Maar dat was toch verboden op sommige campings? Of valt dat wel mee?quote:Op maandag 26 juli 2010 14:10 schreef AKnynke het volgende:
[..]
wel prettig voor als het gaat regenen. Wel echt onder de tent doen, zorgen dat het er niet uitsteekt, want dan loopt het water onder de tent. Ik koop altijd het goedkoopste plastic bij de bouwmarkt, dan kun je het na 1 keer ook weggooien. Ook de action heeft wel van dat afdekplastic voor het schilderen, dat goed functioneert, vind ik..
Wij halen bij de vrijbuiter altijd onderzeil, landbouwplastic kan weekmakers bevatten schijnt.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:06 schreef Duderella het volgende:
Oh, trouwens, wij moeten hierónder dus nog extra zeil doen hè? landbouwplastic? Toch?
Gewoon negeren, en er onder leggen, leg het verschil eens uit tussen een onderkant van de tent en een extra schilletje plastic?quote:Op maandag 26 juli 2010 14:11 schreef Duderella het volgende:
[..]
Maar dat was toch verboden op sommige campings? Of valt dat wel mee?
Er kwamen geen scheidingspapieren ter sprake, dus dat stemt hoopvol.quote:Op maandag 26 juli 2010 21:13 schreef AnneX het volgende:
Leuk tentje, Dude.
Hoe ging het opzetten? met/zonder overleg en verschil van mening?
Dan weten jullie dat ook al vast weer.
Wauw, leuk zeg, de Balkan!quote:Op maandag 26 juli 2010 14:26 schreef SeLang het volgende:
Deze (17 jaar oude) rugzak bevat:
- 2-persoons tent
- Slaapzak + self inflating matrasje + stromatje voor buiten de tent
- Benzinebrander + extra brandstoffles
- Pannetjes + overige kookspullen, peper, zout, kruiden,...
- Campinglantaarn, batterijen, oplader, etc
- Kleding, toiletspullen, etc
Ging prima zo, ruim een maand rondreizen op de Balkan
[ afbeelding ]
Ja, dat is onze tent toch?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:50 schreef Bluezz het volgende:
Dude, ik durf het bijna niet te vertellen maar...... klik
Hahaha! Ja, die Quechua wegwerptenten. Prachtig!quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:47 schreef Rewimo het volgende:
[..]
[url=http://tente.quechua.com/en/tent/r-2,en-tentes-instantanees.html]Dan moet je deze hebben[/url]
[ afbeelding ]
Nee, die hebben we daar gehaald vorige week.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:50 schreef Bluezz het volgende:
Dude, ik durf het bijna niet te vertellen maar...... klik
Ik ben met mijn sherpa getrouwd.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:04 schreef mvdlubbe het volgende:
Komen bij die tent nog de kosten van een sherpa of zitten die er al in? Maw, wie vertilt dat stuk doek in hemelsnaam?
Valt heel erg mee:quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:04 schreef mvdlubbe het volgende:
Komen bij die tent nog de kosten van een sherpa of zitten die er al in? Maw, wie vertilt dat stuk doek in hemelsnaam?
Ze gan met de auto toch?quote:Specificaties:
- Buitendoek: Technical Cotton PU 2000 mm.
- Grondzeil: Polyester
- Kleur: Beige
- Gewicht: 19 kg.
- Stahoogte: 1,92 m.
- Stokken: Glasfiber
- Inclusief: Luifelstokken
- Garantie: 2 jaar
Whehe, ja. 't Is zo dat onze tent 3,8 kg weegt. Dan is 19 vrij veelquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:27 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Valt heel erg mee:
[..]
Ze gan met de auto toch?
Je wilt echt niet op die stoelen zitten van Hema e.d.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:24 schreef Duderella het volgende:
De laatste loodjes.
WAAR haalt een mens klapstoelen die er niet uitzien alsof je van vissen houdt of liever achter de geraniums zou zitten?? Bij de Vrijbuiter zijn het gedrochten, stuk voor stuk en de Hema had leuke, maar die zijn uitverkocht.
Ik ben niet op zoek naar stoelen die acht jaar mee gaan. Dat is absoluut geen criterium.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:31 schreef Renesite het volgende:
[..]
Je wilt echt niet op die stoelen zitten van Hema e.d.
Punt is: als je een gedrochtstoel neemt dan hoef je de komende 8 jaar geen nieuwe stoelen te kopen. Mijn ouders hebben van die dukdalf krengen/gedrochten die al zeker jaaaaaren mee gaan. Soms eventjes aandraaien en klaar weer
Andere plek... geen flauw idee?
Seizoen gaat wel op z'n eind. Wat dat betreft kan je denk ik op de bonnefooi gaan?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:09 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ik ben niet op zoek naar stoelen die acht jaar mee gaan. Dat is absoluut geen criterium.![]()
Rewimo, de stoelen van de Hema waren retro, met bloemetjes.![]()
Mensen, we gaan richting Beieren, hebben we besloten. Denken jullie nog steeds dat op de bonnefooi gaan geen probleem gaat zijn? Het is wel hoogseizoen natuurlijk...
Ja dat is waar! Dat zal wel wat schelen inderdaad.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:13 schreef Renesite het volgende:
[..]
Seizoen gaat wel op z'n eind. Wat dat betreft kan je denk ik op de bonnefooi gaan?
quote:
Dank je, ik ga daar zo even op googelen!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:19 schreef phusician het volgende:
als je naar Beieren gaat zou ik zeker naar de Köningssee gaan, het is daar supermooie natuur, goede camping en heel mooi wandelen in de omgeving
Euh... Je bedoelt vanaf de campingpaal, de tent in en daar splitten?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:50 schreef Duderella het volgende:
[..]
Dank je, ik ga daar zo even op googelen!![]()
Rene: We hoeven geen camping met vertier. Bij voorkeur niet zelfs. Zo saai mogelijk, zonder kinderen.![]()
O trouwens: bestaan er verlengsnoeren speciaal voor buiten?
Ik weet niet wat splitten is.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:59 schreef Renesite het volgende:
[..]
Euh... Je bedoelt vanaf de campingpaal, de tent in en daar splitten?
[ afbeelding ]
De ene gaat vanuit de paal naar binnen, vanaf binnen moet het weer omgesplit worden.
Maar dit hebben jullie toch al? Zo ja: nvm. Zo nee: iets om rekening mee te houden en vraag het vooral ff na!
Verlengsnoeren: probeer een bouwmarkt. Snoeren voor buitenverlichting hebben ze daar wel.
Neeee!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:47 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ik weet niet wat splitten is.![]()
Maar wat ik bedoel is dit: vanaf het electriciteitspunt, moet er een snoer naar de tent toch? Voor de koelkast! Ik neem aan dat ik dan niet kan volstaan met een binnen-verlengsnoer.
Echt, werkelijk, wat een gedoe allemaal.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:02 schreef Renesite het volgende:
[..]
Neeee!
Als je dat nog niet hebt laat je even voorlichten bij -wederom- de vrijbuiter of Weiss (Oslo/stockholmweg, achter de Ikea)
Je moet zo'n bovenstaande kabel hebben, vervolgens een verlengstuk waarna dat verlengstuk aan een stekkerblok komt (als ik het goed heb)
Zoooo essentieel iets
Vroegah groef je een gat en bewaarde je in de grond je flessen wijn. Tegenwoordig gaat het in een wijncooler.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:12 schreef Duderella het volgende:
[..]
Echt, werkelijk, wat een gedoe allemaal.
Nee maar een een buiten-verlengsnoer (van de bouwmarkt of tuincentrum) voldoet over het algemeen prima. En ook een binnen-verlengsnoer zou wel kunnen werken als het snoer maar redelijk dik is en je zorgt dat de kwetsbare delen (de stekkers) droog blijven.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:47 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ik weet niet wat splitten is.![]()
Maar wat ik bedoel is dit: vanaf het electriciteitspunt, moet er een snoer naar de tent toch? Voor de koelkast! Ik neem aan dat ik dan niet kan volstaan met een binnen-verlengsnoer.
er zijn zelfs mensen (zoals ik) die alles meekrijgen in een rugzak. En dan is hij nog te tillen ook..quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:18 schreef Renesite het volgende:
[..]
Broer kon alles meekrijgen in een 3-deurs seat ibiza. Ofwel: het moet best passen hoor
Dan doe ik dat en haal ik een gewoon buiten-verlengsnoer.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee maar een een buiten-verlengsnoer (van de bouwmarkt of tuincentrum) voldoet over het algemeen prima. En ook een binnen-verlengsnoer zou wel kunnen werken als het snoer maar redelijk dik is en je zorgt dat de kwetsbare delen (de stekkers) droog blijven.
Er zijn zoveel simpele dingen die prima werken zonder bij een buitensport-toko langs te hoeven gaan...
Wat ik zo bizar vind, is dat wij vroeger met het hele gezin (vier kinderen) in een kever stapten en gingen kamperen. Er mochten dan zelfs nog vriendjes mee. Ja goed, er waaide wel eens iets van de/het imperiaal, maar we deden het wél destijds. Waarom is kamperen zo ingewikkeld geworden?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:34 schreef qltel het volgende:
[..]
er zijn zelfs mensen (zoals ik) die alles meekrijgen in een rugzak. En dan is hij nog te tillen ook..
Maak daar maar sterkte van. Het is voorlopig overal kloteweer!quote:
Ik moest vanmorgen tijdens het stortregenen nog denken aan al die arme mensen die in tentjes aan het kamperen zijnquote:Op zondag 8 augustus 2010 12:35 schreef Duderella het volgende:
Maak daar maar sterkte van. Het is voorlopig overal kloteweer!
Omdat het leven ook luxer is geworden denk je al snel dat je al die luxe ook minstens bij je moet hebben op een camping. Maar net wat Bluezz al zegt, voor een leuke ervaring heb je al die luxe helemaal niet nodig joh.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:44 schreef Duderella het volgende:
Wat ik zo bizar vind, is dat wij vroeger met het hele gezin (vier kinderen) in een kever stapten en gingen kamperen. Er mochten dan zelfs nog vriendjes mee. Ja goed, er waaide wel eens iets van de/het imperiaal, maar we deden het wél destijds. Waarom is kamperen zo ingewikkeld geworden?
De meeste hotels kunnen daar best tegen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moest vanmorgen tijdens het stortregenen nog denken aan al die arme mensen die in tentjes aan het kamperen zijnHoe is jullie tent bestand tegen veel regen?
Dat is idd fijn, vooral als je een goed kuipzeil aan je tent hebt dat op 25 cm hoogte aan je tent vast zit.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:18 schreef SeLang het volgende:
Ik vind het altijd wel tof veel regen (tenminste s'avonds als ik al in m'n tentje ben). Goeie test
En met het geluid van de regen op het tentdoek slaap ik altijd zo lekker![]()
Het belangrijkste is dat je je tent op het hoogste punt neerzet. Water stroomt uiteraard naar het laagste punt. Ook plekken die "vlak" lijken te zijn hebben een hoogste punt. Kwestie van eerst even heel goed kijken voordat je je tent neerzet.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:58 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat is idd fijn, vooral als je een goed kuipzeil aan je tent hebt dat op 25 cm hoogte aan je tent vast zit.Wij hebben iig nooit nattigheid in de tent gehad.
![]()
Lachgasquote:Op maandag 9 augustus 2010 19:10 schreef Duderella het volgende:
Welk gas raden jullie aan, ter kokkerel?
R U kidding?quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:12 schreef LieLie het volgende:
[..]
Lachgas
Maar wat voor keukending heb je?
Ja, natuurlijkquote:Op maandag 9 augustus 2010 19:14 schreef Duderella het volgende:
[..]
R U kidding?![]()
We hebben nog geen keukending. Gaan we morgen even halen. Maar we vroegen ons af of we Butaan(?)gas moeten nemen of dat andere.
Maw: wat is het gangbaarste?
Tja bij dergelijke temperaturen gaat ze vast niet camperenquote:Op maandag 9 augustus 2010 19:24 schreef SeLang het volgende:
Benzine. Overal te krijgen, is het goedkoopst en kookt het snelst (en ook bij lage temperaturen waar Campingaz niet meer werkt).
Ik heb vaak breezermeisjes moeten helpen die hun water niet aan de kook kregen met een gasbrandertje.
[ afbeelding ]
Allebei goed verkrijgbaar dus?quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja bij dergelijke temperaturen gaat ze vast niet camperen. Butaan of Propaan maakt niet zo heel veel uit eigenlijk voor simpel koken. Verder vooral veel barbecueën
Zolang je het op een bbq doet wel volgens mij hoor!quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:30 schreef Duderella het volgende:
[..]
Allebei goed verkrijgbaar dus?
En mag je op campings altijd BBQ' en eigenlijk?
Neh joh! Met z'n tweeën op vakantie past zat!quote:Op maandag 9 augustus 2010 21:08 schreef Ole het volgende:
Dude zit straks helemaal opgevouwen in de auto hoor
Joh, ik ben met 11 man weggeweest met 3 auto's van dat formaat en 1 dakkoffer en dat wou ook best (met wat proppenquote:Op maandag 9 augustus 2010 21:09 schreef LieLie het volgende:
[..]
Neh joh! Met z'n tweeën op vakantie past zat!
[ afbeelding ]
Ik prop nietquote:Op maandag 9 augustus 2010 21:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Joh, ik ben met 11 man weggeweest met 3 auto's van dat formaat en 1 dakkoffer en dat wou ook best (met wat proppen)
Oh!quote:Op maandag 9 augustus 2010 21:09 schreef LieLie het volgende:
[..]
Neh joh! Met z'n tweeën op vakantie past zat!
[ afbeelding ]
O ik ben wel benieuwd!quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:07 schreef Bluezz het volgende:
Roze stoelen
Ik krijg ineens zo'n zin om onze kampeerzooiboedelbak van 9 personen naar Schoorl van de laatste vakantie in te scannen, maar ik hou het nog ff geheim voor als dude de foto's hier een keer live kan zien![]()
Pics orquote:Op maandag 9 augustus 2010 22:41 schreef Duderella het volgende:
O ik ben wel benieuwd!![]()
Ook wel naar hoe onze auto er morgenavond uitziet.
Ja zal ik even posten, als ik eraan denk!quote:
Je mag ze ook wel online zetten hoorquote:Op maandag 9 augustus 2010 23:04 schreef Duderella het volgende:
Ja zal ik even posten, als ik eraan denk!
quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:33 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Je mag ze ook wel online zetten hoor![]()
pfffffff flauwe doosch vandaag
Ja precies!quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:50 schreef Bluezz het volgende:
In duitsland heb je ook winkels moet je maar denken
Mij lijkt trouwens qua luchtbed zo'n zelfopblaasbaar ding errug fijn
Alles op de grillquote:Op maandag 9 augustus 2010 23:55 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ja precies!
Kopen we daar wel een gasstelletje. Of gewoon een magnetron en dan alles pingen!
Dat kan in Duitsland ook meer dan uitstekend. Voor 10 euro pp kan je vaak prima eten met wat drinken erbij nog ookquote:
Dat had ik in het eerste topic al gepost. Maar nee, mevrouw Dude moest per se zelf spaghetti met zand klaarmakenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 01:10 schreef du_ke het volgende:
Dat kan in Duitsland ook meer dan uitstekend. Voor 10 euro pp kan je vaak prima eten met wat drinken erbij nog ook
Aangezien je toch zo'n beetje je hele huis mee op vakantie neemt kan een flink zonnepaneel er ook nog wel bijquote:Op maandag 9 augustus 2010 23:55 schreef Duderella het volgende:
O hemel, nu echt hopen dat we stroom hebben in de alpen.
Er zit een grill onder het gasstel, daar kun je dingen onder roosteren.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:15 schreef Duderella het volgende:
Ja die leek me ook wel wat Lie! En die van kahaarin ook. Hoe zit dat met dat tosti-ijzer, op dat plaatje?
Nee hoor, wij liggen op zo eentje: http://www.vrijbuiter.nl/(...)-top-airbed-kit-106/quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:48 schreef Duderella het volgende:
Is het jullie trouwens opgevallen dat wij morgen álles nog moeten kopen, behalve tent en tafel?O wacht een badminton-set hebben we ook al.
Ons luchtbed (hadden we nog liggen) vinden we te smal. Morgen eens kijken of er ook 'normale' breedtes te krijgen zijn voor twee. Dat zal toch wel gewoon in ons slaapdeel passen, of is dat standaard bemeten op twijfelaar-maten?
Zand schuurt de maag..quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:49 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat had ik in het eerste topic al gepost. Maar nee, mevrouw Dude moest per se zelf spaghetti met zand klaarmaken
Oh wij zijn net terug. Met álles.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 07:52 schreef Renesite het volgende:
Hoe laat ben je bij de vrijbuiter Dude? Ik ben vanmiddag vrij - observeervrij
Die hebben we gekocht. Scheelde weer zo'n halve keuken kopen, want er zitten al pootjes onder. En dat grilletje leek ons inderdaad wel handig voor dunne stukkies (die braadworst op de verpakking geloofde ik sowieso al niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:50 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Er zit een grill onder het gasstel, daar kun je dingen onder roosteren.![]()
Is best lekker om mee te hebben, er kunnen ook best champignons en groente onder, vlees alleen dunne stukjes want anders duurt het best lang.
Die brandt altijd, heerlijke brander, laag verbruik, en benzine is overal te krijgen. Zelfs toen we in Engeland bij de werkstal van het lokale golfcourt aankwamen kregen we benzine, water hadden ze niet dat konden we in het clubhuis krijgen, 15 pond per literquote:Op maandag 9 augustus 2010 19:24 schreef SeLang het volgende:
Benzine. Overal te krijgen, is het goedkoopst en kookt het snelst (en ook bij lage temperaturen waar Campingaz niet meer werkt).
Ik heb vaak breezermeisjes moeten helpen die hun water niet aan de kook kregen met hun gasbrandertje.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |