abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82766650
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:38 schreef octopussy het volgende:
Mijn neefje gaat 5 dagen in de week naar het KDV, terwijl de ouders het zich gemakkelijk kunnen veroorloven om minder te gaan werken Ze zijn notabene 8 jaar bezig geweest in de MMM voor een kindje.
Thomas zal hier ook 4 dagen per week naar een onthaalmoeder gaan en ik ben ook zwanger geworden via de MMM. Geen 8 jaar weliswaar, maar het ging ook niet zomaar.
Ik snap je punt niet. Moet je, omdat je via de MMM zwanger bent geworden, minder gaan werken ofzo? Want dat hebben ze mij alleszins nooit verteld op voorhand.
pi_82767050
Mijn punt is dat ze zo lang zijn bezig geweest om een kindje te krijgen om het vervolgens onnodig fulltime weg te brengen.
pi_82767244
Ik breek even in voor Marlinde

Ik ben ook thuis, maar Lotte gaan vanaf 15 juli naar een KDV (ze hebben hier geen peuterspeelzaal). We gaan nu 1x per week een uurtje spelen in een groep en daar laat ze zich echt een beetje overrompelen door de andere kindjes. Speelgoed af laten pakken enzo, huilen als een ander kindje d'r aanraakt. Ze gaat vanaf juli (ze is dan 9.5 maand) een paar dagen per weer een halve dag naar het KDV. Voornamelijk omdat ik niet veel andere mensen met kleine kindjes in de buurt heb. Als dit wel het geval was, was ze wrs niet naar het KDV gegaan.
Lotte!
Noah!
pi_82769521
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:19 schreef Marlinde het volgende:
Dus mijn vraag: Ga jij je kindje naar de PSZ doen en graag de reden erbij waarom wel of waarom niet
Ik ga na de geboorte parttime werken (eerst een stage en daarna een baan) dus kan nog niet vertellen hoe het bij ons zal gaan.

Mijn moeder was fulltime thuis en heeft ons een ochtend in de week naar de PSZ gedaan. Ze had het idee dat het goed was voor de sociale vaardigheden en het leren functioneren in een groep. Volgens mij vond ik het zelf altijd heel leuk. Lekker spelen, leuke werkjes doen en samen zingen. En gewoon leren even los van mama te zijn. Allemaal positief dus, en volgens mij zou ik het in die situatie ook zo aanpakken.

Tegenwoordig wordt er op PSZ's vaak wel wat meer gedaan aan voorbereiding op de basisschool, soms wordt het zelfs "de voorschool" genoemd. Van een kennis die kleuterjuf is, hoorde ik dat zij meestal kan merken of een kind op een PSZ/KDV heeft gezeten. Vooral omdat die kinderen al gewend zijn te moeten luisteren naar de juf/meester en rekening te houden met elkaar.

Ik denk wel dat de meerwaarde van een PSZ erg afhangt van de leiding en het programma. Als je eens langsgaat, kun je vast zelf het beste inschatten of de PSZ bij jullie in de buurt een meerwaarde heeft en je beslissing daarvan laten afhangen.
pi_82774197
Goede morgen allemaal!

Afgelopen dagen weinig tijd en puf gehad om achter de pc of laptop te kruipen!
dus ben ik maar weer eens met wat late reacties en dus niet alles bijgelezen....

marlinde wat klink je heerlijk

oei Isa wat doe je nu toch weer? Lijkt me inderdaad niet fijn zo tegen de spijltjes aan!

Keshet wat een geweldig filmpje! en ik ga gauw terug lezen, heb begrepen dat het goed bij de plastisch chirurg is gegaan!

meimeltje dyon snapt het tenminste, lekker slapen in bed en geen rare fratsen uithalen

Daan dat heb je goed gedaan op je eigen kamertje, je maakt van happy een terechte trotse mama!

asy succes met werken vandaag! en het weekend zomaar weer bevallen!

Nikki wat lekker dat Lisa zo er een uurtje bijgesprokkelt heeft

ik zag een mooie foto van ugjerkje langs komen

en bij davina worden er pogingen gedaan voor een papje! Op naar de volgende keer en dan zonder vieze gezichten

simmu ben het met je eens! dat je bij veel dingen meer baat hebt als je er niet zo druk om maakt!
en verder wou ik je gewoon nog even een hele dikke knuffel geven

Marlinde, ik werk maar 4 uur per week en dan ook nog vooral vanuit huis, toch hebben we voor 2 dagdelen kinderopvang besproken. ! dagdeel smiddags, da's voor als ik echt moet rusten oid, dan kan manlief haar uit het werk ook ophalen zodat ik geen wekker hoef te zetten, en het andere dagdeel is toch voor het werk.
maar ik denk wel dat zij het er leuk moet vinden hoor, anders weet ik niet of ik het vol ga houden haar ernaar toe te brengen.
of het beter is voor de ontwikkeling? Geen idee in dat opzicht heeft alles voor en nadelen denk ik.

er staat me nog bij dat het bij free niet zo lekker ging en dat het eventueel met de verborgen reflux te maken had, dus ook nog even een dikke kus voor free

en meteen maar wat vragen over de reflux, ik twijfel namelijk een beetje of dat ons kleintje aan het jengelen geslagen is of dat het daar toch mee te maken kan hebben
ik heb er geen verstand van allemaal, maar na wat te googlen wel iets wijzer en heeft ze wel wat aanknopingspunten (veel herkauwen of veel terug geven eigenlijk doet ze beide, nek naar achter, zuur gezicht trekken, op zulke momenten ontroostbaar aan het huilen, alleen vooral snachts?! zou het dan reflux kunnen zijn of moet ze dan overdag er ook last van hebben (nu ik erover nadenk is ze overdag ook veel aan het "herkauwen" en met d'r nek naar achter alleen dacht ik dat dat rek en strek oefeningen waren, maar dan wordt ze niet met een pijnhuiltje wakker)
pi_82774231
quote:
Op zondag 13 juni 2010 23:04 schreef octopussy het volgende:
Mijn punt is dat ze zo lang zijn bezig geweest om een kindje te krijgen om het vervolgens onnodig fulltime weg te brengen.
Persoonlijk vind ik niet dat de tijd die je erover gedaan hebt om het kindje te krijgen moet (mee)bepalen hoeveel dagen je je kind wegbrengt.
Misschien spelen er andere redenen waarom ze allebei fulltime willen blijven werken. Ik kan hier ook ouderschapsverlof nemen en elke week een dag extra thuis zijn per week. Allemaal fijn, ware het niet dat ik daarvoor loon moet inleveren, maar dat al is aangegeven dat mijn werk niet zal verminderen. Dan kan het wel heel leuk zijn dat je een extra dagje thuis bent in de week, maar wat heeft een kind eraan als je dan loopt te stressen omdat je die dag eigenlijk moet werken of dat je de andere vier dagen in de week 2 uur later thuis komt (onafhankelijk dus van het feit of we het financiële plaatje al dan niet zouden rondkrijgen)?
Ik vind het gewoon jammer dat er op die manier geoordeeld wordt over mensen Volgens mij ken je namelijk nooit het ganse plaatje, behalve dat van jezelf.
pi_82774270
Hier gaat Lisa straks ook 3 of 4 dagen per week naar het KDV. Ik vind het niet leuk, maar ik denk ook dat ze er wat van gaat leren en daar is ook wat voor te zeggen. Maargoed ik zie wel hoe het loopt. Als ze het niet trekt, dat worden het gewoon 3 dagen in plaats van 4. Het wordt dan financieel iets krapper, maar het kan wel.

Vanacht heeft Lisa weer van 10 tot 7 geslapen. Als ze dit zo vol gaat houden ben ik echt blij. O en na de fles slaapt ze gewoon nog ff verder tot een uur of 10.

Draculettetje, als het vooral 's avonds, 's nachts is zouden het ook nog krampjes kunnen zijn. Of verkampt ze niet helemaal (vuistjes knijpen, trappelen met de beentjes etc.)?
pi_82774482
ze knijpt niet met haar vuistjes en ze is hoe dan ook druk met beentjes en d'r armpjes
maar ik zal er eens opletten ook!
pi_82774927
Ik ga maar 'ns proberen om Lisa te showen... kijken of het lukt... willen jullie ff laten weten of jullie 't plaatje zien?

Hier is m'n meisje een paar uurtjes oud dus. Verdere foto's zal ik in het fototopic zetten
pi_82775234
Ik ben ook thuisblijfmoeder en TARA verdient onder modaal. Dat was een tijdje zó onder modaal dat we even bijstand hebben gehad, maar daar zijn we nu weer uit, want we kunnen nog wel bijstand krijgen, maar dan 15,- per maand En dat was ook net de periode van mijn zwangerschapsverlof. Nu heeft TARA weer zijn 'normale' inkomen dus en ja, dat is iets onder bijstand.

En ik kan best werken Heb een goede HBO opleiding en een goed stel hersens.

Maar..
Ik heb ook twee kinderen en zolang die nog niet allebei naar de basisschool gaan ga ik ze niet ergens heenbrengen
En TARA is te onregelmatig (gemiddeld 32 uur) aan het werk en doet ook nog een fulltime studie om een 'papadag' te hebben.

Dus blijf ik voorlopig thuis

Maar Leandertje gaat straks als hij 2 is wel naarde PSZ. Hij ziet nu ook veel andere kinderen, in de buurt en van vriendinnen en gaat elke zondag 2 uurtjes naar de crèche in de kerk. (crèche 1-jarigen, zijn er nu 15 en na de vakantie mag hij naar de peuters ) en de crèche vindt hij ook helemaal tof.

Dus om én twee ochtenden in de week te hebben met alleen Florian én omdat hij het zo leuk vindt met andere kinderen mag hij lekker naar de psz
pi_82775239
quote:
Op maandag 14 juni 2010 08:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ga maar 'ns proberen om Lisa te showen... kijken of het lukt... willen jullie ff laten weten of jullie 't plaatje zien?

Hier is m'n meisje een paar uurtjes oud dus. Verdere foto's zal ik in het fototopic zetten
[ afbeelding ]
gelukt
pi_82775269
Gelukkig dan ga ik de rest in het fototopic gooien.
pi_82775506
Ow lisa wat ben je mooi!
pi_82775664
Wij gaan weer terug an de hypo-allergene voeding, we weten niet of dat het was, maar het is nu 's avonds ook gedonder in plaats van slapen.
Geen idee of het helpt, maar hey, je doet wat!

En ik bel zo de HA even om te vragen of de reflux weer terug kan zijn.
pi_82775769
Free, wat vervelend. Zowel voor jou als voor Florian. Ik hoop dat je HA voeding werkt en ik hoop zeker dat de reflux niet terug is.
pi_82775893
Ik snap het gewoon niet zo goed... Soms is hij zo vrolijk... en soms is het ineens allemaal mis.
En als hij vrolijk is denk ik 'zie je, hij hééft nergens last van! ' en dan 5 minuten later is het weer krijsen...

Vanmiddag afspraak bij HA
pi_82775960
Behalve krijsen kan hij trouwens ook zichzelf aan mijn handen optrekken tot zit en staan, van zijn buik op zijn rug rollen, zijn popje volledig opkauwen, zijn duimen ook en zijn hoofd héél lang omhoog houden op zijn buik

en vannacht doe ik hem wrs een nachtje weg Naar iemand van onze kerk met zelf ook een kleintje en ongeveer dezelfde aanpak als ik én een draagdoek in geval van nood ik moet slapen
pi_82776055
Free, dat zijn dan weer de positieve dingen hè! Die moet je ondanks het krijsen niet vergeten!

Ik snap helemaal dat je hem vanacht een nachtje weg doet hoor. Daar hoef je je niet voor te schamen, Florian heeft ook meer aan een uitgeruste moeder dan aan een onuitgeruste. Het maakt je toch sneller prikkelbaar e.d. en Leander trouwens ook.
pi_82776725
Free, fijn dat je zo iemand kunt regelen voor nood die er ook dezelfde gedachten op na houden zodat je dat zelf ook rust geeft. Een keertje echt effe slapen heb je gewoon nodig..

@werken/psz/kdv-discussie... : Minke gaat 3 dagen in de week naar het kdv. Wij werken allebei, ik inmiddels 4x9 en mijn man gaat ook naar 36 uur, maar dan 4 hele en 1 halve dag (hij mag geen 4x9 van zijn baas). Die andere halve dag gaan opa's en oma's in toerbeurt oppassen. Zij wonen allemaal meer dan een uur rijden van ons vandaan, dus om 7 uur bij ons zijn + files 's ochtends is gewoon geen optie. Dus mijn man heeft dan op dinsdag een papa-ochtend en dan komen de opa's en oma's de middag doen. Kunnen ze meteen lekker vaak Minke zien (goed excuus) en hoeven ze zich ook niet in bochten te wringen om op tijd bij ons te zijn. Een dag extra kdv willen we niet, deels vanwege de financiele consequentie en deels omdat ik 3 dagen al meer dan genoeg vind. We hebben zelf voor een kindje gekozen, niet om de hele tijd weg te brengen naar anderen. Maar dat is uiteraard mijn mening, ik snap best dat als het niet anders kan je dat wel doet...

NIKKI, wat een mooierd heb je!
pi_82777063
Marlinde ik ben thuisblijfmama en mijn oudste dochter zit 2 dagdelen op de speelzaal. Ik ken niet veel mensen hier in de buurt en al helemaal geen kinderen, dus op deze manier kan ze lekker met andere kindjes spelen. Toen mijn oudste dochter anderhalf was, had ik graag al een soort van speelzaal/groep iets in de buurt gehad, ze was er echt aan toe, maar het mocht pas vanaf 2,5 jaar (ben toen een muziekcursus gaan doen met andere kindjes). De leeftijd werd op een gegeven moment vervroegd en toen heb ik ook mijn aanvraag vervroegd. Ze heeft het er enorm naar haar zin, nog nooit gehuild bij het wegbrengen en het is leuk om haar verhalen te horen als ze thuis komt. Verhalen waarbij je soms wel moet ontcijferen waar het over gaat, of vol ongeloof naar luistert terwijl ze eigenlijk altijd wel de waarheid verteld (zoals pasgeleden dat ze vertelde dat ze tv hadden gekeken, bleek een dvd behorend bij een boek bekeken te zijn). Claire gaat tegen die tijd ook naar de speelzaal.

Je weet nu nog niet hoe je kind zich gaat ontwikkelen. Ik weet niet of er wachtlijsten zijn bij de speelzaal van jouw keuze, maar ik zou haar gewoon inschrijven en tegen de tijd dat het gaat spelen eens kijken wat je ervan vindt. Voor de echte plaatsing moet ik een contract tekenen, daarvoor staat er niets vast.
Overigens denk ik niet dat een kind naar de speelzaal -moet-, ook op de basisschool zullen ze snel meedoen met de rest. Het kan wel helpen om het wat soepeler te laten verlopen (leren afscheid nemen enzo).
  maandag 14 juni 2010 @ 10:52:30 #71
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82778252
free, hopelijk vindt de ha een oorzaak voor het vele huilen van florian, en kan je ff goed guitrusten vannacht!
lijkt me slopend op deze manier.

vwb de discussie om je kind naar de creche te brengen:
bij mij in de familie is ook een gezin waarbij beide ouders 40+ uur/wk werken, terwijl ze een kind hebben. (financieel is het wrs niet nodig) Dat kan ik dan niet snappen. s ochtends is het stress om je kind weg te brengen en op tijd op je werk te zijn, s avonds is het stress om op tijd te eten en je kind naar bed te brengen, want ze is dan moe. wanneer heb je door de week dan tijd om van je kind te genieten? dan heb je eigenlijk maar 2 dg met je kind, en dan moet je zelf ook weer opladen van een week hard werken...

maar ieder zijn keuze, en ik zal niemand ergens op veroordelen. maar dan moeten ze ook achteraf niet gaan klagen dat ze de eerst jaren met hun kind(eren) gemist hebben...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 14 juni 2010 @ 11:13:18 #72
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_82779013
Freecell: Fijn dat Florian een nachtje gaat logeren!
Het zal voor jou misschien niet de makkelijkste oplossing zijn maar voor nu misschien wel even de beste!
Qua eten: Emma krijgt Nutrilon AR; speciaal voor reflux-kindjes. Is net zo duur als de hypo-allergene voeding trouwens. Misschien het proberen waard?
Ik vind het rijtje dingen die 'ie al kan trouwens ontzettend tof!
Ben je trouwens al naar de huisarts geweest met 'm? Even een lichamelijke oorzaak uitsluiten?

Marlinde, persoonlijk zou ik er voor kiezen om Tessa tzt naar de psz te laten gaan. Omgaan met andere kindjes, leren om even weg te zijn van thuis, etc. etc. lijkt me erg goed voor een kindje.
Een hoop kan ze ook thuis leren als jij andere kindjes over de vloer hebt natuurlijk.
Als ik je een tip mag geven: Lees je in; zoek wat onderzoeken etc. op, vraag advies aan het cb eventueel en volg je gevoel!

Nou, Emma is me er ook 1 hoor.
Omrollen is blijkbaar iets wat je alleen op zaterdagavond doet. Toen deed ze het vier keer, daarna is het niet meer gelukt. Ach, ze zal het vanzelf wel weer een keer gaan doen.
Gisteren was 'krab je papa en mama' helemaal hip trouwens. Vond ik wat minder fijn!
Sinds gisteravond heeft ze nogal dunne ontlasting. De dagen daarvoor ging het juist erg moeilijk. Hopelijk vindt haar lichaampje er snel een balans in!
A grand adventure has begun.
pi_82779557
quote:
Op maandag 14 juni 2010 11:13 schreef Keshet het volgende:
--
Gisteren was 'krab je papa en mama' helemaal hip trouwens. Vond ik wat minder fijn!
--
Volgens mij hebben we gewoon de nieuwsbrief gemist voor baby's, want Minke had dat ook op haar todo-lijst gezet... Ik had na 10 minuten het idee dat mijn hele gezicht open lag, nniet heel tof en vooral ook pijnlijk (misschien moet ik iets vaker nageltjes knippen ook)
  maandag 14 juni 2010 @ 11:32:08 #74
265732 Keshet
pi_82779765
quote:
Op maandag 14 juni 2010 11:26 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we gewoon de nieuwsbrief gemist voor baby's, want Minke had dat ook op haar todo-lijst gezet... Ik had na 10 minuten het idee dat mijn hele gezicht open lag, nniet heel tof en vooral ook pijnlijk (misschien moet ik iets vaker nageltjes knippen ook)

Krijg jij er dan ook zo'n venijnige blik bij? En van die klauwtjes die echt gericht op hun doel afgaan?

Maar verder is ze erg lief hoor!
pi_82781725
Krab je mama is check
Vooral als hij écht kwaad is kan hij heerlijk klauwen

En vanmiddag gaan we even naar de huisarts Keshet

Ben nu weer begonnen met HA voeding (gewoon *boem* omgeschakeld. Even mijn gevoel volgen nu) De eerste fles ging er heel rustig en langzaam in, hij keek een beetje verbaasd en voor het eerst sinds tijden ging hij niet eerst heel hard huilen dat het op was. En hij is nu (anderhalf uur na het eten) nog steeds tevreden en ligt zelf rustig!! te slapen
Die AR voeding klinkt wel goed, maar ikblijf eerst even hier op nu. niet teveel overschakelen

Ik heb door dit gedoe met voeding nu wel het één en ander aan (nog dichte) pakken friso gewoon en friso hongerige baby's staan. iemand?

En Keshet: omrollen één dag en dan een tijdje niet was hier ook zo! Hij begon er pas een maand later weer mee
  maandag 14 juni 2010 @ 12:39:27 #76
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82782325
wij doen niet aan krabben, maar wel slaan! met gestrekte armpjes en dan kijken wat je kan raken

of haren trekken is ook erg leuk!
eerst heel lief haren aaien, dan heel smiechterig een pluk vastpakken en rukken maar!
  maandag 14 juni 2010 @ 12:44:41 #77
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82782517
quote:
Op maandag 14 juni 2010 07:49 schreef leonieke het volgende:

Ik vind het gewoon jammer dat er op die manier geoordeeld wordt over mensen Volgens mij ken je namelijk nooit het ganse plaatje, behalve dat van jezelf.
Zonder nu een discussie te willen starten, ben ik het helemaal met je eens hoor Leonieke. Ik had al op de reageerknop gedrukt toen ik zag dat jij precies schreef wat ik wilde zeggen.

Daan gaat ook 4 dagen naar het KDV en die ene dag dat ik thuis ben, ben ik wel (deels) aan het werk en wij zouden het ons prima kunnen veroorloven om minder te gaan werken, maar wij worden er niet gelukkig van als ik of mijn man minder zouden gaan werken (om veel verschillende redenen maar ik ga me niet verantwoorden hier) dus voor Daan is het zo beter ben ik van overtuigd.

Octo, je kunt nooit over andermans situatie oordelen. Ieder maakt zijn eigen afwegingen op eigen gronden.
  maandag 14 juni 2010 @ 12:58:35 #78
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82783005
quote:
Op maandag 14 juni 2010 10:52 schreef DaviniaHR het volgende:
vwb de discussie om je kind naar de creche te brengen:
bij mij in de familie is ook een gezin waarbij beide ouders 40+ uur/wk werken, terwijl ze een kind hebben. (financieel is het wrs niet nodig) Dat kan ik dan niet snappen. s ochtends is het stress om je kind weg te brengen en op tijd op je werk te zijn, s avonds is het stress om op tijd te eten en je kind naar bed te brengen, want ze is dan moe. wanneer heb je door de week dan tijd om van je kind te genieten? dan heb je eigenlijk maar 2 dg met je kind, en dan moet je zelf ook weer opladen van een week hard werken...
Zo ervaar ik dat helemaal niet. Ik heb helemaal geen stress. Wij ontbijten samen redelijk uitgebreid als Daan zijn fles al heeft gehad en lekker zit te spelen in de wipstoel. Ik wandel rustig met 'm naar de opvang, klets even bij met de juffies en wandel rustig weer naar huis, pak mijn fiets en fiets lekker naar mijn werk. Mijn man is om half 5 klaar met werken en pikt Daan om een uur of kwart voor 5 op en is om 5 uur thuis. Ik kom om half 6 thuis en dan staat het eten zo goed als klaar. Na het eten lekker spelen met Daan om 'm daarna te wassen, om te kleden en nog even een flesje te geven en lekker te knuffelen. Rond een uur of 8 gaat hij naar bed en hebben we de avond voor elkaar. Het weekend is echt quality time maar ik hoef me niet op te laden voor een week werken hoor, dat doe ik al door lekker met mijn man en kind tijd door te brengen.

Wij zijn dan weer geen types voor stappen enzo en Daan zal niet of nauwelijks naar een oppas gaan buiten het KDV.
  maandag 14 juni 2010 @ 16:05:02 #79
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82791447
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:58 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Zo ervaar ik dat helemaal niet. Ik heb helemaal geen stress. Wij ontbijten samen redelijk uitgebreid als Daan zijn fles al heeft gehad en lekker zit te spelen in de wipstoel. Ik wandel rustig met 'm naar de opvang, klets even bij met de juffies en wandel rustig weer naar huis, pak mijn fiets en fiets lekker naar mijn werk. Mijn man is om half 5 klaar met werken en pikt Daan om een uur of kwart voor 5 op en is om 5 uur thuis. Ik kom om half 6 thuis en dan staat het eten zo goed als klaar. Na het eten lekker spelen met Daan om 'm daarna te wassen, om te kleden en nog even een flesje te geven en lekker te knuffelen. Rond een uur of 8 gaat hij naar bed en hebben we de avond voor elkaar. Het weekend is echt quality time maar ik hoef me niet op te laden voor een week werken hoor, dat doe ik al door lekker met mijn man en kind tijd door te brengen.

Wij zijn dan weer geen types voor stappen enzo en Daan zal niet of nauwelijks naar een oppas gaan buiten het KDV.
de mensen aan wie ik refereer werken dagelijks van 8 tot half 7 of zo. is geen vergelijk.
maar wederom, ieder zijn ding. ik vind dat, als je kiest om te proberen kinderen te krijgen, je ook je leven zodanig moet aanpassen dat je zelf voor je kinderen moet zorgen. zoveel als mogelijk. maar dat laatste is relatief. en je gaat er maar vanuit dat men het beste voor z'n kinderen wil, binnen de beperkingen die er nu eenmaal altijd zijn.

enniewee, aviva heeft haar eerste voetbalwedstrijd meegemaakt. slapend en drinkend ach ja, zaterdag weer een kans
pi_82796027
Hoi! Hier alles goed.

Ik ben nu een thuisblijf mama en ik vind het heerlijk. We kunnen het zo laten, maar omdat we het gewoon veel ruimer hebben als ik ook iets inbreng ga ik na de vakantie (augustus) werk zoeken. Voor een dag of 2 /3. Rienk gaat dan naar een gastouder of dagverblijf; ook omdat ik denk dat het goed is als je kindje met andere kinderen in contact komt Maar tot nu toe ben ik echt blij dat ik bij hem ben. Ik zie alle dingetjes echt voor het eerst En dan loop ik over van trots als hij weer iets nieuws kan
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_82796170
Davinia, jij schrijft precies wat ik bedoel.
Ik snap ook niet zo waarom er hier gelijk zo verdedigend gereageerd moet worden. Wie van jullie brengt zijn kind 5 dagen in de week naar een KDV en verdient genoeg geld om een villa te kopen van meer dan een miljoen? Dat is namelijk de situatie waar ik het nu over heb.
Het gaat hier trouwens om mijn schoonzus en zwager, waarvan ik de situatie heel goed ken. En het lijkt me dat je als je zolang bezig bent geweest om een kind te krijgen juist extra goed beseft wat een geschenk het is.
  maandag 14 juni 2010 @ 18:08:09 #82
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82796368
quote:
Op maandag 14 juni 2010 18:01 schreef octopussy het volgende:
Davinia, jij schrijft precies wat ik bedoel.
Ik snap ook niet zo waarom er hier gelijk zo verdedigend gereageerd moet worden. Wie van jullie brengt zijn kind 5 dagen in de week naar een KDV en verdient genoeg geld om een villa te kopen van meer dan een miljoen? Dat is namelijk de situatie waar ik het nu over heb.
Het gaat hier trouwens om mijn schoonzus en zwager, waarvan ik de situatie heel goed ken. En het lijkt me dat je als je zolang bezig bent geweest om een kind te krijgen juist extra goed beseft wat een geschenk het is.
Dan moet je maar eens teruglezen hoe je het schreef. Je was nog al algemeen in je oordeel en dus voelde ik mij aangesproken. Het is niet gezegd dat als je full time werkt je niet heel goed beseft wat voor geschenk het is.

Anyway, klaar ermee voor mij. Ik ga lekker even wandelen met mijn man en zoon
pi_82802033
Hij is weg Komt morgen rond 8:30 terug...
En ik riep soms tegen TARA dat ik hem niet eens zou missen als hij een wéék weg zou zijn en dat het vooral rustig zou zijn....

Freecell dream on

Ja, ik ga absoluut alles uit mijn slaap halen wat erin zit en ben ook blij met mijn besluit, maar ik mis hem nu na een half uurtje al
  maandag 14 juni 2010 @ 20:16:33 #84
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82802790
Da's toch logisch Free, maar Florian heeft veel meer aan een uitgeruste mama! Slaap lekker
pi_82803441
Free
pi_82803602
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:16 schreef happyme28 het volgende:
Da's toch logisch Free, maar Florian heeft veel meer aan een uitgeruste mama! Slaap lekker
ik ga lekker om 22:00 of 23:00 naar bed en dan slapen tot 7 (ik ga bewust niet eerder, als je in één klap echt véél slaap krijgt als je het niet gewend bent, ben je de volgende dag zo gaar als een druif)
pi_82804269
Freecell, ik hoop dat je even lekker kan opladen. Het zal ongetwijfeld onwennig zijn dat Florian er niet is. Neem even lekker wat tijd voor jezelf als Leander slaapt

Hier trouwens ook een voetbalfan in de dop Die gekleurde bewegende poppetjes op een groen veld zijn machtig interessant. Bovendien heeft Hannah een dubbele nationaliteit (ook Duitse) dus ze moet ook juichen voor de Mannschaft
pi_82804652
Lisa!

Haren checken, met armpjes slaan, check!!

Free, geniet lekker van je slaap!

Marlinde, psz zou ik denk ik ook doen. Isa gaat 2,5 dag naar het kdv. Ik werk op dit moment 3 dagen (over een paar maanden ga ik weer naar 4), en mijn ouders passen een middag in de week op. Een hele dag is teveel omdat ze ook behoorlijk wat reistijd hebben. Nu halen ze haar rustig rond de middag van het kdv op.
pi_82804762
Ik dacht dat Leander al sliep, maar hij flikkerde net snoeihard uit zijn ledikant, dus hij sliep nog niet
pi_82804909
Ik dacht gisteren trouwens een leuk cadeau te geven aan P. voor zijn vaderdag. In de winkel had ik enorm zitten twijfelen tussen een bongobon voor een overnachting + ontbijt op hotel of een diner + logeren in hotel. Aangezien ik een eeuwige twijfelaar ben, niets gekozen en gisteren dan maar gevraagd wat hij wou. Reactie: "geen overnachting, want Thomas gaat het komende jaar nergens anders slapen."
En dan mijn vraag: "en wat als we eens naar een feest moeten ofzo?" Dan moet er maar aan mijn ma gevraagd worden of ze hier wil komen oppassen

Ben ik blij dat ik niets gekocht heb, maar anderzijds wel geschrokken van de reactie van mijn man. Ik had dit eerlijk gezegd niet verwacht.

[ Bericht 10% gewijzigd door leonieke op 14-06-2010 20:59:26 ]
pi_82805233
Hier wel goede ervaringen met een ochtendje psz in de week. De oudste ging altijd 1 dag naar kdv en 1 ochtend naar psz. De andere dagen ging hij naar 1 van de oma's. Ik werk zelf 28 uur en al zou ik liever naar 24 gaan, het is in mn functie gewoon erg lastig. Maar Kyllian heeft de psz altijd heel erg leuk gevonden itt het kdv waar hij voorheen naartoe ging. Ik vind de psz wel goed vanwege de overstap daarna naar de basisschool. Ze leren er dingen als samen spelen, gezamenlijk in de kring, luisteren. Een bepaalde structuur die er op de basisschool ook zal zijn. Ok liedjes zingen en knutselen kan ook thuis
Dyon en Kyllian gaan nu beiden 2 dagen naar het kdv en als Kyllian naar de basisschool gaat gaat Dyon 3 dagen naar het kdv (omdat ik het niet meer kan combineren om Kyllian naar school te brengen en Dyon naar oma). 3 dagen kdv vind ik voor mezelf wel het max. Aangezien hij 3 dagen kdv heeft ga ik voor Dyon geen psz dag doen.

Verder vind ik het ieder zn eigen keus, vooral doen waar je jezelf goed bij voelt

Freecell, wat heerlijk even rustig doorslapen! Alhoewel het zeker wel moeilijk zou zijn zo zonder hm...
  maandag 14 juni 2010 @ 21:31:42 #92
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_82807777
Even snel, geen tijd sorry
Ik heb het over de PSZ voor Tessa vanaf 2 jaar, daarvoor sowieso niet.

Tessa heeft een keelontsteking Net bij de HAP geweest omdat ze al ruim een week ontzettend slecht drinkt, met als toppunt vandaag om 5 uur nog maar 200 ML over de hele dag gedronken! Ze moet nu een half uur voordat ze de voeding krijgt een zetpil kijken en dan kijken of het over gaat...
Om half 8 zetpil gegeven, om 8 uur de fles en ze had hem helemaal leeg!! Hopen dat ze morgen nog even goed gaat drinken en dan overmorgen kijken of ze zonder zetpil kan, anders moet ik toch weer terug naar de huisarts...

Free: Rust even lekker uit als je dit gaat lukken
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_82808712
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:45 schreef freecell het volgende:
Ik dacht dat Leander al sliep, maar hij flikkerde net snoeihard uit zijn ledikant, dus hij sliep nog niet
Ai. Ik hoop dat ie zich vanacht rustig houdt. Doen zijn vingertjes nog pijn?

Welterusten
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
  maandag 14 juni 2010 @ 22:35:24 #94
265732 Keshet
pi_82811978
Ik heb m'n kind net verpest. She's corrupted for life.

Zaterdag kon ze rollen, gisteren en vandaag niet meer. Ze maakte net aanstalten maar het wilde niet helemaal lukken.
Ik: 'Als je rolt krijg je een euro voor in je spaarpot!'

Emma: Hopseflops -rol.
En daarna nog een keer.

Dus, nu heeft ze een euro in haar spaarpot.
  maandag 14 juni 2010 @ 22:37:26 #95
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_82812107
Emma
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_82812409
free een goede nachtrust gewenst! ben je nog bij de ha geweest?
kleintje hier ligt eindelijk ook te slapen dus ik pak m'n rust ook even!
pi_82820740
Ahh Tessa, beterschap!
Marlinde, psz is ook pas vanaf 2 jaar Hier tenminste wel.

Hihi Emma, goed gedaan zo je geld verdienen
  dinsdag 15 juni 2010 @ 07:29:18 #98
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82820819
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:54 schreef Keshet het volgende:
Succes met je eerste werkdag morgen Asy!
Ik zie dit nu pas (samen met alle andere wensen)
1e werkdag was prima! Fijn om weer terug te zijn!
Alleen komt Harry sinds 2 nachten op een rij elke 2 uur voor een voeding dus ik ben een beetje gaar

Free, je niet voor schamen hoor! Ik ben nu al bekaf van 2 nachten...
Heb je een beetje lekker kunnen slapen vannacht?

Ben verder nog niet bij met lezen maar moet mijn kind gaan aankleden. Die moet zo naar opa en oma.

pi_82820834
Emma, ga nog maar heel vaak omrollen! Dan heb je straks een hele volle spaarpot!

Free, nog een uurtje en dan komt je ukkie weer terug. Heb je lekker bij kunnen tanken vanacht?

Marlinde, wat zielig voor Tessa. Ik hoop dat ze snel de flesjes zonder zetpil weer leeg gaat drinken.

Asy, werkse!
pi_82821227
Free, ik hoop dat je lekker hebt geslapen vannacht en dat je weer een beetje opgeladen bent. Straks weer lekker knuffelen met je mannetje. Ik hoop overigens ook voor jullie dat het inderdaad helpt met de hypoallergene voeding. Ergens klinkt dat best logisch...

Marlinde, voor Tessa... keelontsteking is niet leuk. Goed dat je naar de HAP bent geweest.

Emma goed bezig meid... zo doe je dat!

Minke heeft het rollen echt helemaal onder de knie, zo leuk om te zien... En ze doet een poging zichzelf vooruit te duwen/trekken als ze op haar buik ligt. Ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren. Overigens, het logeren dit weekend ging heel goed. Mijn ouders hebben zich kostelijk vermaakt en Minke ook wel (getuige de foto's) echt heerlijk... Maar was wel blij toen ik haar weer mocht ophalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')