Wat is jouw favoriete Surinamer? En je favoriete Turkse slager?quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:55 schreef Droomoord het volgende:
Ga in oost wonen!
dichtbij diemen, goede buurten over het algemeen.
Niet te rijk, niet te arm.
Evengoed dichtbij het centrum.
Ik woon zelf tussen de dappermarkt en oosterparkbuurt, en het bevalt hier heel goed!
Alsof er binnen de stadsdelen geen verschillen zijn.quote:Op woensdag 23 juni 2010 01:29 schreef Hagelkaas het volgende:
Waar wil je niet wonen:
- Zuidoost
- Bos en Lommer
- Geuzenveld-Slotermeer
- Osdorp
- Slotervaart
- Noord
Waar wil je wel wonen:
- Centrum
- Oud-Zuid
- Oud-West
- De Baarsjes
- Oost-Watergraafsmeer
- Zeeburg
- Zuideramstel
- Westerpark
Diemen en Amstelveen zijn relatief goedkoop en niet crimineel of allochtoon, maar ik zou er niet dood gevonden willen worden. Veelal burgerlijk, truttig en bejaard.
Dit dus, en het liefst zo ver mogelijk er vandaan ook...quote:Op woensdag 23 juni 2010 02:23 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Niet wonen:
-Amsterdam
Wel wonen:
-buiten Amsterdam
Origineelquote:Op woensdag 23 juni 2010 10:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Niet willen wonen
Amsterdam en al de rest boven de rivieren
wel willen wonen
Onder de rivieren.
dappermarkt? is nou niet echt een goeie buurt, heb er ook nog een tijdje gewoond.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:55 schreef Droomoord het volgende:
Ga in oost wonen!
Ik woon zelf tussen de dappermarkt en oosterparkbuurt, en het bevalt hier heel goed!
Gemiddeld genomen kun je best iets zeggen over een stadsdeel. En Watergraafsmeer is helemaal niets mis mee, woon er zelf op het moment. Je hebt het Christiaan Huygensplein met volop winkels, de middenweg/linneausstraat waar zat winkels zitten en binnenkort nog Oostpoort erbij. Er komen ook steeds meer terrasjes en cafeetjes. En je zit gewoon vrij dicht bij het centrum. Munt is een kwartiertje fietsenquote:Op woensdag 23 juni 2010 08:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Alsof er binnen de stadsdelen geen verschillen zijn.
Oost, rond het Oosterpark is bijvoorbeeld erg leuk. Maar Watergraafsmeer is oersaai, weinig voorzieningen, dan kan je nog beter in een leuk gedeelte in Zuidoost gaan wonen.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 01:29 schreef Hagelkaas het volgende:
Waar wil je niet wonen:
- Zuidoost
- Bos en Lommer
- Geuzenveld-Slotermeer
- Osdorp
- Slotervaart
- Noord
Waar wil je wel wonen:
- Centrum
- Oud-Zuid
- Oud-West
- De Baarsjes
- Oost-Watergraafsmeer
- Zeeburg
- Zuideramstel
- Westerpark
Diemen en Amstelveen zijn relatief goedkoop en niet crimineel of allochtoon, maar ik zou er niet dood gevonden willen worden. Veelal burgerlijk, truttig en bejaard.
Nou ja, ik zou ook niet meer in de vd Pekbuurt, Floradorp of Vogelbuurt willen wonen eigenlijk.quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En waarom zou je niet on Noord willen wonen, vanwege een liedje uit 1823?
Noord is heel erg upcoming, huren zijn er nog laag, met 10 min zit je op CS en je hebt een megawinkelcentrum met oa 2 supermarkten, een Mediamarkt etc etc.
meeloopmening.
Nee ik heb daar genoeg redenen voor. Het is gewoon geen stadsgebied meer, wat hier boven mij ook al gezegd word. Je woont in een dorp wat ook nog eens grotendeels wordt bevolkt door allochtonen. Er is geen sfeer, geen gezelligheid en 's avonds is het op veel plekken nog flink onguur ook. Het zijn lelijke huizen, er zijn nauwlijks voorzieningen en ik ken nauwelijks mensen die er wonen. Als enige uitzondering is er de Nieuwendammerdijk.quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:32 schreef HeatWave het volgende:
En waarom zou je niet on Noord willen wonen, vanwege een liedje uit 1823?
Noord is heel erg upcoming, huren zijn er nog laag, met 10 min zit je op CS en je hebt een megawinkelcentrum met oa 2 supermarkten, een Mediamarkt etc etc.
meeloopmening.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:55 schreef Droomoord het volgende:
Ga in oost wonen!
Je weet duidelijk niet waar je het over hebt. De buurt in Zuidoost waar ik woon is bijvoorbeeld echt tien keer gezelliger en levendiger dan pak 'm beet Betondorp, Park de Meer of de omgeving van dat Christiaan Huygensplein.quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:28 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Gemiddeld genomen kun je best iets zeggen over een stadsdeel. En Watergraafsmeer is helemaal niets mis mee, woon er zelf op het moment. Je hebt het Christiaan Huygensplein met volop winkels, de middenweg/linneausstraat waar zat winkels zitten en binnenkort nog Oostpoort erbij. Er komen ook steeds meer terrasjes en cafeetjes. En je zit gewoon vrij dicht bij het centrum. Munt is een kwartiertje fietsen
Een leuk gedeelte in Zuidoost is overigens niet te vinden. Je zit gewoon té ver van de binnenstad om er aangenaam te kunnen wonen imo, je bent volledig afhankelijk van afschuwelijke winkelcentra en ongezellige betonnen pleinen als je je boodschapjes wilt doen. En even naar de stad gaan om bijvoorbeeld kleren te kopen is ook meteen een mijl op zeven.
Die stadsdelen hebben voornamelijk bestuurlijke waarde. Oost-Watergraafsmeer bijvoorbeeld, kun je onmogelijk als één geheel beschouwen. De Indische Buurt kun je moeilijk vergelijken met de Weesperzijdestrook, om maar eens iets te noemen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:06 schreef Igen het volgende:
Maar goed, mijn punt is denk ik wel duidelijk, namelijk dat het wel degelijk heel veel uitmaakt wáár in een stadsdeel je zit.
dat is ook zo!!!quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:55 schreef Droomoord het volgende:
Ga in oost wonen!
Ik denk dat je dat goed hoort.quote:Op donderdag 24 juni 2010 00:58 schreef VeerEli het volgende:
Ik kan heel cheap in kraaiennest gaan wonen maar hoor overal om me heen dat dat niet zo'n best idee is?
Wat is er zo leuk aan Diemen?quote:
Ja hoor, gooi het meteen maar weer op rascisme.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:57 schreef Sehaninne het volgende:
3 vrienden van mij wonen in Kleiburg, Amsterdam Zuidoost. Ikzelf ga er misschien binnenkort ook wonen. De mensen daar zijn gezellig, jullie zijn gewoon allemaal racisten. Als je er zelf nog nooit bent geweest, kun je moeilijk een gegronde oordeel over vellen. Die flatappartementen zijn inderdaad niet top, maar als je het een beetje opknapt alvorens je er gaat wonen is het prima te doen. Vooral als student is het handig aangezien het geen kut kost.
En jouw moeder is een hoer.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:14 schreef Sehaninne het volgende:
Weet je, ik zal je eens wat vertellen. Je bent een racist.
En jij bent kankerachterlijk.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:14 schreef Sehaninne het volgende:
Weet je, ik zal je eens wat vertellen. Je bent een racist.
Wijs dan maar eens precies aan waar ik (of iemand anders in dit topic) iets negatiefs (of positiefs) zeg over een bepaald ras.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:34 schreef Sehaninne het volgende:
Grappig dat mensen zo verdedigend en vijandelijk worden als ze een racist worden genoemd, terwijl ze dat zo overduidelijk zijn.
en nu oprotten naar de bijlmer aubquote:Op donderdag 24 juni 2010 16:34 schreef Sehaninne het volgende:
Grappig dat mensen zo verdedigend en vijandelijk worden als ze een racist worden genoemd, terwijl ze dat zo overduidelijk zijn.
En nu terug naar de baarmoeder plx.quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:01 schreef Zonnebloem12 het volgende:
[..]
en nu oprotten naar de bijlmer aub
quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:16 schreef Sehaninne het volgende:
[..]
En nu terug naar de baarmoeder plx.
Als dat het enige is waarvan je denkt dat het racisme is, heb je nog wat te leren over denotatie, connotatie en implicatie.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Wijs dan maar eens precies aan waar ik (of iemand anders in dit topic) iets negatiefs (of positiefs) zeg over een bepaald ras.
Nee, jij leest gewoon wat je wil lezen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:53 schreef Sehaninne het volgende:
[..]
Als dat het enige is waarvan je denkt dat het racisme is, heb je nog wat te leren over denotatie, connotatie en implicatie.
Echt, hoe je daar racisme in kunt herkennen.quote:Maar je kan het natuurlijk ook positief bekijken. Voor weinig geld heb je dan i.i.g. een dak boven je hoofd, een Albert Heijn en een metrostation voor de deur... en als je geluk hebt haal je 2011 zonder kogel door je kop.
Nee, ik overdrijf nou natuurlijk een beetje. Maar ik zou in die buurt, in de hoge flats, wel vrezen voor nachtelijke geluidsoverlast en aangezien voor mij een goede nachtrust echt goud waard is...
Als je deze posts al racistisch vindt, kan je me dan ook even vertellen wat je van deze OP vindt?quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:53 schreef Sehaninne het volgende:
[..]
Als dat het enige is waarvan je denkt dat het racisme is, heb je nog wat te leren over denotatie, connotatie en implicatie.
Baarsjes is echt meer dan prima! Woon er al bijna 2 jaar, alles is relaxed hier..quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:07 schreef deeltje het volgende:
Zijn er mensen die in De Baarsjes wonen die mij hun ervaringen willen delen? ;-)
Vooral de Hudsonstraat (huisnummers onder de 20) tegen de Postjesweg aan (onder de Davisstraat).
Welke straat woon je als ik vragen mag? (desnoods PMquote:Op woensdag 22 september 2010 00:22 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Baarsjes is echt meer dan prima! Woon er al bijna 2 jaar, alles is relaxed hier..
Noord is toch beste okee?quote:Op woensdag 23 juni 2010 01:29 schreef Hagelkaas het volgende:
Waar wil je niet wonen:
- Zuidoost
- Bos en Lommer
- Geuzenveld-Slotermeer
- Osdorp
- Slotervaart
- Noord
Waar wil je wel wonen:
- Centrum
- Oud-Zuid
- Oud-West
- De Baarsjes
- Oost-Watergraafsmeer
- Zeeburg
- Zuideramstel
- Westerpark
Toch nog even op reagerenquote:Op donderdag 24 juni 2010 15:57 schreef Sehaninne het volgende:
3 vrienden van mij wonen in Kleiburg, Amsterdam Zuidoost. Ikzelf ga er misschien binnenkort ook wonen. De mensen daar zijn gezellig, jullie zijn gewoon allemaal racisten. Als je er zelf nog nooit bent geweest, kun je moeilijk een gegronde oordeel over vellen. Die flatappartementen zijn inderdaad niet top, maar als je het een beetje opknapt alvorens je er gaat wonen is het prima te doen. Vooral als student is het handig aangezien het geen kut kost.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |