Duderella gaat kamperen in Duitsland (Komt Dat Zien)quote:Op zondag 13 juni 2010 01:33 schreef Duderella het volgende:
Soms, lieve mensen, moet je je grenzen verleggen. Een hotel is immers ook niet alles. Zeg nou zelf: Al-tijd die gewatteerde bedsprei.
Dus is de dag gekomen waarop ook Duderella zich ter camping zal begeven. Want er gaat tenslotte niets boven een stevig robbertje één worden met de natuur. Inslapen op de adem van de avondbries en wakker worden om je aangezicht te verkwikken met het zuiverste dauw dat onze lieve heer te bieden heeft. Vreedzaam leven te midden van het gekrakeel der krekels en het tsjilpen van de boomklever. Fluitend van zorgeloosheid de afwaskwast door de -teil jagen in de sanitaire unit en begeesterd kwebbelen met de Franse buurvrouw van het C-veld. Oui! Oui! La vie est belle! Oh la laaaa, ha-ha-haaaa! Om daarna ten volle het serene leven te leven, dat zich slechts afwikkelt tussen grasspriet en butagas, en zich ontvouwt temidden van scheerlijn en tentdoek...
MAAR!!!!!
Dat levert dus nog allerlei stress op hè!?! Ten eerste: Een tent. MIJN HEMEL! Hállen vol. Katoenen, synthetische. Grote. Kleine. Lichtgewichten. Middengewichten. Zwaargewichten. Trekkers-. Verblijfs-. Tunneltenten. Piramidetenten. Bustenten. Met binnententen. Zonder binnententen. Tweepersoonstenten. Vierpersoonstenten. Tien-tal-len-per-soons-tenten! En alsof je dan al niet in de touwen hangt van de keuzestress, heb je nog de kleurkeuze: Sahara-geel, Natuur-groen, Sportief beige-oranje, Allure-Geel of Blauw (blauw is gewoon blauw in de tentenbranche).
We hebben ons van de weeromstuit maar gericht op wat andere basics, en dus zijn we inmiddels al wél de trotse bezitters van de complete outdoor-design-servieslijn van Rosti-Mepal.
- Ja nou, je zal maar zonder tapasschaal zitten als de campingtafel al gedekt is. Dat zal ons dus bijvoorbeeld niet overkomen!
---> Kortom: Hilfe!!!! Ten einde dit avontuur goed voorbereid aan te vangen, heb ik jullie hulp nodig. Véél hulp. Daarom heb ik mijn hulpvragen in een paar subcategorieën opgedeeld:
1. Tent: Wat raden jullie aan? Katoen of synthetisch? En wat voor model?
Informatie: We gaan niet dagelijks op- en afbreken. We zullen her en der minstens drie nachten blijven en misschien wel langer. We reizen met de auto, dus súperlichtgewicht is niet nodig. We willen op regenachtige dagen graag níet opgevouwen en ondersteboven in de tent vertoeven, dus een beetje ruimte is wel prettig. We hebben de Nomad Source IV op het oog:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar de redenen daarvoor zijn wellicht niet geheel zuiver (de oranje scheerlijnen kleuren zo leuk bij de oranje Rosti-Mepal-lijn).
2. Benodigdheden: Wat nemen we mee? Wat zijn nou van die dingen waar geen hond (of Duderella) ooit aan denkt, maar die je vreselijk mist op het moment dat je ze nodig hebt? Van lucifers voor het gas, tot snijplankje - alle suggesties zijn welkom. Zoals gezegd hebben we al wel tapasschalen en saladbowls voor de camping, dus dat is gedekt, check!
- Bestemming: Wij willen Duitsland wel eens verkennen, maar hebben nog geen enkel idee welk gebied. Tips welkom! Maar ook: Moeten we lid worden van een campingclub om terecht te kunnen op eenvoudige campings? En kunnen we op de bonnefooi terecht in het hoogseizoen (we gaan in augustus)? Hebben jullie aanraders voor te bezoeken steden/natuurschoon? Wat mogen we niet missen?
Heel erg bedankt al vast! En als ik dan straks de zon in het C-veld zie zakken, dan zal ik aan jullie denken en FOK! in mijn afwassopje schrijven.
Oh ok, da's een goede redenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:51 schreef Duderella het volgende:
@ sigme: Het is vakantietijd, veel mensen zijn zelf op pad met tent & spullen. En verder, nou ja, gewoon omdat het kan.En ik wilde eigenlijk al langer gewoon weer kampeerspullen hebben. Zodat áls we willen, de boel achterin de auto kan en hupsakee.
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 00:10 schreef Dagonet het volgende:
Dankzij dit topic heb ik net de hele Bever Zwerfsport gids doorgelopen en dingen uitgezocht die ik wil hebben.
En ik ga niet eens kamperen de komende jaren!
Ja (de Waard) tenten huren op een camping die dan al volledig zijn ingericht.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 22:43 schreef Duderella het volgende:
Iemand zei: waarom huren jullie geen tent?
Verder niet doorgevraagd, maar kun je tenten huren? Of doelde diegene op een tent op een camping huren? Want dat willen we niet.
Ik denk dat tweede, al zijn er vast ook wel tenten te huur. Maar dan kan je er ook net zo goed eentje lenen. Er zijn zat mensen die nog een tentje op zolder hebben liggen die ze niet gebruikenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 22:43 schreef Duderella het volgende:
Iemand zei: waarom huren jullie geen tent?
Verder niet doorgevraagd, maar kun je tenten huren? Of doelde diegene op een tent op een camping huren? Want dat willen we niet.
Die heb je ook in tafellamp, paar keer draaien en gaat makkelijk een hele tijd mee! Dan hoef je dat olielampje ook niet mee te nemen maar zo'n opwindbare stalamp.quote:Op zondag 20 juni 2010 00:06 schreef Dagonet het volgende:
Als zaklamp kan je er ook eentje kiezen zonder batterijen die je een paar keer moet schudden om op te laden.
Ik heb er eentje standaard in de auto liggen, altijd handig en nooit gezoek naar batterijen..
Ok. Zoiets moét ik hebben. Gewoon, voor op m'n kamer, in de saaie uurtjes.quote:Op zondag 20 juni 2010 00:06 schreef Dagonet het volgende:
Als zaklamp kan je er ook eentje kiezen zonder batterijen die je een paar keer moet schudden om op te laden.
Ik heb er eentje standaard in de auto liggen, altijd handig en nooit gezoek naar batterijen..
Je kan wel los huren hoor.quote:Op zondag 20 juni 2010 00:00 schreef Duderella het volgende:
Ah, dan is dat huren echt bedoeld als huren op een camping en dat doen we niet. Dank voor de respons.
quote:Tenten huren bij Karsten tenten
Het is ook mogelijk om tenten te huren bij Karsten Tenten. Zo kunt u op vakantie met een mooie Karsten tent zonder direct over te gaan tot aankoop van de tent. Bij alle tenten wordt standaard een compressor of fles perslucht en compressor- koelbox (220 V.) geleverd.
whehequote:Op zondag 20 juni 2010 09:48 schreef Rewimo het volgende:
En zorg dat je tent groot genoeg is
[ afbeelding ]
Ah, dank!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:22 schreef Rewimo het volgende:
Aldi heeft de komende tijd nog meer handige dingen voor je. O.a. ledlampen, folie, campingstoelen...
jups! Heb je er al zin in?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:32 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ah, dank!
Ik heb bij de LIDL vandaag een omvormer gekocht en een dynamo LED-lamp die je kan opwinden, aan de gewone stroom én aan de autostroomplug kan doen.
Goed gedaan?
Ja!quote:
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:38 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ja!
De meneer gelooft er nog niet zo in en fronst diep bij elke aankoop. Maar het diepe zuchten is reeds achterwege, dus het gaat de goede kant op.
Bestaat dat?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:06 schreef Dagonet het volgende:
Een 12 voltsplitter voor in de auto zodat je koelbox en tomtom tegelijk aan kan zetten!
Dan hejje wat lekkers op de heenweg voor luns en de terugweg kan je vleeswaren en zulks makkelijker meenemen. En toetjes die ze hier niet hebben. En dingen.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:38 schreef Duderella het volgende:
Ja!
De meneer gelooft er nog niet zo in en fronst diep bij elke aankoop. Maar het diepe zuchten is reeds achterwege, dus het gaat de goede kant op.
Kijkshop heeft ze ook. Telefoonwinkels waarschijnlijk ook wel. Maar die laatste zijn vast duurderquote:
Hou je de totale kosten bij?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:38 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ja!
Ehm, nee.quote:
Beter geen bouwzijl, daar zitten weekmakers in en die tasten je tent aan. Plastic zonder weekmakers is beter voor je tent. Verkrijgbaar bij iedere buitensportzaak en vaak ook in verschillende diktes/gewichtquote:
Waarom koken? Gewoon elke dag wokkenquote:Op woensdag 23 juni 2010 22:10 schreef LieLie het volgende:
Wij gaan ook nog even vrijbuiteren binnenkort.
We kunnen gewoon pootjes voor dat gasstel krijgen, dus we kunnen arbo-correct koken in Frankrijk
Er kan ook wel een wok op het gasstelquote:Op woensdag 23 juni 2010 22:15 schreef Renesite het volgende:
[..]
Waarom koken? Gewoon elke dag wokken
Gewoon een gasfles. Die kan je ook netjes kopen bij Weiss (zit aan de stockholmstraat, bij de Ikea - kleinere kampeerwinkel) of Vrijbuiter. Je hebt ze in alle soorten en maten.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:15 schreef Duderella het volgende:
Oh ja, daar wou ik toch nog even op terugkomen, op dat gasstel.
Want ik weet nu echt niet meer wat wijsheid is: Gas? Elektrisch? Benzine?Navulgas? Geen navulgas?
Gas lijkt me handig, omdat ik ook bij de krotenboer om de hoek wil kunnen kamperen midden in de wei. Toch? (Wie wil dat nou niet,every girls dream.)
Wij koken op gas. Gewoon zo'n gasfles mee, kan altijd wel ergens in de buurt worden omgeruild/bijgevuld.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:15 schreef Duderella het volgende:
Oh ja, daar wou ik toch nog even op terugkomen, op dat gasstel.
Want ik weet nu echt niet meer wat wijsheid is: Gas? Elektrisch? Benzine?Navulgas? Geen navulgas?
Gas lijkt me handig, omdat ik ook bij de krotenboer om de hoek wil kunnen kamperen midden in de wei. Toch? (Wie wil dat nou niet, every girls dream.)
Ik vind wokken echt heel erg smerig renesite, op een sporadische uitzondering na. Pasta wil ik! En gebakken eerpels!
Maar wel of niet navul? Daar was ergens discussie over in dit topic. Of je wel overal kon laten bijvullen en zo.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:17 schreef Renesite het volgende:
[..]
Gewoon een gasfles. Die kan je ook netjes kopen bij Weiss (zit aan de stockholmstraat, bij de Ikea - kleinere kampeerwinkel) of Vrijbuiter. Je hebt ze in alle soorten en maten.
Dát zouden ze nou in de TomTom moeten verwerken!quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:17 schreef LieLie het volgende:
[..]
Wij koken op gas. Gewoon zo'n gasfles mee, kan altijd wel ergens in de buurt worden omgeruild/bijgevuld.
Kan.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:18 schreef Duderella het volgende:
[..]
Maar wel of niet navul? Daar was ergens discussie over in dit topic. Of je wel overal kon laten bijvullen en zo.
Nou, zolang je een beetje in de bewoonde wereld blijft (en daar verdenk ik mejuffrouw Mepal-Rosti wel vanquote:Op woensdag 23 juni 2010 22:18 schreef Duderella het volgende:
[..]
Maar wel of niet navul? Daar was ergens discussie over in dit topic. Of je wel overal kon laten bijvullen en zo.
Ah zie, dat komt wel goed.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:19 schreef LieLie het volgende:
[..]
Nou, zolang je een beetje in de bewoonde wereld blijft (en daar verdenk ik mejuffrouw Mepal-Rosti wel van) dan kun je vast wel ergens bijvullen. Wij hadden zelfs een mannetje op de camping in Italie die dat zelf wel even deed
Nou ja, in geval van nood moeten de koelvriescombinatie, de draaitafel en de stofzuigrobot er zo langzamerhand ook op hè?quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:21 schreef Renesite het volgende:
Gewoon navullen voordat je op vakantie gaatJe wilt er in principe toch alleen op koken?
Voordringende stelletjes bij de kassa?quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:23 schreef Renesite het volgende:
En anders koop je op bij de grotere superU of AldiSüd een potje campinggaz indien hij leeg blijkt.
Let wel op de druk koppels
Zo'n grotere groene pot is afdoende hoor.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:23 schreef Duderella het volgende:
[..]
Nou ja, in geval van nood moeten de koelvriescombinatie, de draaitafel en de stofzuigrobot er zo langzamerhand ook op hè?
Neh, koken inderdaad en misschien eens een keer het koelkastje.
Groningse babbaloniëquote:Op woensdag 23 juni 2010 22:24 schreef Duderella het volgende:
[..]
Voordringende stelletjes bij de kassa?
Even checken of-ie wel op een potje past. Zo ja: primaquote:Op woensdag 23 juni 2010 22:27 schreef LieLie het volgende:
Dat gasstel van ons, dat je zelf ook had gezien, is van campingaz, dus die had al zo'n ding geloof ik?
Weet niet! Zal erop letten in elk geval. Dank voor jullie adviezen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:27 schreef LieLie het volgende:
Dat gasstel van ons, dat je zelf ook had gezien, is van campingaz, dus die had al zo'n ding geloof ik?
iets doet me vermoeden dat Dude's telefoon nog nooit van Twitter gehoord heeft, maar pin me er niet op vastquote:Op woensdag 23 juni 2010 22:38 schreef Dagonet het volgende:
Hejje al bedacht of je thee of koffie wil bij het ontbijt en 's avonds?.
En vergeet niet de dataconnecties van je telefoon uit te schakelen zodat je alleen nog maar kan bellen en sms-en. Niet dat je telefoon automatisch het weerbericht gaat updaten of je twitter checkt.
Oh, en die dingetjes die het weer checken en bijvoorbeeld voetbalwedstrijden moeten ook uit toch?quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:38 schreef Dagonet het volgende:
En vergeet niet de dataconnecties van je telefoon uit te schakelen zodat je alleen nog maar kan bellen en sms-en. Niet dat je telefoon automatisch het weerbericht gaat updaten of je twitter checkt.
Ze heeft ook nog een meneer en menerentelefoons zijn vaak glimmender en hebben meer knopjes en dingen. We zijn net eksters.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:40 schreef LieLie het volgende:
[..]
iets doet me vermoeden dat Dude's telefoon nog nooit van Twitter gehoord heeft, maar pin me er niet op vast
Ik heb niet zo'n telefoon die dat kan.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:38 schreef Dagonet het volgende:
De lekkerste koffie is zelf opgieten natuurlijk.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:47 schreef Dagonet het volgende:
Nee sorry, tentjes zijn het voorlopig niet voor mij, ik doe een huisje vanwaaruit je de noordzee in kan spugen. Van heul hoog. Met fornuis.
Je hebt best goede oploskoffie, dat scheelt weer zeulen met percolatoren..
Ah. Zo'n huisje zou ik mijn tentje ook niet uitschoppen! Klinkt goed!quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:47 schreef Dagonet het volgende:
Nee sorry, tentjes zijn het voorlopig niet voor mij, ik doe een huisje vanwaaruit je de noordzee in kan spugen. Van heul hoog. Met fornuis.
Je hebt best goede oploskoffie, dat scheelt weer zeulen met percolatoren..
Campings is tegenwoordig een waterkokertje en dan een zakkie in je koffie en dan oproerenquote:Op woensdag 23 juni 2010 22:50 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ah. Zo'n huisje zou ik mijn tentje ook niet uitschoppen! Klinkt goed!
Ik zet gewoon koffie met een filter en dan gewoon opschenken. Dat vind ik echt campings
Nietes! Zelf opschenken is veel lekkerder.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:51 schreef Renesite het volgende:
[..]
Campings is tegenwoordig een waterkokertje en dan een zakkie in je koffie en dan oproeren!
Of Senseo.
Dat dus!quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:50 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ah. Zo'n huisje zou ik mijn tentje ook niet uitschoppen! Klinkt goed!
Ik zet gewoon koffie met een filter en dan gewoon opschenken. Dat vind ik echt campings
Vier dagen in een ouwe thermoskan is nog lekkerder dan senseo.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:52 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nietes! Zelf opschenken is veel lekkerder.
Lol, weer opgewarmd in een pannetje?quote:Op woensdag 23 juni 2010 23:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Vier dagen in een ouwe thermoskan is nog lekkerder dan senseo.
En terecht, oploskoffie is te smerig voor woorden. Gewoon een pak DE mee, want die buitenlanders kunnen geen koffie maken.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:50 schreef Duderella het volgende:
Neem je ook je eigen aardappels mee?quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:15 schreef Misstique het volgende:
[..]
En terecht, oploskoffie is te smerig voor woorden. Gewoon een pak DE mee, want die buitenlanders kunnen geen koffie maken.
Gedaan.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:20 schreef Rewimo het volgende:
Kijk van tevoren wel even of je losse koffiefilterhouder op je thermoskan past
Wij wel en niet eens omdat we ook van plan zijn om ze daadwerkelijk te gebruiken maar omdat we de extra ballast nodig hebben in de caravan. We zijn zo gewend aan lichtgewicht kamperen in de jaren dat we met de tent op vakantie gingen dat we de caravan gewoon niet genoeg beladen krijgen.quote:
Bij de vrijbuiter zijn opvouwbare!quote:
Oproltafeltjes?quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:28 schreef MinderMutsig het volgende:
Oh Dude, heb je al een tafel?
Bij de Welkoop hebben ze deze week van die handige oproltafeltjes in de aanbieding voor ¤19,95. Die zijn echt retehandig en nemen opgerold weinig ruimte in dus makkelijk mee te nemen.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:28 schreef MinderMutsig het volgende:
Oh Dude, heb je al een tafel?
Bij de Welkoop hebben ze deze week van die handige oproltafeltjes in de aanbieding voor ¤19,95. Die zijn echt retehandig en nemen opgerold weinig ruimte in dus makkelijk mee te nemen.
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 13:04 schreef Renesite het volgende:
http://www.kampeerwinkel.(...)ltafel%20X-poot.html
Ook ideaal, rol je op en vervolgens heb je een klein zakje/tafeltje
O die had ik wel gezien en mentaal genoteerd als 'gewoon' klaptafeltje. Wat ons wellicht ook prima is hoor. Volgens mij zag ik bij de Vrijbuiter simpele tafeltjes voor 25 piek of zo.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:35 schreef Renesite het volgende:
[..]
[..]
Maar daar werd niet op gereageerd.
Zelf vind ik het ideaal
Nadeel daarvan, die tafels zijn zo groot om te vervoeren. Behalve wanneer je een stationwagen hebt, of een kar. Je moet namelijk ook pratisch omgaan met je ruimtequote:Op donderdag 24 juni 2010 15:48 schreef Duderella het volgende:
[..]
O die had ik wel gezien en mentaal genoteerd als 'gewoon' klaptafeltje. Wat ons wellicht ook prima is hoor. Volgens mij zag ik bij de Vrijbuiter simpele tafeltjes voor 25 piek of zo.
Roze kleedje eroverheen en klaar.
Zo een maar dan de kleinere vierkante versie.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:35 schreef Renesite het volgende:
[..]
[..]
Maar daar werd niet op gereageerd.
Zelf vind ik het ideaal
De sokken en het ondergoed aan dat knijpermolentje wat ik in je eerste topic heb gepost, en ik spande achter de tent tussen 2 bomen een waslijntje (gewoon van plastic, roze zo u wilt)quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:27 schreef Duderella het volgende:
Volgens mij is Yathzee hartstikke verboden op veel campings.
* Klongeklongeklong... Yathzee! *
Maar we nemen wel spellen mee natuurlijk. Arty is fevent bordspellenspeler. Kan zo maar dat we straks níks hebben, maar wel een tent en 150 bordspellen achter in de auto.
Mensen, wassen. Ik ga natuurlijk niet voor twee weken aan kledingmeuk meenemen (heb ik niet eens), dus ik zal aan de was moeten. In een emmertje en dan aan een scheerlijntje? Of is dit ook alweer een verouderd beeld van mij?
Oh ja, zo'n molentje!quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:59 schreef Bluezz het volgende:
[..]
De sokken en het ondergoed aan dat knijpermolentje wat ik in je eerste topic heb gepost, en ik spande achter de tent tussen 2 bomen een waslijntje (gewoon van plastic, roze zo u wilt)
Precies! En anders moet Arty gewoon met al mijn kleren aan onder de douche en daarna heel hard rondjes rennen over Veld C.quote:Op donderdag 24 juni 2010 23:28 schreef Bluezz het volgende:
Ik weet niet hoelang je gaat maar 2 weken kleding mee en thuis wassen is volgens mij nog de beste optie die er is, wij hebben het 3 weken lang in australië zonder wassen gedaan![]()
Nope, absoluut niet, ik neem verder helemaal niks mee. Ik wil altijd proeven van de locale keuken nml.quote:
Of gezellig lang meevolleyballen met de buuvjes van de alpenkreutzerquote:Op donderdag 24 juni 2010 23:39 schreef Duderella het volgende:
Precies! En anders moet Arty gewoon met al mijn kleren aan onder de douche en daarna heel hard rondjes rennen over Veld C.
Ik zou niet echt kleding gaan wassen maar een T-shirtje, wat onderbroeken en sokken e.d. is prima te doen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 23:01 schreef Duderella het volgende:
Ik ga het toch gewoon in het afwasteiltje doen. We hebben een vrij diepe afwasteil en anders neem ik het mee onder de douche. Och jongens, het worden me anders te veel spullen hoor.En vroegâh ging het ook allemaal prima.
Maar ik vind het wel bijzonder wat er allemaal is uitgevonden zeg!
Ik dacht hier vanmorgen ook al aan, maar wilde het niet opperen, omdat het vast niet trendy en design genoeg is. Maarr, inderdaad. Vuilniszak werkt prima voor de was.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:01 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
In die vuilniszak kan het goed inweken waardoor het veel minder moeite kost om je spullen schoon te krijgen. Werkt veeel beter dan alle wasemmers en andere campingtrucjes die ik tot nu toe gezien heb.
Dank!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:01 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik zou niet echt kleding gaan wassen maar een T-shirtje, wat onderbroeken en sokken e.d. is prima te doen.
Tip van de dag: wat van dat campingwasmiddel dat ook met koud water werkt in een vuilniszak, beetje water erbij, wasgoed erbij, even schudden en dan dicht draaien en in de zon leggen. Na een uurtje (of langer, het is vakantie tenslotte) zak meenemen naar de wasbak, het hele spul in de bak gieten, beetje warm water erop, soppen en uitspoelen en klaar.
![]()
In die vuilniszak kan het goed inweken waardoor het veel minder moeite kost om je spullen schoon te krijgen. Werkt veeel beter dan alle wasemmers en andere campingtrucjes die ik tot nu toe gezien heb.
Hahahaha, leer dat ook even aan de onderburen van Steerquote:Op maandag 28 juni 2010 22:25 schreef Sunnythesun het volgende:
Oeh, ik heb nog wel een yahtzee tip voor je: leg een theedoek op het tafeltje waarop je werpt. Dat dempt het geluid. Zo kunnen wij altijd klachtenloos yahtzeeen op vakantie![]()
Het is zo simpel he..quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:58 schreef LieLie het volgende:
[..]
Hahahaha, leer dat ook even aan de onderburen van Steer
Leuk ding, maar dat ga ik er in elk geval niet voor neertellen, voor twee weekjes Duutsland.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:44 schreef Renesite het volgende:
http://www.vrijbuiter.nl/(...)-koelbox-45-l.-1330/
Bart Outdoor, Compressor koelbox 45 l.
In 35-40 graden zuid Franse zon zat er zelfs ijs in! Nou, vertel mij eens waarom dat niet praktisch is
De mijne gaan al jaren kamperen en zullen dat nog jaren doen (mijmeren al over een camper als de koters de deur uit zijnquote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:06 schreef Duderella het volgende:
[..]
Leuk ding, maar dat ga ik er in elk geval niet voor neertellen, voor twee weekjes Duutsland.
Gewoon zo'n vierkante nemen Dude! Veel handiger in te delen..quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:06 schreef Duderella het volgende:
[..]
Leuk ding, maar dat ga ik er in elk geval niet voor neertellen, voor twee weekjes Duutsland.
Is dit niks?
http://www.vrijbuiter.nl/(...)-koelbox-13-l.-1698/
Of deze:
http://www.vrijbuiter.nl/(...)-koelbox-25-l.-2248/
Ja, maar voor slechts 70¤ meer hebben ze een fatsoenlijkequote:
Daarom.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:45 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, maar voor slechts 70¤ meer hebben ze een fatsoenlijke
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:41 schreef jack4ya het volgende:
Sorry, maar ik moet steeds harder en harder lachen, naarmate ik meer posts lees.
Ik *zie* alles gewoon voor me, een enorme berg aan zut en ploeterende kampeerders te midden ervan.
Duderella's perikelen zijn voorlopig mijn dagelijkse shot humor.
Niet nodig.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:49 schreef Renesite het volgende:
[..]
Daarom.
Je kan die koelbox prima gebruiken in huis om flesjes bier wijn in te koelen naast de al werkende koelkast in de keukenDoen wij thuis ook
En dan gaat hij daarna een dag mee of zo? Au camping?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:03 schreef Dagonet het volgende:
Die plug je in de sigarettenaansteker, waar je ook je tomtom inplugt.
Je bent nog niet weg, Ellaatje....quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:55 schreef Duderella het volgende:
[..]
![]()
Maar vanaf de camping kan ik niet computeren hoor! Of is daar ook wat voor!
Tuurlijk wel. UMTS stickje in een laptop. En aangezien je naar Duitsland gaat kun je het beste een Duitse Aldi binnenlopen. Daar koop je voor een tientje een sim-kaart die weer in die umts stick gaat waarmee je goedkoop kunt internetten..quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:55 schreef Duderella het volgende:
[..]
![]()
Maar vanaf de camping kan ik niet computeren hoor! Of is daar ook wat voor!
Mijn beeld bij kamperen is dat ik onder een betoverende sterrenhemel het leven overdenk, terwijl er een zelfgeschoten konijntje (mag niet, weet ik, maar bij kamperen moet je flexibel met de regels omgaan, vind ik) boven een vuurtje braadt. Intussen kom ik tot dat ene wat ons allen drijft: mijn ziel en haar roerselen. En dan, wanneer ik mij te slapen leg (moe, voldaan) begeef ik mij in droomwerelden puurder dan het puurste goud. Werelden waarin mensen elkander liefhebben en iedereen danst in de zon. Tegen het ochtendgloren ontwaak ik door de zang van een lijster die op de nok van mijn tent heeft plaatsgenomen. Een lied, lieve jack, zo zuiver als het zuiverste water! Pas als de lijster zijn prachtige gezang heeft gestaakt (ja pas dan!) begeef ik mij naar de rivier, alwaar ik mij laat verkoelen en mij was met water van een zuiverheid, zoals men dat louter nog in in het Hof van Eden lijkt te kennen. Maar - laat ons wel wezen - hoe sereen het ochtendritueel zich ook afwikkelt, de natuur moet zijn loop hebben. Dus grijp ik tijdens mijn bad een ferme snoek en zend hem naar de eeuwige jachtvelden. Om dan, in grote grote dankbaarheid, zijn volle vlees te braden en te nuttigen. Met eerbied voor alles van de natuur ons te bieden heeft, maar wij zo dikwijls verontachtzamen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 08:29 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Je bent nog niet weg, Ellaatje....![]()
Wat voor beeld heb je eigenlijk bij kamperen (*non sarcastic*)?
Een soort terug naar de natuur? Of gewoon 'buiten'?
Vertel eens?
Maar klinkt verderquote:Op woensdag 30 juni 2010 09:21 schreef Duderella het volgende:
[..]
Mijn beeld bij kamperen is dat ik onder een betoverende sterrenhemel het leven overdenk, terwijl er een zelfgeschoten konijntje (mag niet, weet ik, maar bij kamperen moet je flexibel met de regels omgaan, vind ik) boven een vuurtje braadt. Intussen kom ik tot dat ene wat ons allen drijft: mijn ziel en haar roerselen. En dan, wanneer ik mij te slapen leg (moe, voldaan) begeef ik mij in droomwerelden puurder dan het puurste goud. Werelden waarin mensen elkander liefhebben en iedereen danst in de zon. Tegen het ochtendgloren ontwaak ik door de zang van een lijster het gejank van één van de buurkinderen die op de nok van mijn tent heeft plaatsgenomen. Een lied, lieve jack, zo zuiver als het zuiverste water! Pas als de lijster zijn prachtige gezang heeft gestaakt (ja pas dan!) begeef ik mij naar de rivier het toiletgebouw samen met alle anderen vrouwen van de camping inclusief hun altijd even lieftallige kroost, alwaar ik mij laat verkoelen en mij was met water van een zuiverheid, zoals men dat louter nog in in het Hof van Eden lijkt te kennen. Maar - laat ons wel wezen - hoe sereen het ochtendritueel zich ook afwikkelt, de natuur moet zijn loop hebben. Dus grijp ik tijdens mijn bad een ferme snoek en zend hem naar de eeuwige jachtvelden. Om dan, in grote grote dankbaarheid, zijn volle vlees te braden en te nuttigen. Met eerbied voor alles van de natuur ons te bieden heeft, maar wij zo dikwijls verontachtzamen.
Dat is hoe het is toch, kamperen.quote:
Misschien zijn er wel verloopjes van hoor, moet je evt. bij de vrijbuiter vlak bij de ANWB kijken, rekken vol handige gadgetsquote:Op woensdag 30 juni 2010 09:24 schreef Duderella het volgende:
Zo'n 12-Volts-ding kan dus niet op de één of andere manier op het gewone stroom?
Dat wordt dus verplicht rondjes rijden af en toe.![]()
Tezz, ja, ik heb een heel kek lampje!
O en internet doen we lekker niet.![]()
absoluut.quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:56 schreef Duderella het volgende:
[..]
Dat is hoe het is toch, kamperen.
Ik verheug me er al enorm op.
Hoe jij het omschrijft, is nou niet echt back to nature, LieLie. Niet zoals ik dat machtig mooie avontuur ga beleven. Dat avontuur van rauwe werkelijkheid vermengd met de zegeningen van de idylle. Dát is wat mij te wachten staat.
* zucht *![]()
Lieverd, je hebt een omvormer gekocht bij de aldi, daar doe je de plug in van je koelkast en de omvormer kan aan de stroom.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:55 schreef Duderella het volgende:
[..]
Niet nodig.![]()
O en een vraagje: zo'n ding op 12 Volt. Die werkt dus alleen in de auto dan? Hoe gaat zoiets?
Sun, jullie zijn kei verweg![]()
Maar ik zou nog weleens op MP kunnen kijken natuurlijk.
Die omvormer wordt de spil van ons geluk. Dat voel ik nu al.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:23 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lieverd, je hebt een omvormer gekocht bij de aldi, daar doe je de plug in van je koelkast en de omvormer kan aan de stroom.Je hebt nu alles om dat voor elkaar te boksen, komt goed!
Lol, ik ben ook errug gelukkig met die van ons!quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:25 schreef Duderella het volgende:
[..]
Die omvormer wordt de spil van ons geluk. Dat voel ik nu al.
Dank voor de goede wensen jack.quote:Op donderdag 1 juli 2010 08:49 schreef jack4ya het volgende:
...
Maar - laat ons wel wezen - hoe sereen het ochtendritueel zich ook afwikkelt, de natuur moet zijn loop hebben. Dus grijp ik tijdens mijn bad een ferme snoek en zend hem naar de eeuwige jachtvelden. Om dan, in grote grote dankbaarheid, zijn volle vlees te braden en te nuttigen. Met eerbied voor alles van de natuur ons te bieden heeft, maar wij zo dikwijls verontachtzamen.
en dan 1 tel later:
Zo'n 12-Volts-ding kan dus niet op de één of andere manier op het gewone stroom?
Dat wordt dus verplicht rondjes rijden af en toe.
....
![]()
![]()
Ella, bedankt voor je liederlijke omschrijving, heel leuk. Ik wens je ook een hele fijne vakantie.![]()
Zelf kan ik me niet voorstellen hoe ik op mijn manier in Europa vakantie kan vieren, misschien zelf eens een topic openen.
Een tip die altijd werkt: maakt niet uit wat je vergeten bent, je kan het altijd lenen, macgyveren of kopen.
Hmm, okay, wij gaan meestal naar een camping waar veel leuks te doen is in de buurt, een soort van thuisbasis om vanaf te vertrekken. Koop dan AUB een tent die makkelijk op te zetten en af te breken is. Ons katoenen monster ga ik echt niet meerdere keren opzetten in een vakantie.quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:25 schreef Duderella het volgende:
NEE! Kahaarin! Gekkerd! Dat ga ik echt niet doen! (Hoewel de Hema ook een hele leuke retro-tent-opbergkast had.) Straks wil ik ook nog gordijnen, een tapijtje en schilderijtjes aan het doek!
Nee joh, maar als ik dit soort dingen ga aanschaffen ben ik een halve dag aan het in- en uitruimen op onze trektocht! Ik stop zoveel mogelijk spullen logisch bij elkaar in plastic boxen en die kunnen al dan niet de tent in, of in de auto blijven. Ik wil vooral snel op- en af kunnen breken. Geen zin meer? Hop, wegzwezen. Dat idee.
Kan me wel voorstellen dat het enorm handig is als je ergens wat langer bent. dan scheelt zo'n opbergding wel een boel rommel in je tent, denk ik!
Mijn man pakt onze spullen in, dus die vragen komen er vast niet.quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:46 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, okay, wij gaan meestal naar een camping waar veel leuks te doen is in de buurt, een soort van thuisbasis om vanaf te vertrekken. Koop dan AUB een tent die makkelijk op te zetten en af te breken is. Ons katoenen monster ga ik echt niet meerdere keren opzetten in een vakantie.
Idd, zo'n opbergkastje is heel prettig, geen vragen vanals waar is mijn doucheschuim of heb je wel handdoeken mee?
Die heb ik. Alleen wel wat klein.quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:23 schreef jack4ya het volgende:
Ik wil een tent die je de lucht ingooit zichzelf uitvouwt en kant en klaar neer komt.![]()
En als die niet bestaat dan, maken ze 'm maar.
Dan moet je deze hebbenquote:Op donderdag 1 juli 2010 16:23 schreef jack4ya het volgende:
Ik wil een tent die je de lucht ingooit zichzelf uitvouwt en kant en klaar neer komt.![]()
En als die niet bestaat dan, maken ze 'm maar.
Kijk, dat bedoelde ik dus! Dank! Nou! Dat is toch hándig? dan kan zo'n ding dus gewoon aan het stroom. Ik zag er eentje bij Blokker voor 12,99. Zou stil zijn, stond erbij!quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:55 schreef Renesite het volgende:
http://www.allekabels.nl/(...)rettenaansteker.html![]()
Geen idee of dat gaat werken trouwens. maar ziet er wel flex uit
Vind alleen 7 euro verzendosten van de zotte. Probeer een plaatselijke halfords even, die hebben vanalles voor de sigarettenplug, misschien ook wel 'de andere kant op'.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:59 schreef Duderella het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoelde ik dus! Dank! Nou! Dat is toch hándig? dan kan zo'n ding dus gewoon aan het stroom. Ik zag er eentje bij Blokker voor 12,99. Zou stil zijn, stond erbij!
Nou ja, moeite van het proberen waard, denk ik. Kan ik me geen buil aan vallen.
En dat deed ik juist wel. En hard ook. Ik denk dat ze me aan de andere kant van de wijk gehoord hebben. Sorry... het was ook zo grappig... succes iig.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:51 schreef Duderella het volgende:
Goed, fasten your seat belts. Hier komt weer een domme vraag.
Zo'n koelkastje (heb je 'm weer) die in de auto kan worden ingeplugd hè? Daar zit dus zo'n sigarettenaanstekerplug aan.
Maar stel nu, ik sta op de camping en daar is stroom. Is er dan iets waar je de sigarettenaanstekerplug van het koelkastje in kan steken, en het andere einde, van waar je dat insteekt, dan in het stopcontact kan?
Want die spil van ons geluk kan alleen andersom toch? Die heeft niet een sigarettenaanstekerplugontvangstdevice. Die kan alleen ín de sigarettenaansteker en dan kan er in de omvormer een stekker.
Lach niet jack4ya
quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:05 schreef jack4ya het volgende:
[..]
En dat deed ik juist wel. En hard ook. Ik denk dat ze me aan de andere kant van de wijk gehoord hebben. Sorry... het was ook zo grappig... succes iig.
Je weet nooit wanneer die kennis van pas komt Bluezz!quote:
Heb je een voorbeeld van een type waar je aan zit te denken? Onze koelbox heeft namelijk beide, één kabel voor in de auto en een stroomkabel voor in een normaal stopcontact.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:51 schreef Duderella het volgende:
Zo'n koelkastje (heb je 'm weer) die in de auto kan worden ingeplugd hè? Daar zit dus zo'n sigarettenaanstekerplug aan.
Houd wel rekening met het vermogen wat die koelbox trekt. Deze adapter kan zo'n 6 Watt leveren, die koelbox trekt vast meer. Mocht je er nog geen hebben, dan kun je het beste een koelbox nemen die op 220 en 12 V kan.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:59 schreef Duderella het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoelde ik dus! Dank! Nou! Dat is toch hándig? dan kan zo'n ding dus gewoon aan het stroom. Ik zag er eentje bij Blokker voor 12,99. Zou stil zijn, stond erbij!
Ach gut niet doen hoor?quote:
Wij hebben deze: http://www.vrijbuiter.nl/(...)ro-transformer-1326/quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:51 schreef Duderella het volgende:
Maar stel nu, ik sta op de camping en daar is stroom. Is er dan iets waar je de sigarettenaanstekerplug van het koelkastje in kan steken, en het andere einde, van waar je dat insteekt, dan in het stopcontact kan?
Want die spil van ons geluk kan alleen andersom toch? Die heeft niet een sigarettenaanstekerplugontvangstdevice. Die kan alleen ín de sigarettenaansteker en dan kan er in de omvormer een stekker.
Lach niet jack4ya
Nee want de wereld van de koelkasten is nieuw voor me (ik wilde gewoon een koeltas met elemeneten meenemen).quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:21 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld van een type waar je aan zit te denken? Onze koelbox heeft namelijk beide, één kabel voor in de auto en een stroomkabel voor in een normaal stopcontact.
Kijk.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:58 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ach gut niet doen hoor?![]()
Mijn vriend de überkampeerder (lees 11 jaar defensie) zegt: "Ze heeft maar drie dingen echt nodig: Een goede gasbrander, een pannensetje en een goede tent. De rest komt wel."
Wij hebben zoiets als dezequote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:13 schreef Duderella het volgende:
[..]
Nee want de wereld van de koelkasten is nieuw voor me (ik wilde gewoon een koeltas met elemeneten meenemen).
Maar ik wil vooral een goedkope. Ik ga voor twee weken geen 150 euro uitgeven aan een koelkastje. Dat is eigenlijk de enige voorwaarde.
Ja, de enige puntjes zijn dat je de ventilator hoort en dat er nog wel eens wat condenswater wil vormen, kaas en vleeswaren goed in zakjes doen, een doekje onderin en het deksel voorzichtig rechtstandig omhoog doen en dan leegkiepen in een teil/emmer is de truc. Wij hebben dit set nu 4 jaar en zijn er tevreden mee. Die 16 graden onder de buitentemperatuur klopt goed en we hebben geen zure melk of bedorven producten gehad.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:13 schreef Duderella het volgende:
[..]
Nee want de wereld van de koelkasten is nieuw voor me (ik wilde gewoon een koeltas met elemeneten meenemen).
Maar ik wil vooral een goedkope. Ik ga voor twee weken geen 150 euro uitgeven aan een koelkastje. Dat is eigenlijk de enige voorwaarde.
qtel: Maar dan zit ik al weer in de luxe hoek, toch?
Kahaarin: Goede ervaringen dus? Dan haal ik gewoon precies zo'n set.
Oh, die is ook mooi, met ingebouwde omvormer, per saldo ben je dus ongeveer evenveel kwijt.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:23 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wij hebben zoiets als deze
En zo'n ding gebruiken we niet alleen op vakantie hoor, het is ook handig om bij feestjes en verjaardagen extra drinken koel te houden terwijl je koelkast vol zit bijvoorbeeld..
Hell, als ik met dit weer boodschappen moet doen dan is het al handig om de ijsjes heel te houden tot je thuis bent
Lol, hij doet het idd ook goed als drankkoeler bij bbq's of als je een dagtochtje gaat maken, hij kan immers ook in de sigarettenaansteker van de auto.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:37 schreef Dagonet het volgende:
Plus je kan de hogere uitgave beter aan meneerella verantwoorden als je zegt dat hij zo meer biertjes koud kan houden in de tuin
Kweenie, de mijne komt van de Aldi en kostte een paar tientjes. Maar daar heb je nu niks aan.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:13 schreef Duderella het volgende:
[..]
qtel: Maar dan zit ik al weer in de luxe hoek, toch?
Op de meeste campings krijg je zo'n 6 amp, ze waarschuwen dat je geen fohn kunt gebruiken maar een electrische luchtbedpomp of een waterkoker zijn geen probleem.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:09 schreef qltel het volgende:
[..]
Kweenie, de mijne komt van de Aldi en kostte een paar tientjes. Maar daar heb je nu niks aan.
Maar als je een adapter koopt die van 220V 12V maakt, let dan op het vermogen wat zo'n ding kan leveren en het vermogen wat je koelbox vraagt.
De gemiddelde koelbox gebruikt zo'n 40 Watt. Dat moet de adapter dus ook kunnen leveren. En mocht het in Ampere's aangegeven worden, bij 12V is het zo'n 4 Ampere. Dat ga je met die van allekabels.nl niet halen, die levert 450mA oftewel zo'n 5 Watt.
Maar dat is 6 Ampere bij 220V oftewel 1320 Watt.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:14 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Op de meeste campings krijg je zo'n 6 amp, ze waarschuwen dat je geen fohn kunt gebruiken maar een electrische luchtbedpomp of een waterkoker zijn geen probleem.
Wij zijn nog niet tegengekomen dat er te weinig vermogen was.
Ik vind het allemaal best, geen kaas van gegeten.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:27 schreef qltel het volgende:
[..]
Maar dat is 6 Ampere bij 220V oftewel 1320 Watt.
Da's heel wat anders dan 4 Ampere bij 12V, da's 48 Watt.
Ampere's (stroomsterkte) worden lager als de Volt's (spanning) hoger wordt, bij een gelijk aantal Watt (vermogen). Vandaar dat het ook handig is om te vermelden hoeveel Watt een apparaat kan leveren en/of gebruikt, i.p.v. hoeveel stroom (Ampere's) hij kan leveren zoals bij die adapter van Allekabels. Daar krijg je namelijk alleen maar verwarring van.
Een haardroger gebruikt gemiddeld zo'n 1400Watt, dat is dus inderdaad teveel voor 6 Ampere. Een koelbox gebruikt z'n 40 Watt. En dan verbruikt de adapter ook nog wat. Laten we gemakshalve zeggen samen 50 Watt. Dan gebruiken ze 0,2 Ampere bij 220V. Te verwaarlozen dus..
Maar om het makkelijk te maken, ik zou proberen om een koelbox met 220V aansluiting te nemen. Scheelt je weer gedoe. Die van Campinggas ziet er helemaal niet zo gek uit.
ABC werkt tegenwoordig bij de concurrent, dus die lees ik niet.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:32 schreef AnneX het volgende:
Zeg Dude, heb je ABC al gelezen vandaag.
Overeenkomst in keuze stress.
Ja, ik zal een fotorepo maken. Ik ben geen type om dagboekjes od. bij te houden, maar beeld zegt meer dan 1000 woordenquote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:08 schreef Ole het volgende:
Dude, je maakt toch wel een mooie reportage van je kampeeravonturen?
Vooral over het opzetten van de tent, je design servies en de overvolle auto?
Da's een leuke, heel handig, 1 kant voor de spullen en 1 kant om te slapen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 26 juli 2010 14:04 schreef Bluezz het volgende:
Tof! Leuk ding, hoelang duurde het voordat de draakjes hem opgezet hadden?O dat is een goed idee ja, om hun de schuld te geven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
wel prettig voor als het gaat regenen. Wel echt onder de tent doen, zorgen dat het er niet uitsteekt, want dan loopt het water onder de tent. Ik koop altijd het goedkoopste plastic bij de bouwmarkt, dan kun je het na 1 keer ook weggooien. Ook de action heeft wel van dat afdekplastic voor het schilderen, dat goed functioneert, vind ik..quote:Op maandag 26 juli 2010 14:06 schreef Duderella het volgende:
Oh, trouwens, wij moeten hierónder dus nog extra zeil doen hè? landbouwplastic? Toch?
Maar dat was toch verboden op sommige campings? Of valt dat wel mee?quote:Op maandag 26 juli 2010 14:10 schreef AKnynke het volgende:
[..]
wel prettig voor als het gaat regenen. Wel echt onder de tent doen, zorgen dat het er niet uitsteekt, want dan loopt het water onder de tent. Ik koop altijd het goedkoopste plastic bij de bouwmarkt, dan kun je het na 1 keer ook weggooien. Ook de action heeft wel van dat afdekplastic voor het schilderen, dat goed functioneert, vind ik..
Wij halen bij de vrijbuiter altijd onderzeil, landbouwplastic kan weekmakers bevatten schijnt.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:06 schreef Duderella het volgende:
Oh, trouwens, wij moeten hierónder dus nog extra zeil doen hè? landbouwplastic? Toch?
Gewoon negeren, en er onder leggen, leg het verschil eens uit tussen een onderkant van de tent en een extra schilletje plastic?quote:Op maandag 26 juli 2010 14:11 schreef Duderella het volgende:
[..]
Maar dat was toch verboden op sommige campings? Of valt dat wel mee?
Er kwamen geen scheidingspapieren ter sprake, dus dat stemt hoopvol.quote:Op maandag 26 juli 2010 21:13 schreef AnneX het volgende:
Leuk tentje, Dude.
Hoe ging het opzetten? met/zonder overleg en verschil van mening?
Dan weten jullie dat ook al vast weer.
Wauw, leuk zeg, de Balkan!quote:Op maandag 26 juli 2010 14:26 schreef SeLang het volgende:
Deze (17 jaar oude) rugzak bevat:
- 2-persoons tent
- Slaapzak + self inflating matrasje + stromatje voor buiten de tent
- Benzinebrander + extra brandstoffles
- Pannetjes + overige kookspullen, peper, zout, kruiden,...
- Campinglantaarn, batterijen, oplader, etc
- Kleding, toiletspullen, etc
Ging prima zo, ruim een maand rondreizen op de Balkan
[ afbeelding ]
Ja, dat is onze tent toch?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:50 schreef Bluezz het volgende:
Dude, ik durf het bijna niet te vertellen maar...... klik
Hahaha! Ja, die Quechua wegwerptenten. Prachtig!quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:47 schreef Rewimo het volgende:
[..]
[url=http://tente.quechua.com/en/tent/r-2,en-tentes-instantanees.html]Dan moet je deze hebben[/url]
[ afbeelding ]
Nee, die hebben we daar gehaald vorige week.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:50 schreef Bluezz het volgende:
Dude, ik durf het bijna niet te vertellen maar...... klik
Ik ben met mijn sherpa getrouwd.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:04 schreef mvdlubbe het volgende:
Komen bij die tent nog de kosten van een sherpa of zitten die er al in? Maw, wie vertilt dat stuk doek in hemelsnaam?
Valt heel erg mee:quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:04 schreef mvdlubbe het volgende:
Komen bij die tent nog de kosten van een sherpa of zitten die er al in? Maw, wie vertilt dat stuk doek in hemelsnaam?
Ze gan met de auto toch?quote:Specificaties:
- Buitendoek: Technical Cotton PU 2000 mm.
- Grondzeil: Polyester
- Kleur: Beige
- Gewicht: 19 kg.
- Stahoogte: 1,92 m.
- Stokken: Glasfiber
- Inclusief: Luifelstokken
- Garantie: 2 jaar
Whehe, ja. 't Is zo dat onze tent 3,8 kg weegt. Dan is 19 vrij veelquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:27 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Valt heel erg mee:
[..]
Ze gan met de auto toch?
Je wilt echt niet op die stoelen zitten van Hema e.d.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:24 schreef Duderella het volgende:
De laatste loodjes.
WAAR haalt een mens klapstoelen die er niet uitzien alsof je van vissen houdt of liever achter de geraniums zou zitten?? Bij de Vrijbuiter zijn het gedrochten, stuk voor stuk en de Hema had leuke, maar die zijn uitverkocht.
Ik ben niet op zoek naar stoelen die acht jaar mee gaan. Dat is absoluut geen criterium.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:31 schreef Renesite het volgende:
[..]
Je wilt echt niet op die stoelen zitten van Hema e.d.
Punt is: als je een gedrochtstoel neemt dan hoef je de komende 8 jaar geen nieuwe stoelen te kopen. Mijn ouders hebben van die dukdalf krengen/gedrochten die al zeker jaaaaaren mee gaan. Soms eventjes aandraaien en klaar weer
Andere plek... geen flauw idee?
Seizoen gaat wel op z'n eind. Wat dat betreft kan je denk ik op de bonnefooi gaan?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:09 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ik ben niet op zoek naar stoelen die acht jaar mee gaan. Dat is absoluut geen criterium.![]()
Rewimo, de stoelen van de Hema waren retro, met bloemetjes.![]()
Mensen, we gaan richting Beieren, hebben we besloten. Denken jullie nog steeds dat op de bonnefooi gaan geen probleem gaat zijn? Het is wel hoogseizoen natuurlijk...
Ja dat is waar! Dat zal wel wat schelen inderdaad.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:13 schreef Renesite het volgende:
[..]
Seizoen gaat wel op z'n eind. Wat dat betreft kan je denk ik op de bonnefooi gaan?
quote:
Dank je, ik ga daar zo even op googelen!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:19 schreef phusician het volgende:
als je naar Beieren gaat zou ik zeker naar de Köningssee gaan, het is daar supermooie natuur, goede camping en heel mooi wandelen in de omgeving
Euh... Je bedoelt vanaf de campingpaal, de tent in en daar splitten?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:50 schreef Duderella het volgende:
[..]
Dank je, ik ga daar zo even op googelen!![]()
Rene: We hoeven geen camping met vertier. Bij voorkeur niet zelfs. Zo saai mogelijk, zonder kinderen.![]()
O trouwens: bestaan er verlengsnoeren speciaal voor buiten?
Ik weet niet wat splitten is.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:59 schreef Renesite het volgende:
[..]
Euh... Je bedoelt vanaf de campingpaal, de tent in en daar splitten?
[ afbeelding ]
De ene gaat vanuit de paal naar binnen, vanaf binnen moet het weer omgesplit worden.
Maar dit hebben jullie toch al? Zo ja: nvm. Zo nee: iets om rekening mee te houden en vraag het vooral ff na!
Verlengsnoeren: probeer een bouwmarkt. Snoeren voor buitenverlichting hebben ze daar wel.
Neeee!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:47 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ik weet niet wat splitten is.![]()
Maar wat ik bedoel is dit: vanaf het electriciteitspunt, moet er een snoer naar de tent toch? Voor de koelkast! Ik neem aan dat ik dan niet kan volstaan met een binnen-verlengsnoer.
Echt, werkelijk, wat een gedoe allemaal.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:02 schreef Renesite het volgende:
[..]
Neeee!
Als je dat nog niet hebt laat je even voorlichten bij -wederom- de vrijbuiter of Weiss (Oslo/stockholmweg, achter de Ikea)
Je moet zo'n bovenstaande kabel hebben, vervolgens een verlengstuk waarna dat verlengstuk aan een stekkerblok komt (als ik het goed heb)
Zoooo essentieel iets
Vroegah groef je een gat en bewaarde je in de grond je flessen wijn. Tegenwoordig gaat het in een wijncooler.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:12 schreef Duderella het volgende:
[..]
Echt, werkelijk, wat een gedoe allemaal.
Nee maar een een buiten-verlengsnoer (van de bouwmarkt of tuincentrum) voldoet over het algemeen prima. En ook een binnen-verlengsnoer zou wel kunnen werken als het snoer maar redelijk dik is en je zorgt dat de kwetsbare delen (de stekkers) droog blijven.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:47 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ik weet niet wat splitten is.![]()
Maar wat ik bedoel is dit: vanaf het electriciteitspunt, moet er een snoer naar de tent toch? Voor de koelkast! Ik neem aan dat ik dan niet kan volstaan met een binnen-verlengsnoer.
er zijn zelfs mensen (zoals ik) die alles meekrijgen in een rugzak. En dan is hij nog te tillen ook..quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:18 schreef Renesite het volgende:
[..]
Broer kon alles meekrijgen in een 3-deurs seat ibiza. Ofwel: het moet best passen hoor
Dan doe ik dat en haal ik een gewoon buiten-verlengsnoer.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee maar een een buiten-verlengsnoer (van de bouwmarkt of tuincentrum) voldoet over het algemeen prima. En ook een binnen-verlengsnoer zou wel kunnen werken als het snoer maar redelijk dik is en je zorgt dat de kwetsbare delen (de stekkers) droog blijven.
Er zijn zoveel simpele dingen die prima werken zonder bij een buitensport-toko langs te hoeven gaan...
Wat ik zo bizar vind, is dat wij vroeger met het hele gezin (vier kinderen) in een kever stapten en gingen kamperen. Er mochten dan zelfs nog vriendjes mee. Ja goed, er waaide wel eens iets van de/het imperiaal, maar we deden het wél destijds. Waarom is kamperen zo ingewikkeld geworden?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:34 schreef qltel het volgende:
[..]
er zijn zelfs mensen (zoals ik) die alles meekrijgen in een rugzak. En dan is hij nog te tillen ook..
Maak daar maar sterkte van. Het is voorlopig overal kloteweer!quote:
Ik moest vanmorgen tijdens het stortregenen nog denken aan al die arme mensen die in tentjes aan het kamperen zijnquote:Op zondag 8 augustus 2010 12:35 schreef Duderella het volgende:
Maak daar maar sterkte van. Het is voorlopig overal kloteweer!
Omdat het leven ook luxer is geworden denk je al snel dat je al die luxe ook minstens bij je moet hebben op een camping. Maar net wat Bluezz al zegt, voor een leuke ervaring heb je al die luxe helemaal niet nodig joh.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:44 schreef Duderella het volgende:
Wat ik zo bizar vind, is dat wij vroeger met het hele gezin (vier kinderen) in een kever stapten en gingen kamperen. Er mochten dan zelfs nog vriendjes mee. Ja goed, er waaide wel eens iets van de/het imperiaal, maar we deden het wél destijds. Waarom is kamperen zo ingewikkeld geworden?
De meeste hotels kunnen daar best tegen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moest vanmorgen tijdens het stortregenen nog denken aan al die arme mensen die in tentjes aan het kamperen zijnHoe is jullie tent bestand tegen veel regen?
Dat is idd fijn, vooral als je een goed kuipzeil aan je tent hebt dat op 25 cm hoogte aan je tent vast zit.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:18 schreef SeLang het volgende:
Ik vind het altijd wel tof veel regen (tenminste s'avonds als ik al in m'n tentje ben). Goeie test
En met het geluid van de regen op het tentdoek slaap ik altijd zo lekker![]()
Het belangrijkste is dat je je tent op het hoogste punt neerzet. Water stroomt uiteraard naar het laagste punt. Ook plekken die "vlak" lijken te zijn hebben een hoogste punt. Kwestie van eerst even heel goed kijken voordat je je tent neerzet.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:58 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat is idd fijn, vooral als je een goed kuipzeil aan je tent hebt dat op 25 cm hoogte aan je tent vast zit.Wij hebben iig nooit nattigheid in de tent gehad.
![]()
Lachgasquote:Op maandag 9 augustus 2010 19:10 schreef Duderella het volgende:
Welk gas raden jullie aan, ter kokkerel?
R U kidding?quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:12 schreef LieLie het volgende:
[..]
Lachgas
Maar wat voor keukending heb je?
Ja, natuurlijkquote:Op maandag 9 augustus 2010 19:14 schreef Duderella het volgende:
[..]
R U kidding?![]()
We hebben nog geen keukending. Gaan we morgen even halen. Maar we vroegen ons af of we Butaan(?)gas moeten nemen of dat andere.
Maw: wat is het gangbaarste?
Tja bij dergelijke temperaturen gaat ze vast niet camperenquote:Op maandag 9 augustus 2010 19:24 schreef SeLang het volgende:
Benzine. Overal te krijgen, is het goedkoopst en kookt het snelst (en ook bij lage temperaturen waar Campingaz niet meer werkt).
Ik heb vaak breezermeisjes moeten helpen die hun water niet aan de kook kregen met een gasbrandertje.
[ afbeelding ]
Allebei goed verkrijgbaar dus?quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja bij dergelijke temperaturen gaat ze vast niet camperen. Butaan of Propaan maakt niet zo heel veel uit eigenlijk voor simpel koken. Verder vooral veel barbecueën
Zolang je het op een bbq doet wel volgens mij hoor!quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:30 schreef Duderella het volgende:
[..]
Allebei goed verkrijgbaar dus?
En mag je op campings altijd BBQ' en eigenlijk?
Neh joh! Met z'n tweeën op vakantie past zat!quote:Op maandag 9 augustus 2010 21:08 schreef Ole het volgende:
Dude zit straks helemaal opgevouwen in de auto hoor
Joh, ik ben met 11 man weggeweest met 3 auto's van dat formaat en 1 dakkoffer en dat wou ook best (met wat proppenquote:Op maandag 9 augustus 2010 21:09 schreef LieLie het volgende:
[..]
Neh joh! Met z'n tweeën op vakantie past zat!
[ afbeelding ]
Ik prop nietquote:Op maandag 9 augustus 2010 21:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Joh, ik ben met 11 man weggeweest met 3 auto's van dat formaat en 1 dakkoffer en dat wou ook best (met wat proppen)
Oh!quote:Op maandag 9 augustus 2010 21:09 schreef LieLie het volgende:
[..]
Neh joh! Met z'n tweeën op vakantie past zat!
[ afbeelding ]
O ik ben wel benieuwd!quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:07 schreef Bluezz het volgende:
Roze stoelen
Ik krijg ineens zo'n zin om onze kampeerzooiboedelbak van 9 personen naar Schoorl van de laatste vakantie in te scannen, maar ik hou het nog ff geheim voor als dude de foto's hier een keer live kan zien![]()
Pics orquote:Op maandag 9 augustus 2010 22:41 schreef Duderella het volgende:
O ik ben wel benieuwd!![]()
Ook wel naar hoe onze auto er morgenavond uitziet.
Ja zal ik even posten, als ik eraan denk!quote:
Je mag ze ook wel online zetten hoorquote:Op maandag 9 augustus 2010 23:04 schreef Duderella het volgende:
Ja zal ik even posten, als ik eraan denk!
quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:33 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Je mag ze ook wel online zetten hoor![]()
pfffffff flauwe doosch vandaag
Ja precies!quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:50 schreef Bluezz het volgende:
In duitsland heb je ook winkels moet je maar denken
Mij lijkt trouwens qua luchtbed zo'n zelfopblaasbaar ding errug fijn
Alles op de grillquote:Op maandag 9 augustus 2010 23:55 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ja precies!
Kopen we daar wel een gasstelletje. Of gewoon een magnetron en dan alles pingen!
Dat kan in Duitsland ook meer dan uitstekend. Voor 10 euro pp kan je vaak prima eten met wat drinken erbij nog ookquote:
Dat had ik in het eerste topic al gepost. Maar nee, mevrouw Dude moest per se zelf spaghetti met zand klaarmakenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 01:10 schreef du_ke het volgende:
Dat kan in Duitsland ook meer dan uitstekend. Voor 10 euro pp kan je vaak prima eten met wat drinken erbij nog ook
Aangezien je toch zo'n beetje je hele huis mee op vakantie neemt kan een flink zonnepaneel er ook nog wel bijquote:Op maandag 9 augustus 2010 23:55 schreef Duderella het volgende:
O hemel, nu echt hopen dat we stroom hebben in de alpen.
Er zit een grill onder het gasstel, daar kun je dingen onder roosteren.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:15 schreef Duderella het volgende:
Ja die leek me ook wel wat Lie! En die van kahaarin ook. Hoe zit dat met dat tosti-ijzer, op dat plaatje?
Nee hoor, wij liggen op zo eentje: http://www.vrijbuiter.nl/(...)-top-airbed-kit-106/quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:48 schreef Duderella het volgende:
Is het jullie trouwens opgevallen dat wij morgen álles nog moeten kopen, behalve tent en tafel?O wacht een badminton-set hebben we ook al.
Ons luchtbed (hadden we nog liggen) vinden we te smal. Morgen eens kijken of er ook 'normale' breedtes te krijgen zijn voor twee. Dat zal toch wel gewoon in ons slaapdeel passen, of is dat standaard bemeten op twijfelaar-maten?
Zand schuurt de maag..quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:49 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat had ik in het eerste topic al gepost. Maar nee, mevrouw Dude moest per se zelf spaghetti met zand klaarmaken
Oh wij zijn net terug. Met álles.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 07:52 schreef Renesite het volgende:
Hoe laat ben je bij de vrijbuiter Dude? Ik ben vanmiddag vrij - observeervrij
Die hebben we gekocht. Scheelde weer zo'n halve keuken kopen, want er zitten al pootjes onder. En dat grilletje leek ons inderdaad wel handig voor dunne stukkies (die braadworst op de verpakking geloofde ik sowieso al niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:50 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Er zit een grill onder het gasstel, daar kun je dingen onder roosteren.![]()
Is best lekker om mee te hebben, er kunnen ook best champignons en groente onder, vlees alleen dunne stukjes want anders duurt het best lang.
Die brandt altijd, heerlijke brander, laag verbruik, en benzine is overal te krijgen. Zelfs toen we in Engeland bij de werkstal van het lokale golfcourt aankwamen kregen we benzine, water hadden ze niet dat konden we in het clubhuis krijgen, 15 pond per literquote:Op maandag 9 augustus 2010 19:24 schreef SeLang het volgende:
Benzine. Overal te krijgen, is het goedkoopst en kookt het snelst (en ook bij lage temperaturen waar Campingaz niet meer werkt).
Ik heb vaak breezermeisjes moeten helpen die hun water niet aan de kook kregen met hun gasbrandertje.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |