abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82720528
Vervolg van: Het kleine babietjes topic (0-6 maanden) deel 49

Kleine baby'tjes:

15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 decembe 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
1 februari 2010 : Ischa, zoon van Dumpiej
02 februari 2010: 'Teigetje', dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van mama_papa
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
10 april 2010: Lisa, dochter van _Nikki_
17 april 2010: Noortje, dochter van becky27
23 april 2010: Travis, zoon van harley
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 13-06-2010 21:20:36 ]
  zaterdag 12 juni 2010 @ 21:06:27 #2
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_82720547
Nu alweer een nieuw topic Gaat snel!

Mijn laatste reactie:
Als Tessa met haar voetjes tegen mijn buik aanzit (dus haar rug tegen mijn bovenbenen) dan pakt ze mijn beide duimen beet en komt helemaal recht zitten. Als ze dan goed zit, knijpt ze heul hard in mn duimen en gaat uit eigen kracht staan Echt zonder hulp! Wat een sterke meid he
Weet dat het niet goed is hoor! Laat het haar ook niet doen hoor, maar het zag er zo waanzinnig uit, zo'n ieniemienie meisjesbaby die uit eigen kracht al gaat staan

Ohja, had ik al gezegd dat ik zo ontzettend gek ben op mn kleine meisje Ze is zo ontzettend vrolijk en als je 's ochtends wakker word van dat vrolijke geklets van dr en je kijkt over het randje van dr wiegje en je krijgt een smile van oor tot oor

Emma Tessa is volgens mij lui! Ze doet nog geen poging tot rollen hoor
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_82720604
Simmu, ik vind het moeilijk om de OP aan te passen. Ik weet ook niet of je Kiro wil vermelden met een vlindertje ernaast of wat je zelf in gedachten hebt

En hiermee sloot ik het vorige topic:
quote:
Thomas is hier vergeten dat hij kan rollen Is echt weeral lang geleden dat hij dat gedaan heeft. En mijn blazen op Thomas' buik heeft eindelijk effect. Een echte schaterbaby

Ik verschiet er wel van dat Emma al gaat rollen Nog niet doorslapen maar wel al rollen

En ik ga duimen voor Daan, maar hij zal uiteraard vannacht een flinke, stoere jongen zijn

Keshet, ik ga eens zien of ik nog wat foto's heb van Thomas. Ik hoop alvast dat we hem vlug al lachend op de foto krijgen want dat is tot nu toe nog niet gelukt
En speelgoed? Nah, meneer moet geen speelgoed hebben Hij houdt het liever bij een handdoek of een stuk papier
pi_82720823
Keshet, wat fijn dat het goed ging bij de plastisch chirurg! Isa staat inderdaad niet in de OP. Ik ben niet zo'n hele trouwe mee-poster en ik voel mij dan zo verplicht...

Wat ik net aantref! Isa lag in bedje en het was al een tijdje stil. Ineens begon ze wat te mopperen, dus ik ga kijken. Ligt ze op haar buik gerold, tegen de zijkant van de spijlen aan met haar armpje door de spijltjes! Dat lag vast niet lekker...! Maar dit is niet de eerste keer dat ze dat doet, we zullen haar dus wel vaker zo aan gaan treffen denk ik. Vind het eigenlijk wel een beetje eng, dat ze nu zoveel draait in haar bedje.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 21:17:18 #5
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_82721064
Haha, Isa, wat doe je nu! Dat zal idd niet lekker liggen denk ik.
Dat je het eng vindt kan ik me voorstellen; maar ik heb begrepen dat als ze omrollen in bed en dus op hun buik gaan slapen, dat ze dan ook het besef hebben dat ze niet met hun neusje in het matras moeten gaan liggen en dat ze hun hoofdje bijdraaien als dat wel gebeurt. Maar, ik zou ook wat extra gaan checken in het begin denk ik.

We hebben een rollert!
Ik heb het nog op film ook!
A grand adventure has begun.
pi_82721280
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 21:17 schreef Keshet het volgende:
We hebben een rollert!
Ik heb het nog op film ook!
Wat GOED!!! Zien!!
pi_82724131
Woeiiii E aan het rollen

NieuweUser: heeft Isa een slaapzak aan? Dat maakt het omdraaien een stuk moeilijker.
pi_82724339
Ik geloof dat Daan het niet zo deert die slaapzak. Ik ging net kijken, ligt hij al bijna overdwars in de ledikant op zijn zij te slapen. Nu ligt hij inmiddels wel weer op zijn rug, maar hij is niet gewend aan zoveel ruimte dus ben benieuwd hoe hij zo ligt als ik 'm zijn flesje ga geven en of hij morgen ochtend nog recht ligt of met zijn voeten naar het hoofdeinde. In zijn wiegje lag hij altijd hardstikke stil dus we zullen zien.

Wow Keshet, ook al een rollert dat filmpje willen we zien natuurlijk!
pi_82724473
Hier ligt Thomas eigenlijk nog altijd "vast" in zijn bedje met een rugliggingssteun. Ik vind het eigenlijk best handig om te weten dat hij op die manier wel redelijk rustig blijft liggen. Hij draait en schuift wel, maar dan verschuift alles als het ware mee
  zaterdag 12 juni 2010 @ 22:49:23 #10
265732 Keshet
pi_82725178
Wat is een rugligsteun Leonieke?

Ok, de 1e keer echt rollen van buik naar rug hebben we (natuurlijk) gemist met de camera.
Daarna heb ik de camera gepakt en haar weer op d'r buik gelegd. Ze ligt op het filmpje te huilen van frustratie dat het rollen niet meer lukt. Daarna is het nog 3 keer gelukt en nu is ze KO.

Bekijk deze YouTube-video
pi_82725204
Meimeltje, ze heeft een slaapzakje aan. Daar trekt ze zich dus niet zoveel van aan!
pi_82725328
Wat schattig en knap Keshet
pi_82725386
Dyon die heeft zich nog nooit in zn bedje omgedraaid, die doet daar gewoon wat hij hoort te doen...slapen dus
pi_82725771
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 22:49 schreef Keshet het volgende:
Wat is een rugligsteun Leonieke?
http://www.deltababy.be/products/gb_supremSleep.html

Heb ik gekregen van mijn zus om te gebruiken Is wel nog een oudere versie want het is enkel een doekje waar je die rolletjes op kleeft, niet een opgevuld iets.
quote:
Ok, de 1e keer echt rollen van buik naar rug hebben we (natuurlijk) gemist met de camera.
Daarna heb ik de camera gepakt en haar weer op d'r buik gelegd. Ze ligt op het filmpje te huilen van frustratie dat het rollen niet meer lukt. Daarna is het nog 3 keer gelukt en nu is ze KO.

Bekijk deze YouTube-video
Zo hebben we ook een filmpje, maar Thomas begon al te krijgen vanaf dat we hem op zijn buik hadden gelegd. Als hij eens netjes rolt, ga ik er een filmpje van maken en het online gooien
  zondag 13 juni 2010 @ 07:58:34 #15
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82732832
Goooooodmorning

Dat muziekje onder het Emma filmpje En wat knap van haar

Hier een trotse mama Daan heeft prima geslapen in zijn eigen kamertje. Hij lag er om 21.00 uur in, is heel even wakker geworden om 22.30 uur maar meteen weer gaan slapen, heb 'm om 23.15 uur slapend een klein flesje gegeven en hij werd net om kwart over 7 wakker. Om half 4 vannacht hoorde we een brabbelende Daan door de babyfoon, dus ik kijken, lag hij gewoon in zijn slaap te praten Toch even z'n speentje erin gedaan en toen wij hij (uiteraard) meteen stil en sliep gewoon door.
  zondag 13 juni 2010 @ 07:59:06 #16
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82732833
Emma, wat knap!
Harry heeft ook alveel vaker grold maar wij krijgen het moi niet op film

Verder gaat hier alles goed. Hij slaapt alleen overdag erg weinig en amuseert zich maar slecht alleen. Ik krijg dus erg weinig gedaan in huis. En op Fok lukt het vaak alleen om bij te lezen maar reageren schiet er dan vaak bij in...
Maandag mag ik weer aan het werk. Nu het dichterbij komt, vind ik het toch wel spannend. NIet zo zeer het wegbrengen van Harry want dat heb ik wel vaker gedaan, maar ik ben er al zo lang uit op mijn werk. Ik zal helemaal opnieuw moeten wennen...

Ow en vannacht heb ik gedroomd dat ik ging bevallen van een 2e. En nu wil ik weer bevallen, midden in de nacht (maar die baby hoef ik nog even niet... )
pi_82732851
Daan, wat een fijn berichtje om te lezen! Super hoor dat het zo vlot is gegaan

Asyniur, ik ken het gevoel van "weinig gedaan krijgen in huis". Ik ben zo blij dat Thomas nu bijna elke dag een paar uurtjes slaapt in de namiddag. Het gebeurt niet elke keer, maar toch vrij regelmatig. En vooral: in zijn eigen bedje.
Ik vermoed dat het wennen aan het werk wel vrij vlot zal gaan Sommige dingen verleer je niet, hé

[ Bericht 0% gewijzigd door leonieke op 13-06-2010 08:51:37 (verkeerde pi :')) ]
  zondag 13 juni 2010 @ 08:20:04 #18
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82732885
Asy, jij was er tijdens je zwangerschap ook al vroeg uit natuurlijk, maar ik denk echt, zoals Leonieke zegt, dat je er zo weer in zit hoor. Was bij mij in ieder geval wel zo, na een paar dagen leek het alsof ik nooit was weggeweest.

Da's wel lastig als kleintjes zoveel aandacht vragen als je iets gedaan wilt krijgen. Daan slaapt gelukkig goed overdag en kan zich prima een half uur vermaken in het wipstoeltje of in de box, alleen even af en toe mijn stem laten hoor want alleen zijn vind ie dan weer minder als hij niet slaapt.

Wij gaan eens genieten van een heerlijk ontbijtje
pi_82732893
Dat is ook iets wat Thomas niet kan, hoor, zich echt een half uur alleen vermaken Als we een kwartiertje halen, kijken P. en ik naar elkaar

Hier is het vaderdag Maar tegelijkertijd ook verkiezingen (stemplicht) en heeft P. morgen en woensdag examen. Binnen een paar weken, als alle drukte voorbij is, halen we alle schade wel in (al heb ik wel een kaartje in zijn boek verstopt )
pi_82733006
Keshet, wat een knappert is Emma. Gewoon al rollen. En dat muziekje op de achtergrond... hilarisch! Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat met jullie kleine meisje. Eindelijk genieten!

Happy, fijn dat Daan het vanacht in z'n eigen kamer zo goed heeft gedaan. Nu hopen dat het doorzet.

Asy, ik heb dat ook.. ik lees altijd mee, maar tijd om te reageren heb ik bijna niet.

Leo en leoman, ondanks de drukte toch een fijne vaderdag!

Mijn 2 schatten (man en baby) liggen samen KO in bed. Lisa heeft vanacht van 10 tot 7 geslapen en gisteren ook al. Normaal maakten we haar om 6 uur wakker voor de fles, maar nu pas om 7 uur en dat vindt ze schijnbaar niet erg. Heerlijk! Zo nu eerst maar n's een lekker ontbijtje maken voor m'n liefje!
pi_82733636
Keshet wat knap van Emma! Leuk muziekje erbij De kinders kwamen meteen aangehold.
  zondag 13 juni 2010 @ 11:02:39 #22
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82734595
Ik weet wel dat ik zo weer gewend ben. Maar dat maakt het de eerste dagen niet minder 'spannend'
hoewel de dagen waarschijnlijk om vliegen want men heeft mij zolang niet gezien en wil natuurlijk allemaal weten hoe het met Harry is enzo
  zondag 13 juni 2010 @ 11:04:47 #23
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82734640
Ow en mama's met baby's van 0-3 maanden: ik vond iets interessants nav een artikel in de 'Wij'. Misschien hebben jullie er wat aan.

Als Harry straks wakker is, probeer ik te horen of ik bij hem er ook nog wat van herken.
pi_82734947
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:02 schreef Asyniur het volgende:
Ik weet wel dat ik zo weer gewend ben. Maar dat maakt het de eerste dagen niet minder 'spannend'
hoewel de dagen waarschijnlijk om vliegen want men heeft mij zolang niet gezien en wil natuurlijk allemaal weten hoe het met Harry is enzo
Idd... Ik heb 100x gezegd dat alles goed gaat met Thomas, dat hij goed slaapt en goed drinkt. Een lieve baby is die ook wel regelmatig een huilbui van jewelste heeft. Dat ik het fijn vond om weer te komen werken etc
En dan weten dat mijn man die vragen ook al 3 maanden aan het beantwoorden was tegen dezelfde mensen
pi_82735036
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:04 schreef Asyniur het volgende:
Ow en mama's met baby's van 0-3 maanden: ik vond iets interessants nav een artikel in de 'Wij'. Misschien hebben jullie er wat aan.

Als Harry straks wakker is, probeer ik te horen of ik bij hem er ook nog wat van herken.
De geluidjes kloppen hier wel Wel grappig trouwens dat baby's blijkbaar allemaal op dezelfde manier wenen
pi_82739538
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:04 schreef Asyniur het volgende:

Dat klopte bij Leander heel erg en nu dus helemaal niet hier
  zondag 13 juni 2010 @ 18:54:43 #27
265732 Keshet
pi_82752544
Succes met je eerste werkdag morgen Asy!
  zondag 13 juni 2010 @ 19:18:45 #28
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_82753370
Erg OUD zijn we nog niet maar misschien is het toch leuk om onze kleine meid hier te posten

Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_82753502
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:18 schreef Ugjerke het volgende:
Erg OUD zijn we nog niet maar misschien is het toch leuk om onze kleine meid hier te posten

[ afbeelding ]
Jaaa, onze Patricia.
Verliefd, verloofd.
  zondag 13 juni 2010 @ 19:23:01 #30
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_82753515
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:18 schreef Ugjerke het volgende:

[ afbeelding ]
Wat een schatje!
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  zondag 13 juni 2010 @ 19:24:43 #31
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_82753574
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:23 schreef Twizu het volgende:

[..]

Wat een schatje!
Morgen komt papa weer

Kan niet wachten
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_82753630
Hoi, heb ff snel bijgelezen maar nu flesjes-tijd... Zal zo/straks reageren op ieders weekend
pi_82754066
Ik wel een hoop leuke dingen gelezen. Ben ben te moe om te reageren.
Wel een een Hoera voor het rollen en het goede slapen op eigen kamertjes en doorslapen
pi_82754549
arme ravi wil duimen maar het lukt niet

ik vind trouwens zijn 'echte' leeftijd moeilijk te schatten. ik wacht maar gewoon af en ben gewoon lekker met hem bezig, dat lijkt prima te werken. maar je merkt wel goed dat hij in zijn hoofdje veel verder is dan zijn lijfje, het arme wurm!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 13 juni 2010 @ 21:21:34 #35
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82760047
rolt emma al? wat een snelle!
ho gaat het afbouwen van de medicijnen? begint het al te wennen, je baby thuis?

asy, veel succes en plazier morgen op je werk!

wat een mooi meisje op die foto! geweldig shirtje ook

simmu, heeft ravi een speen? mss helpt dat

verder ben ik vergeten

we hebben vandaag eerste papje gedaan. naja, poging tot na de voeding bleef ze hijgen naar de spruwmedicatie, dus khad papje gemaakt met kv (2 schepjes) en rijstebloem. fototoestel in de aanslag. resultaat: 1 hapje en een heleboel vieze blikken (niet alles even goed vastgelegd, maar ach.) ben iig heel blij dat ik geen mm heb ontdooid voor deze exercitie

naja, over een paar weken gaan we voor het eggie
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_82760182
ravi heeft een speen, maar die doet al aan speentjespugen. ik prop hem terug waar ik kan, want het arme ding heeft idd heus wel zuigbehoefte
pi_82760245
Keshet, leuk filmpje zeg!!

Asy, succes morgen op je eerste werkdag!

Dat zijn vast leuke foto's, die blikken van Aviva tijdens haar eerste papje!

Isa heeft vandaag haar eerste paar hapjes wortel gehad! Ze vond vooral de lepel en het bakje enorm interessant, en de wortel kwam er geregeld weer uit. Ach ze heeft er even van geproefd! Morgen misschien nog even een hapje, en anders volgend weekend weer!
  zondag 13 juni 2010 @ 21:31:14 #38
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82760702
Keshet , hoe is het mogelijk. Je ziet niet eens hoe ze het doet. Ineens ligt ze op haar rug .
  zondag 13 juni 2010 @ 21:40:21 #39
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_82761323
Emma, wat doe je! Leuk zeg Keshet, wat zou haar leeftijd nu zijn geweest eigenlijk?

Asyniur, werkze morgen!

Verder niet veel te melden, Noortje is bekaf van het weekend rondsjouwen dus die ligt lekker te bed en ben benieuwd of ze nog voor een voeding komt.
  zondag 13 juni 2010 @ 21:41:56 #40
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_82761433
Simmu, hier ook een speentjespuger (pink daarentegen kan ze niet uitspugen), hoe ga je dat speentjeuitspugen aanpakken want mevrouw hier wil het alleen als ze echt echt echt heel moe is, of juist niet moe is, maar voor het slapen gaan eigenlijk inet.
pi_82761757
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:41 schreef becky27 het volgende:
Simmu, hier ook een speentjespuger (pink daarentegen kan ze niet uitspugen), hoe ga je dat speentjeuitspugen aanpakken want mevrouw hier wil het alleen als ze echt echt echt heel moe is, of juist niet moe is, maar voor het slapen gaan eigenlijk inet.
nja, ik duw de speen nu steeds hardnekkig terug
maar het gelukkigst istie als hij bij mij ligt, want dan is hij ontspannen geoeg om zijn handjes rustig weg te leggen en dan kan hij rustig daar aan sabbellen. we hebben een duimerd ben ik bang. pinken begin ik niet aan, dus het wordt duimen geeft niks.

edit: zodra het hem lukt om te duimen mag hij dat dus van me
  zondag 13 juni 2010 @ 21:55:50 #42
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82762634
Asy, veel succes morgen op je eerste werkdag!
  zondag 13 juni 2010 @ 21:58:43 #43
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82762933
Liever eentje die duimt dan eentje aan de speen, zei onze cb-arts. Aangezien 95% van de duimende babietjes daar vanzelf voor de eerste verjaardag weer mee stopt en je niet de hele nacht de speen hoeft te zoeken en terug te stoppen .

S duimde en is idd vanzelf gestopt .
pi_82763329
selene duimt idd ook al beduidend minder. eigenlijk enkel als ze moe is of als troost. ik heb zelf tot mijn 14de geduimd. en nu heb ik wel een sche tand, maar dan de andere kant op (naar achteren).volgens mij heb je er meer baat bij om er gewoon allemaal niet zo'n probleem van te maken, maar da's enkel mijn mening
  zondag 13 juni 2010 @ 22:19:25 #45
300054 Marlinde
pi_82764515
Zijn hier mama's die full-time thuis zijn voor hun kindje?
Ik zit namelijk met een vraag over de Peuterspeelzaal, is het zo dat ze dit 'nodig' hebben ivm hun ontwikkeling zodat ze als ze naar de basisschool gaan niet achterlopen op leeftijdsgenootjes? Aan de ene kant denk ik, ik wil haar liever thuis hebben en zelf regelen dat er hier kindjes komen en zij naar andere leeftijdsgenootjes gaat, maar aan de andere kant leren ze daar misschien wel al 'echte' dingen die ze dan zou moeten kunnen op de basisschool zoals naar de juf luisteren ed.
Dus mijn vraag: Ga jij je kindje naar de PSZ doen en graag de reden erbij waarom wel of waarom niet

Weet niet eens of hier mama's bij zijn die niet werken

Wat betreft de duim/speen
Ik heb juist gelezen dat het bewezen is dat een speen beter is, omdat je de duim altijd bij de hand hebt en de speen kan je weg laten, vandaar ook onze keuze voor een speen
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  zondag 13 juni 2010 @ 22:27:27 #46
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82765094
marlinde, ik heb niet het idee dat ze iets tekort komen als ze niet naar een psz of kdv gaan. naja, mss wat virussen

als het bij jullie levensstijl past om full-time te moederen, is dat toch ook prima?
  zondag 13 juni 2010 @ 22:29:23 #47
300054 Marlinde
pi_82765236
Is het niet zo dat ze daar al dingen leren die ze zou moeten kunnen/weten op de basisschool die ze thuis niet mee krijgt?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_82765748
Hannah heeft een speen en ze duimt ook Met een speen kan ik haar wel eens net over het randje van slaap duwen, dus ik ben er wel blij mee. Duimpje is vaak als ze moet poepen of als ze hongerig aan het wakker worden is. Overigens wil ze alleen de omkeerbare speentjes.

Marlinde, ik ben geen thuisblijfmoeder maar ik zou als ik dat wel was mijn kind zeker wel op de PSZ doen. Kindjes kunnen daar lekker ombekommerd spelen, en leren ook met elkaar omgaan. Bovendien heb jij dan ook even een paar uurtjes voor jezelf. Volgens mijn moeder hebben wij (mijn broer en ik) het er altijd erg naar onze zin gehad.
Hannah gaat volgende maand 2 dagen in de week naar een kinderdagverblijf, dus dan zal ze ook moeten wennen aan andere kindjes. Het zal wel even moeilijk worden in het begin maar ik denk dat het ook wel goed is voor de sociale ontwikkeling.

Mijn neefje gaat 5 dagen in de week naar het KDV, terwijl de ouders het zich gemakkelijk kunnen veroorloven om minder te gaan werken Ze zijn notabene 8 jaar bezig geweest in de MMM voor een kindje.
  zondag 13 juni 2010 @ 22:52:57 #49
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_82766437
Wat betreft duim/speen/ oid, Noortje wil niets, alleen de tiet zo op z'n tijd, en soms sabbelt ze een beetje op haar handjes.

Marlinde, mijn moeder was een thuisblijfmoeder (en mijn vader een thuisblijfpapa, ben op boerderij opgegroeid) en ik heb niets gemist, ben nog op een creche oid geweest.
  zondag 13 juni 2010 @ 22:53:13 #50
300054 Marlinde
pi_82766450
Maar als het puur gaat om de sociale ontwikkeling kan ik dat zelf toch ook wel regelen door kindjes hier over de vloer te halen en haar bij andere kindjes achter te laten?

Octo: Ik kan er moeilijk tegen als mensen hun kindje bij het KDV brengen terwijl ze gewoon ook thuis kunnen blijven met de kleine. Kan het niet anders, dan zij het zo, maar kom op hey! Je hebt toch niet voor niks een kindje, wij hebben het financieel niet super, maar we kunnen ervan leven. Nee we kunnen geen dure dingen kopen, maar ik kan elk moment bij mijn kindje zijn en dat vind ik meer waard dan wat dan ook!

Btw ik ben vroeger ook nooit naar een PSZ of KDV geweest, mijn moeder was ook een thuisblijfmama
Maar ik dacht aangezien toch volgens mij wel bijna alle kindjes naar een PSZ gaan hun misschien qua bepaalde dingen voor liggen op kindjes die niet gaan?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_82766650
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:38 schreef octopussy het volgende:
Mijn neefje gaat 5 dagen in de week naar het KDV, terwijl de ouders het zich gemakkelijk kunnen veroorloven om minder te gaan werken Ze zijn notabene 8 jaar bezig geweest in de MMM voor een kindje.
Thomas zal hier ook 4 dagen per week naar een onthaalmoeder gaan en ik ben ook zwanger geworden via de MMM. Geen 8 jaar weliswaar, maar het ging ook niet zomaar.
Ik snap je punt niet. Moet je, omdat je via de MMM zwanger bent geworden, minder gaan werken ofzo? Want dat hebben ze mij alleszins nooit verteld op voorhand.
pi_82767050
Mijn punt is dat ze zo lang zijn bezig geweest om een kindje te krijgen om het vervolgens onnodig fulltime weg te brengen.
pi_82767244
Ik breek even in voor Marlinde

Ik ben ook thuis, maar Lotte gaan vanaf 15 juli naar een KDV (ze hebben hier geen peuterspeelzaal). We gaan nu 1x per week een uurtje spelen in een groep en daar laat ze zich echt een beetje overrompelen door de andere kindjes. Speelgoed af laten pakken enzo, huilen als een ander kindje d'r aanraakt. Ze gaat vanaf juli (ze is dan 9.5 maand) een paar dagen per weer een halve dag naar het KDV. Voornamelijk omdat ik niet veel andere mensen met kleine kindjes in de buurt heb. Als dit wel het geval was, was ze wrs niet naar het KDV gegaan.
Lotte!
Noah!
pi_82769521
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:19 schreef Marlinde het volgende:
Dus mijn vraag: Ga jij je kindje naar de PSZ doen en graag de reden erbij waarom wel of waarom niet
Ik ga na de geboorte parttime werken (eerst een stage en daarna een baan) dus kan nog niet vertellen hoe het bij ons zal gaan.

Mijn moeder was fulltime thuis en heeft ons een ochtend in de week naar de PSZ gedaan. Ze had het idee dat het goed was voor de sociale vaardigheden en het leren functioneren in een groep. Volgens mij vond ik het zelf altijd heel leuk. Lekker spelen, leuke werkjes doen en samen zingen. En gewoon leren even los van mama te zijn. Allemaal positief dus, en volgens mij zou ik het in die situatie ook zo aanpakken.

Tegenwoordig wordt er op PSZ's vaak wel wat meer gedaan aan voorbereiding op de basisschool, soms wordt het zelfs "de voorschool" genoemd. Van een kennis die kleuterjuf is, hoorde ik dat zij meestal kan merken of een kind op een PSZ/KDV heeft gezeten. Vooral omdat die kinderen al gewend zijn te moeten luisteren naar de juf/meester en rekening te houden met elkaar.

Ik denk wel dat de meerwaarde van een PSZ erg afhangt van de leiding en het programma. Als je eens langsgaat, kun je vast zelf het beste inschatten of de PSZ bij jullie in de buurt een meerwaarde heeft en je beslissing daarvan laten afhangen.
pi_82774197
Goede morgen allemaal!

Afgelopen dagen weinig tijd en puf gehad om achter de pc of laptop te kruipen!
dus ben ik maar weer eens met wat late reacties en dus niet alles bijgelezen....

marlinde wat klink je heerlijk

oei Isa wat doe je nu toch weer? Lijkt me inderdaad niet fijn zo tegen de spijltjes aan!

Keshet wat een geweldig filmpje! en ik ga gauw terug lezen, heb begrepen dat het goed bij de plastisch chirurg is gegaan!

meimeltje dyon snapt het tenminste, lekker slapen in bed en geen rare fratsen uithalen

Daan dat heb je goed gedaan op je eigen kamertje, je maakt van happy een terechte trotse mama!

asy succes met werken vandaag! en het weekend zomaar weer bevallen!

Nikki wat lekker dat Lisa zo er een uurtje bijgesprokkelt heeft

ik zag een mooie foto van ugjerkje langs komen

en bij davina worden er pogingen gedaan voor een papje! Op naar de volgende keer en dan zonder vieze gezichten

simmu ben het met je eens! dat je bij veel dingen meer baat hebt als je er niet zo druk om maakt!
en verder wou ik je gewoon nog even een hele dikke knuffel geven

Marlinde, ik werk maar 4 uur per week en dan ook nog vooral vanuit huis, toch hebben we voor 2 dagdelen kinderopvang besproken. ! dagdeel smiddags, da's voor als ik echt moet rusten oid, dan kan manlief haar uit het werk ook ophalen zodat ik geen wekker hoef te zetten, en het andere dagdeel is toch voor het werk.
maar ik denk wel dat zij het er leuk moet vinden hoor, anders weet ik niet of ik het vol ga houden haar ernaar toe te brengen.
of het beter is voor de ontwikkeling? Geen idee in dat opzicht heeft alles voor en nadelen denk ik.

er staat me nog bij dat het bij free niet zo lekker ging en dat het eventueel met de verborgen reflux te maken had, dus ook nog even een dikke kus voor free

en meteen maar wat vragen over de reflux, ik twijfel namelijk een beetje of dat ons kleintje aan het jengelen geslagen is of dat het daar toch mee te maken kan hebben
ik heb er geen verstand van allemaal, maar na wat te googlen wel iets wijzer en heeft ze wel wat aanknopingspunten (veel herkauwen of veel terug geven eigenlijk doet ze beide, nek naar achter, zuur gezicht trekken, op zulke momenten ontroostbaar aan het huilen, alleen vooral snachts?! zou het dan reflux kunnen zijn of moet ze dan overdag er ook last van hebben (nu ik erover nadenk is ze overdag ook veel aan het "herkauwen" en met d'r nek naar achter alleen dacht ik dat dat rek en strek oefeningen waren, maar dan wordt ze niet met een pijnhuiltje wakker)
pi_82774231
quote:
Op zondag 13 juni 2010 23:04 schreef octopussy het volgende:
Mijn punt is dat ze zo lang zijn bezig geweest om een kindje te krijgen om het vervolgens onnodig fulltime weg te brengen.
Persoonlijk vind ik niet dat de tijd die je erover gedaan hebt om het kindje te krijgen moet (mee)bepalen hoeveel dagen je je kind wegbrengt.
Misschien spelen er andere redenen waarom ze allebei fulltime willen blijven werken. Ik kan hier ook ouderschapsverlof nemen en elke week een dag extra thuis zijn per week. Allemaal fijn, ware het niet dat ik daarvoor loon moet inleveren, maar dat al is aangegeven dat mijn werk niet zal verminderen. Dan kan het wel heel leuk zijn dat je een extra dagje thuis bent in de week, maar wat heeft een kind eraan als je dan loopt te stressen omdat je die dag eigenlijk moet werken of dat je de andere vier dagen in de week 2 uur later thuis komt (onafhankelijk dus van het feit of we het financiële plaatje al dan niet zouden rondkrijgen)?
Ik vind het gewoon jammer dat er op die manier geoordeeld wordt over mensen Volgens mij ken je namelijk nooit het ganse plaatje, behalve dat van jezelf.
pi_82774270
Hier gaat Lisa straks ook 3 of 4 dagen per week naar het KDV. Ik vind het niet leuk, maar ik denk ook dat ze er wat van gaat leren en daar is ook wat voor te zeggen. Maargoed ik zie wel hoe het loopt. Als ze het niet trekt, dat worden het gewoon 3 dagen in plaats van 4. Het wordt dan financieel iets krapper, maar het kan wel.

Vanacht heeft Lisa weer van 10 tot 7 geslapen. Als ze dit zo vol gaat houden ben ik echt blij. O en na de fles slaapt ze gewoon nog ff verder tot een uur of 10.

Draculettetje, als het vooral 's avonds, 's nachts is zouden het ook nog krampjes kunnen zijn. Of verkampt ze niet helemaal (vuistjes knijpen, trappelen met de beentjes etc.)?
pi_82774482
ze knijpt niet met haar vuistjes en ze is hoe dan ook druk met beentjes en d'r armpjes
maar ik zal er eens opletten ook!
pi_82774927
Ik ga maar 'ns proberen om Lisa te showen... kijken of het lukt... willen jullie ff laten weten of jullie 't plaatje zien?

Hier is m'n meisje een paar uurtjes oud dus. Verdere foto's zal ik in het fototopic zetten
pi_82775234
Ik ben ook thuisblijfmoeder en TARA verdient onder modaal. Dat was een tijdje zó onder modaal dat we even bijstand hebben gehad, maar daar zijn we nu weer uit, want we kunnen nog wel bijstand krijgen, maar dan 15,- per maand En dat was ook net de periode van mijn zwangerschapsverlof. Nu heeft TARA weer zijn 'normale' inkomen dus en ja, dat is iets onder bijstand.

En ik kan best werken Heb een goede HBO opleiding en een goed stel hersens.

Maar..
Ik heb ook twee kinderen en zolang die nog niet allebei naar de basisschool gaan ga ik ze niet ergens heenbrengen
En TARA is te onregelmatig (gemiddeld 32 uur) aan het werk en doet ook nog een fulltime studie om een 'papadag' te hebben.

Dus blijf ik voorlopig thuis

Maar Leandertje gaat straks als hij 2 is wel naarde PSZ. Hij ziet nu ook veel andere kinderen, in de buurt en van vriendinnen en gaat elke zondag 2 uurtjes naar de crèche in de kerk. (crèche 1-jarigen, zijn er nu 15 en na de vakantie mag hij naar de peuters ) en de crèche vindt hij ook helemaal tof.

Dus om én twee ochtenden in de week te hebben met alleen Florian én omdat hij het zo leuk vindt met andere kinderen mag hij lekker naar de psz
pi_82775239
quote:
Op maandag 14 juni 2010 08:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ga maar 'ns proberen om Lisa te showen... kijken of het lukt... willen jullie ff laten weten of jullie 't plaatje zien?

Hier is m'n meisje een paar uurtjes oud dus. Verdere foto's zal ik in het fototopic zetten
[ afbeelding ]
gelukt
pi_82775269
Gelukkig dan ga ik de rest in het fototopic gooien.
pi_82775506
Ow lisa wat ben je mooi!
pi_82775664
Wij gaan weer terug an de hypo-allergene voeding, we weten niet of dat het was, maar het is nu 's avonds ook gedonder in plaats van slapen.
Geen idee of het helpt, maar hey, je doet wat!

En ik bel zo de HA even om te vragen of de reflux weer terug kan zijn.
pi_82775769
Free, wat vervelend. Zowel voor jou als voor Florian. Ik hoop dat je HA voeding werkt en ik hoop zeker dat de reflux niet terug is.
pi_82775893
Ik snap het gewoon niet zo goed... Soms is hij zo vrolijk... en soms is het ineens allemaal mis.
En als hij vrolijk is denk ik 'zie je, hij hééft nergens last van! ' en dan 5 minuten later is het weer krijsen...

Vanmiddag afspraak bij HA
pi_82775960
Behalve krijsen kan hij trouwens ook zichzelf aan mijn handen optrekken tot zit en staan, van zijn buik op zijn rug rollen, zijn popje volledig opkauwen, zijn duimen ook en zijn hoofd héél lang omhoog houden op zijn buik

en vannacht doe ik hem wrs een nachtje weg Naar iemand van onze kerk met zelf ook een kleintje en ongeveer dezelfde aanpak als ik én een draagdoek in geval van nood ik moet slapen
pi_82776055
Free, dat zijn dan weer de positieve dingen hè! Die moet je ondanks het krijsen niet vergeten!

Ik snap helemaal dat je hem vanacht een nachtje weg doet hoor. Daar hoef je je niet voor te schamen, Florian heeft ook meer aan een uitgeruste moeder dan aan een onuitgeruste. Het maakt je toch sneller prikkelbaar e.d. en Leander trouwens ook.
pi_82776725
Free, fijn dat je zo iemand kunt regelen voor nood die er ook dezelfde gedachten op na houden zodat je dat zelf ook rust geeft. Een keertje echt effe slapen heb je gewoon nodig..

@werken/psz/kdv-discussie... : Minke gaat 3 dagen in de week naar het kdv. Wij werken allebei, ik inmiddels 4x9 en mijn man gaat ook naar 36 uur, maar dan 4 hele en 1 halve dag (hij mag geen 4x9 van zijn baas). Die andere halve dag gaan opa's en oma's in toerbeurt oppassen. Zij wonen allemaal meer dan een uur rijden van ons vandaan, dus om 7 uur bij ons zijn + files 's ochtends is gewoon geen optie. Dus mijn man heeft dan op dinsdag een papa-ochtend en dan komen de opa's en oma's de middag doen. Kunnen ze meteen lekker vaak Minke zien (goed excuus) en hoeven ze zich ook niet in bochten te wringen om op tijd bij ons te zijn. Een dag extra kdv willen we niet, deels vanwege de financiele consequentie en deels omdat ik 3 dagen al meer dan genoeg vind. We hebben zelf voor een kindje gekozen, niet om de hele tijd weg te brengen naar anderen. Maar dat is uiteraard mijn mening, ik snap best dat als het niet anders kan je dat wel doet...

NIKKI, wat een mooierd heb je!
pi_82777063
Marlinde ik ben thuisblijfmama en mijn oudste dochter zit 2 dagdelen op de speelzaal. Ik ken niet veel mensen hier in de buurt en al helemaal geen kinderen, dus op deze manier kan ze lekker met andere kindjes spelen. Toen mijn oudste dochter anderhalf was, had ik graag al een soort van speelzaal/groep iets in de buurt gehad, ze was er echt aan toe, maar het mocht pas vanaf 2,5 jaar (ben toen een muziekcursus gaan doen met andere kindjes). De leeftijd werd op een gegeven moment vervroegd en toen heb ik ook mijn aanvraag vervroegd. Ze heeft het er enorm naar haar zin, nog nooit gehuild bij het wegbrengen en het is leuk om haar verhalen te horen als ze thuis komt. Verhalen waarbij je soms wel moet ontcijferen waar het over gaat, of vol ongeloof naar luistert terwijl ze eigenlijk altijd wel de waarheid verteld (zoals pasgeleden dat ze vertelde dat ze tv hadden gekeken, bleek een dvd behorend bij een boek bekeken te zijn). Claire gaat tegen die tijd ook naar de speelzaal.

Je weet nu nog niet hoe je kind zich gaat ontwikkelen. Ik weet niet of er wachtlijsten zijn bij de speelzaal van jouw keuze, maar ik zou haar gewoon inschrijven en tegen de tijd dat het gaat spelen eens kijken wat je ervan vindt. Voor de echte plaatsing moet ik een contract tekenen, daarvoor staat er niets vast.
Overigens denk ik niet dat een kind naar de speelzaal -moet-, ook op de basisschool zullen ze snel meedoen met de rest. Het kan wel helpen om het wat soepeler te laten verlopen (leren afscheid nemen enzo).
  maandag 14 juni 2010 @ 10:52:30 #71
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82778252
free, hopelijk vindt de ha een oorzaak voor het vele huilen van florian, en kan je ff goed guitrusten vannacht!
lijkt me slopend op deze manier.

vwb de discussie om je kind naar de creche te brengen:
bij mij in de familie is ook een gezin waarbij beide ouders 40+ uur/wk werken, terwijl ze een kind hebben. (financieel is het wrs niet nodig) Dat kan ik dan niet snappen. s ochtends is het stress om je kind weg te brengen en op tijd op je werk te zijn, s avonds is het stress om op tijd te eten en je kind naar bed te brengen, want ze is dan moe. wanneer heb je door de week dan tijd om van je kind te genieten? dan heb je eigenlijk maar 2 dg met je kind, en dan moet je zelf ook weer opladen van een week hard werken...

maar ieder zijn keuze, en ik zal niemand ergens op veroordelen. maar dan moeten ze ook achteraf niet gaan klagen dat ze de eerst jaren met hun kind(eren) gemist hebben...
  maandag 14 juni 2010 @ 11:13:18 #72
265732 Keshet
pi_82779013
Freecell: Fijn dat Florian een nachtje gaat logeren!
Het zal voor jou misschien niet de makkelijkste oplossing zijn maar voor nu misschien wel even de beste!
Qua eten: Emma krijgt Nutrilon AR; speciaal voor reflux-kindjes. Is net zo duur als de hypo-allergene voeding trouwens. Misschien het proberen waard?
Ik vind het rijtje dingen die 'ie al kan trouwens ontzettend tof!
Ben je trouwens al naar de huisarts geweest met 'm? Even een lichamelijke oorzaak uitsluiten?

Marlinde, persoonlijk zou ik er voor kiezen om Tessa tzt naar de psz te laten gaan. Omgaan met andere kindjes, leren om even weg te zijn van thuis, etc. etc. lijkt me erg goed voor een kindje.
Een hoop kan ze ook thuis leren als jij andere kindjes over de vloer hebt natuurlijk.
Als ik je een tip mag geven: Lees je in; zoek wat onderzoeken etc. op, vraag advies aan het cb eventueel en volg je gevoel!

Nou, Emma is me er ook 1 hoor.
Omrollen is blijkbaar iets wat je alleen op zaterdagavond doet. Toen deed ze het vier keer, daarna is het niet meer gelukt. Ach, ze zal het vanzelf wel weer een keer gaan doen.
Gisteren was 'krab je papa en mama' helemaal hip trouwens. Vond ik wat minder fijn!
Sinds gisteravond heeft ze nogal dunne ontlasting. De dagen daarvoor ging het juist erg moeilijk. Hopelijk vindt haar lichaampje er snel een balans in!
pi_82779557
quote:
Op maandag 14 juni 2010 11:13 schreef Keshet het volgende:
--
Gisteren was 'krab je papa en mama' helemaal hip trouwens. Vond ik wat minder fijn!
--
Volgens mij hebben we gewoon de nieuwsbrief gemist voor baby's, want Minke had dat ook op haar todo-lijst gezet... Ik had na 10 minuten het idee dat mijn hele gezicht open lag, nniet heel tof en vooral ook pijnlijk (misschien moet ik iets vaker nageltjes knippen ook)
  maandag 14 juni 2010 @ 11:32:08 #74
265732 Keshet
pi_82779765
quote:
Op maandag 14 juni 2010 11:26 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we gewoon de nieuwsbrief gemist voor baby's, want Minke had dat ook op haar todo-lijst gezet... Ik had na 10 minuten het idee dat mijn hele gezicht open lag, nniet heel tof en vooral ook pijnlijk (misschien moet ik iets vaker nageltjes knippen ook)

Krijg jij er dan ook zo'n venijnige blik bij? En van die klauwtjes die echt gericht op hun doel afgaan?

Maar verder is ze erg lief hoor!
pi_82781725
Krab je mama is check
Vooral als hij écht kwaad is kan hij heerlijk klauwen

En vanmiddag gaan we even naar de huisarts Keshet

Ben nu weer begonnen met HA voeding (gewoon *boem* omgeschakeld. Even mijn gevoel volgen nu) De eerste fles ging er heel rustig en langzaam in, hij keek een beetje verbaasd en voor het eerst sinds tijden ging hij niet eerst heel hard huilen dat het op was. En hij is nu (anderhalf uur na het eten) nog steeds tevreden en ligt zelf rustig!! te slapen
Die AR voeding klinkt wel goed, maar ikblijf eerst even hier op nu. niet teveel overschakelen

Ik heb door dit gedoe met voeding nu wel het één en ander aan (nog dichte) pakken friso gewoon en friso hongerige baby's staan. iemand?

En Keshet: omrollen één dag en dan een tijdje niet was hier ook zo! Hij begon er pas een maand later weer mee
  maandag 14 juni 2010 @ 12:39:27 #76
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82782325
wij doen niet aan krabben, maar wel slaan! met gestrekte armpjes en dan kijken wat je kan raken

of haren trekken is ook erg leuk!
eerst heel lief haren aaien, dan heel smiechterig een pluk vastpakken en rukken maar!
  maandag 14 juni 2010 @ 12:44:41 #77
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82782517
quote:
Op maandag 14 juni 2010 07:49 schreef leonieke het volgende:

Ik vind het gewoon jammer dat er op die manier geoordeeld wordt over mensen Volgens mij ken je namelijk nooit het ganse plaatje, behalve dat van jezelf.
Zonder nu een discussie te willen starten, ben ik het helemaal met je eens hoor Leonieke. Ik had al op de reageerknop gedrukt toen ik zag dat jij precies schreef wat ik wilde zeggen.

Daan gaat ook 4 dagen naar het KDV en die ene dag dat ik thuis ben, ben ik wel (deels) aan het werk en wij zouden het ons prima kunnen veroorloven om minder te gaan werken, maar wij worden er niet gelukkig van als ik of mijn man minder zouden gaan werken (om veel verschillende redenen maar ik ga me niet verantwoorden hier) dus voor Daan is het zo beter ben ik van overtuigd.

Octo, je kunt nooit over andermans situatie oordelen. Ieder maakt zijn eigen afwegingen op eigen gronden.
  maandag 14 juni 2010 @ 12:58:35 #78
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82783005
quote:
Op maandag 14 juni 2010 10:52 schreef DaviniaHR het volgende:
vwb de discussie om je kind naar de creche te brengen:
bij mij in de familie is ook een gezin waarbij beide ouders 40+ uur/wk werken, terwijl ze een kind hebben. (financieel is het wrs niet nodig) Dat kan ik dan niet snappen. s ochtends is het stress om je kind weg te brengen en op tijd op je werk te zijn, s avonds is het stress om op tijd te eten en je kind naar bed te brengen, want ze is dan moe. wanneer heb je door de week dan tijd om van je kind te genieten? dan heb je eigenlijk maar 2 dg met je kind, en dan moet je zelf ook weer opladen van een week hard werken...
Zo ervaar ik dat helemaal niet. Ik heb helemaal geen stress. Wij ontbijten samen redelijk uitgebreid als Daan zijn fles al heeft gehad en lekker zit te spelen in de wipstoel. Ik wandel rustig met 'm naar de opvang, klets even bij met de juffies en wandel rustig weer naar huis, pak mijn fiets en fiets lekker naar mijn werk. Mijn man is om half 5 klaar met werken en pikt Daan om een uur of kwart voor 5 op en is om 5 uur thuis. Ik kom om half 6 thuis en dan staat het eten zo goed als klaar. Na het eten lekker spelen met Daan om 'm daarna te wassen, om te kleden en nog even een flesje te geven en lekker te knuffelen. Rond een uur of 8 gaat hij naar bed en hebben we de avond voor elkaar. Het weekend is echt quality time maar ik hoef me niet op te laden voor een week werken hoor, dat doe ik al door lekker met mijn man en kind tijd door te brengen.

Wij zijn dan weer geen types voor stappen enzo en Daan zal niet of nauwelijks naar een oppas gaan buiten het KDV.
  maandag 14 juni 2010 @ 16:05:02 #79
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82791447
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:58 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Zo ervaar ik dat helemaal niet. Ik heb helemaal geen stress. Wij ontbijten samen redelijk uitgebreid als Daan zijn fles al heeft gehad en lekker zit te spelen in de wipstoel. Ik wandel rustig met 'm naar de opvang, klets even bij met de juffies en wandel rustig weer naar huis, pak mijn fiets en fiets lekker naar mijn werk. Mijn man is om half 5 klaar met werken en pikt Daan om een uur of kwart voor 5 op en is om 5 uur thuis. Ik kom om half 6 thuis en dan staat het eten zo goed als klaar. Na het eten lekker spelen met Daan om 'm daarna te wassen, om te kleden en nog even een flesje te geven en lekker te knuffelen. Rond een uur of 8 gaat hij naar bed en hebben we de avond voor elkaar. Het weekend is echt quality time maar ik hoef me niet op te laden voor een week werken hoor, dat doe ik al door lekker met mijn man en kind tijd door te brengen.

Wij zijn dan weer geen types voor stappen enzo en Daan zal niet of nauwelijks naar een oppas gaan buiten het KDV.
de mensen aan wie ik refereer werken dagelijks van 8 tot half 7 of zo. is geen vergelijk.
maar wederom, ieder zijn ding. ik vind dat, als je kiest om te proberen kinderen te krijgen, je ook je leven zodanig moet aanpassen dat je zelf voor je kinderen moet zorgen. zoveel als mogelijk. maar dat laatste is relatief. en je gaat er maar vanuit dat men het beste voor z'n kinderen wil, binnen de beperkingen die er nu eenmaal altijd zijn.

enniewee, aviva heeft haar eerste voetbalwedstrijd meegemaakt. slapend en drinkend ach ja, zaterdag weer een kans
pi_82796027
Hoi! Hier alles goed.

Ik ben nu een thuisblijf mama en ik vind het heerlijk. We kunnen het zo laten, maar omdat we het gewoon veel ruimer hebben als ik ook iets inbreng ga ik na de vakantie (augustus) werk zoeken. Voor een dag of 2 /3. Rienk gaat dan naar een gastouder of dagverblijf; ook omdat ik denk dat het goed is als je kindje met andere kinderen in contact komt Maar tot nu toe ben ik echt blij dat ik bij hem ben. Ik zie alle dingetjes echt voor het eerst En dan loop ik over van trots als hij weer iets nieuws kan
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_82796170
Davinia, jij schrijft precies wat ik bedoel.
Ik snap ook niet zo waarom er hier gelijk zo verdedigend gereageerd moet worden. Wie van jullie brengt zijn kind 5 dagen in de week naar een KDV en verdient genoeg geld om een villa te kopen van meer dan een miljoen? Dat is namelijk de situatie waar ik het nu over heb.
Het gaat hier trouwens om mijn schoonzus en zwager, waarvan ik de situatie heel goed ken. En het lijkt me dat je als je zolang bezig bent geweest om een kind te krijgen juist extra goed beseft wat een geschenk het is.
  maandag 14 juni 2010 @ 18:08:09 #82
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82796368
quote:
Op maandag 14 juni 2010 18:01 schreef octopussy het volgende:
Davinia, jij schrijft precies wat ik bedoel.
Ik snap ook niet zo waarom er hier gelijk zo verdedigend gereageerd moet worden. Wie van jullie brengt zijn kind 5 dagen in de week naar een KDV en verdient genoeg geld om een villa te kopen van meer dan een miljoen? Dat is namelijk de situatie waar ik het nu over heb.
Het gaat hier trouwens om mijn schoonzus en zwager, waarvan ik de situatie heel goed ken. En het lijkt me dat je als je zolang bezig bent geweest om een kind te krijgen juist extra goed beseft wat een geschenk het is.
Dan moet je maar eens teruglezen hoe je het schreef. Je was nog al algemeen in je oordeel en dus voelde ik mij aangesproken. Het is niet gezegd dat als je full time werkt je niet heel goed beseft wat voor geschenk het is.

Anyway, klaar ermee voor mij. Ik ga lekker even wandelen met mijn man en zoon
pi_82802033
Hij is weg Komt morgen rond 8:30 terug...
En ik riep soms tegen TARA dat ik hem niet eens zou missen als hij een wéék weg zou zijn en dat het vooral rustig zou zijn....

Freecell dream on

Ja, ik ga absoluut alles uit mijn slaap halen wat erin zit en ben ook blij met mijn besluit, maar ik mis hem nu na een half uurtje al
  maandag 14 juni 2010 @ 20:16:33 #84
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82802790
Da's toch logisch Free, maar Florian heeft veel meer aan een uitgeruste mama! Slaap lekker
pi_82803441
Free
pi_82803602
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:16 schreef happyme28 het volgende:
Da's toch logisch Free, maar Florian heeft veel meer aan een uitgeruste mama! Slaap lekker
ik ga lekker om 22:00 of 23:00 naar bed en dan slapen tot 7 (ik ga bewust niet eerder, als je in één klap echt véél slaap krijgt als je het niet gewend bent, ben je de volgende dag zo gaar als een druif)
pi_82804269
Freecell, ik hoop dat je even lekker kan opladen. Het zal ongetwijfeld onwennig zijn dat Florian er niet is. Neem even lekker wat tijd voor jezelf als Leander slaapt

Hier trouwens ook een voetbalfan in de dop Die gekleurde bewegende poppetjes op een groen veld zijn machtig interessant. Bovendien heeft Hannah een dubbele nationaliteit (ook Duitse) dus ze moet ook juichen voor de Mannschaft
pi_82804652
Lisa!

Haren checken, met armpjes slaan, check!!

Free, geniet lekker van je slaap!

Marlinde, psz zou ik denk ik ook doen. Isa gaat 2,5 dag naar het kdv. Ik werk op dit moment 3 dagen (over een paar maanden ga ik weer naar 4), en mijn ouders passen een middag in de week op. Een hele dag is teveel omdat ze ook behoorlijk wat reistijd hebben. Nu halen ze haar rustig rond de middag van het kdv op.
pi_82804762
Ik dacht dat Leander al sliep, maar hij flikkerde net snoeihard uit zijn ledikant, dus hij sliep nog niet
pi_82804909
Ik dacht gisteren trouwens een leuk cadeau te geven aan P. voor zijn vaderdag. In de winkel had ik enorm zitten twijfelen tussen een bongobon voor een overnachting + ontbijt op hotel of een diner + logeren in hotel. Aangezien ik een eeuwige twijfelaar ben, niets gekozen en gisteren dan maar gevraagd wat hij wou. Reactie: "geen overnachting, want Thomas gaat het komende jaar nergens anders slapen."
En dan mijn vraag: "en wat als we eens naar een feest moeten ofzo?" Dan moet er maar aan mijn ma gevraagd worden of ze hier wil komen oppassen

Ben ik blij dat ik niets gekocht heb, maar anderzijds wel geschrokken van de reactie van mijn man. Ik had dit eerlijk gezegd niet verwacht.

[ Bericht 10% gewijzigd door leonieke op 14-06-2010 20:59:26 ]
pi_82805233
Hier wel goede ervaringen met een ochtendje psz in de week. De oudste ging altijd 1 dag naar kdv en 1 ochtend naar psz. De andere dagen ging hij naar 1 van de oma's. Ik werk zelf 28 uur en al zou ik liever naar 24 gaan, het is in mn functie gewoon erg lastig. Maar Kyllian heeft de psz altijd heel erg leuk gevonden itt het kdv waar hij voorheen naartoe ging. Ik vind de psz wel goed vanwege de overstap daarna naar de basisschool. Ze leren er dingen als samen spelen, gezamenlijk in de kring, luisteren. Een bepaalde structuur die er op de basisschool ook zal zijn. Ok liedjes zingen en knutselen kan ook thuis
Dyon en Kyllian gaan nu beiden 2 dagen naar het kdv en als Kyllian naar de basisschool gaat gaat Dyon 3 dagen naar het kdv (omdat ik het niet meer kan combineren om Kyllian naar school te brengen en Dyon naar oma). 3 dagen kdv vind ik voor mezelf wel het max. Aangezien hij 3 dagen kdv heeft ga ik voor Dyon geen psz dag doen.

Verder vind ik het ieder zn eigen keus, vooral doen waar je jezelf goed bij voelt

Freecell, wat heerlijk even rustig doorslapen! Alhoewel het zeker wel moeilijk zou zijn zo zonder hm...
  maandag 14 juni 2010 @ 21:31:42 #92
300054 Marlinde
pi_82807777
Even snel, geen tijd sorry
Ik heb het over de PSZ voor Tessa vanaf 2 jaar, daarvoor sowieso niet.

Tessa heeft een keelontsteking Net bij de HAP geweest omdat ze al ruim een week ontzettend slecht drinkt, met als toppunt vandaag om 5 uur nog maar 200 ML over de hele dag gedronken! Ze moet nu een half uur voordat ze de voeding krijgt een zetpil kijken en dan kijken of het over gaat...
Om half 8 zetpil gegeven, om 8 uur de fles en ze had hem helemaal leeg!! Hopen dat ze morgen nog even goed gaat drinken en dan overmorgen kijken of ze zonder zetpil kan, anders moet ik toch weer terug naar de huisarts...

Free: Rust even lekker uit als je dit gaat lukken
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_82808712
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:45 schreef freecell het volgende:
Ik dacht dat Leander al sliep, maar hij flikkerde net snoeihard uit zijn ledikant, dus hij sliep nog niet
Ai. Ik hoop dat ie zich vanacht rustig houdt. Doen zijn vingertjes nog pijn?

Welterusten
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
  maandag 14 juni 2010 @ 22:35:24 #94
265732 Keshet
pi_82811978
Ik heb m'n kind net verpest. She's corrupted for life.

Zaterdag kon ze rollen, gisteren en vandaag niet meer. Ze maakte net aanstalten maar het wilde niet helemaal lukken.
Ik: 'Als je rolt krijg je een euro voor in je spaarpot!'

Emma: Hopseflops -rol.
En daarna nog een keer.

Dus, nu heeft ze een euro in haar spaarpot.
  maandag 14 juni 2010 @ 22:37:26 #95
300054 Marlinde
pi_82812107
Emma
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_82812409
free een goede nachtrust gewenst! ben je nog bij de ha geweest?
kleintje hier ligt eindelijk ook te slapen dus ik pak m'n rust ook even!
pi_82820740
Ahh Tessa, beterschap!
Marlinde, psz is ook pas vanaf 2 jaar Hier tenminste wel.

Hihi Emma, goed gedaan zo je geld verdienen
  dinsdag 15 juni 2010 @ 07:29:18 #98
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82820819
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:54 schreef Keshet het volgende:
Succes met je eerste werkdag morgen Asy!
Ik zie dit nu pas (samen met alle andere wensen)
1e werkdag was prima! Fijn om weer terug te zijn!
Alleen komt Harry sinds 2 nachten op een rij elke 2 uur voor een voeding dus ik ben een beetje gaar

Free, je niet voor schamen hoor! Ik ben nu al bekaf van 2 nachten...
Heb je een beetje lekker kunnen slapen vannacht?

Ben verder nog niet bij met lezen maar moet mijn kind gaan aankleden. Die moet zo naar opa en oma.

pi_82820834
Emma, ga nog maar heel vaak omrollen! Dan heb je straks een hele volle spaarpot!

Free, nog een uurtje en dan komt je ukkie weer terug. Heb je lekker bij kunnen tanken vanacht?

Marlinde, wat zielig voor Tessa. Ik hoop dat ze snel de flesjes zonder zetpil weer leeg gaat drinken.

Asy, werkse!
pi_82821227
Free, ik hoop dat je lekker hebt geslapen vannacht en dat je weer een beetje opgeladen bent. Straks weer lekker knuffelen met je mannetje. Ik hoop overigens ook voor jullie dat het inderdaad helpt met de hypoallergene voeding. Ergens klinkt dat best logisch...

Marlinde, voor Tessa... keelontsteking is niet leuk. Goed dat je naar de HAP bent geweest.

Emma goed bezig meid... zo doe je dat!

Minke heeft het rollen echt helemaal onder de knie, zo leuk om te zien... En ze doet een poging zichzelf vooruit te duwen/trekken als ze op haar buik ligt. Ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren. Overigens, het logeren dit weekend ging heel goed. Mijn ouders hebben zich kostelijk vermaakt en Minke ook wel (getuige de foto's) echt heerlijk... Maar was wel blij toen ik haar weer mocht ophalen.
pi_82821486
Emma Goedzo meisje!

Goedemorgen (zong ze vrolijk)
Ventje terug, die heeft net zo ruk geslapen als altijd, dus het was een gaar iemand met een ventje op de stoep vanmorgen
Zij: hij wordt echt minstens elk uur wel wakker
Ik: jep

Maar goed, de rest van de tijd daar was hij gewoon lief Dus ze was wel vrolijk

En verder zei de HA gisteren dat het goed was dat we terug waren op HA voeding, dat dat eerst even weer wennen was,dus dat zeons over een weekje weer wil zien. Als de situatie dan niet drastisch verbeterd is gaat ze meer onderzoek doen, oa prikken op KMA en even goed checken op reflux
pi_82821893
Free, fijn dat het niet anders dan anders is gegaan vanacht. Nouja voor de mevrouw natuurlijk minder maarja... hopelijk krijgt hij snel een beter slappatroon, want als het zo doorgaat ben je straks echt een wandelend spook.

Lijnloos ik kan me voorstellen dat je blij was om haar weer op te halen.

Ik moet dit weekend ook een nachtje zonder m'n meisje. Ze gaat bij opa en papa slapen (de dag voor ons huwelijk slaapt vriendlief bij zijn papa en ik bij mijn papa want we mogen vanaf vrijdag 2 uur ons huis niet meer in ). Maar ik neem Lisa dus niet bij me omdat ik zaterdagochtend om 7 uur de kapper op bezoek krijg, opgemaakt en aangekleed moet worden en dat is niet zo heel handig met een baby. Plus dat ik dan echt geen tijd heb om Lisa nog in bad te doen en aan te kleden met haar superschattige jurkje zie hier:

Kortom ik moet zonder m'n meisje, maar ik ga vrijdagavond gewoon pas lekker heel laat weg en zaterdag komt ze me dan samen met haar papa en het bruidsboeket ophalen bij m'n vader thuis. En dan mag 't kleintje 's middags de ringen komen brengen...
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:31:57 #103
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82822663
Free, gelukkig heb je lekker kunnen bijtanken en is Florian nu weer bij je. Hopenlijk is de HA voeding voldoende maar anders moeten ze maar eens goed gaan kijken, want dit lijkt me voor je mannetje ook niet prettig, hij huilt niet voor niets lijkt me.

Nikki, het komt al dichtbij zeg. En wat een schattige outfit voor Lisa!

Emma, slimmerik! Zo word je snel een rijke meid!

Oe Asy, da's pittig als hij steeds wakker wordt 's nachts als je 's ochtends vroeg naar het werk moet.

Daan is weer verkouden de arme ziel. Gelukkig is hij uiteindelijk om 21.00 uur in slapen gevallen gisteren met 2 shotjes Otrivin Baby. Om 3 uur werd hij wakker vannacht omdat z'n neus weer vol zat. Gelukkig viel hij weer in slaap na een nieuwe dosis Otrivin en kon ik 'm vanmorgen om half 7 wakker maken.
pi_82823333
Elyas is vandaag een grote vent!

Freecell, ik ben blij dat je bij hebt geslapen en ik hoop dat er bij de dokter iets komt waar je ook iets mee kunt.. Zodat je gauw weer kan ervaren wat echt slapen ook alweer was

Asy, Fijn dat je werk weer fijn is! Maar wel jammer dat Harry je nu geen nachtrust gunt

En Daan verkouden Beterschap met hem!

Emma

Nikki, een mooie dag alvast toegewenst!

Hier was Rienk om 04:30 wakker en huilde alleen maar. Dus om 05:00 maar zn fles gegeven
Gelukkig is hij daarna weer braaf gaan slapen en heb ik hem om 9:30 lekker vrolijk uit zn bed gehaald.

En.... Hij zat zonet 60 seconden los!
Maar nog steeds niet rollen he
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:23:56 #105
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_82824104
Goedemorgen!

Nikki, wat een allerschatigste outfit voor Lisa, alvast een hele fijne dag!

Harry die niet wil slapen terwijl mama aan het werk is, das niet fijn.

Rienk die een minuut los zit!

Freecell, lekker geslapen dus, fijn hoor. Geef jij nog flesvoeding? En ze prikken dan op kma? Hier ook kma, ben blij dat we daar best vlug bij zijn want ik had het denk ik niet zo lang getrokken.

Gister bij cb geweest, Noortje is 57 cm en 4685 gram, gaat dus allemaal prima. Geen overdreven hoog gewicht (mijn nichtje zat met twee maanden op 55 cm en 5800 gram met een geboortegewicht van 3320 gram). De prikken vond ze helegaar niet leuk, bij de eerste schreeuwde ze het uit en toen was ze even stil en moest er daarna nog 1, zo zielig. Ze was al jengelig omdat ze moe was dus dit kwam er nog een keer overheen.
pi_82824747
Nikki, wat een leuk, lief, schattig en vooral mooie outfit zeg. Jullie trouwdag wordt vast een dag om nooit meer te vergeten Wel foto's laten zien van jullie hè
pi_82825136
Oh ja!

Rienk heeft al een HOEKtand! Rechtsboven is het puntje al door!
pi_82825200
Rienk!
pi_82825750
Voor Rienk zijn hoektand
  dinsdag 15 juni 2010 @ 11:59:09 #110
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82827821
hoeveel tanden heeft rienk nu!
wel stoer dat hij al een beetje kan zitten!

en fijn dat noortje is goedgekeurd!

kan het pakje van lisa neit zien door firewall van werk...

en voor free's nachtrust!

dus
pi_82827967
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 11:59 schreef DaviniaHR het volgende:
hoeveel tanden heeft rienk nu!
wel stoer dat hij al een beetje kan zitten!

en fijn dat noortje is goedgekeurd!

kan het pakje van lisa neit zien door firewall van werk...

en voor free's nachtrust!

dus
3
Maar ik kan geen foto maken. Hij slaat mn handen steeds weg. En als ik probeer te filmen gaat ie heel chagrijnig kijken
pi_82830359
Rienk zit los:

pi_82830733
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 13:00 schreef Vlindur het volgende:
Rienk zit los:

Wat goed.

En wat een mooi mannetje is het toch zeg
  dinsdag 15 juni 2010 @ 13:12:52 #114
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82830864
Kiek dan! Stoere Rienk al 3 tanden en los kunnen zitten!
pi_82830875
Rienk, jaaaaa

wat goehoed
  dinsdag 15 juni 2010 @ 13:15:58 #116
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_82830999
hahaaa volgens mij wordt het tijd dat Rienk ook bij de grote beebs komt Vlindur! wat zit ie daar mooi zeg! en al 3 tandjes Volgens mij is het bij Evie nog maar de 1ste... (hoewel Evie mij amper in dr mondje laat kijken en ik het dus echt niet zeker weet...).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_82831514
Dank jullie!

Ik zag het toen Rienk breeduit lachte en toen heb ik gewoon mn vingers in zn mond gepropt hoor Ff voelen
En nu is het hoektandje ook al door! of iig, het tandvlees is al kapot

En ik mag bijna naar de grote baby's, nog 2 nachtjes slapen!
pi_82832519
*knip*

Deze is ook van vanochtend

[ Bericht 51% gewijzigd door Vlinder op 15-06-2010 19:59:24 ]
pi_82837491
Mart zit hier in de wipstoel heerlijk de billen van Sophie de giraf op te eten. Inclusief alle smak geluiden die daarbij horen
pi_82837673
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:49 schreef ymme het volgende:
Mart zit hier in de wipstoel heerlijk de billen van Sophie de giraf op te eten. Inclusief alle smak geluiden die daarbij horen
Rienk was laatst zn tanden aan het poetsen met de poten *squeek* *squeek*
  dinsdag 15 juni 2010 @ 15:56:34 #121
265732 Keshet
pi_82837855
Asy! Fijn dat je eerste werkdag meegevallen is! Kan me voorstellen dat je gaar bent als je elke twee uur wakker gemaakt wordt. Hopelijk gaat dat snel beter!

Is Tessa al weer wat opgeknapt Marlinde?

Fijn dat het logeren goed is gegaan Lijnloos! Dan is de drempel een eventuele volgende keer misschien toch wat lager. Is je gebruiksaanwijzing nog van pas gekomen?

Fijn dat je even hebt kunnen bijtanken Freecell! Ook 'fijn' dat je ventje elders hetzelfde patroon aanhoudt; dan hoef je jezelf niks te verwijten in ieder geval. (Ik bedoel dus niet dat je dat dus wel moet doen maar ik kan me maar zo voorstellen dat je dat wel doet )
Goed ook dat de HA je serieus neemt! Ik hoop echt dat het een stuk beter gaat met de HA-voeding!

Leonieke, hoe gaat het inmiddels met Thomas bij je schoonmoeder?

Draakje: Hoe gaat het bij jou?

Welkom CrazyPrincess & Lieszdraaijer! Nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisjes! Hoe is het met jullie? En met de meisjes?

Elyas is halfjarig! Van harte gefeliciteerd Tan!

_NIKKI_! Je gaat gewoon trouwen! Mag ik jullie bij deze alvast een fantastische dag en een fantastisch huwelijk toewensen? Enne, we willen wel foto's afterwards he!

Kleine Daan is weer verkouden, bah.
Slaapt 'ie nu steeds op z'n eigen kamertje Happy? Gaat dat goed?

Riek! Een hoektand en los zitten! Toe maar jochie! Wat cool zeg.

Mooie cijfertjes Becky! Hoe is het nu met Noortje? Heeft ze nog veel last gehad van de prikjes?

Lily, hoe is het met Leah?

Davinia, hoe gaat het nu bij de gastouder met Aviva en Eli?

Updates mensen, ik wil updates!

Mart die Sophietje afkluift! Haha! Och, als 't werkt he.

Emma is weer een nachtje aan het logeren in het ziekenhuis. Ze heeft vanochtend de tweede vaccinaties gehad. De nacht na de 1e vaccinaties had ze tig brady's en saturatiedalingen dus nu moet ze even goed in de gaten gehouden worden. Ik ben steeds bij d'r gebleven maar ben nu even thuis. Straks ga ik weer naar haar toe, maar het lijkt me erg raar als ze vannacht niet in haar wiegje ligt. Bijzonder hoor, hoe snel je daar aan went!
pi_82839973
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 08:36 schreef freecell het volgende:
Emma Goedzo meisje!

Goedemorgen (zong ze vrolijk)
Ventje terug, die heeft net zo ruk geslapen als altijd, dus het was een gaar iemand met een ventje op de stoep vanmorgen
Zij: hij wordt echt minstens elk uur wel wakker
Ik: jep

Maar goed, de rest van de tijd daar was hij gewoon lief Dus ze was wel vrolijk

En verder zei de HA gisteren dat het goed was dat we terug waren op HA voeding, dat dat eerst even weer wennen was,dus dat zeons over een weekje weer wil zien. Als de situatie dan niet drastisch verbeterd is gaat ze meer onderzoek doen, oa prikken op KMA en even goed checken op reflux

Wat is KMA?
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 16:42:23 #123
265732 Keshet
pi_82840263
De Koninklijke Militaire Academie.
Daar moet 'ie naar toe als het niet verbeterd is over een weekje.

KoeMelkAllergie
pi_82840751
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 16:42 schreef Keshet het volgende:
De Koninklijke Militaire Academie.
Daar moet 'ie naar toe als het niet verbeterd is over een weekje.

KoeMelkAllergie
Nou, het schiet niet op zo. Die opvoeding van tegenwoordig

Echt Free, ik hoop dat je iets kunt met die uitslag

Emma weer in het ziekenhuis. Denk je zelf dat ze achteruit zal gaan?
Lijkt me vreselijk om dr nu weer te moeten missen. Ook al is het maar een nachtje.

Hoe gaat het nu trouwens? De nachten, de ochtenden, heeft ze al een ritme? Vind je het fijn? had je het anders verwacht? Bevalt het goed? Of valt het je stiekem tegen? Vertel!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 18:05:20 #125
265732 Keshet
pi_82844060
Ik denk zelf dat ze de nacht prima doorkomt. Ze is nu zoveel sterker dan op het moment dat ze de eerste vaccinaties kreeg!
Als ze wel een aantal dalingen heeft, so be it. Dat hebben andere kindjes misschien ook wel, maar die hangen de nacht na de prikjes niet aan een monitor.

Emma heeft inderdaad al een ritme. FLES! NU! - Knuffeluh! - slapen - FLES! NU! en repeat enzo.
Ze slaapt aardig ok door; we geven rond 11 uur 's avonds de laatste fles. Met een beetje geluk komt ze dan om 3 uur weer en de volgende doet D. rond 6 uur, voor 'ie naar z'n werk gaat.
In haar eentje zijn vindt ze moeilijk; ze is gewend dat er altijd mensen c.q. geluid om haar heen zijn. Daar proberen we haar nu langzaam aan te laten wennen.

Het valt mij eerlijk gezegd 100% mee. Ik was bang dat ik als een soort veredelde monitor continue in haar zou prikken om te kijken of het nog wel goed gaat. Daarin kan ik me redelijk beheersen gelukkig!

Wel merk ik dat ik het hele ziekenhuis gebeuren totaal nog niet verwerkt heb. Ik heb een geheugen als een zeef, ben continue afgeleid tijdens b.v. telefoongesprekken, etc.
Als mijn telefoon gaat en het is een 'blocked' nummer schiet ik meteen in de stress; op die manier werden we altijd door het ziekenhuis gebeld.
Ik merk ook dat ik nu de afgelopen maanden aan het herbeleven ben, vooral de eerste maand begint nu terug te komen. Dus, 's nachts nachtmerries over momenten waarop ze blauw aanliep, de keer dat ze gereanimeerd is, het afsterven van haar voorvoet en zo kan ik nog heel veel dingen noemen.
Het praten met familie en vrienden lucht tot nu toe helaas niet echt op, niemand weet/snapt wat je hebt meegemaakt.
Met D. kan ik er heel goed over praten maar ik heb toch besloten ook eens met een psycholoog te gaan praten. Met iemand die het niet zelf heeft meegemaakt en er dus wellicht een nuchtere kijk op heeft en me hopelijk wat handvaten kan geven om op sommige aspecten wat meer grip te krijgen.
Mijn werkgever heeft me ziekgemeld na mijn bevallingsverlof. Volgens de mensen van het UWV vertoon ik 'een volkomen normale reactie op een abnormale situatie'; kortom: overspannen.
De huisarts omschreef dat ook wel mooi vond ik: 'Overspannen is gewoon dat je een tijdje te veel spanning hebt gehad.'
Daar kan ik me best prima in vinden!

Jeetje, het klinkt allemaal wel zwaar zo nu ik het zo opschrijf. Zo voelt het eigenlijk niet. Ik ben vooral aan het genieten van m'n kleine muppetje, van ons als gezinnetje!
We zijn van plan om van 't weekend een dagje naar mijn ouders te gaan; 100 kilometer rijden van hier. Dat voelt echt als een heel avontuur; ik ben al maaaanden Rotterdam niet uitgeweest.
M'n moeder is van de aankondiging an sich al helemaal hyper geworden. Ben benieuwd of er een box in de woonkamer staat inmiddels.

Hebben jullie ouders/schoonouders trouwens spullen aangeschaft die gebruikt kunnen worden als hun kleinkind er is of sjouwen jullie alles zelf mee?

Simmu; ik merk dat ik er moeite mee heb bepaalde dingen te posten, met jou in m'n achterhoofd. Ik weet dat jij van de openheid bent maar ik kan me ook maar zo voorstellen dat bepaalde dingen bij jou keihard aankomen.
Onze situaties zijn eventjes een klein beetje te vergelijken geweest maar voor het grootste gedeelte ook juist totaal niet. Wil je het alsjeblieft melden als ik iets post wat jij even niet kunt hebben? Desnoods via PM?
  dinsdag 15 juni 2010 @ 18:08:41 #126
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_82844215
Keshet, ik 'hoor' hier helemaal niet, maar lees je posts regelmatig mee, wilde even zeggen: wat ben jij ongelooflijk dapper en positief ingesteld. Je lijkt me echt een LIEF mens!
pi_82846863
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 18:08 schreef mikoxx het volgende:
Keshet, ik 'hoor' hier helemaal niet, maar lees je posts regelmatig mee, wilde even zeggen: wat ben jij ongelooflijk dapper en positief ingesteld. Je lijkt me echt een LIEF mens!
QFT!

Keshet, het is inderdaad heel begrijpelijk dat je geestelijk een flinke klap hebt opgelopen van de ziekenhuistijd van Emma. Je hebt hele heftige dingen meegemaakt en dat verwerk je niet even in een weekje. Lijkt me een prima plan om met een psycholoog te praten.

Overigens merk ik bij mezelf ook dat ik nog niet helemaal weer op de buitenwereld gericht ben. Bij gesprekken kan ik ook vaak niet helemaal de aandacht erbij houden, ook al gaat het helemaal prima hier. Soms voel ik me schuldig omdat bepaalde dingen me niet meer zo interesseren Gaat vast wel weer beter als ik aan het werk ga. Het is nu wel een beetje vreemd om tegen een manager te zeggen dat ik niet spontaan weg kan op intake omdat ik een oppas moet regelen, en bovendien straks 80% ga werken. Je hoort ze denken: heb je weer zo'n moeke
pi_82847113
Rienk! Knapperd!
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:56 schreef Keshet het volgende:

Fijn dat je even hebt kunnen bijtanken Freecell! Ook 'fijn' dat je ventje elders hetzelfde patroon aanhoudt; dan hoef je jezelf niks te verwijten in ieder geval. (Ik bedoel dus niet dat je dat dus wel moet doen maar ik kan me maar zo voorstellen dat je dat wel doet )
Goed ook dat de HA je serieus neemt! Ik hoop echt dat het een stuk beter gaat met de HA-voeding!
Dat klopt wel ongeveer inderdaad!
Emma weer een nachtje weg, wat balen Maar wel goed dat ze haar goed in de gaten houden!

En ik snap heel goed dat je er een behoorlijke tik van gehad hebt! Volgens mij zou elk mens na zo'n situatie héél erg moeten bijkomen en neem er vooral de tijd voor! En praten met een psycholoog klinkt ook zwaarder dan het is hoor Gewoon doen!

Mijn schoonouders hebben beiden een wandelwagen en een campingbedje. Dat is wel handig
pi_82847997
Inderdaad heel begrijpelijk, Keshet. Neem je tijd!
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 19:09 schreef octopussy het volgende:
Overigens merk ik bij mezelf ook dat ik nog niet helemaal weer op de buitenwereld gericht ben. Bij gesprekken kan ik ook vaak niet helemaal de aandacht erbij houden, ook al gaat het helemaal prima hier. Soms voel ik me schuldig omdat bepaalde dingen me niet meer zo interesseren Gaat vast wel weer beter als ik aan het werk ga.
Ik heb precies hetzelfde maar ben wel alweer sinds 1 april aan het werk maar helaas absoluut niet de oude.

Ik kan me erg slecht concentreren en ook gewoonweg slecht nadenken. Ik presteer niet 100% en ik schaam me daar best voor.
Ik heb notabene vlak voor mijn zwangerschap promotie gehad maar kan dat nu niet waarmaken.

Ik moet ook wel aan duizend dingen denken in een week. Drie kinderen, huishouden, school, kdv, borstvoedingen, 1001 afspraken voor iedereen met allerlei instanties. Noem maar op. Het is ook wel wat allemaal eigenlijk.

Thuis gaat het prima trouwens
pi_82848563
keshet; ik vind wat je post juist heel herkenbaar hoor. heb ik dus totaal geen moeite mee klinkt trouwens ook alsof je een hele fijne huisarts hebt! ik merk dat ik (en sangdrax) een heleboel dingen die niet meer hoeven totaal op de automatische piloot doen. alle telefoons aan mee naar bed bijvoorbeeld. bloedirritante gewoonte eigenlijk! maar als iets me niet bevalt zal ik het zeker pmmen

maar het is zelfs als alles gewoon goed gaat niet niks met zo'n zwangerschap en bevalling. en dan begint het allemaal pas! dus bij deze deel ik voor ons allemaal een flinke portie begrip uit
pi_82849639
Waauw Keshet, ik heb diep respect hoe jullie het hebben gedaan met al die ziekenhuis bezoeken trouwens en dit geldt ook voor Simmu en Sandrax. Het is niet niks om altijd stand by te staan en bij het geringste helemaal in de stress te springen! Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je nu overspannen raakt. Ik weet niet meer wie het zei, maar toen moest je steeds van alles en werd je 'geleefd' en nu mag je zelf weer nadenken en zelf weer beslissingen nemen. Dan komt vast hard op jullie dakjes

Fijn dat het nu zo goed gaat met Emma en dat ze een lekker temperamentje heeft lijkt me alleen maar fijn nu.

Simmu, hoe gaat het nu met Ravi?

Bij mijn ouders staat een wipper en verder niks. Ik heb ons eigen camping bed, want in die daar stond wilde Rienk niet slapen. Het is ook al een hele oude dus ik vind het helemaal niet erg Bij J's ouders is niks. Ik sleep ook liever zelf mijn spul mee. Dan dat hij met onveilig of vies spul speelt

En concentratie? Wat is dat?
Ik vreet me trouwens ook nog steeds een ongeluk Heb nu maar smultomaatjes gehaald. Dat is vast gezonder dan stroopwafels
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:20:42 #132
61183 leonieke
Dan toch?
pi_82850219
quote:
Leonieke, hoe gaat het inmiddels met Thomas bij je schoonmoeder?
Al wat beter. De aanpassing verloopt vlotter heb ik de indruk. Hij ligt nu al te slapen in zijn bedje.

Morgen een dagje vrijaf om lekker te knuffelen met Thomas en hem bij mij te kunnen houden
quote:
Emma is weer een nachtje aan het logeren in het ziekenhuis. Ze heeft vanochtend de tweede vaccinaties gehad. De nacht na de 1e vaccinaties had ze tig brady's en saturatiedalingen dus nu moet ze even goed in de gaten gehouden worden. Ik ben steeds bij d'r gebleven maar ben nu even thuis. Straks ga ik weer naar haar toe, maar het lijkt me erg raar als ze vannacht niet in haar wiegje ligt. Bijzonder hoor, hoe snel je daar aan went!
Wat jammer dat Emma een nachtje in het ziekenhuis moet blijven. Je bent er inderdaad zo vlug aan gewend Heeft ze nu ook zo veel last van de vaccinaties of kwam het de vorige keer pas 's nachts op?

En morgen? Morgen ga ik bijlezen. Ik ben echt uitgeput na twee vrij hectische dagen op het werk
pi_82852458
Free, fijn dat je lekker geslapen hebt!

Rienk! Wat goed dat je al kunt zitten!!

Keshet, wat jammer dat je je meisje weer eventjes voor een nachtje moet missen, maar gelukkig komt ze snel weer thuis! En verder vind ik het knap van je dat je met een psycholoog gaat praten!

Meer weet ik even niet...

Hier alles ok! Morgen weer naar het cb! Ben benieuwd!
pi_82852986
ravi doet op het moment hele goede imitaties van mojo jojo:

ofwel: hij moet die rotspeen niet, hij wil duimen! heel soms heeft hij succes en is zijn geluk intens maar meestal is hij enkel wild in het rond aan het zwaaien met zijn knuistjes en wordt hij dan steeds bozen. sinds eergisteren kan hij ook huilen met echte traantjes en lachjes kunnen er ook wel van af qua eten gaat het prima: hij krijgt nu 5 flessen van 135 per dag (4 schepjes) en dat gaat redelijk (hij smokkelt er wel elke dag wat af, dus eigenlijk krijgt hij 5 en een halve fles, maar och. hij spuugt zelden dus lekker beoie dan)
  dinsdag 15 juni 2010 @ 21:46:04 #135
143848 huuphuup
Dorksided
pi_82855332
Keshet
Je bent een sterke vrouw en zo te horen heb je een fijne HA en fijne arbomensen om je heen die met je meedenken.
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 19:09 schreef octopussy het volgende:

[..]

Overigens merk ik bij mezelf ook dat ik nog niet helemaal weer op de buitenwereld gericht ben. Bij gesprekken kan ik ook vaak niet helemaal de aandacht erbij houden, ook al gaat het helemaal prima hier. Soms voel ik me schuldig omdat bepaalde dingen me niet meer zo interesseren Gaat vast wel weer beter als ik aan het werk ga.
Oooh herkenning

Ik heb me nog weken geschaamd omdat ik bij de nacontrole me echt totaal niet kon concentreren op het gesprek met de vk zelfs haar aankijken was me teveel. Ik keek haar wel aan maar dan merkte ik van mezelf dat ik wegkeek en dat ik maar de helft meekreeg. Bloedirritant vond ik dat want ik vond haar wel heel erg lief en ik had erg naar t gesprek uitgekeken. Nu zat ik erbij als een ongeinteresseerde zoutzak Ze zal vast wel meer pas bevallen vrouwen zo zien maar pfoe dat viel me tegen hoor.

Ik kan me nu pas weer een beetje behoorlijk op een gesprek concentreren en voor een ander interesseren. Hiervoor was het me ook echt teveel als mensen met meer dan twee personen langskwamen. Er ging dan heel veel langs me heen en ik vond het echt letterlijk doodvermoeiend om me op alles te concentreren.

Die concentratie enzo is dus echt iets wat me vies is tegengevallen en waar ik echt nooit op gerekend had. Ik vond het vooral naar voelen omdat ik het zo niet bedoelde zeg maar, ik ben heus geinteresseerd maar het was me gewoon teveel allemaal, ik werd er fysiek moe van, gesprekken enzo.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 15 juni 2010 @ 21:58:16 #136
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82856241
quote:
Slaapt 'ie nu steeds op z'n eigen kamertje Happy? Gaat dat goed?
Ja, dat gaat prima!! Hij wordt wel 1 keer wakker 's nachts maar daar geef ik de verkoudheid de schuld van. Na een spuitje Otrivin, komt zijn neus weer vrij en slaapt hij meteen weer in.

Morgen trouwens met 'm naar de HA, hij heeft al een maand of 2 last van een prutoogje dat steeds verdwijnt maar ook net zo hard weer terug komt. Moedermeld had ik eerst geprobeerd en daarna gesteriliseerd water, maar beiden lijkt maar tijdelijk te helpen.

Keshet, wat is het dan ineens leeg hè in huis?! Hopenlijk is Emma morgen gewoon lekker weer thuis. Die prikjes is ook niet niets inderdaad. Je klinkt overigens erg realistisch en sterk. Knap hoe je zelf al de beslissing kunt nemen te gaan praten met een buitenstaander. Hoop dat dat helpt het te verwerken. Het is zeker niet niks waar jullie doorheen zijn gegaan.

Mijn ouders hebben overigens een kinderbedje en een speelboog staan en mijn moeder wil ook een kinderstoel kopen als Daan zover is, maar verder niet. Mijn schoonouders hebben niets gekocht, maar we zijn er eigenlijk toch alleen nog op bezoek dus dan nemen we gewoon alles mee.

Leo, fijn dat het al wat beter gaat met Thomas bij je schoonmoeder. En geniet maar lekker van je vrije dag morgen!

NieuweUser, sterkte morgen bij het CB.

Simmu, wat drinkt Ravi al lekker zeg! Mooie hoeveelheden, hij groeit vast lekker zo. En wat gaaf dat hij al lekker aan het lachen is.

Oh oh oh, hoort niet helemaal in dit topic maar heb vanaaf een mama fiets gekocht Kan me nu al verheugen op de ritjes met Daan voorop in het stoeltje
pi_82857354
Happy, een mama-fiets even controleren of je de handvatten niet los kan trekken. Een vriendin van me is daardoor gevallen met beeb Kan me voorstellen dat je je verheugt op ritjes met Daan.

Mijn ouders hebben eigenlijk geen kinderdingen in huis op een kwijlpopje na. Ik kom er ook niet wekelijks, ze komen wel vaak hier. Ik ga denk ik maar zo'n Deryan travel cot kopen (nu in de aanbieding bij de babydump!) als campingbedje. Lijkt me ideaal voor als we op bezoek gaan of voor op vakantie.

Mijn schoonouders gaan volgend jaar verhuizen naar Oostenrijk. Ik weet niet of ze daar babyspullen hebben, maar het zal me niets verbazen omdat ze 3 kleinkinderen hebben gekregen in een halfjaar tijd.
pi_82867775
Die concentratie is echt drama inderdaad Het duurt ook echt even voordat het weer goedkomt! ( Bij Leander een maand of 9 over gedaan en daarna werd ik weer zwanger )

Een mamafiets, wat fijn Daar wordt je echt een stuk mobieler van! Heb je ook een baby-mee?

Goedemorgen verder! Ik heb een baby die sinds eergisteravond alleen nog maar gekrijst heeft als hij echt honger had Slapen gaat nog niet helemaal lekker, maar hij slaapt ineens wel meer overdag en vannacht heb ik toch echt wel een uur of 6 kunnen slapen, waarvan ook periodes van 2 uur en meer
Zou het dan toch echt de voeding zijn? Dat zou wel heel simpel zijn
pi_82867816
Keshet, hoe is het met Emma? Is ze de nacht goed doorgekomen en komen jullie alweer bijna thuis?

Happy, cool een mama fiets! Mijn zusje heeft er ook een gekocht. Ze heeft nieteens een baby, dus ik verwacht zo dat ik mijn baby aan haar af zal moeten staan als ze gaat fietsen. Gaat zij een beetje pronken met mijn baby Succes bij de HA vandaag. Hopelijk is er een oplossing voor het prutoogje.

Simmu, die Ravi, geen speen maar duimen! Ik geef hem helemaal gelijk.

Free wat goed!

Hier heeft Lisa gisteren echt een baaldag gehad. Zo ken ik haar helemaal niet. Hangerig beetje klagend huilen als ik haar neerlegde geen idee waar het door kwam. Misschien nog een bijwerking bij de prik die ze vorige week woensdag gehad heeft? Volgens mij is het geen sprongetje want ze is als je van de uitgerekende datum uitgaat is ze nu al 10 weken en het sprongetje stopt bij 9,5 week als het goed is.
Nouja, vanacht heeft ze in ieder geval wel weer lekker geslapen, dus dat is mooi. Ik ga vandaag weer eens een ochtendje werken en Lisa gaat naar opa. Komende 2 weken moet ik bijna elke ochtend werken omdat mijn collega op vakantie is (heb ik zelf aangeboden hoor) en dan gaat ze elke ochtend naar opa. Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat.
pi_82868026
Nikky, soms jengelen ze gewoon een dag Zomaar, zonder dat je er ooit achter komt waarom. Gewoon chagrijnig denk ik
Maakt het niet minder storend trouwens

Ik moet zo (lees: over 3 minuten) naar het CB. Ga aankaarten dat ik de arts niet meer wil... Spannend
pi_82868308
Succes Free, en fijn dat het beter lijkt te gaan met Florian...

Nikki, inderdaad wat Free ook zegt, soms is er niks, geen sprongetje of wat te bekennen maar zijn ze gewoon wat huilerig/hangerig.. tja, we zijn zelf ook wel eens een dagje uit ons doen zonder reden... shit happens

Keshet, hoest met Emma gegaan vannacht? Wel fijn dat ze haar zo goed in de gaten houden, al betekend dat natuurlijk wel dat ze weer een nachtje ziekenhuis moet doen, maar helaas is dat dan niet anders.. voor jullie! En wat je post over jezelf, meer dan logisch lijkt me. Jullie hebben nogal wat meegemaakt joh, da's nie niks. En ik denk dat je er ook zeker goed aan doet om eens met een psycholoog te gaan praten. Gelukkig is dat steeds minder taboe, het is niet alleen voor gekken... het is gewoon een dokter die kan helpen!

@kinderdingen bij ouders: Mijn schoonouders hebben een box en campingbedje bij de kringloop gehaald en oude spulletjes van mijn man en zijn zus van zolder gehaald voor als we daar zijn. Mijn ma en man hebben een campingbedje en bijhorend spul voor de kleine (maar daar komt vast nog wel het een en ander bij aangezien ze ook 2 kleinkinderen tegelijkertijd hebben gekregen en de 3e ook al onderweg is). Mijn pa en vrouw hebben niks speciaals maar hun buren zijn net uit de luiers met hun kinderen dus daar kunnen ze eventueel nog dingen lenen...

Hier verder rustig, Minke is gewoon een heerlijke KLEINE baby die alles aan het ontdekken is en pogingen doet om steeds groter te worden (zitten, kruipen, rollen).

Tan, nog gefeliciteerd met je grote mannetje! Elyas alweer een halfjaar...

Rienk, Dyon en Leah ook alweer bijna "jarig"... gaat snel!!!
  woensdag 16 juni 2010 @ 09:12:26 #142
265732 Keshet
pi_82869108
Hoe is 't gegaan bij het CB Freecell? Lijkt me moeilijk om te melden dat je een bepaalde arts niet meer wilt, maar 't is wellicht wel beter voor je gemoedsrust.

Emma heeft gisteravond 2 dalingen gehad, naar de 60% saturatie. Ze herstelde zichzelf gelukkig wel.
Nu schijnt het dus wel impact te hebben op de ontslagtijd vandaag. De arts-assistent van gisteravond durfde er geen beslissing over te nemen, , dus hopelijk hoor ik zo hoe laat 't muppetje mee mag.
We gaan ook met de tram en metro naar huis, al met al zijn we dan toch een uurtje onderweg. Ik vind het best spannend!
Tot later!
  woensdag 16 juni 2010 @ 09:28:38 #143
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82869455
Succes Keshet!! Lekker je meisje weer ophalen!

Free, wat zou het fijn zijn als het 'gewoon' de voeding is. Niet te vroeg juichen, maar een mooi begin.

Vanmorgen bij de huisarts geweest en het lijkt toch op een ontstoken traanbuisje, dus nu dagelijk 3x masseren en een ooggel die ik 2x per dag moet druppelen. Zou met een week weg moeten zijn. We gaan het hopen.

Hij heeft wel geslapen zonder 1 keer een kick te geven in zijn eigen kamertje! Hij lag er om 21.00 uur in en werd om kwart voor 7 wakker dus ikke is blij. Nu ligt mijn mannetje ook weer te slapen dus ik kan aan het werk.

Fijne dag allemaal!
pi_82870890
Keshet, ik duim voor je dat je meisje weer snel mee naar huis mag!

Happy, hopelijk is zijn ontstoken traanbuis inderdaad snel over! Niet fijn!

Isa is net weer naar het cb geweest en helemaal goedgekeurd! De arts vond haar erg bewegelijk! Verder is ze nu 6380 gram en 64 cm!
pi_82871078
Mart heeft al bijna 4 maanden last van een ontstoken traanbuisje. Bij het CB vertelde ze mij steeds weer, masseren en het moet vanzelf over gaan. Maar ik heb na het lezen van jouw post Happy, zojuist ook maar een afspraak bij de huisarts gemaakt voor Mart. Ik wil ook druppels. Het masseren wordt steeds moeilijker. Hij vind het echt niet leuk meer. En 's ochtends wakker worden met één oog die dicht zit van de prut, lijkt me ook geen pretje...
  woensdag 16 juni 2010 @ 10:43:46 #146
265732 Keshet
pi_82871757
Ze moet waarschijnlijk blijven tot ze 48 uur geen dalingen heeft gehad. Dat is dus waarschijnlijk morgenavond 8 uur!

Bluh, ik ga de neonatoloog maar even opzoeken.
Als ze dit soort scenario's nou eens van te voren vertellen he...
pi_82871842
Ah Keshet, dat is niet tof... idnerdaad als je dat van te voren weet kun je je er op instellen, maar nu wel erg rauw op je dak.
pi_82871851
dat is balen Hopelijk komt er toch nog beter nieuws, Keshet
pi_82871933
Keshet Ik vind het een beetje flauw eigenlijk van het ziekenhuis. Is het echt nodig die 48 uur denk ik dan...
pi_82871983

Balen Keshet.... Denk je haar gewoon weer mee te kunnen nemen, ligt ze daar weer....

CB was prima. Groeit goed mag meer eten (5x 180) en onze aanpak was goed.
En we krijgen die arts niet meer Ik heb het heel vriendelijk gebracht en de WVK leek mijn punt volledig te begrijpen en hoewel ze maar één arts hebben ben ik nu stomtoevallig in de vakantie bij de invaller gepland
pi_82872123
Wat drinken jullie kindjes trouwens veel (valt me ook op in het FV-topic). Ik hoop echt dat het geen kwaad kan dat Thomas merkelijk minder drinkt.
Overdag is het meestal 2 flessen van 5 scheppen, dan 2 flessen van 4 scheppen waarvan hij gemiddeld 50cc laat staan en dan 's avonds nog een fles bv van 140cc. 's Ochtends drinkt hij wel bij mij, maar dat is zo kort omdat hij dan nog zo moe is (we moeten hem er voor wakker maken aangezien ik op tijd naar het werk moet kunnen vertrekken).

Volgens zijn gewicht zou hij echt wel meer moeten drinken, maar als hij niet wil drinken dan duwt hij de fles constant uit zijn mond (en bij mij wil hij niet meer drinken eens hij echt wakker is)
pi_82872509
Ze geven meestal zelf wel aan als het genoeg is geweest. Als hij maar 500cc minimaal binnen krijgt (dacht ik) is het goed.
pi_82872860
Bij ons zei het CB gisteren dat Robin veel te veel kreeg (5x180)

Ze is nu 4 maanden en is 63,5cm en 6,530 KG, lijkt mij gewoon heel normaal. Zins vorige week zijn we begonnen met een papfles (1 s'ochtens en 1 in de avond) van rijstebloem omdat ze nog wel eens om 4 uur s'nachts erg hongerig was.

Ow en ze was ook veel te ver met haar ontwikkeling volgens het CB en dat moesten we temperen :S. Tja kunnen wij er wat aan doen haar 2de prik gisteren was lachen ipv huilen

Wij vinden het wel goed zo en gaan lekker door want aan de grafiek te zien is alles net boven gemiddeld.

Vandaag heb ik haar voor het eerst naar de KDV gebracht bah dat was moeilijker dan ik zelf had verwacht haha

[ Bericht 0% gewijzigd door Co_OL op 16-06-2010 11:20:20 ]
pi_82872947
CO_Ol Florian was 6,3 KG en die mag het ook hebben
pi_82872993
Ah wat balen Keshet!! Een tegenvaller..!
pi_82873424
Free, goed geregeld

Co_ol, fijn dat het zo goed gaat met Robin, en als ze niet gaat spugen dan lijkt me het echt niet te veel hoor... Mooi beertje hebben jullie ook, al 6,5 kilo (maar goed, mijn maatstaaf is ook onder de maat)...

Minke krijgt nu 4x 180/6 en als laatste een fles van 210/7 + 2 eetlepels rijstebloem erdoor. Daar gaat het allemaal prima op. Die laatste fles is wel met haar wakker maken, want rond half 8 gaat ze tegenwoordig naar bed (huilerig/hangering/wrijven in oogjes, dus echt moe)... maar ze drinkt hem in 1 teug leeg, dus die laten we er nog lekker effe in.
Wij mogen volgende week weer naar het cb, dan is ze 6 maanden... en ik hoop dat ze dan ook de 6-kilo-grens door is... Zou wel zo leuk zijn
pi_82873519
Isa zit nu op 4 x 180 + 6 scheppen. Dat was voldoende volgens het cb! Maar we beginnen ook al snel met hapjes!
pi_82873899
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 11:24 schreef Lijnloos het volgende:
Co_ol, fijn dat het zo goed gaat met Robin, en als ze niet gaat spugen dan lijkt me het echt niet te veel hoor... Mooi beertje hebben jullie ook, al 6,5 kilo (maar goed, mijn maatstaaf is ook onder de maat)...
Nou spugen doet ze regelmatig, soms is het 3 keer schone kleren aan per dag

Maar zoals je ziet op de foto is ze geen dikke baby
pi_82874285
Zeker geen dikkerdje nee Een schattige baby, dat wel

Ik hoop gewoon dat Thomas zich nog herpakt heeft deze week en dat we morgen niet te horen krijgen dat hij nog steeds onder de P25-curve zit.
pi_82875447
Excuus, dat is inderdaad helemaal geen dikke baby (zo was de opmerking trouwens ook niet helemaal bedoeld hoor, maar snap wel dat je hem zo opvat)... wel een ontzettende lieverd!
Maar ze is ook wel redelijk lang (wederom voor mijn maatstaven)...
pi_82875647
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:08 schreef Lijnloos het volgende:
Excuus, dat is inderdaad helemaal geen dikke baby (zo was de opmerking trouwens ook niet helemaal bedoeld hoor, maar snap wel dat je hem zo opvat)... wel een ontzettende lieverd!
Maar ze is ook wel redelijk lang (wederom voor mijn maatstaven)...
Zo had ik het niet eens opgevat ze is ook een lekker knuffelbeertje
pi_82876224
bah keshet

nja, gewoon maar geen dips doen!
pi_82876459
Robin, hoi! Wat ben je leuk!

Leonieke, ik vind juist dat Thomas wat weinig krijgt. Maar Rienk deed het ook hoor, Daar kreeg je ook niet zoveel in en die doet het ook prima

Keshet, dat is inderdaad flauw van het ziekenhuis. Op onverwachte dingen zit je nu niet te wachten nee

*Help*

Rienk is nu al de 2e keer op rij om 04:00 wakker Vanochtend kon ik hem stil krijgen met speen, maar om 06:00 had hij er echt genoeg van en kreeg hij dus de fles. Gister was dat al om 05:00

Voorheen kreeg jij zijn fles om 07:00 en ook niet eerder. Maar ik kan hem nu toch niet een uur laten huilen? Zijn laatste papfles krijgt ie rond 23:00. Maar daar is niks aan veranderd.

Hij valt na de fles gelukkig wel weer in slaap, maar het heeft wel impact op ons ritme de rest van de dag. Plus dat ik nu zo brak als een aap ben.. Tegenwoordig zit hij dus ook op 5 flessen, want hij lijkt hongerig de laatste tijd. Gisteravond wilde hij niet slapen, dus weer mee naar beneden en wij waren nog aan het eten dus had ik Rienk ook maar pap gegeven, en smullen dat hij deed! Na een hap of 8 had hij genoeg en toen ging hij zonder mopperen slapen.
  woensdag 16 juni 2010 @ 12:34:28 #164
265732 Keshet
pi_82876627
Als ze geen gekke dingen doet mag ze om 5 uur mee naar huis!
pi_82877406
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:30 schreef Vlindur het volgende:

Leonieke, ik vind juist dat Thomas wat weinig krijgt. Maar Rienk deed het ook hoor, Daar kreeg je ook niet zoveel in en die doet het ook prima

Keshet, dat is inderdaad flauw van het ziekenhuis. Op onverwachte dingen zit je nu niet te wachten nee

*Help*

Rienk is nu al de 2e keer op rij om 04:00 wakker Vanochtend kon ik hem stil krijgen met speen, maar om 06:00 had hij er echt genoeg van en kreeg hij dus de fles. Gister was dat al om 05:00

Voorheen kreeg jij zijn fles om 07:00 en ook niet eerder. Maar ik kan hem nu toch niet een uur laten huilen? Zijn laatste papfles krijgt ie rond 23:00. Maar daar is niks aan veranderd.

Hij valt na de fles gelukkig wel weer in slaap, maar het heeft wel impact op ons ritme de rest van de dag. Plus dat ik nu zo brak als een aap ben.. Tegenwoordig zit hij dus ook op 5 flessen, want hij lijkt hongerig de laatste tijd. Gisteravond wilde hij niet slapen, dus weer mee naar beneden en wij waren nog aan het eten dus had ik Rienk ook maar pap gegeven, en smullen dat hij deed! Na een hap of 8 had hij genoeg en toen ging hij zonder mopperen slapen.
Is het niet gewoon een periode? Mart heeft dat 3 weken geleden gehad. 4 uur 's nachts of 5 uur.
En zo ineens is het weer over! En slaapt hij weer tot 07:45

(oooh morgen natuurlijk niet meer wet van fok! zoiets)
pi_82877410
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:34 schreef Keshet het volgende:
pi_82877422
quote:
hops!

Vlindur, geen tips, alleen herkenning
pi_82877446
quote:
Nou en die leuke meid van jullie, zal vast geen gekke dingen doen hoor

Voor je het weet is het 5 uur en mag ze lekker met jullie mee!
pi_82878260
Keshet wat fijn dat ze ws toch naar huis mag!!

Vlindur: hier ben ik al blij dat het de laatste dagen zo rond 5 uur is dat hij wakker wordt en echt een fles wil. Voorheen was dat tussen 3 en 4. Wij zijn het toen ook gaan rekken met een speentje en wie weet is hij daardoor ietsjes langer door gaan slapen. Als het hier lukt te rekken tot 6-7 uur doen we dat wel, maar ik ga er geen 2 uur voor wakker liggen (na de fles slaapt hij wel weer verder).
pi_82878331
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:07 schreef Meimeltje het volgende:
Keshet wat fijn dat ze ws toch naar huis mag!!

Vlindur: hier ben ik al blij dat het de laatste dagen zo rond 5 uur is dat hij wakker wordt en echt een fles wil. Voorheen was dat tussen 3 en 4. Wij zijn het toen ook gaan rekken met een speentje en wie weet is hij daardoor ietsjes langer door gaan slapen. Als het hier lukt te rekken tot 6-7 uur doen we dat wel, maar ik ga er geen 2 uur voor wakker liggen (na de fles slaapt hij wel weer verder).
Ja, maar hij sliep eerst door. Dwz, 23 laatste fles 07:00 eerste fles. Nu komt ie om 5 of 6 al voor de eerste fles. Zou het dan niet van kwaad tot erger gaan?
pi_82880860
Oh, ik heb net een kozijn bijgewerkt met verf, in de woonkamer. Met als gevolg dat er nu een dikke verflucht hangt

Iemand tips om dit binnen een half uurtje weg te krijgen? Mart ligt nu op bed, maar kan hem moeilijk tot morgen ofzo boven houden.
pi_82880912
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 14:03 schreef ymme het volgende:
Oh, ik heb net een kozijn bijgewerkt met verf, in de woonkamer. Met als gevolg dat er nu een dikke verflucht hangt

Iemand tips om dit binnen een half uurtje weg te krijgen? Mart ligt nu op bed, maar kan hem moeilijk tot morgen ofzo boven houden.
Ramen tegenover elkaar openzetten en een bak azijn in de kamer zetten
  woensdag 16 juni 2010 @ 14:04:32 #173
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82880925
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 14:03 schreef ymme het volgende:

Tis mooi weer, kun je niet een deur of raam opengooien?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_82881076
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 14:04 schreef Co_OL het volgende:

[..]

Ramen tegenover elkaar openzetten en een bak azijn in de kamer zetten
Hebben alleen achter ramen die open kunnen. Maar de voordeur staat al los en de achterdeur ook.
Heb er wel wat voor gezet, voordat ze dicht knallen

En ga ook maar eens snel azijn neer zetten.. Thanks!

Zo... er staat een bakje azijn voor in de woonkamer, daarnaast ook nog een bakje met gemalen koffie.
En pannetje met azijn op het vuur, te verdampen. En ramen en deuren open.
Oh en tot slot ook nog een wierrookstokje aangestoken. Over 10 min Mart uit bed halen.
Flesje geven en richting huisarts...

[ Bericht 20% gewijzigd door ymme op 16-06-2010 14:18:37 ]
pi_82882309
Ymme, wil je die arme Mart misselijk hebben ofzo
Gewoon de ramen lekker open en geen wierrook oid.

Keshet, ik hoop dat Emma straks weer lekker mee naar huis mag!
pi_82882314
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:30 schreef Vlindur het volgende:

Dat vind ik ook, hoor. Zeker omdat hij sinds hij FV krijgt van de P50-curve onder de P25-curve is gevallen. Ik heb altijd gelezen dat je een piek in de andere richting krijgt als ze overschakelen op FV. Maar we zullen het morgen zien als hij met dezelfde weegschaal wordt gewogen
Hij slaapt ook vrij goed door (7 à 8 uur 's nachts). Moest hij echt honger hebben, zou hij waarschijnlijk wakker worden. Maar dan denk ik aan Free waarbij Florian ook afviel terwijl hij er happy en gezond uitzag en begin ik me nog meer zorgen te maken.

Wat het wakker worden betreft? Daar kan ik geen tips over geven. Kan het een sprongetje zijn of is die er niet rond deze periode?
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 16 juni 2010 @ 14:30:47 #177
95752 crew  Chell
Kluns
pi_82882317
Azijn, wierook, koffie én verf... ik vraag me af wat erger was dit of alleen die verf
  woensdag 16 juni 2010 @ 14:33:50 #178
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82882461
wierrook is lekker, maar net zo slecht als roken..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_82882751
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 14:30 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dat vind ik ook, hoor. Zeker omdat hij sinds hij FV krijgt van de P50-curve onder de P25-curve is gevallen. Ik heb altijd gelezen dat je een piek in de andere richting krijgt als ze overschakelen op FV. Maar we zullen het morgen zien als hij met dezelfde weegschaal wordt gewogen
Hij slaapt ook vrij goed door (7 à 8 uur 's nachts). Moest hij echt honger hebben, zou hij waarschijnlijk wakker worden. Maar dan denk ik aan Free waarbij Florian ook afviel terwijl hij er happy en gezond uitzag en begin ik me nog meer zorgen te maken.

Wat het wakker worden betreft? Daar kan ik geen tips over geven. Kan het een sprongetje zijn of is die er niet rond deze periode?
Ja, we houden het maar op sprongetjes Blijft een goed excuus
Kun je uitleggen wat die P50 en P25 curves zijn? Ik begrijp je niet zo goed. Wij in Nederland hebben deze

Onder, midden en boven lijn. En zolang ze hier een lijn volgen is het goed volgens mij. Rienk groeit niet hard, maar blijkbaar goed genoeg.
pi_82884039
Dat is toch prima Vlindur!

Hier de curves van Isa:

pi_82884167
Die wierrook lucht is alweer verdwenen hoor. Dat vind ik altijd het zo zonde. Maar in het geval voor baby, is het beter. Steek zoiets dan ook nooit aan, waar de kleine bij is.

En het ruikt heerlijk fris in huis nu. Geen overdreven koffie of azijn lucht. En al helemaal geen verfdampen...

Zo, wij gaan nu onderweg naar de huisarts. Duimen dat hij druppels voorschrijft voor Mart zijn oog. 4 maanden lang al poetsen en masseren aan zn oog, heeft hij zowel als ik, het mee gehad
pi_82884747
P50 wil zeggen dat er van de 100 kinderen 50 kinderen zijn die meer wegen en 50 die minder wegen, bij P25 zijn dat er 75 die meer wegen en 25 die minder wegen.

Ik zou me helemaal geen zorgen maken, moest hij al altijd op P25 gezeten hebben, het is het serieuze dalen waar ik me wat zorgen om maak.

En sprongetje is idd een ideaal excuus P. zei wel eens tegen mij: heeft hij eigenlijk iets anders dan sprongetjes want je denkt dat zo vaak
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:23:30 #183
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82885214
P50 is de middellijn, P25 is de lijn eronder, dus tussen groen en wit, zeg maar.

nu ff verder terug lezen
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:39:10 #184
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82886013
free, ik heb het even gesmit, wat was er mis met de andere arts?

ik heb vandaag baby-gezwamd met Eli, en aviva was thuis met stiefma. prima oplossing, zou je denken, toch? behalve dat madam slechts 45 minuten geslapen heeft, en toen hysterisch wakker werd... ze schijnt best wat verdriet te hebben gehad tsja, en als je haar dan niet heel regelmatig ziet, weet je ook niet wat je er mee aanmoet... naja, ze ligt nu heerlijk te maffen

@keshet, deel 1: eli gaat naar een kdv, gastouder voor aviva is tijdelijk tot ze ook naar eli's kdv kan (geen plek en zo)
@keshet, deel 2: wat balen dat emma mss langer moet blijven! dat kunnen ze idd beter in het begin al vertellen. hoe lang blijft ze eigenlijk zo 'medisch'? ik was eigenlijk in de veronderstelling dat het wel klaar zou zijn als ze thuis was naja, wel extra fysio en zo, wat je eerder schreef, maar niet meer kans op weer terug naar het zkh en zo
pi_82887522
We hebben druppels. En van meneer de huisarts had ik echt niet 3,5 hoeven wachten
Het is onnodig om met een onstoken traanbuis te blijven lopen. En ik maar naar het CB luisteren. Gaat vanzelf over, niets tegen doen.
pi_82887531
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:39 schreef DaviniaHR het volgende:
free, ik heb het even gesmit, wat was er mis met de andere arts?

ik heb vandaag baby-gezwamd met Eli, en aviva was thuis met stiefma. prima oplossing, zou je denken, toch? behalve dat madam slechts 45 minuten geslapen heeft, en toen hysterisch wakker werd... ze schijnt best wat verdriet te hebben gehad tsja, en als je haar dan niet heel regelmatig ziet, weet je ook niet wat je er mee aanmoet... naja, ze ligt nu heerlijk te maffen

@keshet, deel 1: eli gaat naar een kdv, gastouder voor aviva is tijdelijk tot ze ook naar eli's kdv kan (geen plek en zo)
@keshet, deel 2: wat balen dat emma mss langer moet blijven! dat kunnen ze idd beter in het begin al vertellen. hoe lang blijft ze eigenlijk zo 'medisch'? ik was eigenlijk in de veronderstelling dat het wel klaar zou zijn als ze thuis was naja, wel extra fysio en zo, wat je eerder schreef, maar niet meer kans op weer terug naar het zkh en zo
Schrijf je me nog even een handleiding voor volgende week dan als het doorgaat Ik kan wel de doek gebruiken. Misschien helpt dat Heb voor de zekerheid mijn afspraak in ieder geval later in de middag gelegd.

lief klein frummeltje in de doek slaapt bij Tinuviel
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_82888179
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:08 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ja, maar hij sliep eerst door. Dwz, 23 laatste fles 07:00 eerste fles. Nu komt ie om 5 of 6 al voor de eerste fles. Zou het dan niet van kwaad tot erger gaan?
Tja lastig, zou denk ik toch proberen te rekken en anders een heel klein beetje voeding geven?
pi_82888283
De gewichtsgroeicurve van Dyon lijkt volgens mij heel veel op die van Rienk Vrijdag weer naar CB.
pi_82894392
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:21 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Tja lastig, zou denk ik toch proberen te rekken en anders een heel klein beetje voeding geven?
Een heel klein beetje?

We halen wel eens de fles uit zn mond als hij aan het drinken is, als de fles scheef zit of als wij niet lekker zitten ofzo, boos dat hij dan wordt! Schreeuwen en piepen en die fles terug pakken Zo schattig, hij pakt dan de fles zelf vast en probeert hem dan in zn mond te stoppen, maar de fles is nog te zwaar voor hem, dan zuigt ie alleen lucht. Maar anders deed ie het zelf wel

Ja, op zich wil ik hem wel laten huilen, maar J. heeft ook nachtrust nodig Ik slaap 's ochtends nog wel mee. geen probleem voor mij. Maar J moet centjes verdienen We hopen maar gewoon op een sprongetje..

Grappig dat Dyon ook bij Rienk zit. Vond Rienk ook al veel op die van Isa lijken!

Ymme, fijn dat Mart nu druppels heeft!
  woensdag 16 juni 2010 @ 19:16:28 #190
265732 Keshet
pi_82897477
We zijn weer thuis!

Davinia; ze is verder niet echt 'medisch' meer maar moet voor de vaccinaties wel even opgenomen worden.

Bijlezen doe ik morgen weer.
pi_82898559
Joepie Keshet wat fijn

Hihi Rienk, klein zuiplapje Dyon hebben we toen hij steeds rond 3 uur kwam wel een klein beetje gegeven (60cc), vond ie prima en sliep daarna weer verder.
pi_82898668
Ik heb ook een kleine baby! Van 11 juni om 12:12 Mooi op de uitgerekende datum met een gewicht van 3590gr en lengte van 53cm. Hij heet Jonathan.
10 min. na zijn geboorte :

Nu nog fijn kraamzorg over de vloer, bv gaat goed inmiddels, hoortest was goed, alles goed
I'm not a sinner.
pi_82899106
Plums van harte gefeliciteerd!
pi_82899136
Vrijdag wordt het lijntje weer wat langer, ben benieuwd

pi_82899778
Plums, gefeliciteerd en welkom met je mooie zoon.
pi_82900593
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:10 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Grappig dat Dyon ook bij Rienk zit. Vond Rienk ook al veel op die van Isa lijken!

Dat vond ik ook al inderdaad!

Plums, gefeliciteerd!! Mooi kindje!
pi_82903163
Gefeliciteerd Plums! Gaat alles goed met jullie? Al een beetje gewend aan elkaar?
pi_82903939
Plums, wat een mooie zoon En wat fijn dat het allemaal zo vlotjes gaat Welkom! Hopelijk krijgen we veel verhalen te horen van jullie
pi_82904441
Pffff de tweede drama-avond is al weer een feit. Kind krijst zich gewoon een hoestbui. Ik denk dat ze weer heftige darmkrampen heeft Dat wordt weer een rotnacht ben ik bang.
pi_82904828
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:31 schreef octopussy het volgende:
Pffff de tweede drama-avond is al weer een feit. Kind krijst zich gewoon een hoestbui. Ik denk dat ze weer heftige darmkrampen heeft Dat wordt weer een rotnacht ben ik bang.
Hier ook zo. Hij is nu al 50 minuten bezig om een fles melk te drinken. Veel wenen, zich bijna overstrekken, fles wegduwen, maar als we ze wegnemen is het ook drama.
Hij is vandaag eigenlijk al heel de dag ambetant. Nog maar 3 keer een half uur geslapen overdag (normaal gezien zijn het altijd slaapjes van anderhalf uur of twee uur). Ik ben al blij dat ik thuis was zodat mijn schoonmoeder er geen last heeft van gehad
pi_82910205
Waar doen jullie die groeicurve?
  woensdag 16 juni 2010 @ 23:12:05 #202
265732 Keshet
pi_82910621
  woensdag 16 juni 2010 @ 23:20:46 #203
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82911085
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:08 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Schrijf je me nog even een handleiding voor volgende week dan als het doorgaat Ik kan wel de doek gebruiken. Misschien helpt dat Heb voor de zekerheid mijn afspraak in ieder geval later in de middag gelegd.

lief klein frummeltje in de doek slaapt bij Tinuviel
tis niet heel moeilijk, hoor!

huilen + 2 vingers in de mond = ik ben nog niet uitgeslapen. doe evt. schone luier en pleur me dan terug mn bedje in
huilen met armpjes wijd = honger

maar ja, dat vergeet ik steeds te vertellen, omdat het voor mij zo logisch is

ik heb ook foto's van mini-Jair in Girasol mar toen was hij nog kleiner dan aviva nu
pi_82916808
Zou het in de lucht zitten
Mart heeft niet lekker geslapen vanacht (voor zijn doen).
00u30 03u15 05u15 en toen 07u30.

En nu zojuist z'n fles op. Maar hij is nog steeds aan het drammen. Maar veel gaan wandelen vandaag
pi_82916900
Euhm laat de wind met het slechte slapen in de lucht dan maar naar het oosten gaan waaien, want mijn kleintje heeft nog geen last. Ik heb haar vanacht wel gehoord, maar niet dusdanig dat ik naar haar toe moest gelukkig. En ze heeft weer tot kwart voor 7 geslapen.
Voorheen was 's avonds altijd een groot drama i.v.m. krampjes, maar dat lijkt is de laatste paar dagen ook al een stuk minder. Fijn voor het frummeltje!
Oja, Lisa heeft gisteren de hele dag geen speen gehad! Haar opa weigert hem te geven als ze niet huilt (en als ze wel huilt volgens mij ook ) en ik heb besloten maar dezelfde strategie toe te passen.
pi_82916939
Nikki, en bedankt hè. Niets naar het Oosten ja

Maar hier gaan de nachten meestal redelijk goed hoor. Maar als er dan z'n nacht tussen zitten ben ik ook meteen gebroken.
pi_82917145
Ymme Het noorden dan!

Ik heb dat ook hoor, m'n nachtrust is een soort van heilig. Slaap ik niet goed, dan ben ik gelijk een wandelend spook. ik ben stiekem wel blij dat Lisa de nacht voor ons huwelijk bij m'n aanstaande (wat een stom woord) slaapt, want je zal net zien....
pi_82917151
Hier zijn we de nacht goed doorgekomen Hij is uitgeput in zijn bed in slaap gevallen. Maar wel weer 40cc van de fles over gelaten. Vanavond naar Kind&Gezin en daar zullen ze hem wegen en zullen we de curve kunnen bekijken. Hopelijk gaan we weer in stijgende lijn vooruit
  donderdag 17 juni 2010 @ 08:31:37 #209
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82917170
Daan heeft gelukkig ook 'nog' (wet van Fok! enzo) geen last. We hebben 'm weer de hele nacht niet gehoord. Hij valt alleen wel later in slaap de laatste dagen (half 10 ipv 8 uur) maar gelukkig neemt ie z'n laatste fles in zijn slaap.

Volgend weekend gaan we voor het eerst een papfles proberen, vind 't wel spannend maar ik denk dat dat net dat kleine zetje zal zijn om die laatste fles eraf te kunnen halen.

Mijn kleine baby wordt groot
pi_82917556
Leonieke, ik las op de vorige pagina over veel/weinig drinken.

Leah drinkt ook niet zo veel. Ze krijgt 4 voedingen op een dag en daar is ze geheel tevreden mee.

5.30 BV
10.30 BV (of fles van 180 ml)
15.30 BV (of fles van 180 ml)
20.30 BV

that's it en daar slaapt ze de hele nacht gewoon op

Komende dinsdag is ze een half jaar en nu zaterdag gaan we met bijvoeden beginnen. Ik ben echt benieuwd want ze heeft nog nooit iets anders dan BV gehad (op een enkele fles KV na).
pi_82918270
Rienk, gefeliciteerd met je half jaar dag!!! je bent nu officeel een groterd!

voor de mama's met weinig slaap... ik was vanochtend alleen aan het mopperen omdat ik manlief had gevraagd een beetje rustig/zachtjes te doen zodat Minke (en ik dus ook) konden uitslapen... helaas, niet gelukt Maar dan nog klaag ik om niks hoor, het was toen toch al bijna half 8... Nu doet Minke (denk ik, het is stil sinds 5 minuten) een powernapje voor we straks naar een vriendin en haar kindjes gaan. Lekker knutselen voor vaderdag!
pi_82918443
Rienk een half jaar Gefeliciteerd!!
Dat betekent dat Dyon morgen een half jaar is
  donderdag 17 juni 2010 @ 09:29:38 #213
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82918508
Rienk, grote vent! Gefeliciteerd met je half jaar dag! Veel plezier bij de grote babies
pi_82918726
Hoihoi!

Ik zeg: hypo-allergeen FTW
We hebben weer een vorm van slaap hier in huis
  donderdag 17 juni 2010 @ 09:39:20 #215
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82918803
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:37 schreef freecell het volgende:
Hoihoi!

Ik zeg: hypo-allergeen FTW
We hebben weer een vorm van slaap hier in huis

En Rienk alweer een half jaar! Gaat hard! Nu volgt Aviva echt-echt-echt bijna

En ik moet nog ff fotootje maken, maar aviva blijft ook al los balanceren! (ik wil het geen zitten noemen, want ze leunt nog teveel voorover, maar dat gaat niet lang meer duren! )
pi_82918809
Free wat fijn!

Rienk een grote baby! Veel plezier bij de grote babies!
pi_82918852
Free, wat heerlijk joh!!! voor de Hypo!
pi_82919042
We hadden hier trouwens een aantal keer groenten geprobeerd, maar het ging er echt niet in.
Gisteren voor het eerst aardappel door de groente (spercieboontjes) heen gedaan en hij at het wel Ben wel beetje opgelucht, want van een slechte melkdrinker naar een slechte eter had ik niet zo'n zin in
pi_82919058
Freecell wat fijn!!
pi_82919197

hop!

En hij heeft vannacht geslapen van 23:30 tot 4:00 daarna nog even een uurtje bij ons in bed En toen een mini-fles (60 + 1 schepje, vindt hij prima 's nachts)
En toen lekker tussen ons in slapen tot na 7
  donderdag 17 juni 2010 @ 10:02:21 #221
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82919508
Wow wat een goed-nieuws-ochtend Free
pi_82919788
fijn freecell
pi_82919928
Laat die wind hier ook nog maar even wegblijven hoor!

Freecell wat goed zeg!

Hier gaan de nachten wel ok, meestal komt ze zo rond 2 uur en rond 6 uur, maar om 6 uur is het dan al licht in onze slaapkamer en duurt het zeker een uur/ anderhalf voor ze weer slaapt.. En dat trek ik niet zo goed, plus dat ze dan veel huilt want ontevreden en Ravage moet er om 7 uur uit. Dus eigenlijk moet er een ander gordijn oid komen..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_82920492
Free: Wat goed En vooral heerlijk dat jullie weer 'nachten' hebben!
pi_82920531
Goeiemorgen!

Vandaag is het zover! Rienk is halfjarig
Met de hevige sneeuwbui is RIenk geboren en waren de eerste maanden vermoeidend, nu schijnt het zonnetje en is alles zo fijn. Rienk is zo leuk en lief en schattig en grappig en vooral, helemaal van ons

Ik wil iedereen bedanken voor alles met het afgelopen halfjaar! Onze kleine vent is nu een grote baby en we mogen een topic verder.

Een paar weekjes

Gister

Er daar horen natuurlijk weer blote konten foto's bij

Tot gauw voor de meesten en voor de nieuwe meiden met verse baby's; GENIET! Het gaat stiekem toch echt snel voorbij!
pi_82920692
Dag Rienk
We zullen je missen.

Tot over iets meer dan 2 maandjes....
pi_82921095
Rienk
Tot over 2 maandjes
pi_82921503
Zo ik moet ook maar weer eens een update posten.

Maar allereerst Rienk uitzwaaien (ik post niet veel, maar volg wel alles ) Dat is hard gegaan zeg dat half jaar! Nu ben je al een grote man! Tot snel

En wat fijn Freecell dat toch de voeding het lijkt te doen. Is een redelijk makkelijke oplossing. En lekker slapen dan maar

Laura is inmiddels 4 maanden en ik moet zeggen dat het super gaat... De eerste 10 weken was ze nogal huilerig, maar nu is het een vrolijk meisje die ieders hart steelt. Ze lacht werkelijk naar iedereen. Op het kdv zijn ze dan ook fan van haar
Het kdv waar ze het hartstikke leuk vindt volgens mij. En als ze het niet meer leuk vind gaat ze gewoon slapen en ze drinkt goed. Ik laat haar daar met een gerust hart achter elke keer.
Vanmiddag moeten we weer eens naar het CB, ben nu wel weer benieuwd naar de groei. Maar ze ziet er goed uit en is vrolijk, dus het zal wel goed komen. Laatste ronde prikjes voorlopig, dat zal ze minder leuk vinden
pi_82923705
Rienk is een grote baby

en fijne geluiden vanuit kamp Laura
pi_82924707
Rienk, grote kleine man tot over 2 maandjes in het andere topic

Freecell, hoe fijn dat de HA voeding verbetering brengt! Ik hoop dat Florian de smaak te pakken krijgt en echt goed gaat slapen.

Keshet, hoe is het vannacht gegaan met je muppet?

Sindell, fijn om te horen dat Laura het naar haar zin heeft op het KDV. Dat geeft mij goede hoop dat mijn meisje straks ook blij gaat zijn. Hannah was dinsdag 4 maanden precies. Ik vind het op de een of andere manier best wel een mijlpaal.

De nacht is hier niet geweldig gegaan. Ik heb haar nog een paar keer aangelegd omdat ze weer huilend wakker werd. Vanochtend heeft ze een paar scheetjes gelaten en daarna nog een paar uurtjes geslapen. We zijn dus redelijk uitgerust, en ze is nu lekker vrolijk (maar ja dat was gisteren overdag ook). Ik hoop dat ze even lekker kan poepen vandaag Haar luier wordt nu volgewerkt
pi_82927042
Dit is toch prima?

Weet niet waar het CB over heeft.

[ Bericht 4% gewijzigd door Co_OL op 17-06-2010 14:20:59 ]
pi_82927492
Ik ook niet, want ik zie alleen maar een melding dat het niet één van mijn kinderen is
  donderdag 17 juni 2010 @ 13:45:31 #233
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82929017
Co_ol, je moet er even een screenshot van maken en via bijv. tinypic.com uploaden. Zo kunnen we de plaatjes niet zien
pi_82930290
Wanneer moet/kun je trouwens overstappen op een grotere speen(fop).
Ik merk dat de spenen van bibi vanaf 1 dag, toch wel wat klein beginnen te worden.
Maar de volgende zijn vanaf 6 maanden. Waar moet je naar kijken om te bepalen of ze te klein zijn?
Niet dat ik te snel een grotere neem?
pi_82930511
Gewoon proberen Ymme
pi_82931097
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:45 schreef happyme28 het volgende:
Co_ol, je moet er even een screenshot van maken en via bijv. tinypic.com uploaden. Zo kunnen we de plaatjes niet zien
Nu doet de plaatjes het wel, stomme site's ook
pi_82931862
Ymme, ik heb hier Tommee Tippee flessen en ik ben met 6 weken al overgestapt op speen 2. Speen 1 was echt te klein voor de Friso comfort voeding, 't arme kind zoog tot ze erbij neerviel en er kwam bijna niets uit. Nu gaat het drinken weer als een tierelier. Je merkt trouwens vanzelf of ie teveel binnenkrijgt want dan kan hij het niet verwerken en gaat ie kokken.
pi_82931924
Mooie curves hoor Co_ol! past goed bij een mooie meid.

Ymme, inderdaad effe proberen... Minke heeft ook nog de 0-3 maanden speen van Avent, die van 3-6 komt haast over haar neus heen en dan kan ze niet ademen wij houden deze dus nog wel effe... die volgende bewaren we voor "later'.
  donderdag 17 juni 2010 @ 16:12:18 #239
265732 Keshet
pi_82936661
Nog niet echt goed bijgelezen, sorry!

voor Florians reactie op de HA-voeding!

Co_ols meiske heeft mooie curves!

Er wordt goed geslapen door de kleine baby'tjes!

De mijne heeft ook goed geslapen. Lekker in haar eigen wiegje.

Tipje voor iedereen: De vingerverf van de HEMA is niet geschikt om hand- en voetafdrukjes mee te knutselen voor vaderdag.
Ik moet Emma en mezelf nog even schoonboenen voor D. thuis is.
pi_82938318
Ik heb vandaag ook m'n vaderdag handjes mevrouw was wakker dus handjes gingen nieten voetjes gemaakt met 'n leuk gedichtje erbij:

Lieve pappie kom eens even.
Met je hoofd heel dicht bij mij.
Ik wil je een klein kusje geven.
Met ook nog iets leuks erbij.
Want de aller allerliefste pappie
Dat is die van mij!

Nu moet ik nog op zoek naar het 'leuks'. Misschien een nieuwe grasmaaier voor als we in ons nieuwe huis een tuin hebben...
pi_82938860
Hallo hier ben ik dan!

Beetje eerder dan ik gedacht had maar goed..

Afgelopen zaterdag is onze dochter Nanique geboren!! Na een zwangerschapduur van 36 weken en 2 dagen! Na 2 dagen ziekenhuis mochten we lekker naar huis toe en daar genieten we van alles samen met de kraamhulp

Shenaya is een hele lieve grote zus dus dat is genieten!!

Verder hoop ik snel hier heel erg gezellig met jullie mee te kletsen!

Liefs, Lies
Altijd blijven lachen... :)
  donderdag 17 juni 2010 @ 16:50:24 #242
265732 Keshet
pi_82938926
Welkom Liesz!

Hoe is het nu met jullie?
pi_82938968
Liesz welkom hier. En wat een mooie meiden heb je zeg
pi_82939139
Liesz, welkom hier met je mooie meid(-en) fijn dat jullie alweer thuis zijn, kunnen jullie lekker genieten!
  donderdag 17 juni 2010 @ 17:18:26 #245
265732 Keshet
pi_82940300
Vlindur! Rienk is halfjarig!
Vam harte gefeliciteerd! Tot later bij de grote baby'tjes! Have fun aan de overkant.
pi_82941872
Welkom Liesz, wat een schatjes!

Prikjes hebben we hier weer overleefd. Volgens mij heeft ze er geen last van. Ook is ze vandaag eindelijk eens een beetje aan het regelen, dus heb haar bijna de hele dag aan de borst gehad

Curves:

Waar ze eerst best groot was lijkt ze nu toch meer gemiddeld te worden. Gewicht ben ik niet helemaal tevreden over, maar dat schijnt dus zo te horen bij bv babies. Ze is in ieder geval vrolijk en ze ziet er goed uit, dat lijkt me het belangrijkste.
  donderdag 17 juni 2010 @ 19:44:10 #247
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82946320
Ik ben even proberen bij te lezen met een Harry die op mijn schoot in slaap gevallen is...
en die ik nu voorzichtig in de box heb gelegd
Ik zag een Rienk voorbij komen met prachtige ogen. Als je hem ooit weg doet, dan dibs ik alvast
En hij is alweer een half jaar!

Spullen (box, bedje, waskussen, speelgoed) hebben mijn schoonouders ook omdat ze 2 dagen per week op Harry passen. Mijn ouders hebben ook spullen staan maar dat komt omdat mijn moeder gastouder is.

Keshet wat vervelend zeg!
Fijn dat ze weer thuis is! Heb je haar nog schoongekregen?

freecell, fijn dat je even hebt kunnen bijslapen en dat het nu beter lijkt te gaan met Florian.
Tof dat jullie weer een soort van slapen hebben!

Prutoogje: check. Ik blijf het toch maar gewoon zelf nog schoonhouden. Hopelijk gaat het toch vanzelf nog weg. Hij lijkt er niet echt last van te hebben behalve als ik het even schoonmaak.

Ik zag een klein frummeltje genaamd Jonathan voorbij komen

Welkom Nanique!

Harry gaat niet naar het kdv momenteel. Ik denk wel dat ik hem in de toekomst naar de psz laat gaan. Lekker even spelen met andere kindjes op een andere plek. Goed voor zijn ontwikkeling.
  donderdag 17 juni 2010 @ 19:53:08 #248
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82946692
Zo nu ben ik een klein beetje bijgelezen.
Mijn eerste werkweek zit erop. Het is me reuze meegevallen. Zalig om weer aan het werk te zijn. Op dag 2 was het al alsof ik nooit was weggeweest. Alleen aan mijn agenda is nog te zien dat ik pas net weer aan het werk ben. Heerlijk om even iets anders te zijn dan alleen moeder.
Harry vindt het heerlijk bij opa en oma en bij papa. En zij genieten van hem. Heerlijk toch?

Verder gaat het slapen 's nachts iets beter inmiddels maar nog steeds slechter dan ik gewend ben van hem. Waarschijnlijk krijgt hij gewoon niet genoeg te eten van zijn moeder Maar wellicht lost dat zich op de komende week (zie bv-topic).

Hij rolt steeds vaker, stopt zijn (of mijn ) vingers of duimpje in zijn mond. Babbelt er op los. Inmiddels heeft hij ook uitgevonden hoe je kan gillen. En als hij boos is dan kan hij te keer gaan! Inclusief krabben en slaan Hij is oersterk. Hij kan zich optrekken aan mijn duimen en dan tot zit komen (of tot stand ) en dan blijft hij keurig zitten met een klein steuntje in de rug. 'Kruipt' al rond (schuift een slag in de rondte of komt een cm vooruit door te rupsen of door zich hard af te zetten met zijn voeten).
Kortom een heerlijk ventje waar we volop van genieten
pi_82947421
Dank voor het welkom! Hoop snel mee te doen hier moet nu nog even zoeken waar het allemaal over gaat..
Zag net wat groeicurves voorbij komen.. Die van mijn oudste dochter hangt onderin op alle lijnen en is een volijke gezonde meid geworden!

Hier gaat inmiddels alles goed! De eerste dag heb ik de vreselijke naweeen gehad (ze was er ook in 3 persweeen) en was erg blij toen ik daar vanaf was zeg.. Nanique zorgde voor wat zorgen omdat ze zo laag in haar temp zat maar dat gaat heel langzaam de goede kant op allemaal! Het is nu al zo'n wijs ding! Vandaag de 6e dag en ze tilt dat koppie gewoon even op, heerlijk!
Helaas zijn hier al wel wat eerste krampjes..

Nu ga ik zo kruikjes maken, flesje maken en dan zelf ook lekker op bed liggen!
Altijd blijven lachen... :)
  donderdag 17 juni 2010 @ 22:13:12 #250
265732 Keshet
pi_82954403
Asy is terug!
Hmm, je Harry-verhaal klinkt natuurlijk heel goed maarreh, heb je ook foto's?

Ik ga m'n meisje zo in bad stoppen en hoop dat ze dan lekker gaat slapen! En ik dus ook!
pi_82964496
Goedemorgen allemaal... Lisa slaapt nog. Zo lang heeft ze nog nooit geslapen!

Vanmorgen even werken en dan vanmiddag de laatste voorbereidingen voor onze 'grote' dag morgen doen. Vanaf vanmiddag 2 uur mag ik mijn huis al niet meer in, dus ik denk niet meer dat ik hier te vinden zal zijn vanmiddag of vanavond.

Gisteren heb ik de bruidsjurk van Lisa gestreken. Stijken is nog nooit zo leuk geweest.

Ik hoop dat Lisa het morgen een beetje trekt. Tijdens de ceremonie en het taart eten mag ze erbij zijn en om 5 uur wordt ze dan 'afgevoerd' door de oppas waar we haar rond 10 uur 's avonds weer ophalen. Ik hoop dat ze zich een beetje gedraagt bij de oppas, maar dat zal wel niet na de vele nieuwe indrukken van die dag.
pi_82964580
Nikki, komt vast allemaal goed
En heel mooie en leuke dag morgen.
pi_82965707
Herkennen jullie dit:

Als Mart wat drukker is, het willen zitten. Spelen, mopperen enzo. Dan geeft hij vaak wat melk terug. Of soms is het ook gewoon aleen water. Maar soms dus ook echt melk.
Hij vind het super leuk om op schoot te spelen, maar dit gaat dus samen met het 'spugen'.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 09:06:49 #254
265732 Keshet
pi_82965811
Ja, dat herken ik Ymme!
Doordat hij zo druk is spant hij z'n middenrif aan. Daardoor wordt de maag wat samengedrukt. De maagklep tussen maag en slokdarm is nog niet zo goed als bij een volwassene en doordat de maag samengedrukt wordt komt er wat voeding terug richting de slokdarm (het moet ergens heen zeg maar.)
Volgens mij is het niet iets om je zorgen over te maken. Doe je dat toch, of twijfel je, hup naar je huisarts of CB!

Toen Emma nog sondevoeding had gebeurde dit ook regelmatig. Als het dopje van de sonde dan niet dichtzat hadden we soms echt fonteintjes!

_NIKKI_: Ik wens jullie alledrie een fantastische dag toe morgen! (En alle dagen daarna. )
pi_82965980
Gelukkig maak ik mij niet echt zorgen. Het is eerder een beetje iritant. Gisteren kwam het precies tussen mijn borsten terecht
pi_82966074
Ymme, inderdaad heel herkenbaar... Minke is ook zo'n bewegelijk ding (het liefst ook situps tijdens het drinken, heel handig ) dus die geeft dan ook wel wat terug. Terwijl 's avonds als ze de laatste fles krijgt ze ahalf slaapt en dan dus nooit wat terug geeft... Ook merk ik dat als ze na het drinken gaat spelen in de box of op het kleed ze heel snel naar haar buik draait en dan komt er ook extra druk op haar maagje en ligt ze regelmatig te boeren en te "lekken"...

Nikki veel plezier morgen! (mooie trouwdatum hoor! )
pi_82966234
Asy, klinkt goed!

En met spugen: druk is inderdaad wat het doet. Hier ook spugen bij rechtop zitten (record loszitten is 10 sec )
En bij poepen.

Over poepen gesproken... Ik heb net een klein manneke zonder pardon in bad gezet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat handje ging ook nog even de mond in voor ik hem schoon had En het zat ook tot in zijn nek
pi_82966282
Wat een mooie foto freecell

En idd, daar helpt maar één ding tegen. In bad
Hoe is het vanacht gegaan?
  vrijdag 18 juni 2010 @ 09:30:40 #259
265732 Keshet
pi_82966360
Whehe, die foto! Je hebt 'm wel een kwartiertje laten weken neem ik aan?

Volgens mij hangt het een beetje in de lucht; Emma is ook aan het oefenen op spuitluiers!
pi_82966361
Mweh, we lagen zelf een beetje laat in bed
Geslapen van 12 tot 5 oid (wel redelijk aan één stuk, ik geloof 2x speen ploppen) en daarna was het meer dommelen.
pi_82966378
Lekker Free.... (vonden ook mijn collega's die de fout maakten op mijn beeldscherm te kijken )
  vrijdag 18 juni 2010 @ 09:49:28 #262
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82966931
free
dan was de schade bij mij vanmorgen nog niet zo groot';)

foto's van Harry staan hier
pi_82967047
Wat een lekker koppie heeft Harry toch
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:06:26 #264
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82967434
Die van jou heeft ook zo'n lekker bekkie (allebei trouwens
Een keertje ruilen? Maar dan wil ik hem wel schoon en niet zoals hierboven
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:11:34 #265
265732 Keshet
pi_82967580
Ik ben ook vlieft op Harry!

Oh, over het schoonpoetsen van gisteren: Dat was niet echt een succes.
D. gisteravond ineens: 'Hee, d'r zit iets geels op d'r voet!'
Ik: <insert knalrode kop> "Uhm ja, ze heeft een keer in d'r luier gestampt, ik dacht dat ik 't allemaal weg had gekregen '
D: "Eeeeew!'
En toen ben ik maar verder gaan poetsen.

Het is wat, vaderdagkadootjes knutselen.
pi_82967675
Hier gisteren ook met Mart aan het knutselen geweest En daarna heerlijk in bad gedaan. En alle vingerverf is van zijn voeten en handen af
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:16:26 #267
265732 Keshet
pi_82967743
Mjah, in bad gaan was een optie, maar dat is hier een hele onderneming. Emma heeft besloten dat op je buik in bad dobberen de enige juiste manier is en ze probeert zich dus continue om te draaien. Ik moet 'r echt met 2 handen vasthouden!

Heeft iemand hier nog tips voor trouwens?
pi_82967831
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:16 schreef Keshet het volgende:
Mjah, in bad gaan was een optie, maar dat is hier een hele onderneming. Emma heeft besloten dat op je buik in bad dobberen de enige juiste manier is en ze probeert zich dus continue om te draaien. Ik moet 'r echt met 2 handen vasthouden!

Wij hebben z'n zit ding voor in bad. Misschien dat dat wat is
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:19:49 #269
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82967862
quote:

Ik heb zo'n ding gekocht. Hoef ik alleen zijn hoofd nog maar boven water te houden (in de zin van als hij draait )
pi_82967936
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:19 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik heb zo'n ding gekocht. Hoef ik alleen zijn hoofd nog maar boven water te houden (in de zin van als hij draait )
Die bedoel ik ja
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:22:10 #271
265732 Keshet
pi_82967962
Is dat te gebruiken in een baby-badje dan? Ik dacht die dingen alleen voor in normale badkuipen waren?
pi_82968002
Hier staat ie in een baby badje. Hebben helaas geen bad
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:23:26 #273
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82968019
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:22 schreef Keshet het volgende:
Is dat te gebruiken in een baby-badje dan? Ik dacht die dingen alleen voor in normale badkuipen waren?
Het past bij mij in het babybadje (ik dacht ook dat ze voor in het grote bad waren)
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:24:09 #274
265732 Keshet
pi_82968045
Ok, bedankt voor de tip dan! Dan ga ik zo'n ding maar eens halen!

Ik voel me echt zo'n n00b soms he!
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:26:30 #275
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82968131
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:24 schreef Keshet het volgende:

ben je gek...
hebben wij ook allemaal gehad joh.
SOmmige dingen kom ik ook nu pas achter dat eerder handig was geweest...
niet druk om maken hoor
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:34:52 #276
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82968426
Poepverhalen!

Dyon is vandaag een grote baby, dus we gaan ff zwaaien!

We hebben vannacht een nachtvoeding gehad! t arme kind had het koud, en gilde dus ook Eli wakker. dus eerst PR eruit, Aviva troosten, door naar Eli, Eli troosten, weer terug in bed, begint Aviva weer. Toen mocht ik loop die kamer binnen, voel in dr nekje, KOUD! heb dr maar aangelegd, ze was best over dr toeren. Ging net zo soepel als gister bij de gastouder ( gister had ik haar helemaal in de starthouding, madam brullen! krijsen! kijken naar de gastouder met haar meest verwijtende blik waar de fles nou bleef uhm, lieverd? kijk eens naar rechts? moeders in de aanslag? uiteindelijk in andere houding genomen en toen had ze wel door dat ik er was )
vannacht wilde ik liggend voeden, maar toen had ze ook niet door dat ik er helemaal klaar voor lag. beetje dom, noemen we zoiets
pi_82968574
Nikki alvast een hele mooie dag gewenst morgen!
free na zo'n plaatje zou ik ook het bad zonder pardon vol laten lopen!
harry! smelt!
ik heb vandaag m'n laatste dag volledige hulp, vanaf maandag heeft m'n schoonmoeder weer haar eigen verplichtingen en komt ze me alleen de ochtend nog helpen!
ow en keshet ik voel me ook zo vaak een noob nu ook! volgens mij had ons meisje een sprongetje maar kan dan tussen de hang dagen en nachten ook een goede dag en nacht zitten om vervolgens weer een echte bagger nacht te hebben? ook blijft ze veel herkauwen! dus we zijn een beetje zoekende
pi_82968648
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:24 schreef Keshet het volgende:

Tsss, en je kind is al zo oud

Florian draait ook op z'n buik... nuja, dan maar op zijn buik !
pi_82971296
huh? ben via m'n mobiel aan het internetten en die gaf net steeds aan geen reactie maar toch bericht geplaatst! nou ja alleen maar fijn hoef ik het niet overnieuw te typen!
en nu kan ik davina en haar kleine grote baby nog uitzwaaien! tot over een tijdje!
pi_82973230
Meimeltje en Dijon... gefeliciteerd!
  vrijdag 18 juni 2010 @ 12:57:36 #281
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82974611
draakje, wij staan nog op nr. 3, hoor!
duurt nog heeeeeel lang, dus
pi_82979143
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:57 schreef DaviniaHR het volgende:
draakje, wij staan nog op nr. 3, hoor!
duurt nog heeeeeel lang, dus
ow verdorie heel je post verkeerd gelezen! sorry!
ik moet dijon uitzwaaien! veel plezier in het volgende topic!
pi_82983527
Dyon komt ook even zwaaien!

Op zijn verhalfjaardag mocht hij ook nog eens naar het CB en is hij weer goedgekeurd 69 cm en 7520 gram. Conclusie van het CB: een erg vrolijk gezond mannetje (tja dat wisten we al ).

Tot heel snel allemaal! (ik hoop tenminste dat ik het in het grote babytjestopic ook een beetje bij kan houden).
pi_82984336
quote:

Bij de prenatal heb ik een soort van zitje gekocht voor in een babybad die schuin afloopt en waar ze in kunnen zitten/liggen zodat je ook handen vrij hebt
pi_82985782
* CrazyPrincess komt zich hier heel voorzichtig melden

12 juni is onze dochter 2 weken en 1 dag na de uitgerekende datum geboren via een keizersnee. Naam gooien we niet online (alias voor hier: Moneypenny) en foto's... wie weet wel eens af en toe eentje

Ze is een flinke meid van 4690 gram bij haar geboorte, maar dat zit vooral in de lengte (geschat op minstens 54 cm ). Moeder en kind hebben een paar dagen in het ziekenhuis gelegen en zijn sinds woensdag weer thuis, maar door een wervelwind van een kraamhulp (wel heel veel aan gehad!) heb ik nu pas tijd om echt wat tot rust te komen en weer eens online te spieken.

Ik geef borstvoeding en ondanks een slechte start in het ziekenhuis (ik was gescheiden van ons meisje ) gaat dat hardstikke goed. Ben ik erg blij mee. Verder is ze hardstikke lief, maar misschien is dat de stilte voor de storm

edit: Mag ik in de OP?
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess

[ Bericht 3% gewijzigd door CrazyPrincess op 18-06-2010 16:29:05 ]
  vrijdag 18 juni 2010 @ 16:08:50 #286
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82985954
Welkom CP!
Jammer van de wat minder goede start maar nu gaat het goed en daar gaat het toch om tenslotte...
Ben wel benieuwd naar haar naam. Als je wil, mag je me natuurlijk PM-en

Keshet, er staan nog wat nieuwe Harry-foto's in het Vaderdagtopic

Dag Dyon, tot over een tijdje!
pi_82987601
CP, van harte welkom met je meissie! Fijn dat het nu wel goed gaat, en je eindelijk lekker kunt genieten en wennen aan elkaar...
pi_82990063
CP welkom hier! Eindelijk!
pi_82995290
Iedereen nog bedankt voor de felicitaties
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:09 schreef Lijnloos het volgende:
Gefeliciteerd Plums! Gaat alles goed met jullie? Al een beetje gewend aan elkaar?
Alles gaat helemaal goed hier! Beetje moeite met voeden eerst, maar lang leve 't tepelhoedje Gewend ook wel, al is het 's nachts nog altijd even denken "wat huilt daar zo "
stiekem lees ik hier overigens al weken mee

En gefeliciteerd CP
I'm not a sinner.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 21:32:37 #290
61183 leonieke
Dan toch?
pi_82999965
Rienk en Dyon Tot binnen een paar maand

Welkom Liesz, Plums en CP

Voor de rest ben ik eigenlijk een beetje de draad kwijt. Het was vandaag weer rennen geblazen, maar de sessies bij de kinesist zitten er op dus nu eindelijk rust als ik 's avonds thuis kom van het werk

Ik weet ook niet of ik het al gepost heb (ben dan ook helemaal gaar eigenlijk): Gisteren nog bij Kind & Gezin geweest en Thomas weegt nu 5,790kg en meet 62,5cm. Volgens de curves dus een lange smalle, maar dat zie je duidelijk niet. Mijn ma zei nog aan de telefoon dat ze hem een dikkerdje vindt
Hij drinkt genoeg (als in: de minimal 500cc) dus daar moeten we ons geen zorgen over maken, maar hij zou eigenlijk wel wat meer mogen drinken en vooral vlugger moeten drinken. Blijkbaar "moet" een fles binnen het kwartier leeg zijn. Thomas doet er hier vaak 40 minuten over en dan is ze nog niet helemaal leeg. Morgen dan maar eens zien om een andere speen te kopen want zo'n 1, 2, 3-speen lijkt niet echt te werken met afgekolfde melk. Morgen eens zien of het wel werkt met KV en dan beslissen of we bij die wissel-spenen blijven of speen nr 3 kopen.
Niemand had me eigenlijk ooit al verteld dat het belangrijk is dat die fles vlotjes binnen gaat. Wij zijn al blij als hij ze effectief uitdrinkt
pi_83012380
Waarom moet het dan sneller? Hier gaat het vaak wel heel snel met spugen als gevolg...
Voor deomgeing is een kwartiertje misschien makkelijker, maar verder maakt het niet uit toch?
pi_83012511
Wel, dat dacht ik dus ook, maar blijkbaar moet er toch *een* reden voor zijn (maar die moet ik dus nog opzoeken ). Misschien iets in de zin van 40min drinken is te vermoeiend ofzo of als het zo traag gaat zal er gen ritme in zitten of zal hij zich nooit verzadigd voelen.
pi_83012539
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 21:32 schreef leonieke het volgende:
Rienk en Dyon Tot binnen een paar maand

Welkom Liesz, Plums en CP

Voor de rest ben ik eigenlijk een beetje de draad kwijt. Het was vandaag weer rennen geblazen, maar de sessies bij de kinesist zitten er op dus nu eindelijk rust als ik 's avonds thuis kom van het werk

Ik weet ook niet of ik het al gepost heb (ben dan ook helemaal gaar eigenlijk): Gisteren nog bij Kind & Gezin geweest en Thomas weegt nu 5,790kg en meet 62,5cm. Volgens de curves dus een lange smalle, maar dat zie je duidelijk niet. Mijn ma zei nog aan de telefoon dat ze hem een dikkerdje vindt
Hij drinkt genoeg (als in: de minimal 500cc) dus daar moeten we ons geen zorgen over maken, maar hij zou eigenlijk wel wat meer mogen drinken en vooral vlugger moeten drinken. Blijkbaar "moet" een fles binnen het kwartier leeg zijn. Thomas doet er hier vaak 40 minuten over en dan is ze nog niet helemaal leeg. Morgen dan maar eens zien om een andere speen te kopen want zo'n 1, 2, 3-speen lijkt niet echt te werken met afgekolfde melk. Morgen eens zien of het wel werkt met KV en dan beslissen of we bij die wissel-spenen blijven of speen nr 3 kopen.
Niemand had me eigenlijk ooit al verteld dat het belangrijk is dat die fles vlotjes binnen gaat. Wij zijn al blij als hij ze effectief uitdrinkt
Binnen een half uur is volgens mij de norm in Nederland, maar is Thomas na 40 minuten drinken niet ontzettend moe dan? Welke fles gebruik je? Want misschien zou ook een heel andere fles met dus een totaal andere speen wel kunnen werken!

Rienk drinkt nu gemiddeld een fles in 10 minuten leeg. Soms zelfs binnen 5 Hij drinkt hier het beste uit een Difrax met Medium speen. Zijn papfles is een Avent met 3 standen speen.

Succes!
pi_83012550
Leo, dat had ik destijds ook begrepen van de kraamhulp, dat je max zo'n 20 minuten over een fles moest doen. Isa deed er ook weleens 30 - 40 minuten over. De kraamhulp gaf aan dat ze vaak na zo'n 20 minuten nog te moe zijn om te drinken. Dan kost het ze teveel energie. Maar dat is denk ik alleen bij die hele kleintjes zo.
pi_83012583
Oh en welkom CP!!!

Trouwens, gisteren weer geexperimenteerd met een wortelhapje. Ik had zelf een hapje gemaakt, maar die viel niet in de smaak! Ze trok de meest smerige gezichten!! Toen nog een potje klaargemaakt, en deze ging er wel in!
pi_83012594
Hier trouwens weer ouderwets slecht geslapen

Mensen in een cirkel van 3 meter om mij heen zijn niet veilig
pi_83012595
Ik wist dat helemaal niet. Ik weet ook niet hoe lang Leah erover doet. Toch eens vragen..

Ik geef nog steeds borstvoeding en dat duurt nog rustig een half uur of langer.
pi_83012605
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 09:21 schreef lily het volgende:
Ik wist dat helemaal niet. Ik weet ook niet hoe lang Leah erover doet. Toch eens vragen..

Bij bv is het ook anders volgens mij, dan clusteren baby's soms ook. Bij een fles valt er weinig te clusteren
pi_83012608
Ik gebruik nu Avent-flessen met speen 2. Heb gisteren geprobeerd met zo'n wisselspeen, maar dat stroomt er gewoon uit (moedermelk alleszins) en dan verslikt hij zich constant.
Het is de bedoeling dat ik vandaag in de winkel geraak om een speen 3 te kopen om te zien wat dat zal geven. En die wisselspeen is gebruiken bij KV, daar zal het misschien beter mee gaan.

En echt moe lijkt hij niet als hij zo lang over de fles doet. Wij zijn al blij dat hij op dat moment zijn fles meer dan half leeg krijgt want ook dat is een gedoe (maar 80 of 90 cc drinken per fles).

Wat was bv toch makkelijker, daar mocht en kon alles
pi_83012611
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 09:21 schreef NieuweUser het volgende:
Trouwens, gisteren weer geexperimenteerd met een wortelhapje. Ik had zelf een hapje gemaakt, maar die viel niet in de smaak! Ze trok de meest smerige gezichten!! Toen nog een potje klaargemaakt, en deze ging er wel in!
haha, die vieze gezichten die ze dan kunnen trekken

ik ben echt benieuwd met Leah
pi_83012629
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 09:21 schreef lily het volgende:

Ja, dat was bij ons dus ook zo. Ik heb me er daarom ook nooit vragen bij gesteld dat het bij een flesje ook zo lang duurde omdat dat volgens mij bij bv allemaal niets of weinig uitmaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')