Ik zat me net te bedenken hoe ik zou reageren als ik christen was en een moslim tegen mij zou zeggen dat zijn geloof juist was en het mijne nietquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:35 schreef Goodbye het volgende:
Vik, ik vind het trouwens wel grappig dat de enige regel op de uitzondering bij jou de Atheist/niet-gelovige is en dat je dat zelf bent.![]()
Verder ga ik me niet mengen in de discussie, want ik weet nog niet echt welke mening ik op dit vlak hebJullie brengen allebei goede punten.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:29 schreef P.F het volgende:
Bij deze betitel ik Chico tot winnaar van het debat.
Ja, dat bedoelde ik er inderdaad mee te zeggen! Ach, altijd nog beter dan "Ik weet het eigenlijk niet", waar ik nogal last van hebquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zat me net te bedenken hoe ik zou reageren als ik christen was en een moslim tegen mij zou zeggen dat zijn geloof juist was en het mijne niet. Ongetwijfeld zou ik daar ook allerlei argumenten tegenin kunnen brengen (bijv. de Bijbel komt rechtstreeks van God, de Koran niet etc). Dus je hebt wel gelijk als je zegt dat iedereen vurig z'n eigen visie verdedigt en dat iedereen die een andere visie niet begrijpen kan fundamentalistisch is, maar toch vind ik dat een wetenschappelijke visie religieuze visies overtroeft
. Ik las hierover een mooie quote van Richard Dawkins. Ik ga hem even zoeken!
.
En PF: hij heet Marcel Hulspas en hij is wetenschapsjournalist. Hij heeft de Stichting Skepsis opgericht en was redacteur bij de wetenschapsbijlage van de Volkskrant. Het boek waar ik het over heb heet: En de zee spleet in tweeën: de bronnen van de Bijbel kritisch onderzocht.
Ja, in het huis van m'n pa! tijdelijk, ik wil er wel blijven maar dan een ander huisquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:42 schreef Chicolate het volgende:
[..]
![]()
Perruche, je gaat in Amsterdam wonen? Tijdelijk?
Oh ja, ik ben trouwens voor afschaffen van Artikel 23. Maar dan andersomquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Daaaag, schoolstrijd... Aanpassen omdat het niet werkt is best een optie, maar iets waar hard voor gevochten is zo afschaffen vind ik persoonlijk vrij kortzichtig.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:40 schreef Perruche het volgende:
Nu ga ik even hardlopen, de regen is weer over! kleind rondje, 3.5 km, als ik in amsterdam woon (volgende week) word het weer 5 km!
Neuh, dat vind ik op zich best een goeie visie hoor, het agnosticismequote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:43 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik er inderdaad mee te zeggen! Ach, altijd nog beter dan "Ik weet het eigenlijk niet", waar ik nogal last van heb
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Neuh, dat vind ik op zich best een goeie visie hoor, het agnosticisme. Ik ben het zelf ook jarenlang geweest (niet dat het dáárom goed is, hoor
).
O kut, het begint te onweren. Als de bliksem inslaat hier heb ik mijn bewijs.
Je vergeet natuurlijke selectie?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:26 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Sorry, maar juist als ik colleges had over hoe het menselijk lichaam werkte, hoe alles op elkaar ingespeeld is, kan ik niet geloven dat het toeval is. Ironisch genoeg bestaat de gemeente waar mijn ouders lid van zijn voornamelijk uit hoog-opgeleiden. Waarvan er ook geloven in het bestaan van een oerknal, dat de wereld niet in 6 dagen geschapen is etc.
Nee, maar serieus: toen vond ik het de enige juiste visie en spuugde ik ook op atheïstenquote:
Precies, het is een geloof! Maar dan moeten mensen ook niet doen alsof het De Waarheid is en dat gebeurt nog teveel, naar mijn smaak.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:51 schreef kwakz0r het volgende:
@ vik: het laatste wat ik erover zeg, is dat het grote verschil is dat er bij geloof niet vanuit bewijs wordt gedacht. het is immers een GELOOF en geen WETEN (schap). het is echt appels met peren vergelijken.
we willen allebei het laatste woordquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Precies, het is een geloof! Maar dan moeten mensen ook niet doen alsof het De Waarheid is en dat gebeurt nog teveel, naar mijn smaak.
O dat wil ik best geloven dat de christenen die ik ken extreme gevallen zijn. Ik merk zelf ook vaak dat ik heel fel reageer als ik merk dat iemand christen is en dan stelt 'ie zich meestal juist heel gematigd opquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
we willen allebei het laatste woord![]()
je kunt best geloven dat iets de waarheid is, zonder het te bewijzen. ik ken overiegsn weinig echt strtenge christenen die hun waarheid als dé enige waarheid presenteren. ik heb het idee dat dat jouw enige referntie is als het om christenen gaat...
ik ben het er ook niet mee eens. maar het kán wel.
Nee hoor, maar om iets te selecteren, moet er wel ooit iets ontstaan zijn. Ik zou niet weten hoe er spontaan een atoom/molecuul uit het niets ontstaat. En bijvoorbeeld ons imuumsysteem, dat is echt geniaal. Allerlei terugkoppelingsmechanismen ... zo lastig heb ik ze nog nooit gezien.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:49 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Je vergeet natuurlijke selectie?
Gradient ofzoquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:12 schreef P.F het volgende:
hoe doe ik in photoshop dat getypte tekst in kleur verloopt? in word art is dat zo makkelijk!
Ik ook niet. Maar ik weet ook niet waar een God vandaan zou moeten komen. In beide gevallen is er geen oplossing, maar voor de evolutietheorie is in ieder geval nog behoorlijk veel bewijs waarmee de theorie wordt ondersteund. En die theorie is ook nog steeds niet ontkracht na 150 jaar.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:00 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Nee hoor, maar om iets te selecteren, moet er wel ooit iets ontstaan zijn. Ik zou niet weten hoe er spontaan een atoom/molecuul uit het niets ontstaat. En bijvoorbeeld ons imuumsysteem, dat is echt geniaal. Allerlei terugkoppelingsmechanismen ... zo lastig heb ik ze nog nooit gezien.
Met alle respect, maar de bijbel is wel één van de meest bizarre bronnen als leidraad voor gedrag. Jezus heeft best aardige dingen gezegd, maar voor het overgrote deel staat de bijbel vol met de meest verschrikkelijke dingen die door God allemaal worden toegestaan en / of goedgekeurd. Ik zie niet in hoe dat als leidraad in je leven kan dienen, tenzij je heel erg selectief leest. Volgens mij kom je met je gezonde verstand tot precies dezelfde dingen.quote:'Harde' bewijzen van de wetenschap zijn in mijn ogen zo hard nog niet. Maar het is bruikbaar, dus ik doe het er maar mee. En zo zijn er dus ook mensen die ivm een molecuulmodel, een bijbel gebruiken om de wereld om hen heen te verklaren. (Waarbij de meeste christenen die ik ken gelijk toe zullen geven dat je de bijbel niet als harde waarheid moet nemen, maar meer als een leidraad in gedrag. Dat je een ander niet moet doden, spullen jatten, liefde iets goeds is. Ook als een ander niet lief voor jou is). Je kunt geloven in god, je kan geloven in de bewijzen uit de wetenschap. Beiden zijn imho gebaseerd op een soort geloof.
In de hoop nu niet de discussie op te voeren terwijl jullie hem wilden stoppen.
Dat is bij mij andersom! Nou ja, als ik na 7 thuis kom mag ik het opwarmen daar, maar nu moest ik nog hèlemaaaaaaal zelf koken!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:46 schreef P.F het volgende:
IK HEB HONGER
nu weet ik waarom ik niet meer thuis woon
Klinkt als mijn etenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:51 schreef P.F het volgende:
Jeeeeej eten!
Iets met, tofu/kip.... sesamzaad? verse witte aspergers???? sojasaus???
Ik las dikke tietenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:48 schreef kwakz0r het volgende:
arme PF...
ik heb dikke frieten uit de oven (oma's smultieten zoals wij dat thuis noemen) en een ribeye steak met pittige marinade gegeten, en worteltjes erbij. en een chocostick ijsje toe. NOM
Dat dus. Interessante discussie, trouwens.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:40 schreef Perruche het volgende:
Wauw, wat een discussie!
Ik ben het wel eens met Sigme eigenlijk.
mijn ouders hebben me totaal niet gelovig opgevoed en soms zie ik dat als een zegen, soms als een gemis. Bij mij op school gaf men vrij weinig info over geloof in het algemeen wat ik nog steeds jammer vind. Gelovig of niet gelovig zou elkaar moeten respecteren. Alhoewel ik sommige dingen waar mensen in geloven echt niet snap, geeft mij dat geen recht om denigrerend met ze om te gaan.
Oh leukquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:44 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja, in het huis van m'n pa! tijdelijk, ik wil er wel blijven maar dan een ander huismaar eerst een baan zeoekn zoeken voor mij en m'n meneer! Vind het wel leuk, amsterdam
Ik wil ook niet direct gaan samenwonen hoorquote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:40 schreef Laureline het volgende:
Maar Merel, als je heel vaak denkt dat je het onmiddellijk uit wil maken, lijkt nu direct gaan samenwonen niet zo verstandig, wel?
Jah, daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Alleen geen idee wat ik daar dan mee moet.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:12 schreef kwakz0r het volgende:
Merel: het schijnt dat je als over zoveel externe dingen zo snel je ontevreden voelt, die ontevredenheid vaak niet echt over gaat als je een van die dingen of allemaal verandert... ontevredenheid zit dan heel vaak meer bij jezelf...
misschien kan je er wat mee, deze enorme open deur, misshcien niet, maar sowieso
Ook geen idee. Dan heb ik geen reden om weg te gaan uit de stad waar ik nu woon. Maar ook geen reden om er te blijven.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:14 schreef loveli het volgende:
Vraagje aan Merel: waar zou je willen wonen als werk en liefde uit de vergelijking worden gehaald?
Ga je daar nog iets mee doen, wil je actief iets anders gaan zoeken? Dat geruzie klinkt heel onprettig!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:07 schreef CorwinofAmber het volgende:
Merel ik snap wat je doormaakt, tenminste qua werk, relatie is super. Ik werk nu 9 jaar bij dezelfde baas, mijn eerste werkgever en ondertussen begint de drang naar verandering steeds sterker te worden. Daarbij komt dat ik een salaris heb wat iets lager is dan markt conform (maar wel veel vrijheiden op m'n werk). Dus kiezen tussen geld of vrijheid; maar ja de baas en bazin ga ik heel persoonlijk mee om wat een goede professionele werksfeer soms behoorlijk moeilijk maakt aangezien het stel regelmatig in mijn bijzijn stevig privé ruzies lopen uit te vechten als kleine kinderen (slaan met deuren en schreeuwen, schelden, erg volwassen voor mensen van beide in de 60).
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zuid-Amerika is trouwens écht goed voor de lijn: 3,3 kg afgevallen![]()
.
Nog eenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:56 schreef kwakz0r het volgende:
vorige week maandag was ik 100.1, vanochtend 98,3ik ga ook weer lekker ineens...
Moordenaars??quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:14 schreef sigme het volgende:
Asperges moeten zo vers mogelijk zijn. Ik krijg met regelmaat pasgeoogste dikke knoeperds voor niks. Lang leven veroordeelde moordenaars.
Oh ja. 't Zit nog niet echt in m'n systeem, zeg maar.quote:
lolquote:Géén tentamenwijzigingen i.v.m. WK
Er zullen geen wijzigingen plaatsvinden in de tentamenroosters omwille van het WK voetbal.
Mijn dochter gelooft ook niet in Sinterklaas. Vroeger wel een beetje, maar nooit met complete overgave. Net als bij jou komt het verhaal op haar ongeloofwaardig over.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:49 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik had verschillende ansichtkaarten met verschillende sinterklazen er op.Dat klopte natuurlijk niet!
Ik weet wel dat ik het dus altijd al wist en dat ik het nooit mocht zeggen en ik vond alle kinderen van mijn school_ZO_ DOM
![]()
Oh? Ik niet hoor. En toch hoor ik bij het katholieke volksdeel hier. En nu verder lezen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:51 schreef kwakz0r het volgende:voor katholieken is het wat abstracter, mystieker en meer op ritueel gericht dan op de persoonlijke band met god, maar die geloven dan wel weer dat op zondag de hostie en wijn echt in het lichaam en bloed van jezus veranderen....
Werkt dat? Ik heb het bij een bepaalde webwinkel zien staan, in 10 verschillende variantenquote:
lol? Bij mij is het tentamen van maandag verplaatst naar dinsdagquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.het lijkt niet wat het is
Geen idee, heb ze nooit echt gebruikt. Je bleef er wel goed wakker van.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:21 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Werkt dat? Ik heb het bij een bepaalde webwinkel zien staan, in 10 verschillende varianten
Omdat er mensen zijn overleden aan een hartstilstand, die dat spul gebruikten...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:42 schreef Merel het volgende:
[..]
Geen idee, heb ze nooit echt gebruikt. Je bleef er wel goed wakker van.
Ik heb nog de versie met efedra erin. Maar dat is nu verboden.
Gisterquote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:44 schreef neen het volgende:
Wanneer krijg je eigenlijk sleutel enzo van je nieuwe crib?
Snurk. Cursussen dan denk ik.quote:"Please include details of your undergraduate degree and/or any other higher education qualifications that you feel are relevant to your application. Please include transcripts (or copies of) your results (including an explanation of the marking system) with your application. If these are in a language other than English, please include official translations."
Als ik kijk wie zich allemaal voortplanten verlies ik spontaan het vertrouwen in natuurlijke selectiequote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:49 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Je vergeet natuurlijke selectie?
Misschien zijn er wel veel mensen die zich om die reden juist niet voortplanten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:52 schreef loveli het volgende:
[..]
Als ik kijk wie zich allemaal voortplanten verlies ik spontaan het vertrouwen in natuurlijke selectie
Wat sport je, wat eet je, hoeveel weeg je, hoe oud ben je, hoe lang ben je, wat is je doel? Begin maar vast met het eten van broccoli, daar is nog nooit iemand slechter van geworden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:13 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik ben op zoek naar een voedingssupplement om net wat meer af te vallen met het sporten, maar heb hier totaal geen verstand van.
Zijn er werkende supplementen die niet al te extreme bijwerkingen hebben?
- Ik ben van plan fitness weer op te pakken.quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:00 schreef loveli het volgende:
[..]
Wat sport je, wat eet je, hoeveel weeg je, hoe oud ben je, hoe lang ben je, wat is je doel? Begin maar vast met het eten van broccoli, daar is nog nooit iemand slechter van geworden.
Zonder supplementen valt er al winst genoeg te halen. Waarom wil je eerst vet verliezen en dan spieren opbouwen, omdat het zwembroekenweer is? Beter kun je aan de lange termijn denken. Hoe meer spieren je hebt, des te makkelijker verbrand je vet. Je bent man, dus spieren opbouwen is niet moeilijk, zeker als je (weer) begint met opbouwen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:12 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
- Ik ben van plan fitness weer op te pakken.
- Ik eet voornamelijk vet/koolhydraten denk ik, iets minder groenten.
- ~100kg
- 18
- 1.86m ongeveer
- Eerst afvallen, dan spiermassa opbouwen.
Ik zoek eigenlijk vooral de supplementen voor het afval gedeelte, niet zozeer om spiermassa op te bouwen
Nou ja, ik wist dus niet zeker of dat allebei te combineren is, vandaar dat ik begon met afvallen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:32 schreef loveli het volgende:
[..]
Zonder supplementen valt er al winst genoeg te halen. Waarom wil je eerst vet verliezen en dan spieren opbouwen, omdat het zwembroekenweer is? Beter kun je aan de lange termijn denken. Hoe meer spieren je hebt, des te makkelijker verbrand je vet. Je bent man, dus spieren opbouwen is niet moeilijk, zeker als je (weer) begint met opbouwen.
Do's:
Krachsport. Als je wilt om afwisselen met cardio, om sneller vet te verbranden. Je moet toch tussen het kt-en door rusten en herstellen, prima als je dan een stuk gaat fietsen of hardlopen.
Eten. Geen troep naar binnen stouwen, maar voedsel. Voldoende eiwitten ewten (spieropbouw), gezonde vetten (vis, avocado, olijfolie, kokosolie) en complexe koolhydraten (volkorenspul, havermout, vezels). Veel groente! Heeft je lijf nodig, is goed voor je.
Dont's:
Crashen. Je valt er prima van af, maar krijgt op termijn alles weer terug. En de spekrandjes nemen vriendjes mee.
Vreten. Geen gefrituurde dingen in je mond stouwen, geen snelle koolhydraten (koek, snoep, witbrood, witte pasta).
Als ik jou was zou ik niet eerst mikken op afvallen, als je een beetje stevig gaat kt-en verbrand je toch wel vet. Man enzo, dat gaat allemaal wat makkelijker dan bij vrouwen. Zeker als je vanaf nul begint zullen de resultaten niet lang op zich laten wachten.
Ligt er helemaal aan hoe je verder leeft en waar je tevreden mee bent. Als je 2 keer in de week sport, vaker de fiets pakt of actief loopt en op je eten let, dan zul je resultaten zien. Het is aan jou om te kijken hoe ver je wilt gaan. Twee keer in de week is goed vol te houden, dus liever maanden lang 2 keer in de week sporten dan je 7 dagen op rij afbeulen en het opgeven.quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:37 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Ik zit eraan te denken om 2 keer per week naar de sportschool te gaan, zal dit genoeg resultaat opleveren?
Of zo, maar das meer oranje:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze hebben ze soms bij de Action. Speelgoedwinkels verkopen ze ook. Misschien moet je op zoek naar een restenpartij op Marktplaats oid.quote:Op woensdag 9 juni 2010 07:39 schreef Viking84 het volgende:
Succes, Calimero!. Ik ga vandaag aan m;'n portfolio schrijven en een quiz maken voor Havo 4.
Weet iemand trouwens ook of je ergens voor niet al teveel geld kleine schoolbordjes of kleine whiteboardjes kunt kopen? Ik wil namelijk echt met teams gaan werken en het zou leuk zijn als ze de antwoorden op de vragen op zo'n bordje konden zetten ipv op een fel papier. Dat is nét even wat echter.
Een doodgewone typo, dus laat de persen maar weer rollenquote:
quote:Op woensdag 9 juni 2010 07:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Een doodgewone typo, dus laat de persen maar weer rollen.
Makro, geen idee wat het kost.quote:Op woensdag 9 juni 2010 07:39 schreef Viking84 het volgende:
Succes, Calimero!. Ik ga vandaag aan m;'n portfolio schrijven en een quiz maken voor Havo 4.
Weet iemand trouwens ook of je ergens voor niet al teveel geld kleine schoolbordjes of kleine whiteboardjes kunt kopen? Ik wil namelijk echt met teams gaan werken en het zou leuk zijn als ze de antwoorden op de vragen op zo'n bordje konden zetten ipv op een fel papier. Dat is nét even wat echter.
Ik ga dan altijd heel hard hopen dat 'mijn partij' 'wint'...quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:20 schreef kwakz0r het volgende:
ik ga uiteraard stemmen, ik loop na het posten van deze post de deur uit om mijn stemrecht te doen gelden. voel me altijd weer een beetje speciaal als ik mag stemmen![]()
ohja, LB had ik gisteren al gefeliciteerd natuurlijk, maar Razz was ik vergeten zie ikook nog gefeliciteerd!
Wil je dan svp PVV stemmen?quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:30 schreef sigme het volgende:
Ik heb altijd meelij met de partij waarop ik stem, want deze verliest altijd zetels.
jeuj! have fun! en gefeliciteerd met je cijferquote:Op woensdag 9 juni 2010 10:57 schreef MariaEtcetera het volgende:
Nog gefelie Milady en Razzt!volgens mij had ik het ook niet gedaan nog, maar ik weet het niet zeker
![]()
Zo maar eens stemmen, dan naar Utrecht om gewaarmerkte kopietjes van mn diploma's te halen en dan naar Leiden om met zuslief rond te banjerenHad eigenlijk een afspraak met een docent maar die heeft vanochtend afgezegd, met de mededeling dat ik wél een 8,5 heb, dat scheelt dan weer!
Neinz, in Leiden ga ik socializen met mn zusquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:12 schreef LadyBlack het volgende:
Maria, ik heb het vast gemist, wat ga je doen in Leiden? Toelating voor iets?
Ah, gezellig! En Leeds wist ik wel van eigenlijkquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Neinz, in Leiden ga ik socializen met mn zus![]()
Ik heb die kopietjes nodig voor de aanmelding voor Leeds die ik vanmiddag op de post wil doenEn al die formulieren zijn zo superduidelijk
Jeej! Spannend heur!quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Neinz, in Leiden ga ik socializen met mn zus![]()
Ik heb die kopietjes nodig voor de aanmelding voor Leeds die ik vanmiddag op de post wil doenEn al die formulieren zijn zo superduidelijk
Ik denk niet dat een BA in Engels gelijk is aan een TOEFL. Maar, je kunt het altijd proberen. Ik heb hem ondertussen 2x gemaakt, en het is appeltje eitje.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:11 schreef MariaEtcetera het volgende:
Je zal maar Henk of Ingrid heten in deze barre tijden! (en dan geen Wilders-fan zijn)
Tenks MiladyEditttt: en kwak!
Ik hoop trouwens dat een BA in Engels gelijk is aan TOEFL / IELTS met bepaalde score, anders moet ik later ook nog zo'n test doen / betalen
Oh en Perruche, ik heb International Office gebeld vanochtend en ben er nu uit wat ik moet invullen!![]()
schop!quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:14 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ah, gezellig! En Leeds wist ik wel van eigenlijkmaar spannend!
De afwas staat er nog steedswie schopt me erheen?
Oe, ik blijf hopen... Ik ben wel erg zeker van mn schrijf, lees en luister-skillz, maar mn uitspraak is niet helemaal awesome (al hoor ik daar gemengde meningen overquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:17 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een BA in Engels gelijk is aan een TOEFL. Maar, je kunt het altijd proberen. Ik heb hem ondertussen 2x gemaakt, en het is appeltje eitje.
@ Anna: Het is pvda geworden. Vanmorgen vroeg aan m'n moeder doorgebeld, zodat ik ook niet meer kan twijfelen..
Om half 9 was het vorige keer heel rustig, omdat toen bijna iedereen al geweest was ofzoquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:36 schreef neen het volgende:
Ik zal wel op zo'n heel druk moment gaan stemmen gok ik, eerst nog zo'n dag niks doen op school met verplichte aanwezigheid.
Echt al die laatste dingen moet ik nog doen voor die onzin van slb enzoen morgen een presentatie in het Engels geven
dat zal ook wat worden.
In de kwaliteitskrant metro trouwens een stukje over de ladiesrun.
Invullen nog wel gelukt dan Maria?
Dat is helaas een heel vertekend beeldquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:02 schreef Tinkepink het volgende:
Als je dit topic leest verbaas je je er haast over dat er nog PPV-stemmers in Nederland zijn
Ik vind in de rij staan bij het stembureau bijna een uitjequote:Op woensdag 9 juni 2010 11:36 schreef neen het volgende:
Ik zal wel op zo'n heel druk moment gaan stemmen gok ik, eerst nog zo'n dag niks doen op school met verplichte aanwezigheid.
Mijn moeder stemt vaak voor me, omdat ik meestal in het buitenland zit. Maar, ik vind stemmen ook leuk!quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:42 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ik vind in de rij staan bij het stembureau bijna een uitje
als je een heel klein beetje terugleest dan zie je dat ik van m'n idealen afwijk deze keer..quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:53 schreef Stereotomy het volgende:
Ga je op je oude partij stemmen, Nynke?
Ik lees niet verder dan de huidige pagina terug in Slank.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:59 schreef AKnynke het volgende:
[..]
als je een heel klein beetje terugleest dan zie je dat ik van m'n idealen afwijk deze keer..
Het feit dat Wilders aan hoofddoeken refereert als 'kopvodden' bijvoorbeeld, vind ik behoorlijk respectloos naar mensen toe. Dat soort dingen. Ik ben het ook gewoon niet met hem eens en ik denk dat veel mensen door hem opgestookt worden en aangezet worden tot haat. Maar das mijn mening.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:16 schreef Noukjee het volgende:
hmm, wat hebben jullie eigenlijk tegen de PVV?
want ik heb zo'n test gedaan, en daar kwam de pvv uit
Het is geen democratische partij, ze sluiten discrimineren grote groepen mensen uit en maken er een sport van om zo hard mogelijk te beledigen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:16 schreef Noukjee het volgende:
o gekkk word ik daarvan, en zo zonde van mijn tijd naast mijn echte vakken. Of is Nederlands voor jou zo makkelijk dat je echte vakken net zo moeilijk zijn?quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:31 schreef Viking84 het volgende:
Ik ken vrouwen die Ingrid heten. Ook in dit topic![]()
.
Mijn portfolio schiet lekker op. Ik heb een aantal punten die ik niet goed kon bewijzen toch maar uit mijn POP gehaald
. Zo werkt het niet helemaal natuurlijk, maar goed, ik hoorde al dat ik wel erg veel POP-punten had en beter een paar eruit kon pikken om me op te focussen. Dus dat heb ik gedaan
. Straks nog een algemeen verhaaltje typen en de bewijzen erbij halen en ik ben klaar
(lukt niet allemaal vandaag hoor
. Ik heb t/m maandagochtend
)
Tot 21:00, PF'jequote:Op woensdag 9 juni 2010 12:38 schreef P.F het volgende:
Ik kan pas na 8en stemmen, dan kan het zeker niet meer?
Ik zie nergens een typisch links antwoord staan eigenlijk.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:53 schreef P.F het volgende:
Hier krijg je natuurlijk een links antwoord waarom pvv slecht is
Ik heb het partijprogramma van de PVV (van de meeste partijen, want zwevende kiezer) doorgelezen en kon me in veel punten vinden, maar in andere punten totaal niet.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:16 schreef Noukjee het volgende:
En zo blijkt het inderdaad te werken, elders op FOK!quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:00 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Als de AOW-leeftijd maar niet verhoogd wordt, nemen sommige mensen de discriminatie maar gewoon voor lief.
quote:Maar als je echt niets tegen islamieten over het algemeen, of mensen met een andere huidskleur dan jij hebt, maar het wel heel erg eens bent met een heleboel dingen waar de PVV voor staat. Ben je dan discriminerend? Ik vind van niet.
Ik heb precies hetzelfde.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:15 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik heb het partijprogramma van de PVV (van de meeste partijen, want zwevende kiezer) doorgelezen en kon me in veel punten vinden, maar in andere punten totaal niet.
Bij de keuze voor welke partij je stemt lijkt mij dat je de standpunten moet doornemen, maar ook moet kijken naar de manier aarop de partij die denkt uit te voeren. Kun je je daarin vinden, dan is het een optie om op de partij te stemmen. Zo niet, dan moet je een andere keuze maken (blanco stemmen of niet stemmen is ook een optie).
Ja dat is omdat we hier gezellig in onze bubbel zittenquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:00 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ik zie nergens een typisch links antwoord staan eigenlijk.
Ik neem aan dat het grootste gedeelte van de rechtse stemmers ook geen voorstander is van discriminatie of een ondemocratische partij.
Wilders is op sommige punten ook aardig links te noemen (AOW bijvoorbeeld). Het maakt hem niet zoveel uit allemaal, hij kiest gewoon de partijpunten die de meeste bijval zullen krijgen.
Als de AOW-leeftijd maar niet verhoogd wordt, nemen sommige mensen de discriminatie maar gewoon voor lief.
Wil je geen Wii?quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:53 schreef P.F het volgende:
Hier krijg je natuurlijk een links antwoord waarom pvv slecht is
Ik vind het vooral genant hoe rita en geer hun boodschap op kinderen over proberen te brengen
En binnenlanders die zich niet aanpassen (kunstenaars, kluizenaars, rockartiesten)? Waar gaan die heen?quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:23 schreef Noukjee het volgende:
Maar ik geef Wilders wel gelijk, dat als buitenlanders hier willen wonen, dan moeten ze zich wel aanpassen aan onze samenleving. Als ze dat niet doen kunnen ze net zo goed in eigen land blijven (klinkt ook discriminerend, en is niet zo bedoelt, maar wist even niet hoe ik het anders moest bewoorden
ik heb een aantal problemen met deze redenatie, ik snap dat je het niet discriminerend bedoelt, maar het ís het in zekere zin wel, omdat je een groep mensen beter vindt, normaler vindt, dan een andere groep...quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:23 schreef Noukjee het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde.
Maar ik geef Wilders wel gelijk, dat als buitenlanders hier willen wonen, dan moeten ze zich wel aanpassen aan onze samenleving. Als ze dat niet doen kunnen ze net zo goed in eigen land blijven (klinkt ook discriminerend, en is niet zo bedoelt, maar wist even niet hoe ik het anders moest bewoorden
Nouja het gaat me er meer om dat buitenlanders een beetje hun best doen om vooral de taal te leren. Ik loop zovaak in de stad of elders op straat dat turken turks tegen elkaar praten e.d. e.d. en dan denk ik van, joehoe, we zijn in Nederland hoor!quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:35 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
En binnenlanders die zich niet aanpassen (kunstenaars, kluizenaars, rockartiesten)? Waar gaan die heen?
Wilder wil helemaal geen nieuwe buitenlanders binnen halen, hij wil Nederlanders met een dubbel paspoort eruit bonjouren.
Maar dat geldt dan weer niet voor mijn zwager die een Frans paspoort heeft.
die mensen kunnen heus wel nederlands.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:38 schreef Noukjee het volgende:
[..]
Nouja het gaat me er meer om dat buitenlanders een beetje hun best doen om vooral de taal te leren. Ik loop zovaak in de stad of elders op straat dat turken turks tegen elkaar praten e.d. e.d. en dan denk ik van, joehoe, we zijn in Nederland hoor!Erger me daar altijd een beetje aan.
Een vriendin van me woont tegenover een moskee. Tijdens de ramadan hebben we ons erg vermaakt met de inparkeerkunsten van oudere moskeegangers. De jongere generatie kon wel parkeren. Is dat integratie?quote:
Is toch logisch?quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:38 schreef Noukjee het volgende:
[..]
Nouja het gaat me er meer om dat buitenlanders een beetje hun best doen om vooral de taal te leren. Ik loop zovaak in de stad of elders op straat dat turken turks tegen elkaar praten e.d. e.d. en dan denk ik van, joehoe, we zijn in Nederland hoor!Erger me daar altijd een beetje aan.
Die kunnen wel prima Nederlands hoor, als jouw moeder Frans was en de moeder van je beste vriendin ook is het toch veel lekkerder om te roddelen in het Fransquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:38 schreef Noukjee het volgende:
[..]
Of in alle windstreken van Nederland, waar men onderling dialect of de eigen taal (Fries) spreekt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:42 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Is toch logisch?
Mijn beste vriendin woont in Ierland en praat met haar vriend ook onderling Nederlands.
En dat geldt voor mijn zus en zwager in Australie ook.
Wehehequote:Op woensdag 9 juni 2010 13:42 schreef loveli het volgende:
[..]
Een vriendin van me woont tegenover een moskee. Tijdens de ramadan hebben we ons erg vermaakt met de inparkeerkunsten van oudere moskeegangers. De jongere generatie kon wel parkeren. Is dat integratie?
Wat mij opvalt is dat juist Turken elkaar erop aanspreken als er Turks gepraat wordt in gezelschap. Ik ken een Iraanse man die als vluchteling (+/- 15 jaar geleden) in NL is komen wonen, die leest Marokkanen (of politiek correct: Nederlanders van Marokkaanse afkonmst) de les omdat ze ondanks dat ze hier geboren zijn gebroken Nederlands spreken. Je mag best verwachten mensen die emigreren dat ze de taal en de gebruiken leren van het land waar ze naartoe gaan.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:41 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
die mensen kunnen heus wel nederlands.
erger je je net zo aan limburgers of friezen die hun moedertaal of dialect met elkaar spreken? spreek jij nederlands als je met een groep nederlanders in Londen loopt (ik neem aan dat je wel engels spreekt)?
ja maar dan woon ik niet in Engeland. Als ik in Engeland zou wonen zou ik ook engels gaan praten omdat ik me daar aan zou aanpassen en zelf weet hoe irritant ik het zelf vind als mensen hun eigen taal spreken als ze in een ander land wonen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:41 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
die mensen kunnen heus wel nederlands.
wees eerlijk tegen jezelf: erger je je net zo aan Limburgers of friezen die hun moedertaal of dialect met elkaar spreken? spreek jij Nederlands als je met een groep Nederlanders in Londen loopt (ik neem aan dat je wel Engels kunt spreken)?
wauw, zo heb ik ze nog nooit gezien! dan mogen ze zich idd wel aanpassen naar de NL'se maatstaven, ook in hun eigen voordeelquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Wehehe.
Ik zal het nog maar een keer zeggen; vroeger woonde ik tussen verse Turkjes. Vers geïmporteerd dus. Dat waren echt ongeintegreerde Turken, geen Nederlanders. Die poepten gehurkt op het plaatsje achter hun huis, hun huis schermden ze af van de straat door lappen voor de ramen te spijkeren, ze kookten op een houtvuurtje op de grond en sliepen met z'n allen op uitgerolde rieten matjes in de woonkamer.
Ik begrijp werkelijk niet wát mensen eigenlijk denken als ze zeggen dat die mensen niet zijn geïntegreerd. Het probleem is eerder dat ze wél geintegreerd zijn en menen dat ze echte Nederlanders zijn, met rechten enzo.
dus jij zou met je nederlandse moeder geen nederlands praten ook al woon je in engeland? been there, done that, niks van waar. Imo. En dat is ook volkomen normaal. Er roddelt niets zo lekker als je moers'taalquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:52 schreef Noukjee het volgende:
[..]
ja maar dan woon ik niet in Engeland. Als ik in Engeland zou wonen zou ik ook engels gaan praten omdat ik me daar aan zou aanpassen en zelf weet hoe irritant ik het zelf vind als mensen hun eigen taal spreken als ze in een ander land wonen.
Ik heb heus geen problemen met mensen die hier op vakantie komen en hun eigen taal spreken. Ze hoeven geen nederlands te praten als ze hier enkel op vakantie zijn o.i.d. maar ik vind als ze hier al een aantal jaren wonen dat ze wel nederlands mogen gaan praten.
En als ik op vakantie naar Spanje ga, probeer ik ook bijvoorbeeld spaans of engels te praten in een restaurant o,i.d. en ik krijg op mijn werk buitenlanders, die buitenlands tegen mij gaan praten, en dan verwachten dat ik ik het buitenlands terug ga praten.. dacht het niet
Ik zou me iig meer aanpassen aan het buitenland als ik ergens anders zou gaan wonen dan dat sommige buitenlanders hier doen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:54 schreef Perruche het volgende:
[..]
dus jij zou met je nederlandse moeder geen nederlands praten ook al woon je in engeland? been there, done that, niks van waar. Imo. En dat is ook volkomen normaal. Er roddelt niets zo lekker als je moers'taal
toen kon je ineens esperantoquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:55 schreef P.F het volgende:
Ik kon op de basisschool een aardig woordje ArabischIs helaas weggezakt na verhuizing (daar had je geen Marokkanen maar Antillianen, lol)
Dus.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:52 schreef Noukjee het volgende:
ja maar dan woon ik niet in Engeland. Als ik in Engeland zou wonen zou ik ook engels gaan praten omdat ik me daar aan zou aanpassen en zelf weet hoe irritant ik het zelf vind als mensen hun eigen taal spreken als ze in een ander land wonen.
ik snap je probleem met mijn antwoord eigenlijk niet. en ik snap je zin ook niet helemaalquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:49 schreef loveli het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat juist Turken elkaar erop aanspreken als er Turks gepraat wordt in gezelschap. Ik heb een Iraanse man die als vluchteling (+/- 15 jaar geleden) in NL is komen wonen, Marokkanen (of politiek correct: Nederlanders van Marokkaanse afkonmst) de les leren lezen dat ze ondanks dat ze hier geboren zijn gebroken Nederlands spreken. Je mag best verwachten mensen die emigreren dat ze de taal en de gebruiken leren van het land waar ze naartoe gaan.
Het voorbeeld van vakantie in Londen => appels/peren. Verder neem ik aan dat je je op vakantie als gast in een ander land gedraagt, niet als inwoner.
Wat zou je dan precies doen om je meer aan te passen? Als je naar Mexico gaat alleen maar taco's eten en je haar zwart verven? In Turkije een hoofddoen omdoen en nooit meer een minirokje aan? In china spleetoogjes laten maken?quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:57 schreef Noukjee het volgende:
[..]
Ik zou me iig meer aanpassen aan het buitenland als ik ergens anders zou gaan wonen dan dat sommige buitenlanders hier doen.
Wat zullen turken tegen elkaar zeggen als in turkije veel nederlandsers wonen en over nederlands word gepraat en er zelf niks van verstaan. Zullen ze ook irritant vinden lijkt me?!
AUS!!!!!quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:58 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Dus.
Mijn beste vriendin en mijn zus zouden respectievelijk Ierland en Australie uitgezet moeten worden omdat ze met hun vriend Nederlands praten?
In de touristenstadjes leren ze gewoon Nederlands als ze willen communiceren met de Hollanders.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:57 schreef Noukjee het volgende:
[..]
Ik zou me iig meer aanpassen aan het buitenland als ik ergens anders zou gaan wonen dan dat sommige buitenlanders hier doen.
Wat zullen turken tegen elkaar zeggen als in turkije veel nederlandsers wonen en over nederlands word gepraat en er zelf niks van verstaan. Zullen ze ook irritant vinden lijkt me?!
Telefoneren en een zin herstructureren is niet mijn beste puntquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik snap je probleem met mijn antwoord eigenlijk niet. en ik snap je zin ook niet helemaal
je behrijpt mijn antwoord niet.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:52 schreef Noukjee het volgende:
[..]
Ik heb heus geen problemen met mensen die hier op vakantie komen en hun eigen taal spreken. Ze hoeven geen nederlands te praten als ze hier enkel op vakantie zijn o.i.d. maar ik vind als ze hier al een aantal jaren wonen dat ze wel nederlands mogen gaan praten.
En als ik op vakantie naar Spanje ga, probeer ik ook bijvoorbeeld spaans of engels te praten in een restaurant o,i.d. en ik krijg op mijn werk buitenlanders, die buitenlands tegen mij gaan praten, en dan verwachten dat ik ik het buitenlands terug ga praten.. dacht het niet
Mijn vader heeft een jaartje op de Antillen gewoond, dus ken ook wel wat Papiamentsquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:57 schreef Perruche het volgende:
[..]
toen kon je ineens esperanto
ik kan wel tot 10 tellen in het Turks
sterker nog, een groot deel van de bezoekers van de spaanse costa's, met hun piet patat, hollands eten etc. zijn dezelfde mensen die het hoog op hebben met Geert en zijn ideeën, volgens mij...quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:59 schreef Perruche het volgende:
[..]
Wat zou je dan precies doen om je meer aan te passen? Als je naar Mexico gaat alleen maar taco's eten en je haar zwart verven? In Turkije een hoofddoen omdoen en nooit meer een minirokje aan? In china spleetoogjes laten maken?
Sorry voor het sarcasme, maar ik kan echt vrij slecht tegen dit soort dingen![]()
Mijn vriend komt uit een land waar veel nederlanders naartoe emigreren na hun pensioen (spanje) en geloof me, die kunnen minder spaans dan de gemiddelde marokkaanse/turkse nederlander. En die hebben nederlandse dokters, nederlandse restaurants, noem maar op. Niemand die het wat interesseert. En waarom ook?
Robert Vuijsje schrijft een column in het Parool. Daarin schreef hij laatst over een conversatie die hij had met zijn Marokkaanse kapper. Het ging over Marrakech en dat die stad enorm aan het "verhippen" is wat veel buitenlanders (lees: Europeanen, Amerikanen) aantrekt die totaal niet intergreren, tot verbazing en irritatie van de inwoners van Marrakech.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:57 schreef Noukjee het volgende:
[..]
feit blijft, dat je je er niet aan zou ergeren als je Nederlanders niet beter vond dan Turken en Marokkanen... En dat je je er niet aan zou ergeren als je niet een beetje bang was voor wat mensen zeiden...quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:57 schreef Noukjee het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen inderdaad...quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:06 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
sterker nog, een groot deel van de bezoekers van de spaanse costa's, met hun piet patat, hollands eten etc. zijn dezelfde mensen die het hoog op hebben met Geert en zijn ideeën, volgens mij...
dan moet je de taal beter leren, en je een beetje aanpassen perruchequote:Op woensdag 9 juni 2010 14:09 schreef Perruche het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen inderdaad...
gadver ik zit me echt een partij te ergeren hier. Ik voel me ongewenst op m'n werk
Of als je import-ajaxieden hoort praten, Jari Litmanen met z'n plat Amsterdamse accentquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:10 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik stond laatst in een kroeg naast een grote neger... neger: "ik wol graag een biertje bestelle, dot ken wol he?`
Plat fries, dat verwacht je niet
De PVV wil ze de eerste tien jaar uitsluiten van de sociale zekerheid.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:13 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb op zich geen probleem met buitenlanders, maar waar ik wel een probleem mee heb is als ze een uitkering gaan trekken van onze belastingcenten. Daar hebben ze het recht niet toe. Hier komen, prima, maar doe dan wel de moeite de taal te leren en verdien je eigen brood.
Ik heb m'n boerka al thuisgelaten en ik heb m'n klompen aan!! is dat niet genoegquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:10 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dan moet je de taal beter leren, en je een beetje aanpassen perruche
Mijn vriendje heeft heul nerges recht op, en ik vind het verdomd moeilijk om ook maar iets van onze overheid gedaan te krijgen (taallessen bijvoorbeeld). Een uitkering "trekken" is echt niet zo makkelijk als het lijkt. Desalniettemin mag de controle wel beter en de selectie ook.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:13 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb op zich geen probleem met buitenlanders, maar waar ik wel een probleem mee heb is als ze een uitkering gaan trekken van onze belastingcenten. Daar hebben ze het recht niet toe. Hier komen, prima, maar doe dan wel de moeite de taal te leren en verdien je eigen brood.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:14 schreef loveli het volgende:
[..]
De PVV wil ze de eerste tien jaar uitsluiten van de sociale zekerheid.
Ik heb er een probleem mee dat mensen misbruik maken van ons stelsel van sociale zekerheid. Maar wat mij betreft heeft een Nederlander van buitenlandse afkomst net zo veel recht om daar misbruik van te maken als een Nederlander van Nederlandse afkomst.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:13 schreef Viking84 het volgende:
quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:13 schreef Viking84 het volgende:
Ik meen me te herinneren dat jij ook een uitkering hebt gehad zonder dat je hebt meebetaald aan "onze" belastingcenten....quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:13 schreef Viking84 het volgende:
Nee. Probleem is het profiteren van andermans goedheid. Ben je hulpbehoevend en krijg je een uitkeriing, ok. Het is goed dat de 'samenleving' zwakkeren niet in de steek laat.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:20 schreef anna82 het volgende:
Ik snap trouwens de "onze" niet zo. Is het minder erg als de uitkering voor een "buitenlander" betaald wordt uit het potje geld dat andere "buitenlanders" inbrengen aan belasting?
Je gaat toch weg, dus doe chillquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:09 schreef Perruche het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen inderdaad...
gadver ik zit me echt een partij te ergeren hier. Ik voel me ongewenst op m'n werk
LOLquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:05 schreef P.F het volgende:
[..]
Mijn vader heeft een jaartje op de Antillen gewoond, dus ken ook wel wat Papiaments
Ik had laatst ruzie met een negerin: FIESSE KAULOOO
En ik zolol dude, mapampaaaa
Lol, volgens mij heb jij juist heel veel van mijn belastingsgeld opgemaakt met die 2e studie etc.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:13 schreef Viking84 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:44 schreef P.F het volgende:
[..]
Lol, volgens mij heb jij juist heel veel van mijn belastingsgeld opgemaakt met die 2e studie etc.
Als ik toch bezig ben: je CI kreeg je toch ook vergoed, had ook niet gehoeven van mijn belastinggeld. Je kan tegenwoordig ook prima e-mailen etc.Wut, betaal jij belasting?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
crap in = crap out
Maar als jou moeder gaat verhuizen naar Spanje o.i.d. zou ze toch wel spaans (willen) leren?quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:41 schreef Phaidra het volgende:
Trouwens, als mijn moeder in het buitenland zou zijn, zou ze ook echt alleen kunnen communiceren in het Nederlands of een beetje Duits. Ze spreekt gewoon niets anders. Maar met handen en voeten kom je er ook wel. Ik heb erg gelachen toen ik een Franse uitwisselingsscholiere in huis had.
Waarschijnlijk zou ze het wel willen, maar dat is toch nog best lastig als je 63 bent. Een taal leren gaat dan gewoon niet zo makkelijk meer (zeker niet als je nog nooit een vreemde taal hebt geleerd en sowieso na de huishoudschool geen opleidingen meer hebt gevolgd - laat staan voor eventuele analfabeten uit een gastarbeidersgolf).quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:46 schreef Noukjee het volgende:
[..]
Maar als jou moeder gaat verhuizen naar Spanje o.i.d. zou ze toch wel spaans (willen) leren?
Als ik alleen al op vakantie ben, probeer ik in en retaurant ofzo al een beetje spaans te praten
"Ze" zeggen de VVD. Maar ik denk dat we Mark Rutte wel erg veel macht en kunde toedichten als we denken dat zijn programma verantwoordelijk gaat zijn voor het economische herstel van Europa.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:46 schreef loveli het volgende:
Maar bij de weg, we zitten in een economische crisis. Iemand daar een mening over? Welke partij moet je stemmen om het beste uit de economiche maleise te komen?
Geen idee. Er stond wel iets in een standpuntenoverzicht in de krant over koopkracht en het verwerken van schulden, maar daar snap ik nooit wat vanquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:46 schreef loveli het volgende:
Maar bij de weg, we zitten in een economische crisis. Iemand daar een mening over? Welke partij moet je stemmen om het beste uit de economiche maleise te komen?
Ja oke, wist niet dat je moeder 63 wasquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:51 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zou ze het wel willen, maar dat is toch nog best lastig als je 63 bent. Een taal leren gaat dan gewoon niet zo makkelijk meer.
Waar ik ook versteld van stond laatst: mijn van oorsprong Amerikaanse collega vertelde dat als je niet in Nederland bent geboren, je nooit volledig pensioen kan krijgen. Ook niet als je je volledige werkzame leven hier hebt doorgebracht (zij kwam hier met 23 en had welgeteld 3 maanden in Amerika gewerkt na afstuderen). Ik vind het schandalig!
Beter te vroeg dan te laatquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:38 schreef P.F het volgende:
Ooo wat dom, ik ben WEER een uur te vroeg voor mijn vergadering.
KlokkijkenTijd onthouden
Je bedoelt AOW. Je krijgt AOW voor elk jaar dat je, volgens mij vanaf je vijftiende, in Nederland woont. Als jij, als volbloed Nederlander, 5 jaar naar het buitenland gaat, wordt die 5 jaar ook gekort op je AOW-uitkering.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:51 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Waar ik ook versteld van stond laatst: mijn van oorsprong Amerikaanse collega vertelde dat als je niet in Nederland bent geboren, je nooit volledig pensioen kan krijgen. Ook niet als je je volledige werkzame leven hier hebt doorgebracht (zij kwam hier met 23 en had welgeteld 3 maanden in Amerika gewerkt na afstuderen). Ik vind het schandalig!
ik zeg D66. ze komen met maatregelen die iedereen een beetje pijn doen, maar niet, zoals de VVD, vooral de rijkere mensen sparen. De plannen die er liggen zorgen voor groei, kansen, en gezondere overheidsfinancieën in de komende jaren, op een sociaal liberale manier.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:46 schreef loveli het volgende:
quote:
quote:
In iedfer geval geen conservatieve partij zoals de SP. Korte termijn : VVD of CDA. Lange termijn: imo zijn hervormingen noodzakelijk, daarom D66. Ik hoop echt dat er een kentering komt in het economische stelsel zoals we dat nu kennen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:46 schreef loveli het volgende:
Zeg het maar: ik word oudquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:55 schreef Noukjee het volgende:
[..]
Ja oke, wist niet dat je moeder 63 was!
En dat van die Amerikaanse collega vind ik ook belachelijk. Vooral als je hier komt op zo'n jonge leeftijd.
Of ik ben gewoon nog een beetje jong! Wel de jongste hier geloof ik. Dus heb ook nog niet zoveel ervaring met politiek en politieke partijen. Mijn excuses!quote:
quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Jeetje, ik mis ook eens een topic, mis ik meteen een stel diepzinnige discussies! Poeh!
Ik heb vandaag gestemd, GroenLinks. Heb tot in het hokje nog staan twijfelen (Job-Femke-Job-Femke-Job..) maar toch maar voor GroenLinks gegaan.
Oh ja dat was het! Zoals je het nu formuleert vind ik het wel logischer klinken. Maar toch vind ik het best lullig als je net zoveel jaren in Nederland hebt gewerkt als ieder ander die hier geboren is (ca. na het afronden van een studie), wel minder AOW krijgt uiteindelijk.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:58 schreef anna82 het volgende:
[..]
Je bedoelt AOW. Je krijgt AOW voor elk jaar dat je, volgens mij vanaf je vijftiende, in Nederland woont. Als jij, als volbloed Nederlander, 5 jaar naar het buitenland gaat, wordt die 5 jaar ook gekort op je AOW-uitkering.
Pensioen bouw je gewoon zelf op!
Ik heb het verkiezingsprogramma doorgelezen en denk niet dat D66 de beste visie heeft wat dat betreft. Veel andere visies deel ik ook niet, bij de wegquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:58 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik zeg D66. ze komen met maatregelen die iedereen een beetje pijn doen, maar niet, zoals de VVD, vooral de rijkere mensen sparen. De plannen die er liggen zorgen voor groei, kansen, en gezondere overheidsfinancieën in de komende jaren, op een sociaal liberale manier.
de extra banen die de VVd worden toegedicht gaan vooral pas vanaf 2030 er zijn, en bovendien doen veel van hun maatregelen de zwakkere groepen in de samenleving het meeste pijn.
de plannen van D66 verbeteren de situatie op de arbeids en woningmarkt, en investeren in de kwaliteit van onderwijs.
Wanneer komt er een D66-poster met Kwak?quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:58 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik zeg D66. ze komen met maatregelen die iedereen een beetje pijn doen, maar niet, zoals de VVD, vooral de rijkere mensen sparen. De plannen die er liggen zorgen voor groei, kansen, en gezondere overheidsfinancieën in de komende jaren, op een sociaal liberale manier.
de extra banen die de VVd worden toegedicht gaan vooral pas vanaf 2030 er zijn, en bovendien doen veel van hun maatregelen de zwakkere groepen in de samenleving het meeste pijn.
de plannen van D66 verbeteren de situatie op de arbeids en woningmarkt, en investeren in de kwaliteit van onderwijs.
Ik zing in een popkoor, maar ben pas in april dit jaar begonnen en moet dus hun oude nummers ook nog instuderen. Omdat die niet zoveel meer worden herhaald bij de repetities is dat best lastig! We treden zaterdag op in Castricum bij het Totaal Vokaal festival, en dan moet het wel allemaal uit het hoofd, met regie erbij, etc. Dus nog even hard oefenen!quote:
De eerste AOW-ers (tijd van Dres, jeweetz) kregen het zomaar zonder er ooit een cent voor betaald te hebben. Dat was ook niet eerlijk (en niet te betalen, uiteindelijk).quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:05 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oh ja dat was het! Zoals je het nu formuleert vind ik het wel logischer klinken. Maar toch vind ik het best lullig als je net zoveel jaren in Nederland hebt gewerkt als ieder ander die hier geboren is (ca. na het afronden van een studie), wel minder AOW krijgt uiteindelijk.
Helemaal eens. Het is goed dat VVD de crisis snel terug wil dringen, maar bijzonder spijtig dat dat over de rug van juist de zwakkeren gaat.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Over de crisis - ik denk dat het niet een kwestie is van welke partij ons daar het beste uit kan helpen, maar welke partij op welke manier eruit wil komen. Ik kan ook wel wat maatregelen bedenken, maar vind de kwaliteit van leven van bepaalde groepen mensen óók belangrijk, en dat mis ik dan bijv. weer bij de VVD.
Wat ga je wel stemmen dan?quote:
ah, bij Jetse! leuk!quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:09 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik zing in een popkoor, maar ben pas in april dit jaar begonnen en moet dus hun oude nummers ook nog instuderen. Omdat die niet zoveel meer worden herhaald bij de repetities is dat best lastig! We treden zaterdag op in Castricum bij het Totaal Vokaal festival, en dan moet het wel allemaal uit het hoofd, met regie erbij, etc. Dus nog even hard oefenen!
Dat zei ik ook altijd. En nu heb ik 2 jaar in Zweden gewoond, en ik spreek bijna geen woord Zweeds...quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:57 schreef Noukjee het volgende:
[..]
Ik ben daarom ook wel voor de verhoging van de AOW-leeftijd. Met het omslagstelsel brengt de werkende generatie nooit genoeg op om de AOW van de babyboomers te financieren.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:10 schreef loveli het volgende:
[..]
De eerste AOW-ers (tijd van Dres, jeweetz) kregen het zomaar zonder er ooit een cent voor betaald te hebben. Dat was ook niet eerlijk (en niet te betalen, uiteindelijk).
quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:15 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Dat zei ik ook altijd. En nu heb ik 2 jaar in Zweden gewoond, en ik spreek bijna geen woord Zweeds...
Maar, en ik ben geen huilie ofzo, jij bent blond en zal daar waarachijnlijk een stuk makkelijker mee weg komen dan een Marrokkaan. Hier iig wel, als een Engelse geen woord NL spreekt vinden we het prima Engels terug te spreken.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:15 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Dat zei ik ook altijd. En nu heb ik 2 jaar in Zweden gewoond, en ik spreek bijna geen woord Zweeds...
Daarom heb ik mezelf nu het land maar uitgegooid. En ik heb mezelf beloofd dat als ik er ooit weer terecht ga komen (gister een brief gestuurd voor een positie als onderzoeksassistent op de uni aldaar) heel hard Zweeds ga leren.quote:
Dat was ook een beetje mijn punt. Er werd geen enkel probleem van gemaakt!quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:23 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Maar, en ik ben geen huilie ofzo, jij bent blond en zal daar waarachijnlijk een stuk makkelijker mee weg komen dan een Marrokkaan. Hier iig wel, als een Engelse geen woord NL spreekt vinden we het prima Engels terug te spreken.
Heb je wat te doen? Kun je iemand bellen of bij iemand langsgaan? Zodat je er niet steeds aan denkt?quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het valt me keihard tegen hier alleen en ik voel me doodongelukkig.
Bah.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ahwquote:Op woensdag 9 juni 2010 15:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nooit eerder alleen gewoond? In het begin viel het mij ook keihard tegen en bij mij was het mijn keuze om alleen te gaan wonen. Het went wel, op den duur.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Geen DIG-nerd in de buurt? En een schroeftol?quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik wilde draadloos internet installeren, lukte niet. Na uren aanklooien de klantenservice maar gebeld, die kon me ook niet helpen. En een prettige dag nog, mevrouw.
Gordijnen in de woonkamer moeten nog opgehangen worden en gaten boren lukt me wel, maar ik heb niet genoeg kracht om er dan ook nog schroeven in te draaien.
En vrienden heb ik niet.
Volgens mij ben jij veel te lief om geen vrienden te hebben.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik wilde draadloos internet installeren, lukte niet. Na uren aanklooien de klantenservice maar gebeld, die kon me ook niet helpen. En een prettige dag nog, mevrouw.
Gordijnen in de woonkamer moeten nog opgehangen worden en gaten boren lukt me wel, maar ik heb niet genoeg kracht om er dan ook nog schroeven in te draaien.
En vrienden heb ik niet.
Mijn mening is dat geen enkele partij bij machte is de ecomonische crisis te bezweren. Die macht ligt bij de banken, en bij Europaquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:46 schreef loveli het volgende:
Je wordt vanzelf wel vindingrijk. Alle begin enzo.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
M'n buurman is een iets te nieuwsgierige, glurende, Andre Hazes luisterende kerel van middelbare leeftijd. Ik vermijd hem liever een beetje..
Het alleen zijn is het punt niet zozeer. Gewoon al die dingen die moeten gebeuren en die me gewoon niet lukken drukken me zo met m'n hulpeloze neus op de feiten. En daar baal ik van, want ik ben echt niet de enige vrouw die alleen woont, en al die anderen redden zichzelf ook gewoon.
Die krijgen ook hulpquote:Op woensdag 9 juni 2010 15:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
M'n buurman is een iets te nieuwsgierige, glurende, Andre Hazes luisterende kerel van middelbare leeftijd. Ik vermijd hem liever een beetje..
Het alleen zijn is het punt niet zozeer. Gewoon al die dingen die moeten gebeuren en die me gewoon niet lukken drukken me zo met m'n hulpeloze neus op de feiten. En daar baal ik van, want ik ben echt niet de enige vrouw die alleen woont, en al die anderen redden zichzelf ook gewoon.
Ach, jij hebt weer andere kwaliteiten! Prachtige taarten bakken, eruit zien en zijn als juffrouw Engel, geweldig met kleine kinderen omgaan, niet over een hoge hindernis willen met personeelsuitjequote:Op woensdag 9 juni 2010 15:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nee hoor. Ik bel mijn vader als er geboord en/of geschroefd moet wordenquote:Op woensdag 9 juni 2010 15:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |