Internetwinkels?quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:24 schreef grimelda het volgende:
hey, iemand hier die weet van een winkel in NL waar je een goed setje 5sn MM nordstrand pu's kan kopen? kan geen andere tent naast De Gier vinden, maar die zijn zwaar overpriced..

ben benieuwd hoe die er uiteindelijk uit gaat zien
 ben benieuwd hoe die er uiteindelijk uit gaat zien

Olympic geloof ikquote:Op woensdag 14 juli 2010 21:02 schreef tony_clifton- het volgende:
Moest je er niet aan gedacht hebben - vergeet niet te checken wat een witte PG doet op die bas - wit op wit is echt win naar mijn bescheiden mening.
Is het trouwens oly of arctic white?

Ik ben begonnen met een Ibanez GSR 200 basgitaar en een Ibanez SW65. In totaal was ik destijds geloof ik rond de ¤ 500,00 kwijt. Tegenwoordig zijn volgens mij alle GSR-bassen actief i.p.v. passief.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 18:55 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik zou een Squier apart kopen omdat de ampjes van zo'n pakketten het geld niet waard zijn. Dan speel je beter zonder.
De beste die ik ooit gehoord heb (qua beginners) is een Line 6 110. Doet een redelijk overtuigende SVT in pocketformaat.

De hele set voor E. 279,- Er komt dan een 15 watt versterkertje bij, waar je voldoende aan hebt om thuis mee te oefenen. Je moet natuurlijk niet denken dat je daar ook mee kunt oefenen in een band.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:46 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik weet niet voor hoeveel zo'n squier packs gaan, maar voor 500 heb je al véél meer kwaliteit dan voor 250 of 300 ofzo
Daarom dat ik zeg van voor die 250 of 300 heb je al een redelijke basgitaar als je bezuinigt op een versterker die naar mijn mening waardeloos is dan.

Als je eigen oefenruimte hebt moet je ook zelf de versterker regelenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:47 schreef belsen het volgende:
[..]
De hele set voor E. 279,- Er komt dan een 15 watt versterkertje bij, waar je voldoende aan hebt om thuis mee te oefenen. Je moet natuurlijk niet denken dat je daar ook mee kunt oefenen in een band.
Maar goed, er zijn hier in de omgeving en in de oefenruimtes echte versterkers genoeg.
 .. Maar het is dan wel een gratis oefenruimte
.. Maar het is dan wel een gratis oefenruimte  

Maar een piano/synth/orgel kan een bassist vervangen als er gewoon 'low end' moet zijn, 't is niet dat ze geen laag hadden ofzo...quote:

Elke gitaarbouwer/reperateur moet dat kunnen, dat is namelijk precies hetzelfde als bij een gitaarquote:Op woensdag 28 juli 2010 00:14 schreef Asphias het volgende:
weet iemand hier toevallig goeie reparateurs voor basgitaren in utrecht? durf niet teveel zelf te gaan klussen voordat ik het nog erger maak, en mijn pickup balancer(switchen tussen beide pickups) is naar de klote, dus dat wordt de hele basgitaar open maken om te repareren.
ik heb tot nu toe al een mailtje gestuurd naar eene rob's gitaarreparatieshop om te vragen of hij ook basgitaren repareert, en ik heb uitgevonden dat staffhorst basgitaren repareert, maar heb al een paar negatieve verhalen over staffhorst gehoord dus ik vertrouw ze voor geen meter.
enig idee waar ik verder nog kan kijken? hoeft niet per see utrecht zelf te zijn, maar groningen of limburg is toch wat ver
merci als iemand hulp bied!

Ook leuk, een contrabas sax:quote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:51 schreef Laurens-Alex het volgende:
Ja, klopt natuurlijk. Bij studio-opnames gebruikten ze soms wel een bassist.
Maar klinkt toch vet, een orgelbas.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |