abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82520615
Ben je nu al op de helft Sil! Wat gaat het dan snel zeg..
Of reken je de helft van 34 weken
  dinsdag 8 juni 2010 @ 21:48:24 #102
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_82520715
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 21:47 schreef mrien het volgende:
Ben je nu al op de helft Sil! Wat gaat het dan snel zeg..
Of reken je de helft van 34 weken
Nee nee. 19 weken donderdag!
Ik ga nog wel even vragen aan de verloskudige hoe groot die kans nou is. We hebbn iig wel al besloten dat de babykamer al in augustus af moet zijn en we alle spulletjes in september wel in huis hebben. Just in case.

Hoe voel je je? En hoe vindt Lotte het dat ze grote zus wordt?
pi_82520836
Die snapt er nog niets van
Nog te klein daarvoor denk ik (over 3 weken wordt ze 2). Binnenkort maar op zoek naar een leuk boekje dat daarover gaat.

Ik voel me hardstikke goed, echt op de vermoeidheid na nergens last van. Maar de vermoeidheid komt ook wel door de gebroken nachten door Lotte dus ook niet geheel op de zwangerschap af te schuiven
  dinsdag 8 juni 2010 @ 21:54:32 #104
54772 Silmarwen
pi_82521162
Denk ook niet dat Yade het snapt. Ze wil wel naar de baby kijken en tilt dan mijn shirt op, of de baby een knuffel ofkusje geven. En als we zeggen "Wat zit er in mamma's buik?" antwoord ze braaf "Beebie" en als we zeggen "En wat word je dan? Een grote" zegt ze heel lief, lispelend en al "Sssuzzz". En daar houdt het wel mee op. We proberen haar er wel veel mee te betrekken.Ze snapt wel denk ik, dat er wat gaat gebeuren, en ze ziet ook nu wel dat mijn buik echt dik wordt.

Gek idee dat Yade eigenlijk ongeveer zo oud als Lotte behoort te zijn.
pi_82521834
Ja dat verschil dat blijft gewoon apart!
Ik denk dat het in de loop van de tijd ook duidelijker zal worden voor haar, nu duurt het ook nog zo lang en er staat straks al genoeg te gebeuren (verhuizing en vlak daarna een broertje/zusje voor haar)
pi_82527940
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 21:46 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Wat denk je dat je mist in het hele begin? Eigenlijk niet zo gek veel hoor. Je kunt je kindje ook in bad doen, alleen met hulp van je partner en verschonen en vasthouden gaat ook prima. De maxi-cosi tillen is misschien geen briljant idee.
En klinisch... tsja ik denk ook dat dat aan je arts ligt. Die van ons zei toen Yade met spoed geboren moest worden. "Maak je geen zorgen, het wordt een geweldige avond." En ook in de operatiezaal was het eigenlijk heel gezellig. En is nou alles ok met je kindje, dan word je gehecht, en mag je je kindje al vasthouden. Ik kon dat helaas niet, maar als je kindje gewoon in de normale termijn geboren wordt, kan dat echt prima.

Maar ja, klinischer dan thuis is het wel gok ik zo.
Nou, ik bedoel de eerste momentjes na de bevalling. Maar misschien heb ik, in al mijn verdere nuchterheid, toch een iets te romantisch beeld bij, sowieso

Ik ken mijn gyn verder nog helemaal niet. Mijn huisarts heeft wel gezegd dat alle gyns bij ons in het ziekenhuis in ieder geval goed zijn, dus dat is al een beetje een geruststelling.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_82529754
jeetje..alweer 4 zwangeren voor 2011! Gefeliciteerd Lizzy!
Ik ben behoorlijk aangekomen al,en dat voor nog geen 15 weken... schokkend bijna als ik lees wat sommige hier zijn aangekomen aan het einde van de zwangerschap! Moet ik nu gaan opletten?
Back in business.
pi_82530799
Gefeliciteerd DML!

Shirley, dat hangt er vanaf of je het zelf vervelend vind of niet lijkt me... En of je slecht/veel eet ofzo. Als je gewoon gezond eet en je komt alsnog veel aan, kan je er niet zoveel aan doen lijkt me.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_82534123
Hoeveel is behoorlijk dan? En inderdaad, eet je wel gewoon gezond/normaal of merk je dat je echt meer en ongezonder eet dan normaal? Als dat het geval is zou ik wel wat oppassen ja. En anders... ach, iedere zwangere is anders! Ik zit nu op 16w1d en ben (eigenlijk pas de laatste 2 weken) 1 kilo aangekomen.

Gister trouwens het hartje weer horen kloppen bij de vk.. wat een heerlijk geluid! En toch een opluchting weer!
  woensdag 9 juni 2010 @ 07:39:04 #110
54772 Silmarwen
pi_82534156
nou bij Yade ben ik behoorlijk aangekomen. Bijna 20 kilo. Was dat niet nog een keer vanplan. Bij Yade gaf ik veelte snel toe aan cravings. Nu heel soms, en als ik trek heb eet ik liever een waterijsje. En verder wat ik daarvoor at, en niet ineens meer ofzo, op die manier houd ik mijn gewicht wel op peil. 3 kilo tot nu toe en ik ben al 4 weken niet aangekomen, en nu 19 weken zwanger.
pi_82534237
Ach ja.. Vorige keer vrat ik alles op wat los en vast zat en kwam ik in totaal 9 Kilo aan over 37 weken.. Dit keer zat ik met 20 weken of op 10 Kilo erbij.. Ik snaai niet meer dan anders en eet misschien wel gezonder.. Dus het zegt niet zoveel over je eetpatroon denk ik..

Morgen 36 weken en ben 14 Kilo rijker.. Normaal heb ik ondergewicht en lukt het me nog niet eens een grammetje aan te komen

Heb heel hard geroepen dat ik geen weeen had denk ik want heb me een zware nacht gehad.. Ook nog eens mijn peutertje om de haverklap aan mijn bed die bij me wou liggen.. dat leek me geen goed idee tijdens de weeen.
Mag vanochtend eerst nog naar de VK ook nog.. En morgen weer naar het ziekenhuis naar de Gyn.. Bij beide onder controle wist niet dat ze dat deden maar vind het wel fijn nu!
Altijd blijven lachen... :)
  woensdag 9 juni 2010 @ 07:47:49 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_82534245
Gefeliciteerd en welkom DML

Qua aankomen zou ik me daar niet zo druk om maken als je maar gewoon gezond en normaal eet, als dat niet het geval is weet je gelijk waar de extra kilo's vandaan komen, als je wel gezond eet en geen extreme hoeveelheden dan hoort het kennelijk bij jouw zwangerschap.

Hoewel ik op zich relatief weinig last heb van misselijkheid merk ik wel dat ik erg geurgevoelig ben, zo ben ik net kokhalzend naar buiten gevlucht omdat m'n Lief knackerbröd met sandwichspread zat te eten, de geur daarvan vond ik nog ranziger dan die van die van smeerworst of kaas.
Misschien helpt het overigens wel dat het dingen zijn die ik sowieso niet eet
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 9 juni 2010 @ 08:44:24 #113
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82534976
Ik vind tegenwoordig natte was zo lekker ruiken .. Je weet wel als je een natte handdoek in de wasmand gooit en een dag later eruit plukt.. Heerlijk
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_82535015
Tico, straks ga je nog vertellen dat je graag aan vieze onderbroeken ruikt..
  woensdag 9 juni 2010 @ 08:50:49 #115
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82535080
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 08:46 schreef _NIKKI_ het volgende:
Tico, straks ga je nog vertellen dat je graag aan vieze onderbroeken ruikt..
Is dat raar dan?
pi_82535131
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 08:44 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind tegenwoordig natte was zo lekker ruiken .. Je weet wel als je een natte handdoek in de wasmand gooit en een dag later eruit plukt.. Heerlijk
he get dat stinkt!
Muts

Ik snurk tegenwoordig Schijnt
Zelfs zo erg dat vriendlief er niet van kan slapen haha. Ik zeg, dat moet je me over mn gezicht kriebelen/aaien (werkt bij hem ook altijd ) maar dat vind ie zielig
En ik snurkte echt nooit (of iig ik heb nooit eerder klachten gehad en sinds een paar weken wel, dus denk dat t iets nieuws is)
  woensdag 9 juni 2010 @ 08:57:50 #117
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82535219
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 08:52 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

he get dat stinkt!
Muts

Ik snurk tegenwoordig Schijnt
Zelfs zo erg dat vriendlief er niet van kan slapen haha. Ik zeg, dat moet je me over mn gezicht kriebelen/aaien (werkt bij hem ook altijd ) maar dat vind ie zielig
En ik snurkte echt nooit (of iig ik heb nooit eerder klachten gehad en sinds een paar weken wel, dus denk dat t iets nieuws is)
Ik hoop dat ik ook nog ga snurken.. Puur om M. terug te pakken. En dan keihard!
pi_82535257

Ik vind schoonmaakmiddel nu zo vies ruiken, het slaat me echt op de keel.
*poef* nu is het weg
pi_82535309
Sonnetje, ik kwijlde de laatste weken van mijn zwangerschap... elke nacht m'n hele kussen nat. Ach, zo hebben we allemaal wat!

Tico, ik ruik ook graag aan gebruikte onderbroeken hoor.
pi_82535358
Haha, dan snurk ik liever dan kwijlen nikki
Ach en snurken zit in mijn genen (mijn vader snurkt echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg hard)
  woensdag 9 juni 2010 @ 09:04:27 #121
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82535375
Oh en als je je wasmachine dicht doet zonder was en je wacht zeg maar 2 -3 dagen... Dan komt er meestal ook zo'n gore geur uit... Heerlijk, ik zat al bijna mn mn kop in de trommel om te ruiken

Goed, tot zo ver mijn hormonen.
pi_82535406
Je spoort echt niet Tico!
Dat zijn echt de meest ranzige geuren! Heel je was die ernaar meurt enzo
  woensdag 9 juni 2010 @ 09:07:22 #123
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82535436
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 09:06 schreef Sonnetje85 het volgende:
Je spoort echt niet Tico!
Dat zijn echt de meest ranzige geuren! Heel je was die ernaar meurt enzo
Mijn hormonen sporen niet.
pi_82535470
Das hetzelfde
pi_82536092
CP nog niet bevallen??
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
  woensdag 9 juni 2010 @ 09:39:30 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_82536280
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 09:04 schreef Ticootje het volgende:
Oh en als je je wasmachine dicht doet zonder was en je wacht zeg maar 2 -3 dagen... Dan komt er meestal ook zo'n gore geur uit... Heerlijk, ik zat al bijna mn mn kop in de trommel om te ruiken

Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_82536314
quote:

jij bent echt raar!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_82536349
quote:

Ik mag hopen dat mijn hormonen net iets milder zijn
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_82536392
Dat kan best hoor DML Ik heb nergens last van (of iig niet van dat soort dingen haha)
Gefeliciteerd trouwens, had ik nog niet gedaan
  woensdag 9 juni 2010 @ 09:47:42 #130
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82536542
Tico.... Die geur ga ik nu juist van over m'n nek...

Trouwens Shirley, het is wat ze hier zeggen, zolang je niet te gek gedaan hebt en toch veel aankomt ben je 'gewoon' een van de die mensen die veel aankomt. Ik was er vooraf ook heel erg mee bezig omdat ik al een flink uitgangspunt heb en ben op het ziekenhuis meer dan eens gewaarschuwd dat ik 'normaal' moest blijven eten omdat lijnen echt heel slecht schijnt te zijn...

Ik zat op 31 weken op ongeveer 10 kilo en weet niet wat het nu is, ik weeg alleen op het ziekenhuis. Stap elke keer weer met angst en beven op de weegschaal. Bij mij is het echter wel zo dat ik over de eerste periode veel sneller aankwam dan vanaf pak 'm beet tweede helft tweede semester...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 9 juni 2010 @ 09:48:50 #131
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_82536579
Tico, ranzig

Wat betreft aankomen, ik hou het niet meer zo in de gaten. Was bij 15 weken wel 4.5 kilo aangekomen en ik denk dat ik nu bij 33 weken op ongeveer +11/+12 zit. Ik zie wel wat er gebeurt, probeer gezond te eten maar ik krijg erg weinig beweging.

Even egopost: Ik ben het zwanger zijn sinds zondag echt helemaaaaaal zat. Ik heb geen zin meer in pijn, ik wil dat het stopt. Morgen nadat ik bij de fysio ben geweest zal het vast beter gaan maar ik heb nu echt even helemaal geen zin meer. En dat terwijl ik er nog wel van geniet als mn kindje in mij beweegt en ik mn buik zie bewegen . En dan ook nog een man die de mantra heeft "doe je wel rustig aan" en dat ongeveer 10× per dag roept (en dan ook nog vk's en huisartsen die dit iedere keer dat ik ze zie roepen, jeej, ik doe ook zoveel ). Verder slaap ik superbelabberd en heb ik nooit zin om uit bed te gaan, en ik huil de halve dag. En tot overmaat van ramp gaat manlief morgen van half 7 's ochtends tot 23.00 's avonds helemaal naar Almelo .
Wanneer wordt mn lijf weer normaal?

/egopost.
pi_82536620
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 09:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
Dat kan best hoor DML Ik heb nergens last van (of iig niet van dat soort dingen haha)
Gefeliciteerd trouwens, had ik nog niet gedaan
Dat biedt hoop
Ik heb trouwens meer dat ik helemaal nergens trek in heb dan dat ik het echt smerig vind ruiken. Oh en ik zei dat de macaroni carbonara van de AH nergens naar smaakte. 'Ik proef heul geen kaas'. Mijn meneer keek me aan alsof ik gek was

En dank je wel
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 9 juni 2010 @ 10:07:18 #133
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_82537131
DML gefeliciteerd!

En idd je geur enzo veranderen: heb voor op mijn werk cup a soup. En de smaak die ik normaal gesproken het lekkerst vind, kan ik nu echt niet wegkrijgen. En ik vind dat alle auto's en airco's stinken (terwijl niemand anders iets geks ruikt). Achja: over een paar maanden is alles weer over.
pi_82537973
Ik was bij 24 weken al 13 kilo aangekomen en nu bij 31 weken staat de stand op 12 kilo erbij.. er is wat af dus, dus dat kan ook nog.. dat je op een gegeven moment stil gaat staan Mijn gyn gaf dé oplossing! Niet meer wegen

Mijn geur is vooral veel sterker.. ik ruik het al als de snackbar van een km verderop open gaat en ik ben verslaafd geworden aan de geur van Color Reus
  woensdag 9 juni 2010 @ 10:34:42 #135
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_82538165
Inderdaad niet meer wegen. En na de bevalling een weekje of 2 wachten (tot je uitgezweet bent ) en dan op de schaal. Dat viel bij mij heel erg mee de vorige keer (+2 kilo). Daarna... is er helaas alleen maar wat bijgekomen (lang leve de hormonen). En nu sta ik op +5 met 20 weken.
pi_82538358
Kwa geuren ruik ik vooral vieze geuren veel erger!
In het begin kon ik de koelkast niet opentrekken zonder te kokhalzen, net zoals de prullenbak... (vaak eindigde het ook in spugen dan..)
Maar heb geen verslaving aan een bepaalde geur ofzo

En ik had ook die verminderde trek...nog steeds trouwens. En heb ook dat dingen minder smaak hebben.
pi_82538601
Ik juist veel meer trek, en ruik ook juist de lekkere dingen... alleen de meneer meurt vreselijk als ie naar binnen komt, en buiten heeft staan roken en de kat, als ie bij je ligt en gaat gapen echt de put/vis-lucht

Maar ik ben ook vlak voor de ivf behandeling gestopt met roken... misschien dat ik daardoor sowieso heftiger ben gaan ruiken? En dan helemaal in combi met hormonen?
  woensdag 9 juni 2010 @ 10:46:47 #138
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82538677
Oh M. hoeft ook niet in mn buurt te komen met zn stinkmuil als ie heeft staan roken.
pi_82538769
Ik weeg me nooit. Ik weet niet hoeveel ik woog voor de zwangerschap en ik weet niet hoeveel ik nu weeg. Ik weet ook niet hoeveel ik de vorige zwangerschap ben aangekomen. Het boeit me gewoon helemaal niet, ik zie het vanzelf als ik een dikke kont krijg of niet meer in mijn kleren pas. Bij mijn vk wegen ze trouwens ook niet, er staat wel een weegschaal maar dat is meer voor de liefhebber geloof ik.

De geur van natte handdoeken vind ik trouwens tijdens de zwangerschap om te kokhalzen zo vies, net als inderdaad de prullenbak en de koelkast. Bwulgh.
pi_82538827
Ik heb ook veel meer trek als voor de zwangerschap, ik moet me inhouden om niet steeds te gaan snacken en gewoon de gezonde dingen te eten! Maar hoe kan dat dan, want ze zeggen dat je gewoon normaal moet eten toch? Nou ik heb echt veel meer honger.

Zijn bij jullie de babykamers al klaar? Ik ben nu 26 weken en we zijn er nog aardig druk mee.
Mag ik overigens nog in de lijst? Ik zag dat ik er nog niet instond.
11 sep uitgerekend
pi_82538953
Mijn babykamer was klaar met 36 weken
Dat was ook omdat de hele zolder verbouwd is. Anders was ie wel iets eerder afgeweest denk ik.

En kwa snacken dat doe ik gewoon als ik daar trek in heb. Vind dat dat best mag
  woensdag 9 juni 2010 @ 10:53:38 #142
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82539031
Mijn babyhoekje is ook nog niet klaar hoor... Moet nog mandjes hebben en er moet nog een kastdeur komen.
pi_82539141
Ik ben weer de extreme , kinderkamer is hier al een paar weken klaar
pi_82539209
als het aan mij had gelegen was t allemaal al veel eerder afgeweest hoor
maar begin oktober zijn we langs de dakkapellenboeren gegaan. Eind januari werd ie geplaatst en toen moest de rest nog...
pi_82539210
Hier is de babykamer ook nog lang niet klaar.

En ik heb deze keer niet echt last van geurtjes ofzo, al heb ik wel het idee dat ik meer ruik. Toen ik van Graeme zwanger was, was er 1 man op mijn werk die altijd nogal veel aftershave ophad, ik kon daar écht niet tegen, terwijl collega's het niet eens roken. Ik vond het echt zo vies. En ik dronk de hele dag bosvruchtenthee van Lipton, alleen omdat ik het zo lekker vond ruiken en het dus ook echt de hele dag MOEST ruiken
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_82539299
Hier zo goed als af (32 weken zwanger).
Nog 1 wandje witten en dan voilla!

Bah,ik heb zwarte haren op mijn buik
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:00:42 #147
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82539388
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:55 schreef Orea het volgende:
Ik ben weer de extreme , kinderkamer is hier al een paar weken klaar
Ja, dat had ik met Jen ook. 12 weken zwanger en een babykamer alsof ze elk moment kon komen.
pi_82539517
Ik vind het ook lastig om te bedenken hoe ik het helemaal wil hebben. En bij 26 weken hoeft het natuurlijk ook nog niet af maar ik ben zo onrustig! Ik wil zoo graag kleertjes in kasten leggen en opruimen en en en Misschien is dat al de nesteldrang ofzo haha
Ook hier geen last van gekke geurtjes..alleen koffie vind ik nog smeriger om te ruiken als normaal.
pi_82539695
De geur van koffie
Maar dat vind ik altijd al

Ik had dat ook hoor Regelmatig "ruzie" met vriendlief over de kamer haha. Dat t me allemaal te lang duurde en wat als ie nou eerder zou komen. Maar nu is t af Alles is gewassen en gestreken. En ik heb echt veel te veel rompertjes...
pi_82540026
Hier wisten we al voor we zwanger waren hoe we de kamer wilde hebben

Oh en vanavond komt de wieg schoonmoeder heeft hem helemaal opgeknapt/bijgewerkt... ben heel erg benieuwd hoe hij in onze slaapkamer staat straks
pi_82540051
En Noa, klinkt wel als nesteldrang
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:15:33 #152
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_82540135
Bij 26 weken had ik volgens mij het behang net besteld, uiteindelijk 4 weken levertijd gehad... Vorige week is mn moeder geweest voor de wiegjes en binnenkort komt mn zus een keer langs om de lades te witten, dat bleek toch wel nodig. Maar als het kindje nu zou komen kan dat ook prima hoor. De bedjes zijn zelfs al opgemaakt . De hydrofielen liggen gestreken in de kast en de nieuwe kleertjes zijn gewassen en liggen er ook. Alleen de gekregen kleertjes moeten nog even in de was, maar dat doe ik wel tijdens mn verlof.

Het witte wiegje komt bij ons op de slaapkamer en de blauwe wieg blijft op de babykamer.
pi_82540264
Ben nu 24 weken en de babykamer is al een paar weken af, ben er zo blij mee.
Het kwam ook omdat we de meubels al konden overnemen van een nichtje toen ik net 12 weken was.
De mensen waar ze de meubels hadden gestald (kunnen hier maanden blijven staan hoor, geen probleem) gingen toen zeuren dat we het op moesten komen halen en toen stond het in onze slaapkamer waar ik erover heen moest klimmen om naar mijn bed te gaan.
Ik werd gek van de troep!
Nu moet ik alleen nog gordijntjes hebben en een vensterbank en mijn kat er elke dag uit jagen.
pi_82540372
Ja, de katten wegjagen... dat wordt hier ook nog wat!
Kinderkamer zit de deur gewoon dicht, box ligt momenteel vol met allerlei spul dus daar komen ze nu niet (al heb ik al eens als ik 's morgens beneden kwam een kat uit de box moeten sturen.. die dan heel schijnheilig zich nog een keertje omdraaide zo van 'wat lig ik toch lekker hč? Nu stuur je me vast niet weg als ik zo lief ga liggen uitrekken!'...)

Maar in onze slaapkamer kunnen ze komen en daar komt straks de wieg... Ben alleen bang dat dingen als ballonnen geen enkel effect hebben op de doerakken...
pi_82540577
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:20 schreef Orea het volgende:
Ja, de katten wegjagen... dat wordt hier ook nog wat!
Kinderkamer zit de deur gewoon dicht, box ligt momenteel vol met allerlei spul dus daar komen ze nu niet (al heb ik al eens als ik 's morgens beneden kwam een kat uit de box moeten sturen.. die dan heel schijnheilig zich nog een keertje omdraaide zo van 'wat lig ik toch lekker hč? Nu stuur je me vast niet weg als ik zo lief ga liggen uitrekken!'...)

Maar in onze slaapkamer kunnen ze komen en daar komt straks de wieg... Ben alleen bang dat dingen als ballonnen geen enkel effect hebben op de doerakken...
Oej ja, wij hebben ook twee katten. De deur naar de babykamer houden wij ook dicht, maar ik vraag me af hoe ik ze uit de box ga houden. Ballonnen ofzo.
Vanaf wanneer is het normaal om de box al neer te zetten dan?

En die twee wiegjes zijn leuk!!
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:25:17 #156
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82540640
Is het echt zo erg als ze in de box liggen??

Mijn katten vonden Jen gewoon helemaal niets, die gingen echt niet in de box liggen als zij erin lag.
pi_82540718
Ik heb geen idee of de ballonnen hier effect hebben of niet Maar in de box komen ze iig niet.
De deur van de babykamer is dicht, maar stond laatst nog open, dus 1 van mijn katten vond het ledikantje een fijn slaapplekje. Beetje de knuffels die er lagen opzij leggen en dan kon ze er prima liggen
Maar dat was omdat de deur nog nat was en dus even niet dicht kon. Nu is ie weer dicht dus verboden terrein voor de katten...

Mijn schoonmoeder vond trouwens dat we ze straks 's nachts op moeten sluiten Want anders zouden we de baby niet horen als de deur van de babykamer dicht is...uhmzz nooit van een babyfoon gehoord?! Plus dat ik mijn eigen slaapkamerdeur alijd dicht heb...en vind t zielig om de beestjes op te sluiten, die horen er ook gewoon bij hoor! Hun leefruimte is al ernstig verkleind de laatste tijd dus waar ze nog kunnen komen daar mogen ze ook gewoon komen van mij.
pi_82540772
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:25 schreef Ticootje het volgende:
Is het echt zo erg als ze in de box liggen??

Mijn katten vonden Jen gewoon helemaal niets, die gingen echt niet in de box liggen als zij erin lag.
nu nog wel
Denk dat k makkelijker word als de baby er is haha. Nu vind ik t nog zonde *lol*

Ben trouwens wel benieuwd hoe ze op de kleine gaan reageren... Tim vinden ze totaal niet interessant, Lieke vinden ze eng (die wil ze altijd aaien en die gaat er achteraan rennen ). Toen Amélie hier een keer was gingen ze een klein beetje aan dr ruiken, maar verder vonden ze dr niet heel boeiend
pi_82540851
Ja, dat lief kijken is verschrikkelijk he!
Het is ook wel gemeen van me, want het was eerst haar kamertje en de nieuwe plekjes die ik voor haar heb gemaakt zijn niet goedgekeurd door haar.
En gelijk heeft ze, er staat zo'n lekker bedje en vanaf het aankleedkussen op de commode kan ze lekker naar buiten kijken.

Hier heb ik haar betrapt
pi_82540862
Precies wat Son zegt
Bij ons denk ik dat ze er zelfs in gaan liggen als Roelofje geboren is en er ook in ligt, maar dan wel aan de andere kant van waar zij ligt

Heb nu een el cheapo kleed van de Wibra erin, want ik weet echt wel dat ze er tķch wel inliggen als ik niet kijk... het mooie kleed gaat er pas in als 't kind er ook in ligt!

Maar ik wil ze wel uit het wiegje houden...
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:30:18 #161
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82540875
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:26 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik heb geen idee of de ballonnen hier effect hebben of niet Maar in de box komen ze iig niet.
De deur van de babykamer is dicht, maar stond laatst nog open, dus 1 van mijn katten vond het ledikantje een fijn slaapplekje. Beetje de knuffels die er lagen opzij leggen en dan kon ze er prima liggen
Maar dat was omdat de deur nog nat was en dus even niet dicht kon. Nu is ie weer dicht dus verboden terrein voor de katten...

Mijn schoonmoeder vond trouwens dat we ze straks 's nachts op moeten sluiten Want anders zouden we de baby niet horen als de deur van de babykamer dicht is...uhmzz nooit van een babyfoon gehoord?! Plus dat ik mijn eigen slaapkamerdeur alijd dicht heb...en vind t zielig om de beestjes op te sluiten, die horen er ook gewoon bij hoor! Hun leefruimte is al ernstig verkleind de laatste tijd dus waar ze nog kunnen komen daar mogen ze ook gewoon komen van mij.
Je kan nog overwegen om je ventje de eerste tijd bij jouw op de kamer te laten slapen en inderdaad babyfoons..

Hier gaat de tussendeur van de woonkamer dicht 's nachts. Ze krijgen de kans om binnen te komen, en anders slapen ze maar buiten. Maar mijn slaapkamerdeur staat open en die van Jen, en cil heeft geen deur. Dus ik heb geen zin in irriterende katten 's nachts, die altijd gaan lopen donderen midden in de nacht.
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:31:26 #162
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82540928
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:29 schreef Troeta het volgende:
Ja, dat lief kijken is verschrikkelijk he!
Het is ook wel gemeen van me, want het was eerst haar kamertje en de nieuwe plekjes die ik voor haar heb gemaakt zijn niet goedgekeurd door haar.
En gelijk heeft ze, er staat zo'n lekker bedje en vanaf het aankleedkussen op de commode kan ze lekker naar buiten kijken.

Hier heb ik haar betrapt
[ link | afbeelding ]
Aankleedkussen is hier inderdaad een vaste slaapplek.
pi_82540950
Troeta!! Herkenbaar, mijn zwarte dame heb ik (toen we nog bezig waren in het kamertje, deur niet altijd dicht, maar natuurlijk wél al aankleedkussen enzo erop ) regelmatig betrapt omdat ze er lekker op lag te meuren

En terecht, wat zou jij doen als je zo'n lekker zacht iets tegen kwam waar je heerlijk op kunt pitten!

Boel is nu gewassen en deur dicht kinderkamer is off limits.. En gelukkig is de kinderkamer altijd een rommelhok geweest wat dicht zat, dus dat de deur daar dicht zit zorgt er ook niet voor dat ze tķch persé naar binnen willen (dat is bij de slaapkamer anders.. als ik daar de deur dicht doe krijg ik 's nachts een concert )
pi_82541048
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je kan nog overwegen om je ventje de eerste tijd bij jouw op de kamer te laten slapen en inderdaad babyfoons..

Hier gaat de tussendeur van de woonkamer dicht 's nachts. Ze krijgen de kans om binnen te komen, en anders slapen ze maar buiten. Maar mijn slaapkamerdeur staat open en die van Jen, en cil heeft geen deur. Dus ik heb geen zin in irriterende katten 's nachts, die altijd gaan lopen donderen midden in de nacht.
hij komt ook bij ons op de kamer in t begin.
En die deur is dus altijd dicht, want heb ook geen zin in irriterende katten... Ze worden al wel wat rustiger, maar soms hebben ze zo hun momenten. En ach t ze hebben genoeg slaapplekken
pi_82541113
Ja, de deur sluit nog niet echt goed, want de nieuwe deurkrukken zijn te groot. (wist niet dat dat kon) en ik loop gewoon nog te vaak heen en weer.
Het is gelukkig wel een kat wat je snel dit soort dingen afleert, maar ik ga er ook niet te panisch over doen zoals opsluiten.
Dat vind ik zielig en daarvoor heb ik geen kat genomen.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik het superschattig vond mijn kat in het wiegje
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:36:29 #166
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82541134
Oh mijn katten zijn nu 5, en die hebben echt nog vaak de kolder in hun kop.. Dus hup lekker in de woonkamer.

Oh en tis ook wel handig als er weer eens 1 besluit niet langer van de kattenbak gebruik te willen maken.. Oh die rooie van mij... In de zomer gaat het super hoor, dan loopt ie altijd buiten, maar in de winter als hij niet naar buiten kan, dan wordt ie boos ofzo en pist ie overal... Dus dan heeft ie echt pech, dan mag ie ook overdag niet door huis lopen.
pi_82541187
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:24 schreef Noa24 het volgende:

[..]

Oej ja, wij hebben ook twee katten. De deur naar de babykamer houden wij ook dicht, maar ik vraag me af hoe ik ze uit de box ga houden. Ballonnen ofzo.
Vanaf wanneer is het normaal om de box al neer te zetten dan?

En die twee wiegjes zijn leuk!!
Hier stond de box met een week of 11, 12 al maar ik ben dan ook niet representatief voor de rest zeg maar
pi_82541201
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:38 schreef Orea het volgende:

[..]

Hier stond de box met een week of 11, 12 al maar ik ben dan ook niet representatief voor de rest zeg maar
pi_82541229
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:36 schreef Ticootje het volgende:
Oh mijn katten zijn nu 5, en die hebben echt nog vaak de kolder in hun kop.. Dus hup lekker in de woonkamer.
Ik heb een mega bed.. maar de 2 heren krijgen het altijd voor elkaar dat ze op zo'n manier aan mijn voeteneind gaan liggen, dat ik wakker word op 1 cm2. Die slapen dus wel gelukkig 's nachts (tot snurkens aan toe )
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:39:49 #170
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82541246
Ik heb niet eens een box... En grote kans dat die er ook niet komt.
pi_82541260
Vergeleken met t begin zijn ze een stuk rustiger
Maar 's ochtends mogen ze altijd bij mij in de slaapkamer als R eruit is en vanochtend was Dexter weer lekker aan t graven in mijn rug Dus daar heb ik 's nachts geen zin in...

En Troeta vind ik ook hoor! Ze horen ook bij t gezin (omg dat k dat ooit zou zeggen ;')). Als ze bij mijn schoonouders logeren dan worden ze 's nachts opgesloten, prima, hun keuze, maar ik doe dat niet!
Plus dat onze supersonische kattenbak in een ruimte staat die niet afgesloten kan worden En niet verplaatst kan worden, dus helaas.
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:41:06 #172
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82541290
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:39 schreef Orea het volgende:

[..]

Ik heb een mega bed.. maar de 2 heren krijgen het altijd voor elkaar dat ze op zo'n manier aan mijn voeteneind gaan liggen, dat ik wakker wordt op 1 cm2. Die slapen dus wel gelukkig 's nachts (tot snurkens aan toe )
Hier sliepen de katten ook bij ons, tot die rooie mn bed onderzeek.. Toen was ik er ook wel klaar mee.. Nu heb ik een gloednieuw bed, dus geen katten meer die de boel komen slopen.
pi_82541293
Mijn box stond met 35 weken en 5 dagen

Slopen doen ze hier niet, maar ze vinden t altijd erg gezellig.. Dus heb je geknor bij je hoofd en als ze aandacht willen gaan ze dus in je rug graven...Soms met, en soms zonder nagels...
pi_82541361
Das logisch Tico, die 3 van mij hebben dat soort 'ongelukjes' niet.. anders zou het ook heel snel afgelopen zijn...
pi_82541384
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
Mijn box stond met 35 weken en 5 dagen
Gezamelijk hebben wij een keurig gemiddelde
pi_82541415
Wat een katten hier wij hebben er ook 3!
Ze mogen niet op de babykamer. Ze liggen wel in de box nu beneden (wel of geen kleed erin, de box is leuk!).
pi_82541439
haha herkenbaar die katten heerlijk op bed en jij ligt in hoekje met pijnlijke schouders.

Idd Sonnetje, het is ook hun huis! en hun woonden er eerder,haha. maar ik verwacht echt niet zoveel problemen.
Toen ik geboren werd hadden we een beetje valse duitse herdershond. Nooit problemen geweest, dus mijn katje kan ik ook wel aan.
pi_82541450
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:43 schreef Orea het volgende:

[..]

Gezamelijk hebben wij een keurig gemiddelde
haha idd
pi_82541554
Troeta, ik verwacht ook geen problemen hoor! T ergste wat ze kunnen doen is aan m ruiken En als ie huilt aan zn deur gaan krabben (aangezien ze dat ook bij ons doen als ze horen dat we wakker zijn haha)
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:46:48 #180
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82541560
Oh en prut uit oorbelgaten stinkt wel
pi_82541598
haha, dat stinkt altijd! (uberhaupt oorbelgaten stinken, prut of geen prut, maar dat kan ook aan mij liggen )
pi_82541619
Ik voorzie dat het hier zo goed zal gaan, dat de meneer en ik op zondagochtend het bed uitgeduwd worden door 't kind en de 3 katten, die dan heeerlijk uitgebreid gaan liggen meuren met zijn 4-en in ONS bed...

pi_82541638
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:39 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb niet eens een box... En grote kans dat die er ook niet komt.
Denk je dat je er geen gebruik van gaat maken?
Ik wil ze niet in de box hebben omdat ik niet het risico wil lopen dat ze op de baby gaan liggen. Bovendien haren ze..
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:48:37 #184
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82541642
Oh en ik heb mn navelpiercing er gister maar uitgehaald.. Mn navel staat op ploppen.
pi_82541647
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:46 schreef Ticootje het volgende:
Oh en prut uit oorbelgaten stinkt wel
Stretch-oorbel-gaten stinken nog veeeel erger
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:49:25 #186
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82541675
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:48 schreef Noa24 het volgende:

[..]

Denk je dat je er geen gebruik van gaat maken?
Ik wil ze niet in de box hebben omdat ik niet het risico wil lopen dat ze op de baby gaan liggen. Bovendien haren ze..
Ik denk niet dat ik er veel gebruik van ga maken inderdaad.. Jen lag er ook zelden in... Als m toch mis kan ik er altijd nog 1 van marktplaats halen.
pi_82542052
Hier is de babykamer nog niet af (morgen 36 weken) in de zin van er moet nog een plank opgehangen worden, nog een lamp en het ledikant moet weer omhoog en opgemaakt worden.. Maarrr ze komt eerst bij ons in de wieg en die is inmiddels in elkaar en opgemaakt bij ons op de kamer dus ze kan komen

Oh de box! Het ding is lelijk en staat me in de weg maar als we willen zou Shenaya er nu nog in zitten (2,5 is ze) het was echt haar plekje vanaf dag 1 zeg maar en ze vermaakt zich op zo'n veilig klein oppervlak. We hebben m weggehaald toen ze 1,5 was omdat we haar die vrijheid ook wouden aanleren en dat is inmiddels gebeurt gelukkig!

Ben net goedgekeurd bij de VK! Ondanks alle ellende enz. van de afgelopen week was bloeddruk keurig en de baby doet het prachtig! Morgen bij de Gyn mag ik pas weer aan de bevalling denken zei ze haha Morgen alweer 36 weken.. dus ben alweer een ruime week verder met mijn weeen!! Nog 1 week dan mag ik zelfs thuis bevallen
pi_82542088
Ik zit ook te twijfelen over een box, heb er inmiddels al 2 gekregen, 1 gewone en 1 hoekbox.
Onze huiskamer is heel klein en er staan 3 caviahokken(begin er niet aan cavia's)
Ik zet iig de lelijke hoekbox neer en als ik hem niet gebruik gaat hij gelijk weg, denk dat een kleedje op de grond ook goed genoeg is en verder in het wippertje of lekker bij mij of pappa.
pi_82542208
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:48 schreef Ticootje het volgende:
Oh en ik heb mn navelpiercing er gister maar uitgehaald.. Mn navel staat op ploppen.
Hier hetzelfde, heb ze er beiden (heb ook een inverse, aan de onderkant van navel) eergister uit moeten halen ondanks de plastic staafjes die er al weken inzaten. Het begon me te irriteren (nog niet te zien) maar het voelde niet fijn.
  woensdag 9 juni 2010 @ 12:05:57 #190
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82542374
Ja die plastic dingen werken niet echt.. Die groeit er net zo hard uit als er druk op blijft staan...

Een dag na de bevalling kan het ding er weer in.
pi_82542597
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:48 schreef Jore het volgende:
Ik weeg me nooit. Ik weet niet hoeveel ik woog voor de zwangerschap en ik weet niet hoeveel ik nu weeg. Ik weet ook niet hoeveel ik de vorige zwangerschap ben aangekomen. Het boeit me gewoon helemaal niet, ik zie het vanzelf als ik een dikke kont krijg of niet meer in mijn kleren pas.
Haha, hier precies hetzelfde! Af en toe ga ik wel eens op de weegschaal staan, maar dat is meer omdat ik in mijn zwangerschapsdagboek elke maand "moet" schrijven hoe veel ik nu weeg en wat mijn buikomvang is. Volgens mij ben ik nu een kilo of 7 aangekomen.

Over de babykamer: morgen wordt er weer geverfd en zaterdag behangen. Daarna nog een vloer, en dan kunnen de spullen erin. Eindelijk weer wat schot in de zaak. Het lijkt me zo fijn als het (enigszins) af is! Ik weet wel dat het nog niet megaveel haast heeft, maar voor mijn eigen gemoedsrust is het wel prettig, en klussen gaat altijd toch weer langer duren dan verwacht.
pi_82542922
Hm ik kreeg na Shenaya mijn navelpiercing er dus niet meer in.. Nou ja ik mis m nu niet meer heb er nog 1 en daar twijfel ik ook over om m eruit te halen..
pi_82543110
En elke dag ff doorprikken met een pierc? Dat probeer ik hier nu te doen.
  woensdag 9 juni 2010 @ 12:34:19 #194
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82543627
Meestal groeit een piercing niet zo snel dicht hoor.. Ja je tong wel, maar navel, oren en neus... Ik kan een jaar een piercing eruit hebebn en dan gewoon weer er 1 indoen..
pi_82543842
Laat ik daar dan maar op hopen, anders pech gehad.
Heb mijn normale navelpiercing ook alweer 11 jaar
  woensdag 9 juni 2010 @ 12:39:31 #196
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82543884
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 12:38 schreef ChilllayD het volgende:
Laat ik daar dan maar op hopen, anders pech gehad.
Heb mijn normale navelpiercing ook alweer 11 jaar
Ik denk echt dat die niet zo binnen een paar weekjes dicht gaat groeien hoor.. En anders ff langs de piercer...
  woensdag 9 juni 2010 @ 12:48:01 #197
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82544250
Even over verven... Mag je nu wel of niet verven als je zwanger bent? Ik bedoel de muur, de posten en deuren?
pi_82544459
Doe ik wel...... raam lekker wijd open en gaan!
De wanden hier met latex op waterbasis gedaan.
Wat kleine latjes en een plankje met zijdeglanslak ook gewoon zelf gedaan in het kamertje met het raam lekker open, deuren wijd, muziekje aan
pi_82544461
Volgens mij mag je geen verf op terpentinebasis gebruiken als je zwanger ben (en zelf wil verven).
pi_82544650
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 12:48 schreef Ticootje het volgende:
Even over verven... Mag je nu wel of niet verven als je zwanger bent? Ik bedoel de muur, de posten en deuren?
Wat Sonnetje zegt. Muurverf mag dus vaak wel, dat is meestal op waterbasis.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')