abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 juni 2010 @ 00:12:24 #1
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_83007849
De OP van het vorige topic, een samenvatting gaat mij te ver. .
quote:
Op zondag 13 juni 2010 01:33 schreef Duderella het volgende:
Soms, lieve mensen, moet je je grenzen verleggen. Een hotel is immers ook niet alles. Zeg nou zelf: Al-tijd die gewatteerde bedsprei.

Dus is de dag gekomen waarop ook Duderella zich ter camping zal begeven. Want er gaat tenslotte niets boven een stevig robbertje één worden met de natuur. Inslapen op de adem van de avondbries en wakker worden om je aangezicht te verkwikken met het zuiverste dauw dat onze lieve heer te bieden heeft. Vreedzaam leven te midden van het gekrakeel der krekels en het tsjilpen van de boomklever. Fluitend van zorgeloosheid de afwaskwast door de -teil jagen in de sanitaire unit en begeesterd kwebbelen met de Franse buurvrouw van het C-veld. Oui! Oui! La vie est belle! Oh la laaaa, ha-ha-haaaa! Om daarna ten volle het serene leven te leven, dat zich slechts afwikkelt tussen grasspriet en butagas, en zich ontvouwt temidden van scheerlijn en tentdoek...

MAAR!!!!!
Dat levert dus nog allerlei stress op hè!?!
Ten eerste: Een tent. MIJN HEMEL! Hállen vol. Katoenen, synthetische. Grote. Kleine. Lichtgewichten. Middengewichten. Zwaargewichten. Trekkers-. Verblijfs-. Tunneltenten. Piramidetenten. Bustenten. Met binnententen. Zonder binnententen. Tweepersoonstenten. Vierpersoonstenten. Tien-tal-len-per-soons-tenten! En alsof je dan al niet in de touwen hangt van de keuzestress, heb je nog de kleurkeuze: Sahara-geel, Natuur-groen, Sportief beige-oranje, Allure-Geel of Blauw (blauw is gewoon blauw in de tentenbranche).
We hebben ons van de weeromstuit maar gericht op wat andere basics, en dus zijn we inmiddels al wél de trotse bezitters van de complete outdoor-design-servieslijn van Rosti-Mepal. - Ja nou, je zal maar zonder tapasschaal zitten als de campingtafel al gedekt is. Dat zal ons dus bijvoorbeeld niet overkomen!

---> Kortom: Hilfe!!!! Ten einde dit avontuur goed voorbereid aan te vangen, heb ik jullie hulp nodig. Véél hulp. Daarom heb ik mijn hulpvragen in een paar subcategorieën opgedeeld:

1. Tent: Wat raden jullie aan? Katoen of synthetisch? En wat voor model?
Informatie: We gaan niet dagelijks op- en afbreken. We zullen her en der minstens drie nachten blijven en misschien wel langer. We reizen met de auto, dus súperlichtgewicht is niet nodig. We willen op regenachtige dagen graag níet opgevouwen en ondersteboven in de tent vertoeven, dus een beetje ruimte is wel prettig. We hebben de Nomad Source IV op het oog:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar de redenen daarvoor zijn wellicht niet geheel zuiver (de oranje scheerlijnen kleuren zo leuk bij de oranje Rosti-Mepal-lijn ).

2. Benodigdheden: Wat nemen we mee? Wat zijn nou van die dingen waar geen hond (of Duderella) ooit aan denkt, maar die je vreselijk mist op het moment dat je ze nodig hebt? Van lucifers voor het gas, tot snijplankje - alle suggesties zijn welkom. Zoals gezegd hebben we al wel tapasschalen en saladbowls voor de camping, dus dat is gedekt, check!

- Bestemming: Wij willen Duitsland wel eens verkennen, maar hebben nog geen enkel idee welk gebied. Tips welkom! Maar ook: Moeten we lid worden van een campingclub om terecht te kunnen op eenvoudige campings? En kunnen we op de bonnefooi terecht in het hoogseizoen (we gaan in augustus)? Hebben jullie aanraders voor te bezoeken steden/natuurschoon? Wat mogen we niet missen?

Heel erg bedankt al vast! En als ik dan straks de zon in het C-veld zie zakken, dan zal ik aan jullie denken en FOK! in mijn afwassopje schrijven.
Duderella gaat kamperen in Duitsland (Komt Dat Zien)
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 00:20:21 #2
78918 SeLang
Black swans matter
pi_83008091
Dit jaar ga ik voor het eerst op een matje slapen (ik sliep altijd op de grond). Vandaag heb ik dit self-inflatable matje gekocht (530gram en super compact):

Verder vandaag een LED lantaarntje gekocht als vervanging voor waxinelichtjes. Zoals bijna altijd met LED licht was het licht veel te blauw en kil, dus dat heb ik zelf gemodificeerd door hem open te schroeven en het LEDje met gele viltstift enigzins geel te kleuren. Dat filtert het blauw/violet netjes uit en nu is het licht veel warmer, bijna zo als een gloeilampje. Modificatie is goed gelukt

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 19 juni 2010 @ 00:22:50 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_83008188
Als ik ging kamperen dan had ik altijd een dikke trui of twee mee voor 's avonds.
En om als kussen te dienen in een sloop.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  Moderator zaterdag 19 juni 2010 @ 07:57:50 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_83012026
Nog iets nodig? Vragen? Wij gaan jaarlijks kamperen, met de ouders. Eerste jaar hebben ze voor een godsvermogen aan kampeerspullen gekocht - en nog steeds.

Een grote tip: koelbox? Neem GEEN - ik herhaal GEEN - absorbsie (absorbeer maar dan anders vervoegd) koelbox maar gelijk eentje met compressor! Zelfs in 30/40 graden kwam er (per ongeluk) ijs in onze frisdrank. Heerlijk Slushpuppy in de zomer

Neem je ook zulkse unisex vesten van de vrijbuiter? Ontzettend lelijk en om verdrietig van de worden, maar zo lekker warm. Vooral als je in een dal komt te staan. In Duitsland ging het toentertijd van 34 graden (TE warm voor Middenduitse begrippen) naar ik denk wel 15 graden klappertandweer .
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 19 juni 2010 @ 08:13:13 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_83012076
Ik meld me weer om te kijken of je nu al crocs hebt aangeschaft
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_83012421
Crocs, mijn god.
Maar ja, onmisbaar op de camping blijkbaar, want werkelijk iedereen loopt er mee! Behalve ik. Ik weiger het.

Ik dacht gister nog ergens aan toen ik het luchtbed voor onze oppas op aan het blazen was met mijn mond: een pomp!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_83012572
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 16:51 schreef Duderella het volgende:

@ sigme: Het is vakantietijd, veel mensen zijn zelf op pad met tent & spullen. En verder, nou ja, gewoon omdat het kan. En ik wilde eigenlijk al langer gewoon weer kampeerspullen hebben. Zodat áls we willen, de boel achterin de auto kan en hupsakee.
Oh ok, da's een goede reden .
Een onvolledige opsomming van wat wij om die reden zoal hebben liggen:
  • grote katoenen tent
  • kleine 2-persoons lichtgewichttent
  • eenpersoonbivakzak
  • daktent
  • tarp
  • 3 telescoopstokken (voor bij tarp)
  • 2 donzen mummieslaapzakken
  • 1 donzen enveloppeslaapzak horende bij
  • duoisohoes
  • 3 fleecedekentjes
  • 1 kort dun thermarestmatje
  • 1 dun lang thermarestmatje
  • 1 dik lang thermarestmatje
  • 1 trangia kookstel
  • 1 trangia minikookstel
  • 1 nog miniër benzinekookding
  • 1 extra nietpassende pannenset met buitengewoon handig afgietdeksel
  • 1 gaskookding
  • 1 gaslamp
  • 2 eetnapjes
  • 4 setjes campingbestek
  • 2 sporks
  • 2 opvouwbare teiltjes
  • verzameling afsluitbare busjes
  • meerdere koffiezetoplossingen
  • puutjes in verschillende formaten
  • haringen in soorten en maten
  • scheerlijnen in soorten en maten

en dan nog alle speelgoed: rieten matjes, flippers, snorkels, hangmatten etc
  • ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_83013054
    quote:
    Op zaterdag 19 juni 2010 09:20 schreef sigme het volgende:
  • puutjes
  • There is no love sincerer than the love of food.
      Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 19 juni 2010 @ 10:32:27 #9
    13151 crew  Rewimo
    pi_83013634
    Tip: Solar powerpack

• voor het opladen van mobiele telefoons, digitale camera's, en MP3-spelers
    • ingebouwde Li-ion batterij

per stuk
    19.99
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83013720
    Vergeet je matching camping smokings niet. .
    I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
    pi_83013852
    Zorg voor een beetje comfort. Al die lichtgewicht spullen zijn leuk maar als je met de auto gaat maakt een kilo meer of minder ook niet uit en dan zijn de zwaardere spullen net wat prettiger.

En afhankelijk van of er ruimte voor is op de camping, de hangmat! Heerlijk om wat in te hangen en te lezen, slapen of ouwehoeren.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      Moderator zaterdag 19 juni 2010 @ 13:04:52 #12
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_83018232
    http://www.kampeerwinkel.(...)ltafel%20X-poot.html

Ook ideaal, rol je op en vervolgens heb je een klein zakje/tafeltje

Scottelbraai al gekocht?
      zaterdag 19 juni 2010 @ 13:18:11 #13
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_83018583
    quote:
    Op zaterdag 19 juni 2010 00:10 schreef Dagonet het volgende:
    Dankzij dit topic heb ik net de hele Bever Zwerfsport gids doorgelopen en dingen uitgezocht die ik wil hebben.

En ik ga niet eens kamperen de komende jaren!

Ik vind het ook moeilijk te weerstaan allemaal hoor.
    Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
      Moderator zaterdag 19 juni 2010 @ 13:28:53 #14
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_83018875
    Broer gaat voor het eerst met vriendin kamperen.

http://www.vrijbuiter.nl/(...)nten/michigan-4-136/ in de aanbieding gekocht, in de winter.

+

twee gewone stoelen (je wilt echt niet brak zitten!)
    Hangmat
    Koelbox met compressor(!!!)
    Roltafel
    Extra haringen (rotsharingen)
    Extra scheerlijnen
    Een mini cadac skottelbraai
    - + anti aanbakvellen!!! Hoef je die pan niet iedere keer te boenen
    Een pitje voor bijvoorbeeld een pannetje rijst of zo
    Natuurlijk kleding
    Een hangnetje (die oranje ) voor sokken en zo
    Lijnen om de was op te hangen
    Bouwzijl onder je tent!
    Waszak
    Kleding natuurlijk
    Servies
    Waterkokertje
    Koffie dus een opschenkkoffie zakjes gekocht bij de Xenos. Goed te drinken

De vriendin birkenstocks trouwens
    Broer vond dat niet goed, dus heeft hij provocerend genoeg een afritsbroek

Past allemaal in een 3 deurs seat ibiza 2005
      zaterdag 19 juni 2010 @ 22:43:15 #15
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_83037050
    Iemand zei: waarom huren jullie geen tent?

Verder niet doorgevraagd, maar kun je tenten huren? Of doelde diegene op een tent op een camping huren? Want dat willen we niet.
    pi_83037607
    quote:
    Op zaterdag 19 juni 2010 22:43 schreef Duderella het volgende:

Verder niet doorgevraagd, maar kun je tenten huren? Of doelde diegene op een tent op een camping huren? Want dat willen we niet.
    Ja (de Waard) tenten huren op een camping die dan al volledig zijn ingericht.
    pi_83037665
    quote:
    Op zaterdag 19 juni 2010 22:43 schreef Duderella het volgende:

Ik denk dat tweede, al zijn er vast ook wel tenten te huur. Maar dan kan je er ook net zo goed eentje lenen. Er zijn zat mensen die nog een tentje op zolder hebben liggen die ze niet gebruiken .

Of tweedehands een tent aanschaffen van iemand anders die voor een keer kamperen in een impuls een tent heeft gekocht
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      Moderator zaterdag 19 juni 2010 @ 22:55:34 #18
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_83037697
    Wat betreft prijs kan je beter een tent kopen. In 2 jaar huren zou je hem eruit kunnen hebben.
      zondag 20 juni 2010 @ 00:00:42 #19
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_83040708
    Ah, dan is dat huren echt bedoeld als huren op een camping en dat doen we niet. Dank voor de respons.
      zondag 20 juni 2010 @ 00:06:44 #20
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_83040950
    Als zaklamp kan je er ook eentje kiezen zonder batterijen die je een paar keer moet schudden om op te laden.
    Ik heb er eentje standaard in de auto liggen, altijd handig en nooit gezoek naar batterijen. .
      Moderator zondag 20 juni 2010 @ 00:10:36 #21
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_83041079
    quote:
    Op zondag 20 juni 2010 00:06 schreef Dagonet het volgende:
    Als zaklamp kan je er ook eentje kiezen zonder batterijen die je een paar keer moet schudden om op te laden.
    Ik heb er eentje standaard in de auto liggen, altijd handig en nooit gezoek naar batterijen. .
    Die heb je ook in tafellamp, paar keer draaien en gaat makkelijk een hele tijd mee! Dan hoef je dat olielampje ook niet mee te nemen maar zo'n opwindbare stalamp.

Hebben mijn ouders ook bij de vrijbuiter vandaan.
    pi_83041166
    quote:
    Op zondag 20 juni 2010 00:06 schreef Dagonet het volgende:
    Ok. Zoiets moét ik hebben. Gewoon, voor op m'n kamer, in de saaie uurtjes.

Ik ga dit jaar voor het eerst kamperen bij een meerdaags festival, dus ik lees mee .
    pi_83046094
    quote:
    Op zondag 20 juni 2010 00:00 schreef Duderella het volgende:
    Ah, dan is dat huren echt bedoeld als huren op een camping en dat doen we niet. Dank voor de respons.
    Je kan wel los huren hoor.

Karsten heeft opblaasbare tenten. Grote! tenten, geen stokken, geen moeilijk opzetgedoe.
    Die kan je huren, zodat je je kan overtuigen van de waarde van de formidabele aanschafprijs.
    quote:
    Tenten huren bij Karsten tenten

Het is ook mogelijk om tenten te huren bij Karsten Tenten. Zo kunt u op vakantie met een mooie Karsten tent zonder direct over te gaan tot aankoop van de tent. Bij alle tenten wordt standaard een compressor of fles perslucht en compressor- koelbox (220 V.) geleverd.

edit: Elders op de site staat dat ze niet meer verhuren.

Daktenten kan je ook wel huren, maar ik denk dat je dat niet zoekt.
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
      Moderator / Miss SHO zondag 20 juni 2010 @ 09:41:05 #24
    22592 crew  Ole
    pi_83046505
    Niet vergeten!
    Niet in onderaan de berg, in een kuil (ook niet in Deutschland!!) gaan staan.
    Tenzij je wil verzuipen bij de eerste regenbui natuurlijk. Heb je wel een excuus om toch maar voor een comfortabel hotel te gaan
    Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
    dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 20 juni 2010 @ 09:48:16 #25
    13151 crew  Rewimo
    pi_83046587
    En zorg dat je tent groot genoeg is

Moderator / Miss SHO zondag 20 juni 2010 @ 11:23:06 #26
    22592 crew  Ole
    pi_83048029
    quote:
    Op zondag 20 juni 2010 09:48 schreef Rewimo het volgende:
    En zorg dat je tent groot genoeg is

[ afbeelding ]
    whehe
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 juni 2010 @ 15:44:36 #27
    13151 crew  Rewimo
    pi_83101692
    http://aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_25/OFF07.SHTML

Tenttapijt

* 100% polyester
    * wasbaar op 30ºC
    * onderhoudsvriendelijk
    * door de open structuur wordt de ondergrond (bijv. gras) gespaard
    * anti-slip
    * in draagtas
    * grijs of blauw
    * afmeting: 400 x 250 cm (b x l)

per stuk 27.99
      maandag 21 juni 2010 @ 16:03:28 #28
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_83102713
    Oeh, goeie! Die ga ik even scoren dan. Heb het in mijn agenda gezet.
      Moderator maandag 21 juni 2010 @ 16:28:25 #29
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_83103926
    Je kan tenttapijt doen... maar ik adviseer:

Bouwzijl onder de slaapcabines.
    Geperforeerd rubberenzijl in de voortent.

Nadeel van tenttapijt is: het wordt toch wel smerig.

Hoe mijn ouders het doen in de zomer onder de voortent:
    wit folie
    Daaroverheen bouwzijl
    Daaroverheen dat rubberspul.

Dat rubberspul ademt, zooi zie je niet altijd liggen want zand valt er netjes doorheen.

In de zomer waar het behoooorlijk weervast is: alleen rubberspul . Mocht het regenen wordt dat drassig, maar het loopt ook heel snel weer weg.

Of zit er al een kuip in die voortent? Dan wel ff tapijt eroverheen.
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 juni 2010 @ 18:22:39 #30
    13151 crew  Rewimo
    pi_83154958
    Aldi heeft de komende tijd nog meer handige dingen voor je. O.a. ledlampen, folie, campingstoelen...
      Moderator / Miss SHO dinsdag 22 juni 2010 @ 18:26:11 #31
    22592 crew  Ole
    pi_83155103
    Dude kan er wel een aanhangwagen bijkopen

ook in de aanbieding bij de Aldi deze week
      dinsdag 22 juni 2010 @ 18:32:25 #32
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_83155362
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 18:22 schreef Rewimo het volgende:
    Aldi heeft de komende tijd nog meer handige dingen voor je. O.a. ledlampen, folie, campingstoelen...
    Ah, dank!

Ik heb bij de LIDL vandaag een omvormer gekocht en een dynamo LED-lamp die je kan opwinden, aan de gewone stroom én aan de autostroomplug kan doen.
    Goed gedaan?
      dinsdag 22 juni 2010 @ 18:33:36 #33
    145755 kahaarin
    You are my sunshine......
    pi_83155407
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 18:32 schreef Duderella het volgende:

[..]

Ah, dank!

Ik heb bij de LIDL vandaag een omvormer gekocht en een dynamo LED-lamp die je kan opwinden, aan de gewone stroom én aan de autostroomplug kan doen.
    Goed gedaan?
    jups! Heb je er al zin in?
    be nice or go away
      dinsdag 22 juni 2010 @ 18:38:09 #34
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_83155617
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 18:33 schreef kahaarin het volgende:

[..]

jups! Heb je er al zin in?
    Ja!

De meneer gelooft er nog niet zo in en fronst diep bij elke aankoop. Maar het diepe zuchten is reeds achterwege, dus het gaat de goede kant op.
      dinsdag 22 juni 2010 @ 18:41:03 #35
    145755 kahaarin
    pi_83155756
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 18:38 schreef Duderella het volgende:

[..]

Ja!

De meneer gelooft er nog niet zo in en fronst diep bij elke aankoop. Maar het diepe zuchten is reeds achterwege, dus het gaat de goede kant op.
    Ah gos.... Volgend jaar wil hij vast niet meer anders dan met de tent weg.
    be nice or go away
      dinsdag 22 juni 2010 @ 19:06:58 #36
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_83156860
    Een 12 voltsplitter voor in de auto zodat je koelbox en tomtom tegelijk aan kan zetten!
    Dan hejje wat lekkers op de heenweg voor luns en de terugweg kan je vleeswaren en zulks makkelijker meenemen. En toetjes die ze hier niet hebben. En dingen.
      dinsdag 22 juni 2010 @ 19:40:29 #37
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_83158514
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 19:06 schreef Dagonet het volgende:
    Een 12 voltsplitter voor in de auto zodat je koelbox en tomtom tegelijk aan kan zetten!
    Dan hejje wat lekkers op de heenweg voor luns en de terugweg kan je vleeswaren en zulks makkelijker meenemen. En toetjes die ze hier niet hebben. En dingen.
    Bestaat dat?

Ik zie helemaal voor me dat ik achterin moet omdat de bijrijdersstoel vol staat met koelkast, telefoons, gameboy, vaatwasser, platenspeler, en magnetron.

Maar goed, een splitter. Hallfords?
    pi_83159725
    quote:

Ja!

Het is dus eigenlijk vooral een eenzijdige bevalling straks.
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 juni 2010 @ 20:13:14 #39
    13151 crew  Rewimo
    pi_83160236
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 19:40 schreef Duderella het volgende:
    Kijkshop heeft ze ook. Telefoonwinkels waarschijnlijk ook wel. Maar die laatste zijn vast duurder
    pi_83161632
    Is dit ook meteen het centrale kampeer-topic?

Kamperen is heerlijk, maar dan niet zoals veel Nederlanders elk jaar met de sleurhut naar dezelfde familiecamping, vaak gewoon in Nederland. Ga lekker de natuur in, Europa ontdekken, blijf niet weken op één plek hangen.

Mijn tip; neem niet bij voorbaat teveel spul mee, dat is alleen maar onhandig. Denk goed na over wat nodig en praktisch is, en leer van je ervaringen.
    pi_83175148
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 19:40 schreef Duderella het volgende:

Eksjun!
    There is no love sincerer than the love of food.
      Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 09:26:38 #42
    45833 crew  Fogel
    pi_83180825
    quote:

[..]

Ja!

Hou je de totale kosten bij?
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
      woensdag 23 juni 2010 @ 10:07:16 #43
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_83182236
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 09:26 schreef Fogel het volgende:

[..]

Hou je de totale kosten bij?
    Ehm, nee.

Maar los van de designspulletjes, zitten we op zo'n 85 euro nu, denk ik. Boeken, lamp, omvormer, koffiezetspullen, teiltje, koeltas.
      woensdag 23 juni 2010 @ 22:07:29 #44
    284205 Sulley02
    Top schrikker
    pi_83217750
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 16:28 schreef Renesite het volgende:
    Bouwzijl onder de slaapcabines.
    Beter geen bouwzijl, daar zitten weekmakers in en die tasten je tent aan. Plastic zonder weekmakers is beter voor je tent. Verkrijgbaar bij iedere buitensportzaak en vaak ook in verschillende diktes/gewicht .
    pi_83218095
    Wij gaan ook nog even vrijbuiteren binnenkort.
    We kunnen gewoon pootjes voor dat gasstel krijgen, dus we kunnen arbo-correct koken in Frankrijk
      Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 22:15:01 #46
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_83218464
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 22:10 schreef LieLie het volgende:
    Wij gaan ook nog even vrijbuiteren binnenkort.
    We kunnen gewoon pootjes voor dat gasstel krijgen, dus we kunnen arbo-correct koken in Frankrijk
    Waarom koken? Gewoon elke dag wokken
      woensdag 23 juni 2010 @ 22:15:52 #47
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_83218544
    Oh ja, daar wou ik toch nog even op terugkomen, op dat gasstel.

Want ik weet nu echt niet meer wat wijsheid is: Gas? Elektrisch? Benzine? Navulgas? Geen navulgas?

Gas lijkt me handig, omdat ik ook bij de krotenboer om de hoek wil kunnen kamperen midden in de wei. Toch? (Wie wil dat nou niet, every girls dream.)

Ik vind wokken echt heel erg smerig renesite, op een sporadische uitzondering na. Pasta wil ik! En gebakken eerpels!
    pi_83218583
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 22:15 schreef Renesite het volgende:

[..]

Waarom koken? Gewoon elke dag wokken
    Er kan ook wel een wok op het gasstel
    Maar ik wil niet elke dag zo'n eenpansverhaal uit een skottelbraai, ik wil ook rijst of pasta kunnen koken
      Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 22:17:17 #49
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_83218644
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 22:15 schreef Duderella het volgende:

Want ik weet nu echt niet meer wat wijsheid is: Gas? Elektrisch? Benzine? Navulgas? Geen navulgas?

Gas lijkt me handig, omdat ik ook bij de krotenboer om de hoek wil kunnen kamperen midden in de wei. Toch? (Wie wil dat nou niet,every girls dream.)
    Gewoon een gasfles. Die kan je ook netjes kopen bij Weiss (zit aan de stockholmstraat, bij de Ikea - kleinere kampeerwinkel) of Vrijbuiter. Je hebt ze in alle soorten en maten.
      woensdag 23 juni 2010 @ 22:17:20 #50
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_83218648
    Je kan wel zien wie Lie heeft opgevoed hè?
    pi_83218670
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 22:15 schreef Duderella het volgende:

Gas lijkt me handig, omdat ik ook bij de krotenboer om de hoek wil kunnen kamperen midden in de wei. Toch? (Wie wil dat nou niet, every girls dream.)

Ik vind wokken echt heel erg smerig renesite, op een sporadische uitzondering na. Pasta wil ik! En gebakken eerpels!
    Wij koken op gas. Gewoon zo'n gasfles mee, kan altijd wel ergens in de buurt worden omgeruild/bijgevuld.
      woensdag 23 juni 2010 @ 22:18:01 #52
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_83218702
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 22:17 schreef Renesite het volgende:

[..]

Gewoon een gasfles. Die kan je ook netjes kopen bij Weiss (zit aan de stockholmstraat, bij de Ikea - kleinere kampeerwinkel) of Vrijbuiter. Je hebt ze in alle soorten en maten.
    Maar wel of niet navul? Daar was ergens discussie over in dit topic. Of je wel overal kon laten bijvullen en zo.

O dank voor die tip van Weiss! Kende ik heul niet!
      woensdag 23 juni 2010 @ 22:18:32 #53
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_83218739
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 22:17 schreef LieLie het volgende:

[..]

Wij koken op gas. Gewoon zo'n gasfles mee, kan altijd wel ergens in de buurt worden omgeruild/bijgevuld.
    Dát zouden ze nou in de TomTom moeten verwerken!
      Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 22:18:46 #54
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_83218766
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 22:18 schreef Duderella het volgende:

[..]

Maar wel of niet navul? Daar was ergens discussie over in dit topic. Of je wel overal kon laten bijvullen en zo.
    Kan.

Maar niet in alle landen in principe. Mijn ouders hebben voor de caravan twee flessen. Ze vullen ze regelmatig na, en soms kopen ze een aantal jaren bij.

Zoveel gebruik je ook niet, mijn ouders in 5 week per jaar misschien één gasfles.
    pi_83218858
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 22:18 schreef Duderella het volgende:

[..]

Nou, zolang je een beetje in de bewoonde wereld blijft (en daar verdenk ik mejuffrouw Mepal-Rosti wel van ) dan kun je vast wel ergens bijvullen. Wij hadden zelfs een mannetje op de camping in Italie die dat zelf wel even deed
      Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 22:21:14 #56
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_83218990
    Gewoon navullen voordat je op vakantie gaat Je wilt er in principe toch alleen op koken?
      woensdag 23 juni 2010 @ 22:21:55 #57
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_83219054
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 22:19 schreef LieLie het volgende:

[..]

Nou, zolang je een beetje in de bewoonde wereld blijft (en daar verdenk ik mejuffrouw Mepal-Rosti wel van ) dan kun je vast wel ergens bijvullen. Wij hadden zelfs een mannetje op de camping in Italie die dat zelf wel even deed
    Ah zie, dat komt wel goed.
      Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 22:23:07 #58
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_83219162
    En anders koop je op bij de grotere superU of AldiSüd een potje campinggaz indien hij leeg blijkt.

Let wel op de druk koppels
      woensdag 23 juni 2010 @ 22:23:24 #59
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_83219182
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 22:21 schreef Renesite het volgende:
    Gewoon navullen voordat je op vakantie gaat Je wilt er in principe toch alleen op koken?
    Nou ja, in geval van nood moeten de koelvriescombinatie, de draaitafel en de stofzuigrobot er zo langzamerhand ook op hè?

Neh, koken inderdaad en misschien eens een keer het koelkastje.
      woensdag 23 juni 2010 @ 22:24:15 #60
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_83219239
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 22:23 schreef Renesite het volgende:
    En anders koop je op bij de grotere superU of AldiSüd een potje campinggaz indien hij leeg blijkt.

Let wel op de druk koppels
    Voordringende stelletjes bij de kassa?
      Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 22:24:16 #61
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_83219240
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 22:23 schreef Duderella het volgende:

[..]

Nou ja, in geval van nood moeten de koelvriescombinatie, de draaitafel en de stofzuigrobot er zo langzamerhand ook op hè?

Neh, koken inderdaad en misschien eens een keer het koelkastje.
    Zo'n grotere groene pot is afdoende hoor.
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 22:24 schreef Duderella het volgende:

[..]

Voordringende stelletjes bij de kassa?
    Groningse babbalonië

http://www.google.nl/images?um=1&hl=nl&tbs=isch%3A1&sa=1&q=drukregelaar&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=&gs_rfai=

Drukregelaar

Even vragen als je die koopt voor op je campinggasstel (kans dat-ie er niet bij zit en je die dus los moet kopen) of hij _eventueel_ ook op campinggaz werkt.
    pi_83219489
    Dat gasstel van ons, dat je zelf ook had gezien, is van campingaz, dus die had al zo'n ding geloof ik?
      Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 22:28:37 #63
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_83219580
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 22:27 schreef LieLie het volgende:
    Dat gasstel van ons, dat je zelf ook had gezien, is van campingaz, dus die had al zo'n ding geloof ik?
    Even checken of-ie wel op een potje past. Zo ja: prima
      woensdag 23 juni 2010 @ 22:29:36 #64
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_83219655
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 22:27 schreef LieLie het volgende:
    Weet niet! Zal erop letten in elk geval. Dank voor jullie adviezen.
    pi_83219966
    Heb je een wereldontvanger trouwens?
    Niet noodzakelijk natuurlijk, maar wij vinden het wel leuk om af en toe even nieuw uit Nederland te luisteren.
    En de mr hoort graag wat van de Tour als we in die weken weg zijn
      woensdag 23 juni 2010 @ 22:38:37 #66
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_83220302
    Hejje al bedacht of je thee of koffie wil bij het ontbijt en 's avonds? .

En vergeet niet de dataconnecties van je telefoon uit te schakelen zodat je alleen nog maar kan bellen en sms-en. Niet dat je telefoon automatisch het weerbericht gaat updaten of je twitter checkt.
    pi_83220391
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 22:38 schreef Dagonet het volgende:

En vergeet niet de dataconnecties van je telefoon uit te schakelen zodat je alleen nog maar kan bellen en sms-en. Niet dat je telefoon automatisch het weerbericht gaat updaten of je twitter checkt.
    iets doet me vermoeden dat Dude's telefoon nog nooit van Twitter gehoord heeft, maar pin me er niet op vast
      woensdag 23 juni 2010 @ 22:40:37 #68
    145755 kahaarin
    pi_83220428
    quote:

Oh, en die dingetjes die het weer checken en bijvoorbeeld voetbalwedstrijden moeten ook uit toch?
    be nice or go away
      woensdag 23 juni 2010 @ 22:42:33 #69
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_83220565
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 22:40 schreef LieLie het volgende:

[..]

iets doet me vermoeden dat Dude's telefoon nog nooit van Twitter gehoord heeft, maar pin me er niet op vast
    Ze heeft ook nog een meneer en menerentelefoons zijn vaak glimmender en hebben meer knopjes en dingen. We zijn net eksters. .

En ja, vaak heb je wel een optie om al dat verkeer in één klap uit te zetten zonder dat het stiekem weer gaat lopen.
    Is een beetje afhankelijk van de telefoon.
      woensdag 23 juni 2010 @ 22:45:26 #70
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_83220771
    quote:

Ik heb niet zo'n telefoon die dat kan. Makkelijk hè? De mister ook niet!

Wereldontvanger: check!

En dago: Koffie graag, dank je! Ga je in een apart tentje, of bij ons in?
      woensdag 23 juni 2010 @ 22:47:04 #71
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_83220902
    Nee sorry, tentjes zijn het voorlopig niet voor mij, ik doe een huisje vanwaaruit je de noordzee in kan spugen. Van heul hoog. Met fornuis.

Je hebt best goede oploskoffie, dat scheelt weer zeulen met percolatoren. .
      woensdag 23 juni 2010 @ 22:47:53 #72
    145755 kahaarin
    pi_83220955
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 22:47 schreef Dagonet het volgende:
    Nee sorry, tentjes zijn het voorlopig niet voor mij, ik doe een huisje vanwaaruit je de noordzee in kan spugen. Van heul hoog. Met fornuis.

De lekkerste koffie is zelf opgieten natuurlijk.
    be nice or go away
      woensdag 23 juni 2010 @ 22:50:09 #73
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_83221110
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 22:47 schreef Dagonet het volgende:

Ah. Zo'n huisje zou ik mijn tentje ook niet uitschoppen! Klinkt goed!

Ik zet gewoon koffie met een filter en dan gewoon opschenken. Dat vind ik echt campings
      Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 22:51:27 #74
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_83221197
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 22:50 schreef Duderella het volgende:

[..]

Ik zet gewoon koffie met een filter en dan gewoon opschenken. Dat vind ik echt campings
    Campings is tegenwoordig een waterkokertje en dan een zakkie in je koffie en dan oproeren !

Of Senseo.
      woensdag 23 juni 2010 @ 22:52:13 #75
    145755 kahaarin
    pi_83221250
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 22:51 schreef Renesite het volgende:

[..]

Campings is tegenwoordig een waterkokertje en dan een zakkie in je koffie en dan oproeren !

Of Senseo.
    Nietes! Zelf opschenken is veel lekkerder.
    quote:

[..]

Dat dus!
    be nice or go away
    pi_83222113
    Ik vind koken op een benzinebrander vele malen fijner dan op gas maar als je tzt ook eventueel een koelkastje op gas wilt laten lopen kan je voor het koken beter ook een gasding nemen anders moet je straks met gas én benzine gaan leuren en dat is niet handig.
      woensdag 23 juni 2010 @ 23:10:27 #77
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_83222349
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 22:52 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Nietes! Zelf opschenken is veel lekkerder.
    Vier dagen in een ouwe thermoskan is nog lekkerder dan senseo.
      donderdag 24 juni 2010 @ 11:42:28 #78
    145755 kahaarin
    pi_83236098
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 23:10 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Vier dagen in een ouwe thermoskan is nog lekkerder dan senseo.
    Lol, weer opgewarmd in een pannetje?

Senseo is te doen, vooral de smaakjespads maar om het nu koffie te noemen.....
    be nice or go away
    pi_83237482
    quote:
    En terecht, oploskoffie is te smerig voor woorden. Gewoon een pak DE mee, want die buitenlanders kunnen geen koffie maken.
    I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juni 2010 @ 13:20:06 #80
    13151 crew  Rewimo
    pi_83239786
    Kijk van tevoren wel even of je losse koffiefilterhouder op je thermoskan past
      Moderator donderdag 24 juni 2010 @ 13:26:25 #81
    45833 crew  Fogel
    pi_83240059
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 12:15 schreef Misstique het volgende:

[..]

En terecht, oploskoffie is te smerig voor woorden. Gewoon een pak DE mee, want die buitenlanders kunnen geen koffie maken.
    Neem je ook je eigen aardappels mee?
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
      donderdag 24 juni 2010 @ 13:27:51 #82
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_83240117
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 13:20 schreef Rewimo het volgende:
    Kijk van tevoren wel even of je losse koffiefilterhouder op je thermoskan past
    Gedaan.

Oh joh ik ben zo'n camping crack aan het worden.
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juni 2010 @ 13:31:03 #83
    13151 crew  Rewimo
    pi_83240244
    Koffiefilters al op je lijstje?
    pi_83241026
    *koffieschepje
    pi_83242443
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 13:26 schreef Fogel het volgende:

[..]

Neem je ook je eigen aardappels mee?
    Wij wel en niet eens omdat we ook van plan zijn om ze daadwerkelijk te gebruiken maar omdat we de extra ballast nodig hebben in de caravan. We zijn zo gewend aan lichtgewicht kamperen in de jaren dat we met de tent op vakantie gingen dat we de caravan gewoon niet genoeg beladen krijgen.

Alle kleren en schoenen die ik me wensen kan tijdens de vakantie gaan mee, voldoende handdoeken, servies en pannen bezuinigen we ook niet meer op qua gewicht en dan nog krijgen we hem niet vol en zelfs met de reservebanden voor in de caravan voor de kogeldruk redden we het niet dus wij nemen pakken frisdrank, flessen wijn, een volle tank water en aardappels e.d. mee om voor voldoende kogeldruk en gewicht in de caravan te zorgen.

En dan hebben we het hier over een caravannetje met een maximaal beladen gewicht van 600 kg.
      donderdag 24 juni 2010 @ 14:54:24 #86
    145755 kahaarin
    pi_83243760
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 13:49 schreef Bluezz het volgende:
    *koffieschepje
    Bij de vrijbuiter zijn opvouwbare!

Oh, en denk er aan dat je genn etenswaren los kan laten liggen--->mieren! Boterhamzakjes zijn echt een must.
    be nice or go away
    pi_83245095
    Oh Dude, heb je al een tafel?
    Bij de Welkoop hebben ze deze week van die handige oproltafeltjes in de aanbieding voor ¤19,95. Die zijn echt retehandig en nemen opgerold weinig ruimte in dus makkelijk mee te nemen.
      donderdag 24 juni 2010 @ 15:34:30 #88
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_83245406
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 15:28 schreef MinderMutsig het volgende:
    Bij de Welkoop hebben ze deze week van die handige oproltafeltjes in de aanbieding voor ¤19,95. Die zijn echt retehandig en nemen opgerold weinig ruimte in dus makkelijk mee te nemen.
    Oproltafeltjes? Wat ze al niet bedenken! Wel een beetje stevig?

Ik ben net even bij de Action geweest om zo'n splitter voor in de auto, maar die hadden ze niet. Wel nog een extra zaklampje gekocht. Een roze. Staat heel leuk bij mijn slippertjes.

Voor als ik des nachts naar la toilette moet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderella op 24-06-2010 15:46:32 ]
      Moderator donderdag 24 juni 2010 @ 15:35:38 #89
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_83245479
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 15:28 schreef MinderMutsig het volgende:
    quote:
    Op zaterdag 19 juni 2010 13:04 schreef Renesite het volgende:
    http://www.kampeerwinkel.(...)ltafel%20X-poot.html

Ook ideaal, rol je op en vervolgens heb je een klein zakje/tafeltje

Maar daar werd niet op gereageerd.

Zelf vind ik het ideaal
      donderdag 24 juni 2010 @ 15:48:11 #90
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_83246042
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 15:35 schreef Renesite het volgende:

[..]

[..]

Zelf vind ik het ideaal
    O die had ik wel gezien en mentaal genoteerd als 'gewoon' klaptafeltje. Wat ons wellicht ook prima is hoor. Volgens mij zag ik bij de Vrijbuiter simpele tafeltjes voor 25 piek of zo.

Roze kleedje eroverheen en klaar.
      Moderator donderdag 24 juni 2010 @ 15:50:15 #91
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_83246141
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 15:48 schreef Duderella het volgende:

[..]

O die had ik wel gezien en mentaal genoteerd als 'gewoon' klaptafeltje. Wat ons wellicht ook prima is hoor. Volgens mij zag ik bij de Vrijbuiter simpele tafeltjes voor 25 piek of zo.

Roze kleedje eroverheen en klaar.
    Nadeel daarvan, die tafels zijn zo groot om te vervoeren. Behalve wanneer je een stationwagen hebt, of een kar. Je moet namelijk ook pratisch omgaan met je ruimte
    pi_83246718
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 15:35 schreef Renesite het volgende:

[..]

[..]

Zelf vind ik het ideaal
    Zo een maar dan de kleinere vierkante versie. Superhandig!
      donderdag 24 juni 2010 @ 16:36:41 #93
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_83248456
    Een tafel vind ik wellicht weer wat veel van het goede. Onontbeerlijk bij kamperen zijn echter wel stoeltjes, hoeven niet groot, zolang je maar iets hebt om tegenaan te kunnen leunen, anders wordt het zo vervelend voor je rug op den duur.
      donderdag 24 juni 2010 @ 16:37:35 #94
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_83248504
    Voor de rest gewoon een kwestie van je mok en je bord op het gras balanceren. .
      donderdag 24 juni 2010 @ 16:51:23 #95
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_83249255
    Maar hoe moeten we dan yatzeeën op de camping Dago?
      donderdag 24 juni 2010 @ 16:52:19 #96
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_83249314
    Dobbelstenen op het bord. .
    Spelletjes voor op de camping idd, yathzee is altijd een mooie standby, carcassonne is ook een leuke voor twee spelers en daar speelt geluk een mindere rol.
      donderdag 24 juni 2010 @ 17:27:50 #97
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_83250902
    Volgens mij is Yathzee hartstikke verboden op veel campings.

* Klongeklongeklong... Yathzee! *

Maar we nemen wel spellen mee natuurlijk. Arty is fevent bordspellenspeler. Kan zo maar dat we straks níks hebben, maar wel een tent en 150 bordspellen achter in de auto .

Mensen, wassen. Ik ga natuurlijk niet voor twee weken aan kledingmeuk meenemen (heb ik niet eens), dus ik zal aan de was moeten. In een emmertje en dan aan een scheerlijntje? Of is dit ook alweer een verouderd beeld van mij?
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juni 2010 @ 17:37:15 #98
    13151 crew  Rewimo
    pi_83251425
    Kan prima. Maar er zijn ook campings met wasautomaten tegenwoordig. Afhankelijk van je tentmodel kan het misschien handig zijn om een paar extra stokken mee te nemen om een waslijntje tussen te spannen. Of een flink stuk waslijn meenemen en tussen bomen spannen (maar daarvoor moet je dan wel geschikte bomen in de buurt van je tent hebben).
    pi_83252867
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 17:27 schreef Duderella het volgende:
    Volgens mij is Yathzee hartstikke verboden op veel campings.

* Klongeklongeklong... Yathzee! *

Maar we nemen wel spellen mee natuurlijk. Arty is fevent bordspellenspeler. Kan zo maar dat we straks níks hebben, maar wel een tent en 150 bordspellen achter in de auto .

Mensen, wassen. Ik ga natuurlijk niet voor twee weken aan kledingmeuk meenemen (heb ik niet eens), dus ik zal aan de was moeten. In een emmertje en dan aan een scheerlijntje? Of is dit ook alweer een verouderd beeld van mij?
    De sokken en het ondergoed aan dat knijpermolentje wat ik in je eerste topic heb gepost, en ik spande achter de tent tussen 2 bomen een waslijntje (gewoon van plastic, roze zo u wilt)
      donderdag 24 juni 2010 @ 18:01:36 #100
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_83252978
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 17:59 schreef Bluezz het volgende:

[..]

De sokken en het ondergoed aan dat knijpermolentje wat ik in je eerste topic heb gepost, en ik spande achter de tent tussen 2 bomen een waslijntje (gewoon van plastic, roze zo u wilt)
    Oh ja, zo'n molentje!

Daar ga ik even naar uitkijken!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')