Bonte verzameling van versterkers en gitarenquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:47 schreef KaMo het volgende:
Wat is een allegaartje?
Het is ook zo weer te verwijderen hoor
Ik heb ook momenteel nog het geld er niet voor over. Of er moet een Ampeg VR top voor een paar tientjes te krijgen zijnquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:50 schreef KaMo het volgende:
Haha, moet kunnen toch
Ik speel ook met halfstack, en de gitarist op een starterssetje (in rep ruimte iig)
Waarom? Een violist is geen voorwaarde om folk metal te spelen. Net zo min als grunten of rondhuppelen in bart smitpakjes met schoensmeer op je smoelquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:10 schreef DeBassist het volgende:
[..]
hmm, naja als je Folk metal wil maken is het dan niet handig om een violist te zoeken?
het is ook geen voorwaarde, maar ik vindt het persoonlijk altijd lekker klinken bij Folkmetalquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Waarom? Een violist is geen voorwaarde om folk metal te spelen. Net zo min als grunten of rondhuppelen in bart smitpakjes met schoensmeer op je smoel.
Dat werd mij in de winkel ook aangeraden, EQ-pedaaltje...quote:Op maandag 28 juni 2010 07:49 schreef KaMo het volgende:
[..]
Gewoon typisch het geluid van een Jazzbas met wat EQ van de versterker
Zwart en wit zijn toch geen kleuren?quote:Op woensdag 7 juli 2010 19:43 schreef KaMo het volgende:
Mwa, is gewoon in de kleuren van de logo van mijn band
Wat een aparte combinatie van bandsquote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:36 schreef Under_Score het volgende:
nog bassisten in de omg. enschede die een band zoeken? wij zoeken nog mensen die wel van een potje metal/hard rock houden. we spelen OA AC/DC, Manowar, Aerosmith en Metallica.
een relaxte houding is een Pré
[edit]
liefst in de leeftijd 22 tot 27.
ja, lekker all-round tot we eigen materiaal gaan spelen. gewoon wat pittige nummers waar je een beetje voor moet oefenen. we spelen ook nog wat maiden erbijquote:Op zaterdag 10 juli 2010 10:23 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wat een aparte combinatie van bands.
Hmm... Hoe los je dan zoiets op... Clean boost is niet echt een optie denk ik... Ik gebruik mijn preamp als compressor, je zou distortion krijgen...quote:Op zaterdag 10 juli 2010 10:22 schreef Witchfynder het volgende:
Met flanger kan je geluid zelfs minder goed hoorbaar zijn. Op zich is het idee helemaal niet slecht, maar je moet het wel goed afstellen en dat weet je pas wanneer je het probeert.
Vintage Modified? Heb je op een niet omgebouwde bespeeld en bevalt het? Blijf ze namelijk gaaf vinden qua uiterlijk in die kleurstellingquote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:57 schreef KaMo het volgende:
Woei
Nieuwe bas erbij!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alleen jammer dat hij niet hier is, maar in Gouda, bij degene die mijn bas gaat bouwen, deze body gaat namelijk de basis daarvan zijn! (icm de hals op de laatste foto)
Nog mensen interesse in de brug/electronica/slagplaat?
Ja mijn beste vriend heeft er een!quote:Op woensdag 14 juli 2010 00:44 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vintage Modified? Heb je op een niet omgebouwde bespeeld en bevalt het? Blijf ze namelijk gaaf vinden qua uiterlijk in die kleurstelling
Ik heb er weinig aan, dus ik kan het niet gebruikenquote:Op woensdag 14 juli 2010 00:56 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ja mijn beste vriend heeft er een!
Inderdaad een VM, als je ze goed afsteld zijn ze echt heel goed![]()
En mooi![]()
Maar naast de hals gaat hier nog zo'n 500 euro in gepompt wordenIk ga echt alleen maar de body en schroeven gebruiken
Dus, iemand elementen/slagplaat/brug kopen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet
quote:Op woensdag 14 juli 2010 00:59 schreef KaMo het volgende:
Ja.Qua comfort kan het stukken beter ja, en zo zwaar.. Maar ronkt zelfs lekker met mijn Behringer versterkerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt... En de looks natuurlijk
Doe m nooit meer weg
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
Internetwinkels?quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:24 schreef grimelda het volgende:
hey, iemand hier die weet van een winkel in NL waar je een goed setje 5sn MM nordstrand pu's kan kopen? kan geen andere tent naast De Gier vinden, maar die zijn zwaar overpriced..
Olympic geloof ikquote:Op woensdag 14 juli 2010 21:02 schreef tony_clifton- het volgende:
Moest je er niet aan gedacht hebben - vergeet niet te checken wat een witte PG doet op die bas - wit op wit is echt win naar mijn bescheiden mening.
Is het trouwens oly of arctic white?
Ik ben begonnen met een Ibanez GSR 200 basgitaar en een Ibanez SW65. In totaal was ik destijds geloof ik rond de ¤ 500,00 kwijt. Tegenwoordig zijn volgens mij alle GSR-bassen actief i.p.v. passief.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 18:55 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik zou een Squier apart kopen omdat de ampjes van zo'n pakketten het geld niet waard zijn. Dan speel je beter zonder.
De beste die ik ooit gehoord heb (qua beginners) is een Line 6 110. Doet een redelijk overtuigende SVT in pocketformaat.
De hele set voor E. 279,- Er komt dan een 15 watt versterkertje bij, waar je voldoende aan hebt om thuis mee te oefenen. Je moet natuurlijk niet denken dat je daar ook mee kunt oefenen in een band.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:46 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik weet niet voor hoeveel zo'n squier packs gaan, maar voor 500 heb je al véél meer kwaliteit dan voor 250 of 300 ofzo
Daarom dat ik zeg van voor die 250 of 300 heb je al een redelijke basgitaar als je bezuinigt op een versterker die naar mijn mening waardeloos is dan.
Als je eigen oefenruimte hebt moet je ook zelf de versterker regelenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:47 schreef belsen het volgende:
[..]
De hele set voor E. 279,- Er komt dan een 15 watt versterkertje bij, waar je voldoende aan hebt om thuis mee te oefenen. Je moet natuurlijk niet denken dat je daar ook mee kunt oefenen in een band.
Maar goed, er zijn hier in de omgeving en in de oefenruimtes echte versterkers genoeg.
Maar een piano/synth/orgel kan een bassist vervangen als er gewoon 'low end' moet zijn, 't is niet dat ze geen laag hadden ofzo...quote:
Elke gitaarbouwer/reperateur moet dat kunnen, dat is namelijk precies hetzelfde als bij een gitaarquote:Op woensdag 28 juli 2010 00:14 schreef Asphias het volgende:
weet iemand hier toevallig goeie reparateurs voor basgitaren in utrecht? durf niet teveel zelf te gaan klussen voordat ik het nog erger maak, en mijn pickup balancer(switchen tussen beide pickups) is naar de klote, dus dat wordt de hele basgitaar open maken om te repareren.
ik heb tot nu toe al een mailtje gestuurd naar eene rob's gitaarreparatieshop om te vragen of hij ook basgitaren repareert, en ik heb uitgevonden dat staffhorst basgitaren repareert, maar heb al een paar negatieve verhalen over staffhorst gehoord dus ik vertrouw ze voor geen meter.
enig idee waar ik verder nog kan kijken? hoeft niet per see utrecht zelf te zijn, maar groningen of limburg is toch wat ver![]()
merci als iemand hulp bied!
Ook leuk, een contrabas sax:quote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:51 schreef Laurens-Alex het volgende:
Ja, klopt natuurlijk. Bij studio-opnames gebruikten ze soms wel een bassist.
Maar klinkt toch vet, een orgelbas.
Ashdownquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:24 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ook leuk, een contrabas sax:
Anyway, ga binnenkort ook m'n eerste basgitaar aanschaffen. Ga denk ik wel beginnen met een tweede hands.
Iemand nog tips voor een budget bascombo? Zoek iets wat alleen bedoeld is voor oefenen.
Gaaf.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:53 schreef KaMo het volgende:
Owja, het element/elektronica/slagplaat is ookal gekocht,
foto van de vorige eigenaar:
[ afbeelding ]
Grappig jaquote:
Bedankt, ik zal eens naar die after eight kijken. Denk dat m'n buren die perfect ten idd niet gaan waarderenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 14:50 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Ashdown![]()
http://www.speurders.nl/o(...)t_by=prijs&q=ashdown
Ik weet niet hoe hard je wil gaan en waar je oefent, maar ik heb een Ashdown Perfect Ten en dat ding kan echt hard. Ik gebruik hem alleen thuis en als ik hem wat harder zet denk ik al snel dat het iets te veel is voor in huis, als je je buren te vriend wil houdenDat geldt niet als je in een vrijstaand huis woont natuurlijk.
![]()
Maar voor in huis is de After Eight ook voldoende denk ik.
[..]
Gaaf.
Perfect Ten gaat niet heel veel harder, zowel, je hebt altijd nog een volumeknopquote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:21 schreef kipknots het volgende:
[..]
Bedankt, ik zal eens naar die after eight kijken. Denk dat m'n buren die perfect ten idd niet gaan waarderen
Nais. Wat is dat, een volumeknop?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:38 schreef KaMo het volgende:
[..]
Perfect Ten gaat niet heel veel harder, zowel, je hebt altijd nog een volumeknop
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:45 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Nais. Wat is dat, een volumeknop?
Das toch dat ding dat je altijd volledig naar rechts mote draaien?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:45 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Nais. Wat is dat, een volumeknop?
Wel enkel bruikbaar voor één liedje bij ons, en voor het te onpas laten horen van By The Way.quote:
Moet je de lage C is proberenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:38 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Wel enkel bruikbaar voor één liedje bij ons, en voor het te onpas laten horen van By The Way.
Ben wel blij dat ik een goeie tuner heb waardoor ik op 10 seconden perfect kan omstemmen. Maar idd, de lage D knalt wel heel erg doomy uit zo'n basgitaar. Love it.
Eens gedaan om No One Knows te proberen - ging niet zonder marginaal dikke snaren op te leggen, wat ik dus niet van plan ben.quote:
Hebben 20 eigen nummers ongeveer, waarvan 19 in normale tuning. En ik ga niet knoeien aangezien onze gitarist zo'n type is dat gestudeerd heeft en solos maakt uit enkel en alleen akkoordenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:42 schreef Witchfynder het volgende:
Je moet ook niet gewoon in E spelen, maar buitengewoon.
Haha, moet je gewoon de actie wat hoger zettenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:48 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Eens gedaan om No One Knows te proberen - ging niet zonder marginaal dikke snaren op te leggen, wat ik dus niet van plan ben.
En dan kom je al serieus in de gevarenzone om je versterker kapot te spelen dus needankje. Mits een geschikte bas en via de preamp/DI naar een dikke PA, graag bitte
.
Mwa, wel handig, maar gewoon stemmen is ook makkelijk/beter voor je gehoor/en goedkoperquote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:57 schreef J0ttem het volgende:
Drop D ftw
Ik heb op mijn 2 bassen van die Hipshot D-tuners, echt ideaal als je veel afwisselt
[ afbeelding ]
Het mooie van dropped D is dat je al die andere nummers ook kan spelen, alleen moet je dan alles opschuivenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:38 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Wel enkel bruikbaar voor één liedje bij ons, en voor het te onpas laten horen van By The Way.
Ben wel blij dat ik een goeie tuner heb waardoor ik op 10 seconden perfect kan omstemmen. Maar idd, de lage D knalt wel heel erg doomy uit zo'n basgitaar. Love it.
Mja... lees regelmatig dingen van 'die speakers kunnen de lage B niet aan' etc, dus vandaar. In ieder geval, ik speel op een 500 watt versterker door 2 300 watt 112s, en uiteindelijk is die 600 watt de thermische limiet (waarop de voice coil smelt), maar kan je ze nog steeds beschadigen door de cones te grote bewegingen te laten maken (door bv. veel te veel lage tonen in je geluid te gebruiken). Hoe lager de noot hoe trager de speaker moet bewegen en hoe groter de bewegingen moeten zijn om volume te creeëren... Op een specsheet is dit de Xmax-waarde.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:56 schreef KaMo het volgende:
[..]
Haha, moet je gewoon de actie wat hoger zetten
En, kan je versterker dat niet aan? 5 snarige bas is lager
Mijn ashdown moet het wel aankunnen, die heeft zelfs een subharmonics ingebouwd (soort van octaver)quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:18 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Mja... lees regelmatig dingen van 'die speakers kunnen de lage B niet aan' etc, dus vandaar. In ieder geval, ik speel op een 500 watt versterker door 2 300 watt 112s, en uiteindelijk is die 600 watt de thermische limiet (waarop de voice coil smelt), maar kan je ze nog steeds beschadigen door de cones te grote bewegingen te laten maken (door bv. veel te veel lage tonen in je geluid te gebruiken). Hoe lager de noot hoe trager de speaker moet bewegen en hoe groter de bewegingen moeten zijn om volume te creeëren... Op een specsheet is dit de Xmax-waarde.
Anyway, wil niet te exotisch gaan doen. Het enige dat ik graag zou willen gebruiken is een zachte distortion, eventueel een fuzz (beiden in een cleanblend loop), en misschien een chorus om iets Incubus achtigs te krijgen. Denk Drive, de Red Rocks versie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |