Duderella gaat kamperen in Duitsland (Komt Dat Zien)quote:Op zondag 13 juni 2010 01:33 schreef Duderella het volgende:
Soms, lieve mensen, moet je je grenzen verleggen. Een hotel is immers ook niet alles. Zeg nou zelf: Al-tijd die gewatteerde bedsprei.
Dus is de dag gekomen waarop ook Duderella zich ter camping zal begeven. Want er gaat tenslotte niets boven een stevig robbertje één worden met de natuur. Inslapen op de adem van de avondbries en wakker worden om je aangezicht te verkwikken met het zuiverste dauw dat onze lieve heer te bieden heeft. Vreedzaam leven te midden van het gekrakeel der krekels en het tsjilpen van de boomklever. Fluitend van zorgeloosheid de afwaskwast door de -teil jagen in de sanitaire unit en begeesterd kwebbelen met de Franse buurvrouw van het C-veld. Oui! Oui! La vie est belle! Oh la laaaa, ha-ha-haaaa! Om daarna ten volle het serene leven te leven, dat zich slechts afwikkelt tussen grasspriet en butagas, en zich ontvouwt temidden van scheerlijn en tentdoek...
MAAR!!!!!
Dat levert dus nog allerlei stress op hè!?! Ten eerste: Een tent. MIJN HEMEL! Hállen vol. Katoenen, synthetische. Grote. Kleine. Lichtgewichten. Middengewichten. Zwaargewichten. Trekkers-. Verblijfs-. Tunneltenten. Piramidetenten. Bustenten. Met binnententen. Zonder binnententen. Tweepersoonstenten. Vierpersoonstenten. Tien-tal-len-per-soons-tenten! En alsof je dan al niet in de touwen hangt van de keuzestress, heb je nog de kleurkeuze: Sahara-geel, Natuur-groen, Sportief beige-oranje, Allure-Geel of Blauw (blauw is gewoon blauw in de tentenbranche).
We hebben ons van de weeromstuit maar gericht op wat andere basics, en dus zijn we inmiddels al wél de trotse bezitters van de complete outdoor-design-servieslijn van Rosti-Mepal.
- Ja nou, je zal maar zonder tapasschaal zitten als de campingtafel al gedekt is. Dat zal ons dus bijvoorbeeld niet overkomen!
---> Kortom: Hilfe!!!! Ten einde dit avontuur goed voorbereid aan te vangen, heb ik jullie hulp nodig. Véél hulp. Daarom heb ik mijn hulpvragen in een paar subcategorieën opgedeeld:
1. Tent: Wat raden jullie aan? Katoen of synthetisch? En wat voor model?
Informatie: We gaan niet dagelijks op- en afbreken. We zullen her en der minstens drie nachten blijven en misschien wel langer. We reizen met de auto, dus súperlichtgewicht is niet nodig. We willen op regenachtige dagen graag níet opgevouwen en ondersteboven in de tent vertoeven, dus een beetje ruimte is wel prettig. We hebben de Nomad Source IV op het oog:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar de redenen daarvoor zijn wellicht niet geheel zuiver (de oranje scheerlijnen kleuren zo leuk bij de oranje Rosti-Mepal-lijn).
2. Benodigdheden: Wat nemen we mee? Wat zijn nou van die dingen waar geen hond (of Duderella) ooit aan denkt, maar die je vreselijk mist op het moment dat je ze nodig hebt? Van lucifers voor het gas, tot snijplankje - alle suggesties zijn welkom. Zoals gezegd hebben we al wel tapasschalen en saladbowls voor de camping, dus dat is gedekt, check!
- Bestemming: Wij willen Duitsland wel eens verkennen, maar hebben nog geen enkel idee welk gebied. Tips welkom! Maar ook: Moeten we lid worden van een campingclub om terecht te kunnen op eenvoudige campings? En kunnen we op de bonnefooi terecht in het hoogseizoen (we gaan in augustus)? Hebben jullie aanraders voor te bezoeken steden/natuurschoon? Wat mogen we niet missen?
Heel erg bedankt al vast! En als ik dan straks de zon in het C-veld zie zakken, dan zal ik aan jullie denken en FOK! in mijn afwassopje schrijven.
Oh ok, da's een goede redenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:51 schreef Duderella het volgende:
@ sigme: Het is vakantietijd, veel mensen zijn zelf op pad met tent & spullen. En verder, nou ja, gewoon omdat het kan.En ik wilde eigenlijk al langer gewoon weer kampeerspullen hebben. Zodat áls we willen, de boel achterin de auto kan en hupsakee.
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 00:10 schreef Dagonet het volgende:
Dankzij dit topic heb ik net de hele Bever Zwerfsport gids doorgelopen en dingen uitgezocht die ik wil hebben.
En ik ga niet eens kamperen de komende jaren!
Ja (de Waard) tenten huren op een camping die dan al volledig zijn ingericht.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 22:43 schreef Duderella het volgende:
Iemand zei: waarom huren jullie geen tent?
Verder niet doorgevraagd, maar kun je tenten huren? Of doelde diegene op een tent op een camping huren? Want dat willen we niet.
Ik denk dat tweede, al zijn er vast ook wel tenten te huur. Maar dan kan je er ook net zo goed eentje lenen. Er zijn zat mensen die nog een tentje op zolder hebben liggen die ze niet gebruikenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 22:43 schreef Duderella het volgende:
Iemand zei: waarom huren jullie geen tent?
Verder niet doorgevraagd, maar kun je tenten huren? Of doelde diegene op een tent op een camping huren? Want dat willen we niet.
Die heb je ook in tafellamp, paar keer draaien en gaat makkelijk een hele tijd mee! Dan hoef je dat olielampje ook niet mee te nemen maar zo'n opwindbare stalamp.quote:Op zondag 20 juni 2010 00:06 schreef Dagonet het volgende:
Als zaklamp kan je er ook eentje kiezen zonder batterijen die je een paar keer moet schudden om op te laden.
Ik heb er eentje standaard in de auto liggen, altijd handig en nooit gezoek naar batterijen..
Ok. Zoiets moét ik hebben. Gewoon, voor op m'n kamer, in de saaie uurtjes.quote:Op zondag 20 juni 2010 00:06 schreef Dagonet het volgende:
Als zaklamp kan je er ook eentje kiezen zonder batterijen die je een paar keer moet schudden om op te laden.
Ik heb er eentje standaard in de auto liggen, altijd handig en nooit gezoek naar batterijen..
Je kan wel los huren hoor.quote:Op zondag 20 juni 2010 00:00 schreef Duderella het volgende:
Ah, dan is dat huren echt bedoeld als huren op een camping en dat doen we niet. Dank voor de respons.
quote:Tenten huren bij Karsten tenten
Het is ook mogelijk om tenten te huren bij Karsten Tenten. Zo kunt u op vakantie met een mooie Karsten tent zonder direct over te gaan tot aankoop van de tent. Bij alle tenten wordt standaard een compressor of fles perslucht en compressor- koelbox (220 V.) geleverd.
whehequote:Op zondag 20 juni 2010 09:48 schreef Rewimo het volgende:
En zorg dat je tent groot genoeg is
[ afbeelding ]
Ah, dank!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:22 schreef Rewimo het volgende:
Aldi heeft de komende tijd nog meer handige dingen voor je. O.a. ledlampen, folie, campingstoelen...
jups! Heb je er al zin in?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:32 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ah, dank!
Ik heb bij de LIDL vandaag een omvormer gekocht en een dynamo LED-lamp die je kan opwinden, aan de gewone stroom én aan de autostroomplug kan doen.
Goed gedaan?
Ja!quote:
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:38 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ja!
De meneer gelooft er nog niet zo in en fronst diep bij elke aankoop. Maar het diepe zuchten is reeds achterwege, dus het gaat de goede kant op.
Bestaat dat?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:06 schreef Dagonet het volgende:
Een 12 voltsplitter voor in de auto zodat je koelbox en tomtom tegelijk aan kan zetten!
Dan hejje wat lekkers op de heenweg voor luns en de terugweg kan je vleeswaren en zulks makkelijker meenemen. En toetjes die ze hier niet hebben. En dingen.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:38 schreef Duderella het volgende:
Ja!
De meneer gelooft er nog niet zo in en fronst diep bij elke aankoop. Maar het diepe zuchten is reeds achterwege, dus het gaat de goede kant op.
Kijkshop heeft ze ook. Telefoonwinkels waarschijnlijk ook wel. Maar die laatste zijn vast duurderquote:
Hou je de totale kosten bij?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:38 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ja!
Ehm, nee.quote:
Beter geen bouwzijl, daar zitten weekmakers in en die tasten je tent aan. Plastic zonder weekmakers is beter voor je tent. Verkrijgbaar bij iedere buitensportzaak en vaak ook in verschillende diktes/gewichtquote:
Waarom koken? Gewoon elke dag wokkenquote:Op woensdag 23 juni 2010 22:10 schreef LieLie het volgende:
Wij gaan ook nog even vrijbuiteren binnenkort.
We kunnen gewoon pootjes voor dat gasstel krijgen, dus we kunnen arbo-correct koken in Frankrijk
Er kan ook wel een wok op het gasstelquote:Op woensdag 23 juni 2010 22:15 schreef Renesite het volgende:
[..]
Waarom koken? Gewoon elke dag wokken
Gewoon een gasfles. Die kan je ook netjes kopen bij Weiss (zit aan de stockholmstraat, bij de Ikea - kleinere kampeerwinkel) of Vrijbuiter. Je hebt ze in alle soorten en maten.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:15 schreef Duderella het volgende:
Oh ja, daar wou ik toch nog even op terugkomen, op dat gasstel.
Want ik weet nu echt niet meer wat wijsheid is: Gas? Elektrisch? Benzine?Navulgas? Geen navulgas?
Gas lijkt me handig, omdat ik ook bij de krotenboer om de hoek wil kunnen kamperen midden in de wei. Toch? (Wie wil dat nou niet,every girls dream.)
Wij koken op gas. Gewoon zo'n gasfles mee, kan altijd wel ergens in de buurt worden omgeruild/bijgevuld.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:15 schreef Duderella het volgende:
Oh ja, daar wou ik toch nog even op terugkomen, op dat gasstel.
Want ik weet nu echt niet meer wat wijsheid is: Gas? Elektrisch? Benzine?Navulgas? Geen navulgas?
Gas lijkt me handig, omdat ik ook bij de krotenboer om de hoek wil kunnen kamperen midden in de wei. Toch? (Wie wil dat nou niet, every girls dream.)
Ik vind wokken echt heel erg smerig renesite, op een sporadische uitzondering na. Pasta wil ik! En gebakken eerpels!
Maar wel of niet navul? Daar was ergens discussie over in dit topic. Of je wel overal kon laten bijvullen en zo.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:17 schreef Renesite het volgende:
[..]
Gewoon een gasfles. Die kan je ook netjes kopen bij Weiss (zit aan de stockholmstraat, bij de Ikea - kleinere kampeerwinkel) of Vrijbuiter. Je hebt ze in alle soorten en maten.
Dát zouden ze nou in de TomTom moeten verwerken!quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:17 schreef LieLie het volgende:
[..]
Wij koken op gas. Gewoon zo'n gasfles mee, kan altijd wel ergens in de buurt worden omgeruild/bijgevuld.
Kan.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:18 schreef Duderella het volgende:
[..]
Maar wel of niet navul? Daar was ergens discussie over in dit topic. Of je wel overal kon laten bijvullen en zo.
Nou, zolang je een beetje in de bewoonde wereld blijft (en daar verdenk ik mejuffrouw Mepal-Rosti wel vanquote:Op woensdag 23 juni 2010 22:18 schreef Duderella het volgende:
[..]
Maar wel of niet navul? Daar was ergens discussie over in dit topic. Of je wel overal kon laten bijvullen en zo.
Ah zie, dat komt wel goed.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:19 schreef LieLie het volgende:
[..]
Nou, zolang je een beetje in de bewoonde wereld blijft (en daar verdenk ik mejuffrouw Mepal-Rosti wel van) dan kun je vast wel ergens bijvullen. Wij hadden zelfs een mannetje op de camping in Italie die dat zelf wel even deed
Nou ja, in geval van nood moeten de koelvriescombinatie, de draaitafel en de stofzuigrobot er zo langzamerhand ook op hè?quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:21 schreef Renesite het volgende:
Gewoon navullen voordat je op vakantie gaatJe wilt er in principe toch alleen op koken?
Voordringende stelletjes bij de kassa?quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:23 schreef Renesite het volgende:
En anders koop je op bij de grotere superU of AldiSüd een potje campinggaz indien hij leeg blijkt.
Let wel op de druk koppels
Zo'n grotere groene pot is afdoende hoor.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:23 schreef Duderella het volgende:
[..]
Nou ja, in geval van nood moeten de koelvriescombinatie, de draaitafel en de stofzuigrobot er zo langzamerhand ook op hè?
Neh, koken inderdaad en misschien eens een keer het koelkastje.
Groningse babbaloniëquote:Op woensdag 23 juni 2010 22:24 schreef Duderella het volgende:
[..]
Voordringende stelletjes bij de kassa?
Even checken of-ie wel op een potje past. Zo ja: primaquote:Op woensdag 23 juni 2010 22:27 schreef LieLie het volgende:
Dat gasstel van ons, dat je zelf ook had gezien, is van campingaz, dus die had al zo'n ding geloof ik?
Weet niet! Zal erop letten in elk geval. Dank voor jullie adviezen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:27 schreef LieLie het volgende:
Dat gasstel van ons, dat je zelf ook had gezien, is van campingaz, dus die had al zo'n ding geloof ik?
iets doet me vermoeden dat Dude's telefoon nog nooit van Twitter gehoord heeft, maar pin me er niet op vastquote:Op woensdag 23 juni 2010 22:38 schreef Dagonet het volgende:
Hejje al bedacht of je thee of koffie wil bij het ontbijt en 's avonds?.
En vergeet niet de dataconnecties van je telefoon uit te schakelen zodat je alleen nog maar kan bellen en sms-en. Niet dat je telefoon automatisch het weerbericht gaat updaten of je twitter checkt.
Oh, en die dingetjes die het weer checken en bijvoorbeeld voetbalwedstrijden moeten ook uit toch?quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:38 schreef Dagonet het volgende:
En vergeet niet de dataconnecties van je telefoon uit te schakelen zodat je alleen nog maar kan bellen en sms-en. Niet dat je telefoon automatisch het weerbericht gaat updaten of je twitter checkt.
Ze heeft ook nog een meneer en menerentelefoons zijn vaak glimmender en hebben meer knopjes en dingen. We zijn net eksters.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:40 schreef LieLie het volgende:
[..]
iets doet me vermoeden dat Dude's telefoon nog nooit van Twitter gehoord heeft, maar pin me er niet op vast
Ik heb niet zo'n telefoon die dat kan.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:38 schreef Dagonet het volgende:
De lekkerste koffie is zelf opgieten natuurlijk.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:47 schreef Dagonet het volgende:
Nee sorry, tentjes zijn het voorlopig niet voor mij, ik doe een huisje vanwaaruit je de noordzee in kan spugen. Van heul hoog. Met fornuis.
Je hebt best goede oploskoffie, dat scheelt weer zeulen met percolatoren..
Ah. Zo'n huisje zou ik mijn tentje ook niet uitschoppen! Klinkt goed!quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:47 schreef Dagonet het volgende:
Nee sorry, tentjes zijn het voorlopig niet voor mij, ik doe een huisje vanwaaruit je de noordzee in kan spugen. Van heul hoog. Met fornuis.
Je hebt best goede oploskoffie, dat scheelt weer zeulen met percolatoren..
Campings is tegenwoordig een waterkokertje en dan een zakkie in je koffie en dan oproerenquote:Op woensdag 23 juni 2010 22:50 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ah. Zo'n huisje zou ik mijn tentje ook niet uitschoppen! Klinkt goed!
Ik zet gewoon koffie met een filter en dan gewoon opschenken. Dat vind ik echt campings
Nietes! Zelf opschenken is veel lekkerder.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:51 schreef Renesite het volgende:
[..]
Campings is tegenwoordig een waterkokertje en dan een zakkie in je koffie en dan oproeren!
Of Senseo.
Dat dus!quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:50 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ah. Zo'n huisje zou ik mijn tentje ook niet uitschoppen! Klinkt goed!
Ik zet gewoon koffie met een filter en dan gewoon opschenken. Dat vind ik echt campings
Vier dagen in een ouwe thermoskan is nog lekkerder dan senseo.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:52 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nietes! Zelf opschenken is veel lekkerder.
Lol, weer opgewarmd in een pannetje?quote:Op woensdag 23 juni 2010 23:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Vier dagen in een ouwe thermoskan is nog lekkerder dan senseo.
En terecht, oploskoffie is te smerig voor woorden. Gewoon een pak DE mee, want die buitenlanders kunnen geen koffie maken.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:50 schreef Duderella het volgende:
Neem je ook je eigen aardappels mee?quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:15 schreef Misstique het volgende:
[..]
En terecht, oploskoffie is te smerig voor woorden. Gewoon een pak DE mee, want die buitenlanders kunnen geen koffie maken.
Gedaan.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:20 schreef Rewimo het volgende:
Kijk van tevoren wel even of je losse koffiefilterhouder op je thermoskan past
Wij wel en niet eens omdat we ook van plan zijn om ze daadwerkelijk te gebruiken maar omdat we de extra ballast nodig hebben in de caravan. We zijn zo gewend aan lichtgewicht kamperen in de jaren dat we met de tent op vakantie gingen dat we de caravan gewoon niet genoeg beladen krijgen.quote:
Bij de vrijbuiter zijn opvouwbare!quote:
Oproltafeltjes?quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:28 schreef MinderMutsig het volgende:
Oh Dude, heb je al een tafel?
Bij de Welkoop hebben ze deze week van die handige oproltafeltjes in de aanbieding voor ¤19,95. Die zijn echt retehandig en nemen opgerold weinig ruimte in dus makkelijk mee te nemen.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:28 schreef MinderMutsig het volgende:
Oh Dude, heb je al een tafel?
Bij de Welkoop hebben ze deze week van die handige oproltafeltjes in de aanbieding voor ¤19,95. Die zijn echt retehandig en nemen opgerold weinig ruimte in dus makkelijk mee te nemen.
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 13:04 schreef Renesite het volgende:
http://www.kampeerwinkel.(...)ltafel%20X-poot.html
Ook ideaal, rol je op en vervolgens heb je een klein zakje/tafeltje
O die had ik wel gezien en mentaal genoteerd als 'gewoon' klaptafeltje. Wat ons wellicht ook prima is hoor. Volgens mij zag ik bij de Vrijbuiter simpele tafeltjes voor 25 piek of zo.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:35 schreef Renesite het volgende:
[..]
[..]
Maar daar werd niet op gereageerd.
Zelf vind ik het ideaal
Nadeel daarvan, die tafels zijn zo groot om te vervoeren. Behalve wanneer je een stationwagen hebt, of een kar. Je moet namelijk ook pratisch omgaan met je ruimtequote:Op donderdag 24 juni 2010 15:48 schreef Duderella het volgende:
[..]
O die had ik wel gezien en mentaal genoteerd als 'gewoon' klaptafeltje. Wat ons wellicht ook prima is hoor. Volgens mij zag ik bij de Vrijbuiter simpele tafeltjes voor 25 piek of zo.
Roze kleedje eroverheen en klaar.
Zo een maar dan de kleinere vierkante versie.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:35 schreef Renesite het volgende:
[..]
[..]
Maar daar werd niet op gereageerd.
Zelf vind ik het ideaal
De sokken en het ondergoed aan dat knijpermolentje wat ik in je eerste topic heb gepost, en ik spande achter de tent tussen 2 bomen een waslijntje (gewoon van plastic, roze zo u wilt)quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:27 schreef Duderella het volgende:
Volgens mij is Yathzee hartstikke verboden op veel campings.
* Klongeklongeklong... Yathzee! *
Maar we nemen wel spellen mee natuurlijk. Arty is fevent bordspellenspeler. Kan zo maar dat we straks níks hebben, maar wel een tent en 150 bordspellen achter in de auto.
Mensen, wassen. Ik ga natuurlijk niet voor twee weken aan kledingmeuk meenemen (heb ik niet eens), dus ik zal aan de was moeten. In een emmertje en dan aan een scheerlijntje? Of is dit ook alweer een verouderd beeld van mij?
Oh ja, zo'n molentje!quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:59 schreef Bluezz het volgende:
[..]
De sokken en het ondergoed aan dat knijpermolentje wat ik in je eerste topic heb gepost, en ik spande achter de tent tussen 2 bomen een waslijntje (gewoon van plastic, roze zo u wilt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |