abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82511239
Waarom woon ik anders in het heerlijke Nederland? HA!

Alle posters in dit topic zijn het eens met de topic titel!!!

Het vorige deel: Slank #1056 - fast or feast?

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'. Aanmelden is niet verplicht. Deze reeks heeft een slowchat karakter, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondergesneeuwd worden, stel hem dan gerust nog een keer!

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met een deel van de deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe!
De OP is hier te vinden.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:38:58 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_82511276
Geloof... dat woord zegt het al
Geloof hoort trouwens ook liefdevol en respectvol te zijn... tja

Nou ja, moeilijke materie waar natuurlijk persoonlijke ervaringen er erg toe doen.

Hier onweert het
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:39:00 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_82511278
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:39:39 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_82511327
En nu ga ik lekker aan de cola berenburg want hoef wij hebben nu weekend
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_82511364
Wat een discussies

Had ik al verteld dat ik net heb gesport?
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_82511371
Wauw, wat een discussie!

Ik ben het wel eens met Sigme eigenlijk.

mijn ouders hebben me totaal niet gelovig opgevoed en soms zie ik dat als een zegen, soms als een gemis. Bij mij op school gaf men vrij weinig info over geloof in het algemeen wat ik nog steeds jammer vind. Gelovig of niet gelovig zou elkaar moeten respecteren. Alhoewel ik sommige dingen waar mensen in geloven echt niet snap, geeft mij dat geen recht om denigrerend met ze om te gaan.
pi_82511423
Nu ga ik even hardlopen, de regen is weer over! kleind rondje, 3.5 km, als ik in amsterdam woon (volgende week) word het weer 5 km!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:42:04 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82511486
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:35 schreef Goodbye het volgende:
Vik, ik vind het trouwens wel grappig dat de enige regel op de uitzondering bij jou de Atheist/niet-gelovige is en dat je dat zelf bent.

Verder ga ik me niet mengen in de discussie, want ik weet nog niet echt welke mening ik op dit vlak heb Jullie brengen allebei goede punten.
Ik zat me net te bedenken hoe ik zou reageren als ik christen was en een moslim tegen mij zou zeggen dat zijn geloof juist was en het mijne niet . Ongetwijfeld zou ik daar ook allerlei argumenten tegenin kunnen brengen (bijv. de Bijbel komt rechtstreeks van God, de Koran niet etc). Dus je hebt wel gelijk als je zegt dat iedereen vurig z'n eigen visie verdedigt en dat iedereen die een andere visie niet begrijpen kan fundamentalistisch is, maar toch vind ik dat een wetenschappelijke visie religieuze visies overtroeft . Ik las hierover een mooie quote van Richard Dawkins. Ik ga hem even zoeken! .

En PF: hij heet Marcel Hulspas en hij is wetenschapsjournalist. Hij heeft de Stichting Skepsis opgericht en was redacteur bij de wetenschapsbijlage van de Volkskrant . Het boek waar ik het over heb heet: En de zee spleet in tweeën: de bronnen van de Bijbel kritisch onderzocht.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:42:05 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_82511489
Behh morgen weer werken . En ook beginnen met sporten!

Maar ben wel erg blij met -3.3 kg
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_82511521
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:29 schreef P.F het volgende:
Bij deze betitel ik Chico tot winnaar van het debat.

Perruche, je gaat in Amsterdam wonen? Tijdelijk?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_82511540
ok nu begint het weer te regenen ik ga wel even spieroefeningen doen, donderdag komt hardlopen wel weer... als het een beetje zou regenen, a la, maar dit is weer een compleet onweer!
pi_82511583
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik zat me net te bedenken hoe ik zou reageren als ik christen was en een moslim tegen mij zou zeggen dat zijn geloof juist was en het mijne niet . Ongetwijfeld zou ik daar ook allerlei argumenten tegenin kunnen brengen (bijv. de Bijbel komt rechtstreeks van God, de Koran niet etc). Dus je hebt wel gelijk als je zegt dat iedereen vurig z'n eigen visie verdedigt en dat iedereen die een andere visie niet begrijpen kan fundamentalistisch is, maar toch vind ik dat een wetenschappelijke visie religieuze visies overtroeft . Ik las hierover een mooie quote van Richard Dawkins. Ik ga hem even zoeken! .

En PF: hij heet Marcel Hulspas en hij is wetenschapsjournalist. Hij heeft de Stichting Skepsis opgericht en was redacteur bij de wetenschapsbijlage van de Volkskrant . Het boek waar ik het over heb heet: En de zee spleet in tweeën: de bronnen van de Bijbel kritisch onderzocht.
Ja, dat bedoelde ik er inderdaad mee te zeggen! Ach, altijd nog beter dan "Ik weet het eigenlijk niet", waar ik nogal last van heb
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_82511607
Hihi, vik, je bent het eens met de TT!
pi_82511611
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:42 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Perruche, je gaat in Amsterdam wonen? Tijdelijk?
Ja, in het huis van m'n pa! tijdelijk, ik wil er wel blijven maar dan een ander huis maar eerst een baan zeoekn zoeken voor mij en m'n meneer! Vind het wel leuk, amsterdam
pi_82511702
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:58 schreef loveli het volgende:

[..]

Daaaag, schoolstrijd... Aanpassen omdat het niet werkt is best een optie, maar iets waar hard voor gevochten is zo afschaffen vind ik persoonlijk vrij kortzichtig.
Oh ja, ik ben trouwens voor afschaffen van Artikel 23. Maar dan andersom .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:46:20 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82511762
O ik weet de quote van Dawkins ineens weer . Hij zegt dat er sprake is van fundamentalisme als je - ondanks vele tegenbewijzen - vast blijft houden aan je opvattingen. Dat is precies wat religieuzen doen en in principe niet wat wetenschappers doen (en indien wel: dan zijn het geen goede wetenschappers). Wij hebben geen bewijs voor het bestaan van God (het enige 'bewijs' is de Bijbel en die staat bomvol anekdotes die niet geverifieerd kunnen worden en bomvol contradicties). Het heeft er dus alle schijn van dat God niet bestaat en toch houden veel christenen vol. Wie is dan fundamentalistisch? Serieus: als ik vandaag een duidelijk bewijs krijg van het bestaan van God, dan bekeer ik me vandaag nog .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:47:07 #17
236335 neen
schone schijn
pi_82511806
Reclame voor de piratenpartij hieronder
het lijkt niet wat het is
pi_82511847
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:40 schreef Perruche het volgende:
Nu ga ik even hardlopen, de regen is weer over! kleind rondje, 3.5 km, als ik in amsterdam woon (volgende week) word het weer 5 km!

Hier is de bui zojuist aangekomen; hele dag stralend weer gehad, en nu een goeie bui voor de tuin. Wat heeft Onze-Lieve-Vrouwe het toch goed met me voor .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:48:25 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82511895
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:43 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ja, dat bedoelde ik er inderdaad mee te zeggen! Ach, altijd nog beter dan "Ik weet het eigenlijk niet", waar ik nogal last van heb
Neuh, dat vind ik op zich best een goeie visie hoor, het agnosticisme . Ik ben het zelf ook jarenlang geweest (niet dat het dáárom goed is, hoor ).

O kut, het begint te onweren. Als de bliksem inslaat hier heb ik mijn bewijs .
Niet meer actief op Fok!
pi_82511943
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Neuh, dat vind ik op zich best een goeie visie hoor, het agnosticisme . Ik ben het zelf ook jarenlang geweest (niet dat het dáárom goed is, hoor ).

O kut, het begint te onweren. Als de bliksem inslaat hier heb ik mijn bewijs .
pi_82512001
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:26 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Sorry, maar juist als ik colleges had over hoe het menselijk lichaam werkte, hoe alles op elkaar ingespeeld is, kan ik niet geloven dat het toeval is. Ironisch genoeg bestaat de gemeente waar mijn ouders lid van zijn voornamelijk uit hoog-opgeleiden . Waarvan er ook geloven in het bestaan van een oerknal, dat de wereld niet in 6 dagen geschapen is etc.
Je vergeet natuurlijke selectie?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:50:36 #22
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_82512047
Komen wel aardig harde slagen onweer voorbij...
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:51:06 #23
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82512076
@ vik: het laatste wat ik erover zeg, is dat het grote verschil is dat er bij geloof niet vanuit bewijs wordt gedacht. het is immers een GELOOF en geen WETEN (schap). het is echt appels met peren vergelijken.

en nu ga ik niet meer discussieren!

het is donker in huis en ik moet nog eten koken... zo maar even de lampen aan, de afwas doen en mn eten maken...
Kwak
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:51:12 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82512088
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:49 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Nee, maar serieus: toen vond ik het de enige juiste visie en spuugde ik ook op atheïsten . Hoe arrogant van mensen dat ze zeker dachten te weten hoe het in elkaar stak!
Maar nu neig ik toch naar: geen bewijs = niet waar.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:52:24 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82512187
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:51 schreef kwakz0r het volgende:
@ vik: het laatste wat ik erover zeg, is dat het grote verschil is dat er bij geloof niet vanuit bewijs wordt gedacht. het is immers een GELOOF en geen WETEN (schap). het is echt appels met peren vergelijken.

Precies, het is een geloof! Maar dan moeten mensen ook niet doen alsof het De Waarheid is en dat gebeurt nog teveel, naar mijn smaak.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:53:43 #26
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82512268
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Precies, het is een geloof! Maar dan moeten mensen ook niet doen alsof het De Waarheid is en dat gebeurt nog teveel, naar mijn smaak.
we willen allebei het laatste woord
je kunt best geloven dat iets de waarheid is, zonder het te bewijzen. ik ken overiegsn weinig echt strtenge christenen die hun waarheid als dé enige waarheid presenteren. ik heb het idee dat dat jouw enige referntie is als het om christenen gaat...

ik ben het er ook niet mee eens. maar het kán wel.
Kwak
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:55:54 #27
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82512394
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

we willen allebei het laatste woord
je kunt best geloven dat iets de waarheid is, zonder het te bewijzen. ik ken overiegsn weinig echt strtenge christenen die hun waarheid als dé enige waarheid presenteren. ik heb het idee dat dat jouw enige referntie is als het om christenen gaat...

ik ben het er ook niet mee eens. maar het kán wel.
O dat wil ik best geloven dat de christenen die ik ken extreme gevallen zijn. Ik merk zelf ook vaak dat ik heel fel reageer als ik merk dat iemand christen is en dan stelt 'ie zich meestal juist heel gematigd op .

Daar zijn we het in ieder geval over eens. Mooi moment om de discussie te beëindigen dacht ik zo .
Niet meer actief op Fok!
pi_82512477
Een vriend van mij die nooit stemt heb ik weten over te halen om te gaan stemmen. Alleen nu wil hij op TON gaan stemmen... had ik nou maar niks gezegd.
pi_82512704
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:49 schreef de_nachtwacht het volgende:

[..]

Je vergeet natuurlijke selectie?
Nee hoor, maar om iets te selecteren, moet er wel ooit iets ontstaan zijn. Ik zou niet weten hoe er spontaan een atoom/molecuul uit het niets ontstaat. En bijvoorbeeld ons imuumsysteem, dat is echt geniaal. Allerlei terugkoppelingsmechanismen ... zo lastig heb ik ze nog nooit gezien.

Maar wetenschap is ook niet zaligmakend . Er is geen enkel bewijs dat atomen en moleculen bestaan. We hebben ze nooit gezien, weten niet hoe ze eruit zien en met onze huidige kennis kunnen we zeggen dat we ze ook nooit zullen zien met een microscoop. Toch geloven we dat ze bestaan. Waarom? Omdat we dan kunnen verklaren hoe reacties tussen moleculen plaatsvinden, waarom de ene stof meer weegt dan de ander etc. En als er bewijs komt dat het model (molecuulmodel) niet klopt, dan passen we het gewoon aan zodat het alsnog klopt .

'Harde' bewijzen van de wetenschap zijn in mijn ogen zo hard nog niet. Maar het is bruikbaar, dus ik doe het er maar mee. En zo zijn er dus ook mensen die ivm een molecuulmodel, een bijbel gebruiken om de wereld om hen heen te verklaren. (Waarbij de meeste christenen die ik ken gelijk toe zullen geven dat je de bijbel niet als harde waarheid moet nemen, maar meer als een leidraad in gedrag. Dat je een ander niet moet doden, spullen jatten, liefde iets goeds is. Ook als een ander niet lief voor jou is). Je kunt geloven in god, je kan geloven in de bewijzen uit de wetenschap. Beiden zijn imho gebaseerd op een soort geloof.

In de hoop nu niet de discussie op te voeren terwijl jullie hem wilden stoppen .
pi_82512793
De wetenschap is die tak van sport waarin mensen een theorie bedenken, bedenken welke gebeurtenissen die theorie zouden ondersteunen en bedenken welke gebeurtenissen de theorie zouden ontkrachten en vervolgens gebeurtenissen meten om te kijken wat nou is.

De wetenschappelijke theorie heeft héééél vaak ongelijk, dat is de manier hoe de wetenschap over hoe het wél zit groeit. Ik ken werkelijk geen standpunt dat zo dom is als denken dat wetenschap waarheid in pacht heeft. Het was ooit wetenschap om astmapatienten te laten roken. Aders te laten. Lobotomiën te plegen. Mengele was een zeer gedreven wetenschappelijk onderzoeker, etc etc.

Overigens past in mijn optiek het blinde geloof in wetenschap wel bij het idee dat het een goed plan zou zijn dat de overheid bepaalt wat kinderen geloven.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:06:36 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82513086
Interessant punt heb je daar, Chico (ik moet er toch op ingaan, aargh ): dat iets wat je niet ziet best kan bestaan.
Maar waar ik me dan aan stoor (of wat mijn voornaamste ergernis was toen ik nog agnost was), is dat mensen dat 'Hogere' zelf een gezicht gaan geven, boeken gaan schrijven namens dat hogere, andere mensen regels gaan opleggen namens dat hogere. Terwijl dat hogere nooit één woord tegen ons stervelingen heeft gesproken.
Dát is wmb in ieder geval zo klaar als een klontje: ik zeg niet dat er geen hoger wezen bestaat, maar wel dat de invulling die mensen eraan geven mensenwerk is . Behoorlijk arrogant!
Áls er een God is, dan is dat op z'n best een deïstische God (en dan zie ik God dus niet als een oude man met een baard, maar eerder als een soort energie): hij is de eerste oorzaak, maar blijft onkenbaar en onbereikbaar voor ons mensen .
Niet meer actief op Fok!
pi_82513381
hoe doe ik in photoshop dat getypte tekst in kleur verloopt? in word art is dat zo makkelijk !
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:12:45 #33
236335 neen
schone schijn
pi_82513436
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:12 schreef P.F het volgende:
hoe doe ik in photoshop dat getypte tekst in kleur verloopt? in word art is dat zo makkelijk !
Gradient ofzo
pi_82513473
Kinderen kun je alles laten geloven, dat is juist het enge. Ik was op mijn 8e ook helemaal gehersenspoeld omdat ik een oud catechisatieboekje van mijn (al heel lang van haar geloof afgevallen!) moeder in de kast ontdekte. Toen ik later in Pieter Bas las over het Oog van God, dat in de hal van de lagere school hing, en alles zag, was dat een enorme herkenning van mijn (een week durende ) gelovige periode: die angst, dat er een oog is dat ziet dat je iedere ochtend de koekjestrommel leegeet!

Dus ja, ik heb wel mijn kanttekeningen bij de uitspraak dat iedere soort school bestaansrecht heeft. Dat recht moet je wel verdienen. Zodra er onderwezen gaat worden dat homo's verwerpelijke figuren zijn, verdwijnt mijn tolerantie. Die verdwijnt overigens ook bij Rudolf Steinerscholen waar kinderen van 10 nog rustig analfabeet zijn, omdat ze volgens de staf "er nog niet aan toe" zijn te leren lezen, want ze spelen nog steeds liever in de blokkenhoek.
pi_82514263
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:00 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Nee hoor, maar om iets te selecteren, moet er wel ooit iets ontstaan zijn. Ik zou niet weten hoe er spontaan een atoom/molecuul uit het niets ontstaat. En bijvoorbeeld ons imuumsysteem, dat is echt geniaal. Allerlei terugkoppelingsmechanismen ... zo lastig heb ik ze nog nooit gezien.
Ik ook niet. Maar ik weet ook niet waar een God vandaan zou moeten komen. In beide gevallen is er geen oplossing, maar voor de evolutietheorie is in ieder geval nog behoorlijk veel bewijs waarmee de theorie wordt ondersteund. En die theorie is ook nog steeds niet ontkracht na 150 jaar.
quote:
'Harde' bewijzen van de wetenschap zijn in mijn ogen zo hard nog niet. Maar het is bruikbaar, dus ik doe het er maar mee. En zo zijn er dus ook mensen die ivm een molecuulmodel, een bijbel gebruiken om de wereld om hen heen te verklaren. (Waarbij de meeste christenen die ik ken gelijk toe zullen geven dat je de bijbel niet als harde waarheid moet nemen, maar meer als een leidraad in gedrag. Dat je een ander niet moet doden, spullen jatten, liefde iets goeds is. Ook als een ander niet lief voor jou is). Je kunt geloven in god, je kan geloven in de bewijzen uit de wetenschap. Beiden zijn imho gebaseerd op een soort geloof.

In de hoop nu niet de discussie op te voeren terwijl jullie hem wilden stoppen .
Met alle respect, maar de bijbel is wel één van de meest bizarre bronnen als leidraad voor gedrag. Jezus heeft best aardige dingen gezegd, maar voor het overgrote deel staat de bijbel vol met de meest verschrikkelijke dingen die door God allemaal worden toegestaan en / of goedgekeurd. Ik zie niet in hoe dat als leidraad in je leven kan dienen, tenzij je heel erg selectief leest. Volgens mij kom je met je gezonde verstand tot precies dezelfde dingen.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:36:51 #36
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82515081
@ nachtwacht: het "gezonde verstand" van de westerse wereld is overigens wel gebaseerd op de bijbel... wat wij normaal vinden is in andere delen van de wereld lang niet altijd normaal
Kwak
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:37:21 #37
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82515129
overigens: ik heb t niet op peter R de Vries, maar hij pakte net Hero Brinkman wel heel goed aan bij DWDD...
Kwak
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:41:14 #38
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_82515403
Interessante discussie

Ik denk dat ik toch eerder in de Kwak-Chico-hoek zit

Ik ben ervan overtuigd dat geloof an sich best goed is, waar er geloofd wordt in een god/goden van liefde. Serieus, wat is er mis met 'heb uw naasten lief', etcetera. Nadeel is, dat de praktische kant van geloof veelal opgehangen wordt aan een eeuwenoud boek, met nog oudere gebruiken, wat ook nog eens door tig lui geïnterpreteerd wordt

Neemt niet weg dat ik het niet verkeerd vind als ouders hun kinderen willen opvoeden met het geloof - zij het liever niet op de manier waar Vik, Nachtwacht en Cootje mee te maken hebben gehad ("gedraag je anders ga je naar de hel! "). Meer als in: "Pappa en mamma geloven dat er een God is, die... bla bla... We moeten lief zijn voor elkaar, blabla". En als ze dan opgroeien en god willen laten voor wat ie is (wat dat dan ook mag zijn ) dan is dat prima, als ze maar wel hun best doen om een goed mens te zijn.

In general: respect voor christenen, atheïsten, moslims, boeddhisten, agnosten, etcetera. Dat respect wordt pas minder / gaat pas weg als de persoon in kwestie zich als mens misdraagt.

</blabla >
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_82515780
IK HEB HONGER

nu weet ik waarom ik niet meer thuis woon
pi_82515833
vati is om 1 uur begonnen met boodschappen doen.. om 4-5 uur begonnen met koken.. EN HET IS NOG NIET KLAAR.

Nu weet ik weer waarom hij 1x per jaar kookt/mag koken !
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:48:54 #41
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82515961
arme PF...

ik heb dikke frieten uit de oven (oma's smultieten zoals wij dat thuis noemen ) en een ribeye steak met pittige marinade gegeten, en worteltjes erbij. en een chocostick ijsje toe. NOM
Kwak
pi_82516030
Ik vandaag naar de Hunkemoller. Hebben ze geen één BH in mijn maat, behalve een sport BH
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:49:58 #43
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_82516047
Wat maakt ie dan PF?

Volgens mij kwam mijn godsdienst-post trouwens een beetje als mosterd na de maaltijd, of hoe zeg je dat

Steak
pi_82516115
Ik heb al 3-4 reepjes twix op, 2 koeken, 2 kleine bounty's en veel, veel sap. O ja en een paar honderd gram amandelen. En ik heb honger en hoofdpijn van de honger AAARGH

(Als ik tussen 17.00 en nu een boterham was gaan eten dan was ie ZOO chagrijnig en beledigd geweest )

godver, en ik moet nog vet veel doen EN IK WACHT MAAR OP DAT ETEN zodat mijn honger en hoofdpijn weg gaat en ik weer normaal kan functioneren.

AAAAAH
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:51:22 #45
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82516145
er zit een AH steak en grill in de AH XL hier, en de argentijnse pittige ribeye was in de bonus ik eet t zelden, want duur, maar als t in de bonus is soms wel
Kwak
pi_82516146
Jeeeeej eten!

Iets met, tofu/kip.... sesamzaad? verse witte aspergers???? sojasaus???
pi_82516151
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:46 schreef P.F het volgende:
IK HEB HONGER

nu weet ik waarom ik niet meer thuis woon
Dat is bij mij andersom! Nou ja, als ik na 7 thuis kom mag ik het opwarmen daar, maar nu moest ik nog hèlemaaaaaaal zelf koken!

Over de religie-discussie: Hier nog een die afgestompt is van het geloof door de gekke uitwassen tegen te komen. Soms denk ik dat ik misschien wel gelovig geweest was als ik in een 'normalere' omgeving was opgevoed. Maar het feit dat ik zoiets bedenk, geeft al aan dat ik denk dat het meer omgeving en karaktertrekken zijn wat bepaalt of iemand gelooft

Lijstje
O: boterham pindakaas, boterham speculoos
L: dubbele boterham kaas, dubbele sambal-pindakaas-komkommer
D: nasi met gegrillde vis en atjar
T: mandarijntje
T: sinaasappelijsje
pi_82516222
Ik heb trouwens zaterdag steeds mijn stoel mee gedraaid tijdens het zonnen en nu ben ik 2D bruin HAHAHA
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:53:53 #49
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_82516337
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:51 schreef P.F het volgende:
Jeeeeej eten!

Iets met, tofu/kip.... sesamzaad? verse witte aspergers???? sojasaus???
Klinkt als mijn eten

Ik was vergeten dat ik asperges wilde eten, dus had geen andere dingen erbij gehaald. Heb dus maar krokante vega blokjes gebakken, maar die waren eerder klaar dan de asperges, dus die heb ik vast opgegeten met een beetje sojasaus,
Nu zitten de asperges nog in de pan, en ik heb ook saus erbij
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:54:43 #50
277802 _Calimero_
pi_82516406
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:48 schreef kwakz0r het volgende:
arme PF...

ik heb dikke frieten uit de oven (oma's smultieten zoals wij dat thuis noemen ) en een ribeye steak met pittige marinade gegeten, en worteltjes erbij. en een chocostick ijsje toe. NOM
Ik las dikke tieten
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:56:19 #51
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_82516526
Which reminds me... ik heb nog een paar asperges in de koelkast liggen Hoe lang zouden die dingen houdbaar zijn...

Oooh ik wil binnenkort nog chimichurri steak maken van ehh hoe heette die miep... Rachel Allen geloof ik!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:56:59 #52
277802 _Calimero_
pi_82516573
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:54 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Ik las dikke tieten
Oh, en in het woord erna staat ook tieten, vandaar
pi_82518004
Asperges moeten zo vers mogelijk zijn. Ik krijg met regelmaat pasgeoogste dikke knoeperds voor niks. Lang leven veroordeelde moordenaars .

Gister is mij een kilo of vier gebracht, vandaag hebben we zoiets als een pond per persoon genuttigd. Wat de lijst brengt tot:
  • brinta
  • broodmaaltijd (5 sneden witbrood, 2 volkoren, 1 krekker) (gekookte ei, may, boter, kaas, bliktonijn, jam)
  • witlofsalade met appel & rode paprika (mosterd & yoghurt)
  • 1 pils
  • avondeten:
    * vooraf 1 pond gekookte asperges + 1 ei & klontje boter
    * hoofd schep volkorenmacaroni; 2 scheppen saus (lamsgehakt, broccolistruik, rode paprika, tomatenpuree)
    * toe yoghurt & jam
  • ik moet verrassend weinig
    pi_82518237
    Het was Chinees-Chinees!

asperges met waterkers, gember & koriander
    tofu/kip met rijstwijn of wijnazijn, sojasaus, sesamzaad
    snijboontjes, maizena sausje en waterkers
    en witte rijst

de waterkers en het sausje met sesamzaad waren het lekkerst
      dinsdag 8 juni 2010 @ 21:27:41 #55
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_82519026
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 19:40 schreef Perruche het volgende:
    Wauw, wat een discussie!

Ik ben het wel eens met Sigme eigenlijk.

mijn ouders hebben me totaal niet gelovig opgevoed en soms zie ik dat als een zegen, soms als een gemis. Bij mij op school gaf men vrij weinig info over geloof in het algemeen wat ik nog steeds jammer vind. Gelovig of niet gelovig zou elkaar moeten respecteren. Alhoewel ik sommige dingen waar mensen in geloven echt niet snap, geeft mij dat geen recht om denigrerend met ze om te gaan.
    Dat dus. Interessante discussie, trouwens.
    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
    pi_82519479
    femke met los haar is veel leuker, met een staart zie je van die stomme babyhaartjes bij haar voorhoofd. De meeste mensen worden vrij sexloos van een lage staart maar ik denk dat dat de bedoeling is, niet te sexy
    http://www.geenstijl.tv/2(...)met_femke_terug.html
      dinsdag 8 juni 2010 @ 21:38:13 #57
    236335 neen
    schone schijn
    pi_82519850
    Femke lacht veel te weinig, daarom stem ik niet op haar.
    pi_82520170
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 19:44 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja, in het huis van m'n pa! tijdelijk, ik wil er wel blijven maar dan een ander huis maar eerst een baan zeoekn zoeken voor mij en m'n meneer! Vind het wel leuk, amsterdam
    Oh leuk .

Honger, maar dr is niet echt iets in huis (behalve brood en dingen die ik niet lekker vind) en ben bang dat ik van zuivel weer buikpijn ga krijgen. Dus zit ik met honger/misselijkheid achter mn pc .
      dinsdag 8 juni 2010 @ 21:44:48 #59
    236335 neen
    schone schijn
    pi_82520457
    Wanneer krijg je eigenlijk sleutel enzo van je nieuwe crib?
      dinsdag 8 juni 2010 @ 21:50:54 #60
    331 Merel
    Be here now.
    pi_82520876
    Ik sla de politieke en de geloofsdiscussie maar even over... Jullie hebben een heel topic volgekletst vandaag! Even een hoop reply's achter elkaar:
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 08:40 schreef Laureline het volgende:
    Maar Merel, als je heel vaak denkt dat je het onmiddellijk uit wil maken, lijkt nu direct gaan samenwonen niet zo verstandig, wel?
    Ik wil ook niet direct gaan samenwonen hoor Ik denk het alleen soms even, maar daarna doe ik weer normaal. Net als dat ik soms denk dat ik ermee wil kappen, dat wil ik in werkelijkheid ook helemáál niet
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 09:12 schreef kwakz0r het volgende:
    Merel: het schijnt dat je als over zoveel externe dingen zo snel je ontevreden voelt, die ontevredenheid vaak niet echt over gaat als je een van die dingen of allemaal verandert... ontevredenheid zit dan heel vaak meer bij jezelf...

misschien kan je er wat mee, deze enorme open deur, misshcien niet, maar sowieso
    Jah, daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Alleen geen idee wat ik daar dan mee moet.
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 12:14 schreef loveli het volgende:
    Vraagje aan Merel: waar zou je willen wonen als werk en liefde uit de vergelijking worden gehaald?
    Ook geen idee. Dan heb ik geen reden om weg te gaan uit de stad waar ik nu woon. Maar ook geen reden om er te blijven.
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 09:07 schreef CorwinofAmber het volgende:

Merel ik snap wat je doormaakt, tenminste qua werk, relatie is super. Ik werk nu 9 jaar bij dezelfde baas, mijn eerste werkgever en ondertussen begint de drang naar verandering steeds sterker te worden. Daarbij komt dat ik een salaris heb wat iets lager is dan markt conform (maar wel veel vrijheiden op m'n werk). Dus kiezen tussen geld of vrijheid; maar ja de baas en bazin ga ik heel persoonlijk mee om wat een goede professionele werksfeer soms behoorlijk moeilijk maakt aangezien het stel regelmatig in mijn bijzijn stevig privé ruzies lopen uit te vechten als kleine kinderen (slaan met deuren en schreeuwen, schelden, erg volwassen voor mensen van beide in de 60).
    Ga je daar nog iets mee doen, wil je actief iets anders gaan zoeken? Dat geruzie klinkt heel onprettig! Ik heb qua salaris eigenlijk een omgekeerd probleem, ik word overbetaald (al zal ik dat op m'n werk nooit toegeven ) maar wil er bij een overstap natuurlijk niet (al te veel) op achteruit gaan, en dat beperkt het aantal banen die voor mij interessant zijn toch...
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 10:45 schreef XcUZ_Me het volgende:

Zuid-Amerika is trouwens écht goed voor de lijn: 3,3 kg afgevallen .
    Of is dat 3,3 kilo aan buikgriep?
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 10:56 schreef kwakz0r het volgende:
    vorige week maandag was ik 100.1, vanochtend 98,3 ik ga ook weer lekker ineens...
    Nog een !
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 21:14 schreef sigme het volgende:
    Asperges moeten zo vers mogelijk zijn. Ik krijg met regelmaat pasgeoogste dikke knoeperds voor niks. Lang leven veroordeelde moordenaars .
    Moordenaars??
    "I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
    pi_82522102
    Tvp.
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
    pi_82522592
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 22:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Tvp.
    tuttut!
      dinsdag 8 juni 2010 @ 22:13:30 #63
    259414 AlchemistOfSorrows
    Uh-huh, goodbye!
    pi_82522786
    Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik ben op zoek naar een voedingssupplement om net wat meer af te vallen met het sporten, maar heb hier totaal geen verstand van.
    Zijn er werkende supplementen die niet al te extreme bijwerkingen hebben?
    das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
      dinsdag 8 juni 2010 @ 22:15:39 #64
    236335 neen
    schone schijn
    pi_82522967
    Ik geloof dat cafeïne wel enige invloed heeft op de vetverbranding.
      dinsdag 8 juni 2010 @ 22:15:45 #65
    331 Merel
    Be here now.
    pi_82522980
    Ik heb nog een pot illegale stackers staan
    "I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
    pi_82523058
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 22:11 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

tuttut!
    Oh ja. 't Zit nog niet echt in m'n systeem, zeg maar.
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
    pi_82523206
    quote:
    Géén tentamenwijzigingen i.v.m. WK

Er zullen geen wijzigingen plaatsvinden in de tentamenroosters omwille van het WK voetbal.
    lol
      dinsdag 8 juni 2010 @ 22:18:52 #68
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_82523214
    Ik heb het debat ook gevolgd. Wilders is echt amusant. "Ja of nee?!" en het dan uitschrijven in de lucht . Hij zal het wel weer gewonnen hebben .
    Niet meer actief op Fok!
      dinsdag 8 juni 2010 @ 22:21:03 #69
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_82523361
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 18:49 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik had verschillende ansichtkaarten met verschillende sinterklazen er op. Dat klopte natuurlijk niet!

Ik weet wel dat ik het dus altijd al wist en dat ik het nooit mocht zeggen en ik vond alle kinderen van mijn school _ZO_ DOM
    Mijn dochter gelooft ook niet in Sinterklaas. Vroeger wel een beetje, maar nooit met complete overgave. Net als bij jou komt het verhaal op haar ongeloofwaardig over.
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 18:51 schreef kwakz0r het volgende:voor katholieken is het wat abstracter, mystieker en meer op ritueel gericht dan op de persoonlijke band met god, maar die geloven dan wel weer dat op zondag de hostie en wijn echt in het lichaam en bloed van jezus veranderen....
    Oh? Ik niet hoor. En toch hoor ik bij het katholieke volksdeel hier. En nu verder lezen.
    Geen zorgen voor de dag van morgen.
      dinsdag 8 juni 2010 @ 22:21:52 #70
    259414 AlchemistOfSorrows
    Uh-huh, goodbye!
    pi_82523431
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 22:15 schreef Merel het volgende:
    Ik heb nog een pot illegale stackers staan
    Werkt dat? Ik heb het bij een bepaalde webwinkel zien staan, in 10 verschillende varianten
    das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')