abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82511239
Waarom woon ik anders in het heerlijke Nederland? HA!

Alle posters in dit topic zijn het eens met de topic titel!!!

Het vorige deel: Slank #1056 - fast or feast?

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'. Aanmelden is niet verplicht. Deze reeks heeft een slowchat karakter, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondergesneeuwd worden, stel hem dan gerust nog een keer!

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met een deel van de deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe!
De OP is hier te vinden.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:38:58 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_82511276
Geloof... dat woord zegt het al
Geloof hoort trouwens ook liefdevol en respectvol te zijn... tja

Nou ja, moeilijke materie waar natuurlijk persoonlijke ervaringen er erg toe doen.

Hier onweert het
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:39:00 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_82511278
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:39:39 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_82511327
En nu ga ik lekker aan de cola berenburg want hoef wij hebben nu weekend
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_82511364
Wat een discussies

Had ik al verteld dat ik net heb gesport?
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_82511371
Wauw, wat een discussie!

Ik ben het wel eens met Sigme eigenlijk.

mijn ouders hebben me totaal niet gelovig opgevoed en soms zie ik dat als een zegen, soms als een gemis. Bij mij op school gaf men vrij weinig info over geloof in het algemeen wat ik nog steeds jammer vind. Gelovig of niet gelovig zou elkaar moeten respecteren. Alhoewel ik sommige dingen waar mensen in geloven echt niet snap, geeft mij dat geen recht om denigrerend met ze om te gaan.
pi_82511423
Nu ga ik even hardlopen, de regen is weer over! kleind rondje, 3.5 km, als ik in amsterdam woon (volgende week) word het weer 5 km!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:42:04 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82511486
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:35 schreef Goodbye het volgende:
Vik, ik vind het trouwens wel grappig dat de enige regel op de uitzondering bij jou de Atheist/niet-gelovige is en dat je dat zelf bent.

Verder ga ik me niet mengen in de discussie, want ik weet nog niet echt welke mening ik op dit vlak heb Jullie brengen allebei goede punten.
Ik zat me net te bedenken hoe ik zou reageren als ik christen was en een moslim tegen mij zou zeggen dat zijn geloof juist was en het mijne niet . Ongetwijfeld zou ik daar ook allerlei argumenten tegenin kunnen brengen (bijv. de Bijbel komt rechtstreeks van God, de Koran niet etc). Dus je hebt wel gelijk als je zegt dat iedereen vurig z'n eigen visie verdedigt en dat iedereen die een andere visie niet begrijpen kan fundamentalistisch is, maar toch vind ik dat een wetenschappelijke visie religieuze visies overtroeft . Ik las hierover een mooie quote van Richard Dawkins. Ik ga hem even zoeken! .

En PF: hij heet Marcel Hulspas en hij is wetenschapsjournalist. Hij heeft de Stichting Skepsis opgericht en was redacteur bij de wetenschapsbijlage van de Volkskrant . Het boek waar ik het over heb heet: En de zee spleet in tweeën: de bronnen van de Bijbel kritisch onderzocht.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:42:05 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_82511489
Behh morgen weer werken . En ook beginnen met sporten!

Maar ben wel erg blij met -3.3 kg
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_82511521
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:29 schreef P.F het volgende:
Bij deze betitel ik Chico tot winnaar van het debat.

Perruche, je gaat in Amsterdam wonen? Tijdelijk?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_82511540
ok nu begint het weer te regenen ik ga wel even spieroefeningen doen, donderdag komt hardlopen wel weer... als het een beetje zou regenen, a la, maar dit is weer een compleet onweer!
pi_82511583
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik zat me net te bedenken hoe ik zou reageren als ik christen was en een moslim tegen mij zou zeggen dat zijn geloof juist was en het mijne niet . Ongetwijfeld zou ik daar ook allerlei argumenten tegenin kunnen brengen (bijv. de Bijbel komt rechtstreeks van God, de Koran niet etc). Dus je hebt wel gelijk als je zegt dat iedereen vurig z'n eigen visie verdedigt en dat iedereen die een andere visie niet begrijpen kan fundamentalistisch is, maar toch vind ik dat een wetenschappelijke visie religieuze visies overtroeft . Ik las hierover een mooie quote van Richard Dawkins. Ik ga hem even zoeken! .

En PF: hij heet Marcel Hulspas en hij is wetenschapsjournalist. Hij heeft de Stichting Skepsis opgericht en was redacteur bij de wetenschapsbijlage van de Volkskrant . Het boek waar ik het over heb heet: En de zee spleet in tweeën: de bronnen van de Bijbel kritisch onderzocht.
Ja, dat bedoelde ik er inderdaad mee te zeggen! Ach, altijd nog beter dan "Ik weet het eigenlijk niet", waar ik nogal last van heb
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_82511607
Hihi, vik, je bent het eens met de TT!
pi_82511611
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:42 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Perruche, je gaat in Amsterdam wonen? Tijdelijk?
Ja, in het huis van m'n pa! tijdelijk, ik wil er wel blijven maar dan een ander huis maar eerst een baan zeoekn zoeken voor mij en m'n meneer! Vind het wel leuk, amsterdam
pi_82511702
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:58 schreef loveli het volgende:

[..]

Daaaag, schoolstrijd... Aanpassen omdat het niet werkt is best een optie, maar iets waar hard voor gevochten is zo afschaffen vind ik persoonlijk vrij kortzichtig.
Oh ja, ik ben trouwens voor afschaffen van Artikel 23. Maar dan andersom .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:46:20 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82511762
O ik weet de quote van Dawkins ineens weer . Hij zegt dat er sprake is van fundamentalisme als je - ondanks vele tegenbewijzen - vast blijft houden aan je opvattingen. Dat is precies wat religieuzen doen en in principe niet wat wetenschappers doen (en indien wel: dan zijn het geen goede wetenschappers). Wij hebben geen bewijs voor het bestaan van God (het enige 'bewijs' is de Bijbel en die staat bomvol anekdotes die niet geverifieerd kunnen worden en bomvol contradicties). Het heeft er dus alle schijn van dat God niet bestaat en toch houden veel christenen vol. Wie is dan fundamentalistisch? Serieus: als ik vandaag een duidelijk bewijs krijg van het bestaan van God, dan bekeer ik me vandaag nog .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:47:07 #17
236335 neen
schone schijn
pi_82511806
Reclame voor de piratenpartij hieronder
het lijkt niet wat het is
pi_82511847
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:40 schreef Perruche het volgende:
Nu ga ik even hardlopen, de regen is weer over! kleind rondje, 3.5 km, als ik in amsterdam woon (volgende week) word het weer 5 km!

Hier is de bui zojuist aangekomen; hele dag stralend weer gehad, en nu een goeie bui voor de tuin. Wat heeft Onze-Lieve-Vrouwe het toch goed met me voor .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:48:25 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82511895
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:43 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ja, dat bedoelde ik er inderdaad mee te zeggen! Ach, altijd nog beter dan "Ik weet het eigenlijk niet", waar ik nogal last van heb
Neuh, dat vind ik op zich best een goeie visie hoor, het agnosticisme . Ik ben het zelf ook jarenlang geweest (niet dat het dáárom goed is, hoor ).

O kut, het begint te onweren. Als de bliksem inslaat hier heb ik mijn bewijs .
Niet meer actief op Fok!
pi_82511943
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Neuh, dat vind ik op zich best een goeie visie hoor, het agnosticisme . Ik ben het zelf ook jarenlang geweest (niet dat het dáárom goed is, hoor ).

O kut, het begint te onweren. Als de bliksem inslaat hier heb ik mijn bewijs .
pi_82512001
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:26 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Sorry, maar juist als ik colleges had over hoe het menselijk lichaam werkte, hoe alles op elkaar ingespeeld is, kan ik niet geloven dat het toeval is. Ironisch genoeg bestaat de gemeente waar mijn ouders lid van zijn voornamelijk uit hoog-opgeleiden . Waarvan er ook geloven in het bestaan van een oerknal, dat de wereld niet in 6 dagen geschapen is etc.
Je vergeet natuurlijke selectie?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:50:36 #22
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_82512047
Komen wel aardig harde slagen onweer voorbij...
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:51:06 #23
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82512076
@ vik: het laatste wat ik erover zeg, is dat het grote verschil is dat er bij geloof niet vanuit bewijs wordt gedacht. het is immers een GELOOF en geen WETEN (schap). het is echt appels met peren vergelijken.

en nu ga ik niet meer discussieren!

het is donker in huis en ik moet nog eten koken... zo maar even de lampen aan, de afwas doen en mn eten maken...
Kwak
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:51:12 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82512088
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:49 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Nee, maar serieus: toen vond ik het de enige juiste visie en spuugde ik ook op atheïsten . Hoe arrogant van mensen dat ze zeker dachten te weten hoe het in elkaar stak!
Maar nu neig ik toch naar: geen bewijs = niet waar.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:52:24 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82512187
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:51 schreef kwakz0r het volgende:
@ vik: het laatste wat ik erover zeg, is dat het grote verschil is dat er bij geloof niet vanuit bewijs wordt gedacht. het is immers een GELOOF en geen WETEN (schap). het is echt appels met peren vergelijken.

Precies, het is een geloof! Maar dan moeten mensen ook niet doen alsof het De Waarheid is en dat gebeurt nog teveel, naar mijn smaak.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:53:43 #26
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82512268
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Precies, het is een geloof! Maar dan moeten mensen ook niet doen alsof het De Waarheid is en dat gebeurt nog teveel, naar mijn smaak.
we willen allebei het laatste woord
je kunt best geloven dat iets de waarheid is, zonder het te bewijzen. ik ken overiegsn weinig echt strtenge christenen die hun waarheid als dé enige waarheid presenteren. ik heb het idee dat dat jouw enige referntie is als het om christenen gaat...

ik ben het er ook niet mee eens. maar het kán wel.
Kwak
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:55:54 #27
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82512394
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

we willen allebei het laatste woord
je kunt best geloven dat iets de waarheid is, zonder het te bewijzen. ik ken overiegsn weinig echt strtenge christenen die hun waarheid als dé enige waarheid presenteren. ik heb het idee dat dat jouw enige referntie is als het om christenen gaat...

ik ben het er ook niet mee eens. maar het kán wel.
O dat wil ik best geloven dat de christenen die ik ken extreme gevallen zijn. Ik merk zelf ook vaak dat ik heel fel reageer als ik merk dat iemand christen is en dan stelt 'ie zich meestal juist heel gematigd op .

Daar zijn we het in ieder geval over eens. Mooi moment om de discussie te beëindigen dacht ik zo .
Niet meer actief op Fok!
pi_82512477
Een vriend van mij die nooit stemt heb ik weten over te halen om te gaan stemmen. Alleen nu wil hij op TON gaan stemmen... had ik nou maar niks gezegd.
pi_82512704
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:49 schreef de_nachtwacht het volgende:

[..]

Nee hoor, maar om iets te selecteren, moet er wel ooit iets ontstaan zijn. Ik zou niet weten hoe er spontaan een atoom/molecuul uit het niets ontstaat. En bijvoorbeeld ons imuumsysteem, dat is echt geniaal. Allerlei terugkoppelingsmechanismen ... zo lastig heb ik ze nog nooit gezien.

Maar wetenschap is ook niet zaligmakend . Er is geen enkel bewijs dat atomen en moleculen bestaan. We hebben ze nooit gezien, weten niet hoe ze eruit zien en met onze huidige kennis kunnen we zeggen dat we ze ook nooit zullen zien met een microscoop. Toch geloven we dat ze bestaan. Waarom? Omdat we dan kunnen verklaren hoe reacties tussen moleculen plaatsvinden, waarom de ene stof meer weegt dan de ander etc. En als er bewijs komt dat het model (molecuulmodel) niet klopt, dan passen we het gewoon aan zodat het alsnog klopt .

'Harde' bewijzen van de wetenschap zijn in mijn ogen zo hard nog niet. Maar het is bruikbaar, dus ik doe het er maar mee. En zo zijn er dus ook mensen die ivm een molecuulmodel, een bijbel gebruiken om de wereld om hen heen te verklaren. (Waarbij de meeste christenen die ik ken gelijk toe zullen geven dat je de bijbel niet als harde waarheid moet nemen, maar meer als een leidraad in gedrag. Dat je een ander niet moet doden, spullen jatten, liefde iets goeds is. Ook als een ander niet lief voor jou is). Je kunt geloven in god, je kan geloven in de bewijzen uit de wetenschap. Beiden zijn imho gebaseerd op een soort geloof.

In de hoop nu niet de discussie op te voeren terwijl jullie hem wilden stoppen .
pi_82512793
De wetenschap is die tak van sport waarin mensen een theorie bedenken, bedenken welke gebeurtenissen die theorie zouden ondersteunen en bedenken welke gebeurtenissen de theorie zouden ontkrachten en vervolgens gebeurtenissen meten om te kijken wat nou is.

De wetenschappelijke theorie heeft héééél vaak ongelijk, dat is de manier hoe de wetenschap over hoe het wél zit groeit. Ik ken werkelijk geen standpunt dat zo dom is als denken dat wetenschap waarheid in pacht heeft. Het was ooit wetenschap om astmapatienten te laten roken. Aders te laten. Lobotomiën te plegen. Mengele was een zeer gedreven wetenschappelijk onderzoeker, etc etc.

Overigens past in mijn optiek het blinde geloof in wetenschap wel bij het idee dat het een goed plan zou zijn dat de overheid bepaalt wat kinderen geloven.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:06:36 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82513086
Interessant punt heb je daar, Chico (ik moet er toch op ingaan, aargh ): dat iets wat je niet ziet best kan bestaan.
Maar waar ik me dan aan stoor (of wat mijn voornaamste ergernis was toen ik nog agnost was), is dat mensen dat 'Hogere' zelf een gezicht gaan geven, boeken gaan schrijven namens dat hogere, andere mensen regels gaan opleggen namens dat hogere. Terwijl dat hogere nooit één woord tegen ons stervelingen heeft gesproken.
Dát is wmb in ieder geval zo klaar als een klontje: ik zeg niet dat er geen hoger wezen bestaat, maar wel dat de invulling die mensen eraan geven mensenwerk is . Behoorlijk arrogant!
Áls er een God is, dan is dat op z'n best een deïstische God (en dan zie ik God dus niet als een oude man met een baard, maar eerder als een soort energie): hij is de eerste oorzaak, maar blijft onkenbaar en onbereikbaar voor ons mensen .
Niet meer actief op Fok!
pi_82513381
hoe doe ik in photoshop dat getypte tekst in kleur verloopt? in word art is dat zo makkelijk !
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:12:45 #33
236335 neen
schone schijn
pi_82513436
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:12 schreef P.F het volgende:
hoe doe ik in photoshop dat getypte tekst in kleur verloopt? in word art is dat zo makkelijk !
Gradient ofzo
pi_82513473
Kinderen kun je alles laten geloven, dat is juist het enge. Ik was op mijn 8e ook helemaal gehersenspoeld omdat ik een oud catechisatieboekje van mijn (al heel lang van haar geloof afgevallen!) moeder in de kast ontdekte. Toen ik later in Pieter Bas las over het Oog van God, dat in de hal van de lagere school hing, en alles zag, was dat een enorme herkenning van mijn (een week durende ) gelovige periode: die angst, dat er een oog is dat ziet dat je iedere ochtend de koekjestrommel leegeet!

Dus ja, ik heb wel mijn kanttekeningen bij de uitspraak dat iedere soort school bestaansrecht heeft. Dat recht moet je wel verdienen. Zodra er onderwezen gaat worden dat homo's verwerpelijke figuren zijn, verdwijnt mijn tolerantie. Die verdwijnt overigens ook bij Rudolf Steinerscholen waar kinderen van 10 nog rustig analfabeet zijn, omdat ze volgens de staf "er nog niet aan toe" zijn te leren lezen, want ze spelen nog steeds liever in de blokkenhoek.
pi_82514263
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:00 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Nee hoor, maar om iets te selecteren, moet er wel ooit iets ontstaan zijn. Ik zou niet weten hoe er spontaan een atoom/molecuul uit het niets ontstaat. En bijvoorbeeld ons imuumsysteem, dat is echt geniaal. Allerlei terugkoppelingsmechanismen ... zo lastig heb ik ze nog nooit gezien.
Ik ook niet. Maar ik weet ook niet waar een God vandaan zou moeten komen. In beide gevallen is er geen oplossing, maar voor de evolutietheorie is in ieder geval nog behoorlijk veel bewijs waarmee de theorie wordt ondersteund. En die theorie is ook nog steeds niet ontkracht na 150 jaar.
quote:
'Harde' bewijzen van de wetenschap zijn in mijn ogen zo hard nog niet. Maar het is bruikbaar, dus ik doe het er maar mee. En zo zijn er dus ook mensen die ivm een molecuulmodel, een bijbel gebruiken om de wereld om hen heen te verklaren. (Waarbij de meeste christenen die ik ken gelijk toe zullen geven dat je de bijbel niet als harde waarheid moet nemen, maar meer als een leidraad in gedrag. Dat je een ander niet moet doden, spullen jatten, liefde iets goeds is. Ook als een ander niet lief voor jou is). Je kunt geloven in god, je kan geloven in de bewijzen uit de wetenschap. Beiden zijn imho gebaseerd op een soort geloof.

In de hoop nu niet de discussie op te voeren terwijl jullie hem wilden stoppen .
Met alle respect, maar de bijbel is wel één van de meest bizarre bronnen als leidraad voor gedrag. Jezus heeft best aardige dingen gezegd, maar voor het overgrote deel staat de bijbel vol met de meest verschrikkelijke dingen die door God allemaal worden toegestaan en / of goedgekeurd. Ik zie niet in hoe dat als leidraad in je leven kan dienen, tenzij je heel erg selectief leest. Volgens mij kom je met je gezonde verstand tot precies dezelfde dingen.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:36:51 #36
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82515081
@ nachtwacht: het "gezonde verstand" van de westerse wereld is overigens wel gebaseerd op de bijbel... wat wij normaal vinden is in andere delen van de wereld lang niet altijd normaal
Kwak
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:37:21 #37
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82515129
overigens: ik heb t niet op peter R de Vries, maar hij pakte net Hero Brinkman wel heel goed aan bij DWDD...
Kwak
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:41:14 #38
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_82515403
Interessante discussie

Ik denk dat ik toch eerder in de Kwak-Chico-hoek zit

Ik ben ervan overtuigd dat geloof an sich best goed is, waar er geloofd wordt in een god/goden van liefde. Serieus, wat is er mis met 'heb uw naasten lief', etcetera. Nadeel is, dat de praktische kant van geloof veelal opgehangen wordt aan een eeuwenoud boek, met nog oudere gebruiken, wat ook nog eens door tig lui geïnterpreteerd wordt

Neemt niet weg dat ik het niet verkeerd vind als ouders hun kinderen willen opvoeden met het geloof - zij het liever niet op de manier waar Vik, Nachtwacht en Cootje mee te maken hebben gehad ("gedraag je anders ga je naar de hel! "). Meer als in: "Pappa en mamma geloven dat er een God is, die... bla bla... We moeten lief zijn voor elkaar, blabla". En als ze dan opgroeien en god willen laten voor wat ie is (wat dat dan ook mag zijn ) dan is dat prima, als ze maar wel hun best doen om een goed mens te zijn.

In general: respect voor christenen, atheïsten, moslims, boeddhisten, agnosten, etcetera. Dat respect wordt pas minder / gaat pas weg als de persoon in kwestie zich als mens misdraagt.

</blabla >
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_82515780
IK HEB HONGER

nu weet ik waarom ik niet meer thuis woon
pi_82515833
vati is om 1 uur begonnen met boodschappen doen.. om 4-5 uur begonnen met koken.. EN HET IS NOG NIET KLAAR.

Nu weet ik weer waarom hij 1x per jaar kookt/mag koken !
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:48:54 #41
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82515961
arme PF...

ik heb dikke frieten uit de oven (oma's smultieten zoals wij dat thuis noemen ) en een ribeye steak met pittige marinade gegeten, en worteltjes erbij. en een chocostick ijsje toe. NOM
Kwak
pi_82516030
Ik vandaag naar de Hunkemoller. Hebben ze geen één BH in mijn maat, behalve een sport BH
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:49:58 #43
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_82516047
Wat maakt ie dan PF?

Volgens mij kwam mijn godsdienst-post trouwens een beetje als mosterd na de maaltijd, of hoe zeg je dat

Steak
pi_82516115
Ik heb al 3-4 reepjes twix op, 2 koeken, 2 kleine bounty's en veel, veel sap. O ja en een paar honderd gram amandelen. En ik heb honger en hoofdpijn van de honger AAARGH

(Als ik tussen 17.00 en nu een boterham was gaan eten dan was ie ZOO chagrijnig en beledigd geweest )

godver, en ik moet nog vet veel doen EN IK WACHT MAAR OP DAT ETEN zodat mijn honger en hoofdpijn weg gaat en ik weer normaal kan functioneren.

AAAAAH
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:51:22 #45
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82516145
er zit een AH steak en grill in de AH XL hier, en de argentijnse pittige ribeye was in de bonus ik eet t zelden, want duur, maar als t in de bonus is soms wel
Kwak
pi_82516146
Jeeeeej eten!

Iets met, tofu/kip.... sesamzaad? verse witte aspergers???? sojasaus???
pi_82516151
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:46 schreef P.F het volgende:
IK HEB HONGER

nu weet ik waarom ik niet meer thuis woon
Dat is bij mij andersom! Nou ja, als ik na 7 thuis kom mag ik het opwarmen daar, maar nu moest ik nog hèlemaaaaaaal zelf koken!

Over de religie-discussie: Hier nog een die afgestompt is van het geloof door de gekke uitwassen tegen te komen. Soms denk ik dat ik misschien wel gelovig geweest was als ik in een 'normalere' omgeving was opgevoed. Maar het feit dat ik zoiets bedenk, geeft al aan dat ik denk dat het meer omgeving en karaktertrekken zijn wat bepaalt of iemand gelooft

Lijstje
O: boterham pindakaas, boterham speculoos
L: dubbele boterham kaas, dubbele sambal-pindakaas-komkommer
D: nasi met gegrillde vis en atjar
T: mandarijntje
T: sinaasappelijsje
pi_82516222
Ik heb trouwens zaterdag steeds mijn stoel mee gedraaid tijdens het zonnen en nu ben ik 2D bruin HAHAHA
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:53:53 #49
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_82516337
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:51 schreef P.F het volgende:
Jeeeeej eten!

Iets met, tofu/kip.... sesamzaad? verse witte aspergers???? sojasaus???
Klinkt als mijn eten

Ik was vergeten dat ik asperges wilde eten, dus had geen andere dingen erbij gehaald. Heb dus maar krokante vega blokjes gebakken, maar die waren eerder klaar dan de asperges, dus die heb ik vast opgegeten met een beetje sojasaus,
Nu zitten de asperges nog in de pan, en ik heb ook saus erbij
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:54:43 #50
277802 _Calimero_
pi_82516406
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:48 schreef kwakz0r het volgende:
arme PF...

ik heb dikke frieten uit de oven (oma's smultieten zoals wij dat thuis noemen ) en een ribeye steak met pittige marinade gegeten, en worteltjes erbij. en een chocostick ijsje toe. NOM
Ik las dikke tieten
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:56:19 #51
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_82516526
Which reminds me... ik heb nog een paar asperges in de koelkast liggen Hoe lang zouden die dingen houdbaar zijn...

Oooh ik wil binnenkort nog chimichurri steak maken van ehh hoe heette die miep... Rachel Allen geloof ik!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:56:59 #52
277802 _Calimero_
pi_82516573
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:54 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Ik las dikke tieten
Oh, en in het woord erna staat ook tieten, vandaar
pi_82518004
Asperges moeten zo vers mogelijk zijn. Ik krijg met regelmaat pasgeoogste dikke knoeperds voor niks. Lang leven veroordeelde moordenaars .

Gister is mij een kilo of vier gebracht, vandaag hebben we zoiets als een pond per persoon genuttigd. Wat de lijst brengt tot:
  • brinta
  • broodmaaltijd (5 sneden witbrood, 2 volkoren, 1 krekker) (gekookte ei, may, boter, kaas, bliktonijn, jam)
  • witlofsalade met appel & rode paprika (mosterd & yoghurt)
  • 1 pils
  • avondeten:
    * vooraf 1 pond gekookte asperges + 1 ei & klontje boter
    * hoofd schep volkorenmacaroni; 2 scheppen saus (lamsgehakt, broccolistruik, rode paprika, tomatenpuree)
    * toe yoghurt & jam
  • ik moet verrassend weinig
    pi_82518237
    Het was Chinees-Chinees!

asperges met waterkers, gember & koriander
    tofu/kip met rijstwijn of wijnazijn, sojasaus, sesamzaad
    snijboontjes, maizena sausje en waterkers
    en witte rijst

de waterkers en het sausje met sesamzaad waren het lekkerst
      dinsdag 8 juni 2010 @ 21:27:41 #55
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_82519026
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 19:40 schreef Perruche het volgende:
    Wauw, wat een discussie!

Ik ben het wel eens met Sigme eigenlijk.

mijn ouders hebben me totaal niet gelovig opgevoed en soms zie ik dat als een zegen, soms als een gemis. Bij mij op school gaf men vrij weinig info over geloof in het algemeen wat ik nog steeds jammer vind. Gelovig of niet gelovig zou elkaar moeten respecteren. Alhoewel ik sommige dingen waar mensen in geloven echt niet snap, geeft mij dat geen recht om denigrerend met ze om te gaan.
    Dat dus. Interessante discussie, trouwens.
    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
    pi_82519479
    femke met los haar is veel leuker, met een staart zie je van die stomme babyhaartjes bij haar voorhoofd. De meeste mensen worden vrij sexloos van een lage staart maar ik denk dat dat de bedoeling is, niet te sexy
    http://www.geenstijl.tv/2(...)met_femke_terug.html
      dinsdag 8 juni 2010 @ 21:38:13 #57
    236335 neen
    schone schijn
    pi_82519850
    Femke lacht veel te weinig, daarom stem ik niet op haar.
    pi_82520170
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 19:44 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja, in het huis van m'n pa! tijdelijk, ik wil er wel blijven maar dan een ander huis maar eerst een baan zeoekn zoeken voor mij en m'n meneer! Vind het wel leuk, amsterdam
    Oh leuk .

Honger, maar dr is niet echt iets in huis (behalve brood en dingen die ik niet lekker vind) en ben bang dat ik van zuivel weer buikpijn ga krijgen. Dus zit ik met honger/misselijkheid achter mn pc .
      dinsdag 8 juni 2010 @ 21:44:48 #59
    236335 neen
    schone schijn
    pi_82520457
    Wanneer krijg je eigenlijk sleutel enzo van je nieuwe crib?
      dinsdag 8 juni 2010 @ 21:50:54 #60
    331 Merel
    Be here now.
    pi_82520876
    Ik sla de politieke en de geloofsdiscussie maar even over... Jullie hebben een heel topic volgekletst vandaag! Even een hoop reply's achter elkaar:
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 08:40 schreef Laureline het volgende:
    Maar Merel, als je heel vaak denkt dat je het onmiddellijk uit wil maken, lijkt nu direct gaan samenwonen niet zo verstandig, wel?
    Ik wil ook niet direct gaan samenwonen hoor Ik denk het alleen soms even, maar daarna doe ik weer normaal. Net als dat ik soms denk dat ik ermee wil kappen, dat wil ik in werkelijkheid ook helemáál niet
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 09:12 schreef kwakz0r het volgende:
    Merel: het schijnt dat je als over zoveel externe dingen zo snel je ontevreden voelt, die ontevredenheid vaak niet echt over gaat als je een van die dingen of allemaal verandert... ontevredenheid zit dan heel vaak meer bij jezelf...

misschien kan je er wat mee, deze enorme open deur, misshcien niet, maar sowieso
    Jah, daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Alleen geen idee wat ik daar dan mee moet.
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 12:14 schreef loveli het volgende:
    Vraagje aan Merel: waar zou je willen wonen als werk en liefde uit de vergelijking worden gehaald?
    Ook geen idee. Dan heb ik geen reden om weg te gaan uit de stad waar ik nu woon. Maar ook geen reden om er te blijven.
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 09:07 schreef CorwinofAmber het volgende:

Merel ik snap wat je doormaakt, tenminste qua werk, relatie is super. Ik werk nu 9 jaar bij dezelfde baas, mijn eerste werkgever en ondertussen begint de drang naar verandering steeds sterker te worden. Daarbij komt dat ik een salaris heb wat iets lager is dan markt conform (maar wel veel vrijheiden op m'n werk). Dus kiezen tussen geld of vrijheid; maar ja de baas en bazin ga ik heel persoonlijk mee om wat een goede professionele werksfeer soms behoorlijk moeilijk maakt aangezien het stel regelmatig in mijn bijzijn stevig privé ruzies lopen uit te vechten als kleine kinderen (slaan met deuren en schreeuwen, schelden, erg volwassen voor mensen van beide in de 60).
    Ga je daar nog iets mee doen, wil je actief iets anders gaan zoeken? Dat geruzie klinkt heel onprettig! Ik heb qua salaris eigenlijk een omgekeerd probleem, ik word overbetaald (al zal ik dat op m'n werk nooit toegeven ) maar wil er bij een overstap natuurlijk niet (al te veel) op achteruit gaan, en dat beperkt het aantal banen die voor mij interessant zijn toch...
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 10:45 schreef XcUZ_Me het volgende:

Zuid-Amerika is trouwens écht goed voor de lijn: 3,3 kg afgevallen .
    Of is dat 3,3 kilo aan buikgriep?
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 10:56 schreef kwakz0r het volgende:
    vorige week maandag was ik 100.1, vanochtend 98,3 ik ga ook weer lekker ineens...
    Nog een !
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 21:14 schreef sigme het volgende:
    Asperges moeten zo vers mogelijk zijn. Ik krijg met regelmaat pasgeoogste dikke knoeperds voor niks. Lang leven veroordeelde moordenaars .
    Moordenaars??
    "I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
    pi_82522102
    Tvp.
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
    pi_82522592
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 22:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Tvp.
    tuttut!
      dinsdag 8 juni 2010 @ 22:13:30 #63
    259414 AlchemistOfSorrows
    Uh-huh, goodbye!
    pi_82522786
    Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik ben op zoek naar een voedingssupplement om net wat meer af te vallen met het sporten, maar heb hier totaal geen verstand van.
    Zijn er werkende supplementen die niet al te extreme bijwerkingen hebben?
    das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
      dinsdag 8 juni 2010 @ 22:15:39 #64
    236335 neen
    schone schijn
    pi_82522967
    Ik geloof dat cafeïne wel enige invloed heeft op de vetverbranding.
      dinsdag 8 juni 2010 @ 22:15:45 #65
    331 Merel
    Be here now.
    pi_82522980
    Ik heb nog een pot illegale stackers staan
    "I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
    pi_82523058
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 22:11 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

tuttut!
    Oh ja. 't Zit nog niet echt in m'n systeem, zeg maar.
    pi_82523206
    quote:
    Géén tentamenwijzigingen i.v.m. WK

Er zullen geen wijzigingen plaatsvinden in de tentamenroosters omwille van het WK voetbal.
    lol
      dinsdag 8 juni 2010 @ 22:18:52 #68
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_82523214
    Ik heb het debat ook gevolgd. Wilders is echt amusant. "Ja of nee?!" en het dan uitschrijven in de lucht . Hij zal het wel weer gewonnen hebben .
    Niet meer actief op Fok!
      dinsdag 8 juni 2010 @ 22:21:03 #69
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_82523361
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 18:49 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik had verschillende ansichtkaarten met verschillende sinterklazen er op. Dat klopte natuurlijk niet!

Ik weet wel dat ik het dus altijd al wist en dat ik het nooit mocht zeggen en ik vond alle kinderen van mijn school _ZO_ DOM
    Mijn dochter gelooft ook niet in Sinterklaas. Vroeger wel een beetje, maar nooit met complete overgave. Net als bij jou komt het verhaal op haar ongeloofwaardig over.
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 18:51 schreef kwakz0r het volgende:voor katholieken is het wat abstracter, mystieker en meer op ritueel gericht dan op de persoonlijke band met god, maar die geloven dan wel weer dat op zondag de hostie en wijn echt in het lichaam en bloed van jezus veranderen....
    Oh? Ik niet hoor. En toch hoor ik bij het katholieke volksdeel hier. En nu verder lezen.
    Geen zorgen voor de dag van morgen.
      dinsdag 8 juni 2010 @ 22:21:52 #70
    259414 AlchemistOfSorrows
    Uh-huh, goodbye!
    pi_82523431
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 22:15 schreef Merel het volgende:
    Ik heb nog een pot illegale stackers staan
    Werkt dat? Ik heb het bij een bepaalde webwinkel zien staan, in 10 verschillende varianten
      dinsdag 8 juni 2010 @ 22:22:14 #71
    236335 neen
    schone schijn
    pi_82523459
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 22:18 schreef P.F het volgende:

[..]

lol
    lol? Bij mij is het tentamen van maandag verplaatst naar dinsdag
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      dinsdag 8 juni 2010 @ 22:42:28 #72
    331 Merel
    Be here now.
    pi_82524830
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 22:21 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:

Werkt dat? Ik heb het bij een bepaalde webwinkel zien staan, in 10 verschillende varianten
    Geen idee, heb ze nooit echt gebruikt. Je bleef er wel goed wakker van.

Ik heb nog de versie met efedra erin. Maar dat is nu verboden.
      dinsdag 8 juni 2010 @ 22:47:10 #73
    277802 _Calimero_
    pi_82525151
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 22:42 schreef Merel het volgende:

[..]

Geen idee, heb ze nooit echt gebruikt. Je bleef er wel goed wakker van.

Ik heb nog de versie met efedra erin. Maar dat is nu verboden.
    Omdat er mensen zijn overleden aan een hartstilstand, die dat spul gebruikten...

[ Bericht 21% gewijzigd door _Calimero_ op 09-06-2010 00:07:04 ]
      dinsdag 8 juni 2010 @ 22:47:47 #74
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_82525202
    Daglijstje
    o. weetabix met melk
    t. dubbele boterham met kaas
    l. 4 boterhammen met beleg + ontbijtkoek met boter
    t. 2 stukken taart
    d. stoommaaltijd van de AH + een ijsje + 2 koekjes
    t. glas wijn + kwart zak tortillachips

Morgen maar weer sporten
    pi_82525690
    Bij de mini op school kijken ze gewoon de wedstrijd onder lestijd. Openbaar onderwijs, hè.
    pi_82526308
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 21:44 schreef neen het volgende:
    Wanneer krijg je eigenlijk sleutel enzo van je nieuwe crib?
    Gister . Ga er morgen maar eens langs.

Ik weet eigenlijk niet wat er met het WK gaat gebeuren. Ik vermoed dat het hele lab samen de wedstrijd gaat kijken, of dat er een aantal een vrije middag opnemen . En dan in de rust snel wat reacties inzetten zodat ze de rest van de wedstrijd kunnen kijken .
      dinsdag 8 juni 2010 @ 23:27:07 #77
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_82527744
    Halp, ik moet mn application voor Leeds invullen en ik snap niet wat ik onder "Higher Education and / or Professional Qualifications" moet zetten Zijn dat je behaalde studies of je cursussen? Er wordt namelijk om een grade gevraagd en een studie heeft geen grade maar een vak wel, net als een 'language of instruction'... Maar eronder wordt gevraagd om 'secondary / tertiary qualifications' en dat zijn geloof ik je Bachelor degrees?

Het uitlegformulier zegt ook niks Oh een nieuwere versie zegt:
    quote:
    "Please include details of your undergraduate degree and/or any other higher education qualifications that you feel are relevant to your application. Please include transcripts (or copies of) your results (including an explanation of the marking system) with your application. If these are in a language other than English, please include official translations."
    Snurk. Cursussen dan denk ik.

Oh nee secondary/tertiary = A-levels, dat hebben we in NL niet eens

[ Bericht 31% gewijzigd door MariaEtcetera op 08-06-2010 23:38:44 ]
    pi_82528459
    maria, bel anders met Leeds of email ze? Of vraag buro internationalisering van je school, die hebben vaker met dat bijltje gehad.

Morgen 7 uur op, truste dames!
      dinsdag 8 juni 2010 @ 23:44:38 #79
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_82528727
    Je hebt helemaal gelijk, maar ik ben een uitsteltruus en moet het nu redelijk rap opsturen *faal* Nouja ik bel morgen wel even naar het international office, dat moet toch wel lukken!

Sorry

En welterusten!
      Vis een optie? dinsdag 8 juni 2010 @ 23:52:30 #80
    70532 loveli
    N
    pi_82529160
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 19:49 schreef de_nachtwacht het volgende:

[..]

Als ik kijk wie zich allemaal voortplanten verlies ik spontaan het vertrouwen in natuurlijke selectie
    crap in = crap out
      dinsdag 8 juni 2010 @ 23:54:44 #81
    236335 neen
    schone schijn
    pi_82529272
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 23:52 schreef loveli het volgende:

[..]

Als ik kijk wie zich allemaal voortplanten verlies ik spontaan het vertrouwen in natuurlijke selectie
    Misschien zijn er wel veel mensen die zich om die reden juist niet voortplanten.
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 00:00:35 #82
    70532 loveli
    N
    pi_82529556
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 22:13 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
    Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik ben op zoek naar een voedingssupplement om net wat meer af te vallen met het sporten, maar heb hier totaal geen verstand van.
    Zijn er werkende supplementen die niet al te extreme bijwerkingen hebben?
    Wat sport je, wat eet je, hoeveel weeg je, hoe oud ben je, hoe lang ben je, wat is je doel? Begin maar vast met het eten van broccoli, daar is nog nooit iemand slechter van geworden.
    crap in = crap out
    pi_82529621
    Ooooo deadlines deadlines deadlines tentamens tentamens - ik haat ze!
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 00:02:21 #84
    70532 loveli
    N
    pi_82529655
    Godsdienstdiscussie: eens met kwak. Mijn achtergrond is christelijk en ik heb de helft wel zo'n beetje actief meegemaakt van het spectrum. Ben er niet slechter van geworden, maar ben wel tot de conclusie gekomen dat christenen net mensen zijn.
    crap in = crap out
    pi_82530165
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 00:00 schreef loveli het volgende:

[..]

Wat sport je, wat eet je, hoeveel weeg je, hoe oud ben je, hoe lang ben je, wat is je doel? Begin maar vast met het eten van broccoli, daar is nog nooit iemand slechter van geworden.
    - Ik ben van plan fitness weer op te pakken.
    - Ik eet voornamelijk vet/koolhydraten denk ik, iets minder groenten.
    - ~100kg
    - 18
    - 1.86m ongeveer
    - Eerst afvallen, dan spiermassa opbouwen.

Ik zoek eigenlijk vooral de supplementen voor het afval gedeelte, niet zozeer om spiermassa op te bouwen
      woensdag 9 juni 2010 @ 00:14:36 #86
    302747 Noukjee
    CookieMonster
    pi_82530274
    *zucht* daar ben ik!
    Heel topic gemist,
    nu even deze 4 pagina's bijlezen, dat vorige topic laat ik maar voor wat het is,
    ben te moe om dat ook nog allemaal te lezen!
    Vandaag geen perfecte dag qua eten (avond eten stelt geen ruk voor).. maarja moest ik de trein eten, en had verder niks en wat dikke stress XD.
    Moest tot 5 uur werken, en moest kwart over 5 de trein pakken naar tilburg (2 uur reizen) want een vriend zit op rockacademi en die moest spelen met z'n bandje, dus wel leuk om te kijken.
    kwart over 7 kwam 'k aan op station in tilburg. Toen stuk lopen naar de 013 (kleine zaal)
    (waar in de andere zaal 30 second to mars speelde *had ik dat maar geweten, dan was ik daar heen geweest, maar was uitverkocht dus moet niet meer naar binnen, balen*. Nouja, dus geen tijd gehad om fatsoenlijk te eten.. maarja, maak het morgen goed!

o: 2 beschuitjes, 1 met appelstroop, 1 met vruchtenhagel
    t: kaneelstengel
    m: salade op werk (sla, tomaat stukjes kip)
    t: aardbeien
    a: appel en krentebol (trein)
    t: 2 muslibollen (hoort nog beetje bij avond eten, onderweg van station naar 013)
    t: 2 kleine dropjes

nog iets belangrijks gemist?
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 00:32:18 #87
    70532 loveli
    N
    pi_82531120
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 00:12 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:

[..]

- Ik ben van plan fitness weer op te pakken.
    - Ik eet voornamelijk vet/koolhydraten denk ik, iets minder groenten.
    - ~100kg
    - 18
    - 1.86m ongeveer
    - Eerst afvallen, dan spiermassa opbouwen.

Ik zoek eigenlijk vooral de supplementen voor het afval gedeelte, niet zozeer om spiermassa op te bouwen
    Zonder supplementen valt er al winst genoeg te halen. Waarom wil je eerst vet verliezen en dan spieren opbouwen, omdat het zwembroekenweer is? Beter kun je aan de lange termijn denken. Hoe meer spieren je hebt, des te makkelijker verbrand je vet. Je bent man, dus spieren opbouwen is niet moeilijk, zeker als je (weer) begint met opbouwen.

Do's:
    Krachsport. Als je wilt om afwisselen met cardio, om sneller vet te verbranden. Je moet toch tussen het kt-en door rusten en herstellen, prima als je dan een stuk gaat fietsen of hardlopen.
    Eten. Geen troep naar binnen stouwen, maar voedsel. Voldoende eiwitten ewten (spieropbouw), gezonde vetten (vis, avocado, olijfolie, kokosolie) en complexe koolhydraten (volkorenspul, havermout, vezels). Veel groente! Heeft je lijf nodig, is goed voor je.

Dont's:
    Crashen. Je valt er prima van af, maar krijgt op termijn alles weer terug. En de spekrandjes nemen vriendjes mee.
    Vreten. Geen gefrituurde dingen in je mond stouwen, geen snelle koolhydraten (koek, snoep, witbrood, witte pasta).

Als ik jou was zou ik niet eerst mikken op afvallen, als je een beetje stevig gaat kt-en verbrand je toch wel vet. Man enzo, dat gaat allemaal wat makkelijker dan bij vrouwen. Zeker als je vanaf nul begint zullen de resultaten niet lang op zich laten wachten.
    crap in = crap out
    pi_82531315
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 00:32 schreef loveli het volgende:

[..]

Zonder supplementen valt er al winst genoeg te halen. Waarom wil je eerst vet verliezen en dan spieren opbouwen, omdat het zwembroekenweer is? Beter kun je aan de lange termijn denken. Hoe meer spieren je hebt, des te makkelijker verbrand je vet. Je bent man, dus spieren opbouwen is niet moeilijk, zeker als je (weer) begint met opbouwen.

Do's:
    Krachsport. Als je wilt om afwisselen met cardio, om sneller vet te verbranden. Je moet toch tussen het kt-en door rusten en herstellen, prima als je dan een stuk gaat fietsen of hardlopen.
    Eten. Geen troep naar binnen stouwen, maar voedsel. Voldoende eiwitten ewten (spieropbouw), gezonde vetten (vis, avocado, olijfolie, kokosolie) en complexe koolhydraten (volkorenspul, havermout, vezels). Veel groente! Heeft je lijf nodig, is goed voor je.

Dont's:
    Crashen. Je valt er prima van af, maar krijgt op termijn alles weer terug. En de spekrandjes nemen vriendjes mee.
    Vreten. Geen gefrituurde dingen in je mond stouwen, geen snelle koolhydraten (koek, snoep, witbrood, witte pasta).

Als ik jou was zou ik niet eerst mikken op afvallen, als je een beetje stevig gaat kt-en verbrand je toch wel vet. Man enzo, dat gaat allemaal wat makkelijker dan bij vrouwen. Zeker als je vanaf nul begint zullen de resultaten niet lang op zich laten wachten.
    Nou ja, ik wist dus niet zeker of dat allebei te combineren is, vandaar dat ik begon met afvallen.
    En nee, ik doe het niet omdat het zwembroekenweer is ik wil gewoon wat gezonder en energieker zijn dan dat ik nu ben.
    Ik ben ook al wel een tijdje geleden van de gefrituurde dingen afgestapt, ik eet het af en toe, maar niet meer elke week.

Ik zit eraan te denken om 2 keer per week naar de sportschool te gaan, zal dit genoeg resultaat opleveren?
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 00:57:53 #89
    70532 loveli
    N
    pi_82531945
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 00:37 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
    Ik zit eraan te denken om 2 keer per week naar de sportschool te gaan, zal dit genoeg resultaat opleveren?
    Ligt er helemaal aan hoe je verder leeft en waar je tevreden mee bent. Als je 2 keer in de week sport, vaker de fiets pakt of actief loopt en op je eten let, dan zul je resultaten zien. Het is aan jou om te kijken hoe ver je wilt gaan. Twee keer in de week is goed vol te houden, dus liever maanden lang 2 keer in de week sporten dan je 7 dagen op rij afbeulen en het opgeven.
    crap in = crap out
    pi_82532028
    ooooh ik moet m'n haar echt gingeren ! HAHA, rood verven dus! Ik vind het echt een toffe kleur, ik ben net Laureline maar dan slimmer (Bewerking in iPhoto.. Ik heb donkerblond-lichtbruin haar met een minder aanwezige rode gloed )
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Of zo, maar das meer oranje:
    Big Fish GamesBig Fish GamesVodafone aanbiedingen
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 01:20:03 #91
    70532 loveli
    N
    pi_82532417
    Rood verven... Wel de lusten, niet de lasten
    crap in = crap out
      woensdag 9 juni 2010 @ 01:26:59 #92
    238448 P.F
    pi_82532529
    Ik ben toch een te erge pussy, ik bewerk wel gewoon al mijn foto's !
      woensdag 9 juni 2010 @ 01:31:31 #93
    55709 Stereotomy
    Mens sana in corpore sano
    pi_82532604
    Leuke pony PF

Maar je hebt dan ook een erg hoog voorhoofd.
    Confidence through competence
      woensdag 9 juni 2010 @ 01:32:13 #94
    238448 P.F
    pi_82532617
      woensdag 9 juni 2010 @ 01:34:39 #95
    55709 Stereotomy
    pi_82532653
    Naja, ik ben geen fan van ponies voor vrouwen. Het ziet er onvrouwelijk en jaren '70 uit. Maar voor vrouwen met een hoog voorhoofd maak ik graag een uitzondering.

Het is ook niet echt een pony maar meer een haarlok dwars over je voorhoofd. Een pony is meer recht naar beneden *bibber*.
      woensdag 9 juni 2010 @ 06:54:38 #96
    277802 _Calimero_
    pi_82533935
    Morning. Eerste dag op werkervaringsplek vandaag *spannend*
      woensdag 9 juni 2010 @ 07:29:04 #97
    223828 Phaidra
    pi_82534091
    Succes Calimero!
    Venus in pocketformaat
    © loveli
      woensdag 9 juni 2010 @ 07:29:38 #98
    117113 Perruche
    Muffin!
    pi_82534097
    Morning!... gaap...
      woensdag 9 juni 2010 @ 07:39:13 #99
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_82534157
    Succes, Calimero! . Ik ga vandaag aan m;'n portfolio schrijven en een quiz maken voor Havo 4.

Weet iemand trouwens ook of je ergens voor niet al teveel geld kleine schoolbordjes of kleine whiteboardjes kunt kopen? Ik wil namelijk echt met teams gaan werken en het zou leuk zijn als ze de antwoorden op de vragen op zo'n bordje konden zetten ipv op een fel papier. Dat is nét even wat echter .
    Niet meer actief op Fok!
      woensdag 9 juni 2010 @ 07:39:36 #100
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_82534166
    Ook goedemorgen. Gaap en bwerk. Voel me brak. Niet zo gek als je ziet wat ik gisteren gegeten heb
    Vandaag begonnen met een yoghurt met zaden. Verder weet ik het nog niet. En dat is lastig, want ik moet nu eigenlijk weg en mijn spullen inpakken.
    Big Fish GamesDe beste bordspellen vind je bij 999 GamesANWB Verzekeringen
      woensdag 9 juni 2010 @ 07:40:33 #101
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_82534175
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 07:39 schreef Viking84 het volgende:
    Succes, Calimero! . Ik ga vandaag aan m;'n portfolio schrijven en een quiz maken voor Havo 4.

Weet iemand trouwens ook of je ergens voor niet al teveel geld kleine schoolbordjes of kleine whiteboardjes kunt kopen? Ik wil namelijk echt met teams gaan werken en het zou leuk zijn als ze de antwoorden op de vragen op zo'n bordje konden zetten ipv op een fel papier. Dat is nét even wat echter .
    Ze hebben ze soms bij de Action. Speelgoedwinkels verkopen ze ook. Misschien moet je op zoek naar een restenpartij op Marktplaats oid.
      woensdag 9 juni 2010 @ 07:41:14 #102
    171890 Chicolate
    Chemicals
    pi_82534184
    Vik die een spelfout maakt .

Verslapen, snel aankleden anders geen tijd meer om te stemmen.
      woensdag 9 juni 2010 @ 07:42:52 #103
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_82534196
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 07:41 schreef Chicolate het volgende:
    Vik die een spelfout maakt .

Een doodgewone typo, dus laat de persen maar weer rollen .

Dank voor de tips. Marktplaats is geen optie meer, ik heb die dingen vrijdag nodig . En ik hoef er ook maar 4 .

Ik open ook nog even een topic elders op Fok!
    Niet meer actief op Fok!
      woensdag 9 juni 2010 @ 07:44:55 #104
    171890 Chicolate
    Chemicals
    pi_82534219
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 07:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Een doodgewone typo, dus laat de persen maar weer rollen .
    . Ohja, aankleden.
      woensdag 9 juni 2010 @ 07:47:24 #105
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_82534239
    Niet meer actief op Fok!
      woensdag 9 juni 2010 @ 07:55:35 #106
    236335 neen
    schone schijn
    pi_82534304
    Of een Flip over per team?
      woensdag 9 juni 2010 @ 07:57:43 #107
    231020 MevrouwPuff
    pi_82534328
    Goedemorgen!
    Met karton en sheets moet dat lukken dus vik
    Moet mn farmacietoets herkansen had t niet verwacht...
      woensdag 9 juni 2010 @ 08:00:38 #108
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_82534355
    Kan ook, maar ik vind dit het leukst. Ik ga dus morgenavond even karton op A4-formaat halen, vervolgens leg ik er een A4'tje op en het geheel gaat in een doorzichtige sheet . Paar nietjes erin aan de bovenkant om de boel op z'n plek te houden en klaar is Viking . Whiteboard markers hebben ze op school wel.

De laatste keer dat ik een quiz deed, liet ik de teams om en om de vragen beantwoorden en kon het andere team voor de helft vd punten verbeteren als het eerste team een fout maakte, maar toen kreeg ik dus de klacht dat de vragen van het ene team veel gemakkelijker waren en "wij hadden dit ook geweten!", dus nu mag steeds elk team elke vraag beantwoorden. Heb er nu al zin in, hahaha .
    Niet meer actief op Fok!
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 08:13:59 #109
    70532 loveli
    N
    pi_82534538
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 07:39 schreef Viking84 het volgende:

Makro, geen idee wat het kost.
    En:
    http://www.hema.nl/nl-nl/(...)x?productid=14882060

[ Bericht 4% gewijzigd door loveli op 09-06-2010 08:19:21 ]
    crap in = crap out
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 08:34:49 #110
    70532 loveli
    N
    pi_82534819
    Eens kijken of ik m'n loopschoenen kan vinden..
    crap in = crap out
    Bekijk het streamingaanbod van PrimevideoF1 Store - Voor al je F1 GearDe beste bordspellen vind je bij 999 Games
      woensdag 9 juni 2010 @ 09:11:52 #111
    223828 Phaidra
    pi_82535553
    Is het gelukt loveli?

Ik heb zooo slecht geslapen vanacht. Zodra ik in bed lag, kreeg ik maagpijn en toen lag ik dus wakker tot iig 2.15 uur. Heb in het gunstigste geval 3,5 uur geslapen denk ik. En nog steeds last van mijn maag, dus koffie is geen optie .
    Venus in pocketformaat
    © loveli
      woensdag 9 juni 2010 @ 09:12:25 #112
    168204 vergeetmewelletje
    Zie 888
    pi_82535566
    Morgen.

Planning voor vandaag Resultaat van gisteren:
    O: twee gekookt ei
    T: volkorenbrood met philadelphia light
    L: tomatensalade met mozzarella en zwarte olijven
    T: yoghurt
    D: onbekend broccoli, bloemkool, kaassaus, aerpels

Planning voor vandaag:
    O: witlofsalade met ei
    L: tomatensalade met mozzarella en zwarte olijven
    T: yoghurt
    D: onbekend
      woensdag 9 juni 2010 @ 09:12:53 #113
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_82535579
    ook goeiemorgen. Ik lig nog even in bed. Eindelijk besloten wat m'n moeder voor me gaat stemmen.
      woensdag 9 juni 2010 @ 09:16:28 #114
    223828 Phaidra
    pi_82535667
    Ik heb gisteravond nog partijprogramma's zitten vergelijken. Ik twijfelde nog tussen twee partijen. Uiteindelijk ben ik gaan turven hoe vaak ik het met elke partij eens was en het ging lang gelijk op, maar uiteindelijk was er wel degelijk verschil. Dus heb ik de knoop maar doorgehakt.
    Venus in pocketformaat
    © loveli
      woensdag 9 juni 2010 @ 09:52:19 #115
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_82536674
    Ik zit weer op m'n werk

Mag die koude douche nu weer uit?
      woensdag 9 juni 2010 @ 09:54:34 #116
    46684 Syrena
    Boo-Ya
    pi_82536737
    Ik krijg dat AT-knopje niet?
    "Why does being a librarian make her even hotter?"
    "They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
      woensdag 9 juni 2010 @ 10:06:03 #117
    171422 LadyBlack
    paint it black
    pi_82537096
    Mogge

Iemand een stukje taart?

Ik was gisteren inderdaad jarig maar had de hele dag visite dus ben niet op fok geweest.

Heb van mn vriend een tajine gekregen dus nu ga ik allemaal lekkere vegetarische receptjes zoeken en fijn koken En dan eten van mn (nog uit te zoeken) nieuwe servies, en op mn nieuwe damasten tafellaken
      woensdag 9 juni 2010 @ 10:08:30 #118
    171422 LadyBlack
    paint it black
    pi_82537168
    Hey en razztwizzle was ook jarig zie ik Nog gefeliciteerd!!

Ik was maandag chagrijnig omdat het heel slecht weer zou worden, maar uiteindelijk heb ik 's middags in mn jurkje buiten gelopen en was er stralende zon! Later op de avond werd het wel bagger, maar toen hoefde ik de deur niet meer uit; mensen kwamen naar mij toe

Ohja, van mn vrienden kreeg ik seizoen 1 & 2 van Sex & the City En het nieuwste boek van Charles Lewinsky
      woensdag 9 juni 2010 @ 10:15:08 #119
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_82537413
    Nog gefeli LB! En Razztwizzle ook natuurlijk!
      woensdag 9 juni 2010 @ 10:19:03 #120
    302747 Noukjee
    CookieMonster
    pi_82537563
    Goeiemorgen!

@ ladyblack, nog gefeliciteerd leuke kadootjes heb je gekregen! En die taart ziet er overheerlijk uit ! Leuke dag gehad zo te horen ^^

Ik weet nog niet of ik zal gaan stemmen
    F1 Store - Voor al je F1 GearZalando Lounge - Grote Merken, Veel KortingBoek je safari bij Beekse Bergen
      woensdag 9 juni 2010 @ 10:19:43 #121
    46684 Syrena
    Boo-Ya
    pi_82537584
    Feli LadyBlack!
    "They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
      woensdag 9 juni 2010 @ 10:20:52 #122
    268038 kwakz0r
    kwakveense
    pi_82537629
    ik ga uiteraard stemmen, ik loop na het posten van deze post de deur uit om mijn stemrecht te doen gelden. voel me altijd weer een beetje speciaal als ik mag stemmen

ohja, LB had ik gisteren al gefeliciteerd natuurlijk, maar Razz was ik vergeten zie ik ook nog gefeliciteerd!
    Kwak
      woensdag 9 juni 2010 @ 10:23:43 #123
    211002 Goodbye
    Awesome!
    pi_82537747
    Oh, ik heb wat jarigen gemist zie ik Nog gefeliciteerd Razz en LB
      woensdag 9 juni 2010 @ 10:24:34 #124
    211002 Goodbye
    Awesome!
    pi_82537776
    Mijn vriend gaat voor me stemmen, aangezien hij de hele dag vrij is en ik alleen kan stemmen op waarschijnlijk hele drukke tijden
      woensdag 9 juni 2010 @ 10:26:45 #125
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_82537853
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 10:20 schreef kwakz0r het volgende:
    ik ga uiteraard stemmen, ik loop na het posten van deze post de deur uit om mijn stemrecht te doen gelden. voel me altijd weer een beetje speciaal als ik mag stemmen

ohja, LB had ik gisteren al gefeliciteerd natuurlijk, maar Razz was ik vergeten zie ik ook nog gefeliciteerd!
    Ik ga dan altijd heel hard hopen dat 'mijn partij' 'wint'...
      woensdag 9 juni 2010 @ 10:30:41 #126
    43653 sigme
    Veraan
    pi_82538016
    Ik heb altijd meelij met de partij waarop ik stem, want deze verliest altijd zetels.
      woensdag 9 juni 2010 @ 10:41:03 #127
    203902 shinydiscoball
    pi_82538417
    Goeiemorgen vanaf t werk! Nog gefeli LB! De rest lees ik wel terug als ik thuis ben vanaaf. Vanochtend ook gestemd, was nog tot het laatste moment aan het twijfelen of ik strategisch moest stemmen of op de beste partij. Het is Femke geworden
      woensdag 9 juni 2010 @ 10:43:21 #128
    268038 kwakz0r
    kwakveense
    pi_82538528
    twee keer stemmen is nóg leuker dan één keer... een keer femke voor de bovenbuurman, en een keer boris voor mij. en nu weer verder met werken...
    Kwak
      woensdag 9 juni 2010 @ 10:50:04 #129
    168204 vergeetmewelletje
    Zie 888
    pi_82538850
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 10:30 schreef sigme het volgende:
    Ik heb altijd meelij met de partij waarop ik stem, want deze verliest altijd zetels.
    Wil je dan svp PVV stemmen?

Alsnog gefeli Lacy Black.
      woensdag 9 juni 2010 @ 10:50:15 #130
    171422 LadyBlack
    paint it black
    pi_82538857
    Ik ben nog aan het hannesen met mn stem..... weet nog niet of ik nou realistisch-idealistisch moet stemmen of echt idealistisch

Ik stem altijd GroenLinks, maar twijfel dit keer toch over de Partij voor de Dieren, gewoon omdat ik het goed vind dat er in de Kamer temidden van alle debatten over crisis en geld, ook een partij is die blijft hameren op dierenwelzijn en milieubescherming.
    De beste bordspellen vind je bij 999 GamesBig Fish GamesBonprix
      woensdag 9 juni 2010 @ 10:57:34 #131
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_82539233
    Nog gefelie Milady en Razzt! volgens mij had ik het ook niet gedaan nog, maar ik weet het niet zeker

Zo maar eens stemmen, dan naar Utrecht om gewaarmerkte kopietjes van mn diploma's te halen en dan naar Leiden om met zuslief rond te banjeren Had eigenlijk een afspraak met een docent maar die heeft vanochtend afgezegd, met de mededeling dat ik wél een 8,5 heb, dat scheelt dan weer!
      woensdag 9 juni 2010 @ 10:58:42 #132
    171422 LadyBlack
    paint it black
    pi_82539290
    Well done Maria!

Ik moet aan de afwas gaan beginnen...... aanrecht vol met cocktailglazen geen zin!
    Ze waren wel goed gelukt!
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:02:28 #133
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_82539464
    Als je dit topic leest verbaas je je er haast over dat er nog PPV-stemmers in Nederland zijn
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:05:04 #134
    211002 Goodbye
    Awesome!
    pi_82539580
    Ik vroeg me ook altijd af wie dat dan zouden moeten zijn. Ben er laatst wel achter gekomen dat een collega van mij echt pro-Wilders is en bij haar past het ook wel echt, zegmaar..
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:07:17 #135
    171422 LadyBlack
    paint it black
    pi_82539688
    Sja, al die cliché's die Wilders uitkraamt, die zijn niet voor niets cliché's he...

Henk en Ingrid ( ) bestaan echt, en in groten getale
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:10:57 #136
    268038 kwakz0r
    kwakveense
    pi_82539876
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 10:57 schreef MariaEtcetera het volgende:
    Nog gefelie Milady en Razzt! volgens mij had ik het ook niet gedaan nog, maar ik weet het niet zeker

Zo maar eens stemmen, dan naar Utrecht om gewaarmerkte kopietjes van mn diploma's te halen en dan naar Leiden om met zuslief rond te banjeren Had eigenlijk een afspraak met een docent maar die heeft vanochtend afgezegd, met de mededeling dat ik wél een 8,5 heb, dat scheelt dan weer!
    jeuj! have fun! en gefeliciteerd met je cijfer
    Kwak
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:11:05 #137
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_82539882
    Je zal maar Henk of Ingrid heten in deze barre tijden! (en dan geen Wilders-fan zijn )

Tenks Milady Editttt: en kwak!

Ik hoop trouwens dat een BA in Engels gelijk is aan TOEFL / IELTS met bepaalde score, anders moet ik later ook nog zo'n test doen / betalen
    Oh en Perruche, ik heb International Office gebeld vanochtend en ben er nu uit wat ik moet invullen!
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:12:12 #138
    171422 LadyBlack
    paint it black
    pi_82539942
    Maria, ik heb het vast gemist, wat ga je doen in Leiden? Toelating voor iets?
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:13:15 #139
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_82540008
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 11:12 schreef LadyBlack het volgende:
    Maria, ik heb het vast gemist, wat ga je doen in Leiden? Toelating voor iets?
    Neinz, in Leiden ga ik socializen met mn zus
    Ik heb die kopietjes nodig voor de aanmelding voor Leeds die ik vanmiddag op de post wil doen En al die formulieren zijn zo superduidelijk
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:14:21 #140
    171422 LadyBlack
    paint it black
    pi_82540070
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 11:13 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik heb die kopietjes nodig voor de aanmelding voor Leeds die ik vanmiddag op de post wil doen En al die formulieren zijn zo superduidelijk
    Ah, gezellig! En Leeds wist ik wel van eigenlijk maar spannend!

De afwas staat er nog steeds wie schopt me erheen?
    Zalando Lounge - Grote Merken, Veel KortingBekijk het streamingaanbod van PrimevideoBekijk het streamingaanbod van Primevideo
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:14:35 #141
    203902 shinydiscoball
    pi_82540085
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 11:13 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Jeej! Spannend heur!
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:14:36 #142
    287558 anna82
    pi_82540086
    Nynke, mede-zweverd, mag ik vragen wat het is geworden? Ik ga toch voor D66, denk ik... of toch....

Niet stemmen is natuurlijk geen optie Noukjee!
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:17:03 #143
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_82540198
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 11:11 schreef MariaEtcetera het volgende:
    Je zal maar Henk of Ingrid heten in deze barre tijden! (en dan geen Wilders-fan zijn )

Tenks Milady Editttt: en kwak!

Ik hoop trouwens dat een BA in Engels gelijk is aan TOEFL / IELTS met bepaalde score, anders moet ik later ook nog zo'n test doen / betalen
    Oh en Perruche, ik heb International Office gebeld vanochtend en ben er nu uit wat ik moet invullen!
    Ik denk niet dat een BA in Engels gelijk is aan een TOEFL. Maar, je kunt het altijd proberen. Ik heb hem ondertussen 2x gemaakt, en het is appeltje eitje.

@ Anna: Het is pvda geworden. Vanmorgen vroeg aan m'n moeder doorgebeld, zodat ik ook niet meer kan twijfelen..
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:17:23 #144
    203902 shinydiscoball
    pi_82540214
    Waarom is het zo stil op werk...ik verveelme dood
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:17:51 #145
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_82540237
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 11:14 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ah, gezellig! En Leeds wist ik wel van eigenlijk maar spannend!

De afwas staat er nog steeds wie schopt me erheen?
    schop!

Ik ga zo maar eens de stad in. Even een rondje lopen ofzo, even de deur uit. Is wel eens goed, denk ik. Misschien ga ik er wel wandelend heen, heb ik gelijk beweging!
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:23:04 #146
    236335 neen
    schone schijn
    pi_82540522
    Geert
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:25:03 #147
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_82540623
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 11:17 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Ik denk niet dat een BA in Engels gelijk is aan een TOEFL. Maar, je kunt het altijd proberen. Ik heb hem ondertussen 2x gemaakt, en het is appeltje eitje.

@ Anna: Het is pvda geworden. Vanmorgen vroeg aan m'n moeder doorgebeld, zodat ik ook niet meer kan twijfelen..
    Oe, ik blijf hopen... Ik ben wel erg zeker van mn schrijf, lees en luister-skillz, maar mn uitspraak is niet helemaal awesome (al hoor ik daar gemengde meningen over ). Plus het kost ook wel wat, natuurlijk Nouja ik stuur dit in, en als het niet goed is krijg ik als het goed is een voorwaardelijke toelating en kan ik de boel nog wel regelen en kan ik iig aan de slag met de rest (accommodation aanvragen enzo).

En way to go van het knopen doorhakken!
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:31:04 #148
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_82540912
    Ik ken vrouwen die Ingrid heten. Ook in dit topic .

Mijn portfolio schiet lekker op . Ik heb een aantal punten die ik niet goed kon bewijzen toch maar uit mijn POP gehaald . Zo werkt het niet helemaal natuurlijk, maar goed, ik hoorde al dat ik wel erg veel POP-punten had en beter een paar eruit kon pikken om me op te focussen. Dus dat heb ik gedaan . Straks nog een algemeen verhaaltje typen en de bewijzen erbij halen en ik ben klaar (lukt niet allemaal vandaag hoor . Ik heb t/m maandagochtend )
    Niet meer actief op Fok!
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:36:19 #149
    236335 neen
    schone schijn
    pi_82541122
    Ik zal wel op zo'n heel druk moment gaan stemmen gok ik, eerst nog zo'n dag niks doen op school met verplichte aanwezigheid.
    Echt al die laatste dingen moet ik nog doen voor die onzin van slb enzo en morgen een presentatie in het Engels geven dat zal ook wat worden.

In de kwaliteitskrant metro trouwens een stukje over de ladiesrun.

Invullen nog wel gelukt dan Maria?
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:38:30 #150
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_82541198
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 11:36 schreef neen het volgende:
    Ik zal wel op zo'n heel druk moment gaan stemmen gok ik, eerst nog zo'n dag niks doen op school met verplichte aanwezigheid.
    Echt al die laatste dingen moet ik nog doen voor die onzin van slb enzo en morgen een presentatie in het Engels geven dat zal ook wat worden.

In de kwaliteitskrant metro trouwens een stukje over de ladiesrun.

Invullen nog wel gelukt dan Maria?
    Om half 9 was het vorige keer heel rustig, omdat toen bijna iedereen al geweest was ofzo Zonet was het ook rustig trouwens, al was het pauzetijd van de kiddies bij die school waar het stembureau was

Komt goed, die presentatie!

En het invullen is hopelijk gelukt ja Ik heb bijlagen en al erbij, nu alleen die kopietjes nog en duimen dat ze diep onder de indruk zijn van mijn BA Engels
    Mailbird - E-mail made beautifulKnab - Jouw online bankBunq - bank of the free
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:40:02 #151
    215237 Laureline
    pi_82541252
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 11:02 schreef Tinkepink het volgende:
    Als je dit topic leest verbaas je je er haast over dat er nog PPV-stemmers in Nederland zijn
    Dat is helaas een heel vertekend beeld Ik vergis me daar ook vaak in, levend in mijn eigen fijne bubbel: op de dag van de gemeenteraadsverkiezingen was ik in het Concertgebouw, daar was ook iedereen heel eensgezind natuurlijk, vooral omdat het Residentieorkest één van de agendapunten was van Geert om op te bezuinigen/heffen. Het leek bijna een ideale maatschappij, als je iedereen in de foyer of bij Keizer hoorde praten. Maarja, de PVV waswel bijna de grootste partij in Den Haag geworden, bleek bij terugkomst. De realiteit is helaas heel anders dan de omgeving waar je je meestal in bevindt.

Ik zag gisteren nog een heel zielig mannetje, dat mank liep en er geestelijk gestoord en verwaarloosd uitzag briefjes in alle brievenbussen stoppen bij ons in de straat (ook die met NEE/NEE-stickers, dus waarschijnlijk ook nog analfabeet). Wij dachten eerst dat het weer een Pools klusbedrijf/schoorsteenvegermaffiafiguur was, maar toen zagen we dat het Geert Wildersfolders waren
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:42:56 #152
    287558 anna82
    pi_82541380
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 11:36 schreef neen het volgende:
    Ik vind in de rij staan bij het stembureau bijna een uitje
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:45:29 #153
    171422 LadyBlack
    paint it black
    pi_82541505
    Ik heb nog nooit in de rij hoeven staan bij het stembureau

Met de gemeenteraadsverkiezingen ging ik 's avonds, toen zal iedereen hier al wel geweest zijn.
    Of mijn p/krachtwijkgenoten stemmen niet allemaal, dat kan ook
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:47:32 #154
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_82541591
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 11:42 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ik vind in de rij staan bij het stembureau bijna een uitje
    Mijn moeder stemt vaak voor me, omdat ik meestal in het buitenland zit. Maar, ik vind stemmen ook leuk!
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:53:20 #155
    55709 Stereotomy
    pi_82541846
    Ga je op je oude partij stemmen, Nynke?
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:55:29 #156
    58514 vamperotica
    pi_82541932
    Ah... hier zijn jullie!
    No farewell could be the last one.
    If you long to meet again...
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:59:18 #157
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_82542096
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 11:53 schreef Stereotomy het volgende:
    Ga je op je oude partij stemmen, Nynke?
    als je een heel klein beetje terugleest dan zie je dat ik van m'n idealen afwijk deze keer..
      woensdag 9 juni 2010 @ 12:14:41 #158
    55709 Stereotomy
    pi_82542736
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 11:59 schreef AKnynke het volgende:

[..]

als je een heel klein beetje terugleest dan zie je dat ik van m'n idealen afwijk deze keer..
    Ik lees niet verder dan de huidige pagina terug in Slank.

Tenzij PF pics post.
      woensdag 9 juni 2010 @ 12:16:06 #159
    302747 Noukjee
    CookieMonster
    pi_82542803
    hmm, wat hebben jullie eigenlijk tegen de PVV?
    want ik heb zo'n test gedaan, en daar kwam de pvv uit
      woensdag 9 juni 2010 @ 12:22:32 #160
    171422 LadyBlack
    paint it black
    pi_82543109
    Ik vind de standpunten van de PVV erg bekrompen en discriminerend.

Als wij, het Nederlandsche volk, het maar goed hebben moet de rest maar zien hoe die zich redt.....
    Bekijk het streamingaanbod van PrimevideoBekijk het streamingaanbod van PrimevideoBekijk het streamingaanbod van Primevideo
      woensdag 9 juni 2010 @ 12:25:52 #161
    203902 shinydiscoball
    pi_82543258
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 12:16 schreef Noukjee het volgende:
    Het feit dat Wilders aan hoofddoeken refereert als 'kopvodden' bijvoorbeeld, vind ik behoorlijk respectloos naar mensen toe. Dat soort dingen. Ik ben het ook gewoon niet met hem eens en ik denk dat veel mensen door hem opgestookt worden en aangezet worden tot haat. Maar das mijn mening.
      woensdag 9 juni 2010 @ 12:35:37 #162
    168204 vergeetmewelletje
    Zie 888
    pi_82543696
    quote:
    Het is geen democratische partij, ze sluiten discrimineren grote groepen mensen uit en maken er een sport van om zo hard mogelijk te beledigen.
    En veel te populistisch.
    Wilders is een volksmenner en dat in combinatie met discriminatie vind ik heel gevaarlijk.
      woensdag 9 juni 2010 @ 12:37:19 #163
    238448 P.F
    pi_82543781
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 11:31 schreef Viking84 het volgende:
    Ik ken vrouwen die Ingrid heten. Ook in dit topic .

Mijn portfolio schiet lekker op . Ik heb een aantal punten die ik niet goed kon bewijzen toch maar uit mijn POP gehaald . Zo werkt het niet helemaal natuurlijk, maar goed, ik hoorde al dat ik wel erg veel POP-punten had en beter een paar eruit kon pikken om me op te focussen. Dus dat heb ik gedaan . Straks nog een algemeen verhaaltje typen en de bewijzen erbij halen en ik ben klaar (lukt niet allemaal vandaag hoor . Ik heb t/m maandagochtend )
    o gekkk word ik daarvan, en zo zonde van mijn tijd naast mijn echte vakken. Of is Nederlands voor jou zo makkelijk dat je echte vakken net zo moeilijk zijn?
      woensdag 9 juni 2010 @ 12:38:58 #164
    238448 P.F
    pi_82543856
    Ik kan pas na 8en stemmen, dan kan het zeker niet meer?
      woensdag 9 juni 2010 @ 12:41:19 #165
    55709 Stereotomy
    pi_82543966
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 12:38 schreef P.F het volgende:
    Ik kan pas na 8en stemmen, dan kan het zeker niet meer?
    Tot 21:00, PF'je
      woensdag 9 juni 2010 @ 12:45:42 #166
    287558 anna82
    pi_82544160
    lijstje:

O: 2 boterhammen appel, 1 boterham pindakaas
    T: 1 boterham pindakaas
    L: 2 boterhammen met 30+ kaas + rauwkost + krentenbol
    T: banaan
    S: hardlopen Evy les 6
    D: lasagne met aubergine, courgette, paprika, tomaat en ricotta

Ik vind het aardig wat
      woensdag 9 juni 2010 @ 12:49:15 #167
    302747 Noukjee
    CookieMonster
    pi_82544316
    net een andere test gedaan en daar kwam voor het eerst geen PVV uit (wel op 2e plaats =P) maar SP als eerst.

Ik ben ook niet vóor wilders. Vindt het maar ee sukkelig mannetje, maar sommige standpunten van de PVV ben ik het wel mee eens, maar als wilders alles nou op een normale manier zou zeggen en doen en niet zo zou discrimineren, zou ik het best soms nog wel met hem eens zijn. Ik zou alleen nu al niet op hem stemmen omdat hij zo discrimineert!
      woensdag 9 juni 2010 @ 12:50:14 #168
    302747 Noukjee
    CookieMonster
    pi_82544358
    net gebruncht; 2 musliebollen
      woensdag 9 juni 2010 @ 12:53:28 #169
    238448 P.F
    pi_82544531
    Hier krijg je natuurlijk een links antwoord waarom pvv slecht is

Ik vind het vooral genant hoe rita en geer hun boodschap op kinderen over proberen te brengen
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:00:35 #170
    168204 vergeetmewelletje
    Zie 888
    pi_82544927
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 12:53 schreef P.F het volgende:
    Ik zie nergens een typisch links antwoord staan eigenlijk.
    Ik neem aan dat het grootste gedeelte van de rechtse stemmers ook geen voorstander is van discriminatie of een ondemocratische partij.

Wilders is op sommige punten ook aardig links te noemen (AOW bijvoorbeeld). Het maakt hem niet zoveel uit allemaal, hij kiest gewoon de partijpunten die de meeste bijval zullen krijgen.
    Als de AOW-leeftijd maar niet verhoogd wordt, nemen sommige mensen de discriminatie maar gewoon voor lief.
    Dagje weg? Stedentripje? Dagtickets.nlZavvi - Fandom en GeekgearZavvi - Fandom en Geekgear
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:13:29 #171
    268038 kwakz0r
    kwakveense
    pi_82545699
    ik heb wel een redelijk links antwoord op waarom ik de PVV slecht vind. ik vind het idee dat buiotenlanders hier te gast zijn en zich maar dienen aan te passen aan "de" nederlandse normen en waarden een verschrikkelijk bekrompen idee.

als je hier woont woon je hier en ben je géén gast. je maakt dan deel uit van de maatschappij. hoofddoekjes zijn in die zin ook onderdeel avn de nederlandse cultuur. als hier morgen 3.000.000.000 chinezen komen wonen dan ís dat op dat moment hoe nederland is.

je mag wat mij betreft wel van mensen vragen en ook stimuleren dat ze meedoen, de taal leren en zich houden aan de grondwet - dus niet discrimineren en gelijke rechten etc. maar dat is iets heel anders dan "aanpassen aan de nederlandse normen en waarden".

vergelijkbaar met de godsdienst discussie gisteren, vind ik dat het mensen vrij moet zijn om hoofddoekjes te dragen, een moskee te bouwen, of een servische vereniging/clubhuis op te rcihten waar ze samenkomen met andere serviërs. dat vind ik geen "slechte integratie".

ik vind het vooral belachelijk dat alle problemen in NL door wilders worden afgeschoven op buitenlanders en moslims...

ik ontken de grootstedelijke problematiek niet, maar daar komt veel meer bij kijken om dat op te lossen dan de simplistische antwoorden die Wilders heeft.
    Kwak
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 13:15:31 #172
    70532 loveli
    N
    pi_82545811
    quote:
    Ik heb het partijprogramma van de PVV (van de meeste partijen, want zwevende kiezer) doorgelezen en kon me in veel punten vinden, maar in andere punten totaal niet.
    Bij de keuze voor welke partij je stemt lijkt mij dat je de standpunten moet doornemen, maar ook moet kijken naar de manier aarop de partij die denkt uit te voeren. Kun je je daarin vinden, dan is het een optie om op de partij te stemmen. Zo niet, dan moet je een andere keuze maken (blanco stemmen of niet stemmen is ook een optie).
    crap in = crap out
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:15:52 #173
    168204 vergeetmewelletje
    Zie 888
    pi_82545827
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 13:00 schreef vergeetmewelletje het volgende:
    Als de AOW-leeftijd maar niet verhoogd wordt, nemen sommige mensen de discriminatie maar gewoon voor lief.
    En zo blijkt het inderdaad te werken, elders op FOK!
    quote:
    Maar als je echt niets tegen islamieten over het algemeen, of mensen met een andere huidskleur dan jij hebt, maar het wel heel erg eens bent met een heleboel dingen waar de PVV voor staat. Ben je dan discriminerend? Ik vind van niet.
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 13:22:59 #174
    70532 loveli
    N
    pi_82546234
    Bij de weg, voor zwevers een linkje naar de programma's: http://www.e-verkiezingsprogramma.nl/
    crap in = crap out
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:23:06 #175
    302747 Noukjee
    CookieMonster
    pi_82546240
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 13:15 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik heb het partijprogramma van de PVV (van de meeste partijen, want zwevende kiezer) doorgelezen en kon me in veel punten vinden, maar in andere punten totaal niet.
    Bij de keuze voor welke partij je stemt lijkt mij dat je de standpunten moet doornemen, maar ook moet kijken naar de manier aarop de partij die denkt uit te voeren. Kun je je daarin vinden, dan is het een optie om op de partij te stemmen. Zo niet, dan moet je een andere keuze maken (blanco stemmen of niet stemmen is ook een optie).
    Ik heb precies hetzelfde.

Maar ik geef Wilders wel gelijk, dat als buitenlanders hier willen wonen, dan moeten ze zich wel aanpassen aan onze samenleving. Als ze dat niet doen kunnen ze net zo goed in eigen land blijven (klinkt ook discriminerend, en is niet zo bedoelt, maar wist even niet hoe ik het anders moest bewoorden
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:25:06 #176
    203902 shinydiscoball
    pi_82546342
    Ik heb er laatst even over nagedacht, toen Wilders zei niks te hebben tegen moslims en ze welkom zijn als ze zich gedragen. Maar dat is toch niet eerlijk? Dan zijn die mensen toch niet volwaardig in zijn ogen? Als je je tweederangs burger voelt begrijp ik best dat je je gaat afzetten tegen alles en iedereen. Tot zover mijn linkse antwoord :p
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:25:59 #177
    238448 P.F
    pi_82546390
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 13:00 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Ik zie nergens een typisch links antwoord staan eigenlijk.
    Ik neem aan dat het grootste gedeelte van de rechtse stemmers ook geen voorstander is van discriminatie of een ondemocratische partij.

Wilders is op sommige punten ook aardig links te noemen (AOW bijvoorbeeld). Het maakt hem niet zoveel uit allemaal, hij kiest gewoon de partijpunten die de meeste bijval zullen krijgen.
    Ja dat is omdat we hier gezellig in onze bubbel zitten
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:27:12 #178
    55709 Stereotomy
    pi_82546458
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 12:53 schreef P.F het volgende:

Ik vind het vooral genant hoe rita en geer hun boodschap op kinderen over proberen te brengen
    Wil je geen Wii?

woensdag 9 juni 2010 @ 13:27:21 #179
    238448 P.F
    pi_82546474
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:30:29 #180
    238448 P.F
    pi_82546684
    Als we alle moslims het land uit zetten is het file probleem ook meteen opgelost
    F1 Store - Voor al je F1 GearFiverr - alle diensten vanaf 5 piekFiverr - alle diensten vanaf 5 piek
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:30:41 #181
    238448 P.F
    pi_82546693
    O wacht, die kunnen natuurlijk niet rijden
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:31:56 #182
    238448 P.F
    pi_82546772
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:32:53 #183
    238448 P.F
    pi_82546834
    Al al die islamieten terug naar hun eigen land moeten heb ik geen klasgenoten meer
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:35:05 #184
    117113 Perruche
    Muffin!
    pi_82546956
    Hoi!

Bah, een na laatsta dag op het werk en ik ga hier liever vandaag dan morgen weg. Allemaal kutklusjes waar ik echt geen tijd voor heb gehad omdat iedereen vanalles door mij laat opknappen en nu verwacht "men"dat ik dat ineens in 1,5 dag doe en ik moet eigenlijk de nieuwe medewerker inwerken en daar faal ik hard in.

Straks naar Amsterdam, stemmen! Twijfel nog steeds tussen 2 partijen...
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:35:06 #185
    168204 vergeetmewelletje
    Zie 888
    pi_82546959
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 13:23 schreef Noukjee het volgende:
    Maar ik geef Wilders wel gelijk, dat als buitenlanders hier willen wonen, dan moeten ze zich wel aanpassen aan onze samenleving. Als ze dat niet doen kunnen ze net zo goed in eigen land blijven (klinkt ook discriminerend, en is niet zo bedoelt, maar wist even niet hoe ik het anders moest bewoorden
    En binnenlanders die zich niet aanpassen (kunstenaars, kluizenaars, rockartiesten)? Waar gaan die heen?

Wilders wil helemaal geen nieuwe buitenlanders binnen halen, hij wil Nederlanders met een dubbel paspoort eruit bonjouren.
    Maar dat geldt dan weer niet voor mijn zwager die een Frans paspoort heeft.
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:37:05 #186
    268038 kwakz0r
    kwakveense
    pi_82547067
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 13:23 schreef Noukjee het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde.

ik heb een aantal problemen met deze redenatie, ik snap dat je het niet discriminerend bedoelt, maar het ís het in zekere zin wel, omdat je een groep mensen beter vindt, normaler vindt, dan een andere groep...

1. want wanneer is iemand dan geen buitenlander meer? De meeste mensen die PVV stemmers als buitenlanders beschouwen, zijn mensen met een NL paspoort. Dat ZIJN gewoon Nederlanders. Waarom zou je van hen eisen dat ze zich meer gaan gedragen als een ándere groep Nederlanders? We eisen toch ook niet van andere minderheden dat ze zich meer gedragen zoals de meerderheid dat doet? Homo's hoeven van de meeste Nederlanders toch ook niet te doen alsof ze van vrouwen houden?

2. Waarom is de grootste groep Nederlanders persé de norm? Wat maakt ons christelijke/niet-christelijke/blanke westerlingen béter en meer Nederlands dan andere Nederlanders?

3. Natuurlijk moeten mensen die hier wonen hun best doen om de taal te leren en zich houden aan de wetten van het land. Een marokkaanse crimineel is een crimineel en moet gestraft worden net als een nederlandse crimineel. maar denk je nou echt dat het helpt om de problemen met "allochtonen" op te lossen door te zeggen dat deze mensen en hun cultuur minder goed zijn dan de nederlandse? denk je nou echt dat daardoor de groep die problemen veroorzaakt kleiner wordt? ik denk eerder groter...

4. als hero brinkman zegt dat een hoofddoekjes belasting er is omdat de "vervuiler betaalt" net als "hondenbelasting" dan maak je mij neit wijs dat de PVV niks tegen buitenlanders in het algemeen heeft... dat is een enorme generalisatie en vingerwijzing naar één groep Nederlanders.

3.
    Kwak
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:38:24 #187
    302747 Noukjee
    CookieMonster
    pi_82547125
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 13:35 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

En binnenlanders die zich niet aanpassen (kunstenaars, kluizenaars, rockartiesten)? Waar gaan die heen?

Wilder wil helemaal geen nieuwe buitenlanders binnen halen, hij wil Nederlanders met een dubbel paspoort eruit bonjouren.
    Maar dat geldt dan weer niet voor mijn zwager die een Frans paspoort heeft.
    Nouja het gaat me er meer om dat buitenlanders een beetje hun best doen om vooral de taal te leren. Ik loop zovaak in de stad of elders op straat dat turken turks tegen elkaar praten e.d. e.d. en dan denk ik van, joehoe, we zijn in Nederland hoor! Erger me daar altijd een beetje aan.
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:38:38 #188
    117113 Perruche
    Muffin!
    pi_82547140
    Ben die programma wijzer aan het doen, en de helft ben ik eens met partij 1, de andere helft met partij 2. Meh.
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:41:06 #189
    268038 kwakz0r
    kwakveense
    pi_82547273
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 13:38 schreef Noukjee het volgende:

[..]

Nouja het gaat me er meer om dat buitenlanders een beetje hun best doen om vooral de taal te leren. Ik loop zovaak in de stad of elders op straat dat turken turks tegen elkaar praten e.d. e.d. en dan denk ik van, joehoe, we zijn in Nederland hoor! Erger me daar altijd een beetje aan.
    die mensen kunnen heus wel nederlands.

wees eerlijk tegen jezelf: erger je je net zo aan Limburgers of friezen die hun moedertaal of dialect met elkaar spreken? spreek jij Nederlands als je met een groep Nederlanders in Londen loopt (ik neem aan dat je wel Engels kunt spreken)?
    Kwak
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:42:36 #190
    117113 Perruche
    Muffin!
    pi_82547349
    Lijstje:
    O: volkorenbroodje boter/kaas, bakje aardbeien
    T: smoothie van 200 ml magere yoghurt, 200 ml sinaasappelsap, aardbeien
    L: kleine gevulde paprika met gehakt, beetje nachochips met gehaktsaus, 3 stukjes salami, meloen
    T: appel, gele paprika
    D: broodje ergens onderweg
    Boek je safari bij Beekse BergenVoordelig uit? Ticketveiling.nlVoordelig uit? Ticketveiling.nl
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 13:42:42 #191
    70532 loveli
    N
    pi_82547355
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 13:30 schreef P.F het volgende:
    O wacht, die kunnen natuurlijk niet rijden
    Een vriendin van me woont tegenover een moskee. Tijdens de ramadan hebben we ons erg vermaakt met de inparkeerkunsten van oudere moskeegangers. De jongere generatie kon wel parkeren. Is dat integratie?
    crap in = crap out
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:42:56 #192
    168204 vergeetmewelletje
    Zie 888
    pi_82547361
    quote:

[..]

Is toch logisch?
    Mijn beste vriendin woont in Ierland en praat met haar vriend ook onderling Nederlands.
    En dat geldt voor mijn zus en zwager in Australie ook.
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:43:12 #193
    238448 P.F
    pi_82547377
    quote:

[..]

Die kunnen wel prima Nederlands hoor, als jouw moeder Frans was en de moeder van je beste vriendin ook is het toch veel lekkerder om te roddelen in het Frans
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:44:12 #194
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_82547435
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 13:42 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Is toch logisch?
    Mijn beste vriendin woont in Ierland en praat met haar vriend ook onderling Nederlands.
    En dat geldt voor mijn zus en zwager in Australie ook.
    Of in alle windstreken van Nederland, waar men onderling dialect of de eigen taal (Fries) spreekt.
    The love you take is equal to the love you make.
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:44:42 #195
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_82547467
    Hoi..

Lijst:
    O: boterham roomkaas, boterham ham, beschuit jam, gekookt ei, beker melk
    S: 2 uur wandelen.
    T: apple
    T: Grote punt slagroomgebak Was wel weer eens heerlijk!
    L: kom vla/yoghurt, peer
    T: boterham ham
    T: blokje choco
    D: Gekookte andijvie met sausje, dop/wortelen, gekookt aardappeltje en een tartaar
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:45:43 #196
    238448 P.F
    pi_82547523
    Als ik langer met deze opleiding door ga, ga ik Arabisch leren!

Heerlijk 'kreten' door de klas te roepen. De docent hoort: gammelagammela
    Jij zegt: het antwoord op vraag 1 is C

woensdag 9 juni 2010 @ 13:47:58 #197
    117113 Perruche
    Muffin!
    pi_82547650
    Dat debat m.b.t. integratie: ik erger me echt aan de houding van Noukjee en ben het er echt niet mee eens. Bedenk eens hoe jij je zou gedragen als je in ergens woonde, waar mensen Wilder's ideeën voor waar aannemen. Waar alleen al je achternaam ervoor kan zorgen dat je geen baan krijgt.

Dat ze turks/marokkaans/spaans/whatever spreken is volkomen normaal, dat is (naast nederlands) de moedertaal voor een hoop mensen en ze hebben alle recht die te spreken. Net zoals ze (imo) alle recht hebben om een "kopvod" (belachelijke uitdrukking), krishna ketting of keppel te dragen. Ik vind dat er wat voor te zeggen is om alle religieuze uitingen in openbare functies te verbieden, maar dan niet de één wel de ander niet.

Word een nederlander met marokkaanse achtergrond meer "hollander" als 'ie het haar blondeerd, kaas eet en op klompen loopt? denk het toch niet. Voor mij is Nederland een land wat andere culturen verwelkomt en ervoor openstaat, en waar mensen samenleven. Al die onzin, respecteer anderen toch gewoon!

[/einde preek]
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:49:21 #198
    43653 sigme
    Veraan
    pi_82547736
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 13:42 schreef loveli het volgende:

[..]

Een vriendin van me woont tegenover een moskee. Tijdens de ramadan hebben we ons erg vermaakt met de inparkeerkunsten van oudere moskeegangers. De jongere generatie kon wel parkeren. Is dat integratie?
    Wehehe .

Ik zal het nog maar een keer zeggen; vroeger woonde ik tussen verse Turkjes. Vers geïmporteerd dus. Dat waren echt ongeintegreerde Turken, geen Nederlanders. Die poepten gehurkt op het plaatsje achter hun huis, hun huis schermden ze af van de straat door lappen voor de ramen te spijkeren, ze kookten op een houtvuurtje op de grond en sliepen met z'n allen op uitgerolde rieten matjes in de woonkamer.

Ik begrijp werkelijk niet wát mensen eigenlijk denken als ze zeggen dat die mensen niet zijn geïntegreerd. Het probleem is eerder dat ze wél geintegreerd zijn en menen dat ze echte Nederlanders zijn, met rechten enzo.
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 13:49:29 #199
    70532 loveli
    N
    pi_82547746
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 13:41 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

erger je je net zo aan limburgers of friezen die hun moedertaal of dialect met elkaar spreken? spreek jij nederlands als je met een groep nederlanders in Londen loopt (ik neem aan dat je wel engels spreekt)?
    Wat mij opvalt is dat juist Turken elkaar erop aanspreken als er Turks gepraat wordt in gezelschap. Ik ken een Iraanse man die als vluchteling (+/- 15 jaar geleden) in NL is komen wonen, die leest Marokkanen (of politiek correct: Nederlanders van Marokkaanse afkonmst) de les omdat ze ondanks dat ze hier geboren zijn gebroken Nederlands spreken. Je mag best verwachten mensen die emigreren dat ze de taal en de gebruiken leren van het land waar ze naartoe gaan.

Het voorbeeld van vakantie in Londen => appels/peren. Verder neem ik aan dat je je op vakantie als gast in een ander land gedraagt, niet als inwoner.

[ Bericht 1% gewijzigd door loveli op 09-06-2010 14:07:11 ]
    crap in = crap out
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:51:36 #200
    43653 sigme
    Veraan
    pi_82547875
    En als geboren staatsburger houd ik mij het recht voor werkelijk waar elke taal te spreken waar ik zin in heb, en geen overheid (of medeburgers) te wensen die me voorschrijven wat ik moet spreken. Rot op naar je eigen taal.
    Zalando Lounge - Grote Merken, Veel KortingZalando Lounge - Grote Merken, Veel KortingVoordelig uit? Ticketveiling.nl
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:52:32 #201
    302747 Noukjee
    CookieMonster
    pi_82547936
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 13:41 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

wees eerlijk tegen jezelf: erger je je net zo aan Limburgers of friezen die hun moedertaal of dialect met elkaar spreken? spreek jij Nederlands als je met een groep Nederlanders in Londen loopt (ik neem aan dat je wel Engels kunt spreken)?
    ja maar dan woon ik niet in Engeland. Als ik in Engeland zou wonen zou ik ook engels gaan praten omdat ik me daar aan zou aanpassen en zelf weet hoe irritant ik het zelf vind als mensen hun eigen taal spreken als ze in een ander land wonen.
    Ik heb heus geen problemen met mensen die hier op vakantie komen en hun eigen taal spreken. Ze hoeven geen nederlands te praten als ze hier enkel op vakantie zijn o.i.d. maar ik vind als ze hier al een aantal jaren wonen dat ze wel nederlands mogen gaan praten.
    En als ik op vakantie naar Spanje ga, probeer ik ook bijvoorbeeld spaans of engels te praten in een restaurant o,i.d. en ik krijg op mijn werk buitenlanders, die buitenlands tegen mij gaan praten, en dan verwachten dat ik ik het buitenlands terug ga praten.. dacht het niet
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:53:42 #202
    238448 P.F
    pi_82548001
    Die kopvodden mogen ze afschaffen, koop gewoon een fatsoenlijke _mooie_ hoofddoek, die bestaan ook!
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:53:44 #203
    117113 Perruche
    Muffin!
    pi_82548006
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 13:49 schreef sigme het volgende:

[..]

Wehehe .

Ik zal het nog maar een keer zeggen; vroeger woonde ik tussen verse Turkjes. Vers geïmporteerd dus. Dat waren echt ongeintegreerde Turken, geen Nederlanders. Die poepten gehurkt op het plaatsje achter hun huis, hun huis schermden ze af van de straat door lappen voor de ramen te spijkeren, ze kookten op een houtvuurtje op de grond en sliepen met z'n allen op uitgerolde rieten matjes in de woonkamer.

Ik begrijp werkelijk niet wát mensen eigenlijk denken als ze zeggen dat die mensen niet zijn geïntegreerd. Het probleem is eerder dat ze wél geintegreerd zijn en menen dat ze echte Nederlanders zijn, met rechten enzo.
    wauw, zo heb ik ze nog nooit gezien! dan mogen ze zich idd wel aanpassen naar de NL'se maatstaven, ook in hun eigen voordeel
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:54:59 #204
    117113 Perruche
    Muffin!
    pi_82548083
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 13:52 schreef Noukjee het volgende:

[..]

ja maar dan woon ik niet in Engeland. Als ik in Engeland zou wonen zou ik ook engels gaan praten omdat ik me daar aan zou aanpassen en zelf weet hoe irritant ik het zelf vind als mensen hun eigen taal spreken als ze in een ander land wonen.
    Ik heb heus geen problemen met mensen die hier op vakantie komen en hun eigen taal spreken. Ze hoeven geen nederlands te praten als ze hier enkel op vakantie zijn o.i.d. maar ik vind als ze hier al een aantal jaren wonen dat ze wel nederlands mogen gaan praten.
    En als ik op vakantie naar Spanje ga, probeer ik ook bijvoorbeeld spaans of engels te praten in een restaurant o,i.d. en ik krijg op mijn werk buitenlanders, die buitenlands tegen mij gaan praten, en dan verwachten dat ik ik het buitenlands terug ga praten.. dacht het niet
    dus jij zou met je nederlandse moeder geen nederlands praten ook al woon je in engeland? been there, done that, niks van waar. Imo. En dat is ook volkomen normaal. Er roddelt niets zo lekker als je moers'taal
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:55:21 #205
    238448 P.F
    pi_82548097
    Ik kon op de basisschool een aardig woordje Arabisch Is helaas weggezakt na verhuizing (daar had je geen Marokkanen maar Antillianen, lol)
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:57:00 #206
    302747 Noukjee
    CookieMonster
    pi_82548168
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 13:54 schreef Perruche het volgende:

[..]

dus jij zou met je nederlandse moeder geen nederlands praten ook al woon je in engeland? been there, done that, niks van waar. Imo. En dat is ook volkomen normaal. Er roddelt niets zo lekker als je moers'taal
    Ik zou me iig meer aanpassen aan het buitenland als ik ergens anders zou gaan wonen dan dat sommige buitenlanders hier doen.
    Wat zullen turken tegen elkaar zeggen als in turkije veel nederlandsers wonen en over nederlands word gepraat en er zelf niks van verstaan. Zullen ze ook irritant vinden lijkt me?!
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:57:16 #207
    117113 Perruche
    Muffin!
    pi_82548182
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 13:55 schreef P.F het volgende:
    Ik kon op de basisschool een aardig woordje Arabisch Is helaas weggezakt na verhuizing (daar had je geen Marokkanen maar Antillianen, lol)
    toen kon je ineens esperanto
    ik kan wel tot 10 tellen in het Turks
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:58:47 #208
    168204 vergeetmewelletje
    Zie 888
    pi_82548261
    quote:
    Dus.
    Mijn beste vriendin en mijn zus zouden respectievelijk Ierland en Australie uitgezet moeten worden omdat ze met hun vriend Nederlands praten?
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:59:20 #209
    268038 kwakz0r
    kwakveense
    pi_82548293
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 13:49 schreef loveli het volgende:

[..]

Wat mij opvalt is dat juist Turken elkaar erop aanspreken als er Turks gepraat wordt in gezelschap. Ik heb een Iraanse man die als vluchteling (+/- 15 jaar geleden) in NL is komen wonen, Marokkanen (of politiek correct: Nederlanders van Marokkaanse afkonmst) de les leren lezen dat ze ondanks dat ze hier geboren zijn gebroken Nederlands spreken. Je mag best verwachten mensen die emigreren dat ze de taal en de gebruiken leren van het land waar ze naartoe gaan.

Het voorbeeld van vakantie in Londen => appels/peren. Verder neem ik aan dat je je op vakantie als gast in een ander land gedraagt, niet als inwoner.
    ik snap je probleem met mijn antwoord eigenlijk niet. en ik snap je zin ook niet helemaal

ik zeg in een eerdere post duidelijk dat ik vind dat mensen de taal moeten proberen te leren, zo goed als ze kunnen. maar ik reageer tegen noukje dat ik vind dat het iedereen vrij staat om in onderling gezelschap de taal te spreken die ze willen. als ik de godganse dag frans wil spreken doe ik dat, want ik mag dat. in gezelschap is dat asociaal, ja. maar onderling niet.

ik gaf het voorbeeld van Londen alleen maar omdat ik zeker weet dat je als je met een groep bent die een bepaalde taal als moedertaal heeft en de officiele taal wel kent (bijvoorbeeld engels) je onderling vaak toch die moedertaal spreekt. of je nu ergens woont of te gast bent. ik gebruikte het als voorbeeld omdat ik zeker weet dat PVV stemmers zich minder ergeren aan mensen die dialect spreken, of het vakantie voorbeeld, dan aan talen als Turks, Berber en Arabisch.
    Kwak
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:59:57 #210
    117113 Perruche
    Muffin!
    pi_82548324
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 13:57 schreef Noukjee het volgende:

[..]

Ik zou me iig meer aanpassen aan het buitenland als ik ergens anders zou gaan wonen dan dat sommige buitenlanders hier doen.
    Wat zullen turken tegen elkaar zeggen als in turkije veel nederlandsers wonen en over nederlands word gepraat en er zelf niks van verstaan. Zullen ze ook irritant vinden lijkt me?!
    Wat zou je dan precies doen om je meer aan te passen? Als je naar Mexico gaat alleen maar taco's eten en je haar zwart verven? In Turkije een hoofddoen omdoen en nooit meer een minirokje aan? In china spleetoogjes laten maken?

Sorry voor het sarcasme, maar ik kan echt vrij slecht tegen dit soort dingen

Mijn vriend komt uit een land waar veel nederlanders naartoe emigreren na hun pensioen (spanje) en geloof me, die kunnen minder spaans dan de gemiddelde marokkaanse/turkse nederlander. En die hebben nederlandse dokters, nederlandse restaurants, noem maar op. Niemand die het wat interesseert. En waarom ook?
    AliExpress - die hebben ALLES!AliExpress - die hebben ALLES!Speel mee met Lucky Day en win!
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:00:18 #211
    117113 Perruche
    Muffin!
    pi_82548341
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 13:58 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Dus.
    Mijn beste vriendin en mijn zus zouden respectievelijk Ierland en Australie uitgezet moeten worden omdat ze met hun vriend Nederlands praten?
    AUS!!!!!

hebben ze een wilders in australie?
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:00:50 #212
    168204 vergeetmewelletje
    Zie 888
    pi_82548364
    quote:

[..]

In de touristenstadjes leren ze gewoon Nederlands als ze willen communiceren met de Hollanders.

Als je het zo vervelend vindt dat je ze niet kunt verstaan, zou je ook nog kunnen overwegen om zelf Turks te leren.
    Doe ook maar gelijk Pools dan, dat begint ook steeds meer een voertaal te worden.
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 14:04:08 #213
    70532 loveli
    N
    pi_82548529
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 13:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik snap je probleem met mijn antwoord eigenlijk niet. en ik snap je zin ook niet helemaal
    Telefoneren en een zin herstructureren is niet mijn beste punt
    crap in = crap out
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:04:40 #214
    268038 kwakz0r
    kwakveense
    pi_82548552
    quote:

[..]

je behrijpt mijn antwoord niet.

die mensen spreken heus wel Nederlands. maar onderling kiezen ze voor de voor hen gemakkelijkere taal, hun moedertaal.

jij beweert dat je als je in een ander land woont en je loopt met je broertje over straat, dat jullie dan met elkaar die buitenlandse taal gaan spreken? dara geloof ik geen barst van.

wat betreft je laatste punt: ik vind ook dat iedereen die hier woont NL moet leren. ik weet niet wat jouw werk is, en wat voor soort buitenlanders buitnelands tegen je praten. er zijn inderdaad een aantal groepen die slecht nederlands spreken: - de oudkomers, die nooit fatsoenlijk nederlands hebben geleerd. dat werd niet gestimuleerd toen ze kwamen, en hun kans is min of meer voorbij gegaan. ze hebben de mogelijkheden niet echt gehad en inhalen is echt lastig voor deze groep, die de noodzaak er ook niet meer zo van ziet - de nieuwkomers, die zouden wat mij betreft dan beter hun best moeten doen. maar dat is een andere groep dan de "groepjes turken op straat" waar jij het over hebt. - de nieuwe gastarbeiders, polen etc. die vaak de taal niet leren om dezelfde reden als de oudkomers het niet hebben geleerd: het idee is dat ze snel weer weggaan. en bij de meeste oost-europese gastarbeiders is dat ook zo, die mensen willen hier niet blijven, en redden zich terwijl ze hier werken met handen en voeten. wat mij betreft zou er voor hen meer aanbod moeten zijn in talencursusen.
    Kwak
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:05:29 #215
    238448 P.F
    pi_82548602
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 13:57 schreef Perruche het volgende:

[..]

toen kon je ineens esperanto
    ik kan wel tot 10 tellen in het Turks
    Mijn vader heeft een jaartje op de Antillen gewoond, dus ken ook wel wat Papiaments

Ik had laatst ruzie met een negerin: FIESSE KAULOOO

En ik zo lol dude, mapampaaaa
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:06:21 #216
    268038 kwakz0r
    kwakveense
    pi_82548645
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 13:59 schreef Perruche het volgende:

[..]

Wat zou je dan precies doen om je meer aan te passen? Als je naar Mexico gaat alleen maar taco's eten en je haar zwart verven? In Turkije een hoofddoen omdoen en nooit meer een minirokje aan? In china spleetoogjes laten maken?

Sorry voor het sarcasme, maar ik kan echt vrij slecht tegen dit soort dingen

Mijn vriend komt uit een land waar veel nederlanders naartoe emigreren na hun pensioen (spanje) en geloof me, die kunnen minder spaans dan de gemiddelde marokkaanse/turkse nederlander. En die hebben nederlandse dokters, nederlandse restaurants, noem maar op. Niemand die het wat interesseert. En waarom ook?
    sterker nog, een groot deel van de bezoekers van de spaanse costa's, met hun piet patat, hollands eten etc. zijn dezelfde mensen die het hoog op hebben met Geert en zijn ideeën, volgens mij...
    Kwak
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:06:44 #217
    287558 anna82
    pi_82548664
    quote:

[..]

Robert Vuijsje schrijft een column in het Parool. Daarin schreef hij laatst over een conversatie die hij had met zijn Marokkaanse kapper. Het ging over Marrakech en dat die stad enorm aan het "verhippen" is wat veel buitenlanders (lees: Europeanen, Amerikanen) aantrekt die totaal niet intergreren, tot verbazing en irritatie van de inwoners van Marrakech.

Vuijsje, Nederlander, dacht: Zo, nu weten die Marokkanen ook eens hoe het voelt om "onaangepaste buitenlanders" in je stad/land te hebben.
    De kapper, Marokkaan, dacht: Zo, nu weten die Europeanen/Amerikanen ook eens hoe het voelt om niet gewenst te zijn.
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:07:24 #218
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_82548706
    Zo, ik heb karton gehaald bij de hobbyïst en bordje nummer 1 is klaar. Zo ontzettend gaaf! .
    Nu moet nachtwacht de andere drie bordjes nog even uitsnijden met een bot stanleymesje, want daar heb ik geen geduld voor .
    Niet meer actief op Fok!
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 14:08:43 #219
    70532 loveli
    N
    pi_82548768
    Bij de weg, het hurktoilet is in opmars
    crap in = crap out
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:09:09 #220
    268038 kwakz0r
    kwakveense
    pi_82548796
    quote:

[..]

feit blijft, dat je je er niet aan zou ergeren als je Nederlanders niet beter vond dan Turken en Marokkanen... En dat je je er niet aan zou ergeren als je niet een beetje bang was voor wat mensen zeiden...

Angst, daar drijft het hele rechts populistische gedachtengoed op... en ik word er kotsmisselijk van...

edit: niet van jou persoonlijk Noukje, maar wel van het feit dat zoveel mensen vallen voor die kortzichtigheid... niet alleen wat betreft buitenlanders, maar wat betreft nog veel meer conservatieve standpunten van de PVV
    Kwak
    AliExpress - die hebben ALLES!Zavvi - Fandom en GeekgearZoek je mobiel op gsmweb
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:09:35 #221
    117113 Perruche
    Muffin!
    pi_82548817
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 14:06 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

sterker nog, een groot deel van de bezoekers van de spaanse costa's, met hun piet patat, hollands eten etc. zijn dezelfde mensen die het hoog op hebben met Geert en zijn ideeën, volgens mij...
    Zou me niets verbazen inderdaad...

gadver ik zit me echt een partij te ergeren hier. Ik voel me ongewenst op m'n werk
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:10:24 #222
    117113 Perruche
    Muffin!
    pi_82548866
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 14:08 schreef loveli het volgende:
    Bij de weg, het hurktoilet is in opmars
    beter voor het milieu!!
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:10:24 #223
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_82548867
    Ik stond laatst in een kroeg naast een grote neger... neger: "ik wol graag een biertje bestelle, dot ken wol he?`
    Plat fries, dat verwacht je niet
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:10:34 #224
    268038 kwakz0r
    kwakveense
    pi_82548880
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 14:09 schreef Perruche het volgende:

[..]

gadver ik zit me echt een partij te ergeren hier. Ik voel me ongewenst op m'n werk
    dan moet je de taal beter leren, en je een beetje aanpassen perruche
    Kwak
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:13:06 #225
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_82549019
    Ik heb op zich geen probleem met buitenlanders, maar waar ik wel een probleem mee heb is als ze een uitkering gaan trekken van onze belastingcenten. Daar hebben ze het recht niet toe . Hier komen, prima, maar doe dan wel de moeite de taal te leren en verdien je eigen brood.
    Niet meer actief op Fok!
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 14:13:12 #226
    70532 loveli
    N
    pi_82549025
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 14:10 schreef uniekhoorn het volgende:
    Ik stond laatst in een kroeg naast een grote neger... neger: "ik wol graag een biertje bestelle, dot ken wol he?`
    Plat fries, dat verwacht je niet
    Of als je import-ajaxieden hoort praten, Jari Litmanen met z'n plat Amsterdamse accent
    crap in = crap out
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 14:14:13 #227
    70532 loveli
    N
    pi_82549092
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 14:13 schreef Viking84 het volgende:
    Ik heb op zich geen probleem met buitenlanders, maar waar ik wel een probleem mee heb is als ze een uitkering gaan trekken van onze belastingcenten. Daar hebben ze het recht niet toe . Hier komen, prima, maar doe dan wel de moeite de taal te leren en verdien je eigen brood.
    De PVV wil ze de eerste tien jaar uitsluiten van de sociale zekerheid.
    crap in = crap out
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 14:16:23 #228
    70532 loveli
    N
    pi_82549242
    O ja, Marokkanen.

crap in = crap out
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:19:31 #229
    117113 Perruche
    Muffin!
    pi_82549433
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 14:10 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dan moet je de taal beter leren, en je een beetje aanpassen perruche
    Ik heb m'n boerka al thuisgelaten en ik heb m'n klompen aan!! is dat niet genoeg
    quote:
    Mijn vriendje heeft heul nerges recht op, en ik vind het verdomd moeilijk om ook maar iets van onze overheid gedaan te krijgen (taallessen bijvoorbeeld). Een uitkering "trekken" is echt niet zo makkelijk als het lijkt. Desalniettemin mag de controle wel beter en de selectie ook.
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 14:14 schreef loveli het volgende:

[..]

De PVV wil ze de eerste tien jaar uitsluiten van de sociale zekerheid.
    Alles wat begint met "de PVV Wil..."
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:20:07 #230
    287558 anna82
    pi_82549466
    quote:
    Ik heb er een probleem mee dat mensen misbruik maken van ons stelsel van sociale zekerheid. Maar wat mij betreft heeft een Nederlander van buitenlandse afkomst net zo veel recht om daar misbruik van te maken als een Nederlander van Nederlandse afkomst.

Ik snap trouwens de "onze" niet zo. Is het minder erg als de uitkering voor een "buitenlander" betaald wordt uit het potje geld dat andere "buitenlanders" inbrengen aan belasting?

Ik ga maar even al thee drinkend een allochtoon knuffelen
    Big Fish GamesZavvi - Fandom en GeekgearVodafone aanbiedingen
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:22:37 #231
    268038 kwakz0r
    kwakveense
    pi_82549613
    quote:
    er zijn maar verdomd weinig buitenlanders die naar nederland komen met als hoger doel een uitkering te gaan zitten trekken van jouw belastingcenten. (hoeveel belastign heb jij eigenlijk al betaald in je leven? en hoeveel heeft de overheid voor jou uitgegeven van mijn belastinggeld? zo werkt belastign niet!

hoe definieer je hier buitenlanders? heb je een probleem met elke marokkaan met een uitkering? waarom heeft iemand die in een ander land geboren is géén recht op iets dat betaald wordt van belastinggeld, en iemand die in NL geboren is wel? Wie zegt dat alle werkloze "buitenlanders" lui zijn en de taal niet kennen?

heb je een probleem met de man die hier in de jaren 70 kwam, jouw plees en stations is gaan schoonmaken voor een mager loontje, daarover belastingen heeft betaald, net als ALLE nederlanders, en nu arbeidsongeschikt is omdat ie zn rug versleten heeft met dat zware werk?

met de vluchteling die in eigen land een goeie baan had, maar die hier er niet in is geslaagd om passend werk te vinden omdat hij een taalachterstand heeft en een oorlogstrauma?

heb je problemen met al die buitenlanders die keihard werken en belasting betalen voor jouw ziektekosten verzekering/AWBZ/ CI/ studiefinanciering/AOW als je straks oud bent?
    Kwak
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:24:42 #232
    168204 vergeetmewelletje
    Zie 888
    pi_82549740
    quote:
    Ik meen me te herinneren dat jij ook een uitkering hebt gehad zonder dat je hebt meebetaald aan "onze" belastingcenten....
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 14:26:37 #233
    70532 loveli
    N
    pi_82549846
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 14:20 schreef anna82 het volgende:
    Ik snap trouwens de "onze" niet zo. Is het minder erg als de uitkering voor een "buitenlander" betaald wordt uit het potje geld dat andere "buitenlanders" inbrengen aan belasting?
    Nee. Probleem is het profiteren van andermans goedheid. Ben je hulpbehoevend en krijg je een uitkeriing, ok. Het is goed dat de 'samenleving' zwakkeren niet in de steek laat.

Heb je bijgedragen aan de samenleving en raak je in de problemen door bv de crisis of arbeidsongeschiktheid, dan is het ook ok.

Emigreer je omdat je een uitkering aan kunt vragen, dan is dat niet ok.
    crap in = crap out
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:33:19 #234
    302747 Noukjee
    CookieMonster
    pi_82550298
    Ik heb helemaal geen problemen met buitenlanders hoor, wat sommige nu misschien denken. En ze mogen best hun eigen taal spreken, maar ik vind het gewoon irritant.
    En ik heb ook wel eens op m'n werk dat buitenlanders in een taal tegen mij praten, waar van ik denk, wtf?
    Dan denk ik, weet ik veel, doe een beetje je best in het nederlands/engels/duits zodat ik er nog íets van kan begrijpen, maar soms is er geen flikker van te verstaan/volgens en dan heb ik wel zo iets van, ik ben ik Nederland en moet IK dan mijn best doen om hun te begrijpen? Ik vind dat HUN hun best moeten doen zodat ik hun kan begrijpen.
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 14:34:20 #235
    70532 loveli
    N
    pi_82550359
    Bij de weg, ben ook geen fan van kunstenaars die leven van subsidie. Als je niet van je kunst kunt leven mag je er best een baantje naast nemen.
    crap in = crap out
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 14:34:48 #236
    70532 loveli
    N
    pi_82550407
    Noukjee, wat voor werk doe je?
    crap in = crap out
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:35:35 #237
    302747 Noukjee
    CookieMonster
    pi_82550464
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 14:34 schreef loveli het volgende:
    Noukjee, wat voor werk doe je?
    In de horeca (la place)
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:38:29 #238
    238448 P.F
    pi_82550674
    Ooo wat dom, ik ben WEER een uur te vroeg voor mijn vergadering.

Klokkijken Tijd onthouden
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:39:17 #239
    223828 Phaidra
    pi_82550726
    Bevriend koppel - zij nederlandse, hij italiaans. Zij ging voor hem naar Italië. Sprak binnen no-time vloeiende Italiaans, maar kon toch geen werk vinden (jaar lang geprobeerd). Zij terug naar NL. Hij kwam later ook. Spreekt nu na een jaar nog slecht Nederlands (want weinig taalgevoel) maar had wel snel een baan die aansloot op zijn studie. Hij werkt in een internationaal team en Nederlands spreken is niet direct noodzakelijk. Maar hij is wel helemaal lyrisch over Nederland en hoe alles hier geregeld is t.o.v. Italië. Maar omdat hij (nog) slecht Nederlands spreekt zou hij niet goed geïntegreerd zijn?

Ik kan ook erg slecht tegen de vooroordelen. Ook wat betreft uitkering. Dat een "buitenlander" een uitkering heeft, wil niet direct zeggen dat hij niet zou wíllen werken. Bovendien zijn er ook "blanke nederlanders" die in mijn ogen best zouden kunnen bijdragen aan de samenleving.
    Venus in pocketformaat
    © loveli
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:40:45 #240
    238448 P.F
    pi_82550815
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 14:09 schreef Perruche het volgende:

[..]

Je gaat toch weg, dus doe chill
    Bekijk het streamingaanbod van PrimevideoF1 Store - Voor al je F1 GearBonprix
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:41:49 #241
    223828 Phaidra
    pi_82550872
    Trouwens, als mijn moeder in het buitenland zou zijn, zou ze ook echt alleen kunnen communiceren in het Nederlands of een beetje Duits. Ze spreekt gewoon niets anders. Maar met handen en voeten kom je er ook wel. Ik heb erg gelachen toen ik een Franse uitwisselingsscholiere in huis had .
    Venus in pocketformaat
    © loveli
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:43:17 #242
    203902 shinydiscoball
    pi_82550974
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 14:05 schreef P.F het volgende:

[..]

Mijn vader heeft een jaartje op de Antillen gewoond, dus ken ook wel wat Papiaments

Ik had laatst ruzie met een negerin: FIESSE KAULOOO

En ik zo lol dude, mapampaaaa
    LOL

Die negers ook altijd he.
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 14:43:47 #243
    70532 loveli
    N
    pi_82551004
    Bij de weg, mijn oma was buitenlandse, dus mijn moeder is allochtoon.
    crap in = crap out
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:44:00 #244
    238448 P.F
    pi_82551016
    quote:
    Lol, volgens mij heb jij juist heel veel van mijn belastingsgeld opgemaakt met die 2e studie etc.

Als ik toch bezig ben: je CI kreeg je toch ook vergoed, had ook niet gehoeven van mijn belastinggeld. Je kan tegenwoordig ook prima e-mailen etc.
    SPOILER
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 14:44:35 #245
    70532 loveli
    N
    pi_82551049
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 14:44 schreef P.F het volgende:

[..]

Lol, volgens mij heb jij juist heel veel van mijn belastingsgeld opgemaakt met die 2e studie etc.

Als ik toch bezig ben: je CI kreeg je toch ook vergoed, had ook niet gehoeven van mijn belastinggeld. Je kan tegenwoordig ook prima e-mailen etc.
    SPOILER
    Wut, betaal jij belasting?
    crap in = crap out
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:46:01 #246
    302747 Noukjee
    CookieMonster
    pi_82551139
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 14:41 schreef Phaidra het volgende:
    Trouwens, als mijn moeder in het buitenland zou zijn, zou ze ook echt alleen kunnen communiceren in het Nederlands of een beetje Duits. Ze spreekt gewoon niets anders. Maar met handen en voeten kom je er ook wel. Ik heb erg gelachen toen ik een Franse uitwisselingsscholiere in huis had .
    Maar als jou moeder gaat verhuizen naar Spanje o.i.d. zou ze toch wel spaans (willen) leren?
    Als ik alleen al op vakantie ben, probeer ik in en retaurant ofzo al een beetje spaans te praten
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 14:46:32 #247
    70532 loveli
    N
    pi_82551175
    Maar bij de weg, we zitten in een economische crisis. Iemand daar een mening over? Welke partij moet je stemmen om het beste uit de economiche maleise te komen?
    crap in = crap out
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:50:55 #248
    238448 P.F
    pi_82551424
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 14:44 schreef loveli het volgende:

[..]

Wut, betaal jij belasting?
    Ja natuurlijk, ik betaal iedere dag belasting!
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:51:34 #249
    223828 Phaidra
    pi_82551462
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 14:46 schreef Noukjee het volgende:

[..]

Maar als jou moeder gaat verhuizen naar Spanje o.i.d. zou ze toch wel spaans (willen) leren?
    Als ik alleen al op vakantie ben, probeer ik in en retaurant ofzo al een beetje spaans te praten
    Waarschijnlijk zou ze het wel willen, maar dat is toch nog best lastig als je 63 bent. Een taal leren gaat dan gewoon niet zo makkelijk meer (zeker niet als je nog nooit een vreemde taal hebt geleerd en sowieso na de huishoudschool geen opleidingen meer hebt gevolgd - laat staan voor eventuele analfabeten uit een gastarbeidersgolf).

Waar ik ook versteld van stond laatst: mijn van oorsprong Amerikaanse collega vertelde dat als je niet in Nederland bent geboren, je nooit volledig pensioen kan krijgen. Ook niet als je je volledige werkzame leven hier hebt doorgebracht (zij kwam hier met 23 en had welgeteld 3 maanden in Amerika gewerkt na afstuderen). Ik vind het schandalig!

[ Bericht 9% gewijzigd door Phaidra op 09-06-2010 14:57:18 ]
    Venus in pocketformaat
    © loveli
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:53:59 #250
    287558 anna82
    pi_82551593
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 14:46 schreef loveli het volgende:
    Maar bij de weg, we zitten in een economische crisis. Iemand daar een mening over? Welke partij moet je stemmen om het beste uit de economiche maleise te komen?
    "Ze" zeggen de VVD. Maar ik denk dat we Mark Rutte wel erg veel macht en kunde toedichten als we denken dat zijn programma verantwoordelijk gaat zijn voor het economische herstel van Europa.

Ik zit wel eens te denken: beschavingen ontstaan, komen tot grote hoogten en storten ineen. Stel nou dat dit het einde van het tijdperk van Europa als economische grootmacht is. Straks gaan wij, of onze kinderen, naar Zuid-Amerika (waar de landen geen of weinig last van de crisis hebben) als economische vluchtelingen. Hoe zouden wij dan willen dat er met ons om wordt gegaan? En zo zijn we weer terug /hersenspinsel
    Big Fish GamesZoek je mobiel op gsmwebFiverr - alle diensten vanaf 5 piek
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:54:37 #251
    223828 Phaidra
    pi_82551621
    quote:
    Geen idee. Er stond wel iets in een standpuntenoverzicht in de krant over koopkracht en het verwerken van schulden, maar daar snap ik nooit wat van . In het linkje wat jij net postte (toch?) staan niet echt veel punten, wel over topsalarissen en het nationaliseren van banken.
    Venus in pocketformaat
    © loveli
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:55:01 #252
    302747 Noukjee
    CookieMonster
    pi_82551642
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 14:51 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zou ze het wel willen, maar dat is toch nog best lastig als je 63 bent. Een taal leren gaat dan gewoon niet zo makkelijk meer.

Waar ik ook versteld van stond laatst: mijn van oorsprong Amerikaanse collega vertelde dat als je niet in Nederland bent geboren, je nooit volledig pensioen kan krijgen. Ook niet als je je volledige werkzame leven hier hebt doorgebracht (zij kwam hier met 23 en had welgeteld 3 maanden in Amerika gewerkt na afstuderen). Ik vind het schandalig!
    Ja oke, wist niet dat je moeder 63 was !
    En dat van die Amerikaanse collega vind ik ook belachelijk. Vooral als je hier komt op zo'n jonge leeftijd.
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:55:09 #253
    117113 Perruche
    Muffin!
    pi_82551654
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 14:38 schreef P.F het volgende:
    Ooo wat dom, ik ben WEER een uur te vroeg voor mijn vergadering.

Klokkijken Tijd onthouden
    Beter te vroeg dan te laat
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:57:47 #254
    302747 Noukjee
    CookieMonster
    pi_82551805
    Ik ga zo toch maar stemmen, want ik voel me een lozer als ik dat niet doe
    En het word de SP
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:58:11 #255
    287558 anna82
    pi_82551828
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 14:51 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Je bedoelt AOW. Je krijgt AOW voor elk jaar dat je, volgens mij vanaf je vijftiende, in Nederland woont. Als jij, als volbloed Nederlander, 5 jaar naar het buitenland gaat, wordt die 5 jaar ook gekort op je AOW-uitkering.

Pensioen bouw je gewoon zelf op en een "volledig" pensioen bouwt niemand meer op!

[ Bericht 2% gewijzigd door anna82 op 09-06-2010 15:05:48 ]
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:58:21 #256
    268038 kwakz0r
    kwakveense
    pi_82551836
    quote:
    ik zeg D66. ze komen met maatregelen die iedereen een beetje pijn doen, maar niet, zoals de VVD, vooral de rijkere mensen sparen. De plannen die er liggen zorgen voor groei, kansen, en gezondere overheidsfinancieën in de komende jaren, op een sociaal liberale manier.

de extra banen die de VVd worden toegedicht gaan vooral pas vanaf 2030 er zijn, en bovendien doen veel van hun maatregelen de zwakkere groepen in de samenleving het meeste pijn.

de plannen van D66 verbeteren de situatie op de arbeids en woningmarkt, en investeren in de kwaliteit van onderwijs.
    Kwak
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:58:31 #257
    117113 Perruche
    Muffin!
    pi_82551851
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 14:40 schreef P.F het volgende:

[..]

Je gaat toch weg, dus doe chill
    je hebt gelijk.
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 14:43 schreef shinydiscoball het volgende:

LOL

Die negers ook altijd he.
    quote:
    In iedfer geval geen conservatieve partij zoals de SP. Korte termijn : VVD of CDA. Lange termijn: imo zijn hervormingen noodzakelijk, daarom D66. Ik hoop echt dat er een kentering komt in het economische stelsel zoals we dat nu kennen.
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 14:59:33 #258
    70532 loveli
    N
    pi_82551917
    Koopkracht vind ik niet zo belangrijk, ik ben best bereid om aan koopkracht in te leveren als het bijdraagt aan de toekomst. Maar als je kijkt naar hoe de euro-zone ervoor staat en wat er net met Griekenland gebeurd is (welk land volgt?), dan houd ik m'n hart vast.
    crap in = crap out
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:00:19 #259
    -1 #ANONIEM
    pi_82551956
    Jeetje, ik mis ook eens een topic, mis ik meteen een stel diepzinnige discussies ! Poeh!

Ik heb vandaag gestemd, GroenLinks. Heb tot in het hokje nog staan twijfelen (Job-Femke-Job-Femke-Job..) maar toch maar voor GroenLinks gegaan.

Over de crisis - ik denk dat het niet een kwestie is van welke partij ons daar het beste uit kan helpen, maar welke partij op welke manier eruit wil komen. Ik kan ook wel wat maatregelen bedenken, maar vind de kwaliteit van leven van bepaalde groepen mensen óók belangrijk, en dat mis ik dan bijv. weer bij de VVD.

Verder ga ik nu als een speer m'n liedjes voor koor vanavond oefenen, want ik loop achter en we hebben zaterdag een heus optreden, voor 't eerst voor mij dus spannend !

Oh ja, en bedankt voor de felicitaties nog van gisteren!
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:00:40 #260
    223828 Phaidra
    pi_82551978
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 14:55 schreef Noukjee het volgende:

[..]

Ja oke, wist niet dat je moeder 63 was !
    En dat van die Amerikaanse collega vind ik ook belachelijk. Vooral als je hier komt op zo'n jonge leeftijd.
    Zeg het maar: ik word oud .

En hoe interessant de discussie ook is, ik moet helaas maar weer wat werk gaan verzetten.
    Venus in pocketformaat
    © loveli
    Zoek je mobiel op gsmwebMailbird - E-mail made beautifulKnab - Jouw online bank
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:01:05 #261
    268038 kwakz0r
    kwakveense
    pi_82551996
    waar zing je razz?? leuk, concert!
    Kwak
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:02:13 #262
    302747 Noukjee
    CookieMonster
    pi_82552057
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 15:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Zeg het maar: ik word oud .
    Of ik ben gewoon nog een beetje jong! Wel de jongste hier geloof ik. Dus heb ook nog niet zoveel ervaring met politiek en politieke partijen. Mijn excuses!
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:02:16 #263
    117113 Perruche
    Muffin!
    pi_82552059
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 15:00 schreef Razztwizzle het volgende:
    Jeetje, ik mis ook eens een topic, mis ik meteen een stel diepzinnige discussies ! Poeh!

Ik heb vandaag gestemd, GroenLinks. Heb tot in het hokje nog staan twijfelen (Job-Femke-Job-Femke-Job..) maar toch maar voor GroenLinks gegaan.
    wat een hoop weldenkende mensen in Slank!
    En nog gefeliciteerd, had volgens mij gemist dat je jarig was!
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:05:37 #264
    223828 Phaidra
    pi_82552229
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 14:58 schreef anna82 het volgende:

[..]

Je bedoelt AOW. Je krijgt AOW voor elk jaar dat je, volgens mij vanaf je vijftiende, in Nederland woont. Als jij, als volbloed Nederlander, 5 jaar naar het buitenland gaat, wordt die 5 jaar ook gekort op je AOW-uitkering.

Pensioen bouw je gewoon zelf op!
    Oh ja dat was het! Zoals je het nu formuleert vind ik het wel logischer klinken. Maar toch vind ik het best lullig als je net zoveel jaren in Nederland hebt gewerkt als ieder ander die hier geboren is (ca. na het afronden van een studie), wel minder AOW krijgt uiteindelijk.
    Venus in pocketformaat
    © loveli
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:05:44 #265
    236335 neen
    schone schijn
    pi_82552241
    Ik heb net besloten geen gl te stemmen

En ik heb het wel gehad hier op schule, bah.

Hmm, ik ga voortaan mijn geklaag maar verplaatsen naar mijn twitter dat scheelt hier wel gok ik

[ Bericht 35% gewijzigd door neen op 09-06-2010 15:13:34 ]
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 15:08:28 #266
    70532 loveli
    N
    pi_82552383
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 14:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik zeg D66. ze komen met maatregelen die iedereen een beetje pijn doen, maar niet, zoals de VVD, vooral de rijkere mensen sparen. De plannen die er liggen zorgen voor groei, kansen, en gezondere overheidsfinancieën in de komende jaren, op een sociaal liberale manier.

de extra banen die de VVd worden toegedicht gaan vooral pas vanaf 2030 er zijn, en bovendien doen veel van hun maatregelen de zwakkere groepen in de samenleving het meeste pijn.

de plannen van D66 verbeteren de situatie op de arbeids en woningmarkt, en investeren in de kwaliteit van onderwijs.
    Ik heb het verkiezingsprogramma doorgelezen en denk niet dat D66 de beste visie heeft wat dat betreft. Veel andere visies deel ik ook niet, bij de weg
    crap in = crap out
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:08:34 #267
    211002 Goodbye
    Awesome!
    pi_82552390
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 14:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Wanneer komt er een D66-poster met Kwak?

Geintje, je verwoordt het erg goed

En wat betreft weldenkend stemmen, iedereen vindt dat van zichzelf. Ik heb VVD gestemd, een partij waar veel mensen uit dit topic niet op zouden stemmen. Betekent nog niet dat ik niet weldenkend ben
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:09:09 #268
    -1 #ANONIEM
    pi_82552420
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 15:01 schreef kwakz0r het volgende:
    waar zing je razz?? leuk, concert!
    Ik zing in een popkoor, maar ben pas in april dit jaar begonnen en moet dus hun oude nummers ook nog instuderen. Omdat die niet zoveel meer worden herhaald bij de repetities is dat best lastig! We treden zaterdag op in Castricum bij het Totaal Vokaal festival, en dan moet het wel allemaal uit het hoofd, met regie erbij, etc. Dus nog even hard oefenen!
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 15:10:22 #269
    70532 loveli
    N
    pi_82552490
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 15:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Oh ja dat was het! Zoals je het nu formuleert vind ik het wel logischer klinken. Maar toch vind ik het best lullig als je net zoveel jaren in Nederland hebt gewerkt als ieder ander die hier geboren is (ca. na het afronden van een studie), wel minder AOW krijgt uiteindelijk.
    De eerste AOW-ers (tijd van Dres, jeweetz) kregen het zomaar zonder er ooit een cent voor betaald te hebben. Dat was ook niet eerlijk (en niet te betalen, uiteindelijk).
    crap in = crap out
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:14:41 #270
    168204 vergeetmewelletje
    Zie 888
    pi_82552725
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 15:00 schreef Razztwizzle het volgende:
    Over de crisis - ik denk dat het niet een kwestie is van welke partij ons daar het beste uit kan helpen, maar welke partij op welke manier eruit wil komen. Ik kan ook wel wat maatregelen bedenken, maar vind de kwaliteit van leven van bepaalde groepen mensen óók belangrijk, en dat mis ik dan bijv. weer bij de VVD.
    Helemaal eens. Het is goed dat VVD de crisis snel terug wil dringen, maar bijzonder spijtig dat dat over de rug van juist de zwakkeren gaat.
    Zelf voel ik meer voor de plannen van D66 en GL.
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 15:05 schreef neen het volgende:
    Ik heb net besloten geen gl te stemmen
    Wat ga je wel stemmen dan?
    Mei Li Vos?
    Mailbird - E-mail made beautifulDe beste bordspellen vind je bij 999 GamesZoek je mobiel op gsmweb
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:14:55 #271
    268038 kwakz0r
    kwakveense
    pi_82552734
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 15:09 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik zing in een popkoor, maar ben pas in april dit jaar begonnen en moet dus hun oude nummers ook nog instuderen. Omdat die niet zoveel meer worden herhaald bij de repetities is dat best lastig! We treden zaterdag op in Castricum bij het Totaal Vokaal festival, en dan moet het wel allemaal uit het hoofd, met regie erbij, etc. Dus nog even hard oefenen!
    ah, bij Jetse! leuk!
    Vriendinnetje van me zingt bij een close harmony koor in Utrecht, van een concurrent van Jetse
    Kwak
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:15:26 #272
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_82552765
    quote:

[..]

Dat zei ik ook altijd. En nu heb ik 2 jaar in Zweden gewoond, en ik spreek bijna geen woord Zweeds...
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:16:06 #273
    287558 anna82
    pi_82552798
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 15:10 schreef loveli het volgende:

[..]

De eerste AOW-ers (tijd van Dres, jeweetz) kregen het zomaar zonder er ooit een cent voor betaald te hebben. Dat was ook niet eerlijk (en niet te betalen, uiteindelijk).
    Ik ben daarom ook wel voor de verhoging van de AOW-leeftijd. Met het omslagstelsel brengt de werkende generatie nooit genoeg op om de AOW van de babyboomers te financieren.
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 15:17:53 #274
    70532 loveli
    N
    pi_82552902
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 15:15 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Dat zei ik ook altijd. En nu heb ik 2 jaar in Zweden gewoond, en ik spreek bijna geen woord Zweeds...
    crap in = crap out
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:23:12 #275
    203902 shinydiscoball
    pi_82553197
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 15:15 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Maar, en ik ben geen huilie ofzo, jij bent blond en zal daar waarachijnlijk een stuk makkelijker mee weg komen dan een Marrokkaan. Hier iig wel, als een Engelse geen woord NL spreekt vinden we het prima Engels terug te spreken.
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:23:14 #276
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_82553201
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 15:17 schreef loveli het volgende:

[..]

Daarom heb ik mezelf nu het land maar uitgegooid. En ik heb mezelf beloofd dat als ik er ooit weer terecht ga komen (gister een brief gestuurd voor een positie als onderzoeksassistent op de uni aldaar) heel hard Zweeds ga leren.

Oh, als jullie niets te doen hebben, Wilders is cabaret aan het uitvoeren op journaal24.nl. Wat een clown.
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:24:23 #277
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_82553258
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 15:23 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Maar, en ik ben geen huilie ofzo, jij bent blond en zal daar waarachijnlijk een stuk makkelijker mee weg komen dan een Marrokkaan. Hier iig wel, als een Engelse geen woord NL spreekt vinden we het prima Engels terug te spreken.
    Dat was ook een beetje mijn punt. Er werd geen enkel probleem van gemaakt!
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:37:49 #278
    121582 DevilsAndDust
    pi_82553961
    Het valt me keihard tegen hier alleen en ik voel me doodongelukkig.
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:38:49 #279
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_82554008
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 15:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Heb je wat te doen? Kun je iemand bellen of bij iemand langsgaan? Zodat je er niet steeds aan denkt?
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:42:17 #280
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_82554181
    quote:
    Bah.
    Speel mee met Lucky Day en win!Zalando Lounge - Grote Merken, Veel KortingZavvi - Fandom en Geekgear
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:46:53 #281
    117113 Perruche
    Muffin!
    pi_82554416
    quote:
    Ahw ga even een rondje lopen of een vriendin bellen, of een familielid? of gewoon even je gevoelens de vrije loop laten, dat lucht soms ook wel op...
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 15:46:54 #282
    70532 loveli
    N
    pi_82554418
    quote:
    Nooit eerder alleen gewoond? In het begin viel het mij ook keihard tegen en bij mij was het mijn keuze om alleen te gaan wonen. Het went wel, op den duur.

En sterkte!
    crap in = crap out
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:47:09 #283
    121582 DevilsAndDust
    pi_82554426
    Ik wilde draadloos internet installeren, lukte niet. Na uren aanklooien de klantenservice maar gebeld, die kon me ook niet helpen. En een prettige dag nog, mevrouw.

Gordijnen in de woonkamer moeten nog opgehangen worden en gaten boren lukt me wel, maar ik heb niet genoeg kracht om er dan ook nog schroeven in te draaien.

En vrienden heb ik niet.
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 15:47:36 #284
    70532 loveli
    N
    pi_82554445
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 15:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Ik wilde draadloos internet installeren, lukte niet. Na uren aanklooien de klantenservice maar gebeld, die kon me ook niet helpen. En een prettige dag nog, mevrouw.

Gordijnen in de woonkamer moeten nog opgehangen worden en gaten boren lukt me wel, maar ik heb niet genoeg kracht om er dan ook nog schroeven in te draaien.

En vrienden heb ik niet.
    Geen DIG-nerd in de buurt? En een schroeftol?
    crap in = crap out
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:50:11 #285
    215237 Laureline
    pi_82554576
    Kan je geen bitje in de boormachine zetten en dan op heel laag toerental ermee schroeven? Of een schroefboormachine lenen van een buurman! Al dat klusspul ligt toch bij iedereen maar ongebruikt. Met de hand schroeven indraaien is de hel!

En verder Het gaat echt beter worden, heus!
      Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 15:52:08 #286
    70532 loveli
    N
    pi_82554665
    Yup, even de buren vragen!
    crap in = crap out
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:54:38 #287
    117113 Perruche
    Muffin!
    pi_82554751
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 15:47 schreef DevilsAndDust het volgende:

En vrienden heb ik niet.
    Volgens mij ben jij veel te lief om geen vrienden te hebben.
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:55:10 #288
    117113 Perruche
    Muffin!
    pi_82554773
    En verder wat Laureline zegt, schroeven kan automatisch, en zo niet is het een mooie kans om de buren te leren kennen
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:57:34 #289
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_82554870
    Je hebt echt wel vrienden!

En één schroef tegelijk, lukt dat? Dan duurt het maar wat langer, met wat pauzes.

Dat draadloze internet lijkt me een ramp. Daar laat ik een mannetje voor komen.
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:57:44 #290
    121582 DevilsAndDust
    pi_82554875
    M'n buurman is een iets te nieuwsgierige, glurende, Andre Hazes luisterende kerel van middelbare leeftijd. Ik vermijd hem liever een beetje. .

Het alleen zijn is het punt niet zozeer. Gewoon al die dingen die moeten gebeuren en die me gewoon niet lukken drukken me zo met m'n hulpeloze neus op de feiten. En daar baal ik van, want ik ben echt niet de enige vrouw die alleen woont, en al die anderen redden zichzelf ook gewoon.
    De beste bordspellen vind je bij 999 GamesBekijk het streamingaanbod van PrimevideoVoordelig uit? Ticketveiling.nl
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:58:10 #291
    215237 Laureline
    pi_82554896
    quote:
    Mijn mening is dat geen enkele partij bij machte is de ecomonische crisis te bezweren. Die macht ligt bij de banken, en bij Europa Waar je wel naar kunt kijken is wáár iedere partij beslist wel, en beslist niet op wil bezuinigen, want het bezuinigen zelf moet toch gebeuren.

Voor mij is dan het belangrijkste: géén bezuinigingen op cultuur, onderwijs en zorg. Waar wel best in gesneden mag worden zijn de bedragen voor defensie en ontwikkelingshulp. Dan rolt er vanzelf een leuk lijstje mogelijkheden uit
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:58:45 #292
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_82554912
    -dubbel-
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:59:26 #293
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_82554943
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 15:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
    M'n buurman is een iets te nieuwsgierige, glurende, Andre Hazes luisterende kerel van middelbare leeftijd. Ik vermijd hem liever een beetje. .

Het alleen zijn is het punt niet zozeer. Gewoon al die dingen die moeten gebeuren en die me gewoon niet lukken drukken me zo met m'n hulpeloze neus op de feiten. En daar baal ik van, want ik ben echt niet de enige vrouw die alleen woont, en al die anderen redden zichzelf ook gewoon.
    Je wordt vanzelf wel vindingrijk. Alle begin enzo.

(Ik deed iets fout! )
      woensdag 9 juni 2010 @ 16:06:24 #294
    211002 Goodbye
    Awesome!
    pi_82555252
    quote:

Die krijgen ook hulp
      woensdag 9 juni 2010 @ 16:08:20 #295
    215237 Laureline
    pi_82555336
    quote:

Ach, jij hebt weer andere kwaliteiten! Prachtige taarten bakken, eruit zien en zijn als juffrouw Engel, geweldig met kleine kinderen omgaan, niet over een hoge hindernis willen met personeelsuitje , noem maar op! En als die rotgordijnen eenmaal hangen heb je weer tijd om met de dingen bezig te zijn waarin je je wel op je plek voelt. Of op zoek te gaan naar nieuwe dingen!

Ik herken je gevoel wel, want ik begreep ook nooit hoe alleenstaande moeders het deden (en met 'het' bedoel ik dan: het hele leven ), terwijl ik met één kind èn een meehelpende man al het complete huishouden in de soep liet draaien. Maar hee, ik kan wel een hele opera kostumeren Alleen heb je daar zo weinig aan als de tandjes doorkomen.

Andere buurmannen dan? Drie straten verder desnoods? Buurvrouwen? Met een beetje geluk tref je een soort loveli aan die een hele schuur vol gereedschap heeft staan en nog even meehelpt ook
      woensdag 9 juni 2010 @ 16:08:44 #296
    46684 Syrena
    Boo-Ya
    pi_82555361
    quote:

Nee hoor. Ik bel mijn vader als er geboord en/of geschroefd moet worden Ik heb het eerste half jaar geen gordijnen in de woonkamer gehad. In de hete zomer van 2006 heb ik stukken karton dat van mijn Ikea-meubels af kwam voor de ramen geplakt

En schroeven doet zeer aan mijn handen dus dat doe ik alleen als ik uiterst gemotiveerd ben. Of heel kwaad omdat het zeer doet
      woensdag 9 juni 2010 @ 16:13:02 #297
    46684 Syrena
    Boo-Ya
    pi_82555584
    Ik ga maandag naar Guus Meeuwis en het foeballeh. In Eindhoven. Ik heb er vrij voor genomen
    Ik haat voetbal en Guus, maar ik heb sociaal contact nodig. En McE gaat ook

Overigens hebben we nog een kaartje over, dus als er iemand zin heeft?
      woensdag 9 juni 2010 @ 16:13:17 #298
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_82555601
    DaD...
    Kan je ook zo niet helpen, heb ook geen vrienden en zal mijn familie niet bellen... Bah.

Als maar van de drank afblijft (dat zou ik doen iig )
      woensdag 9 juni 2010 @ 16:15:24 #299
    46684 Syrena
    Boo-Ya
    pi_82555712
    Draadloos internet instellen ben ik dan weer wel goed in. Of ja goed, ik hou gewoon vol. Niemand, NIEMAND houdt mij tegen als ik wil internetten FY Sitecom!
      woensdag 9 juni 2010 @ 16:17:08 #300
    121582 DevilsAndDust
    pi_82555805
    Jullie zijn lief. Ik ga me eens wagen aan het installeren van de interactieve tv. Er moet toch verdomme íets zijn dat ik zelf kan. En daarna eens een schroef indraaien, of zo.

Ik meen het wel als ik zeg dat ik geen vrienden heb. . Ik heb m'n ex, die hier gisteravond na z'n werk nog naartoe gekomen is om de gordijnen en een lamp in de slaapkamer op te hangen, maar van wie ik me los moet maken, en één vriendin, die zo druk is met haar scriptie dat ze zelfs geen tijd voor haar vriendje heeft. En straks in december gaat ze op wereldreis. Kolere, wat sneu. .
    Voordelig uit? Ticketveiling.nlDe beste bordspellen vind je bij 999 GamesSpeel mee met Lucky Day en win!
      woensdag 9 juni 2010 @ 16:20:36 #301
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_82555977
    En A. dan, die draagt jou toch ook een warm hart toe? En die kan vast wel wat schroeven indraaien?

O jé, LAPO. Wie wil, mag de volgende openen, want ik weet niet hoe dat moet, met die OP.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')