Ik zat me net te bedenken hoe ik zou reageren als ik christen was en een moslim tegen mij zou zeggen dat zijn geloof juist was en het mijne nietquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:35 schreef Goodbye het volgende:
Vik, ik vind het trouwens wel grappig dat de enige regel op de uitzondering bij jou de Atheist/niet-gelovige is en dat je dat zelf bent.![]()
Verder ga ik me niet mengen in de discussie, want ik weet nog niet echt welke mening ik op dit vlak hebJullie brengen allebei goede punten.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:29 schreef P.F het volgende:
Bij deze betitel ik Chico tot winnaar van het debat.
Ja, dat bedoelde ik er inderdaad mee te zeggen! Ach, altijd nog beter dan "Ik weet het eigenlijk niet", waar ik nogal last van hebquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zat me net te bedenken hoe ik zou reageren als ik christen was en een moslim tegen mij zou zeggen dat zijn geloof juist was en het mijne niet. Ongetwijfeld zou ik daar ook allerlei argumenten tegenin kunnen brengen (bijv. de Bijbel komt rechtstreeks van God, de Koran niet etc). Dus je hebt wel gelijk als je zegt dat iedereen vurig z'n eigen visie verdedigt en dat iedereen die een andere visie niet begrijpen kan fundamentalistisch is, maar toch vind ik dat een wetenschappelijke visie religieuze visies overtroeft
. Ik las hierover een mooie quote van Richard Dawkins. Ik ga hem even zoeken!
.
En PF: hij heet Marcel Hulspas en hij is wetenschapsjournalist. Hij heeft de Stichting Skepsis opgericht en was redacteur bij de wetenschapsbijlage van de Volkskrant. Het boek waar ik het over heb heet: En de zee spleet in tweeën: de bronnen van de Bijbel kritisch onderzocht.
Ja, in het huis van m'n pa! tijdelijk, ik wil er wel blijven maar dan een ander huisquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:42 schreef Chicolate het volgende:
[..]
![]()
Perruche, je gaat in Amsterdam wonen? Tijdelijk?
Oh ja, ik ben trouwens voor afschaffen van Artikel 23. Maar dan andersomquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Daaaag, schoolstrijd... Aanpassen omdat het niet werkt is best een optie, maar iets waar hard voor gevochten is zo afschaffen vind ik persoonlijk vrij kortzichtig.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:40 schreef Perruche het volgende:
Nu ga ik even hardlopen, de regen is weer over! kleind rondje, 3.5 km, als ik in amsterdam woon (volgende week) word het weer 5 km!
Neuh, dat vind ik op zich best een goeie visie hoor, het agnosticismequote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:43 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik er inderdaad mee te zeggen! Ach, altijd nog beter dan "Ik weet het eigenlijk niet", waar ik nogal last van heb
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Neuh, dat vind ik op zich best een goeie visie hoor, het agnosticisme. Ik ben het zelf ook jarenlang geweest (niet dat het dáárom goed is, hoor
).
O kut, het begint te onweren. Als de bliksem inslaat hier heb ik mijn bewijs.
Je vergeet natuurlijke selectie?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:26 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Sorry, maar juist als ik colleges had over hoe het menselijk lichaam werkte, hoe alles op elkaar ingespeeld is, kan ik niet geloven dat het toeval is. Ironisch genoeg bestaat de gemeente waar mijn ouders lid van zijn voornamelijk uit hoog-opgeleiden. Waarvan er ook geloven in het bestaan van een oerknal, dat de wereld niet in 6 dagen geschapen is etc.
Nee, maar serieus: toen vond ik het de enige juiste visie en spuugde ik ook op atheïstenquote:
Precies, het is een geloof! Maar dan moeten mensen ook niet doen alsof het De Waarheid is en dat gebeurt nog teveel, naar mijn smaak.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:51 schreef kwakz0r het volgende:
@ vik: het laatste wat ik erover zeg, is dat het grote verschil is dat er bij geloof niet vanuit bewijs wordt gedacht. het is immers een GELOOF en geen WETEN (schap). het is echt appels met peren vergelijken.
we willen allebei het laatste woordquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Precies, het is een geloof! Maar dan moeten mensen ook niet doen alsof het De Waarheid is en dat gebeurt nog teveel, naar mijn smaak.
O dat wil ik best geloven dat de christenen die ik ken extreme gevallen zijn. Ik merk zelf ook vaak dat ik heel fel reageer als ik merk dat iemand christen is en dan stelt 'ie zich meestal juist heel gematigd opquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
we willen allebei het laatste woord![]()
je kunt best geloven dat iets de waarheid is, zonder het te bewijzen. ik ken overiegsn weinig echt strtenge christenen die hun waarheid als dé enige waarheid presenteren. ik heb het idee dat dat jouw enige referntie is als het om christenen gaat...
ik ben het er ook niet mee eens. maar het kán wel.
Nee hoor, maar om iets te selecteren, moet er wel ooit iets ontstaan zijn. Ik zou niet weten hoe er spontaan een atoom/molecuul uit het niets ontstaat. En bijvoorbeeld ons imuumsysteem, dat is echt geniaal. Allerlei terugkoppelingsmechanismen ... zo lastig heb ik ze nog nooit gezien.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:49 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Je vergeet natuurlijke selectie?
Gradient ofzoquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:12 schreef P.F het volgende:
hoe doe ik in photoshop dat getypte tekst in kleur verloopt? in word art is dat zo makkelijk!
Ik ook niet. Maar ik weet ook niet waar een God vandaan zou moeten komen. In beide gevallen is er geen oplossing, maar voor de evolutietheorie is in ieder geval nog behoorlijk veel bewijs waarmee de theorie wordt ondersteund. En die theorie is ook nog steeds niet ontkracht na 150 jaar.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:00 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Nee hoor, maar om iets te selecteren, moet er wel ooit iets ontstaan zijn. Ik zou niet weten hoe er spontaan een atoom/molecuul uit het niets ontstaat. En bijvoorbeeld ons imuumsysteem, dat is echt geniaal. Allerlei terugkoppelingsmechanismen ... zo lastig heb ik ze nog nooit gezien.
Met alle respect, maar de bijbel is wel één van de meest bizarre bronnen als leidraad voor gedrag. Jezus heeft best aardige dingen gezegd, maar voor het overgrote deel staat de bijbel vol met de meest verschrikkelijke dingen die door God allemaal worden toegestaan en / of goedgekeurd. Ik zie niet in hoe dat als leidraad in je leven kan dienen, tenzij je heel erg selectief leest. Volgens mij kom je met je gezonde verstand tot precies dezelfde dingen.quote:'Harde' bewijzen van de wetenschap zijn in mijn ogen zo hard nog niet. Maar het is bruikbaar, dus ik doe het er maar mee. En zo zijn er dus ook mensen die ivm een molecuulmodel, een bijbel gebruiken om de wereld om hen heen te verklaren. (Waarbij de meeste christenen die ik ken gelijk toe zullen geven dat je de bijbel niet als harde waarheid moet nemen, maar meer als een leidraad in gedrag. Dat je een ander niet moet doden, spullen jatten, liefde iets goeds is. Ook als een ander niet lief voor jou is). Je kunt geloven in god, je kan geloven in de bewijzen uit de wetenschap. Beiden zijn imho gebaseerd op een soort geloof.
In de hoop nu niet de discussie op te voeren terwijl jullie hem wilden stoppen.
Dat is bij mij andersom! Nou ja, als ik na 7 thuis kom mag ik het opwarmen daar, maar nu moest ik nog hèlemaaaaaaal zelf koken!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:46 schreef P.F het volgende:
IK HEB HONGER
nu weet ik waarom ik niet meer thuis woon
Klinkt als mijn etenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:51 schreef P.F het volgende:
Jeeeeej eten!
Iets met, tofu/kip.... sesamzaad? verse witte aspergers???? sojasaus???
Ik las dikke tietenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:48 schreef kwakz0r het volgende:
arme PF...
ik heb dikke frieten uit de oven (oma's smultieten zoals wij dat thuis noemen) en een ribeye steak met pittige marinade gegeten, en worteltjes erbij. en een chocostick ijsje toe. NOM
Dat dus. Interessante discussie, trouwens.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:40 schreef Perruche het volgende:
Wauw, wat een discussie!
Ik ben het wel eens met Sigme eigenlijk.
mijn ouders hebben me totaal niet gelovig opgevoed en soms zie ik dat als een zegen, soms als een gemis. Bij mij op school gaf men vrij weinig info over geloof in het algemeen wat ik nog steeds jammer vind. Gelovig of niet gelovig zou elkaar moeten respecteren. Alhoewel ik sommige dingen waar mensen in geloven echt niet snap, geeft mij dat geen recht om denigrerend met ze om te gaan.
Oh leukquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:44 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja, in het huis van m'n pa! tijdelijk, ik wil er wel blijven maar dan een ander huismaar eerst een baan zeoekn zoeken voor mij en m'n meneer! Vind het wel leuk, amsterdam
Ik wil ook niet direct gaan samenwonen hoorquote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:40 schreef Laureline het volgende:
Maar Merel, als je heel vaak denkt dat je het onmiddellijk uit wil maken, lijkt nu direct gaan samenwonen niet zo verstandig, wel?
Jah, daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Alleen geen idee wat ik daar dan mee moet.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:12 schreef kwakz0r het volgende:
Merel: het schijnt dat je als over zoveel externe dingen zo snel je ontevreden voelt, die ontevredenheid vaak niet echt over gaat als je een van die dingen of allemaal verandert... ontevredenheid zit dan heel vaak meer bij jezelf...
misschien kan je er wat mee, deze enorme open deur, misshcien niet, maar sowieso
Ook geen idee. Dan heb ik geen reden om weg te gaan uit de stad waar ik nu woon. Maar ook geen reden om er te blijven.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:14 schreef loveli het volgende:
Vraagje aan Merel: waar zou je willen wonen als werk en liefde uit de vergelijking worden gehaald?
Ga je daar nog iets mee doen, wil je actief iets anders gaan zoeken? Dat geruzie klinkt heel onprettig!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:07 schreef CorwinofAmber het volgende:
Merel ik snap wat je doormaakt, tenminste qua werk, relatie is super. Ik werk nu 9 jaar bij dezelfde baas, mijn eerste werkgever en ondertussen begint de drang naar verandering steeds sterker te worden. Daarbij komt dat ik een salaris heb wat iets lager is dan markt conform (maar wel veel vrijheiden op m'n werk). Dus kiezen tussen geld of vrijheid; maar ja de baas en bazin ga ik heel persoonlijk mee om wat een goede professionele werksfeer soms behoorlijk moeilijk maakt aangezien het stel regelmatig in mijn bijzijn stevig privé ruzies lopen uit te vechten als kleine kinderen (slaan met deuren en schreeuwen, schelden, erg volwassen voor mensen van beide in de 60).
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zuid-Amerika is trouwens écht goed voor de lijn: 3,3 kg afgevallen![]()
.
Nog eenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:56 schreef kwakz0r het volgende:
vorige week maandag was ik 100.1, vanochtend 98,3ik ga ook weer lekker ineens...
Moordenaars??quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:14 schreef sigme het volgende:
Asperges moeten zo vers mogelijk zijn. Ik krijg met regelmaat pasgeoogste dikke knoeperds voor niks. Lang leven veroordeelde moordenaars.
Oh ja. 't Zit nog niet echt in m'n systeem, zeg maar.quote:
lolquote:Géén tentamenwijzigingen i.v.m. WK
Er zullen geen wijzigingen plaatsvinden in de tentamenroosters omwille van het WK voetbal.
Mijn dochter gelooft ook niet in Sinterklaas. Vroeger wel een beetje, maar nooit met complete overgave. Net als bij jou komt het verhaal op haar ongeloofwaardig over.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:49 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik had verschillende ansichtkaarten met verschillende sinterklazen er op.Dat klopte natuurlijk niet!
Ik weet wel dat ik het dus altijd al wist en dat ik het nooit mocht zeggen en ik vond alle kinderen van mijn school_ZO_ DOM
![]()
Oh? Ik niet hoor. En toch hoor ik bij het katholieke volksdeel hier. En nu verder lezen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:51 schreef kwakz0r het volgende:voor katholieken is het wat abstracter, mystieker en meer op ritueel gericht dan op de persoonlijke band met god, maar die geloven dan wel weer dat op zondag de hostie en wijn echt in het lichaam en bloed van jezus veranderen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |