schumacher noemen zijn niet zo slim. Het verschil tussen Rosbergs snelste tijd en die van Schumacher in deze kwalificatie is... dumdumdum.. 0,3 seconden. Wooooow dat is veel! Echt een afgang!
![]()
De Mercedes is duidelijk niet de auto voor dit circuit.
Dat is koffiedik kijken. Me dunkt.quote:Hier blijkt wel uit hoe moeilijk het is in F1 om die laatste tienden uit een auto te persen en de Schumacher van voor zijn pensioen was dat waarschijnlijk wel gelukt.
Rondhobbelen misschien niet, maar hij heeft wel zelf aangegeven dat hij 3 jaar rijdt en dat hij snapt dat het tijd nodig heeft. Ik denk dat ie pas zal stoppen als blijkt dat de auto van volgend jaar ook een knakenbak is net als nu.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:46 schreef Schunckelstar het volgende:
die gaat zijn contract ook niet uitdienen denk ik..
hij gaat echt niet 3 jaar op dit niveau doorhobbelen
Waarom? Iedereen weet dat de Brawn van vorig jaar met Honda geld ontwikkeld is en al vroeg in het seizoen ervoor gestart is. Iedereen weet ook dat Brawn vorig jaar tot ver in het seizoen zich gericht heeft op de 2009 bolide en pas erg laat gestart is met de 2010 en dat ze toen eik geen hoofdsponsor hadden en dus minimaal budget.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:55 schreef Bolleke_666 het volgende:
[..]
Klopt, maar dat scheelt Mercedes wel schaamte in vergelijking met een uitgerangeerde wereldkampioen.
In zekere zin wel maar ik kan me niet herinneren dat Schumacher ooit zoveel keer door een teammaat is verslagenquote:
Als je in ogenschouw neemt dat hij 41 is, er 3 jaar tussenuit geweest is en dat er heel veel veranderd is dan doet hij het nog niet eens zo heel slechtquote:Op zondag 27 juni 2010 11:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
In zekere zin wel maar ik kan me niet herinneren dat Schumacher ooit zoveel keer door een teammaat is verslagen
Ja bij normale mensen zou ik dat vinden maar we hebben het hier over Michael Schumacher, dat is toch een F1 (half)godquote:Op zondag 27 juni 2010 11:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Als je in ogenschouw neemt dat hij 41 is, er 3 jaar tussenuit geweest is en dat er heel veel veranderd is dan doet hij het nog niet eens zo heel slecht
Is 'ie ook nog nooit. Schumacher presteerde in de kwalificiatie eigenlijk altijd structureel beter dan zijn teammaat. Bij zijn debuut bij Benetton (eind 1991), kwalificeerde hij al meteen meestal voor Piquet (Piquet was alleen bij de laatste race in Japan sneller dan Schumacher).quote:Op zondag 27 juni 2010 11:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
In zekere zin wel maar ik kan me niet herinneren dat Schumacher ooit zoveel keer door een teammaat is verslagen
Het is maar goed dat er een grote uitloopzone isquote:
In de Benetton was hij ook behoorlijk wat sneller dan zijn teammaats die tot die tijd als enorme talenten golden, vaak zo'n 2 seconden. Dat was met een auto die snel was maar ook als onbestuurbaar of in ieder geval extreem zenuwachtig gold.quote:Op zondag 27 juni 2010 11:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is 'ie ook nog nooit. Schumacher presteerde in de kwalificiatie eigenlijk altijd structureel beter dan zijn teammaat. Bij zijn debuut bij Benetton (eind 1991), kwalificeerde hij al meteen meestal voor Piquet (Piquet was alleen bij de laatste race in Japan sneller dan Schumacher).
De jaren daarna was bij Benetton eigenlijk altijd sneller dan zijn teammaats (op misschien een paar races na).
Bij Ferrari kwalificeerde hij zich ook structureel voor Irvine, Barrichello en Massa.
Wat er vooral gebeurd is dat menigeen het zwakke presteren van met name de auto aangrijpt om met Schumacher af te rekenen. Kritiek is wel op zijn plaats, maar er wordt ook een loopje genomen met de feiten. Ik kijk BBC en vooral Eddie Jordan maakt het erg bont, en de rest lult lekker met hem mee. Sinds de verlenging van de wielbasis heeft Schumacher licht de overhand gehad, in de kwalificatie van Canada kwam het er niet uit, in de race wel tot zijn lekke band. Maar dat wordt allemaal genegeerd en dan gaat het weer over de vrije trainingen waar Rosberg al jaren goede sier in maakt.quote:Dit jaar is hij in de kwalificatie voornamelijk langzamer dan zijn teammaat. Dit ligt natuurlijk niet aan de wagen.
Wowquote:
Hij was in de Benetton in de trainingen idd vrijwel altijd duidelijk sneller.quote:Op zondag 27 juni 2010 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In de Benetton was hij ook behoorlijk wat sneller dan zijn teammaats die tot die tijd als enorme talenten golden, vaak zo'n 2 seconden. Dat was met een auto die snel was maar ook als onbestuurbaar of in ieder geval extreem zenuwachtig gold.
Als je kijkt naar de kwalificaties nadat de auto is aangepast, staat het gelijk. Dat is nog steeds onder het niveau van Schumacher voordat 'ie met pensioen ging.quote:Wat er vooral gebeurd is dat menigeen het zwakke presteren van met name de auto aangrijpt om met Schumacher af te rekenen. Kritiek is wel op zijn plaats, maar er wordt ook een loopje genomen met de feiten. Ik kijk BBC en vooral Eddie Jordan maakt het erg bont, en de rest lult lekker met hem mee. Sinds de verlenging van de wielbasis heeft Schumacher licht de overhand gehad, in de kwalificatie van Canada kwam het er niet uit, in de race wel tot zijn lekke band. Maar dat wordt allemaal genegeerd en dan gaat het weer over de vrije trainingen waar Rosberg al jaren goede sier in maakt.
Ook zal meespelen. Zoals ik al zei zijn er meerdere factoren.quote:Wat er volgens mij aan de hand is, is dat Schumachers rijstijl niet uit de verf komt bij een onderstuurde auto, omdat hij het moet hebben van de controle van een zenuwachtige achterkant. Dat hij met een onderstuurde auto weinig kan is eigenlijk heel logisch. Door de toerenbegrenzer heeft hij ook minder toerengebied om mee te sturen en de banden zullen ook zeker een factor zijn.
Er is alleen wel een heel duidelijk verschil in auto's. Hij was 'gewoon' 2 a 3 tienden sneller dan Piquet, Brundle, Barrichello etc., alleen in die beruchte Benetton was hij een ongelooflijke 2 a 3 seconden sneller. Barrichello was eigenlijk alleen sneller als Ferrari los was van de rest, wat ook wel wat zegt, dan hoeft het ook niet sneller..quote:Op zondag 27 juni 2010 12:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij was in de Benetton in de trainingen idd vrijwel altijd duidelijk sneller.
Overigens was hij dat bij Ferrari ook. Irvine versloeg hij in de kwalificatie ook vrijwel altijd. Dito met Barrichello, alleen in 2002 kon Barrichello redelijk meekomen en klopte hij met enige regelmaat Schumacher (maar was Schumacher vaker sneller).
Klopt, maar toen hij met pensioen ging was het ook al anders dan 5 of 10 jaar daarvoor.quote:Als je kijkt naar de kwalificaties nadat de auto is aangepast, staat het gelijk. Dat is nog steeds onder het niveau van Schumacher voordat 'ie met pensioen ging.
Ja, maar we hebben het over 15 jaar. De sport is gegroeid, het aantal racetalenten waaruit wordt geworven is groter, zoals in elke sport is er een algehele niveaustijging en in de F1 nog wel wat meer. Barrichello was ooit ook een heel groot talent, in het huidige veld is het een vlotte subtopper. Rosberg is natuurlijk ook een groot talent. En Schumachers leeftijd zal misschien niet eens zo zeer invloed hebben op zijn reflexen e.d., maar hij is al jaren voor zijn comeback minder agressief en minder op het randje.quote:Ook zal meespelen. Zoals ik al zei zijn er meerdere factoren.
Niettemin is tot nu toe de stand in de kwalificatie 7-2 voor Rosberg, en dat is iets wat Schumacher nog nooit meegemaakt heeft.
Toen hij Benetton en Ferrari kwam, zal de wagen ook niet meteen perfect om hem afgestemd zijn geweest, maar was 'ie wel meteen sneller dan zijn teammaat.
Er was meer van verwacht, maar het is geen absoluut drama. Wat mij betreft doet 'ie het overigens de laatste races ongeveer zoals verwacht. Ongeveer net zo snel als Rosberg. De eerste races was 'ie duidelijk langzamer.quote:Op zondag 27 juni 2010 13:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Hij stelt mij ook wel teleur hoor, maar ik erger me aan die aasgieren die de feiten verdraaien om het allemaal erger te maken dan het is.
BB2 ipv BBC1quote:Op zondag 27 juni 2010 13:51 schreef Waffle het volgende:
Zend BBC het wel uit? Ik kan het niet vinden
Ja, maar de BBC doet nu heel verbaasd over dat hij niet enthousiast een interview aan hen gaat geven. Dan moeten ze daar misschien eens gaan terugluisteren wat ze gisteren, in Canada en daarvoor allemaal over hem gezegd hebben. Ik vermoed dat het met Mol al niet veel beter is, hem kennende uit het verleden.quote:Op zondag 27 juni 2010 13:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er was meer van verwacht, maar het is geen absoluut drama. Wat mij betreft doet 'ie het overigens de laatste races ongeveer zoals verwacht. Ongeveer net zo snel als Rosberg. De eerste races was 'ie duidelijk langzamer.
Mij dus niet zozeer. Dat is allemaal wijsheid achteraf hoor, daar niet van, maar als je ervan uitgaat dat zijn talent hem zit in het sturen met een zenuwachtige achterkant, dan verklaart dat zijn wel heel uitzonderlijke snelheid in de Benetton, en zijn bijzondere snelheid in de regen en wisselende omstandigheden. Maar ook dat het alleen opgaat bij specifieke eigenschappen van de auto.quote:Wat me eigenlijk vooral tegenviel was dat 'ie in de regenraces niet veel in te brengen had. Daar werd 'ie echt door zo ongeveer iedereen gepasseerd (nou is dat wat gechargeerd, maar daarin verloor hij juist weer plaatsen als het begon te regenen). Terwijl wisselende omstandigheden altijd zijn specialiteit waren.
Het is 30 graden buiten; ook gebrek aan beter buiten?quote:Op zondag 27 juni 2010 14:01 schreef Ambrosius het volgende:
Toch maar even een GP meepakken weer, bij gebrek aan beter op tv.
Zal ook wel gelijk het hoogtepunt zijn van deze race.quote:Op zondag 27 juni 2010 14:02 schreef Googolplexian het volgende:
Godver ... wat een lekker balkonnetje net.
Zwembadje, lekkere bikini meisjes, F1 paar meter van je af.
Daar zoekt 'ie ze op uit..quote:Op zondag 27 juni 2010 14:04 schreef LWD-Godius het volgende:
flavio zijn grietje is echt lekker
quote:Op zondag 27 juni 2010 14:11 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zal wel betekenen "Trulli-train ahead".
Nee, want Red Bull is Brits. Volgens de BBC dan; Coulthard corrigeerde dat mooi.quote:Op zondag 27 juni 2010 14:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik hoorde Webber toch duidelijk op de revlimiter: moeten ze daar bij de BBC ook niet over zeiken?
F12010 even afwachtenquote:Op zondag 27 juni 2010 14:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Jemig, zoiets heb ik op de PS3 nog niet 's kunnen doen.
Twee weken geleden niet gekeken?quote:Op zondag 27 juni 2010 14:22 schreef Ofyles2 het volgende:
Nu al de beste race van het seizoen...
En in de F1quote:
quote:Op zondag 27 juni 2010 14:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee. De RBR is gewoon sneller en dan de slipstream.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |