Geen idee. Er stond wel iets in een standpuntenoverzicht in de krant over koopkracht en het verwerken van schulden, maar daar snap ik nooit wat vanquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:46 schreef loveli het volgende:
Maar bij de weg, we zitten in een economische crisis. Iemand daar een mening over? Welke partij moet je stemmen om het beste uit de economiche maleise te komen?
Ja oke, wist niet dat je moeder 63 wasquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:51 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zou ze het wel willen, maar dat is toch nog best lastig als je 63 bent. Een taal leren gaat dan gewoon niet zo makkelijk meer.
Waar ik ook versteld van stond laatst: mijn van oorsprong Amerikaanse collega vertelde dat als je niet in Nederland bent geboren, je nooit volledig pensioen kan krijgen. Ook niet als je je volledige werkzame leven hier hebt doorgebracht (zij kwam hier met 23 en had welgeteld 3 maanden in Amerika gewerkt na afstuderen). Ik vind het schandalig!
Beter te vroeg dan te laatquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:38 schreef P.F het volgende:
Ooo wat dom, ik ben WEER een uur te vroeg voor mijn vergadering.
KlokkijkenTijd onthouden
Je bedoelt AOW. Je krijgt AOW voor elk jaar dat je, volgens mij vanaf je vijftiende, in Nederland woont. Als jij, als volbloed Nederlander, 5 jaar naar het buitenland gaat, wordt die 5 jaar ook gekort op je AOW-uitkering.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:51 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Waar ik ook versteld van stond laatst: mijn van oorsprong Amerikaanse collega vertelde dat als je niet in Nederland bent geboren, je nooit volledig pensioen kan krijgen. Ook niet als je je volledige werkzame leven hier hebt doorgebracht (zij kwam hier met 23 en had welgeteld 3 maanden in Amerika gewerkt na afstuderen). Ik vind het schandalig!
ik zeg D66. ze komen met maatregelen die iedereen een beetje pijn doen, maar niet, zoals de VVD, vooral de rijkere mensen sparen. De plannen die er liggen zorgen voor groei, kansen, en gezondere overheidsfinancieën in de komende jaren, op een sociaal liberale manier.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:46 schreef loveli het volgende:
Maar bij de weg, we zitten in een economische crisis. Iemand daar een mening over? Welke partij moet je stemmen om het beste uit de economiche maleise te komen?
quote:
quote:
In iedfer geval geen conservatieve partij zoals de SP. Korte termijn : VVD of CDA. Lange termijn: imo zijn hervormingen noodzakelijk, daarom D66. Ik hoop echt dat er een kentering komt in het economische stelsel zoals we dat nu kennen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:46 schreef loveli het volgende:
Zeg het maar: ik word oudquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:55 schreef Noukjee het volgende:
[..]
Ja oke, wist niet dat je moeder 63 was!
En dat van die Amerikaanse collega vind ik ook belachelijk. Vooral als je hier komt op zo'n jonge leeftijd.
Of ik ben gewoon nog een beetje jong! Wel de jongste hier geloof ik. Dus heb ook nog niet zoveel ervaring met politiek en politieke partijen. Mijn excuses!quote:
quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Jeetje, ik mis ook eens een topic, mis ik meteen een stel diepzinnige discussies! Poeh!
Ik heb vandaag gestemd, GroenLinks. Heb tot in het hokje nog staan twijfelen (Job-Femke-Job-Femke-Job..) maar toch maar voor GroenLinks gegaan.
Oh ja dat was het! Zoals je het nu formuleert vind ik het wel logischer klinken. Maar toch vind ik het best lullig als je net zoveel jaren in Nederland hebt gewerkt als ieder ander die hier geboren is (ca. na het afronden van een studie), wel minder AOW krijgt uiteindelijk.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:58 schreef anna82 het volgende:
[..]
Je bedoelt AOW. Je krijgt AOW voor elk jaar dat je, volgens mij vanaf je vijftiende, in Nederland woont. Als jij, als volbloed Nederlander, 5 jaar naar het buitenland gaat, wordt die 5 jaar ook gekort op je AOW-uitkering.
Pensioen bouw je gewoon zelf op!
Ik heb het verkiezingsprogramma doorgelezen en denk niet dat D66 de beste visie heeft wat dat betreft. Veel andere visies deel ik ook niet, bij de wegquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:58 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik zeg D66. ze komen met maatregelen die iedereen een beetje pijn doen, maar niet, zoals de VVD, vooral de rijkere mensen sparen. De plannen die er liggen zorgen voor groei, kansen, en gezondere overheidsfinancieën in de komende jaren, op een sociaal liberale manier.
de extra banen die de VVd worden toegedicht gaan vooral pas vanaf 2030 er zijn, en bovendien doen veel van hun maatregelen de zwakkere groepen in de samenleving het meeste pijn.
de plannen van D66 verbeteren de situatie op de arbeids en woningmarkt, en investeren in de kwaliteit van onderwijs.
Wanneer komt er een D66-poster met Kwak?quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:58 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik zeg D66. ze komen met maatregelen die iedereen een beetje pijn doen, maar niet, zoals de VVD, vooral de rijkere mensen sparen. De plannen die er liggen zorgen voor groei, kansen, en gezondere overheidsfinancieën in de komende jaren, op een sociaal liberale manier.
de extra banen die de VVd worden toegedicht gaan vooral pas vanaf 2030 er zijn, en bovendien doen veel van hun maatregelen de zwakkere groepen in de samenleving het meeste pijn.
de plannen van D66 verbeteren de situatie op de arbeids en woningmarkt, en investeren in de kwaliteit van onderwijs.
Ik zing in een popkoor, maar ben pas in april dit jaar begonnen en moet dus hun oude nummers ook nog instuderen. Omdat die niet zoveel meer worden herhaald bij de repetities is dat best lastig! We treden zaterdag op in Castricum bij het Totaal Vokaal festival, en dan moet het wel allemaal uit het hoofd, met regie erbij, etc. Dus nog even hard oefenen!quote:
De eerste AOW-ers (tijd van Dres, jeweetz) kregen het zomaar zonder er ooit een cent voor betaald te hebben. Dat was ook niet eerlijk (en niet te betalen, uiteindelijk).quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:05 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oh ja dat was het! Zoals je het nu formuleert vind ik het wel logischer klinken. Maar toch vind ik het best lullig als je net zoveel jaren in Nederland hebt gewerkt als ieder ander die hier geboren is (ca. na het afronden van een studie), wel minder AOW krijgt uiteindelijk.
Helemaal eens. Het is goed dat VVD de crisis snel terug wil dringen, maar bijzonder spijtig dat dat over de rug van juist de zwakkeren gaat.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Over de crisis - ik denk dat het niet een kwestie is van welke partij ons daar het beste uit kan helpen, maar welke partij op welke manier eruit wil komen. Ik kan ook wel wat maatregelen bedenken, maar vind de kwaliteit van leven van bepaalde groepen mensen óók belangrijk, en dat mis ik dan bijv. weer bij de VVD.
Wat ga je wel stemmen dan?quote:
ah, bij Jetse! leuk!quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:09 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik zing in een popkoor, maar ben pas in april dit jaar begonnen en moet dus hun oude nummers ook nog instuderen. Omdat die niet zoveel meer worden herhaald bij de repetities is dat best lastig! We treden zaterdag op in Castricum bij het Totaal Vokaal festival, en dan moet het wel allemaal uit het hoofd, met regie erbij, etc. Dus nog even hard oefenen!
Dat zei ik ook altijd. En nu heb ik 2 jaar in Zweden gewoond, en ik spreek bijna geen woord Zweeds...quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:57 schreef Noukjee het volgende:
[..]
Ik zou me iig meer aanpassen aan het buitenland als ik ergens anders zou gaan wonen dan dat sommige buitenlanders hier doen.
Wat zullen turken tegen elkaar zeggen als in turkije veel nederlandsers wonen en over nederlands word gepraat en er zelf niks van verstaan. Zullen ze ook irritant vinden lijkt me?!
Ik ben daarom ook wel voor de verhoging van de AOW-leeftijd. Met het omslagstelsel brengt de werkende generatie nooit genoeg op om de AOW van de babyboomers te financieren.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:10 schreef loveli het volgende:
[..]
De eerste AOW-ers (tijd van Dres, jeweetz) kregen het zomaar zonder er ooit een cent voor betaald te hebben. Dat was ook niet eerlijk (en niet te betalen, uiteindelijk).
quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:15 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Dat zei ik ook altijd. En nu heb ik 2 jaar in Zweden gewoond, en ik spreek bijna geen woord Zweeds...
Maar, en ik ben geen huilie ofzo, jij bent blond en zal daar waarachijnlijk een stuk makkelijker mee weg komen dan een Marrokkaan. Hier iig wel, als een Engelse geen woord NL spreekt vinden we het prima Engels terug te spreken.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:15 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Dat zei ik ook altijd. En nu heb ik 2 jaar in Zweden gewoond, en ik spreek bijna geen woord Zweeds...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |