quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:06 schreef deeltje het volgende:
[..]
Precies, maar hij is ik vind 'm wel leuk ;-)
??? Racemotoren in de Pijp????????quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:15 schreef OnCraintDégun het volgende:
En elke week die herrie van racemotors, soms is het echt extreem. Toch zou ik best in de pijp willen wonen.
op de ceintuurbaan, waar ik woon, komen ze af en toe voorbij.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:37 schreef computergirl het volgende:
[..]
??? Racemotoren in de Pijp????????
Niet alleen de Diamantbuurt (die idd ook) maar ook buurten vlakbij de Diamantbuurt zijn armoedig (burgermeester Tellegenbuurt).quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:58 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Wat dan? De diamantbuurt? Daar distantieert de gegoede burgerij zich van hoor.
Klopt, dat zijn die oude arbeiderswoningen toch? Niet om aan te zien neequote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:12 schreef kevin85 het volgende:
Niet alleen de Diamantbuurt (die idd ook) maar ook buurten vlakbij de Diamantbuurt zijn armoedig (burgermeester Tellegenbuurt).
Om het wat breder te trekken in Zuid:
Bij het Olympiaplein zit ook een sociaal arme buurt
Rivierenbuurt is toch aardig middenmoot? Dat zijn gewoon wat oudere woningen volgens mij. Buitenveldert kom ik nooitquote:Net als aantal stukken van de Rivierenbuurt & delen van Buitenveldert.
Je moet ook wel heel erg bovengemiddeld verdienen wil je niet aan sociale huur meedoen in Oud-Zuidquote:Mensen staren zich blind op Oud-Zuid maar er zit ook ontzettend veel sociale huur.
de KFC negert smiliequote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:31 schreef YoshiBignose het volgende:
[ afbeelding ]
wtf, geniale smilie
helemaal mee eens..quote:Op woensdag 22 september 2010 02:00 schreef OnCraintDégun het volgende:
Wel:
Het hele centrum
Rivierenbuurt![]()
De Pijp
Dapperbuurt, oosterpark
Niet:
Zuid Oost en Noord
Osdorp vind ik nog dik meevallen eigenlijk
in de diamantbuurt heb je genoeg ontstellend mooie huizen. echt rustiek en apart voor amsterdam. helaas zitten er een paar criminele marokkaanse gezinnen, die elkaar de hand boven het hoofd houden. anders waren die huizen onbetaalbaar geworden.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:33 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Klopt, dat zijn die oude arbeiderswoningen toch? Niet om aan te zien nee. Dat zijn dan de pronkstukken van de Amsterdamse School
.
Buikslotermeerplein is overdag misschien wel te doen, maar 's nachts vind ik Noord zo'n troosteloze wijk met een sfeer die ik dreigender vond (ik kom er nooit meer) dan Gein of Zuid-Oost bij nacht.. De avondwinkel op de Waddenweg werd ook zo'n beetje wekelijks overvallen, en het stierf van het tuig op straat (en ik als voormalig hangjongere noem mensen niet niet snel tuig).quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En waarom zou je niet on Noord willen wonen, vanwege een liedje uit 1823?
Noord is heel erg upcoming, huren zijn er nog laag, met 10 min zit je op CS en je hebt een megawinkelcentrum met oa 2 supermarkten, een Mediamarkt etc etc.
meeloopmening.
Prima buurt, maar je moet wel kunnen 'dealen' met het feit dat er veel allochtone jeugd hangt - als je, laten we zeggen, een halve kilometer meer naar het centrum gaat, is dat al veel minder. Maar ik denk dat je dat ook in de prijs merkt.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:17 schreef Vierkante_Ogen het volgende:
Excuus voor de kick, maar dit leek me de meest geschikte om mijn vraag te stellen. Ben toch samen met mijn partner aan het kijken voor wonen in Amsterdam, vooralsnog vrije sector huur. De sociale huur komen we natuurlijk nooit meer in; kopen willen we net nog even mee wachten, dus blijft huren over.
Hoe zijn de meningen over de buurt bij Cornelis Lelylaan / Rembrandpark / Einsteinweg, rondom station Lelylaan richting het park bijvoorbeeld? Dat is Overtoomse Veld als wijk als ik het goed heb. Verder zijn we aan het overwegen, naast eventuele buitenkansjes in de bekende wijken, om richting Beatixpark/Amstelpark te zoeken, of zit je dan echt net te ver weg?
Het is allemaal vrij lastig, veel informatie is er wel te vinden, maar ook wel gedateerd. Mocht iemand wat info hebben, dan graag.
Mjah qua wonen is het wel goed te doen, maar verwacht niet te veel sfeer.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:33 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Prima buurt, maar je moet wel kunnen 'dealen' met het feit dat er veel allochtone jeugd hangt - als je, laten we zeggen, een halve kilometer meer naar het centrum gaat, is dat al veel minder. Maar ik denk dat je dat ook in de prijs merkt.
Verder is het een prima buurt, vooral de omgeving Rembrandtpark.
quote:
Wel wonen :quote:
Wat is er mis met 't centrum? :pquote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:51 schreef KingRoland het volgende:
[..]
[..]
Wel wonen :
Oud-West
Betere gedeelte van Zuidoost
Rustige gedeelte Centrum
Oud-Zuid
Niet wonen:
Nieuw-West
Noord ( hier zeker niet )
Centrum
Zuidoost
Over oost weet ik verder niets.
niets alleen vind ik zelf waar de grachten zijn niet mijn smaak , verder buiten om is het wel chill.quote:
Precies wat ik zei inderdaad, 2 jaar geledenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:31 schreef El_Liberaliste het volgende:
Natuurlijk woont er ook veel tuig, maar ik woon nu veel dichter bij het centrum (De Baarsjes) en daar loopt veel meer tuig rond. Om het maar even politiek correct te formuleren: Ik heb liever van doen met Surinamers / Antillianen dan met Marokkanen.
Ik woon precies aan de goede kantquote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:37 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Oud west is geniaal, maar niet de kinkerbrug/overtoomse sluis overgaan want dan gaat het hard achteruit..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |