Simpel, niet mee willen doen aan iets wat ze fout vinden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:33 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
ik snap sowieso vegetariers niet, wat willen ze bereiken? dat mensen geen vlees meer gaan eten?
Probeer het eens te snappen.quote:
is dat serieus de reden? er zijn genoeg dingen fout in deze wereld. wees dan consequent.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:35 schreef Frollo het volgende:
[..]
Simpel, niet mee willen doen aan iets wat ze fout vinden.
Dus als je 1 ding niet kunt verbeteren, moet je álles maar laten? Nee, dat is een instelling waar we het mee gaan redden in deze wereld.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:37 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
is dat serieus de reden? er zijn genoeg dingen fout in deze wereld. wees dan consequent.
En omdat ze niet buiten kunnen hebben ze het ineens super slecht?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Ik heb al jaren geen varken meer buiten gezien bv.
Jouw vriendin vreet de jouwe wel op dan?quote:
Als het zo makkelijk te vinden is als je zegt hoef je toch niet te struinen? Leugenachtige linksmensquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:31 schreef livalo het volgende:
[..]
Nee, ik noem een andere tijd op waaraan je kunt merken dat men nu toch wel makkelijker over vegetariërs denkt en dat er langzaam maar zeker meer mensen zijn die, principieel, geen vlees eten of een vleesloze dag instellen. Dat jij dat niet gelooft, het zij zo, maar ik ga niet het internet afstruinen omdat jij zo graag cijfertjes wilt zien.
Dat snap ik niet, waarom zou ik niet met één fout ding kunnen beginnen?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:37 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
is dat serieus de reden? er zijn genoeg dingen fout in deze wereld. wees dan consequent.
Elke cm die ze meer hebben dan in een hok waar ze niet in kunnen bewegen is mooi meegenomen (dankzij regelgeving, niet dankzij boeren), maar dat wil niet zeggen dat het dan maar een prettig leven is voor een varken.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:40 schreef Verreke het volgende:
En omdat ze niet buiten kunnen hebben ze het ineens super slecht?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
omdat het totaal geen nut heeftquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:41 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat snap ik niet, waarom zou ik niet met één fout ding kunnen beginnen?
Dat is wel heel erg bekrompen denkenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:43 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
omdat het totaal geen nut heeft
Uiteraard is het beter als de dieren meer leefruimte hebben, en bij scharrelveehouders kunnen de dieren ook naar buiten, maar het wil niet zeggen dat omdat ze binnen zitten de dieren het slecht hebben...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Elke cm die ze meer hebben dan in een hok waar ze niet in kunnen bewegen is mooi meegenomen (dankzij regelgeving, niet dankzij boeren), maar dat wil niet zeggen dat het dan maar een prettig leven is voor een varken.
Zolang mensen er niet meer voor willen betalen zal het toch bij cm's blijven ipv bij echt ruimte zoals een varken dat nodig heeft, inclusief buiten. Want je kan rechtlullen wat je wil maar het blijft krom om een dier nooit zonlicht te geven en dan met droge ogen beweren dat ze het zo goed hebben.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:49 schreef Verreke het volgende:
Uiteraard is het beter als de dieren meer leefruimte hebben
Een priester die geen kinderen misbruikt, dat heeft dus ook geen nut, want het gebeurt toch wel. Een politieman in een of ander Afrikaans land die niet corrupt is, dat heeft ook geen nut, want alle anderen om hem heen zijn het toch wel. Een fabriek die geen toxisch afval in de Rijn loost, dat heeft ook geen nut, want in Duitsland doen ze het toch wel.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:43 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
omdat het totaal geen nut heeft
Dat dus. Want je wordt geen agrariër omdat het zo goed verdient.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:49 schreef Verreke het volgende:
[..]
En natuurlijk zijn er horror verhalen, en zijn er boeren die geen flikker om de beesten geven... maar dat zijn eerder uitzonderingen dan dat het overal zo gaat...
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:55 schreef 100% Tukker het volgende:
Want je wordt geen agrariër omdat het zo goed verdient.
Niet waar... ze zijn genoodzaakt om grotere stallen te bouwen... je mag niet een onbeperkt aantal dieren in een stal proppen....quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:57 schreef Kreator het volgende:
[..]Om het hoofd boven water te houden worden boeren genoodzaakt zoveel mogelijk varkens in een schuur te drukken.
Er zijn regels voor leefruimte van dieren, overtreed je die krijg je een boete, blijf je de regels overtreden dan doeken ze je boerderij opquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:57 schreef Kreator het volgende:
[..]Om het hoofd boven water te houden worden boeren genoodzaakt zoveel mogelijk varkens in een schuur te drukken.
Mensen willen niet meer betalen omdat vlees in Nederland geïmporteerd wordt vanuit landen waar de regels een stuk soepeler zijn, en de beesten het dus helemaal slecht hebben.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:54 schreef Kreator het volgende:
[..]
Zolang mensen er niet meer voor willen betalen zal het toch bij cm's blijven ipv bij echt ruimte zoals een varken dat nodig heeft, inclusief buiten. Want je kan rechtlullen wat je wil maar het blijft krom om een dier nooit zonlicht te geven en dan met droge ogen beweren dat ze het zo goed hebben.
Je bedoelt waar ze de ruimte en het klimaat hebben om die beesten buiten te houden?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:06 schreef Verreke het volgende:
[..]
Mensen willen niet meer betalen omdat vlees in Nederland geïmporteerd wordt vanuit landen waar de regels een stuk soepeler zijn, en de beesten het dus helemaal slecht hebben.
En dat vind ik best krom. Stukje bewustwording daarin zou goed zijn bij mensen. Zo koop ik toch echt liever een stukje kip van 4 euro als daar niet een halve liter water in is gespoten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:06 schreef Verreke het volgende:
Mensen willen niet meer betalen omdat vlees in Nederland geïmporteerd wordt vanuit landen waar de regels een stuk soepeler zijn, en de beesten het dus helemaal slecht hebben.
Dat ben ik het helemaal met je eens. En denk ook maar niet dat veehouders in Nederland blij zijn met deze ontwikkeling.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
En dat vind ik best krom. Stukje bewustwording daarin zou goed zijn bij mensen. Zo koop ik toch echt liever een stukje kip van 4 euro als daar niet een halve liter water in is gespoten.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:51 schreef livalo het volgende:
[..]
Sowieso het veetransport vind ik helemaal niets. Kleine hokjes, veel dieren en het gebeurt ook een tal van keren dat je een aantal bloedvlekken op de wagen zelf ziet. Verder zeggen ze dat die pinnen niet veel kwaad kunnen omdat ze bijna gelijk verlamd zijn, maar het idee.. nee.
Ik reed toen ik jonger was ook altijd als ik naar school ging langs de slachterij, en die beelden zal ik ook niet meer vergeten. Sowieso die hoge gillen en het uitladen van het veetransport, maar ook de ontsnapte varkens die dan voor hun leven aan het rennen waren, wat dan weer wel een mooi gezicht was.
Ik zeg trouwens niet dat het verkeerd is, maar in mijn oogpunt is het dat wel. Daarom was dat ook één van de redenen voor mij om vegetariër te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |