abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82546342
Ik heb er laatst even over nagedacht, toen Wilders zei niks te hebben tegen moslims en ze welkom zijn als ze zich gedragen. Maar dat is toch niet eerlijk? Dan zijn die mensen toch niet volwaardig in zijn ogen? Als je je tweederangs burger voelt begrijp ik best dat je je gaat afzetten tegen alles en iedereen. Tot zover mijn linkse antwoord :p
pi_82546390
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:00 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Ik zie nergens een typisch links antwoord staan eigenlijk.
Ik neem aan dat het grootste gedeelte van de rechtse stemmers ook geen voorstander is van discriminatie of een ondemocratische partij.

Wilders is op sommige punten ook aardig links te noemen (AOW bijvoorbeeld). Het maakt hem niet zoveel uit allemaal, hij kiest gewoon de partijpunten die de meeste bijval zullen krijgen.
Als de AOW-leeftijd maar niet verhoogd wordt, nemen sommige mensen de discriminatie maar gewoon voor lief.
Ja dat is omdat we hier gezellig in onze bubbel zitten
  woensdag 9 juni 2010 @ 13:27:12 #178
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_82546458
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 12:53 schreef P.F het volgende:
Hier krijg je natuurlijk een links antwoord waarom pvv slecht is

Ik vind het vooral genant hoe rita en geer hun boodschap op kinderen over proberen te brengen
Wil je geen Wii?

Confidence through competence
pi_82546684
Als we alle moslims het land uit zetten is het file probleem ook meteen opgelost
pi_82546693
O wacht, die kunnen natuurlijk niet rijden
pi_82546834
Al al die islamieten terug naar hun eigen land moeten heb ik geen klasgenoten meer
pi_82546956
Hoi!

Bah, een na laatsta dag op het werk en ik ga hier liever vandaag dan morgen weg. Allemaal kutklusjes waar ik echt geen tijd voor heb gehad omdat iedereen vanalles door mij laat opknappen en nu verwacht "men"dat ik dat ineens in 1,5 dag doe en ik moet eigenlijk de nieuwe medewerker inwerken en daar faal ik hard in.

Straks naar Amsterdam, stemmen! Twijfel nog steeds tussen 2 partijen...
pi_82546959
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:23 schreef Noukjee het volgende:
Maar ik geef Wilders wel gelijk, dat als buitenlanders hier willen wonen, dan moeten ze zich wel aanpassen aan onze samenleving. Als ze dat niet doen kunnen ze net zo goed in eigen land blijven (klinkt ook discriminerend, en is niet zo bedoelt, maar wist even niet hoe ik het anders moest bewoorden
En binnenlanders die zich niet aanpassen (kunstenaars, kluizenaars, rockartiesten)? Waar gaan die heen?

Wilders wil helemaal geen nieuwe buitenlanders binnen halen, hij wil Nederlanders met een dubbel paspoort eruit bonjouren.
Maar dat geldt dan weer niet voor mijn zwager die een Frans paspoort heeft.
  woensdag 9 juni 2010 @ 13:37:05 #186
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82547067
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:23 schreef Noukjee het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde.

Maar ik geef Wilders wel gelijk, dat als buitenlanders hier willen wonen, dan moeten ze zich wel aanpassen aan onze samenleving. Als ze dat niet doen kunnen ze net zo goed in eigen land blijven (klinkt ook discriminerend, en is niet zo bedoelt, maar wist even niet hoe ik het anders moest bewoorden
ik heb een aantal problemen met deze redenatie, ik snap dat je het niet discriminerend bedoelt, maar het ís het in zekere zin wel, omdat je een groep mensen beter vindt, normaler vindt, dan een andere groep...

1. want wanneer is iemand dan geen buitenlander meer? De meeste mensen die PVV stemmers als buitenlanders beschouwen, zijn mensen met een NL paspoort. Dat ZIJN gewoon Nederlanders. Waarom zou je van hen eisen dat ze zich meer gaan gedragen als een ándere groep Nederlanders? We eisen toch ook niet van andere minderheden dat ze zich meer gedragen zoals de meerderheid dat doet? Homo's hoeven van de meeste Nederlanders toch ook niet te doen alsof ze van vrouwen houden?

2. Waarom is de grootste groep Nederlanders persé de norm? Wat maakt ons christelijke/niet-christelijke/blanke westerlingen béter en meer Nederlands dan andere Nederlanders?

3. Natuurlijk moeten mensen die hier wonen hun best doen om de taal te leren en zich houden aan de wetten van het land. Een marokkaanse crimineel is een crimineel en moet gestraft worden net als een nederlandse crimineel. maar denk je nou echt dat het helpt om de problemen met "allochtonen" op te lossen door te zeggen dat deze mensen en hun cultuur minder goed zijn dan de nederlandse? denk je nou echt dat daardoor de groep die problemen veroorzaakt kleiner wordt? ik denk eerder groter...

4. als hero brinkman zegt dat een hoofddoekjes belasting er is omdat de "vervuiler betaalt" net als "hondenbelasting" dan maak je mij neit wijs dat de PVV niks tegen buitenlanders in het algemeen heeft... dat is een enorme generalisatie en vingerwijzing naar één groep Nederlanders.

3.
Kwak
  woensdag 9 juni 2010 @ 13:38:24 #187
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_82547125
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:35 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

En binnenlanders die zich niet aanpassen (kunstenaars, kluizenaars, rockartiesten)? Waar gaan die heen?

Wilder wil helemaal geen nieuwe buitenlanders binnen halen, hij wil Nederlanders met een dubbel paspoort eruit bonjouren.
Maar dat geldt dan weer niet voor mijn zwager die een Frans paspoort heeft.
Nouja het gaat me er meer om dat buitenlanders een beetje hun best doen om vooral de taal te leren. Ik loop zovaak in de stad of elders op straat dat turken turks tegen elkaar praten e.d. e.d. en dan denk ik van, joehoe, we zijn in Nederland hoor! Erger me daar altijd een beetje aan.
pi_82547140
Ben die programma wijzer aan het doen, en de helft ben ik eens met partij 1, de andere helft met partij 2. Meh.
  woensdag 9 juni 2010 @ 13:41:06 #189
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82547273
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:38 schreef Noukjee het volgende:

[..]

Nouja het gaat me er meer om dat buitenlanders een beetje hun best doen om vooral de taal te leren. Ik loop zovaak in de stad of elders op straat dat turken turks tegen elkaar praten e.d. e.d. en dan denk ik van, joehoe, we zijn in Nederland hoor! Erger me daar altijd een beetje aan.
die mensen kunnen heus wel nederlands.

wees eerlijk tegen jezelf: erger je je net zo aan Limburgers of friezen die hun moedertaal of dialect met elkaar spreken? spreek jij Nederlands als je met een groep Nederlanders in Londen loopt (ik neem aan dat je wel Engels kunt spreken)?
Kwak
pi_82547349
Lijstje:
O: volkorenbroodje boter/kaas, bakje aardbeien
T: smoothie van 200 ml magere yoghurt, 200 ml sinaasappelsap, aardbeien
L: kleine gevulde paprika met gehakt, beetje nachochips met gehaktsaus, 3 stukjes salami, meloen
T: appel, gele paprika
D: broodje ergens onderweg
  Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 13:42:42 #191
70532 loveli
N
pi_82547355
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:30 schreef P.F het volgende:
O wacht, die kunnen natuurlijk niet rijden
Een vriendin van me woont tegenover een moskee. Tijdens de ramadan hebben we ons erg vermaakt met de inparkeerkunsten van oudere moskeegangers. De jongere generatie kon wel parkeren. Is dat integratie?
crap in = crap out
pi_82547361
quote:

[..]

Is toch logisch?
Mijn beste vriendin woont in Ierland en praat met haar vriend ook onderling Nederlands.
En dat geldt voor mijn zus en zwager in Australie ook.
pi_82547377
quote:

[..]

Die kunnen wel prima Nederlands hoor, als jouw moeder Frans was en de moeder van je beste vriendin ook is het toch veel lekkerder om te roddelen in het Frans
  woensdag 9 juni 2010 @ 13:44:12 #194
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_82547435
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:42 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Is toch logisch?
Mijn beste vriendin woont in Ierland en praat met haar vriend ook onderling Nederlands.
En dat geldt voor mijn zus en zwager in Australie ook.
Of in alle windstreken van Nederland, waar men onderling dialect of de eigen taal (Fries) spreekt.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 9 juni 2010 @ 13:44:42 #195
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_82547467
Hoi..

Lijst:
O: boterham roomkaas, boterham ham, beschuit jam, gekookt ei, beker melk
S: 2 uur wandelen.
T: apple
T: Grote punt slagroomgebak Was wel weer eens heerlijk!
L: kom vla/yoghurt, peer
T: boterham ham
T: blokje choco
D: Gekookte andijvie met sausje, dop/wortelen, gekookt aardappeltje en een tartaar
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_82547523
Als ik langer met deze opleiding door ga, ga ik Arabisch leren!

Heerlijk 'kreten' door de klas te roepen. De docent hoort: gammelagammela
Jij zegt: het antwoord op vraag 1 is C

pi_82547650
Dat debat m.b.t. integratie: ik erger me echt aan de houding van Noukjee en ben het er echt niet mee eens. Bedenk eens hoe jij je zou gedragen als je in ergens woonde, waar mensen Wilder's ideeën voor waar aannemen. Waar alleen al je achternaam ervoor kan zorgen dat je geen baan krijgt.

Dat ze turks/marokkaans/spaans/whatever spreken is volkomen normaal, dat is (naast nederlands) de moedertaal voor een hoop mensen en ze hebben alle recht die te spreken. Net zoals ze (imo) alle recht hebben om een "kopvod" (belachelijke uitdrukking), krishna ketting of keppel te dragen. Ik vind dat er wat voor te zeggen is om alle religieuze uitingen in openbare functies te verbieden, maar dan niet de één wel de ander niet.

Word een nederlander met marokkaanse achtergrond meer "hollander" als 'ie het haar blondeerd, kaas eet en op klompen loopt? denk het toch niet. Voor mij is Nederland een land wat andere culturen verwelkomt en ervoor openstaat, en waar mensen samenleven. Al die onzin, respecteer anderen toch gewoon!

[/einde preek]
pi_82547736
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:42 schreef loveli het volgende:

[..]

Een vriendin van me woont tegenover een moskee. Tijdens de ramadan hebben we ons erg vermaakt met de inparkeerkunsten van oudere moskeegangers. De jongere generatie kon wel parkeren. Is dat integratie?
Wehehe .

Ik zal het nog maar een keer zeggen; vroeger woonde ik tussen verse Turkjes. Vers geïmporteerd dus. Dat waren echt ongeintegreerde Turken, geen Nederlanders. Die poepten gehurkt op het plaatsje achter hun huis, hun huis schermden ze af van de straat door lappen voor de ramen te spijkeren, ze kookten op een houtvuurtje op de grond en sliepen met z'n allen op uitgerolde rieten matjes in de woonkamer.

Ik begrijp werkelijk niet wát mensen eigenlijk denken als ze zeggen dat die mensen niet zijn geïntegreerd. Het probleem is eerder dat ze wél geintegreerd zijn en menen dat ze echte Nederlanders zijn, met rechten enzo.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? woensdag 9 juni 2010 @ 13:49:29 #199
70532 loveli
N
pi_82547746
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:41 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

die mensen kunnen heus wel nederlands.

erger je je net zo aan limburgers of friezen die hun moedertaal of dialect met elkaar spreken? spreek jij nederlands als je met een groep nederlanders in Londen loopt (ik neem aan dat je wel engels spreekt)?
Wat mij opvalt is dat juist Turken elkaar erop aanspreken als er Turks gepraat wordt in gezelschap. Ik ken een Iraanse man die als vluchteling (+/- 15 jaar geleden) in NL is komen wonen, die leest Marokkanen (of politiek correct: Nederlanders van Marokkaanse afkonmst) de les omdat ze ondanks dat ze hier geboren zijn gebroken Nederlands spreken. Je mag best verwachten mensen die emigreren dat ze de taal en de gebruiken leren van het land waar ze naartoe gaan.

Het voorbeeld van vakantie in Londen => appels/peren. Verder neem ik aan dat je je op vakantie als gast in een ander land gedraagt, niet als inwoner.

[ Bericht 1% gewijzigd door loveli op 09-06-2010 14:07:11 ]
crap in = crap out
pi_82547875
En als geboren staatsburger houd ik mij het recht voor werkelijk waar elke taal te spreken waar ik zin in heb, en geen overheid (of medeburgers) te wensen die me voorschrijven wat ik moet spreken. Rot op naar je eigen taal.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')