Ben er juist gek opquote:Op donderdag 24 juni 2010 18:55 schreef DeBassist het volgende:
probleem opgelost![]()
pff ik haat dat nieuwe-snaren geluid, het is net of je op rubberen banden zit te spelen en het klinkt gewoon als puur ijzer
mja het speelt niet soepel vind ik. mn vingers blijven bijna stekenquote:Op donderdag 24 juni 2010 20:30 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ben er juist gek opnet piano
vooral met doorlopende neck b.v. rickenbacker
Ja de bespeelbaarheid is idd anders speel je met je vingers of met plectrum?quote:Op donderdag 24 juni 2010 20:47 schreef DeBassist het volgende:
[..]
mja het speelt niet soepel vind ik. mn vingers blijven bijna steken
maar misschien verschilt dat wel per soort snaar
meestal vingersquote:Op donderdag 24 juni 2010 20:51 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ja de bespeelbaarheid is idd anders speel je met je vingers of met plectrum?
Hoe heb je het opgelost?quote:Op donderdag 24 juni 2010 18:55 schreef DeBassist het volgende:
probleem opgelost![]()
pff ik haat dat nieuwe-snaren geluid, het is net of je op rubberen banden zit te spelen en het klinkt gewoon als puur ijzer
hals stond niet helemaal goed afgesteld voor die snaren dus ik heb m bij laten stellenquote:Op donderdag 24 juni 2010 21:53 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hoe heb je het opgelost?
Heerlijk juist, dat trebleïge.
Dat die niet voor bas isquote:Op donderdag 24 juni 2010 22:42 schreef Daantke het volgende:
Wat is het verschil met een gewone ME50 dan? (@Kasperrr)
Bass ME50B heeft meer basgerelateerde effecten, zoals compressors, bassdriver, octaver, boosters etcquote:Op donderdag 24 juni 2010 22:42 schreef Daantke het volgende:
Wat is het verschil met een gewone ME50 dan? (@Kasperrr)
Hoezo effect? Dat basgeluid zit hem volgens mij veel meer in de EQ'ing en de productie dan ff een effectje aan en dan heb je het.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:22 schreef belsen het volgende:
Hebben jullie nog goede ideeën voor pedaaltjes. Ik speel nu altijd clean en wil eigenlijk wel een mooi pedaaltje, dat het geluid een beetje soulvoller maakt. Wat voor pedaaltje kun je nu bijvoorbeeld het volgende effect meehalen?
Welke pedaaltjes gebruiken jullie?
Ja denk ik ook vaak, maar onlangs zag ik bij toeval Valerius (een erg mooi basgeluid, moet ik zeggen) en die had toch ook een paar pedaaltjes liggen.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:36 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hoezo effect? Dat basgeluid zit hem volgens mij veel meer in de EQ'ing en de productie dan ff een effectje aan en dan heb je het.
Als ik hoor 'soulful' dan denk ik aan James Jamerson. Ik denk dat je dan vooral een beetje mid en een berg hoog uit je geluid moet draaien en wellicht ook je tone pot een stukje dicht en dan krijg je dat motown thumpinggeluid.
Maar in die video heb je gewoon een clean, rond, bassig geluid.
Ik heb nog een Zoom B2, maar ik gebruik eigenlijk geen pedalen meer. Ik heb wel een effectenunit in mijn rack zitten, maar daar gebruik ik alleen phaser (maar die van TC lijkt meer op een smerige flanger) en chorus van.
Veel effecten past niet erg bij de soort muziek die ik speel, dus vandaar. Mijn basgeluid maak ik door een compressor hard mijn preamp in te laten sturen. Buisje gaat dan lekker ratelen. Ik haal er ook wat bas uit, gooi mid op vol en ook best veel hoog. Krijg je een soort Entwistle/Geddy geluid. Maar op de compressor na is dat vooral hoe je de EQ instelt en geen effect
.
In pedaaltjes kan ook EQ zitten, of een heel subtiel randje fuzz, en uiteraard een tunerquote:Op zondag 27 juni 2010 12:47 schreef belsen het volgende:
[..]
Ja denk ik ook vaak, maar onlangs zag ik bij toeval Valerius (een erg mooi basgeluid, moet ik zeggen) en die had toch ook een paar pedaaltjes liggen.
Dat wil niet zeggen dat hij/zij (ken dat hele Valerius niet, op de componist na) te allen tijde alles aan heeft. Dan moet je wel weten wat die persoon voor meuk heeft liggen. Wat KaMo ook zei.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:47 schreef belsen het volgende:
[..]
Ja denk ik ook vaak, maar onlangs zag ik bij toeval Valerius (een erg mooi basgeluid, moet ik zeggen) en die had toch ook een paar pedaaltjes liggen.
Valerius is zeer foute pop, maar wat ze deden stond wel.quote:Op zondag 27 juni 2010 23:10 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat hij/zij (ken dat hele Valerius niet, op de componist na) te allen tijde alles aan heeft. Dan moet je wel weten wat die persoon voor meuk heeft liggen. Wat KaMo ook zei.
Gewoon typisch het geluid van een Jazzbas met wat EQ van de versterkerquote:Op maandag 28 juni 2010 07:32 schreef belsen het volgende:
[..]
Valerius is zeer foute pop, maar wat ze deden stond wel.
Ja, ik weet ook niet wat er inderdaad allemaal aanstond. Ik had ook beter even goed kunnen kijken wat er voor zijn neus lag.
Een goede versterker doet natuurlijk ook wonderen.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:31 schreef Witchfynder het volgende:
Zo, vandaag ontvangen:
Gotoh 201
Fender pots + output
Fender stringtree
Seymour Duncan Quarter Pounder
Allemaal voor mijn Precision projectje. Heb mogelijk ook al een body (in een donorbasje) op het oog
.
Cool spul, succes ermee iigquote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:31 schreef Witchfynder het volgende:
Zo, vandaag ontvangen:
Gotoh 201
Fender pots + output
Fender stringtree
Seymour Duncan Quarter Pounder
Allemaal voor mijn Precision projectje. Heb mogelijk ook al een body (in een donorbasje) op het oog
.
Of ditquote:Op woensdag 30 juni 2010 01:21 schreef J0ttem het volgende:
Heb sinds kort zo'n dingetje:
[ afbeelding ]
Klinkt wel leuk, vooral voor bij 't slappen (waar ik nu eindelijk een beetje beter in begin te worden)
Shit manquote:
heeeeel veel oefenenquote:
Waarschijnlijk doe ik gewoon de techniek helemaal fout. En in het genre wat ik speel komt het ook niet terugquote:
quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:20 schreef Brammie1 het volgende:
Afgelopen zondag eerste mini optredentje gehad met m'n band, voor wat familieleden. Was vet leuk
ach een extra techniek leren is nooit verkeerdquote:Op woensdag 30 juni 2010 19:01 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Waarschijnlijk doe ik gewoon de techniek helemaal fout. En in het genre wat ik speel komt het ook niet terug
We zijn bezig om in de stijl als Amon Amarth te spelen. Kan beter leren gruntenquote:Op woensdag 30 juni 2010 22:49 schreef DeBassist het volgende:
[..]
ach een extra techniek leren is nooit verkeerd
melodic death metal, awesomequote:Op woensdag 30 juni 2010 22:50 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
We zijn bezig om in de stijl als Amon Amarth te spelen. Kan beter leren grunten
Tja het idee begon met folk metal.. Maar om dat goed te doen met alleen gitaren, bas en drum is vrij lastig. Zijn eerst bezig om beetje in te komen met deze groep en dat lukte al aardig. Alleen al tijdje niet samen gespeeld dus moeten we gauw weer doenquote:Op woensdag 30 juni 2010 22:57 schreef DeBassist het volgende:
[..]
melodic death metal, awesome
naja met gewoon heeel strak spelen kom je er wel
hmm, naja als je Folk metal wil maken is het dan niet handig om een violist te zoekenquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:07 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Tja het idee begon met folk metal.. Maar om dat goed te doen met alleen gitaren, bas en drum is vrij lastig. Zijn eerst bezig om beetje in te komen met deze groep en dat lukte al aardig. Alleen al tijdje niet samen gespeeld dus moeten we gauw weer doen
T is een vriendenprojectje en dat willen we graag zo houdenquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:10 schreef DeBassist het volgende:
[..]
hmm, naja als je Folk metal wil maken is het dan niet handig om een violist te zoeken?
absoluutquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:11 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
T is een vriendenprojectje en dat willen we graag zo houden. Aangezien we niemand kennen die viool speelt
.. Daarentegen is Amon Amarth ook briljant gaaf
Nu maar hopen dat het een beetje lukt allemaalquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:20 schreef DeBassist het volgende:
[..]
absoluut![]()
maar dan is het geen folkmetal meer natuurlijkmaar cmon death metal is niks mis mee
Heb je een zebra aangereden?quote:
Dan nogquote:
Bonte verzameling van versterkers en gitarenquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:47 schreef KaMo het volgende:
Wat is een allegaartje?
Het is ook zo weer te verwijderen hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |