Oooooh zienquote:Op maandag 14 juni 2010 23:13 schreef DeBassist het volgende:
is het toegestaan om zelfgemaakte basfilmpjes te laten zien ?
Boss ME50B kopen?quote:Op maandag 14 juni 2010 23:13 schreef DeBassist het volgende:
is het toegestaan om zelfgemaakte basfilmpjes te laten zien ?
ben van plan een Zoom Q3 te kopen en wat dingen te gaan opnemen
ik weet het, ergste typo tot nu toequote:Op maandag 14 juni 2010 23:14 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Oooooh zien. Nou, als je het 'alle leeftijden' houdt wel
.
dan kan je niet met beeld opnemen lijkt mequote:
exclusief cameraquote:Op maandag 14 juni 2010 23:23 schreef DeBassist het volgende:
[..]
dan kan je niet met beeld opnemen lijkt me
goed planquote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:02 schreef Brammie1 het volgende:
heb 3 weken niet kunnen spelen door RSI, nu mag het eindelijk weerik ben het nog niet verleerd!
Binnenkort ook echt een nieuwe versterkercombo aanschaffen
godver hij staat naast mn pcquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:50 schreef Brammie1 het volgende:
Heb allerlei verhalen gehoord over Behringercombo's die spontaan vlamvatten enzo
mwah het is ook niet verkeerd maar er zit voor mijn gevoel niet echte diepte in het geluidquote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:19 schreef Sjoegerd het volgende:
Mijn Behringer doet t al 2 jaar prima.. Vind mijne ook nog niet eens zo heel verkeerd klinken.
Denk dat het ook wel per type verschilt. Ik kan er iig een ronkend geluid uit krijgenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:20 schreef DeBassist het volgende:
[..]
mwah het is ook niet verkeerd maar er zit voor mijn gevoel niet echte diepte in het geluid
ah ja maar dat is ook wel een verschil hequote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:22 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Denk dat het ook wel per type verschilt. Ik kan er iig een ronkend geluid uit krijgen. Mijne is een BX600 trouwens.
Zeker verschil jaquote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:02 schreef DeBassist het volgende:
[..]
ah ja maar dat is ook wel een verschil he![]()
Bt108
[ afbeelding ]
BX600
[ afbeelding ]
opschepperquote:
de bouwkwaliteit is idd niet erg geweldig volgensmijquote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:27 schreef Brammie1 het volgende:
Die Behringers geven wel heel veel Watt's voor weinig geld, dat maakt mij altijd een beetje achterdochtig.
alleen die ashdown cabinet is ook niet verkeerdquote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:05 schreef KaMo het volgende:
de helft is voor mijn gitaar
Ik had gewoon zin in stapelen
Klopt, sterker nog, met die andere erbij is het minder goedquote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:07 schreef DeBassist het volgende:
[..]
alleen die ashdown cabinet is ook niet verkeerd
Boss Me50B, lost deze problemen voor je op!quote:
topverkoperquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:33 schreef KaMo het volgende:
[..]
Boss Me50B, lost deze problemen voor je op!
Ja, hij heeft Sound hold. Je speelt een noot, die onthoud hij, dan kan je daaroverheen improviseren!quote:
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:45 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ja, hij heeft Sound hold. Je speelt een noot, die onthoud hij, dan kan je daaroverheen improviseren!
En delay! Dan speel je een noot, met oneindige delay! Kan je gewoon, terwijl je bast, iets anders doen!
wat is je budget ?quote:Op woensdag 16 juni 2010 23:23 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik weet nog steeds niet welke bas ik wil kopen...
Gratsquote:Op donderdag 17 juni 2010 18:27 schreef DeBassist het volgende:
WOOHOOOOOO
ben geslaagd dus dat betekent genoeg geld om die Zoom Q3 te kopen![]()
![]()
Toffe dingen, alleen jammer dat hij niet 16:9 kan filmen... Of HD Anders had ik er ws al lang een gehadquote:Op donderdag 17 juni 2010 18:27 schreef DeBassist het volgende:
WOOHOOOOOO
ben geslaagd dus dat betekent genoeg geld om die Zoom Q3 te kopen![]()
![]()
hmm het is wel genoeg voor youtube filmpjes maken tochquote:Op donderdag 17 juni 2010 18:48 schreef KaMo het volgende:
[..]
Toffe dingen, alleen jammer dat hij niet 16:9 kan filmen... Of HD Anders had ik er ws al lang een gehad
dankjequote:
Dat ligt niet aan het feit dat ze roundwound zijn. Misschien moet je hem opnieuw afstellen. Ben je ook van dikte veranderd?quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:58 schreef DeBassist het volgende:
even een vraagje![]()
moet je roundwounds strings anders op je gitaar plaatsen ofzo ? (DR-High Beams)
Als ik de snaren erop span is de 1e tot de 10e fret helemaal dood
mn vorige set was ook medium, dus daar zal het niet aan liggenquote:Op woensdag 23 juni 2010 14:26 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan het feit dat ze roundwound zijn. Misschien moet je hem opnieuw afstellen. Ben je ook van dikte veranderd?
Ben er juist gek opquote:Op donderdag 24 juni 2010 18:55 schreef DeBassist het volgende:
probleem opgelost![]()
pff ik haat dat nieuwe-snaren geluid, het is net of je op rubberen banden zit te spelen en het klinkt gewoon als puur ijzer
mja het speelt niet soepel vind ik. mn vingers blijven bijna stekenquote:Op donderdag 24 juni 2010 20:30 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ben er juist gek opnet piano
vooral met doorlopende neck b.v. rickenbacker
Ja de bespeelbaarheid is idd anders speel je met je vingers of met plectrum?quote:Op donderdag 24 juni 2010 20:47 schreef DeBassist het volgende:
[..]
mja het speelt niet soepel vind ik. mn vingers blijven bijna steken
maar misschien verschilt dat wel per soort snaar
meestal vingersquote:Op donderdag 24 juni 2010 20:51 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ja de bespeelbaarheid is idd anders speel je met je vingers of met plectrum?
Hoe heb je het opgelost?quote:Op donderdag 24 juni 2010 18:55 schreef DeBassist het volgende:
probleem opgelost![]()
pff ik haat dat nieuwe-snaren geluid, het is net of je op rubberen banden zit te spelen en het klinkt gewoon als puur ijzer
hals stond niet helemaal goed afgesteld voor die snaren dus ik heb m bij laten stellenquote:Op donderdag 24 juni 2010 21:53 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hoe heb je het opgelost?
Heerlijk juist, dat trebleïge.
Dat die niet voor bas isquote:Op donderdag 24 juni 2010 22:42 schreef Daantke het volgende:
Wat is het verschil met een gewone ME50 dan? (@Kasperrr)
Bass ME50B heeft meer basgerelateerde effecten, zoals compressors, bassdriver, octaver, boosters etcquote:Op donderdag 24 juni 2010 22:42 schreef Daantke het volgende:
Wat is het verschil met een gewone ME50 dan? (@Kasperrr)
Hoezo effect? Dat basgeluid zit hem volgens mij veel meer in de EQ'ing en de productie dan ff een effectje aan en dan heb je het.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:22 schreef belsen het volgende:
Hebben jullie nog goede ideeën voor pedaaltjes. Ik speel nu altijd clean en wil eigenlijk wel een mooi pedaaltje, dat het geluid een beetje soulvoller maakt. Wat voor pedaaltje kun je nu bijvoorbeeld het volgende effect meehalen?
Welke pedaaltjes gebruiken jullie?
Ja denk ik ook vaak, maar onlangs zag ik bij toeval Valerius (een erg mooi basgeluid, moet ik zeggen) en die had toch ook een paar pedaaltjes liggen.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:36 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hoezo effect? Dat basgeluid zit hem volgens mij veel meer in de EQ'ing en de productie dan ff een effectje aan en dan heb je het.
Als ik hoor 'soulful' dan denk ik aan James Jamerson. Ik denk dat je dan vooral een beetje mid en een berg hoog uit je geluid moet draaien en wellicht ook je tone pot een stukje dicht en dan krijg je dat motown thumpinggeluid.
Maar in die video heb je gewoon een clean, rond, bassig geluid.
Ik heb nog een Zoom B2, maar ik gebruik eigenlijk geen pedalen meer. Ik heb wel een effectenunit in mijn rack zitten, maar daar gebruik ik alleen phaser (maar die van TC lijkt meer op een smerige flanger) en chorus van.
Veel effecten past niet erg bij de soort muziek die ik speel, dus vandaar. Mijn basgeluid maak ik door een compressor hard mijn preamp in te laten sturen. Buisje gaat dan lekker ratelen. Ik haal er ook wat bas uit, gooi mid op vol en ook best veel hoog. Krijg je een soort Entwistle/Geddy geluid. Maar op de compressor na is dat vooral hoe je de EQ instelt en geen effect
.
In pedaaltjes kan ook EQ zitten, of een heel subtiel randje fuzz, en uiteraard een tunerquote:Op zondag 27 juni 2010 12:47 schreef belsen het volgende:
[..]
Ja denk ik ook vaak, maar onlangs zag ik bij toeval Valerius (een erg mooi basgeluid, moet ik zeggen) en die had toch ook een paar pedaaltjes liggen.
Dat wil niet zeggen dat hij/zij (ken dat hele Valerius niet, op de componist na) te allen tijde alles aan heeft. Dan moet je wel weten wat die persoon voor meuk heeft liggen. Wat KaMo ook zei.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:47 schreef belsen het volgende:
[..]
Ja denk ik ook vaak, maar onlangs zag ik bij toeval Valerius (een erg mooi basgeluid, moet ik zeggen) en die had toch ook een paar pedaaltjes liggen.
Valerius is zeer foute pop, maar wat ze deden stond wel.quote:Op zondag 27 juni 2010 23:10 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat hij/zij (ken dat hele Valerius niet, op de componist na) te allen tijde alles aan heeft. Dan moet je wel weten wat die persoon voor meuk heeft liggen. Wat KaMo ook zei.
Gewoon typisch het geluid van een Jazzbas met wat EQ van de versterkerquote:Op maandag 28 juni 2010 07:32 schreef belsen het volgende:
[..]
Valerius is zeer foute pop, maar wat ze deden stond wel.
Ja, ik weet ook niet wat er inderdaad allemaal aanstond. Ik had ook beter even goed kunnen kijken wat er voor zijn neus lag.
Een goede versterker doet natuurlijk ook wonderen.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:31 schreef Witchfynder het volgende:
Zo, vandaag ontvangen:
Gotoh 201
Fender pots + output
Fender stringtree
Seymour Duncan Quarter Pounder
Allemaal voor mijn Precision projectje. Heb mogelijk ook al een body (in een donorbasje) op het oog
.
Cool spul, succes ermee iigquote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:31 schreef Witchfynder het volgende:
Zo, vandaag ontvangen:
Gotoh 201
Fender pots + output
Fender stringtree
Seymour Duncan Quarter Pounder
Allemaal voor mijn Precision projectje. Heb mogelijk ook al een body (in een donorbasje) op het oog
.
Of ditquote:Op woensdag 30 juni 2010 01:21 schreef J0ttem het volgende:
Heb sinds kort zo'n dingetje:
[ afbeelding ]
Klinkt wel leuk, vooral voor bij 't slappen (waar ik nu eindelijk een beetje beter in begin te worden)
Shit manquote:
heeeeel veel oefenenquote:
Waarschijnlijk doe ik gewoon de techniek helemaal fout. En in het genre wat ik speel komt het ook niet terugquote:
quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:20 schreef Brammie1 het volgende:
Afgelopen zondag eerste mini optredentje gehad met m'n band, voor wat familieleden. Was vet leuk
ach een extra techniek leren is nooit verkeerdquote:Op woensdag 30 juni 2010 19:01 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Waarschijnlijk doe ik gewoon de techniek helemaal fout. En in het genre wat ik speel komt het ook niet terug
We zijn bezig om in de stijl als Amon Amarth te spelen. Kan beter leren gruntenquote:Op woensdag 30 juni 2010 22:49 schreef DeBassist het volgende:
[..]
ach een extra techniek leren is nooit verkeerd
melodic death metal, awesomequote:Op woensdag 30 juni 2010 22:50 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
We zijn bezig om in de stijl als Amon Amarth te spelen. Kan beter leren grunten
Tja het idee begon met folk metal.. Maar om dat goed te doen met alleen gitaren, bas en drum is vrij lastig. Zijn eerst bezig om beetje in te komen met deze groep en dat lukte al aardig. Alleen al tijdje niet samen gespeeld dus moeten we gauw weer doenquote:Op woensdag 30 juni 2010 22:57 schreef DeBassist het volgende:
[..]
melodic death metal, awesome
naja met gewoon heeel strak spelen kom je er wel
hmm, naja als je Folk metal wil maken is het dan niet handig om een violist te zoekenquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:07 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Tja het idee begon met folk metal.. Maar om dat goed te doen met alleen gitaren, bas en drum is vrij lastig. Zijn eerst bezig om beetje in te komen met deze groep en dat lukte al aardig. Alleen al tijdje niet samen gespeeld dus moeten we gauw weer doen
T is een vriendenprojectje en dat willen we graag zo houdenquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:10 schreef DeBassist het volgende:
[..]
hmm, naja als je Folk metal wil maken is het dan niet handig om een violist te zoeken?
absoluutquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:11 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
T is een vriendenprojectje en dat willen we graag zo houden. Aangezien we niemand kennen die viool speelt
.. Daarentegen is Amon Amarth ook briljant gaaf
Nu maar hopen dat het een beetje lukt allemaalquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:20 schreef DeBassist het volgende:
[..]
absoluut![]()
maar dan is het geen folkmetal meer natuurlijkmaar cmon death metal is niks mis mee
Heb je een zebra aangereden?quote:
Dan nogquote:
Bonte verzameling van versterkers en gitarenquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:47 schreef KaMo het volgende:
Wat is een allegaartje?
Het is ook zo weer te verwijderen hoor
Ik heb ook momenteel nog het geld er niet voor over. Of er moet een Ampeg VR top voor een paar tientjes te krijgen zijnquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:50 schreef KaMo het volgende:
Haha, moet kunnen toch
Ik speel ook met halfstack, en de gitarist op een starterssetje (in rep ruimte iig)
Waarom? Een violist is geen voorwaarde om folk metal te spelen. Net zo min als grunten of rondhuppelen in bart smitpakjes met schoensmeer op je smoelquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:10 schreef DeBassist het volgende:
[..]
hmm, naja als je Folk metal wil maken is het dan niet handig om een violist te zoeken?
het is ook geen voorwaarde, maar ik vindt het persoonlijk altijd lekker klinken bij Folkmetalquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Waarom? Een violist is geen voorwaarde om folk metal te spelen. Net zo min als grunten of rondhuppelen in bart smitpakjes met schoensmeer op je smoel.
Dat werd mij in de winkel ook aangeraden, EQ-pedaaltje...quote:Op maandag 28 juni 2010 07:49 schreef KaMo het volgende:
[..]
Gewoon typisch het geluid van een Jazzbas met wat EQ van de versterker
Zwart en wit zijn toch geen kleuren?quote:Op woensdag 7 juli 2010 19:43 schreef KaMo het volgende:
Mwa, is gewoon in de kleuren van de logo van mijn band
Wat een aparte combinatie van bandsquote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:36 schreef Under_Score het volgende:
nog bassisten in de omg. enschede die een band zoeken? wij zoeken nog mensen die wel van een potje metal/hard rock houden. we spelen OA AC/DC, Manowar, Aerosmith en Metallica.
een relaxte houding is een Pré
[edit]
liefst in de leeftijd 22 tot 27.
ja, lekker all-round tot we eigen materiaal gaan spelen. gewoon wat pittige nummers waar je een beetje voor moet oefenen. we spelen ook nog wat maiden erbijquote:Op zaterdag 10 juli 2010 10:23 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wat een aparte combinatie van bands.
Hmm... Hoe los je dan zoiets op... Clean boost is niet echt een optie denk ik... Ik gebruik mijn preamp als compressor, je zou distortion krijgen...quote:Op zaterdag 10 juli 2010 10:22 schreef Witchfynder het volgende:
Met flanger kan je geluid zelfs minder goed hoorbaar zijn. Op zich is het idee helemaal niet slecht, maar je moet het wel goed afstellen en dat weet je pas wanneer je het probeert.
Vintage Modified? Heb je op een niet omgebouwde bespeeld en bevalt het? Blijf ze namelijk gaaf vinden qua uiterlijk in die kleurstellingquote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:57 schreef KaMo het volgende:
Woei
Nieuwe bas erbij!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alleen jammer dat hij niet hier is, maar in Gouda, bij degene die mijn bas gaat bouwen, deze body gaat namelijk de basis daarvan zijn! (icm de hals op de laatste foto)
Nog mensen interesse in de brug/electronica/slagplaat?
Ja mijn beste vriend heeft er een!quote:Op woensdag 14 juli 2010 00:44 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vintage Modified? Heb je op een niet omgebouwde bespeeld en bevalt het? Blijf ze namelijk gaaf vinden qua uiterlijk in die kleurstelling
Ik heb er weinig aan, dus ik kan het niet gebruikenquote:Op woensdag 14 juli 2010 00:56 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ja mijn beste vriend heeft er een!
Inderdaad een VM, als je ze goed afsteld zijn ze echt heel goed![]()
En mooi![]()
Maar naast de hals gaat hier nog zo'n 500 euro in gepompt wordenIk ga echt alleen maar de body en schroeven gebruiken
Dus, iemand elementen/slagplaat/brug kopen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet
quote:Op woensdag 14 juli 2010 00:59 schreef KaMo het volgende:
Ja.Qua comfort kan het stukken beter ja, en zo zwaar.. Maar ronkt zelfs lekker met mijn Behringer versterkerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt... En de looks natuurlijk
Doe m nooit meer weg
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
Internetwinkels?quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:24 schreef grimelda het volgende:
hey, iemand hier die weet van een winkel in NL waar je een goed setje 5sn MM nordstrand pu's kan kopen? kan geen andere tent naast De Gier vinden, maar die zijn zwaar overpriced..
Olympic geloof ikquote:Op woensdag 14 juli 2010 21:02 schreef tony_clifton- het volgende:
Moest je er niet aan gedacht hebben - vergeet niet te checken wat een witte PG doet op die bas - wit op wit is echt win naar mijn bescheiden mening.
Is het trouwens oly of arctic white?
Ik ben begonnen met een Ibanez GSR 200 basgitaar en een Ibanez SW65. In totaal was ik destijds geloof ik rond de ¤ 500,00 kwijt. Tegenwoordig zijn volgens mij alle GSR-bassen actief i.p.v. passief.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 18:55 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik zou een Squier apart kopen omdat de ampjes van zo'n pakketten het geld niet waard zijn. Dan speel je beter zonder.
De beste die ik ooit gehoord heb (qua beginners) is een Line 6 110. Doet een redelijk overtuigende SVT in pocketformaat.
De hele set voor E. 279,- Er komt dan een 15 watt versterkertje bij, waar je voldoende aan hebt om thuis mee te oefenen. Je moet natuurlijk niet denken dat je daar ook mee kunt oefenen in een band.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:46 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik weet niet voor hoeveel zo'n squier packs gaan, maar voor 500 heb je al véél meer kwaliteit dan voor 250 of 300 ofzo
Daarom dat ik zeg van voor die 250 of 300 heb je al een redelijke basgitaar als je bezuinigt op een versterker die naar mijn mening waardeloos is dan.
Als je eigen oefenruimte hebt moet je ook zelf de versterker regelenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:47 schreef belsen het volgende:
[..]
De hele set voor E. 279,- Er komt dan een 15 watt versterkertje bij, waar je voldoende aan hebt om thuis mee te oefenen. Je moet natuurlijk niet denken dat je daar ook mee kunt oefenen in een band.
Maar goed, er zijn hier in de omgeving en in de oefenruimtes echte versterkers genoeg.
Maar een piano/synth/orgel kan een bassist vervangen als er gewoon 'low end' moet zijn, 't is niet dat ze geen laag hadden ofzo...quote:
Elke gitaarbouwer/reperateur moet dat kunnen, dat is namelijk precies hetzelfde als bij een gitaarquote:Op woensdag 28 juli 2010 00:14 schreef Asphias het volgende:
weet iemand hier toevallig goeie reparateurs voor basgitaren in utrecht? durf niet teveel zelf te gaan klussen voordat ik het nog erger maak, en mijn pickup balancer(switchen tussen beide pickups) is naar de klote, dus dat wordt de hele basgitaar open maken om te repareren.
ik heb tot nu toe al een mailtje gestuurd naar eene rob's gitaarreparatieshop om te vragen of hij ook basgitaren repareert, en ik heb uitgevonden dat staffhorst basgitaren repareert, maar heb al een paar negatieve verhalen over staffhorst gehoord dus ik vertrouw ze voor geen meter.
enig idee waar ik verder nog kan kijken? hoeft niet per see utrecht zelf te zijn, maar groningen of limburg is toch wat ver![]()
merci als iemand hulp bied!
Ook leuk, een contrabas sax:quote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:51 schreef Laurens-Alex het volgende:
Ja, klopt natuurlijk. Bij studio-opnames gebruikten ze soms wel een bassist.
Maar klinkt toch vet, een orgelbas.
Ashdownquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:24 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ook leuk, een contrabas sax:
Anyway, ga binnenkort ook m'n eerste basgitaar aanschaffen. Ga denk ik wel beginnen met een tweede hands.
Iemand nog tips voor een budget bascombo? Zoek iets wat alleen bedoeld is voor oefenen.
Gaaf.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:53 schreef KaMo het volgende:
Owja, het element/elektronica/slagplaat is ookal gekocht,
foto van de vorige eigenaar:
[ afbeelding ]
Grappig jaquote:
Bedankt, ik zal eens naar die after eight kijken. Denk dat m'n buren die perfect ten idd niet gaan waarderenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 14:50 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Ashdown![]()
http://www.speurders.nl/o(...)t_by=prijs&q=ashdown
Ik weet niet hoe hard je wil gaan en waar je oefent, maar ik heb een Ashdown Perfect Ten en dat ding kan echt hard. Ik gebruik hem alleen thuis en als ik hem wat harder zet denk ik al snel dat het iets te veel is voor in huis, als je je buren te vriend wil houdenDat geldt niet als je in een vrijstaand huis woont natuurlijk.
![]()
Maar voor in huis is de After Eight ook voldoende denk ik.
[..]
Gaaf.
Perfect Ten gaat niet heel veel harder, zowel, je hebt altijd nog een volumeknopquote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:21 schreef kipknots het volgende:
[..]
Bedankt, ik zal eens naar die after eight kijken. Denk dat m'n buren die perfect ten idd niet gaan waarderen
Nais. Wat is dat, een volumeknop?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:38 schreef KaMo het volgende:
[..]
Perfect Ten gaat niet heel veel harder, zowel, je hebt altijd nog een volumeknop
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:45 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Nais. Wat is dat, een volumeknop?
Das toch dat ding dat je altijd volledig naar rechts mote draaien?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:45 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Nais. Wat is dat, een volumeknop?
Wel enkel bruikbaar voor één liedje bij ons, en voor het te onpas laten horen van By The Way.quote:
Moet je de lage C is proberenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:38 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Wel enkel bruikbaar voor één liedje bij ons, en voor het te onpas laten horen van By The Way.
Ben wel blij dat ik een goeie tuner heb waardoor ik op 10 seconden perfect kan omstemmen. Maar idd, de lage D knalt wel heel erg doomy uit zo'n basgitaar. Love it.
Eens gedaan om No One Knows te proberen - ging niet zonder marginaal dikke snaren op te leggen, wat ik dus niet van plan ben.quote:
Hebben 20 eigen nummers ongeveer, waarvan 19 in normale tuning. En ik ga niet knoeien aangezien onze gitarist zo'n type is dat gestudeerd heeft en solos maakt uit enkel en alleen akkoordenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:42 schreef Witchfynder het volgende:
Je moet ook niet gewoon in E spelen, maar buitengewoon.
Haha, moet je gewoon de actie wat hoger zettenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:48 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Eens gedaan om No One Knows te proberen - ging niet zonder marginaal dikke snaren op te leggen, wat ik dus niet van plan ben.
En dan kom je al serieus in de gevarenzone om je versterker kapot te spelen dus needankje. Mits een geschikte bas en via de preamp/DI naar een dikke PA, graag bitte
.
Mwa, wel handig, maar gewoon stemmen is ook makkelijk/beter voor je gehoor/en goedkoperquote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:57 schreef J0ttem het volgende:
Drop D ftw
Ik heb op mijn 2 bassen van die Hipshot D-tuners, echt ideaal als je veel afwisselt
[ afbeelding ]
Het mooie van dropped D is dat je al die andere nummers ook kan spelen, alleen moet je dan alles opschuivenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:38 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Wel enkel bruikbaar voor één liedje bij ons, en voor het te onpas laten horen van By The Way.
Ben wel blij dat ik een goeie tuner heb waardoor ik op 10 seconden perfect kan omstemmen. Maar idd, de lage D knalt wel heel erg doomy uit zo'n basgitaar. Love it.
Mja... lees regelmatig dingen van 'die speakers kunnen de lage B niet aan' etc, dus vandaar. In ieder geval, ik speel op een 500 watt versterker door 2 300 watt 112s, en uiteindelijk is die 600 watt de thermische limiet (waarop de voice coil smelt), maar kan je ze nog steeds beschadigen door de cones te grote bewegingen te laten maken (door bv. veel te veel lage tonen in je geluid te gebruiken). Hoe lager de noot hoe trager de speaker moet bewegen en hoe groter de bewegingen moeten zijn om volume te creeëren... Op een specsheet is dit de Xmax-waarde.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:56 schreef KaMo het volgende:
[..]
Haha, moet je gewoon de actie wat hoger zetten
En, kan je versterker dat niet aan? 5 snarige bas is lager
Mijn ashdown moet het wel aankunnen, die heeft zelfs een subharmonics ingebouwd (soort van octaver)quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:18 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Mja... lees regelmatig dingen van 'die speakers kunnen de lage B niet aan' etc, dus vandaar. In ieder geval, ik speel op een 500 watt versterker door 2 300 watt 112s, en uiteindelijk is die 600 watt de thermische limiet (waarop de voice coil smelt), maar kan je ze nog steeds beschadigen door de cones te grote bewegingen te laten maken (door bv. veel te veel lage tonen in je geluid te gebruiken). Hoe lager de noot hoe trager de speaker moet bewegen en hoe groter de bewegingen moeten zijn om volume te creeëren... Op een specsheet is dit de Xmax-waarde.
Anyway, wil niet te exotisch gaan doen. Het enige dat ik graag zou willen gebruiken is een zachte distortion, eventueel een fuzz (beiden in een cleanblend loop), en misschien een chorus om iets Incubus achtigs te krijgen. Denk Drive, de Red Rocks versie.
Wat, arpeggi? Ik snap gewoon niet waarom sommige bassisten alleen maar lager en lager willen terwijl ze nog een stel snaren en een heel hoop frets hebben die ze nooit aanrakenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:50 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Hebben 20 eigen nummers ongeveer, waarvan 19 in normale tuning. En ik ga niet knoeien aangezien onze gitarist zo'n type is dat gestudeerd heeft en solos maakt uit enkel en alleen akkoorden
Klinkt primaquote:Op maandag 9 augustus 2010 12:26 schreef Braddie het volgende:
Mijn allereerste youtube filmpje op een Bas gitaar van Hartke!.
Ben het baslijntje pas sinds 1 weekje weer aan het oefenen en dat ongeveer 15-20 minuten per dag!.
Wees lief!
Ik kan nu amper bassen omdat mijn rechterpols helemaal de klote is, althans zo voelt het. Binnenkort maar eens naar de huisarts. Offerte aanvragen voor een nieuwequote:Op maandag 9 augustus 2010 15:24 schreef kwaakbaak het volgende:
Klopt, ook je pink gebruiken. En 'brede' handen creëren. Ik heb een duim en een pink die 'knakken', ik kan er wel een foto van maken om duidelijk te maken wat ik bedoel. Als een versnellingspook knikken ze. Vooral erg vervelend bij baslijnen waarbij je je volledige hand moet gebruiken.
Boterheadquote:
Mijn Thunderbird met de Behringer en een overdrive klinkt ook niet heel slechtquote:Op maandag 9 augustus 2010 23:56 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Boterhead![]()
![]()
![]()
![]()
Rickenbacker + overstuurde Marshall is VET!!![]()
Mijn BaCH met guitarrig distortion ook hoor!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 00:45 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Mijn Thunderbird met de Behringer en een overdrive klinkt ook niet heel slecht
Goed spul hoorquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:36 schreef kipknots het volgende:
Kan waarschijnlijk zaterdag m'n eerste bas + versterker oppikken. Yamaha BB414 met peavey max 158. Vrijdag ook m'n eerste les, heb er al flink zin in.
succesquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:36 schreef kipknots het volgende:
Kan waarschijnlijk zaterdag m'n eerste bas + versterker oppikken. Yamaha BB414 met peavey max 158. Vrijdag ook m'n eerste les, heb er al flink zin in.
marktplaatsquote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:47 schreef Andyy het volgende:
Weet iemand waar ik meer succes heb met het verkopen van mijn gitaren?
[TK]Basgitaren (ESP LTD, Samick) en versterkers
Bedankt. Dat lijstje is alleen in geen jaren geupdate, smaak is nog wat breder gewordenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:30 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Grats, veel plezier ermee
Goede muzieksmaak btw
Ik moet bij de basis beginnen, speel geen andere instrumenten. Dus all techniek moet ik me nog aanleren.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:55 schreef Sautor het volgende:
Dat lukt je wel binnen een paar uur hoor
...en heb vandaag een Musicman Stingray sub4 aanbetaald:quote:
Jeuzes, dat ziet er nog beter uit!quote:Op woensdag 1 september 2010 21:48 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
...en heb vandaag een Musicman Stingray sub4 aanbetaald:
[ afbeelding ]
Adieu lieve Squier Jazzbass, het waren mooie weken.
Nu niet meer.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:49 schreef KaMo het volgende:
[..]
Jeuzes, dat ziet er nog beter uit!
Geld over ofzo?
Prachtige dingquote:Op woensdag 1 september 2010 21:48 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
...en heb vandaag een Musicman Stingray sub4 aanbetaald:
[ afbeelding ]
Adieu lieve Squier Jazzbass, het waren mooie weken.
Ja, maar dan wordt ik 'dissonant offensief' binnen een kwartier.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:15 schreef Witchfynder het volgende:
Daarom moet je 'progressive freestyle jazz' gaan spelen en dan heel snel. Dan valt het niet op dat je ernaast zit, want dan is het 'dissonant progressief'.
mijn buren vinden het primaquote:Op maandag 6 september 2010 10:53 schreef pipojansen het volgende:
Geweldig instrument.
Het is alleen zo jammer dat je buren een grafhekel aan je krijgen door het gedreun.
Mijn buren staan voor een poep en een losse E-toon al voor de deur te klagen over dat hun neppe picasso aan de muur zit te shaken. Dan denk ik tja vind je het gek, nu heeft dat schilderij eindelijk de kans om eens flink te shaken. Op die shit die jij draait valt gewoon niet op te shaken.quote:
dat is wel waardeloos jaquote:Op maandag 6 september 2010 11:09 schreef pipojansen het volgende:
[..]
Mijn buren staan voor een poep en een losse E-toon al voor de deur te klagen over dat hun neppe picasso aan de muur zit te shaken. Dan denk ik tja vind je het gek, nu heeft dat schilderij eindelijk de kans om eens flink te shaken. Op die shit die jij draait valt gewoon niet op te shaken.
Die man moeten ze bij het leger stoppen ofzo, heeft bizarre gevoelige oren. imagine that, alles is van beton. Als ik boven speel hoor je beneden vrijwel niks.
Dan mag je zeker niet klagen.quote:Op maandag 6 september 2010 11:11 schreef DeBassist het volgende:
[..]
dat is wel waardeloos ja
ach ik mag voluit spelen met het raam open en ook nog s hard muziek draaien, dus ik mag echt niet klagen
Had ik maar zulke burenquote:Op maandag 6 september 2010 11:17 schreef Sjoegerd het volgende:
Buren hebben nog nooit geklaagd hier, speel vaak genoeg met het raam open. Heb m ook niet gruwelijk hard staan. De buurman heeft wel een keer tegen mijn ouders gezegd dat hij het niet erg vind, als ik maar een lekker potje stevige muziek speel
...anders vertel je hem toch dat verhaal van die buurman die altijd last van burenmuziek had en daarom maar een (goede) hoofdtelefoon voor hen kocht?quote:Op maandag 6 september 2010 11:22 schreef pipojansen het volgende:
[..]
Had ik maar zulke buren![]()
Ik heb wel eens Iron Maiden op als ik op een vroege zonnige zondag even wat aan het schoonmaken ben. En dan gaan vaak de ramen even open om de boel wat te luchten. Je moet hem dan horen vloeken.
Ik snap het ook niet, die man gaat nooit uit, nooit vakanties, altijd thuis. Pff.
kijk, je hebt buren en je hebt gewoon buren die er een hobby van maken om je leven zuur te maken.quote:Op maandag 6 september 2010 15:58 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
...anders vertel je hem toch dat verhaal van die buurman die altijd last van burenmuziek had en daarom maar een (goede) hoofdtelefoon voor hen kocht?
Doe de volgende dag een Sennheiser-foldertje in z'n bus en of hij krijg een hartverzakking of jij krijgt een prima hoofdtelefoon?
Jeuzus, wat-is-die-man ongelukkig.. Je zou hem bijna een hartaanval gunnen, heeftie tenminste geen rothumeur meer. Maar als hij tegen je deur gaat lopen schoppen en de boel bijelkaar scheldt, vraagt hij m.i. om eens fiks gecorrigeerd te worden. Of iig duidelijk te horen te krijgen dat hij zich als een kutkind aan loopt te stellen. En als zodanig behandelt kan worden als hij er niet mee ophoudt.quote:Op maandag 6 september 2010 19:53 schreef pipojansen het volgende:geloof me, dat zijn geen buren waar je een foldertje over koptelefoons in de brievenbus kunt stoppen.
ATK's zijn gaaf! Ze klinken tenminste heel gaaf (nooit bespeeldquote:Op maandag 6 september 2010 21:00 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Heu jongens ik speel ook bas en ik heb een:
Ibanez ATK300RM Limited Edition.
[ http://blog-imgs-34.fc2.com/w/h/i/whiteout913/ATK300RM_IPT_1P_01.gif&t=1]afbeelding ]
ATK's hoor erg veel goeds overquote:Op maandag 6 september 2010 21:00 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Heu jongens ik speel ook bas en ik heb een:
Ibanez ATK300RM Limited Edition.
[ http://blog-imgs-34.fc2.com/w/h/i/whiteout913/ATK300RM_IPT_1P_01.gif&t=1]afbeelding ]
ach joh, lamagaan. iedereen heeft nu zoiets van joh zijn leven is al miezerig genoeg.quote:Op maandag 6 september 2010 21:15 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Jeuzus, wat-is-die-man ongelukkig.. Je zou hem bijna een hartaanval gunnen, heeftie tenminste geen rothumeur meer. Maar als hij tegen je deur gaat lopen schoppen en de boel bijelkaar scheldt, vraagt hij m.i. om eens fiks gecorrigeerd te worden. Of iig duidelijk te horen te krijgen dat hij zich als een kutkind aan loopt te stellen. En als zodanig behandelt kan worden als hij er niet mee ophoudt.
Ok, laten we deal maken. Jij koopt nieuwe snaren, speel ik ze een maandje in, en daarna stuur ik ze naar je toequote:Op maandag 6 september 2010 22:18 schreef pipojansen het volgende:
[..]
ach joh, lamagaan. iedereen heeft nu zoiets van joh zijn leven is al miezerig genoeg.
dat was mijn allereerste aanvaring met die man. als ik had geweten had ik dat pakket niet eens aangenomen.
Laten we het over bassen hebben. is veel leuker.
mijn musicman is aan vervanging toe.![]()
na een halfuur spelen raakt ie ontstemt. moet iemand een keer naar laten kijken, of andere snaren erop, maar deze snaren spelen zo heerlijk. ik kijk altijd op tegen nieuwe snaren. ze klinken altijd zo metaal-achtig de eerste paar maanden. tenminste is mijn ervaring.
ik heb nog een setje nieuwe snaren liggen van trace elliot. ik ben alleen of te lui of ik wil ze er niet op hebben. ik denk het laatste. deze snaren spelen zo lekker man, alsof ik watten streelquote:Op maandag 6 september 2010 22:45 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ok, laten we deal maken. Jij koopt nieuwe snaren, speel ik ze een maandje in, en daarna stuur ik ze naar je toe
..stemmechaniek(en) brak? Wat voor MM heb je btw? (ik heb na morgenavond een SUB4quote:Op maandag 6 september 2010 22:18 schreef pipojansen het volgende:
mijn musicman is aan vervanging toe.![]()
na een halfuur spelen raakt ie ontstemt. moet iemand een keer naar laten kijken, of andere snaren erop, maar deze snaren spelen zo heerlijk. ik kijk altijd op tegen nieuwe snaren. ze klinken altijd zo metaal-achtig de eerste paar maanden. tenminste is mijn ervaring.
al sla je me dood. er zit aan de achterkant een embleem met musicman erop. het beestje is 15 jaar oud schat ik zo.quote:Op maandag 6 september 2010 23:17 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
..stemmechaniek(en) brak? Wat voor MM heb je btw? (ik heb na morgenavond een SUB4)
Nee.quote:Op maandag 6 september 2010 23:14 schreef pipojansen het volgende:
... krijg ik dan ook je nieuwe bas te leen voor in de tussentijd?
Nee, over watvoor amp speel je?quote:Op woensdag 8 september 2010 22:05 schreef IkBenOzan het volgende:
Ok, dit is vreemd. Ik ben nu aan het bassen en ik raakte mijn snaren met mijn arm, tijdens het typen. Ik kreeg een hele vieze prikkerige gevoel in mijn arm. Net een kleine statische schokje. Als ik dus nu mijn arm over mijn snaren leg voel ik dat gewoon weer na een tijdje.. Is dit wel best?
Ashdown perfect tenquote:
Misschien ligt het aan de hoeveel apparatuur die aanstaan. Computer, computerscherm, speakers en mijn versterker. Allemaal aan 1 verlengdoos. Kan er ook niks mee te maken hebben, maar ik dacht ik zeg het even.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:33 schreef KaMo het volgende:
Mooizo, ik had het ooit met een microfoon, die gaf schokjes. Dat hoort niet!
Serieus of sarcasme?quote:Op woensdag 8 september 2010 22:40 schreef KaMo het volgende:
Ah, één stekkerdoos, dat kan een reden zijn ja
Ik zeg doen!quote:Op woensdag 8 september 2010 22:58 schreef IkBenOzan het volgende:
Dan moet ik ze maar eens vervangen denk ik.
Foto's ajbquote:Op woensdag 8 september 2010 23:36 schreef Rechterbal het volgende:
Omg, ik ben een bassiste tegengekomen en ik wil sex met haar want ze is heet
Klopt. Peter is er groot fan van. Heb hem ook via Peter. Die op mijn Jazz zit ook trouwens. En die op mijn Precision komt ookquote:Op woensdag 8 september 2010 23:22 schreef KaMo het volgende:
Dat is toch zo'n brug?
Zit geloof ik ook op mijn DS-P
Er bestaan ook voorgevijlde versiesquote:Op donderdag 9 september 2010 09:17 schreef Witchfynder het volgende:
Ik vind het zo irritant van BadAsses dat je er zelf een gleufje in moet vijlen. Als je het niet doet kan de snaar gaan verschuiven. Zelfs op mijn Steve Harris-projectje ga ik een Gotoh zetten denk ik.
Pics!quote:Op woensdag 8 september 2010 23:36 schreef Rechterbal het volgende:
Omg, ik ben een bassiste tegengekomen en ik wil sex met haar want ze is heet
..die niet leverbaar zijn in dit decenniumquote:Op donderdag 9 september 2010 09:44 schreef KaMo het volgende:
[..]
Er bestaan ook voorgevijlde versies
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |