Wat is jouw favoriete Surinamer? En je favoriete Turkse slager?quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:55 schreef Droomoord het volgende:
Ga in oost wonen!
dichtbij diemen, goede buurten over het algemeen.
Niet te rijk, niet te arm.
Evengoed dichtbij het centrum.
Ik woon zelf tussen de dappermarkt en oosterparkbuurt, en het bevalt hier heel goed!
Alsof er binnen de stadsdelen geen verschillen zijn.quote:Op woensdag 23 juni 2010 01:29 schreef Hagelkaas het volgende:
Waar wil je niet wonen:
- Zuidoost
- Bos en Lommer
- Geuzenveld-Slotermeer
- Osdorp
- Slotervaart
- Noord
Waar wil je wel wonen:
- Centrum
- Oud-Zuid
- Oud-West
- De Baarsjes
- Oost-Watergraafsmeer
- Zeeburg
- Zuideramstel
- Westerpark
Diemen en Amstelveen zijn relatief goedkoop en niet crimineel of allochtoon, maar ik zou er niet dood gevonden willen worden. Veelal burgerlijk, truttig en bejaard.
Dit dus, en het liefst zo ver mogelijk er vandaan ook...quote:Op woensdag 23 juni 2010 02:23 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Niet wonen:
-Amsterdam
Wel wonen:
-buiten Amsterdam
Origineelquote:Op woensdag 23 juni 2010 10:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Niet willen wonen
Amsterdam en al de rest boven de rivieren
wel willen wonen
Onder de rivieren.
dappermarkt? is nou niet echt een goeie buurt, heb er ook nog een tijdje gewoond.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:55 schreef Droomoord het volgende:
Ga in oost wonen!
Ik woon zelf tussen de dappermarkt en oosterparkbuurt, en het bevalt hier heel goed!
Gemiddeld genomen kun je best iets zeggen over een stadsdeel. En Watergraafsmeer is helemaal niets mis mee, woon er zelf op het moment. Je hebt het Christiaan Huygensplein met volop winkels, de middenweg/linneausstraat waar zat winkels zitten en binnenkort nog Oostpoort erbij. Er komen ook steeds meer terrasjes en cafeetjes. En je zit gewoon vrij dicht bij het centrum. Munt is een kwartiertje fietsenquote:Op woensdag 23 juni 2010 08:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Alsof er binnen de stadsdelen geen verschillen zijn.
Oost, rond het Oosterpark is bijvoorbeeld erg leuk. Maar Watergraafsmeer is oersaai, weinig voorzieningen, dan kan je nog beter in een leuk gedeelte in Zuidoost gaan wonen.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 01:29 schreef Hagelkaas het volgende:
Waar wil je niet wonen:
- Zuidoost
- Bos en Lommer
- Geuzenveld-Slotermeer
- Osdorp
- Slotervaart
- Noord
Waar wil je wel wonen:
- Centrum
- Oud-Zuid
- Oud-West
- De Baarsjes
- Oost-Watergraafsmeer
- Zeeburg
- Zuideramstel
- Westerpark
Diemen en Amstelveen zijn relatief goedkoop en niet crimineel of allochtoon, maar ik zou er niet dood gevonden willen worden. Veelal burgerlijk, truttig en bejaard.
Nou ja, ik zou ook niet meer in de vd Pekbuurt, Floradorp of Vogelbuurt willen wonen eigenlijk.quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En waarom zou je niet on Noord willen wonen, vanwege een liedje uit 1823?
Noord is heel erg upcoming, huren zijn er nog laag, met 10 min zit je op CS en je hebt een megawinkelcentrum met oa 2 supermarkten, een Mediamarkt etc etc.
meeloopmening.
Nee ik heb daar genoeg redenen voor. Het is gewoon geen stadsgebied meer, wat hier boven mij ook al gezegd word. Je woont in een dorp wat ook nog eens grotendeels wordt bevolkt door allochtonen. Er is geen sfeer, geen gezelligheid en 's avonds is het op veel plekken nog flink onguur ook. Het zijn lelijke huizen, er zijn nauwlijks voorzieningen en ik ken nauwelijks mensen die er wonen. Als enige uitzondering is er de Nieuwendammerdijk.quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:32 schreef HeatWave het volgende:
Noord is heel erg upcoming, huren zijn er nog laag, met 10 min zit je op CS en je hebt een megawinkelcentrum met oa 2 supermarkten, een Mediamarkt etc etc.
meeloopmening.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:55 schreef Droomoord het volgende:
Ga in oost wonen!
Je weet duidelijk niet waar je het over hebt. De buurt in Zuidoost waar ik woon is bijvoorbeeld echt tien keer gezelliger en levendiger dan pak 'm beet Betondorp, Park de Meer of de omgeving van dat Christiaan Huygensplein.quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:28 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Gemiddeld genomen kun je best iets zeggen over een stadsdeel. En Watergraafsmeer is helemaal niets mis mee, woon er zelf op het moment. Je hebt het Christiaan Huygensplein met volop winkels, de middenweg/linneausstraat waar zat winkels zitten en binnenkort nog Oostpoort erbij. Er komen ook steeds meer terrasjes en cafeetjes. En je zit gewoon vrij dicht bij het centrum. Munt is een kwartiertje fietsen
Een leuk gedeelte in Zuidoost is overigens niet te vinden. Je zit gewoon té ver van de binnenstad om er aangenaam te kunnen wonen imo, je bent volledig afhankelijk van afschuwelijke winkelcentra en ongezellige betonnen pleinen als je je boodschapjes wilt doen. En even naar de stad gaan om bijvoorbeeld kleren te kopen is ook meteen een mijl op zeven.
Die stadsdelen hebben voornamelijk bestuurlijke waarde. Oost-Watergraafsmeer bijvoorbeeld, kun je onmogelijk als één geheel beschouwen. De Indische Buurt kun je moeilijk vergelijken met de Weesperzijdestrook, om maar eens iets te noemen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:06 schreef Igen het volgende:
Maar goed, mijn punt is denk ik wel duidelijk, namelijk dat het wel degelijk heel veel uitmaakt wáár in een stadsdeel je zit.
dat is ook zo!!!quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:55 schreef Droomoord het volgende:
Ga in oost wonen!
Ik denk dat je dat goed hoort.quote:Op donderdag 24 juni 2010 00:58 schreef VeerEli het volgende:
Ik kan heel cheap in kraaiennest gaan wonen maar hoor overal om me heen dat dat niet zo'n best idee is?
Wat is er zo leuk aan Diemen?quote:
Ja hoor, gooi het meteen maar weer op rascisme.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:57 schreef Sehaninne het volgende:
3 vrienden van mij wonen in Kleiburg, Amsterdam Zuidoost. Ikzelf ga er misschien binnenkort ook wonen. De mensen daar zijn gezellig, jullie zijn gewoon allemaal racisten. Als je er zelf nog nooit bent geweest, kun je moeilijk een gegronde oordeel over vellen. Die flatappartementen zijn inderdaad niet top, maar als je het een beetje opknapt alvorens je er gaat wonen is het prima te doen. Vooral als student is het handig aangezien het geen kut kost.
En jouw moeder is een hoer.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:14 schreef Sehaninne het volgende:
Weet je, ik zal je eens wat vertellen. Je bent een racist.
En jij bent kankerachterlijk.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:14 schreef Sehaninne het volgende:
Weet je, ik zal je eens wat vertellen. Je bent een racist.
Wijs dan maar eens precies aan waar ik (of iemand anders in dit topic) iets negatiefs (of positiefs) zeg over een bepaald ras.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:34 schreef Sehaninne het volgende:
Grappig dat mensen zo verdedigend en vijandelijk worden als ze een racist worden genoemd, terwijl ze dat zo overduidelijk zijn.
en nu oprotten naar de bijlmer aubquote:Op donderdag 24 juni 2010 16:34 schreef Sehaninne het volgende:
Grappig dat mensen zo verdedigend en vijandelijk worden als ze een racist worden genoemd, terwijl ze dat zo overduidelijk zijn.
En nu terug naar de baarmoeder plx.quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:01 schreef Zonnebloem12 het volgende:
[..]
en nu oprotten naar de bijlmer aub
quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:16 schreef Sehaninne het volgende:
[..]
En nu terug naar de baarmoeder plx.
Als dat het enige is waarvan je denkt dat het racisme is, heb je nog wat te leren over denotatie, connotatie en implicatie.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Wijs dan maar eens precies aan waar ik (of iemand anders in dit topic) iets negatiefs (of positiefs) zeg over een bepaald ras.
Nee, jij leest gewoon wat je wil lezen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:53 schreef Sehaninne het volgende:
[..]
Als dat het enige is waarvan je denkt dat het racisme is, heb je nog wat te leren over denotatie, connotatie en implicatie.
Echt, hoe je daar racisme in kunt herkennen.quote:Maar je kan het natuurlijk ook positief bekijken. Voor weinig geld heb je dan i.i.g. een dak boven je hoofd, een Albert Heijn en een metrostation voor de deur... en als je geluk hebt haal je 2011 zonder kogel door je kop.
Nee, ik overdrijf nou natuurlijk een beetje. Maar ik zou in die buurt, in de hoge flats, wel vrezen voor nachtelijke geluidsoverlast en aangezien voor mij een goede nachtrust echt goud waard is...
Als je deze posts al racistisch vindt, kan je me dan ook even vertellen wat je van deze OP vindt?quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:53 schreef Sehaninne het volgende:
[..]
Als dat het enige is waarvan je denkt dat het racisme is, heb je nog wat te leren over denotatie, connotatie en implicatie.
Baarsjes is echt meer dan prima! Woon er al bijna 2 jaar, alles is relaxed hier..quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:07 schreef deeltje het volgende:
Zijn er mensen die in De Baarsjes wonen die mij hun ervaringen willen delen? ;-)
Vooral de Hudsonstraat (huisnummers onder de 20) tegen de Postjesweg aan (onder de Davisstraat).
Welke straat woon je als ik vragen mag? (desnoods PMquote:Op woensdag 22 september 2010 00:22 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Baarsjes is echt meer dan prima! Woon er al bijna 2 jaar, alles is relaxed hier..
Noord is toch beste okee?quote:Op woensdag 23 juni 2010 01:29 schreef Hagelkaas het volgende:
Waar wil je niet wonen:
- Zuidoost
- Bos en Lommer
- Geuzenveld-Slotermeer
- Osdorp
- Slotervaart
- Noord
Waar wil je wel wonen:
- Centrum
- Oud-Zuid
- Oud-West
- De Baarsjes
- Oost-Watergraafsmeer
- Zeeburg
- Zuideramstel
- Westerpark
Toch nog even op reagerenquote:Op donderdag 24 juni 2010 15:57 schreef Sehaninne het volgende:
3 vrienden van mij wonen in Kleiburg, Amsterdam Zuidoost. Ikzelf ga er misschien binnenkort ook wonen. De mensen daar zijn gezellig, jullie zijn gewoon allemaal racisten. Als je er zelf nog nooit bent geweest, kun je moeilijk een gegronde oordeel over vellen. Die flatappartementen zijn inderdaad niet top, maar als je het een beetje opknapt alvorens je er gaat wonen is het prima te doen. Vooral als student is het handig aangezien het geen kut kost.
Jawel, maar voor studenten is er in veel gevallen niet veel meer keus dan zo'n uithoek, waardoor een groot deel van de studenten daar woont. Ik ben zelf ook student, dus ken ik veel mensen die daar wonen, wat dan ook de reden is dat ik die plaatsen noem in mijn vorige post. Maar inderdaad, het is geen Amsterdam.quote:Op woensdag 22 september 2010 10:37 schreef MOON76 het volgende:
En ik zie hier heel vaak Diemen en Amstelveen genoemd worden, maar iedereen is toch wel op de hoogte dat dit beide aprte gemeentes zijn die niks met Amsterdam te maken hebben??
De Hoofdweg, meer richting Mercator dan Surinameplein.quote:Op woensdag 22 september 2010 01:45 schreef deeltje het volgende:
Welke straat woon je als ik vragen mag? (desnoods PM)
Ja precies, zelfde kant van het water als de Hudsonstraat dus ;-) Thnx, tot nu toe zijn de enige negatieve verhalen enkel van mensen die OF niet in Amsterdam wonen OF er minimaal 7 jaar geleden hebben gewoont.quote:Op woensdag 22 september 2010 11:53 schreef Smash-it het volgende:
[..]
De Hoofdweg, meer richting Mercator dan Surinameplein.
Heb je het over het gebied rondom Plein 40-45 of over de Hoofdweg?quote:Tijdens de Ramadan was het alleen even afzien, elke dag om half 5 's ochtends zit de hele buurt te zingen en te bidden
quote:Op woensdag 23 juni 2010 02:23 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Niet wonen:
-Amsterdam
Wel wonen:
-buiten Amsterdam
Hoofdweg, maar zal voor plein 40-45 toch niet anders zijn?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:22 schreef deeltje het volgende:
[..]
Heb je het over het gebied rondom Plein 40-45 of over de Hoofdweg?
Ja, bij plein 40-45 verwacht je dat :-) Ik bedoelde eigenlijk, 'Is het rondom de Hoofdweg net zo druk met foute BMW's en Ramadan liefhebbers als op Plein 40-45?' Of is het toch wel een wereld van verschil? Aangezien ik het idee kreeg dat De Baarsjes de afgelopen jaren behoorlijk aan het verjuppen was?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:29 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hoofdweg, maar zal voor plein 40-45 toch niet anders zijn?
Oké.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:37 schreef ems. het volgende:
Ik ben niet zo van amsterdam. Geef mij maar Utrecht of Haarlem.
Mja het is de grens tussen De Baarsjes en Surinameplein natuurlijk (de Postjesweg). Als je het water overgaat naar het Surinameplein (gebied) dan is dat al een wereld van verschil met daarboven. Maar ik had toch begrepen dat het gebied boven de wateren (De Baarsjes) ook snel aan het veranderen is/was ... ? Ik bedoel, dat is toch niet te vergelijken met Plein 40-45 ... toch?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm de Hoofdweg is best lang, het laatste stuk bij Surinameplein heeft wel mooie huizen. De rest tot Mercatorplein is allemaal sloeberig. Ik zie er meer buitenlanders dan blanken dat in ieder geval. Qua auto's valt het nog wel mee, ik denk dat de meeste het niet kunnen betalenmaar ik rij zelf BMW dus ik kan daar verder niet over oordelen
Parkeren is 2.80 per uur dat vind ik het belachelijkste. En voor vergunning een wachtlijst van 23 maanden ofzo. Je wordt gedwongen de tram / bus te nemen.
Ik zit midden in de onderhandelingen, dus (ff afkloppen), ik ga er wonen, ja. Hudsonstraat (getal onder de 20) vlakbij de Postjesweg (onder de Davisstraat dus), dus buurt-ervaringen zijn altijd welkom.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja ik zou zeggen loop er even een rondje en ervaar het zelf. Ik kom / kwam regelmatig in Osdorp, Geuzenveld en Slotermeer en dat is toch wel wat "erger" inderdaad. Baarsjes is een beetje apart omdat je er gebieden hebt die opeens weer heel anders zijn.
1 ding is zeker, het gebied rond de Hoofdweg is in ieder geval een stuk gezelliger dan Plein 40-45 en Osdorppleinqua winkels en eettentjes enzo.
Waarom de interesse, wil je er gaan wonen?
Ik feliciteer je nog maar niet danquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:20 schreef deeltje het volgende:
[..]
Ik zit midden in de onderhandelingen, dus (ff afkloppen), ik ga er wonen, ja. Hudsonstraat (getal onder de 20) vlakbij de Postjesweg (onder de Davisstraat dus), dus buurt-ervaringen zijn altijd welkom.
http://maps.google.nl/map(...)007501,0.011834&z=17
Thnx, niet jinxenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:35 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ik feliciteer je nog maar niet danMaar best een leuke buurt hoor. Ik heb er ook gewoond, 8 jaar geleden. Toen was het af en toe onrustig maar volgens mij valt het reuze mee tegenwoordig.
Ben een goed uur binnen geweest (in de woning) (spitsuur/vrijdag) geen auto's,Trams en/of bussen gehoordquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Oooh daar oke. Als je naar de snackbar gaat heb je twee keuzes, allebei om de hoek. De ene is van Pakistani en de ander van Chinezen. Ik adviseer de laatste.
Rustig vind ik wel meevallen, maar jij zit natuurlijk in een zijstraatje. Trams en bussen rijden constant langs, politieauto's ook met sirene's.
Niks mis met een patatje op z'n tijd, neem aan dat het gewoon plantaardig vet is bij die Chinezen niet reuzel als bij de nam kee..quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:18 schreef deeltje het volgende:
[..]
Ben een goed uur binnen geweest (in de woning) (spitsuur/vrijdag) geen auto's,Trams en/of bussen gehoord(serieus niet, ik val net buiten het verkeers-geluid daar, lijkt het wel)
Thnx voor de tips, ik eet alleen iets gezonder helaas
[offtopic] Als ik dan een patatje eet, wil ik wel dat het in het vetste vet gebakken is wat er bestaatquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Niks mis met een patatje op z'n tijd, neem aan dat het gewoon plantaardig vet is bij die Chinezen niet reuzel als bij de nam kee..
Bij de Baarsjes moet je ze niet aankijken en rustig doorlopen. Ook niet stoer lopen en geen bling bling bij je, dan zit je wel redelijk veilig. In Noord moet je gewoon in je hemd lopen met Birckenstocks en een biertje in je hand. Kan je niks gebeuren!
True true, maar je snapt wat ik bedoelquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Kan best, mij boeit het niet zo. Ik zit liever tussen de "allochtonen" dan die juppen. Kneuzenvolk.
Ja, de Baarsjes is prima hoorquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:54 schreef deeltje het volgende:
[..]
[offtopic] Als ik dan een patatje eet, wil ik wel dat het in het vetste vet gebakken is wat er bestaatZo ben ik dan ook wel weer, hahaha
[/offtopic]
Krijg bij De Baarsjes het idee dat het precies tussen het Bos_en_Lommer en Oud_West gevoel inzit. De mix tussen jup en allochtoon lijkt vrij 50/50. Als je de AH binnenloopt op de postjesweg wordt dat gevoel nog duidelijker. Maargoed, what do I know, kwoon er nog niet
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:33 schreef Evil_Jur het volgende:
Al kreeg ik er geld voor, ik ga niet in de Randstad wonen.
Ik kom jou trouwens wel eens tegen, maar meestal is dat aan het eind v/d avond als ik onderweg naar de stad ben met ladies en dus ga ik geen internethelden groeten. Maar zie je wel eens in tram 13. Zo, weet je dat ook weer.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:27 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Wel:
Oud-Zuid (geboren en getogen)
Centrum
Niet:
De rest van A'dam (serieus).
Bij de rest vind ik alle dagelijkse benodigdheden en meer te ver uit elkaar, zijn er teveel overlastgevende andere allochtonen of ziet het er té verpauperd uit.
Sure, het zal wel zo'n 2 maanden duren though :-/quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:42 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ja, de Baarsjes is prima hoorvolgens mij zit je daar wel goed
Die buurt wordt ook aangepakt de aankomende jaren, als ik me niet vergis.
Laat je even weten of het gelukt is?
omgquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:27 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Wel:
Centrum
Niet:
Bij de rest vind ik alle dagelijkse benodigdheden en meer te ver uit elkaar, zijn er teveel overlastgevende andere allochtonen of ziet het er té verpauperd uit.
Bizarquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:34 schreef NeverNooitVriendje het volgende:
[..]
Ik kom jou trouwens wel eens tegen, maar meestal is dat aan het eind v/d avond als ik onderweg naar de stad ben met ladies en dus ga ik geen internethelden groeten. Maar zie je wel eens in tram 13. Zo, weet je dat ook weer.
Eijking filmpje. Maar kom je ook tegen op plekken waar je normaal nooit iemand kunt vinden omdat er pleuris veel toeristen voor je voeten lopen, damrak ineens foks enige choclateboy daarquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:54 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Bizar. Hoe weet je hoe ik eruit zie/dat ik dat was
? En ik kom dan altijd van een mattie van me en dan wordt het nodige genuttigd natuurlijk, dus ik ben dan áltijd totaaal wasted
!
Oud-Zuid heeft ook pauperbuurten hoorquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:27 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Wel:
Centrum
Niet:
My thoughts exactly..quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:30 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Oud-Zuid heeft ook pauperbuurten hoor![]()
Ze mochten willen dat Westpoort ook maar in de buurt kwam van de schoonheid van het Ruhrgebied.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:28 schreef deeltje het volgende:
[ afbeelding ]
Deze kon toch niet achterblijven in dit topic ;-)
Wie is er zo netjes om alle wijken even te benoemen?
Ik snap de omschrijving ' Rijk Van King Louie ' nietquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:28 schreef deeltje het volgende:
[ afbeelding ]
Deze kon toch niet achterblijven in dit topic ;-)
• Tokkies = Noord
• Hemel Op Aarde = Grachtengordel
• Krakers Met Honden = Staatsliedenbuurt + Groothandelsmarkt
• Scootertuig = Bos en Lommer
• Kopjes Thee = De Baarsjes
• Martin Bril = Oud-West
• Advocatistan = Vondelpark + De Pijp
• Rijk Van King Louie = Oud-Zuid Rivierenbuurt
• Islamitische Volksrepubliek Oost = Oosterpark
• Almere-Binnen = Dapperbuurt + Zeeburg
• Haiti = Zuid Oost
• West Bank = Sloterplas
• Sadr City = Osdorp
• Gazastrook = Gerbrandypark
• Ruhrgebied = Sloterdijk
• Camping Bakkum = Castricum
• Dance Valley = Spaarnwoude
• Parnassia = Haarlem/Overveen
• De Bronnen Van Geluidsoverlast = Schiphol
• Keukenhof = Lisse / Amsterdamse Bos
• As Van Het Kwaad = Zuid-as
• Bermudadriehoek = ?
• Omroepland = Hilversum
Wie verbeterd me of vult me aan?
Het is dan ook een kaartje dat de vooroordelen van Centrum-inwoners weergeeft hè.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:57 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik zou in de Islamitische Volksrepubliek Oost wonen. Ik heb zo het idee dat de maker van dat kaartje hier nog nooit in de buurt is geweest
Joh? En met West Bank zullen ze wel dat gebied in Palestina bedoelenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:07 schreef Robin__ het volgende:
omroepland hilversum
keukenhof lisse
dance valley zal wel spaarnwoude zijn
Ik weet niet of je mij probeerde te verbeteren, maar zo ja, dan moet je maar eens googelen wat Westpoort is.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:40 schreef kevin85 het volgende:
Ruhrgebied is meer Westelijk havengebied.
Met westbank bedoelen ze Slotervaart.
dit is king louie toch?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:55 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik snap de omschrijving ' Rijk Van King Louie ' niet
Precies, maar ik vind 'm wel leuk ;-)quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
kortom, kaart toont de vooroordelen en bekrompen mening van grachtengordel-bewoners
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door deeltje op 12-10-2010 16:37:11 ]
En elke week die herrie van racemotors, soms is het echt extreem. Toch zou ik best in de pijp willen wonen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:12 schreef zoalshetis het volgende:
woon prima in de pijp. goed gedeelte, alhoewel we soms wat overlast hebben van het marokkanentuig uit de diamantbuurt.
ja die motoren zijn idd bizar. alarmen gaan af door het geluid.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:15 schreef OnCraintDégun het volgende:
[..]
En elke week die herrie van racemotors, soms is het echt extreem. Toch zou ik best in de pijp willen wonen.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:06 schreef deeltje het volgende:
[..]
Precies, maar hij is ik vind 'm wel leuk ;-)
??? Racemotoren in de Pijp????????quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:15 schreef OnCraintDégun het volgende:
En elke week die herrie van racemotors, soms is het echt extreem. Toch zou ik best in de pijp willen wonen.
op de ceintuurbaan, waar ik woon, komen ze af en toe voorbij.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:37 schreef computergirl het volgende:
[..]
??? Racemotoren in de Pijp????????
Niet alleen de Diamantbuurt (die idd ook) maar ook buurten vlakbij de Diamantbuurt zijn armoedig (burgermeester Tellegenbuurt).quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:58 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Wat dan? De diamantbuurt? Daar distantieert de gegoede burgerij zich van hoor.
Klopt, dat zijn die oude arbeiderswoningen toch? Niet om aan te zien neequote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:12 schreef kevin85 het volgende:
Niet alleen de Diamantbuurt (die idd ook) maar ook buurten vlakbij de Diamantbuurt zijn armoedig (burgermeester Tellegenbuurt).
Om het wat breder te trekken in Zuid:
Bij het Olympiaplein zit ook een sociaal arme buurt
Rivierenbuurt is toch aardig middenmoot? Dat zijn gewoon wat oudere woningen volgens mij. Buitenveldert kom ik nooitquote:Net als aantal stukken van de Rivierenbuurt & delen van Buitenveldert.
Je moet ook wel heel erg bovengemiddeld verdienen wil je niet aan sociale huur meedoen in Oud-Zuidquote:Mensen staren zich blind op Oud-Zuid maar er zit ook ontzettend veel sociale huur.
de KFC negert smiliequote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:31 schreef YoshiBignose het volgende:
[ afbeelding ]
wtf, geniale smilie
helemaal mee eens..quote:Op woensdag 22 september 2010 02:00 schreef OnCraintDégun het volgende:
Wel:
Het hele centrum
Rivierenbuurt![]()
De Pijp
Dapperbuurt, oosterpark
Niet:
Zuid Oost en Noord
Osdorp vind ik nog dik meevallen eigenlijk
in de diamantbuurt heb je genoeg ontstellend mooie huizen. echt rustiek en apart voor amsterdam. helaas zitten er een paar criminele marokkaanse gezinnen, die elkaar de hand boven het hoofd houden. anders waren die huizen onbetaalbaar geworden.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:33 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Klopt, dat zijn die oude arbeiderswoningen toch? Niet om aan te zien nee. Dat zijn dan de pronkstukken van de Amsterdamse School
.
Buikslotermeerplein is overdag misschien wel te doen, maar 's nachts vind ik Noord zo'n troosteloze wijk met een sfeer die ik dreigender vond (ik kom er nooit meer) dan Gein of Zuid-Oost bij nacht.. De avondwinkel op de Waddenweg werd ook zo'n beetje wekelijks overvallen, en het stierf van het tuig op straat (en ik als voormalig hangjongere noem mensen niet niet snel tuig).quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
meeloopmening.
Prima buurt, maar je moet wel kunnen 'dealen' met het feit dat er veel allochtone jeugd hangt - als je, laten we zeggen, een halve kilometer meer naar het centrum gaat, is dat al veel minder. Maar ik denk dat je dat ook in de prijs merkt.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:17 schreef Vierkante_Ogen het volgende:
Excuus voor de kick, maar dit leek me de meest geschikte om mijn vraag te stellen. Ben toch samen met mijn partner aan het kijken voor wonen in Amsterdam, vooralsnog vrije sector huur. De sociale huur komen we natuurlijk nooit meer in; kopen willen we net nog even mee wachten, dus blijft huren over.
Hoe zijn de meningen over de buurt bij Cornelis Lelylaan / Rembrandpark / Einsteinweg, rondom station Lelylaan richting het park bijvoorbeeld? Dat is Overtoomse Veld als wijk als ik het goed heb. Verder zijn we aan het overwegen, naast eventuele buitenkansjes in de bekende wijken, om richting Beatixpark/Amstelpark te zoeken, of zit je dan echt net te ver weg?
Het is allemaal vrij lastig, veel informatie is er wel te vinden, maar ook wel gedateerd. Mocht iemand wat info hebben, dan graag.
Mjah qua wonen is het wel goed te doen, maar verwacht niet te veel sfeer.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:33 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Prima buurt, maar je moet wel kunnen 'dealen' met het feit dat er veel allochtone jeugd hangt - als je, laten we zeggen, een halve kilometer meer naar het centrum gaat, is dat al veel minder. Maar ik denk dat je dat ook in de prijs merkt.
Verder is het een prima buurt, vooral de omgeving Rembrandtpark.
quote:
Wel wonen :quote:
Wat is er mis met 't centrum? :pquote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:51 schreef KingRoland het volgende:
[..]
[..]
Wel wonen :
Oud-West
Betere gedeelte van Zuidoost
Rustige gedeelte Centrum
Oud-Zuid
Niet wonen:
Nieuw-West
Noord ( hier zeker niet )
Centrum
Zuidoost
Over oost weet ik verder niets.
niets alleen vind ik zelf waar de grachten zijn niet mijn smaak , verder buiten om is het wel chill.quote:
Precies wat ik zei inderdaad, 2 jaar geledenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:31 schreef El_Liberaliste het volgende:
Natuurlijk woont er ook veel tuig, maar ik woon nu veel dichter bij het centrum (De Baarsjes) en daar loopt veel meer tuig rond. Om het maar even politiek correct te formuleren: Ik heb liever van doen met Surinamers / Antillianen dan met Marokkanen.
Ik woon precies aan de goede kantquote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:37 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Oud west is geniaal, maar niet de kinkerbrug/overtoomse sluis overgaan want dan gaat het hard achteruit..
Inderdaad, maar het past juist daarom absoluut niet in de buurt vind ikquote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik woon precies aan de goede kant
Overigens valt het eerste stukje wel mee, het nieuwe Piri Reis complex is erg fraai!
Je ziet vaker dat "slechte" buurten verbeteren, het eerste stuk van Admiraal de Ruyter word nu ook steeds gewilder.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:23 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Inderdaad, maar het past juist daarom absoluut niet in de buurt vind ik
Best grappig, alles wat hier 2 jaar geleden over De Baarsjes is gezegd kan ik me goed in vinden, vooral dat het het midden houdt tussen Oud-West en Bos & Lommer. Woon jij nog in de buurt van de Hoofdweg dan?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Precies wat ik zei inderdaad, 2 jaar geleden
Stuk na de Jan v Galenstraat stond mijn wiegjequote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je ziet vaker dat "slechte" buurten verbeteren, het eerste stuk van Admiraal de Ruyter word nu ook steeds gewilder.
Niet meer, ik woonde bij Hoofdweg waar zeg maar de kruising met Postjesweg is. Iets verderop richting Surinameplein heb je mooie huizen, maar vanaf mijn punt t/m ver na Mercatorplein is poepquote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:56 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Best grappig, alles wat hier 2 jaar geleden over De Baarsjes is gezegd kan ik me goed in vinden, vooral dat het het midden houdt tussen Oud-West en Bos & Lommer. Woon jij nog in de buurt van de Hoofdweg dan?
Ik ben geboren in het Slotervaart ziekenhuis, moet je daar nu eens gaan rondlopen. Oude troep en geen Nederlanders meer te bekennen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:58 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Stuk na de Jan v Galenstraat stond mijn wiegje
Ja idd..quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja je bedoelt Dijkgraafplein, tram 17. Heb daar ook eens gestaan weet niet meer wat ik er deed maar je wordt er inderdaad depressief van.
De ironie.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:12 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Het leek we een concentratiekamp..
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:02 schreef 100% Tukker het volgende:
Ik zeg altijd maar, het beste van Amsterdam is de trein naar Enschede.
Samenvattig van dit topic jaquote:Op woensdag 23 juni 2010 13:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
meeloopmening.
Ik ben keer of 5 in slaap gevallen en daar beland, te veel biertjes met voetbal, en dan was het weer eens zoverquote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:12 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Ik was van de winter per ongeluk in slaap gevallen in tram 7 of 17, iig die naar bos en lommer gaat..
Stapte ik uit bij het eindpunt bij dat winkelcentrum. Nu werkte de setting ook mee natuurlijk: Donkere lucht, -10, aangekoekte sneeuw op de weg, maar het leek daar echt net Tsjernobyl, WAT een gigantisch lelijke troep daar zeg..
Betonnen blokken huizen met geel/groen geverfd houtwerk, prikkeldraad boven de schuttingen. Het leek we een concentratiekamp..
Vriendin van mij woont daar. Vroeger was het wel rustig en schoon maar tegenwoordig gebeurt er ook van alles en nog wat en zijn sommige straten echt smerig.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:07 schreef KingRoland het volgende:
Ik heb weleens gehoord dat Gein wel een leuke buurt is. Weet niet of iemand hier daar in de buurt woont of de buurt daar goed kent.
Vriendin van mij ook idd. Het was eerst opschepperij dat er daar veel 1 gezinswoningen zijn maar toen ik keek op Google Maps bleek het wel van buiten een normale straat te zijn en van buiten heel klein. Dat zie ik dus niet als ik meteen denk aan een 1 gezinswoning.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:30 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Vriendin van mij woont daar. Vroeger was het wel rustig en schoon maar tegenwoordig gebeurt er ook van alles en nog wat en zijn sommige straten echt smerig.
Ik ken vooral de appartementen in Gein eigenlijk. Die vind ik redelijk ruim wel. Als je daar naar op zoek bent dan zit je daar niet verkeerd neequote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:32 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Vriendin van mij ook idd. Het was eerst opschepperij dat er daar veel 1 gezinswoningen zijn maar toen ik keek op Google Maps bleek het wel van buiten een normale straat te zijn en van buiten heel klein. Dat zie ik dus niet als ik meteen denk aan een 1 gezinswoning.
Precies. Toen ik de omgeving zag dacht ik zeker dat het daar wel gezellig moest zijn. Ik woon zelf in oud-west waar de omgeving zelf.. naja gemixt is en de 1-2-3hoog woningen bevallen me niet. Bij mij in de buurt is het ook wel gemixt. Marokkanen Surinamers en veel nederlanders ( geen hoax ). Binnenkort gaan we verhuizen en hopelijk kiezen we een in zuidoost of zuid ergens. Dat zou voor mijn stage zeer gunstig zijn ook.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:36 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ik ken vooral de appartementen in Gein eigenlijk. Die vind ik redelijk ruim wel. Als je daar naar op zoek bent dan zit je daar niet verkeerd nee![]()
Ik ken ook iemand die in zo'n eengezins woont en die vind ik zelf ook best ok
Vind het persoonlijk in de buurt van het centrum/ de pijp/ zuid/ eerste deel van oost tot Amstel station wel meevallen! Maar iemand hier die in de indische buurt / dappermarkt woont en mij er iets over kan vertellen?quote:Op vrijdag 6 september 2013 21:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Veel allochtonen maar ja waar niet in Amsterdam. Je hebt er wel een paar redelijke wijken tussen zitten.
In welke straat ga je ongeveer zitten? En waar woon je nu?quote:Op vrijdag 6 september 2013 17:43 schreef Turalyon het volgende:
Wat vinden jullie van de dappermarkt/indische buurt? Zit te twijfelen of ik daar heen zal gaan.
Deze man weet.quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Niet willen wonen
Amsterdam en al de rest boven de rivieren
wel willen wonen
Onder de rivieren.
Nu bijna naast het Amstel station, en evt verhuizen naar letterlijk 1 straat voor science park. Dus volgens mij als je na het uitgaan naar huis fietst moet je door de indische buurt.quote:Op zaterdag 7 september 2013 11:36 schreef expans het volgende:
[..]
In welke straat ga je ongeveer zitten? En waar woon je nu?
Imo zijn enkele van die buurten de laatste paar jaar enorm vooruit gegaan door renovaties en een mix tussen koop/(sociale) huur en is het straatbeeld er mooier op geworden. Was vroeger een halve ghetto.
Wel veel allochtonen dus als je nog nooit in de randstad hebt gewoond kan het schrikken zijn in het begin
Ik woon zelf ook in Oud-West zelf bevalt het me prima, maar Zuidoost is helemaal niet zo slecht als men wil geloven, was er laatst nog bij vrienden, en het zijn prachtige appartementen, ja je zit er natuurlijk wel tussen de Ghanezen, maar daar heb je weinig last van, daarnaast is er ook veel nieuwbouw tussen het groen. Mensen associeren de bijlmer nog steeds met vervallen flats, terwijl die allemaal al zijn gesloopt, overigens kan ik je ook adviseren eens naar Diemen te kijken, beetje vergelijkbaar qua bouw, maar veelal goedkoper.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:42 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Precies. Toen ik de omgeving zag dacht ik zeker dat het daar wel gezellig moest zijn. Ik woon zelf in oud-west waar de omgeving zelf.. naja gemixt is en de 1-2-3hoog woningen bevallen me niet. Bij mij in de buurt is het ook wel gemixt. Marokkanen Surinamers en veel nederlanders ( geen hoax ). Binnenkort gaan we verhuizen en hopelijk kiezen we een in zuidoost of zuid ergens. Dat zou voor mijn stage zeer gunstig zijn ook.
Oud west is inderdaad prima opgedroogd. Ik woon vlakbij de Overtoom. Heerlijke buurt. Alles erop en eraan.quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:34 schreef BrandX het volgende:
Ik ben opgegroeid in oud west, kinkerbuurt. Toen wilde je er het liefst voor geen goud gezien / gevonden worden want het was een grote criminele bende.
Tegenwoordig is het een van de meest geliefde wijken, sinds ze het in de jaren '90-'00 zijn wezen opknappen. Hebben ze best goed gedaan toen!
quote:Op woensdag 23 juni 2010 02:23 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Niet wonen:
-Amsterdam
Wel wonen:
-buiten Amsterdam
Waar woon je nu dan (ergens in Amsterdam) BrandX?quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:34 schreef BrandX het volgende:
Ik ben opgegroeid in oud west, kinkerbuurt. Toen wilde je er het liefst voor geen goud gezien / gevonden worden want het was een grote criminele bende.
Tegenwoordig is het een van de meest geliefde wijken, sinds ze het in de jaren '90-'00 zijn wezen opknappen. Hebben ze best goed gedaan toen!
Ik geef je groot gelijk. Alleen de huren zijn niet mis en dit geldt voor elke regio.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 09:49 schreef Aiciu het volgende:
Ik wil nergens in Amsterdam wonen. Je betaalt veel te veel om te kunnen zeggen dat je in Amsterdam woont, terwijl ik voor 700 per maand gewoon in een huis wil zitten.
Ik snap dat hele (nieuw-)West niet zo goed. Hier valt te lezen dat West rond de ring een bekakte buurt is en Nieuw-west een soort klein Marokko?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 00:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Gewoon Bos en Lommer, Amsterdam-Noord, (Nieuw)West, Amsterdam-Oost en Bijlmer ontwijken, dan zit je wel goed
Helaas niet meer in Amsterdam, maar kom er nog regelmatig.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 02:56 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Waar woon je nu dan (ergens in Amsterdam) BrandX?
[..]
Ik geef je groot gelijk. Alleen de huren zijn niet mis en dit geldt voor elke regio.
Groentewinkeltjes zijn inderdaad een leuke bevolkingsgroepquote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:26 schreef runaway het volgende:
Verder vind ik het leuk dat het een gemixt buurtje is, met gezinnetjes, studenten, allochtonen, autochtonen, groentewinkeltjes etc.
Oost isquote:Op zaterdag 6 juni 2015 00:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Gewoon Bos en Lommer, Amsterdam-Noord, (Nieuw)West, Amsterdam-Oost en Bijlmer ontwijken, dan zit je wel goed
Ja, op zich het achterste gedeelte van Osdorp is veel nieuwbouw en daar heb je wel enkele buurten die oke zijn, maar dan zit je eigenlijk zo ver van Amsterdam af dat je er bijna niet eens woontquote:Op zaterdag 6 juni 2015 03:00 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Ik snap dat hele (nieuw-)West niet zo goed. Hier valt te lezen dat West rond de ring een bekakte buurt is en Nieuw-west een soort klein Marokko?
quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:47 schreef Noax het volgende:
Vervolg van:
GC / Wijken in amsterdam.. waar wil je wel/niet wonen
Omdat het zo'n leuk topic was, hier graag verder!![]()
dan kan je maar beter in nieuw-vennep of zo gaan wonen zolang je geen geld hebt voor grachtenpand.quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:26 schreef Tamabralski het volgende:
Het is maar hoeveel je zelf gewend bent of anders gezegd hoeveel je kunt pikken.
Van de week met een vriend afgereisd naar Amsterdam. Hij wil daar mishcien gaan wonen. Aangezien via woiningnet heel veel appartementen vrijkomen in Nieuw-west. Zijn wij in die gebieden gaan kijken. Vanaf de Dam een wandeling gemaakt door de Admiraal de Ruijter, richting Mercator. En daar tram 13 gepakt naar Geuzenveld. De sentimenten over een klein Marokko zijn niet overdreven. Hoe verder je van het centrum richting de 'kutbuurten' loopt/reist hoe donkerder de bevolking wordt. Over empathie kan ik kort zijn, er wonen veel aardige mensen. Eén Turkse vrouw aan wie wij de weg vroegen kregen wij haast niet meer van ons weg. Zo behulpzaam was zij. Maarja,het zijn die potentiele mutherfuckers, dat uitschot, waar die maat van mij zo bang voor is. Richting Geuzenveld werden wij al gewaarschuwd door de sterke ethnische geuren in de tram. Pakistanen en andere moslims in gewaden die zich niet lijken te douchen, Antillianen met een smoel waar je 'U' tegen zegt. Geuzenveld was heel rustig en ruim bebouwd. Zag er ook schoon uit. Alleen die geuren in de lucht verraden wat je te wachten kunt staan. Veel nieuwbouw met erg veel senioren.In de flats daartussen in wonen vrijwel alleen maar zwarten en Moslims. En een enkele verdwaalde blanke.
Mischien is een krimpgemeente wat voor die maat van mij. Maarja, welke gemeenten hebben te maken met krimp en hoe kom je hier achter. Ik denk dat je in een krimpgebeid geen moeite hoeft te doen via een truttige woningnet. Waar woningen worden verloot alsof het een loterij is. Zelfs met 15 jaar woonduur komt hij er cia woningnet nog moeilijk tussen. Amsterdam is trouwen sgeen pré voor hem. hij wil er eigenlijk niet wonen. Maar Asendelft ofzo is ook weer iets té rustig.quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:29 schreef computergirl het volgende:
[..]
dan kan je maar beter in nieuw-vennep of zo gaan wonen zolang je geen geld hebt voor grachtenpand.
Ik heb familie wonen in Oud-Zuid, is het erger dan daar? Ik ben Rotterdam gewend (wil ik ook niet meer wonen hoor, daar niet van), maar ik vind dat zo'n pauper wijk. Overal afval, waar je ook maar kijkt, compleet verpauperde buurt. Parkeren is een ramp, veel asociale mensen, junkies, Ugh.quote:Op donderdag 9 juli 2015 17:34 schreef Barwara het volgende:
Transvaalbuurt hier. Ik heb spijt dat ik hier ben gaan wonen. Veel: herrie, afval, hatelijke sfeer en junken.
Ehm, jij zoekt een woning voor iemand, maar niet in de buurt van Surinamers en moslims?quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:07 schreef Tamabralski het volgende:
Withe de witstraat is dat wat, veel surinamers en moslims?
En Tilanusstraat grenst aan oosterpark-noord?
Wenslauerstraat, ligt in hartje oud-west maar lijkt mij erg oud
Ik zoek een woning voor een famiilievriend.
Oh echt? Ik dacht dat die buurt heel erg was opgeknapt juist. Het ziet er in ieder geval beter uit dan 10 jaar terug, maar dat zegt dus blijkbaar ook niets.quote:Op donderdag 9 juli 2015 17:34 schreef Barwara het volgende:
Transvaalbuurt hier. Ik heb spijt dat ik hier ben gaan wonen. Veel: herrie, afval, hatelijke sfeer en junken.
je vindt heel oud-zuid een pauperwijk?quote:Op donderdag 9 juli 2015 17:45 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ik heb familie wonen in Oud-Zuid, is het erger dan daar? Ik ben Rotterdam gewend (wil ik ook niet meer wonen hoor, daar niet van), maar ik vind dat zo'n pauper wijk. Overal afval, waar je ook maar kijkt, compleet verpauperde buurt. Parkeren is een ramp, veel asociale mensen, junkies, Ugh.
Er zijn wel verbeteringen zichtbaar. Het Krugerplein bv. is harstikke mooi geworden en geen parkeerplaats meer vol junks. En zijn er veel studenten tegenwoordig.quote:Op donderdag 9 juli 2015 18:46 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Oh echt? Ik dacht dat die buurt heel erg was opgeknapt juist. Het ziet er in ieder geval beter uit dan 10 jaar terug, maar dat zegt dus blijkbaar ook niets.
Balen voor je! Heb je wel eens contact opgenomen met de buurtregisseur?
Ik ken voornamelijk het gedeelte tussen het Sarphatipark en de van Baerlestraat. Ook het gebied rond de van Woustraat is nou niet echt ehh, netjes.quote:Op donderdag 9 juli 2015 19:33 schreef computergirl het volgende:
[..]
je vindt heel oud-zuid een pauperwijk?
ik woon er zelf maar mijn deel van oud-zuid is helemaal niet verpauperd.
je quote mij met tekst die ik niet geschreven heb, kan je dat misschien even corrigeren?quote:Op donderdag 9 juli 2015 19:58 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ik ken voornamelijk het gedeelte tussen het Sarphatipark en de van Baerlestraat. Ook het gebied rond de van Woustraat is nou niet echt ehh, netjes.
Haha ja een grote bek kan nog wel eens helpen ja als het gaat om vervelende sfeerquote:Op donderdag 9 juli 2015 19:38 schreef Barwara het volgende:
[..]
Er zijn wel verbeteringen zichtbaar. Het Krugerplein bv. is harstikke mooi geworden en geen parkeerplaats meer vol junks. En zijn er veel studenten tegenwoordig.
Ik woon hier nog niet zo lang. Ik vind de sfeer gewoon vijandig maar dat kan ook best voor een deel aan mezelf liggen. Ik kan mijn bek niet houden. Als je ergens wat van zegt heb je gewoon snel ruzie. Mijn vertouwen in de politie is ook beschadigt ddoor incidenten die ik in het verleden heb gehad.
Eigenlijk wil ik vooral wat meer rust. Lekker de stad uit
Hmm grappig, ik heb toch een heel ander beeld. De Van Woustraat en omgeving vind ik juist typisch Amsterdams, ik zou die buurt niet zo snel 'niet netjes' noemen. Bij 'niet netjes' denk ik eerder aan de buurt rondom de Lelylaan. Maar hé andere standaarden en misschien ben ik wel een ontzettende smeerkeesquote:Op donderdag 9 juli 2015 19:58 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ik ken voornamelijk het gedeelte tussen het Sarphatipark en de van Baerlestraat. Ook het gebied rond de van Woustraat is nou niet echt ehh, netjes.
Maar net wat je gewend bent denk ik. Ik heb in een van de "vogelaarwijken" gewoond maar daar lagen niet overal zakjes, lege blikjes, vuilniszakken en ander rotzooi op straat. Als ik het vergelijk met Utrecht, Eindhoven, Tilburg en Breda, vind ik het nogal ranzig. Het centrum van Amsterdam is over het algemeen wat schoner (maar veels te duur en te druk)quote:Op donderdag 9 juli 2015 20:16 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Hmm grappig, ik heb toch een heel ander beeld. De Van Woustraat en omgeving vind ik juist typisch Amsterdams, ik zou die buurt niet zo snel 'niet netjes' noemen. Bij 'niet netjes' denk ik eerder aan de buurt rondom de Lelylaan. Maar hé andere standaarden en misschien ben ik wel een ontzettende smeerkees
Oh en ik vind het centrum juist een ranzige bendequote:Op donderdag 9 juli 2015 20:33 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Maar net wat je gewend bent denk ik. Ik heb in een van de "vogelaarwijken" gewoond maar daar lagen niet overal zakjes, lege blikjes, vuilniszakken en ander rotzooi op straat. Als ik het vergelijk met Utrecht, Eindhoven, Tilburg en Breda, vind ik het nogal ranzig. Het centrum van Amsterdam is over het algemeen wat schoner (maar veels te duur en te druk)
de ene straat verschilt soms zelfs wezenlijk van de andere, ook al is het bij elkaar om de hoek.quote:Op donderdag 9 juli 2015 20:39 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Oh en ik vind het centrum juist een ranzige bendeMaar het hangt er ook net vanaf waar natuurlijk.
toeristen idd, dronken provincialen, en sommige mensen zijn nogal verknocht aan een auto plus parkeergelegenheid.quote:Op donderdag 9 juli 2015 21:33 schreef Igen het volgende:
Waarom zou je niet aan de grachtengordel willen wonen (als je het kan betalen)?
Absoluut!quote:Op donderdag 9 juli 2015 20:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
de ene straat verschilt soms zelfs wezenlijk van de andere, ook al is het bij elkaar om de hoek.
Mooie huizen, maar ik vind het er wel sfeerloos.quote:Op donderdag 9 juli 2015 21:33 schreef Igen het volgende:
Waarom zou je niet aan de grachtengordel willen wonen (als je het kan betalen)?
Ik denk eerder dat het kwaad uit die buurten (ik zeg niet teveel want misschien is dat tegen de regels) zich verspreid heeft naar andere wijken, waardoor die titel niet alleen de Kolenkitbuurt meer toekomtquote:Op donderdag 9 juli 2015 21:51 schreef 2dope het volgende:
Is de Kolenkitbuurt nog steeds de beroerdste buurt in Amsterdam? Of is dat alweer verleden tijd?
ik heb geen bakfietsquote:Op donderdag 28 juli 2016 11:11 schreef Alxander het volgende:
Tijd voor een update! Wat zijn de stijgers/dalers op het gebied van wijken in Amsterdam? Ik zie veel betaalbare dingen in IJburg voorbij komen, zijn er mensen die daar wonen?
Alle wijken om KFC's zijn beroerdquote:Op donderdag 9 juli 2015 21:51 schreef 2dope het volgende:
Is de Kolenkitbuurt nog steeds de beroerdste buurt in Amsterdam? Of is dat alweer verleden tijd?
Meldt!quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:11 schreef Alxander het volgende:
Tijd voor een update! Wat zijn de stijgers/dalers op het gebied van wijken in Amsterdam? Ik zie veel betaalbare dingen in IJburg voorbij komen, zijn er mensen die daar wonen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |