Thomas zal hier ook 4 dagen per week naar een onthaalmoeder gaan en ik ben ook zwanger geworden via de MMM. Geen 8 jaar weliswaar, maar het ging ook niet zomaar.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:38 schreef octopussy het volgende:
Mijn neefje gaat 5 dagen in de week naar het KDV, terwijl de ouders het zich gemakkelijk kunnen veroorloven om minder te gaan werkenZe zijn notabene 8 jaar bezig geweest in de MMM voor een kindje.
Ik ga na de geboorte parttime werken (eerst een stage en daarna een baan) dus kan nog niet vertellen hoe het bij ons zal gaan.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:19 schreef Marlinde het volgende:
Dus mijn vraag: Ga jij je kindje naar de PSZ doen en graag de reden erbij waarom wel of waarom niet![]()
Persoonlijk vind ik niet dat de tijd die je erover gedaan hebt om het kindje te krijgen moet (mee)bepalen hoeveel dagen je je kind wegbrengt.quote:Op zondag 13 juni 2010 23:04 schreef octopussy het volgende:
Mijn punt is dat ze zo lang zijn bezig geweest om een kindje te krijgen om het vervolgens onnodig fulltime weg te brengen.
geluktquote:Op maandag 14 juni 2010 08:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ga maar 'ns proberen om Lisa te showen... kijken of het lukt... willen jullie ff laten weten of jullie 't plaatje zien?
Hier is m'n meisje een paar uurtjes oud dus. Verdere foto's zal ik in het fototopic zetten
[ afbeelding ]
Volgens mij hebben we gewoon de nieuwsbrief gemist voor baby's, want Minke had dat ook op haar todo-lijst gezet... Ik had na 10 minuten het idee dat mijn hele gezicht open lag, nniet heel tof en vooral ook pijnlijk (misschien moet ik iets vaker nageltjes knippen ook)quote:Op maandag 14 juni 2010 11:13 schreef Keshet het volgende:
--
Gisteren was 'krab je papa en mama' helemaal hip trouwens. Vond ik wat minder fijn!
--
quote:Op maandag 14 juni 2010 11:26 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we gewoon de nieuwsbrief gemist voor baby's, want Minke had dat ook op haar todo-lijst gezet... Ik had na 10 minuten het idee dat mijn hele gezicht open lag, nniet heel tof en vooral ook pijnlijk (misschien moet ik iets vaker nageltjes knippen ook)
Zonder nu een discussie te willen starten, ben ik het helemaal met je eens hoor Leonieke. Ik had al op de reageerknop gedrukt toen ik zag dat jij precies schreef wat ik wilde zeggen.quote:Op maandag 14 juni 2010 07:49 schreef leonieke het volgende:
Ik vind het gewoon jammer dat er op die manier geoordeeld wordt over mensenVolgens mij ken je namelijk nooit het ganse plaatje, behalve dat van jezelf.
Zo ervaar ik dat helemaal niet. Ik heb helemaal geen stress. Wij ontbijten samen redelijk uitgebreid als Daan zijn fles al heeft gehad en lekker zit te spelen in de wipstoel. Ik wandel rustig met 'm naar de opvang, klets even bij met de juffies en wandel rustig weer naar huis, pak mijn fiets en fiets lekker naar mijn werk. Mijn man is om half 5 klaar met werken en pikt Daan om een uur of kwart voor 5 op en is om 5 uur thuis. Ik kom om half 6 thuis en dan staat het eten zo goed als klaar. Na het eten lekker spelen met Daan om 'm daarna te wassen, om te kleden en nog even een flesje te geven en lekker te knuffelen. Rond een uur of 8 gaat hij naar bed en hebben we de avond voor elkaar. Het weekend is echt quality time maar ik hoef me niet op te laden voor een week werken hoor, dat doe ik al door lekker met mijn man en kind tijd door te brengen.quote:Op maandag 14 juni 2010 10:52 schreef DaviniaHR het volgende:
vwb de discussie om je kind naar de creche te brengen:
bij mij in de familie is ook een gezin waarbij beide ouders 40+ uur/wk werken, terwijl ze een kind hebben. (financieel is het wrs niet nodig) Dat kan ik dan niet snappen. s ochtends is het stress om je kind weg te brengen en op tijd op je werk te zijn, s avonds is het stress om op tijd te eten en je kind naar bed te brengen, want ze is dan moe. wanneer heb je door de week dan tijd om van je kind te genieten? dan heb je eigenlijk maar 2 dg met je kind, en dan moet je zelf ook weer opladen van een week hard werken...
de mensen aan wie ik refereer werken dagelijks van 8 tot half 7 of zo. is geen vergelijk.quote:Op maandag 14 juni 2010 12:58 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Zo ervaar ik dat helemaal niet. Ik heb helemaal geen stress. Wij ontbijten samen redelijk uitgebreid als Daan zijn fles al heeft gehad en lekker zit te spelen in de wipstoel. Ik wandel rustig met 'm naar de opvang, klets even bij met de juffies en wandel rustig weer naar huis, pak mijn fiets en fiets lekker naar mijn werk. Mijn man is om half 5 klaar met werken en pikt Daan om een uur of kwart voor 5 op en is om 5 uur thuis. Ik kom om half 6 thuis en dan staat het eten zo goed als klaar. Na het eten lekker spelen met Daan om 'm daarna te wassen, om te kleden en nog even een flesje te geven en lekker te knuffelen. Rond een uur of 8 gaat hij naar bed en hebben we de avond voor elkaar. Het weekend is echt quality time maar ik hoef me niet op te laden voor een week werken hoor, dat doe ik al door lekker met mijn man en kind tijd door te brengen.
Wij zijn dan weer geen types voor stappen enzo en Daan zal niet of nauwelijks naar een oppas gaan buiten het KDV.
Dan moet je maar eens teruglezen hoe je het schreef. Je was nog al algemeen in je oordeel en dus voelde ik mij aangesproken. Het is niet gezegd dat als je full time werkt je niet heel goed beseft wat voor geschenk het is.quote:Op maandag 14 juni 2010 18:01 schreef octopussy het volgende:
Davinia, jij schrijft precies wat ik bedoel.
Ik snap ook niet zo waarom er hier gelijk zo verdedigend gereageerd moet worden. Wie van jullie brengt zijn kind 5 dagen in de week naar een KDV en verdient genoeg geld om een villa te kopen van meer dan een miljoen? Dat is namelijk de situatie waar ik het nu over heb.
Het gaat hier trouwens om mijn schoonzus en zwager, waarvan ik de situatie heel goed ken. En het lijkt me dat je als je zolang bezig bent geweest om een kind te krijgen juist extra goed beseft wat een geschenk het is.
ik ga lekker om 22:00 of 23:00 naar bed en dan slapen tot 7quote:Op maandag 14 juni 2010 20:16 schreef happyme28 het volgende:
Da's toch logisch Free, maar Florian heeft veel meer aan een uitgeruste mama! Slaap lekker
Ai. Ik hoop dat ie zich vanacht rustig houdt. Doen zijn vingertjes nog pijn?quote:Op maandag 14 juni 2010 20:45 schreef freecell het volgende:
Ik dacht dat Leander al sliep, maar hij flikkerde net snoeihard uit zijn ledikant, dus hij sliep nog niet
Ik zie dit nu pasquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |