Jaquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:33 schreef livalo het volgende:
D'r reden is ook "omdat dat zo zielig voor de beestjes is?".
Stemt ze Partij voor de dieren?quote:
Ik denk omdat de manier waarop het grootste deel van het vlees wordt geproduceerd volslagen immoreel is. Om mee te beginnenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:33 schreef livalo het volgende:
Dus jij bent ook een kuthippie?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:35 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik denk omdat de manier waarop het grootste deel van het vlees wordt geproduceerd volslagen immoreel is. Om mee te beginnen
V.
Alsof de vleesindustrie wakker ligt van dat kleine promile aantal vegetariėrsquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:35 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik denk omdat de manier waarop het grootste deel van het vlees wordt geproduceerd volslagen immoreel is. Om mee te beginnen
V.
Wat is er hypocriet aan een vegetariėr dat zo veel hypocrieter is aan een vleeseterquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:36 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
omdat het hyporieten zijn, en alle hypocrieten moeten dood
oh shiiiiit, moraalridder alertquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:37 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat is er hypocriet aan een vegetariėr dat zo veel hypocrieter is aan een vleeseter
V.
Nee, dat denk ik niet. Maar daar gaat het niet om.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:37 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Alsof de vleesindustrie wakker ligt van dat kleine promile aantal vegetariėrs
Ik ben ook vegetariėr, maar 'het is zielig voor de diertjes' heb ik zelf altijd een stomme reden gevonden omdat ik het gevoel heb alsof er dan totaal niet bij nagedacht is. Ikzelf zeg dat ik de manier van slachten verkeerd vind en ook de hormonen die erin gespoten worden/werden niet accepteer.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:35 schreef Verbal het volgende:
[..]
V.
Ik stel een vraag.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:38 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
oh shiiiiit, moraalridder alert
Daar gaat het denk ik niet om.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:37 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Alsof mensen het alleen daarom doen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:37 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Alle beetjes helpen, toch?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:38 schreef livalo het volgende:
[..]
Ik ben ook vegetariėr, maar 'het is zielig voor de diertjes' heb ik zelf altijd een stomme reden gevonden omdat ik het gevoel heb alsof er dan totaal niet bij nagedacht is.
Dat. En de totale vervuiling, en het niet vol te houden niveau van productie, de gezondheidsrisico's etcetera.quote:Ikzelf zeg dat ik de manier van slachten verkeerd vind en ook de hormonen die erin gespoten worden/werden niet accepteert.
Ja, want alleen jouw reden deugt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:38 schreef livalo het volgende:
[..]
Ik ben ook vegetariėr, maar 'het is zielig voor de diertjes' heb ik zelf altijd een stomme reden gevonden omdat ik het gevoel heb alsof er dan totaal niet bij nagedacht is. Ikzelf zeg dat ik de manier van slachten verkeerd vind en ook de hormonen die erin gespoten worden/werden niet accepteert.
Dat zeg ik niet, ik heb dan alleen het gevoel dat er amper over nagedacht is, en dat vind ik jammer met zo'n belangrijk iets. Maar dat is mijn mening, en niet elke mening klinkt logisch voor anderen.quote:
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:38 schreef livalo het volgende:
[..]
Ik ben ook vegetariėr, maar 'het is zielig voor de diertjes' heb ik zelf altijd een stomme reden gevonden omdat ik het gevoel heb alsof er dan totaal niet bij nagedacht is. Ikzelf zeg dat ik de manier van slachten verkeerd vind en ook de hormonen die erin gespoten worden/werden niet accepteert.
Jouw vriendin is 7 jaar?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:32 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Jahoor...
De vriendin van TS is helemaal bekeerd tot vegetariėr.
Vanaf nu kan ik lekker groentebrugers en groentekroketten gaan bakken![]()
En waarom?
Omdat koeien zo lief zijn
Nee, (nog) niet.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:44 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
ik ga er vanuit dat je vegetarier bent?
Sowieso het veetransport vind ik helemaal niets. Kleine hokjes, veel dieren en het gebeurt ook een tal van keren dat je een aantal bloedvlekken op de wagen zelf ziet. Verder zeggen ze dat die pinnen niet veel kwaad kunnen omdat ze bijna gelijk verlamd zijn, maar het idee.. nee.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat is er verkeerd aan de manier van slachten? Waarom is dat verkeerD?
Geef eerst eens antwoord op mijn vraag, waarom vegetariėrs in jouw ogen hypocriet zijn en vleeseters niet?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:50 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
waarom wil je vegetarier worden?
Jij bent natuurlijk helemaal niet hypocrietquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:36 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
Ik vind de manier van katoen verwerken niet juist. Daarom loop ik altijd naakt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:51 schreef livalo het volgende:
[..]
Sowieso het veetransport vind ik helemaal niets. Kleine hokjes, veel dieren en het gebeurt ook een tal van keren dat je een aantal bloedvlekken op de wagen zelf ziet. Verder zeggen ze dat die pinnen niet veel kwaad kunnen omdat ze bijna gelijk verlamd zijn, maar het idee.. nee.
Ik reed toen ik jonger was ook altijd als ik naar school ging langs de slachterij, en die beelden zal ik ook niet meer vergeten. Sowieso die hoge gillen en het uitladen van het veetransport, maar ook de ontsnapte varkens die dan voor hun leven aan het rennen waren, wat dan weer wel een mooi gezicht was.
Ik zeg trouwens niet dat het verkeerd is, maar in mijn oogpunt is het dat wel. Daarom was dat ook één van de redenen voor mij om vegetariėr te worden.
Da's inderdaad vergelijkbaar...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:55 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Ik vind de manier van katoen verwerken niet juist. Daarom loop ik altijd naakt.
Er worden heus niet minder dieren geslacht omdat een minderheid van vegetariėrs vindt dat het zo zielig is voor de diertjesquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:52 schreef Verbal het volgende:
[..]
Geef eerst eens antwoord op mijn vraag, waarom vegetariėrs in jouw ogen hypocriet zijn en vleeseters niet?
V.
en dan opetenquote:
Ga 'ns effe ergens anders trollen lulquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:38 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
oh shiiiiit, moraalridder alert
Maar zoals je kunt lezen is het niet alleen omdat het zielig is voor de diertjes, maar ook om andere redenen. Ik doe het zodat ik verder niet hoef na te denken over de hormonen, het milieu of de andere dingen waarvan ik vind dat het allemaal verbeterd kan worden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:56 schreef internal het volgende:
[..]
Er worden heus niet minder dieren geslacht omdat een minderheid van vegetariėrs vindt dat het zo zielig is voor de diertjes
Dat kan, vooral doen als jij je daar goed bij voelt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:55 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Ik vind de manier van katoen verwerken niet juist. Daarom loop ik altijd naakt.
Die smaalsmileys van lui die niet weten waar ze het over hebben... aandoenlijk hoor. Sip, maar aandoenlijk.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:56 schreef internal het volgende:
[..]
Er worden heus niet minder dieren geslacht omdat een minderheid van vegetariėrs vindt dat het zo zielig is voor de diertjes
Ik had het topic nog niet inhoudelijk gelezenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:58 schreef livalo het volgende:
[..]
Maar zoals je kunt lezen is het niet alleen omdat het zielig is voor de diertjes, maar ook om andere redenen. Ik doe het zodat ik verder niet hoef na te denken over de hormonen, het milieu of de andere dingen waarvan ik vind dat het allemaal verbeterd kan worden.
Als 10% van de mensen geen vlees eet, hoeven er ongeveer 10% minder dieren geslacht te worden, zo moeilijk lijkt me dat toch niet te beredeneren?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:56 schreef internal het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg dat je zo stupide bent, maar dat je het zo trots uitdraagt is wel ergerlijk.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:59 schreef internal het volgende:
[..]
Ik had het topic nog niet inhoudelijk gelezenZal ik zo even doen.
omdat veel vegetariers gewoon vis eten, melk drinken, kaas eten leren schoenen dragen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:52 schreef Verbal het volgende:
[..]
Geef eerst eens antwoord op mijn vraag, waarom vegetariėrs in jouw ogen hypocriet zijn en vleeseters niet?
V.
Dan eet ik wel een paar procent extra.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:00 schreef Frollo het volgende:
[..]
Als 10% van de mensen geen vlees eet, hoeven er ongeveer 10% minder dieren geslacht te worden, zo moeilijk lijkt me dat toch niet te beredeneren?
Nonsens, want die 10 procent die stoppen emt vlees eten zouden toch al niet zoveel vlees eten. Dan kom je uit op 3/5 procent minder geslachte beestjesquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:00 schreef Frollo het volgende:
[..]
Als 10% van de mensen geen vlees eet, hoeven er ongeveer 10% minder dieren geslacht te worden, zo moeilijk lijkt me dat toch niet te beredeneren?
Tja, anders zouden het veganisten zijn. Maar die zijn weer hartstikke eng en fanatiek!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:01 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
omdat veel vegetariers gewoon vis eten, melk drinken, kaas eten leren schoenen dragen.
Dit is klaagbaak, wat verwacht je er zelf van?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:00 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg dat je zo stupide bent, maar dat je het zo trots uitdraagt is wel ergerlijk.
V.
Dat is een aanname. En 'veel'.... hoeveel? Allemaal?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:01 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
omdat veel vegetariers gewoon vis eten, melk drinken, kaas eten leren schoenen dragen.
Ik verwacht niet zoveel hoor. Ik constateer alleen iets.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:05 schreef internal het volgende:
[..]
Dit is klaagbaak, wat verwacht je er zelf van?
Nee dat niet.quote:
Dat is jouw keuze.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:06 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Nee dat niet.
Ik heb het trouwens andersom. Ik vind alle dieren klootzakken. Ik lust geen vlees, maar ik eet het uit principe.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:06 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Nee dat niet.
Ik heb het trouwens andersom. Ik vind alle dieren klootzakken. Ik lust geen vlees, maar ik eet het uit principe.
Een jongen uit mijn klas was veganist. Ik vroeg:"Waarom drink je geen melk?"quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:04 schreef Frollo het volgende:
[..]
Tja, anders zouden het veganisten zijn. Maar die zijn weer hartstikke eng en fanatiek!
Maar eigenlijk zijn er veel minder mensen die vegetarier zijn, en niet 10%. Het komt er gewoon op neer dat er te weinig zijn om een verschil te maken.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:00 schreef Frollo het volgende:
[..]
Hans Teeuwenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:06 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Nee dat niet.
Dat is een keuze die je maakt. Leer vind ik inderdaad apart om gewoon te blijven dragen, maar het maken van kaas vind ik niets met het slachten te maken hebben, en ik koop pas kaas als ik zeker weet dat het qua hormonen redelijk goed zit, maar ook pas als ik weet dat de dieren daar een beetje bewegingsruimte hebben. Het is een persoonlijke keuze, maar daarom hoeft het niet hypocriet te zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:01 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
Het klopt dan ook niet.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:08 schreef F2tB het volgende:
[..]
Een jongen uit mijn klas was veganist. Ik vroeg:"Waarom drink je geen melk?"
Hij:"Denk je dat die koeien dat leuk vinden, om gemolken te worden?"
Ik:"Als ze niet gemolken worden, blijft de melk in het uier zitten, en krijgt de koe uierontsteking, en uiteindelijk sterven ze dan een langzame en pijnlijke dood, dus ja, die SMEKEN erom."
En waarom niet volgens jou ?quote:
Natuurlijk is dat wel hypocriet. De dieren die gebruikt worden voor leer, melk, kaas en andere dierlijke producten worden heus niet beter behandeld dan de dieren voor de slacht.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:08 schreef livalo het volgende:
[..]
Dat is een keuze die je maakt. Leer vind ik inderdaad apart om gewoon te blijven dragen, maar het maken van kaas vind ik niets met het slachten te maken hebben, en ik koop pas kaas als ik zeker weet dat het qua hormonen redelijk goed zit, maar ook pas als ik weet dat de dieren daar een beetje bewegingsruimte hebben. Het is een persoonlijke keuze, maar daarom hoeft het niet hypocriet te zijn.
Het leven dat aan die afschuwelijke dood vooraf gaat is imo nog veel erger.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:51 schreef livalo het volgende:
[..]
Sowieso het veetransport vind ik helemaal niets. Kleine hokjes, veel dieren en het gebeurt ook een tal van keren dat je een aantal bloedvlekken op de wagen zelf ziet. Verder zeggen ze dat die pinnen niet veel kwaad kunnen omdat ze bijna gelijk verlamd zijn, maar het idee.. nee.
Ik reed toen ik jonger was ook altijd als ik naar school ging langs de slachterij, en die beelden zal ik ook niet meer vergeten. Sowieso die hoge gillen en het uitladen van het veetransport, maar ook de ontsnapte varkens die dan voor hun leven aan het rennen waren, wat dan weer wel een mooi gezicht was.
Ik zeg trouwens niet dat het verkeerd is, maar in mijn oogpunt is het dat wel. Daarom was dat ook één van de redenen voor mij om vegetariėr te worden.
Je vergeet alleen dat de mens de melkproduktie bij een koe kunstmatig in stand houdt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:08 schreef F2tB het volgende:
[..]
Een jongen uit mijn klas was veganist. Ik vroeg:"Waarom drink je geen melk?"
Hij:"Denk je dat die koeien dat leuk vinden, om gemolken te worden?"
Ik:"Als ze niet gemolken worden, blijft de melk in het uier zitten, en krijgt de koe uierontsteking, en uiteindelijk sterven ze dan een langzame en pijnlijke dood, dus ja, die SMEKEN erom."
Hij:
Wel eens gehoord van biologische kaas en biologische melk?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:11 schreef internal het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel hypocriet. De dieren die gebruikt worden voor leer, melk, kaas en andere dierlijke producten worden heus niet beter behandeld dan de dieren voor de slacht.
Wie zegt dat vegetariėrs echt het verschil willen maken? Het zou leuk zijn, maar ik ga echt geen mensen proberen over te halen om vegetariėr te zijn. Mijn vriend zou zelf geen dag zonder vlees kunnen maar dat moet hij toch helemaal zelf weten? Ik wil zelf gewoon niets te maken hebben met de dingen die al eerder in het topic zijn voorbij gekomen, dus eet ik zelf geen vlees.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:08 schreef internal het volgende:
[..]
Maar eigenlijk zijn er veel minder mensen die vegetarier zijn, en niet 10%. Het komt er gewoon op neer dat er te weinig zijn om een verschil te maken.
Omdat die koeien melk blijven geven omdat ze gemolken worden. Als ze niet gemolken zouden worden, houdt de melkproductie vanzelf op.quote:
Dat kan natuurlijk. Maar er zijn teveel vegetariers die de dierlijke varianten blijven consumeren.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:12 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wel eens gehoord van biologische kaas en biologische melk?
Bij deze dan.
V.
Biologische kaas.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:11 schreef internal het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel hypocriet. De dieren die gebruikt worden voor leer, melk, kaas en andere dierlijke producten worden heus niet beter behandeld dan de dieren voor de slacht.
Als het kalf het er niet uit drinkt, blijft het erin zitten.. dan krijgen ze uierontsteking ?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:11 schreef Moonah het volgende:
Je vergeet alleen dat de mens de melkproduktie bij een koe kunstmatig in stand houdt.
je bent duidelijk pro vegetariėr, het komt er bijna op neer dat je zegt van er moeten meer mensen vegetariėr worden want slecht dit slecht dat en vervolgens verkondig je dat je gewoon vlees zit te vreten. das ongeveer de definitie van hypocrietquote:
biologisch vlees.quote:
Biologische melk en kaas zijn ook dierlijk.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:13 schreef internal het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk. Maar er zijn teveel vegetariers die de dierlijke varianten blijven consumeren.
Als een koe haar kalf niet meer hoeft te zogen stopt de melkproduktie vanzelf.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:13 schreef F2tB het volgende:
[..]
Als het kalf het er niet uit drinkt, blijft het erin zitten.. dan krijgen ze uierontsteking ?
Zo klein is die minderheid niet (er zijn ongeveer 750.000 vegetariėrs in Nederland). En je ziet in de maatschappij dat er langzamerhand een kentering komt in het denken over vlees eten; veel mensen houden al een of meer dagen per week een vleesloze dag.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:56 schreef internal het volgende:
[..]
Te duur voor een student, en ik heb er zelf nog niet genoeg vertrouwen in.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:13 schreef Ra-z het volgende:
[..]
je bent duidelijk pro vegetariėr, het komt er bijna op neer dat je zegt van er moeten meer mensen vegetariėr worden want slecht dit slecht dat en vervolgens verkondig je dat je gewoon vlees zit te vreten. das ongeveer de definitie van hypocriet
[..]
biologisch vlees.
Zie je dat joh? Laat eens een onderzoek ofzo zienquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:15 schreef freeDragon het volgende:
[..]
En je ziet in de maatschappij dat er langzamerhand een kentering komt in het denken over vlees eten; veel mensen houden al een of meer dagen per week een vleesloze dag.
Wat erin blijft zitten, is schadelijk.. dat bedoel ik ermee te zeggen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:15 schreef Moonah het volgende:
[..]
Als een koe haar kalf niet meer hoeft te zogen stopt de melkproduktie vanzelf.
Daar heb je gelijk in, ik zat te denken aan vegetarische kaas.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:15 schreef Verbal het volgende:
[..]
Biologische melk en kaas zijn ook dierlijk.
V.
Denk je dat men 40 jaar geleden het zouden accepteren als je geen vlees at?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:16 schreef padlarf het volgende:
[..]
Zie je dat joh? Laat eens een onderzoek ofzo zien
Goed onderzoek.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:18 schreef livalo het volgende:
[..]
Denk je dat men 40 jaar geleden het zouden accepteren als je geen vlees at?.
Er zijn 17 miljoen mensen in Nederland, dat is nog geen 5%quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:15 schreef freeDragon het volgende:
[..]
Zo klein is die minderheid niet (er zijn ongeveer 750.000 vegetariėrs in Nederland). En je ziet in de
Nee hoor. Als je de natuur haar gang laat gaan regelt zich dat vanzelf.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:17 schreef F2tB het volgende:
[..]
Wat erin blijft zitten, is schadelijk.. dat bedoel ik ermee te zeggen.
Nee, maar wel een feit.quote:
So? Moet ik dan maar iets doen dat me moreel en fysiek tegenstaat?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:08 schreef internal het volgende:
[..]
Maar eigenlijk zijn er veel minder mensen die vegetarier zijn, en niet 10%. Het komt er gewoon op neer dat er te weinig zijn om een verschil te maken.
Een aanname over een tijd die je zelf niet hebt meegemaakt, noem jij een feit?quote:
Dat gaat ook wel wat ver.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:18 schreef Arolsen het volgende:
Zou voor mij een reden zijn om het uit te maken
Iedereen moet doen waar je zelf in gelooft.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:19 schreef Frollo het volgende:
[..]
So? Moet ik dan maar iets doen dat me moreel en fysiek tegenstaat?
Er zijn bijvoorbeeld ook te weinig atheļsten op de wereld om enig verschil te maken maar dat is nog geen reden om dan maar gelovig te worden.
In vegetarische kaas zit nog steeds melk, veganistische kaas is van soja, en of je met soja nou blij moet zijn...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:18 schreef internal het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, ik zat te denken aan vegetarische kaas.
Sommige dingen zijn erg makkelijk te vinden in boeken, op het internet enz.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:20 schreef padlarf het volgende:
[..]
Een aanname over een tijd die je zelf niet hebt meegemaakt, noem jij een feit?
Veganistisch danquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:22 schreef Ra-z het volgende:
[..]
In vegetarische kaas zit nog steeds melk, veganistische kaas is van soja, en of je met soja nou blij moet zijn...
Laat maar zien dan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:22 schreef livalo het volgende:
[..]
Sommige dingen zijn erg makkelijk te vinden in boeken, op het internet enz.
ik denk dat er bij die partij ook wel mensen zijn die af en toe of misschien wel dagelijks een heerlijk hapje vleesch naar binnen werkenquote:
Ik heb wel wat beters te doen.quote:
Thanks, tof van je.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:21 schreef internal het volgende:
[..]
Iedereen moet doen waar je zelf in gelooft.
Zo, jij dacht even lekker ongefundeerd dingen te kunnen spuien, en nu dit niet blijkt te kunnen ga je er met de staart tussen de benen vandoorquote:
Nee, ik noem een andere tijd op waaraan je kunt merken dat men nu toch wel makkelijker over vegetariėrs denkt en dat er langzaam maar zeker meer mensen zijn die, principieel, geen vlees eten of een vleesloze dag instellen. Dat jij dat niet gelooft, het zij zo, maar ik ga niet het internet afstruinen omdat jij zo graag cijfertjes wilt zien.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:29 schreef padlarf het volgende:
[..]
Zo, jij dacht even lekker ongefundeerd dingen te kunnen spuien, en nu dit niet blijkt te kunnen ga je er met de staart tussen de benen vandoor
Dat lijkt me sterk. Ik heb al jaren geen varken meer buiten gezien bv.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:26 schreef Verreke het volgende:
In Nederland is de wetgeving voor het houden van varkens of wat dan ook zo ontzettend streng, die beestjes hebben het prima.
Heb je ook van die dikke uiers ?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:18 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nee hoor. Als je de natuur haar gang laat gaan regelt zich dat vanzelf.
Hoe denk je dat dat bij mensen gaat?
Mijn zoon is inmiddels bijna 4, mijn melkproduktie is al wel een poosje gestopt.
dat is geen aanname. ja inderdaad veel.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:05 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat is een aanname. En 'veel'.... hoeveel? Allemaal?
En wat is er hypcriet aan het wel eten van kaas of het drinken van melk? En dat is dan toch een persoonlijke keuze?
Waarom gaan mensen gelijk in de aanval als het over vegetariėrs gaat? Is dat omdat ze misschien ergens beseffen dat hoe het nu gaat in de vleesindustrie gewoon niet kan? En dan zichzelf maar gaan overschreeuwen?
V.
Minder vlees eten zou ontzettend goed voor het welzijn van dieren en het milieu zijn in elk geval. Een beetje bewustwording zou niet verkeerd zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:33 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
ik snap sowieso vegetariers niet, wat willen ze bereiken? dat mensen geen vlees meer gaan eten?
Simpel, niet mee willen doen aan iets wat ze fout vinden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:33 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
ik snap sowieso vegetariers niet, wat willen ze bereiken? dat mensen geen vlees meer gaan eten?
Probeer het eens te snappen.quote:
is dat serieus de reden? er zijn genoeg dingen fout in deze wereld. wees dan consequent.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:35 schreef Frollo het volgende:
[..]
Simpel, niet mee willen doen aan iets wat ze fout vinden.
Dus als je 1 ding niet kunt verbeteren, moet je įlles maar laten? Nee, dat is een instelling waar we het mee gaan redden in deze wereld.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:37 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
is dat serieus de reden? er zijn genoeg dingen fout in deze wereld. wees dan consequent.
En omdat ze niet buiten kunnen hebben ze het ineens super slecht?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Ik heb al jaren geen varken meer buiten gezien bv.
Jouw vriendin vreet de jouwe wel op dan?quote:
Als het zo makkelijk te vinden is als je zegt hoef je toch niet te struinen? Leugenachtige linksmensquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:31 schreef livalo het volgende:
[..]
Nee, ik noem een andere tijd op waaraan je kunt merken dat men nu toch wel makkelijker over vegetariėrs denkt en dat er langzaam maar zeker meer mensen zijn die, principieel, geen vlees eten of een vleesloze dag instellen. Dat jij dat niet gelooft, het zij zo, maar ik ga niet het internet afstruinen omdat jij zo graag cijfertjes wilt zien.
Dat snap ik niet, waarom zou ik niet met één fout ding kunnen beginnen?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:37 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
is dat serieus de reden? er zijn genoeg dingen fout in deze wereld. wees dan consequent.
Elke cm die ze meer hebben dan in een hok waar ze niet in kunnen bewegen is mooi meegenomen (dankzij regelgeving, niet dankzij boeren), maar dat wil niet zeggen dat het dan maar een prettig leven is voor een varken.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:40 schreef Verreke het volgende:
En omdat ze niet buiten kunnen hebben ze het ineens super slecht?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
omdat het totaal geen nut heeftquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:41 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat snap ik niet, waarom zou ik niet met één fout ding kunnen beginnen?
Dat is wel heel erg bekrompen denkenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:43 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
omdat het totaal geen nut heeft
Uiteraard is het beter als de dieren meer leefruimte hebben, en bij scharrelveehouders kunnen de dieren ook naar buiten, maar het wil niet zeggen dat omdat ze binnen zitten de dieren het slecht hebben...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Elke cm die ze meer hebben dan in een hok waar ze niet in kunnen bewegen is mooi meegenomen (dankzij regelgeving, niet dankzij boeren), maar dat wil niet zeggen dat het dan maar een prettig leven is voor een varken.
Zolang mensen er niet meer voor willen betalen zal het toch bij cm's blijven ipv bij echt ruimte zoals een varken dat nodig heeft, inclusief buiten. Want je kan rechtlullen wat je wil maar het blijft krom om een dier nooit zonlicht te geven en dan met droge ogen beweren dat ze het zo goed hebben.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:49 schreef Verreke het volgende:
Uiteraard is het beter als de dieren meer leefruimte hebben
Een priester die geen kinderen misbruikt, dat heeft dus ook geen nut, want het gebeurt toch wel. Een politieman in een of ander Afrikaans land die niet corrupt is, dat heeft ook geen nut, want alle anderen om hem heen zijn het toch wel. Een fabriek die geen toxisch afval in de Rijn loost, dat heeft ook geen nut, want in Duitsland doen ze het toch wel.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:43 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
omdat het totaal geen nut heeft
Dat dus. Want je wordt geen agrariėr omdat het zo goed verdient.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:49 schreef Verreke het volgende:
[..]
En natuurlijk zijn er horror verhalen, en zijn er boeren die geen flikker om de beesten geven... maar dat zijn eerder uitzonderingen dan dat het overal zo gaat...
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:55 schreef 100% Tukker het volgende:
Want je wordt geen agrariėr omdat het zo goed verdient.
Niet waar... ze zijn genoodzaakt om grotere stallen te bouwen... je mag niet een onbeperkt aantal dieren in een stal proppen....quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:57 schreef Kreator het volgende:
[..]Om het hoofd boven water te houden worden boeren genoodzaakt zoveel mogelijk varkens in een schuur te drukken.
Er zijn regels voor leefruimte van dieren, overtreed je die krijg je een boete, blijf je de regels overtreden dan doeken ze je boerderij opquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:57 schreef Kreator het volgende:
[..]Om het hoofd boven water te houden worden boeren genoodzaakt zoveel mogelijk varkens in een schuur te drukken.
Mensen willen niet meer betalen omdat vlees in Nederland geļmporteerd wordt vanuit landen waar de regels een stuk soepeler zijn, en de beesten het dus helemaal slecht hebben.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:54 schreef Kreator het volgende:
[..]
Zolang mensen er niet meer voor willen betalen zal het toch bij cm's blijven ipv bij echt ruimte zoals een varken dat nodig heeft, inclusief buiten. Want je kan rechtlullen wat je wil maar het blijft krom om een dier nooit zonlicht te geven en dan met droge ogen beweren dat ze het zo goed hebben.
Je bedoelt waar ze de ruimte en het klimaat hebben om die beesten buiten te houden?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:06 schreef Verreke het volgende:
[..]
Mensen willen niet meer betalen omdat vlees in Nederland geļmporteerd wordt vanuit landen waar de regels een stuk soepeler zijn, en de beesten het dus helemaal slecht hebben.
En dat vind ik best krom. Stukje bewustwording daarin zou goed zijn bij mensen. Zo koop ik toch echt liever een stukje kip van 4 euro als daar niet een halve liter water in is gespoten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:06 schreef Verreke het volgende:
Mensen willen niet meer betalen omdat vlees in Nederland geļmporteerd wordt vanuit landen waar de regels een stuk soepeler zijn, en de beesten het dus helemaal slecht hebben.
Dat ben ik het helemaal met je eens. En denk ook maar niet dat veehouders in Nederland blij zijn met deze ontwikkeling.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
En dat vind ik best krom. Stukje bewustwording daarin zou goed zijn bij mensen. Zo koop ik toch echt liever een stukje kip van 4 euro als daar niet een halve liter water in is gespoten.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:51 schreef livalo het volgende:
[..]
Ik werk bij een varkensfokker, ik help hier zelf aan mee.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:51 schreef livalo het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:03 schreef padlarf het volgende:
[..]
Nonsens, want die 10 procent die stoppen emt vlees eten zouden toch al niet zoveel vlees eten. Dan kom je uit op 3/5 procent minder geslachte beestjes
En dat natuurlijkquote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Meer aanbod is lagere prijs, waardoor die overige 90% die 10% er zo bij eet.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:20 schreef Opkloter het volgende:
[..]
Ik werk bij een varkensfokker, ik help hier zelf aan mee.
meeste varkens hebben het beter dan die negertjes in afrika
Nee.quote:
Maar je maakt het wel vaker!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:26 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Nee.
Ik douw nog steeds dezelfde hoeveelheid gehakt in m'n bolognese-saus, of het nu ¤5 kost of ¤0.50...
ik welquote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De negertjes in Afrika eten de meeste vegetariers ook niet, vermoed ik
Ik ben in ieder geval niet 'zomaar' anti-vegetariėr, zoals een aantal in dit topic.quote:
Alleen als het een zero-sum-game zou zijn. Ja, het zou beter zijn als mensen minder vlees zouden eten ()aantoonbaar). Dat is al heel iets anders dan zeggen dat meer mensen geen vlees zouden moeten eten, waar jij mij van beticht. Verder zouden wel meer mensen biologisch vlees mogen eten, maar dat moeten ze wat mij betreft zelf weten. Het zou jammer zijn als het op deze manier zou doorgaan, omdat het echt aan alle kanten slecht is. Voor de mens, voor het mileu, voor de dieren. Maar wat ik volgens mij vooral doe in dit topic is niet mensen vertellen dat ze geen vlees mogen eten, maar ik vraag vooral waarom vegetariėrs in hun ogen kneuzen zijn over wie zo minachtend gedaan moet worden.quote:het komt er bijna op neer dat je zegt van er moeten meer mensen vegetariėr worden want slecht dit slecht dat en vervolgens verkondig je dat je gewoon vlees zit te vreten. das ongeveer de definitie van hypocriet
En wat doe jij hier?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:55 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Vegetariėrs willen je inderdaad graag anders doen geloven. Ze zijn me vaak iets té fanatiek met hun ideologie en scheren alle vleeseters graag over één emotionele kam.
Het is tegennatuurlijk. Snap je dat niet?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:40 schreef Verreke het volgende:
[..]
En omdat ze niet buiten kunnen hebben ze het ineens super slecht?
Maar over het algemeen stopt een jong niet van de ene op de andere dag, terwijl de uiers nog vol zitten. En dat kan wel problemen veroorzaken.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:37 schreef Moonah het volgende:
[..]
Probeer het eens te snappen.![]()
Als ik elke dag als een koe gemolken zou worden zou ik idd nog steeds 'dikke uiers' hebben ja.
Maar een zoogdier is niet voor niets een zoogdier. Dat houdt in dat als het jong niet meer gezoogd hoeft te worden de melkproduktie normaliter stopt.
Dus jouw zgn scherpe antwoord op de jongen die geen melk drinkt is niet valide.
Dat zegt dan meer over de negertjes in Afrika.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:20 schreef Opkloter het volgende:
[..]
Ik werk bij een varkensfokker, ik help hier zelf aan mee.
meeste varkens hebben het beter dan die negertjes in afrika
Het is natuurlijk gewoon niet echt logisch dat mensen koeienbabyvoer drinken.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:30 schreef Joppy het volgende:
[..]
Maar over het algemeen stopt een jong niet van de ene op de andere dag, terwijl de uiers nog vol zitten. En dat kan wel problemen veroorzaken.
Een koe moet ook regelmatig een kalf krijgen om de melkproductie op gang te houden. Dat is geen kwestie van maar blijven pompen hoor. En voor dat het nieuwe kalf er is, staat de koe ook nog een periode 'droog'.
Het is uiteraard wel zo dat er op gefokt wordt om zoveel en lang mogelijk melk te blijven geven. Maar alleen daarmee ben je er ook nog niet, voeding is ook ontzettend belangrijk voor een goede melkgift. Een beetje veehouder weet precies wat een koe binnen krijgt aan voer en wat de gevolgen zijn, ook bijvoorbeeld voor de gehaltes in de melk van mineralen enzo. En de gezondheid in het algemeen is sowieso heel belangrijk, een zieke koe geeft weinig of geen melk en als er medicijnen worden gebruikt, dan kan de melk helemaal niet worden geleverd.
+1. Er is niets mis met een stukje bewustwording en nadenken over wat je eet, om vervolgens te beslissen minder vlees te eten, of het bij een boerenslager te kopen waarvan je weet hoe de dieren hebben geleefd.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:27 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval niet 'zomaar' anti-vegetariėr, zoals een aantal in dit topic.
[..]
Alleen als het een zero-sum-game zou zijn. Ja, het zou beter zijn als mensen minder vlees zouden eten ()aantoonbaar). Dat is al heel iets anders dan zeggen dat meer mensen geen vlees zouden moeten eten, waar jij mij van beticht. Verder zouden wel meer mensen biologisch vlees mogen eten, maar dat moeten ze wat mij betreft zelf weten. Het zou jammer zijn als het op deze manier zou doorgaan, omdat het echt aan alle kanten slecht is. Voor de mens, voor het mileu, voor de dieren. Maar wat ik volgens mij vooral doe in dit topic is niet mensen vertellen dat ze geen vlees mogen eten, maar ik vraag vooral waarom vegetariėrs in hun ogen kneuzen zijn over wie zo minachtend gedaan moet worden.
Dan over mijn vlees eten (en ik vind niet dat ik mij tegenover jou hoef te verantwoorden, maar goed): als jij denkt dat je iemand die vijf dagen van de week geen vlees eet, en twee dagen een stukje biologisch vlees (en verder alle dierlijke producten van biologische aard) op weg naar een volledig vegetarisch dieet hypocriet meent te moeten noemen, moet je dat vooral zelf weten. Ik beslis vooralsnog zelf wat en hoe, en ben van mening dat ik mijn verantwoordelijkheid al behoorlijk neem.
Waarom heb je die behoefte om mensen die dingen anders doen dan jij meteen uit te maken voor hypocriet? Leg dat eens uit?
V.
Erg volwassenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:16 schreef HugoBaas het volgende:
Goed dat je het zegt, dan zal ik nu nog meer vlees gaan eten om te compenseren wat zij niet eet.
Leuke, eerlijke reactie.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:34 schreef Fortitude het volgende:
Er is weinig irritanter dan een vegetariėr. Ik hou van een goed stuk vlees wat ik niet graag wil opgeven. Maar als je die ettertjes dan hoor dan komen ze met vele goede standpunten om minder of zelfs geen vlees te eten. Niet fijn want hierdoor krijg ik het gevoel dat zij beter bezig zijn dan ik. En dan begint het progressieve / competitieve / perfectionistische gedeelte aan mij te knagen.![]()
Gelukkig zijn mensen zoals ik zwaar in de meerderheid. Dusdanig zwaar in de meerderheid dat je - in tegenstelling tot bv. geloof of roken - er geen sterke conclusies op kunt trekken i.v.m. intelligentie enzo.
Voor mij elke dag een stukje vlees.Nu maar hopen dat ik geen leuke vegetariėr tegen het lijf loop.
Dan is het ook niet logisch dat mensen groentes uit de grond plukken.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Het is natuurlijk gewoon niet echt logisch dat mensen koeienbabyvoer drinken.
V.
quote:
Natuurlijk snap ik dat wel. Daar gaat het alleen helemaal niet over. Het gaat erover of het slecht is of niet.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:29 schreef Verbal het volgende:
[..]
Het is tegennatuurlijk. Snap je dat niet?
V.
Blijf je komen met rare argumenten omdat het zo moeilijk is om een keer toe te geven dat iemand anders een punt heeft?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:33 schreef internal het volgende:
[..]
Dan is het ook niet logisch dat mensen groentes uit de grond plukken.
Dat is imo een geheel andere discussie.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Het is natuurlijk gewoon niet echt logisch dat mensen koeienbabyvoer drinken.
V.
Daar gaat het dus wel over. Tegennatuurlijk is namelijk niet goed. Als in: slecht.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:35 schreef Verreke het volgende:
[..]
Natuurlijk snap ik dat wel. Daar gaat het alleen helemaal niet over. Het gaat erover of het slecht is of niet.
Hoezo rare punten? Jij komt ermee dat het raar is om babymelk van een koe te drinkenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:36 schreef Verbal het volgende:
[..]
Blijf je komen met rare argumenten omdat het zo moeilijk is om een keer toe te geven dat iemand anders een punt heeft?
V.
Er is ook een groep mensen die alleen eet wat van rijpheid op de grond gevallen is.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:33 schreef internal het volgende:
[..]
Dan is het ook niet logisch dat mensen groentes uit de grond plukken.
Nee, hoor, hij maakt er gewoon deel van uit. Jij beargumenteert namelijk vanuit de productie. En die is nodig omdat wij mensen koeienbabyvoer nuttigen. Wat ook nog eens niet zo gezond is.quote:
Dat is gewoon raarquote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:38 schreef Joppy het volgende:
[..]
Er is ook een groep mensen die alleen eet wat van rijpheid op de grond gevallen is.
Dat is toch ook raar? Waarom is het niet raar?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:37 schreef internal het volgende:
[..]
Hoezo rare punten? Jij komt ermee dat het raar is om babymelk van een koe te drinken
Omdat het lekker is? En we dit al eeuwen doen?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:39 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat is toch ook raar? Waarom is het niet raar?
Jij drinkt toch ook geen mensenmelk? Waarom? Omdat je groot bent (of schijnt te zijn). Waarom zou je dan wel babyvoer van een andere soort nuttigen?
V.
Vind jij. Ik vind van niet.. eindeloze discussie... niet alles wat tegennatuurlijk is, is slechter.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:37 schreef Verbal het volgende:
[..]
Daar gaat het dus wel over. Tegennatuurlijk is namelijk niet goed. Als in: slecht.
V.
Dat is een argument.quote:
Dat niet. Althans, geen geldig.quote:En we dit al eeuwen doen?
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:37 schreef Verbal het volgende:
[..]
Daar gaat het dus wel over. Tegennatuurlijk is namelijk niet goed. Als in: slecht.
V.
Geen of amper daglicht, niet lekker wroeten in de grond of badderen in de modder. Dat is gewoon niet goed. Als je dat wel vindt, heeft discussiėren inderdaad weinig zin.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:42 schreef Verreke het volgende:
[..]
Vind jij. Ik vind van niet.. eindeloze discussie... niet alles wat tegennatuurlijk is, is slechter.
Nee, in een hokje is altijd goedquote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Tegennatuurlijk is (obviously) iets wat tegen de natuur ingaat. Dat hoeft niet slecht te zijn.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:44 schreef Verbal het volgende:
Geen of amper daglicht, niet lekker wroeten in de grond of badderen in de modder. Dat is gewoon niet goed. Als je dat wel vindt, heeft discussiėren inderdaad weinig zin.
Dat had ik al eens gezegd, sherlock.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:51 schreef SpecialK het volgende:
Dieren zijn helemaal niet lief. Dieren zijn gewoon klootzakken.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:49 schreef Evienne het volgende:
In dit topic is alweer erg duidelijk dat de neiging naar vegetarisme (of de mogelijkheid tot empathie met een wezen anders dan de mens) en het gezegend zijn met een hoger IQ nauw met elkaar verbonden zijn.
Ik voel me altijd nog zoveel beter over mijn keuze nadat ik zo'n topic door heb gelezen. Ik zou me rot schamen als ik bij het groepje moest horen dat zulke imbeciele oneliners cyberspace in slingert teneinde carnivorisme te 'verdedigen'.
Fortitude, Kreator en Moonah verdienen wel een kusje.
Alsof ik topics door leesquote:
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:49 schreef Evienne het volgende:
I
Uiteraard voel je je verheven boven de 'carnivoren' (die eigenlijk gewoon 'omnivoor' zijn, maar goed).quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:49 schreef Evienne het volgende:
In dit topic is alweer erg duidelijk dat de neiging naar vegetarisme (of de mogelijkheid tot empathie met een wezen anders dan de mens) en het gezegend zijn met een hoger IQ nauw met elkaar verbonden zijn.
Ik voel me altijd nog zoveel beter over mijn keuze nadat ik zo'n topic door heb gelezen. Ik zou me rot schamen als ik bij het groepje moest horen dat zulke imbeciele oneliners cyberspace in slingert teneinde carnivorisme te 'verdedigen'.
Oh nee... want zeggen dat vegetariėrs een hoger IQ hebben is geen oneliner om vegetarisme te verdedigen...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:49 schreef Evienne het volgende:
quote:
Ik zie dat jij het trouwens neer zet als persoonlijke mening. Ik heb de voorkeur om het neer te zetten als wetenschappelijk feit.quote:
Ik kipfilet en beenhamquote:
Op zich is er ook niets mis met vlees eten. Vind ik. Doe ik zelf ook regelmatig. Maar waarom moet vleesproduktie zo dieronterend zijn? Het is geen produkt. Het is een levend wezen. Daar gaat het mij iig om. Ik vind het onvoorstelbaar hoe er met levende wezens wordt omgegaan ter wille van onze consumptiebehoefte.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:51 schreef freddygonzales het volgende:
Vegetariers / veganisten / fruittariers......allemaal nare linkse zure mensen. Vlees eten hoort bij het leven, vlees eten is goed voor je. Mensen die vegetarier / veganist / fruittarier zijn horen thuis op een koude planeet. Vooral dat wijzende vingertje naar mensen die wel gewoon normaal doen (lees: vlees eten) en dat minachtende toontje van ze, als je van hun "overtuiging" afwijkt, dat wekt een ontzettende razernij bij mij op. Ik eet er geen stuk vlees minder om sterker nog: ik ga de BBQ nu aansteken zodat ik met de lunch een sappige steak kan veroberen
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:51 schreef freddygonzales het volgende:
Vegetariers / veganisten / fruittariers......allemaal nare linkse zure mensen.
Ik had het over het welzijn van de koeien, dat het op een zeker punt beter voor de koeien is dat ze gemolken worden. Dat staat voor mij los van het nut of de noodzaak om al dan niet melk te drinken.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:38 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee, hoor, hij maakt er gewoon deel van uit. Jij beargumenteert namelijk vanuit de productie. En die is nodig omdat wij mensen koeienbabyvoer nuttigen. Wat ook nog eens niet zo gezond is.
V.
Ja je bent zo goed voor de planeet, zo ver verheven boven het volk. Je verdient een standbeeld, was iedereen maar zoals jij!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:49 schreef Evienne het volgende:
KRAKER ALERT!!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:58 schreef Kreator het volgende:
[..]. Ik stem rechts, ik ben rechts. Mijn vriendin is rechts, stemt rechts. Ik vind haar niet naar. Toch is zij vegetarier en ik eet heel bewust vleesch.
Oh en we ruiken best fris en we douchen ons regelmatig en ik werk fulltime en zij doet een universitaire studie.
Wat gebeurt er dan met de koeien die niet geslacht worden. Mij is ooit eens verteld dat er zowel melkkoeien als vleeskoeien zijn. Wanneer opeens iedereen vegetariėr wordt, zijn die vleeskoeien in principe overbodig. Echter zullen er wel evenveel koeien op aarde komen omdat mensen nog steeds zuivel consumeren. Sterker nog, een deel van de vleesvervangers bestaat helaas voor een deel uit zuivel. Ik denk dat je het probleem van dierenleed niet oplost door simpelweg geen vlees te eten. Zeker niet als het gaat om rundvlees. Het verminderen van zuivel lijkt mij een veel beter idee.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:00 schreef Frollo het volgende:
[..]
Mijn vriendin is vegetariėr. Ze eet geen vis, we kopen biologische melk/ei/kaas, en leer is een afval product.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:01 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
gewone melk is alleen kortstondig verhit ten behoeve van de houdbaarheid.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:50 schreef jpg97 het volgende:
Alles wat we eten/drinken is dan onnatuurlijk.
Eieren ( ovulatieproduct van een kip)
Trouwens, de melk die wij consumeren is natuurlijk niet puur melk zo uit de koe. Deze is bewerkt, en dus is melk eerder een "melkproduct".
Bij deze, V.quote:
Hap, hap. Ja, dat zei mijn moeder vast ook tegen je vannacht.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:55 schreef 100% Tukker het volgende:
Uiteraard voel je je verheven boven de 'carnivoren' (die eigenlijk gewoon 'omnivoor' zijn, maar goed).
Kerel, je hangt zowaar aan een foie gras-infuus als ze niet bij je is...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:58 schreef Kreator het volgende:
[..]. Ik stem rechts, ik ben rechts. Mijn vriendin is rechts, stemt rechts. Ik vind haar niet naar. Toch is zij vegetarier en ik eet heel bewust minder vleesch.
Oh en we ruiken best fris en we douchen ons regelmatig en ik werk fulltime en zij doet een universitaire studie.
Too much creditquote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:58 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ja je bent zo goed voor de planeet, zo ver verheven boven het volk. Je verdient een standbeeld, was iedereen maar zoals jij!
Als het over dierenleed gaat, kan je beter meer melkkoeien hebben dan vleesvee. Een melkveehouder is afhankelijk van het welzijn van zijn koeien voor een goede productie.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:59 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Wat gebeurt er dan met de koeien die niet geslacht worden. Mij is ooit eens verteld dat er zowel melkkoeien als vleeskoeien zijn. Wanneer opeens iedereen vegetariėr wordt, zijn die vleeskoeien in principe overbodig. Echter zullen er wel evenveel koeien op aarde komen omdat mensen nog steeds zuivel consumeren. Sterker nog, een deel van de vleesvervangers bestaat helaas voor een deel uit zuivel. Ik denk dat je het probleem van dierenleed niet oplost door simpelweg geen vlees te eten. Zeker niet als het gaat om rundvlees. Het verminderen van zuivel lijkt mij een veel beter idee.
Dat hebben wij gedaan, dat is geen natuurlijke selectie geweest. De mens vond het handig dat er koeien waren die meer melk produceerden dan gemiddeld en door met die koeien door te fokken hebben we de rassen zoals we nu kennen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:58 schreef Joppy het volgende:
[..]
En dat is niet iets wat van gister op vandaag is ontwikkeld. Dat is een proces geweest dat is begonnen toen de eerste runderen werden gedomesticeerd ergens in de prehistorie. Vanaf toen was het gunstig voor een koe om wat extra melk te produceren om zo (onbewust) het voortbestaan van de soort te garanderen.
Dat is niet waar.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:00 schreef Naj_Geetsrev het volgende: en leer is een afval product.
Ook de mens maakt onderdeel uit van de natuur. Het is in feite een symbiotische relatie. Zonder de mens waren er miljoenen koeien geweest die niet hadden kunnen bestaan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:05 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Dat hebben wij gedaan, dat is geen natuurlijke selectie geweest. De mens vond het handig dat er koeien waren die meer melk produceerden dan gemiddeld en door met die koeien door te fokken hebben we de rassen zoals we nu kennen.
Of dat nou goed of slecht is geweest is een hele andere vraag. maar in dat 'natuurlijke' proces heeft een hele grote mensenhand gezeten
Als iedereen vegetariėr zou worden, zou er een tijdelijk overschot zijn aan koeien, maar zoals in elke industrie, is het kwestie van vraag en aanbod. Men blijft geen koeien fokken als ze niet verkocht worden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:59 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Wat gebeurt er dan met de koeien die niet geslacht worden. Mij is ooit eens verteld dat er zowel melkkoeien als vleeskoeien zijn. Wanneer opeens iedereen vegetariėr wordt, zijn die vleeskoeien in principe overbodig. Echter zullen er wel evenveel koeien op aarde komen omdat mensen nog steeds zuivel consumeren. Sterker nog, een deel van de vleesvervangers bestaat helaas voor een deel uit zuivel. Ik denk dat je het probleem van dierenleed niet oplost door simpelweg geen vlees te eten. Zeker niet als het gaat om rundvlees. Het verminderen van zuivel lijkt mij een veel beter idee.
Als iedereen vegetarisch zou worden zouden dieren alleen nog gefokt worden voor hun bijproducten (leer, haar, producten met dierlijke toevoegingen) das helemaal zielugquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:15 schreef Evienne het volgende:
[..]
Als iedereen vegetariėr zou worden, zou er een tijdelijk overschot zijn aan koeien, maar zoals in elke industrie, is het kwestie van vraag en aanbod. Men blijft geen koeien fokken als ze niet verkocht worden.
Uiteindelijk zullen boeren overstappen op andere producten en de boeren die wél koeien blijven houden, kunnen de dieren meer en een natuurlijker soort leefruimte gaan bieden.
Utopisch? Ach, ik zou best in Utopia willen wonen, waarom niet mijn steentje bijdragen?
Als iedereen vegetarisch wordt schieten we wortel en gaan we bloeien. Er zouden geen dieren meer gefokt kunnen worden, die kunnen dan mooi aan onze blaadjes knabbelen en in vrijheid genieten van hun welverdiende rust.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:20 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Als iedereen vegetarisch zou worden zouden dieren alleen nog gefokt worden voor hun bijproducten (leer, haar, producten met dierlijke toevoegingen) das helemaal zielug
wat ben je een stoere boi kerelquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:28 schreef Zwolsboy het volgende:
Mensen die geen vlees eten![]()
Mensen die zeggen dat vlees eten zielig is![]()
Mensen die beweren dat je van vlees kanker en andere ziektes krijgt!!!
Heb je gezien hoe een vegetarier eruit zietdunne armpjes en ultra mager en zo slap als een rotte banaan
![]()
Ziek worden van vlees als dat echt zo was waren ze er wel eerder achter gekomen de mens leeft al duizenden jaren![]()
Waarom eten dieren dan ook elkaar op o.a leeuwen tijgers enz? en dat is dan weer niet zielig![]()
Noobs
Waarom dit?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:36 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
Flikker op zegquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:31 schreef Evienne het volgende:
[..]
Als iedereen vegetarisch wordt schieten we wortel en gaan we bloeien. Er zouden geen dieren meer gefokt kunnen worden, die kunnen dan mooi aan onze blaadjes knabbelen en in vrijheid genieten van hun welverdiende rust.
Ook voor bijproducten hebben we eigenlijk al lang geen dieren meer nodig, overal is wel een dier- en milieuvriendelijker equivalent voor te vinden, als we wat verder willen kijken dan onze neus lang is. kuchhennepkuch
Die heten gewoon anorexia patienten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:28 schreef Zwolsboy het volgende:
Heb je gezien hoe een vegetarier eruit zietdunne armpjes en ultra mager en zo slap als een rotte banaan
![]()
Ziek worden van vlees als dat echt zo was waren ze er wel eerder achter gekomen de mens leeft al duizenden jaren![]()
Waarom eten dieren dan ook elkaar op o.a leeuwen tijgers enz? en dat is dan weer niet zielig![]()
Noobs
In dit geval houdt het in: in een hokje. Hoe is dat 'beter' of iig 'niet slechter'?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:55 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens. Jij zegt wel tegennatuurlijk=slecht. Dat is natuurlijk dwaasheid.
inderdaad dit soort mensen zien er gewoon gezond uit kijk maarquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:37 schreef Rupsebeest het volgende:
[..]
Die heten gewoon anorexia patienten.
Ik ken namelijk geen enkele vegetariėr die dun in, including myself.
Maar niet op deze onhoudbare manier.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:36 schreef HugoBaas het volgende:
Mensen zijn van nature alles eters. Vlees hoort daarbij.
Fijn dat elke poging tot een enigszins fatsoenlijke discussie op voorhand door dit soort domme posts een onmogelijke taak wordtquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:39 schreef gers het volgende:
[..]
inderdaad dit soort mensen zien er gewoon gezond uit kijk maar
[ afbeelding ]
Die gast is gewoon lelijk. Dan is het overgrote deel van de vleeseters dun aangezien de meeste mensen vlees eten. Lekker dom argument dus.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:39 schreef gers het volgende:
[..]
inderdaad dit soort mensen zien er gewoon gezond uit kijk maar
[ afbeelding ]
Volgende plaatje is er waarschijnlijk één uit de periode 1939 - 1945.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:41 schreef Verbal het volgende:
[..]
Fijn dat elke poging tot een enigszins fatsoenlijke discussie op voorhand door dit soort domme posts een onmogelijke taak wordt
V.
Ik denk het ook.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:43 schreef Evienne het volgende:
[..]
Volgende plaatje is er waarschijnlijk één uit de periode 1939 - 1945.
Ik ben veganist en heb een gezond BMI. Jouw argumenten:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:28 schreef Zwolsboy het volgende:
![]()
Noobs
Wat ben jij een vervelende user met je v. aan het eind van iedere postsquote:
Onhoudbaar?quote:
Je BMI is goed, maar je hebt minder energie en een slechte huidquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:46 schreef aapinator het volgende:
[..]
Ik ben veganist en heb een gezond BMI. Jouw argumenten:_!
Onhoudbaar ?quote:
Minder energie heb ik altijd al gehad. En slechte huid? Uhh, nee.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:51 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Je BMI is goed, maar je hebt minder energie en een slechte huid
Hou toch op man.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:56 schreef aapinator het volgende:
[..]
Minder energie heb ik altijd al gehad. En slechte huid? Uhh, nee.
Vandaar dat iedereen altijd verbaasd opkijkt als ik zeg veganist te zijn. Niet iedere veganist is een linkse kraker met dreads hoor.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:57 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Hou toch op man.
Alle veganisten zien eruit als melaatse aids patienten.
Je pikt ze er zo uit.
Flikker op man het is niet onhoudbaar.quote:
Ik flikker niet op en het is wel degelijk onhoudbaar.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:04 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Flikker op man het is niet onhoudbaar.
...sprak hij, niet gehinderd door enige kennis van zakenquote:Het kan nog wel beter hoor die bio industrie. Hebben we nog meer vlees. Niets aan het handje.
Toch wel grappig. Ik probeer actief mijn kop in het zand te steken en nog zijn er veel mensen die dommer zijn wanneer het hierop neerkomt.quote:
Meer slachten, minder fokken. HAHAHAHAHAHAHAHAHAH snap je hem! ?!?!?!?quote:
Niet om het een of ander hoor, maar stem jij VVD, lach jij om religie en bezoek jij op reguliere basis Geenstijl?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:04 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Flikker op man het is niet onhoudbaar.
Het kan nog wel beter hoor die bio industrie. Hebben we nog meer vlees. Niets aan het handje.
Jij bent stoer.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:12 schreef F2tB het volgende:
[..]
Meer slachten, minder fokken. HAHAHAHAHAHAHAHAHAH snap je hem! ?!?!?!?
[ afbeelding ]
Dat kan, maar dat moet iedereen verder toch voor zichzelf kunnen beslissen?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:15 schreef traveljunky het volgende:
maar als je je zorgen maakt over de hoeveelheid vlees die geconsumeerd wordt, kun je toch ook minder vlees eten ipv helemaal geen vlees meer
Als iets een lachertje is dan is het religie wel. Dan wel het soort waar je maar om lacht zodat je de waarheid niet onder ogen hoeft te zien.quote:
Ik voer mijn varkens de vleesresten van mijn oudersquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:16 schreef Henno het volgende:
Zolang ze het hun eigen gewoonte houden en er anderen niet mee lastig vallen, vind ik het prima. Van die vegetariėrs die het anderen proberen op te dringen, die zijn pas erg... Sommigen slaan zelfs zover door dat ze hun kat ook vegetarisch proberen te laten eten... en die kat dus zo van:
...Net zo erg als die vleesfundamentalisten in dit soort topics?.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:16 schreef Henno het volgende:
Zolang ze het hun eigen gewoonte houden en er anderen niet mee lastig vallen, vind ik het prima. Van die vegetariėrs die het anderen proberen op te dringen, die zijn pas erg...
Neequote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:18 schreef Mummiepak het volgende:
Lekker boeiend TS, jij hoeft het toch niet te vreten.
zekers!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:16 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat moet iedereen verder toch voor zichzelf kunnen beslissen?
V.
Dat is ook een stomme reden, want biologische veeteelt zorgt voor hormoonvrij, respectvol geslacht vlees.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:38 schreef livalo het volgende:
[..]
Ik ben ook vegetariėr, maar 'het is zielig voor de diertjes' heb ik zelf altijd een stomme reden gevonden omdat ik het gevoel heb alsof er dan totaal niet bij nagedacht is. Ikzelf zeg dat ik de manier van slachten verkeerd vind en ook de hormonen die erin gespoten worden/werden niet accepteer.
Overigens mag er in Europa geen eens hormoonvlees worden verkocht. Dus hormoonvrij (afgezien van natuurlijk aanwezige hormonen) vlees is sowieso overal verkrijgbaar.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:23 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Dat is ook een stomme reden, want biologische veeteelt zorgt voor hormoonvrij, respectvol geslacht vlees.
Dus wat is je reden nu echt?
Dan vraag je of ze d'r smoel eens wil houden over die beesten, na 1 keer weet jij ook wel dat die beesten het slecht hebben.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:21 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Nee![]()
Maar ik krijg wel iedere avond te horen hoe slecht de beesten het hebben
Bio-vlees zit volgespoten met antibiotica... om de bacteriėn te doden die de beesten binnenkrijgen..... lekker gezond ook...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:23 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Dat is ook een stomme reden, want biologische veeteelt zorgt voor hormoonvrij, respectvol geslacht vlees.
Dus wat is je reden nu echt?
Moet ik even het verschil uitleggen tussen vegetariėrs en veganisten?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:26 schreef traveljunky het volgende:
@ TS: koopt ze dan ook geen leren schoenen/tassen/... meer, die komen immers van dezelfde "zielige beestjes?"
Er zijn meer dan genoeg websites te vinden waar je je persoonlijke Ecological Footprint uit kan rekenen. De sceptici kunnen hier zelf bekijken wat het verschil is tussen dagelijks, zelden en geen vlees eten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:07 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Toch wel grappig. Ik probeer actief mijn kop in het zand te steken en nog zijn er veel mensen die dommer zijn wanneer het hierop neerkomt.![]()
Wij gebruiken teveel natuurlijke hulpbronnen. Ik heb wel eens gelezen dat de aarde ongeveer 2x zo groot moet zijn wil iedereen leven zoals wij. 4x zo groot willen we leven zoals een Amerikaan. Dit is dus niet houdbaar op termijn. De bio-industrie is hierbij 1 van de grootste boosdoeners.
het ging toch om de beweegreden. Als een koe dood is maakt het niet zoveel meer uit of je em op eet of alleen de huid gebruikt hequote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:29 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Moet ik even het verschil uitleggen tussen vegetariėrs en veganisten?
Waarom koop je geen biologisch vlees dan? Dat is als het goed is dat de dieren goed zijn behandeld, niks zijn ingespoten en gewoon goed hebben geleefd en humaan zijn geslacht.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:51 schreef livalo het volgende:
[..]
Je bedoelt bio-industrieel vlees neem ik aan?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:28 schreef Verreke het volgende:
[..]
Bio-vlees zit volgespoten met antibiotica... om de bacteriėn te doden die de beesten binnenkrijgen..... lekker gezond ook...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
Omdat voor kaas (en dan met name de harde) stremsel gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:05 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat is een aanname. En 'veel'.... hoeveel? Allemaal?
En wat is er hypcriet aan het wel eten van kaas of het drinken van melk? En dat is dan toch een persoonlijke keuze?
Waarom gaan mensen gelijk in de aanval als het over vegetariėrs gaat? Is dat omdat ze misschien ergens beseffen dat hoe het nu gaat in de vleesindustrie gewoon niet kan? En dan zichzelf maar gaan overschreeuwen?
V.
Wou jij beweren dat vegetariėrs wel leer dragen dan?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:29 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Moet ik even het verschil uitleggen tussen vegetariėrs en veganisten?
Ik neem aan dat je 'ongezond' bedoelt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:33 schreef Gamesua het volgende:
Overigens, @ V: Ik snap niet hoe je het in je hoofd haalt dat vlees gezond is. Kip en biefstuk zijn van de meest gezonde dingen die je kunt eten qua voedingswaarden, sterker nog, je hebt het nodig. Je kan anders wel elke dag een halve kilo nootjes eten maar daar heb je ook niet veel aan.
hmmm, ja, nu je het zegt is dat eigenlijk wel het ergste van alles: een beestje doden om zijn huid en de rest ongebruikt laten. Over hypocriet gesproken!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:35 schreef aapinator het volgende:
[..]
Wou jij beweren dat vegetariėrs wel leer dragen dan?Hoe kun je nou wel de buitenkant van een dier om je heen vouwen als je de binnenkant niet naar binnen wil werken? Nu snap ik eindelijk wat mensen bedoelen als ze zeggen dat vegetariėrs hypocriet zijn..
Er bestaat vanzelfsprekend ook vegetarische kaas met het soort stremsel waar geen dood kalf in verwerkt wordt. Verkrijgbaar in de biologische winkel en elke zichzelf respecterende supermarkt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:35 schreef Hiya het volgende:
[..]
Omdat voor kaas (en dan met name de harde) stremsel gebruikt wordt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stremsel
Hypocriete vegetariėrs die wel kaas eten!
Uit jouw linkje:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:35 schreef Hiya het volgende:
[..]
Omdat voor kaas (en dan met name de harde) stremsel gebruikt wordt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stremsel
Hypocriete vegetariėrs die wel kaas eten!
quote:Omdat het kalf voor het verkrijgen van het stremsel geslacht moet worden, eten veel vegetariėrs geen kaas waarin dierlijk stremsel is verwerkt.
Dat dus. Of je kan je vriendin steunen omdat het tenslotte je vriendin is. Er is niets irritanter dan mensen die expres vlees voor je gaan houden en langzaam opeten. Ook iets wat een (échte) vriend niet zou (moeten) doen imoquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:39 schreef traveljunky het volgende:
[..]
Ik vraag me trouwens af hoe lang die vriendin het vol gaat houden . Ik zou gewoon een uberheerlijke Big Mac of Whopper voor d'r neus op smikkelen na een paar weken geen vlees is dat best wel errug lekker!
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:39 schreef traveljunky het volgende:
[..]
Ik zou gewoon een uberheerlijke Big Mac of Whopper voor d'r neus op smikkelen na een paar weken geen vlees is dat best wel errug lekker!
Leuk later we kinderen erbij pakken, ook zo'n principieel hekelpunt waar veel mensen niet naar willen luisteren omdat ze egoļstisch zijn. Dit is natuurlijk een belachelijk alternatief.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:34 schreef DragonFire het volgende:
Ik vraag mij dan weer af.... Als de reden is dat je geen vlees eet omdat er teveel natuurlijke hulpbronnen worden gebruikt.... Neem je dan ook geen kinderen? Gezien de overbevolking op de aarde een veel grotere rol speelt. Halveer de bevolking en iedereen kan leven als koningen.
Deze reacties altijdquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:03 schreef F2tB het volgende:
[..]
Dan eet ik wel een paar procent extra.
Nu jullie nog, kunnen er weer meer dieren geslacht worden.
JA čn? je moet toch ergens beginnen ?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:01 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
omdat veel vegetariėrs gewoon vis eten, melk drinken, kaas eten leren schoenen dragen.
Dus omdat hij geen vegetariėr is zie jij geen reden om eens tot je laten doordringen dat je niet echt goed bezig bentquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:13 schreef Ra-z het volgende:
[..]
je bent duidelijk pro vegetariėr, het komt er bijna op neer dat je zegt van er moeten meer mensen vegetariėr worden want slecht dit slecht dat en vervolgens verkondig je dat je gewoon vlees zit te vreten. das ongeveer de definitie van hypocriet
[..]
biologisch vlees.
Er moet gewoon nog veel veranderen, het is momenteel nog niet echt te verwezenlijken om biologisch vlees goedkoper te maken, maar dat komt enkel en alleen omdat die massaproductie van ''goedkoop'' dieronwaardig vlees nog steeds op rolletjes loopt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:15 schreef livalo het volgende:
[..]
Te duur voor een student, en ik heb er zelf nog niet genoeg vertrouwen in.
VVD ja, om religie lachen nee maar ik vind het wel dom om te geloven. Geenstijl nee.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:13 schreef aapinator het volgende:
[..]
Niet om het een of ander hoor, maar stem jij VVD, lach jij om religie en bezoek jij op reguliere basis Geenstijl?
weet wel dat je gelijk hebt, maar zodra iemand mij iedere dag gaat vertellen hoe slecht het van me is om wel vlees te blijven eten, is het over met de supportquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:43 schreef aapinator het volgende:
[..]
Dat dus. Of je kan je vriendin steunen omdat het tenslotte je vriendin is. Er is niets irritanter dan mensen die expres vlees voor je gaan houden en langzaam opeten. Ook iets wat een (échte) vriend niet zou (moeten) doen imo
Ik wil persoonlijk geen kinderen omdat ik niet iemand door mijn toedoen op deze kut aarde wil zetten. Ben ik nu egoistisch omdat ik iets wat volgens velen het grootste geluk in de wereld is van me af schuif zodat een ander hier niet hoeft te zijnquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:44 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Leuk later we kinderen erbij pakken, ook zo'n principieel hekelpunt waar veel mensen niet naar willen luisteren omdat ze egoļstisch zijn. Dit is natuurlijk een belachelijk alternatief.
Ja want dan ben je echt een idioot hé, als je compassie hebt voor dieren.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:33 schreef livalo het volgende:
Geen idee waar dat idee van vegetarische zendingsdrang toch steeds vandaan komt. Ik heb nog nooit geprobeerd om iemand te overtuigen, maar het komt wel regelmatig voor dat mensen mij proberen te overtuigen om vlees te gaan eten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:16 schreef Henno het volgende:
Zolang ze het hun eigen gewoonte houden en er anderen niet mee lastig vallen, vind ik het prima. Van die vegetariėrs die het anderen proberen op te dringen, die zijn pas erg... Jeweet wel, van die types die er wel voor kiezen om naar een barbeque te gaan, maar dan wel bij iedere hap vlees moeten opmerken dat het een dood dier is. Sommigen slaan zelfs zover door dat ze hun kat ook vegetarisch proberen te laten eten... en die kat dus zo van: "dan sleep ik wel een vogel naar binnen"
Je ziet het beide kanten opquote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:07 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Geen idee waar dat idee van vegetarische zendingsdrang toch steeds vandaan komt. Ik heb nog nooit geprobeerd om iemand te overtuigen, maar het komt wel regelmatig voor dat mensen mij proberen te overtuigen om vlees te gaan eten.
hmm als je het zo kut vindt hier... Waarom ben je er dan nog?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:50 schreef aapinator het volgende:
[..]
Ik wil persoonlijk geen kinderen omdat ik niet iemand door mijn toedoen op deze kut aarde wil zetten. Ben ik nu egoistisch omdat ik iets wat volgens velen het grootste geluk in de wereld is van me af schuif zodat een ander hier niet hoeft te zijn?
Omdat het ook egoļstisch is om jezelf dood te maken ofzo, right?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:14 schreef DragonFire het volgende:
[..]
hmm als je het zo kut vindt hier... Waarom ben je er dan nog?
Dat jij je schoenen nou opvreetquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:35 schreef aapinator het volgende:
[..]
Wou jij beweren dat vegetariėrs wel leer dragen dan?Hoe kun je nou wel de buitenkant van een dier om je heen vouwen als je de binnenkant niet naar binnen wil werken? Nu snap ik eindelijk wat mensen bedoelen als ze zeggen dat vegetariėrs hypocriet zijn..
Het is voor het grootste gedeelte waar. Het is een restant product van de slacht of destructie. Ik heb een hele tijd gelden bij een leer voorbereider gewerkt, dus ik heb inside knowledge.quote:
Gast wtf? Ik snap geen reet van wat je nou eigenlijk wilt zeggen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:16 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Dat jij je schoenen nou opvreetIk ben vegetarier omdat ik het smerig vind om lijk naar binnen te proppen. Als het milieu me wat zou kunnen schelen liet ik wel vaker de auto staan en zou ik niet elke maand een paar keer het vliegtuig pakken.
Ik quoteer dit even van de eerste pagina.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:34 schreef Salatrel het volgende:
vegetariėrs zijn het bewijs dat vleeseten goed voor je is.
Heel eerlijk dat je voor je eigen tekortkomingen uit durft te komen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:20 schreef aapinator het volgende:
[..]
Gast wtf? Ik snap geen reet van wat je nou eigenlijk wilt zeggen.
ehm... Doodgaan hoort bij het leven, ik vind het niet egoistisch als je besluit niet verder te willen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:16 schreef aapinator het volgende:
[..]
Omdat het ook egoļstisch is om jezelf dood te maken ofzo, right?
Wat een onzin reden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:50 schreef aapinator het volgende:
[..]
Ik wil persoonlijk geen kinderen omdat ik niet iemand door mijn toedoen op deze kut aarde wil zetten. Ben ik nu egoistisch omdat ik iets wat volgens velen het grootste geluk in de wereld is van me af schuif zodat een ander hier niet hoeft te zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |