abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juni 2010 @ 12:39:27 #76
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82782325
wij doen niet aan krabben, maar wel slaan! met gestrekte armpjes en dan kijken wat je kan raken

of haren trekken is ook erg leuk!
eerst heel lief haren aaien, dan heel smiechterig een pluk vastpakken en rukken maar!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 14 juni 2010 @ 12:44:41 #77
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82782517
quote:
Op maandag 14 juni 2010 07:49 schreef leonieke het volgende:

Ik vind het gewoon jammer dat er op die manier geoordeeld wordt over mensen Volgens mij ken je namelijk nooit het ganse plaatje, behalve dat van jezelf.
Zonder nu een discussie te willen starten, ben ik het helemaal met je eens hoor Leonieke. Ik had al op de reageerknop gedrukt toen ik zag dat jij precies schreef wat ik wilde zeggen.

Daan gaat ook 4 dagen naar het KDV en die ene dag dat ik thuis ben, ben ik wel (deels) aan het werk en wij zouden het ons prima kunnen veroorloven om minder te gaan werken, maar wij worden er niet gelukkig van als ik of mijn man minder zouden gaan werken (om veel verschillende redenen maar ik ga me niet verantwoorden hier) dus voor Daan is het zo beter ben ik van overtuigd.

Octo, je kunt nooit over andermans situatie oordelen. Ieder maakt zijn eigen afwegingen op eigen gronden.
  maandag 14 juni 2010 @ 12:58:35 #78
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82783005
quote:
Op maandag 14 juni 2010 10:52 schreef DaviniaHR het volgende:
vwb de discussie om je kind naar de creche te brengen:
bij mij in de familie is ook een gezin waarbij beide ouders 40+ uur/wk werken, terwijl ze een kind hebben. (financieel is het wrs niet nodig) Dat kan ik dan niet snappen. s ochtends is het stress om je kind weg te brengen en op tijd op je werk te zijn, s avonds is het stress om op tijd te eten en je kind naar bed te brengen, want ze is dan moe. wanneer heb je door de week dan tijd om van je kind te genieten? dan heb je eigenlijk maar 2 dg met je kind, en dan moet je zelf ook weer opladen van een week hard werken...
Zo ervaar ik dat helemaal niet. Ik heb helemaal geen stress. Wij ontbijten samen redelijk uitgebreid als Daan zijn fles al heeft gehad en lekker zit te spelen in de wipstoel. Ik wandel rustig met 'm naar de opvang, klets even bij met de juffies en wandel rustig weer naar huis, pak mijn fiets en fiets lekker naar mijn werk. Mijn man is om half 5 klaar met werken en pikt Daan om een uur of kwart voor 5 op en is om 5 uur thuis. Ik kom om half 6 thuis en dan staat het eten zo goed als klaar. Na het eten lekker spelen met Daan om 'm daarna te wassen, om te kleden en nog even een flesje te geven en lekker te knuffelen. Rond een uur of 8 gaat hij naar bed en hebben we de avond voor elkaar. Het weekend is echt quality time maar ik hoef me niet op te laden voor een week werken hoor, dat doe ik al door lekker met mijn man en kind tijd door te brengen.

Wij zijn dan weer geen types voor stappen enzo en Daan zal niet of nauwelijks naar een oppas gaan buiten het KDV.
  maandag 14 juni 2010 @ 16:05:02 #79
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82791447
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:58 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Zo ervaar ik dat helemaal niet. Ik heb helemaal geen stress. Wij ontbijten samen redelijk uitgebreid als Daan zijn fles al heeft gehad en lekker zit te spelen in de wipstoel. Ik wandel rustig met 'm naar de opvang, klets even bij met de juffies en wandel rustig weer naar huis, pak mijn fiets en fiets lekker naar mijn werk. Mijn man is om half 5 klaar met werken en pikt Daan om een uur of kwart voor 5 op en is om 5 uur thuis. Ik kom om half 6 thuis en dan staat het eten zo goed als klaar. Na het eten lekker spelen met Daan om 'm daarna te wassen, om te kleden en nog even een flesje te geven en lekker te knuffelen. Rond een uur of 8 gaat hij naar bed en hebben we de avond voor elkaar. Het weekend is echt quality time maar ik hoef me niet op te laden voor een week werken hoor, dat doe ik al door lekker met mijn man en kind tijd door te brengen.

Wij zijn dan weer geen types voor stappen enzo en Daan zal niet of nauwelijks naar een oppas gaan buiten het KDV.
de mensen aan wie ik refereer werken dagelijks van 8 tot half 7 of zo. is geen vergelijk.
maar wederom, ieder zijn ding. ik vind dat, als je kiest om te proberen kinderen te krijgen, je ook je leven zodanig moet aanpassen dat je zelf voor je kinderen moet zorgen. zoveel als mogelijk. maar dat laatste is relatief. en je gaat er maar vanuit dat men het beste voor z'n kinderen wil, binnen de beperkingen die er nu eenmaal altijd zijn.

enniewee, aviva heeft haar eerste voetbalwedstrijd meegemaakt. slapend en drinkend ach ja, zaterdag weer een kans
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_82796027
Hoi! Hier alles goed.

Ik ben nu een thuisblijf mama en ik vind het heerlijk. We kunnen het zo laten, maar omdat we het gewoon veel ruimer hebben als ik ook iets inbreng ga ik na de vakantie (augustus) werk zoeken. Voor een dag of 2 /3. Rienk gaat dan naar een gastouder of dagverblijf; ook omdat ik denk dat het goed is als je kindje met andere kinderen in contact komt Maar tot nu toe ben ik echt blij dat ik bij hem ben. Ik zie alle dingetjes echt voor het eerst En dan loop ik over van trots als hij weer iets nieuws kan
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_82796170
Davinia, jij schrijft precies wat ik bedoel.
Ik snap ook niet zo waarom er hier gelijk zo verdedigend gereageerd moet worden. Wie van jullie brengt zijn kind 5 dagen in de week naar een KDV en verdient genoeg geld om een villa te kopen van meer dan een miljoen? Dat is namelijk de situatie waar ik het nu over heb.
Het gaat hier trouwens om mijn schoonzus en zwager, waarvan ik de situatie heel goed ken. En het lijkt me dat je als je zolang bezig bent geweest om een kind te krijgen juist extra goed beseft wat een geschenk het is.
  maandag 14 juni 2010 @ 18:08:09 #82
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82796368
quote:
Op maandag 14 juni 2010 18:01 schreef octopussy het volgende:
Davinia, jij schrijft precies wat ik bedoel.
Ik snap ook niet zo waarom er hier gelijk zo verdedigend gereageerd moet worden. Wie van jullie brengt zijn kind 5 dagen in de week naar een KDV en verdient genoeg geld om een villa te kopen van meer dan een miljoen? Dat is namelijk de situatie waar ik het nu over heb.
Het gaat hier trouwens om mijn schoonzus en zwager, waarvan ik de situatie heel goed ken. En het lijkt me dat je als je zolang bezig bent geweest om een kind te krijgen juist extra goed beseft wat een geschenk het is.
Dan moet je maar eens teruglezen hoe je het schreef. Je was nog al algemeen in je oordeel en dus voelde ik mij aangesproken. Het is niet gezegd dat als je full time werkt je niet heel goed beseft wat voor geschenk het is.

Anyway, klaar ermee voor mij. Ik ga lekker even wandelen met mijn man en zoon
pi_82802033
Hij is weg Komt morgen rond 8:30 terug...
En ik riep soms tegen TARA dat ik hem niet eens zou missen als hij een wéék weg zou zijn en dat het vooral rustig zou zijn....

Freecell dream on

Ja, ik ga absoluut alles uit mijn slaap halen wat erin zit en ben ook blij met mijn besluit, maar ik mis hem nu na een half uurtje al
  maandag 14 juni 2010 @ 20:16:33 #84
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82802790
Da's toch logisch Free, maar Florian heeft veel meer aan een uitgeruste mama! Slaap lekker
pi_82803441
Free
pi_82803602
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:16 schreef happyme28 het volgende:
Da's toch logisch Free, maar Florian heeft veel meer aan een uitgeruste mama! Slaap lekker
ik ga lekker om 22:00 of 23:00 naar bed en dan slapen tot 7 (ik ga bewust niet eerder, als je in één klap echt véél slaap krijgt als je het niet gewend bent, ben je de volgende dag zo gaar als een druif)
pi_82804269
Freecell, ik hoop dat je even lekker kan opladen. Het zal ongetwijfeld onwennig zijn dat Florian er niet is. Neem even lekker wat tijd voor jezelf als Leander slaapt

Hier trouwens ook een voetbalfan in de dop Die gekleurde bewegende poppetjes op een groen veld zijn machtig interessant. Bovendien heeft Hannah een dubbele nationaliteit (ook Duitse) dus ze moet ook juichen voor de Mannschaft
pi_82804652
Lisa!

Haren checken, met armpjes slaan, check!!

Free, geniet lekker van je slaap!

Marlinde, psz zou ik denk ik ook doen. Isa gaat 2,5 dag naar het kdv. Ik werk op dit moment 3 dagen (over een paar maanden ga ik weer naar 4), en mijn ouders passen een middag in de week op. Een hele dag is teveel omdat ze ook behoorlijk wat reistijd hebben. Nu halen ze haar rustig rond de middag van het kdv op.
pi_82804762
Ik dacht dat Leander al sliep, maar hij flikkerde net snoeihard uit zijn ledikant, dus hij sliep nog niet
pi_82804909
Ik dacht gisteren trouwens een leuk cadeau te geven aan P. voor zijn vaderdag. In de winkel had ik enorm zitten twijfelen tussen een bongobon voor een overnachting + ontbijt op hotel of een diner + logeren in hotel. Aangezien ik een eeuwige twijfelaar ben, niets gekozen en gisteren dan maar gevraagd wat hij wou. Reactie: "geen overnachting, want Thomas gaat het komende jaar nergens anders slapen."
En dan mijn vraag: "en wat als we eens naar een feest moeten ofzo?" Dan moet er maar aan mijn ma gevraagd worden of ze hier wil komen oppassen

Ben ik blij dat ik niets gekocht heb, maar anderzijds wel geschrokken van de reactie van mijn man. Ik had dit eerlijk gezegd niet verwacht.

[ Bericht 10% gewijzigd door leonieke op 14-06-2010 20:59:26 ]
pi_82805233
Hier wel goede ervaringen met een ochtendje psz in de week. De oudste ging altijd 1 dag naar kdv en 1 ochtend naar psz. De andere dagen ging hij naar 1 van de oma's. Ik werk zelf 28 uur en al zou ik liever naar 24 gaan, het is in mn functie gewoon erg lastig. Maar Kyllian heeft de psz altijd heel erg leuk gevonden itt het kdv waar hij voorheen naartoe ging. Ik vind de psz wel goed vanwege de overstap daarna naar de basisschool. Ze leren er dingen als samen spelen, gezamenlijk in de kring, luisteren. Een bepaalde structuur die er op de basisschool ook zal zijn. Ok liedjes zingen en knutselen kan ook thuis
Dyon en Kyllian gaan nu beiden 2 dagen naar het kdv en als Kyllian naar de basisschool gaat gaat Dyon 3 dagen naar het kdv (omdat ik het niet meer kan combineren om Kyllian naar school te brengen en Dyon naar oma). 3 dagen kdv vind ik voor mezelf wel het max. Aangezien hij 3 dagen kdv heeft ga ik voor Dyon geen psz dag doen.

Verder vind ik het ieder zn eigen keus, vooral doen waar je jezelf goed bij voelt

Freecell, wat heerlijk even rustig doorslapen! Alhoewel het zeker wel moeilijk zou zijn zo zonder hm...
  maandag 14 juni 2010 @ 21:31:42 #92
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_82807777
Even snel, geen tijd sorry
Ik heb het over de PSZ voor Tessa vanaf 2 jaar, daarvoor sowieso niet.

Tessa heeft een keelontsteking Net bij de HAP geweest omdat ze al ruim een week ontzettend slecht drinkt, met als toppunt vandaag om 5 uur nog maar 200 ML over de hele dag gedronken! Ze moet nu een half uur voordat ze de voeding krijgt een zetpil kijken en dan kijken of het over gaat...
Om half 8 zetpil gegeven, om 8 uur de fles en ze had hem helemaal leeg!! Hopen dat ze morgen nog even goed gaat drinken en dan overmorgen kijken of ze zonder zetpil kan, anders moet ik toch weer terug naar de huisarts...

Free: Rust even lekker uit als je dit gaat lukken
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_82808712
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:45 schreef freecell het volgende:
Ik dacht dat Leander al sliep, maar hij flikkerde net snoeihard uit zijn ledikant, dus hij sliep nog niet
Ai. Ik hoop dat ie zich vanacht rustig houdt. Doen zijn vingertjes nog pijn?

Welterusten
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
  maandag 14 juni 2010 @ 22:35:24 #94
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_82811978
Ik heb m'n kind net verpest. She's corrupted for life.

Zaterdag kon ze rollen, gisteren en vandaag niet meer. Ze maakte net aanstalten maar het wilde niet helemaal lukken.
Ik: 'Als je rolt krijg je een euro voor in je spaarpot!'

Emma: Hopseflops -rol.
En daarna nog een keer.

Dus, nu heeft ze een euro in haar spaarpot.
A grand adventure has begun.
  maandag 14 juni 2010 @ 22:37:26 #95
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_82812107
Emma
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_82812409
free een goede nachtrust gewenst! ben je nog bij de ha geweest?
kleintje hier ligt eindelijk ook te slapen dus ik pak m'n rust ook even!
pi_82820740
Ahh Tessa, beterschap!
Marlinde, psz is ook pas vanaf 2 jaar Hier tenminste wel.

Hihi Emma, goed gedaan zo je geld verdienen
  dinsdag 15 juni 2010 @ 07:29:18 #98
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82820819
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:54 schreef Keshet het volgende:
Succes met je eerste werkdag morgen Asy!
Ik zie dit nu pas (samen met alle andere wensen)
1e werkdag was prima! Fijn om weer terug te zijn!
Alleen komt Harry sinds 2 nachten op een rij elke 2 uur voor een voeding dus ik ben een beetje gaar

Free, je niet voor schamen hoor! Ik ben nu al bekaf van 2 nachten...
Heb je een beetje lekker kunnen slapen vannacht?

Ben verder nog niet bij met lezen maar moet mijn kind gaan aankleden. Die moet zo naar opa en oma.

pi_82820834
Emma, ga nog maar heel vaak omrollen! Dan heb je straks een hele volle spaarpot!

Free, nog een uurtje en dan komt je ukkie weer terug. Heb je lekker bij kunnen tanken vanacht?

Marlinde, wat zielig voor Tessa. Ik hoop dat ze snel de flesjes zonder zetpil weer leeg gaat drinken.

Asy, werkse!
pi_82821227
Free, ik hoop dat je lekker hebt geslapen vannacht en dat je weer een beetje opgeladen bent. Straks weer lekker knuffelen met je mannetje. Ik hoop overigens ook voor jullie dat het inderdaad helpt met de hypoallergene voeding. Ergens klinkt dat best logisch...

Marlinde, voor Tessa... keelontsteking is niet leuk. Goed dat je naar de HAP bent geweest.

Emma goed bezig meid... zo doe je dat!

Minke heeft het rollen echt helemaal onder de knie, zo leuk om te zien... En ze doet een poging zichzelf vooruit te duwen/trekken als ze op haar buik ligt. Ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren. Overigens, het logeren dit weekend ging heel goed. Mijn ouders hebben zich kostelijk vermaakt en Minke ook wel (getuige de foto's) echt heerlijk... Maar was wel blij toen ik haar weer mocht ophalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')