Ik draag nog gewone bh's en niet van die meegroeidingen... Ik heb expres gevraagd naar een model met iets van voorvorm.. Niet om de boel nog flinker te doen lijken, maar dan vallen die pads helemaal niet meer op.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:23 schreef Cantare het volgende:
Het blijft vreemd in dit topic, de één moet je helaas sterkte wensen, de ander mag je feliciteren, en daar tussendoor ook nog zo "gewoon" kletsen over kamertjes en kwaaltjes...
DizzyML, van harte met je zwangerschap!
Ik las nog over lekkende tieten. De mijne doen dat ook al een tijdje, maar eerst alleen links. Nu rechts ook ineens, en mijn eerste reactie gisteren was: "wow, gaaf, die doet het ook!" Verder vind ik het een oncharmant en onhandig iets, ik begin ook wat bang te worden voor doorlekken. Maar pads dus...
ik heb alles gekopieerd wat ook in de vorige twee dingen stond, linkjes stonden daar niet bij. Er is vast wel een modje die wil helpen met de laatste dingen?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:22 schreef flugeltje het volgende:
O jee, alle linkjes verdwenen...
ik80lll, je kunt het beste de openingspost van het vorige topic quoten en dan hier in de Openingspost plakken, vervolgens de quote-tags weghalen... Dan werken ook alle linkjes weer
Misschien gewoon omdat je kindje steeds groter wordt en nu echt geen speelruimte meer heeft?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:33 schreef djenneke het volgende:
Pfff, ik trek het even niet meer. Ik heb al een week of 3 last van mijn ribben aan de linkerkant, onderin. Ik dacht dat dat gewoon een trapje van de baby ofzo was. Niets bijzonders. Met slapen was het wel heel zeurderig, maar echt pijnlijk was het niet. Maar sinds vandaag is het opeens niet meer uit te houden.
Als ik lach of diep adem haal of hoest, lijkt er van binnen iets dubbel te klappen. Het doet best behoorlijk pijn.
Ik heb echt geen idee wat het is, maar maak me wel een beetje zorgen, gezien ze donderdag het kindje eventueel willen draaien...
Ik heb de verloskundige maar even gebeld, en die zal mij zo terugbellen...
Tot die tijd kom ik deze klaagpost hier even achter laten... sorry![]()
Lekkende borsten heb ik dan gelukkig weer niet
Je kunt het beste kopiëren vanuit een quotepoging, dan worden de linksjes automatisch meegenomenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:34 schreef ik80lll het volgende:
[..]
ik heb alles gekopieerd wat ook in de vorige twee dingen stond, linkjes stonden daar niet bij. Er is vast wel een modje die wil helpen met de laatste dingen?
Misschien... maar het is alleen wel alleen links, en daar zit de baby helemaal niet... dus dat zou wel raar zijn... En het is niet meer een kwestie van wat gevoelig, maar zeker bij het hoesten, opstaan op lachen is het echt pijnlijk...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Misschien gewoon omdat je kindje steeds groter wordt en nu echt geen speelruimte meer heeft?
Die laatste dingen zijn nogal wat linkjes, dus vandaar de tip om te quoten en die quote te kopieren, dan wordt alles meegenomen. (alle blauwe namen zijn namelijk ook een linkje)quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:34 schreef ik80lll het volgende:
[..]
ik heb alles gekopieerd wat ook in de vorige twee dingen stond, linkjes stonden daar niet bij. Er is vast wel een modje die wil helpen met de laatste dingen?
Ja wel, ga meer eens terug naar de OP van het vorige topic en druk op quote. Je krijgt dan de juiste tekst incl. linkjes om te kopiëren.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:37 schreef ik80lll het volgende:
ja maar er stonden geen linkjes....
hier ook geen lekkende borsten, en bij de vorige twee ook niet gehad.
Jahquote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:39 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Die laatste dingen zijn nogal wat linkjes, dus vandaar de tip om te quoten en die quote te kopieren, dan wordt alles meegenomen. (alle blauwe namen zijn namelijk ook een linkje)
DjennekeHeftig soms allemaal he?
Misschien is het toch irritatie aan een spier/rib door de bewegingen van de baby van de afgelopen weken. Maar sterkte hoor, echt niet gek dat je er even doorheen zit zo op het eind!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:37 schreef djenneke het volgende:
[..]
Misschien... maar het is alleen wel alleen links, en daar zit de baby helemaal niet... dus dat zou wel raar zijn... En het is niet meer een kwestie van wat gevoelig, maar zeker bij het hoesten, opstaan op lachen is het echt pijnlijk...
Jaaaquote:
Wordt alleen op verzoek aangevuld. Als je een volledig linkje post is het voor de mods ook een stuk makkelijker om erin te plakken...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:50 schreef Cantare het volgende:
Gelukt met de OP!
Waarom zijn er eigenlijk zo weinig namen gelinkt? Er zijn toch veel meer moeders die als signature een ticker hebben?
Zou heel goed kunnen hoor. Het is alleen wel lastig als ik allerlei dingen nog wil doen, en het voelt echt niet lekker...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:45 schreef Cantare het volgende:
[..]
Misschien is het toch irritatie aan een spier/rib door de bewegingen van de baby van de afgelopen weken. Maar sterkte hoor, echt niet gek dat je er even doorheen zit zo op het eind!
Waarom dat gehamer op de OP? Guess was er volgens mij gister nog. Dat je hoger in een lijstje staat wil echt niet zeggen dat je eerder bevalt ofzo..quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:18 schreef flugeltje het volgende:
Hebben we eigenlijk al iets gehoord van CP vandaag? Ze zou effe afstand nemen, maar helemaal niets horen kan natuurlijk ook goed nieuws betekenen toch?
En volgens mij heb ik becky en Guess ook al even niet gezien... Zouden we de komende dagen een verdere opschoning van de OP krijgen?
Chillay, fijn dat alles goed was.... maar euhm... Tssssk 300 gramtwut...
Ik duim voor je mee!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:36 schreef CrazyPrincess het volgende:
voor KD. Sterkte. Beide opties zijn niet leuk
voor Dizzy-Miss-Lizzy. Februaribaby alweer
Ik ben net terug van de vk. Alles goed. Weer minimale vooruitgang, maar nog steeds onvoldoende om te kunnen strippen. Donderdag laatste poging. Ik hoop nog steeds op een dieseltje: trage start, maar als het dan gaat dan gaat 't
Mag je niet proberen, als ze niet kunnen draaien, om op een natuurlijke manier te bevallen?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:47 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik duim voor je mee!
@Chill: Fijn van de mooie sticker!En dat klinkt als een leuk bezoekje
Blijft toch mooi he, dat hartje horen kloppen
![]()
Hier ben ik net gebeld door de verloskundige. Helaas waarschijnlijk gewoon een vervelende bijwerking van de stuitligging. Ik heb gewoon kopstoten tegen mijn ribben vannacht gehad waarschijnlijk. En dat kon volgens de vlos inderdaad behoorlijk pijnlijk zijn. Paracetamol kan misschien wat verlichting geven, maar verder heb ik het maar gewoon te accepteren. Dus dan doen we dat maar... Met een beetje veel geluk, helpen de kopstoten en draait beebje nog op tijd zodat ik op de natuurlijke manier kan bevallen.![]()
Dat is nog even afwachten. Hoe en wat wordt pas overmorgen duidelijk. Dan hoor ik de voor- en nadelen en moeten we ook zelfs eens goed gaan nadenken. Stiekem hoop ik nog steeds dat beebje gewoon uit zichzelf goed gaat liggen...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mag je niet proberen, als ze niet kunnen draaien, om op een natuurlijke manier te bevallen?
Tuurlijk, maar een keizersnee is ook niet niets... Volgens mij moet je langer herstellen van een keizersnee dan van een stuitbevalling.. Maar inderdaad hopen dat je eigenwijs gewoon even draait.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:51 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat is nog even afwachten. Hoe en wat wordt pas overmorgen duidelijk. Dan hoor ik de voor- en nadelen en moeten we ook zelfs eens goed gaan nadenken. Stiekem hoop ik nog steeds dat beebje gewoon uit zichzelf goed gaat liggen...
Huh?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Waarom dat gehamer op de OP? Guess was er volgens mij gister nog. Dat je hoger in een lijstje staat wil echt niet zeggen dat je eerder bevalt ofzo..
Bij de vorige ruimactie waren er ook gewoon 2 die niet vaak posten, maar wel zagen dat ze uit de OP waren gehaald.. Wat maakt het nou uit dat iedereen die zich eens heeft aangemeld gewoon lekker blijft staan in de OP. Misschien willen sommigen vooral meelezen.
Zo, dat is er uit.. Ik ergerde me er vorige keren ook al aan...
Oh, mijn fout dan... Ik dacht weer gezeur over het feit dat mensen zich niet dagelijks komen melden en daarom maar uit de OP moeten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:56 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Huh?
Ik bedoelde er gewoon mee te zeggen dat er misschien een paar bevallingen aankomen de komende dagen?
Nee joh, ik hoop alleen dat CP snel bevalt, Guess was het ook al een beetje zat begreep ik en becky heb ik dacht ik ook al even niet gezien. Ik hoop alleen dat er inmiddels beebjes in hun armen liggen.... That's it..quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh, mijn fout dan... Ik dacht weer gezeur over het feit dat mensen zich niet dagelijks komen melden en daarom maar uit de OP moeten.
Ik hoop het ook. We zijn van plan om voor de optie te gaan die voor het baby'tje het minst schadelijk is. Ik geloof wel dat ik wel herstel. En als dat wat langer duurt, dan is dat maar zo. Maar dat laten we dus van de voorlichting afhangen. Ik duim ondertussen nog steeds voor een aardverschuiving in mijn buikquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar een keizersnee is ook niet niets... Volgens mij moet je langer herstellen van een keizersnee dan van een stuitbevalling.. Maar inderdaad hopen dat je eigenwijs gewoon even draait.
Een italiaanse kroonluchter?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:21 schreef flugeltje het volgende:
Zoiets was het djenneke, de indische brug ofzo. Helaas mag ik niet kopieren van betreffende website dus daarom maar een linkje...
http://mens-en-gezondheid(...)-baby-verhelpen.html
Zoals gezegd wat vaag en of het werkt weet ik niet, maar misschien heb je er wat aan...
zou kunnen ja... Schijnt een yoga-oefening te zijn en die hebben altijd van die prachtige namenquote:
Je zou het een yoga oefening kunnen noemen ja...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:24 schreef flugeltje het volgende:
[..]
zou kunnen ja... Schijnt een yoga-oefening te zijn en die hebben altijd van die prachtige namen
Omdat ik gewoon te lui ben een werkende camera te vinden en mn spiegel schoon te makenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zeg Tico, wat is de reden dat jij niet aan buik foto's doet?
Die schone spiegel is geen voorwaarde hier volgens mijquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Omdat ik gewoon te lui ben een werkende camera te vinden en mn spiegel schoon te maken
Zwanger of niet.. Ik heb het niet zo op mn eigen lichaam.. Normaal zou ik ook niet heel trots mezelf fotografen om vervolgens te posten, dus ik zie de meerwaarde niet zo dat ik dat nu wel zou moeten doen..quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Die schone spiegel is geen voorwaarde hier volgens mij![]()
Maar jammer hoor.
Helemaal gelijk hoor.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zwanger of niet.. Ik heb het niet zo op mn eigen lichaam.. Normaal zou ik ook niet heel trots mezelf fotografen om vervolgens te posten, dus ik zie de meerwaarde niet zo dat ik dat nu wel zou moeten doen..
Daar zat een kilo plamuur om mn harses, een uur bij de kapper voor mn haar en 15 kilo slanker... Das niet eerlijk.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Helemaal gelijk hoor.
Ik moet ook nog maar zien of ik voordelig genoeg op zo'n foto zou staan om er over te denken 'm te posten.
Maar op de foto's die ik laatst zag van je bruiloft, lijk je me een mooie vrouw.
Euhm,dan moet je toch echt beter gaan opletten want ik meld me hier tegenwoordig elke dag,al is het maar met een kleine postquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:18 schreef flugeltje het volgende:
En volgens mij heb ik becky en Guess ook al even niet gezien... Zouden we de komende dagen een verdere opschoning van de OP krijgen?
Wat verwoord je dat toch heerlijkquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Daar zat een kilo plamuur om mn harses, een uur bij de kapper voor mn haar en 15 kilo slanker... Das niet eerlijk.
oke oke, ik hou mijn mond alquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Daar zat een kilo plamuur om mn harses, een uur bij de kapper voor mn haar en 15 kilo slanker... Das niet eerlijk.
Ja daag, ga me allemaal verkeerd begrijpen hierzo.... Ik poste alleen om na te gaan of er her en der wellicht wat begonnen was. Gewoon uit belangstelling, niet om mensen uit de OP te knikkeren... Met 'opschonen' van de OP bedoel ik dan ook niet meer of minder dat mensen een topic op kunnen schuiven om de leuke reden dat ze een kindje in hun armen hebben.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:53 schreef Guess. het volgende:
[..]
Euhm,dan moet je toch echt beter gaan opletten want ik meld me hier tegenwoordig elke dag,al is het maar met een kleine post!! Maar als ik het goed begrijp als ik dadelijk bevallen ben en ik blijf een paar dagen in het ziekenhuis (wat bij mij het geval is) word ik er door jou het liefst gelijk uitgeknikkerd.... Niet iedereen heeft zin/tijd en behoefte elke dag minstens 10posts te plaatsen hoor. En ik ik bedoel dit niet verkeerd maar laatst was dit ook al en het komt niet echt vriendelijk over.
Ik vandaag veel op bed gelegen,ben misselijk en beroerd,veel last van harde buiken,ik hoop dat het langzaamaan gaat beginnen,morgen 39wkn maar ik weet net zo goed dat het ook nog een stel weken kan duren zo.
Er word hier door veel vrienden en familie ook veel gegokt,waar mijn man en ik de grootste lol aan hebben want ik weet zeker dat ze het noooooooit zullen radenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:56 schreef Books het volgende:
Guess ik ben benieuwd wat voor je naam deze baby krijgt. Vind de namen onder Guess namelijk zo leuk dat ik nieuwsgierig ben.
Is al goed, wellicht heb ik het verkeerd opgeschreven. Ik ben gewoon oprecht benieuwd als mensen even niet posten. proud_mami bleek ook al bevallen te zijn en bij jou en vooral CP hoop ik ook dat jullie niet lang meer hoeven wachten. De opmerking kwam juist vanuit een positieve insteek. Met opschonen bedoelde ik niet dat mensen eruit gemikt moesten worden, maar dat er dames mama zijn gewordenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:08 schreef Guess. het volgende:
@flugeltje,als je het zo bedoeld heb ik het verkeerd opgevat,maar het kwam wel over bij me zo van paar dagen niet melden weg ermee!Maar blijkbaar begrepen we elkaar verkeerd,sorry.
Maar als ik bevallen ben kom ik me wel melden hoor voordat ik doorschuif
Zo'n uitstekend bolletje heb ik ook, ik denk dan ook altijd dat ik z'n kontje in m'n hand heb, maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Donderdag gyn, dus dan zal het wel wat duidelijker worden wat waar ligt...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:22 schreef Orea het volgende:ik kan het behoorlijk duidelijk onderscheiden inmiddels.. In die zin, haar voeten voel ik echt bovenin schoppen, dus de bobbel aan de andere kant van die voetjes zijn haar billen
(voelt ook echt als een kommetje als ik mijn hand erop leg) onderin voel ik dan gefriemel en soms iets hards van links naar rechts gaan, neem aan dat dat haar armpjes zijn
soms iets agressiever onderin en dat lijken haar schouders...
Auwtsj, vorige zwangerschap 5 schimmels gehad.... Nog niets nu, afkloppen,.... (En daarna ruim een jaar niets)quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:22 schreef pessie het volgende:
Hier receptje gehaald bij de apotheek. Stomme schimmel
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:23 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb trouwens de laatste dagen zo'n enorme last van een droge mond.IIk drink me suf, maar als ik drie minuten sta te praten is het alweer zover. Herkenbaar?
Anders even je bloedsuiker laten controleren Fannetje. Dorst en veel drinken kán een symptoom zijn van diabetes. (ik zeg dus niet dat het zo is, maar dat het zou kunnen. Better safe than sorry. Misschien even overleggen met de VK??)quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:38 schreef Fannetje het volgende:
Ja, 't plassen leek me door het vele drinken wel een logisch gevolg![]()
Gelukkig zit ik op m'n werk praktisch naast de thee automaat & de toiletten
Las het hier boven al, ik zou inderdaad even je suiker laten nakijken! Vermoeidheid, veel drinken en veel plassen kunnen een symptoom van suiker zijn!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:23 schreef Fannetje het volgende:
Ik ben echt enorm moe vandaag. Ik moest mijn werkdagen kort houden, maar werk nu dat ik door werkstress toch weer langere dagen aan het maken ben. Ben benieuwd hoe het donderdag met mijn bloeddruk is...
Ik heb trouwens de laatste dagen zo'n enorme last van een droge mond.IIk drink me suf, maar als ik drie minuten sta te praten is het alweer zover. Herkenbaar?
Alleen op je gezicht of ook op andere plekjes Tico?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:58 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb nu wel last van wat plekjes in mn gezicht die jeuken, een soort blaasjes. Echt irritant, want ik kan niet als een gek gaan lopen krabben.. Ik denk zelf aan vlekkentyfus... Wat denk jullie?
Zoals gezegd gaat het me helemaal niet om mijn eigen herstel of pijn, maar dat wat voor het kindje het beste is. Het jammere van een KS is wel dat je heel veel dingen mist van het kleintje in het hele begin. En dat het veel klinischer is. Maar ook daar kom ik wel overheen hoor. Verder wacht ik het maar gewoon even afquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:40 schreef Silmarwen het volgende:
Al die oefeningen voor het draaien van een kindje was volgens mij gyn complete onzin. Het enige wat hielp volgens hem, was 2 of 3 glazen wijn en hopen op een wonder. Door de wijn ontspannen je spieren zich. Ik heb het maar niet geprobeerd.
In Woerden draaien ze nooit babies. Ze vinden de risico's voor moeder en kind veel te groot, ook al is het je tiende kind. Een stuitbevalling willen ze alleen doen als je al een keer eerder, zonder complicaties bent bevallen en dan alleen in het ziekenhuis onder begeleiding.
En ach een keizersnede langer herstel. In principe 6 weken, maar na een week kon ik alles eigenlijk wel behalve heel zware dingen tillen zoals een wasmand of boodschappentas. Dat ging wel ok na 3 weken volgens mij. Ik vond de keizersnede eigenlijk onwijs meevallen, maar dat heb ik al wel vaker verteld.Maak je er nou niet te veel zorgen over. Bevalling = pijn, of het er nou voor of na is, je komt er gewoon niet zonder pijn en herstel vanaf.
Goed zoquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:56 schreef Sonnetje85 het volgende:
Zo vandaag alweer 36 weken
Vandaag bevallingspraatje bij de verloskundige gehad. Ik moest ook op de weegschaal. Dat was gelukkig niet zo schokkend, aangezien ik niet zoveel aangekomen ben (in t begin moest ik mijn gewicht opgeven en zat er nu 2 kg boven, met kleren aan).
Kind is aan t indalen. Ik draag dus heel erg naar achteren (duh). En ze schat m op ongeveer 7,5 pond met 40 weken.
En we zijn dus helemaal goedgekeurd
Volgende week mag ik weer
Nou ik denk dat het van de zonnebrand is... Ik smeer nooit iets, en dat heb ik vrijdag eens gesmeerd...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:10 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Alleen op je gezicht of ook op andere plekjes Tico?
Kunnen namelijk verschillende dingen zijn
( Waterpokken, zonne/warmte bultjes/ reactie op creme etc etc )
Wat denk je dat je mist in het hele begin? Eigenlijk niet zo gek veel hoor. Je kunt je kindje ook in bad doen, alleen met hulp van je partner en verschonen en vasthouden gaat ook prima. De maxi-cosi tillen is misschien geen briljant idee.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:15 schreef djenneke het volgende:
[..]
Zoals gezegd gaat het me helemaal niet om mijn eigen herstel of pijn, maar dat wat voor het kindje het beste is. Het jammere van een KS is wel dat je heel veel dingen mist van het kleintje in het hele begin. En dat het veel klinischer is. Maar ook daar kom ik wel overheen hoor. Verder wacht ik het maar gewoon even af
Nee nee.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:47 schreef mrien het volgende:
Ben je nu al op de helft Sil! Wat gaat het dan snel zeg..
Of reken je de helft van 34 weken
Nou, ik bedoel de eerste momentjes na de bevalling. Maar misschien heb ik, in al mijn verdere nuchterheid, toch een iets te romantisch beeld bij, sowiesoquote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:46 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Wat denk je dat je mist in het hele begin? Eigenlijk niet zo gek veel hoor. Je kunt je kindje ook in bad doen, alleen met hulp van je partner en verschonen en vasthouden gaat ook prima. De maxi-cosi tillen is misschien geen briljant idee.
En klinisch... tsja ik denk ook dat dat aan je arts ligt. Die van ons zei toen Yade met spoed geboren moest worden. "Maak je geen zorgen, het wordt een geweldige avond." En ook in de operatiezaal was het eigenlijk heel gezellig. En is nou alles ok met je kindje, dan word je gehecht, en mag je je kindje al vasthouden. Ik kon dat helaas niet, maar als je kindje gewoon in de normale termijn geboren wordt, kan dat echt prima.
Maar ja, klinischer dan thuis is het wel gok ik zo.
Is dat raar dan?quote:Op woensdag 9 juni 2010 08:46 schreef _NIKKI_ het volgende:
Tico, straks ga je nog vertellen dat je graag aan vieze onderbroeken ruikt..
he get dat stinkt!quote:Op woensdag 9 juni 2010 08:44 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind tegenwoordig natte was zo lekker ruiken.. Je weet wel als je een natte handdoek in de wasmand gooit en een dag later eruit plukt.. Heerlijk
Ik hoop dat ik ook nog ga snurken.. Puur om M. terug te pakken. En dan keihard!quote:Op woensdag 9 juni 2010 08:52 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
he get dat stinkt!
Muts
Ik snurk tegenwoordigSchijnt
![]()
Zelfs zo erg dat vriendlief er niet van kan slapen haha. Ik zeg, dat moet je me over mn gezicht kriebelen/aaien (werkt bij hem ook altijd) maar dat vind ie zielig
![]()
En ik snurkte echt nooit (of iig ik heb nooit eerder klachten gehad en sinds een paar weken wel, dus denk dat t iets nieuws is)
Mijn hormonen sporen niet.quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:06 schreef Sonnetje85 het volgende:
Je spoort echt niet Tico!
Dat zijn echt de meest ranzige geuren! Heel je was die ernaar meurt enzo
quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:04 schreef Ticootje het volgende:
Oh en als je je wasmachine dicht doet zonder was en je wacht zeg maar 2 -3 dagen... Dan komt er meestal ook zo'n gore geur uit... Heerlijk, ik zat al bijna mn mn kop in de trommel om te ruiken![]()
Goed, tot zo ver mijn hormonen.
jij bent echt raar!!quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:04 schreef Ticootje het volgende:
Oh en als je je wasmachine dicht doet zonder was en je wacht zeg maar 2 -3 dagen... Dan komt er meestal ook zo'n gore geur uit... Heerlijk, ik zat al bijna mn mn kop in de trommel om te ruiken![]()
quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:04 schreef Ticootje het volgende:
Dat biedt hoopquote:Op woensdag 9 juni 2010 09:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
Dat kan best hoor DMLIk heb nergens last van (of iig niet van dat soort dingen haha)
Gefeliciteerd trouwens, had ik nog niet gedaan
Ja, dat had ik met Jen ook. 12 weken zwanger en een babykamer alsof ze elk moment kon komen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:55 schreef Orea het volgende:
Ik ben weer de extreme, kinderkamer is hier al een paar weken klaar
![]()
Oej ja, wij hebben ook twee katten. De deur naar de babykamer houden wij ook dicht, maar ik vraag me af hoe ik ze uit de box ga houden. Ballonnen ofzo.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:20 schreef Orea het volgende:
Ja, de katten wegjagen... dat wordt hier ook nog wat!
Kinderkamer zit de deur gewoon dicht, box ligt momenteel vol met allerlei spul dus daar komen ze nu niet (al heb ik al eens als ik 's morgens beneden kwam een kat uit de box moeten sturen.. die dan heel schijnheilig zich nog een keertje omdraaide zo van 'wat lig ik toch lekker hè? Nu stuur je me vast niet weg als ik zo lief ga liggen uitrekken!'...)
Maar in onze slaapkamer kunnen ze komen en daar komt straks de wieg... Ben alleen bang dat dingen als ballonnen geen enkel effect hebben op de doerakken...
nu nog welquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:25 schreef Ticootje het volgende:
Is het echt zo erg als ze in de box liggen??
Mijn katten vonden Jen gewoon helemaal niets, die gingen echt niet in de box liggen als zij erin lag.
Je kan nog overwegen om je ventje de eerste tijd bij jouw op de kamer te laten slapen en inderdaad babyfoons..quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:26 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik heb geen idee of de ballonnen hier effect hebben of nietMaar in de box komen ze iig niet.
De deur van de babykamer is dicht, maar stond laatst nog open, dus 1 van mijn katten vond het ledikantje een fijn slaapplekje. Beetje de knuffels die er lagen opzij leggen en dan kon ze er prima liggen
Maar dat was omdat de deur nog nat was en dus even niet dicht kon. Nu is ie weer dicht dus verboden terrein voor de katten...
Mijn schoonmoeder vond trouwens dat we ze straks 's nachts op moeten sluitenWant anders zouden we de baby niet horen als de deur van de babykamer dicht is...uhmzz nooit van een babyfoon gehoord?! Plus dat ik mijn eigen slaapkamerdeur alijd dicht heb...en vind t zielig om de beestjes op te sluiten, die horen er ook gewoon bij hoor! Hun leefruimte is al ernstig verkleind de laatste tijd dus waar ze nog kunnen komen daar mogen ze ook gewoon komen van mij.
Aankleedkussen is hier inderdaad een vaste slaapplek.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:29 schreef Troeta het volgende:
Ja, dat lief kijken is verschrikkelijk he!
Het is ook wel gemeen van me, want het was eerst haar kamertje en de nieuwe plekjes die ik voor haar heb gemaakt zijn niet goedgekeurd door haar.
En gelijk heeft ze, er staat zo'n lekker bedje en vanaf het aankleedkussen op de commode kan ze lekker naar buiten kijken.
Hier heb ik haar betrapt
[ link | afbeelding ]
hij komt ook bij ons op de kamer in t begin.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kan nog overwegen om je ventje de eerste tijd bij jouw op de kamer te laten slapen en inderdaad babyfoons..
Hier gaat de tussendeur van de woonkamer dicht 's nachts. Ze krijgen de kans om binnen te komen, en anders slapen ze maar buiten. Maar mijn slaapkamerdeur staat open en die van Jen, en cil heeft geen deur. Dus ik heb geen zin in irriterende katten 's nachts, die altijd gaan lopen donderen midden in de nacht.
Hier stond de box met een week of 11, 12 alquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:24 schreef Noa24 het volgende:
[..]
Oej ja, wij hebben ook twee katten. De deur naar de babykamer houden wij ook dicht, maar ik vraag me af hoe ik ze uit de box ga houden. Ballonnen ofzo.
Vanaf wanneer is het normaal om de box al neer te zetten dan?
En die twee wiegjes zijn leuk!!
quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:38 schreef Orea het volgende:
[..]
Hier stond de box met een week of 11, 12 almaar ik ben dan ook niet representatief voor de rest zeg maar
Ik heb een mega bed.. maar de 2 heren krijgen het altijd voor elkaar dat ze op zo'n manier aan mijn voeteneind gaan liggen, dat ik wakker word op 1 cm2.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:36 schreef Ticootje het volgende:
Oh mijn katten zijn nu 5, en die hebben echt nog vaak de kolder in hun kop.. Dus hup lekker in de woonkamer.
Hier sliepen de katten ook bij ons, tot die rooie mn bed onderzeek.. Toen was ik er ook wel klaar mee.. Nu heb ik een gloednieuw bed, dus geen katten meer die de boel komen slopen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:39 schreef Orea het volgende:
[..]
Ik heb een mega bed.. maar de 2 heren krijgen het altijd voor elkaar dat ze op zo'n manier aan mijn voeteneind gaan liggen, dat ik wakker wordt op 1 cm2.Die slapen dus wel gelukkig 's nachts (tot snurkens aan toe
)
Gezamelijk hebben wij een keurig gemiddeldequote:Op woensdag 9 juni 2010 11:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
Mijn box stond met 35 weken en 5 dagen
haha iddquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:43 schreef Orea het volgende:
[..]
Gezamelijk hebben wij een keurig gemiddelde
Denk je dat je er geen gebruik van gaat maken?quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:39 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb niet eens een box... En grote kans dat die er ook niet komt.
Ik denk niet dat ik er veel gebruik van ga maken inderdaad.. Jen lag er ook zelden in... Als m toch mis kan ik er altijd nog 1 van marktplaats halen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:48 schreef Noa24 het volgende:
[..]
Denk je dat je er geen gebruik van gaat maken?
Ik wil ze niet in de box hebben omdat ik niet het risico wil lopen dat ze op de baby gaan liggen. Bovendien haren ze..
Hier hetzelfde, heb ze er beiden (heb ook een inverse, aan de onderkant van navel) eergister uit moeten halen ondanks de plastic staafjes die er al weken inzaten. Het begon me te irriteren (nog niet te zien) maar het voelde niet fijn.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:48 schreef Ticootje het volgende:
Oh en ik heb mn navelpiercing er gister maar uitgehaald.. Mn navel staat op ploppen.
Haha, hier precies hetzelfde! Af en toe ga ik wel eens op de weegschaal staan, maar dat is meer omdat ik in mijn zwangerschapsdagboek elke maand "moet" schrijven hoe veel ik nu weeg en wat mijn buikomvang is. Volgens mij ben ik nu een kilo of 7 aangekomen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:48 schreef Jore het volgende:
Ik weeg me nooit. Ik weet niet hoeveel ik woog voor de zwangerschap en ik weet niet hoeveel ik nu weeg. Ik weet ook niet hoeveel ik de vorige zwangerschap ben aangekomen. Het boeit me gewoon helemaal niet, ik zie het vanzelf als ik een dikke kont krijg of niet meer in mijn kleren pas.
Ik denk echt dat die niet zo binnen een paar weekjes dicht gaat groeien hoor.. En anders ff langs de piercer...quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:38 schreef ChilllayD het volgende:
Laat ik daar dan maar op hopen, anders pech gehad.
Heb mijn normale navelpiercing ook alweer 11 jaar
Wat Sonnetje zegt. Muurverf mag dus vaak wel, dat is meestal op waterbasis.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:48 schreef Ticootje het volgende:
Even over verven... Mag je nu wel of niet verven als je zwanger bent? Ik bedoel de muur, de posten en deuren?
Ja dat weet ik, maar meestal is die op terpetinebasis beter...quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:09 schreef Sonnetje85 het volgende:
je hebt ook voor deuren enzo verf op waterbasis!
(tenzij je al verf heb dan is t weer zonde om nieuwe verf te halen, vind ik)
Volgens mij kan dat niet.. Als je eenmaal voor een basis hebt gekozen kun je maar beter dezelfde basis weer gebruiken.. Anders gaat de boel bladderen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:26 schreef Sonnetje85 het volgende:
haha, kan je later altijd nog opnieuw verven als t echt niet mooi is
Zou ik niet zelf doen (met verf op terpentinebasis). Je ademt de damp toch in, zeker omdat je in een gang meestal niet zo heel goed kunt ventileren.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:35 schreef Ticootje het volgende:
Nou ja, ik wil in mijn verlof eindelijk de gang eens afmaken... Dus ik heb 3 deuren en de onderkant van de gang om te verven.. M. moet nog wel even een deur maken... En eindelijk de deur van de badkamer eens fixen..
Hmmz, chloordamp zal vast ook niet heel gezond zijnquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:43 schreef Cantare het volgende:
[..]
Zou ik niet zelf doen (met verf op terpentinebasis). Je ademt de damp toch in, zeker omdat je in een gang meestal niet zo heel goed kunt ventileren.
dat had ik dus ookquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:43 schreef Cantare het volgende:
[..]
Zou ik niet zelf doen (met verf op terpentinebasis). Je ademt de damp toch in, zeker omdat je in een gang meestal niet zo heel goed kunt ventileren.
Ik vind het in elk geval wel een fijn excuus om het uit te besteden![]()
Ik vind neutral erg fijn.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:16 schreef djenneke het volgende:
Bij ons is de kamer wel helemaal klaar.
Ik heb nog wat spulletjes nodig voor mijn vluchtkoffertje, maar die komen vandaag binnen
En ik moet nog kiezen wat voor verzorgingsspullen we nemen voor de kleine. Ik neig naar Natusan of Hema of misschien gewoon AH merk? In ieder geval geen zwitsal, want daar krijg ik zelf al uitslag van. Heeft er Iemand misschien nog tips?
Wat zegt de bijsluiter??quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:54 schreef Guess. het volgende:
Even tussendoor,weet iemand hoeveel paracetamol je mag hebben als je zwanger bent? Ik hou d'r helemaal niet van nu ik zwanger ben maar heb zo'n pijn in m'n onderrugIk moet om half 5 bij de gyn zijn maar moet er 1st dus nog zien te komen! Heb er vanochtend 2 op,zou ik er nu nog 2 kunnen pakken?
volgens mij mag je gewoon 6 x 500 mg per dagquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:54 schreef Guess. het volgende:
Even tussendoor,weet iemand hoeveel paracetamol je mag hebben als je zwanger bent? Ik hou d'r helemaal niet van nu ik zwanger ben maar heb zo'n pijn in m'n onderrugIk moet om half 5 bij de gyn zijn maar moet er 1st dus nog zien te komen! Heb er vanochtend 2 op,zou ik er nu nog 2 kunnen pakken?
Je hebt ook een soort eau de toiletspray als je echt zo van het geurtje houdt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:56 schreef Mereltje het volgende:
Djenneke ik heb ook gelezen dat op internet dat veel vrouwen niet te spreken zijn over Zwitsal, maar het ruikt zo lekkerik heb ook allerlei proefsetjes voor verzoringsspul, denk dat ik dat eerst maar eens op maak.
Net even lekker geluncht op het terras en morgen komt er weer visite.. ik heb bijna geen tijd voor het huishouden en hier op fok! te neuzen
Ik zweer trouwens bij de zetpillen van 1000mg.. Worden sneller opgenomen..quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:57 schreef Cantare het volgende:
[..]
volgens mij mag je gewoon 6 x 500 mg per dag
Ik las ook dat je geurdingetjes hebt voor in de klerenkast van Zwitsel, dat lijkt me ook wel wat.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je hebt ook een soort eau de toiletspray als je echt zo van het geurtje houdt.
Yep, kloptquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:59 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Ik las ook dat je geurdingetjes hebt voor in de klerenkast van Zwitsel, dat lijkt me ook wel wat.
Dat klinkt inderdaad best goed. Ik ben ook gek op het zwitsalluchtje, maar ik ga het toch niet proberen voor de smeerseltjes en shampoo's etc. Ik wist niet dat Neutral naast wasmiddelen ook verzorgingsproducten heeft?quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:59 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Ik las ook dat je geurdingetjes hebt voor in de klerenkast van Zwitsel, dat lijkt me ook wel wat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh ja... heel leuk, ik voel de baby nu sinds gisteren elke keer bewegen, vóór die tijd maakte ik me een beetje zorgen om hoe weinig ik 'm voelde (bij mijn andere kinderen altijd veel meer). Dat is weer helemaal goedgemaakt...echt even genieten! Jammer dat mijn man 't nog niet kan voelen.
Die moet je achter het filter van je stofzuiger douwen.. Ga je stofzuigen ruikt je hele huis naar zwitsal.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:59 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Ik ben bij Mensendieck geweest en dat ging idd erg goed.Maar heb nu paar dgn last van m'n rug,ach ik ben 39weken en echt een hele zware buik,ik denk dat ik maar gewoon moet gaan bevallenquote:Op woensdag 9 juni 2010 15:11 schreef Suzanna het volgende:
Guess, misschien wat om wat oefeningen te gaan doen voor je rug, of naar een chiropractor / Mensendieck/ whatever therapeut te gaan voor je rug? Het helpt bij mij enorm, ik had altijd zo'n last daarvan tijdens de zwangerschap maar nu ik oefeningen doe bij de Mensendieck therapeut heb ik bijna nergens last van, ook niet van mijn bekken. Echt heerlijk!
Oeh goeie tip!quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die moet je achter het filter van je stofzuiger douwen.. Ga je stofzuigen ruikt je hele huis naar zwitsal.![]()
Bumblies is bij de hoogvliet.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:51 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Hier altijd zwitsal gebruikt voor van alles.. ook voor mezelf!!
Maar toen Shenaya eens een paar nachten geen behoefte had aan slaap trok ik mijn proefverpakking Natusan Bed time bodylotion uit de kast en wat een verslaving!!! Shenaya gaat op Zaterdag altijd helemaal onder de douche (ze wil alleen in bad maar die hebben we nu niet meer..) het is een groot drama de hele buurt weet het gelijk maar daarna smeer ik haar in met dat spul en word ze lekker rustig!! Mezelf smeer ik er ook geregeld mee in![]()
Moet zeggen dat ik de spullen van Bumblies ook wel fijn vind, hier te krijgen bij de Dekamarkt en Plus.. verder weet ik niet..
Dank je wel voor je bericht. Het stelt me toch wel een beetje gerust over een mogelijke KS.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:53 schreef Basboussa het volgende:
Bah Djenneke! Ik moet wel zeggen, kind lag hier altijd goed, en is pas na 36weken in een stuit gaan liggen. VK geloofde er niets van, maar kan dus welNog geprobeerd te draaien, maar eigenlijk was het al duidelijk dat er weinig kans is dat er zo laat nog gedraaid kan worden. Hier is stuit sowieso ks. Met een ruggeprik ben je er gewoon bij, en kind mag meteen bij je etc. Alleen ben je er wel goed duf van, en kind ook...
Ik ben trouwens heul niet zo moe als tijdens de vorige zwangerschap, maar wel 's avonds erge buikpijn, metname voor het slapengaan... Bah!
Thanksquote:Op woensdag 9 juni 2010 18:11 schreef Basboussa het volgende:
Oh, Djenneke, het is dus echt meestal niet zo dat je je ogen opendoet en dan al uren gemist hebt met kind... In de meeste gevallen ben je er gewoon bij, laten ze je meteen de baby zien, bespreken ze wat ze aan het doen zijn en zit je partner er gewoon naast om je handje vast te houden... Niet zo romantisch, maar het is nou ook niet echt een ervaring die je helemaal mist...
Heb daarna wel erg geijld en heb het erg koud gehad, maar dat was na 2 uur weer over... En 's avonds stond ik gewoon in de badkamer mijn tanden te poetsen...
Ik had 2 hormoonnachtmerries. Ik droomde dat ik in een of andere horrorfilm beland was incl sadistische "baas" die vond dat we de mensen die aan de muur hingen af moesten makenquote:Op donderdag 10 juni 2010 10:07 schreef Ticootje het volgende:
Ok hormoondromen:
Ik ging vannacht bij Sonnetje logeren. M. ook. En Lieke was er ook, en die was al een jaar of 10. Maar om 10 uur was ze nog steeds wakker en wilde ze graag appelsap of melk, maar dat vond R. niet goed...
Snappen jullie het nog.. En toen werd Jen wakker... En had ik zoiets van![]()
![]()
Wat een onzin.quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:08 schreef pessie het volgende:
Mijn moeder vertelde juist dat het beter is baby's in een niet al te donkere omgeving te laten slapen. Anders wennen ze daaraan en slapen ze nooit weer als het lichter is. Wij hebben ook gordijnen en rolgordijnen maar zal dus de rolgordijnen waarschijnlijk niet gebruiken.
Ik doe altijd de gordijnen dicht als ik even ga liggen.. De kamer is dan niet volledig donker, maar ik rust wel beter uit. Ik denk dat dat voor mijn kinderen ook opgaat.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:08 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Moet zeggen dat ons bij Shenaya door de kraamzorg werd verteld dat het wel beter is om het kindje overdag ook echt in het licht te laten slapen.. Dit ivm het dag en nacht ritme.. Voor de avond en nacht hebben wij ook verduisterings rolgordijnen op de kinderkamers!
Wij zijn weer naar huis gestuurd door de gyn.. gewoon doorgaan en vol blijven houden.. Iig nog een week en dan kunnen we met de VK evt. een plan van aanpak bespreken!
Wat geeft de Gyn als voorkeur? Kan zij je goed de voor en nadelen uitleggen van beiden?quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:14 schreef djenneke het volgende:
@Liesz: Sjee, dat schiet dan ook niet echt op he?![]()
Ik ben ook net terug van de gyn. De eerste beslissing moesten we meteen maken. We gaan geen draaipoging doen (versiepoging, wat je wil). De risico's vinden we te groot, en de kans dat het slaagt te klein.
Nu hebben we een week bedenktijd om te kiezen voor een stuitbevalling of een keizersnede. Ik vind het echt een onmogelijke keuze... Ik weet het echt niet...
Ik heb een hij. En hij heeft geen voorkeur. Hij heeft alleen gezegd dat hij in geval van stuitbevalling wel wil dat ik precies doe wat hij zegt op dat moment. En dat er geen sprake kan zijn van twijfel of angst bij mij. Verder zegt hij dat de risico's in beide gevallen even groot zijn. Behalve dat kindjes in de eerste drie maanden het met een keizersnede beter doen dan bij een stuitbevalling.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat geeft de Gyn als voorkeur? Kan zij je goed de voor en nadelen uitleggen van beiden?
Mijn eerste gevoel zegt dat ik het allebei maar niks vindquote:Op donderdag 10 juni 2010 16:51 schreef flugeltje het volgende:
Hele lastige keus inderdaad djenneke, al zou ik zelf denk ik in dit geval kiezen voor de KS omdat je kindje daar blijkbaar iets beter mee af is. Misschien voor jezelf de voor- en nadelen van beide scenario's nog eens aanvullen met je eigen argumenten voor en tegen en dan op basis daarvan je gevoel maar laten spreken?
Klopt, het is onze eerste. En bij een tweede schijnt een stuitbevalling inderdaad wat makkelijker te gaan.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:58 schreef Ticootje het volgende:
Je moet er gewoon even de tijd voor nemen.
Is het je eerste? Ik heb wel begrepen dat een stuitbevalling "makkelijker" zou gaan als je al een kindje hebt gehad. En het is natuurlijk moeilijk in te schatten hoe je op het moment zelf reageert op de gyn... Misschien zetten de weeen wel niet goed door enz...
Ik zou het niet weten wat ik zou kiezen.. Misschien omdat het mijn 2e is dat ik een stuitbevalling zou proberen... Maar nogmaals ik sta gelukkig niet voor die keuze.
Leuke droom Ticoquote:Op donderdag 10 juni 2010 10:07 schreef Ticootje het volgende:
Ok hormoondromen:
Ik ging vannacht bij Sonnetje logeren. M. ook. En Lieke was er ook, en die was al een jaar of 10. Maar om 10 uur was ze nog steeds wakker en wilde ze graag appelsap of melk, maar dat vond R. niet goed...
Snappen jullie het nog.. En toen werd Jen wakker... En had ik zoiets van![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |