abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:07:03 #251
136 V.
Like tears in rain...
pi_82491425
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:04 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Flikker op man het is niet onhoudbaar.
Ik flikker niet op en het is wel degelijk onhoudbaar.
quote:
Het kan nog wel beter hoor die bio industrie. Hebben we nog meer vlees. Niets aan het handje.
...sprak hij, niet gehinderd door enige kennis van zaken

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_82491445
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:52 schreef F2tB het volgende:

[..]

Onhoudbaar ? _________
Toch wel grappig. Ik probeer actief mijn kop in het zand te steken en nog zijn er veel mensen die dommer zijn wanneer het hierop neerkomt.

Wij gebruiken teveel natuurlijke hulpbronnen. Ik heb wel eens gelezen dat de aarde ongeveer 2x zo groot moet zijn wil iedereen leven zoals wij. 4x zo groot willen we leven zoals een Amerikaan. Dit is dus niet houdbaar op termijn. De bio-industrie is hierbij 1 van de grootste boosdoeners.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fortitude op 08-06-2010 13:12:45 ]
pi_82491480
Bio industrievlees !!!!

heb je gezien hoe ze in afrika dieren slachten ? eerst wekenlang flink martelen en bijna doodslaan omdat het vlees dan malser is en de vacht lekker zacht blijft.

Vervolgens is het slachtdag trekken ze de ogen eruit ze snijden de strot open en trappen er tegenaan nou alsof dat eerlijk is .

In NL is het ook fout ja maar het afmaken is in 1 tel gedaan via een stroomstoot
Interessant he ?
pi_82491672
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:07 schreef Fortitude het volgende:

[..]

blabla
Meer slachten, minder fokken. HAHAHAHAHAHAHAHAHAH snap je hem! ?!?!?!?

Bassline, Hard time, Rockin' Hardstyle rhymes, Rough beat, Pitch the speed, Give us everything we need. Press 'em up, To the club, No one ever let it stop, Pump this track, We'll attack, Bouncing bouncing.. Front to back!
pi_82491727
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:04 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Flikker op man het is niet onhoudbaar.

Het kan nog wel beter hoor die bio industrie. Hebben we nog meer vlees. Niets aan het handje.
Niet om het een of ander hoor, maar stem jij VVD, lach jij om religie en bezoek jij op reguliere basis Geenstijl?
Verwijder het achterwiel niet.
pi_82491739
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:12 schreef F2tB het volgende:

[..]

Meer slachten, minder fokken. HAHAHAHAHAHAHAHAHAH snap je hem! ?!?!?!?

[ afbeelding ]
Jij bent stoer.
pi_82491794
maar als je je zorgen maakt over de hoeveelheid vlees die geconsumeerd wordt, kun je toch ook minder vlees eten ipv helemaal geen vlees meer
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:16:56 #258
136 V.
Like tears in rain...
pi_82491874
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:15 schreef traveljunky het volgende:
maar als je je zorgen maakt over de hoeveelheid vlees die geconsumeerd wordt, kun je toch ook minder vlees eten ipv helemaal geen vlees meer
Dat kan, maar dat moet iedereen verder toch voor zichzelf kunnen beslissen?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_82491875
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:13 schreef aapinator het volgende:

lach jij om religie
Als iets een lachertje is dan is het religie wel. Dan wel het soort waar je maar om lacht zodat je de waarheid niet onder ogen hoeft te zien.
pi_82491876
Zolang ze het hun eigen gewoonte houden en er anderen niet mee lastig vallen, vind ik het prima. Van die vegetariërs die het anderen proberen op te dringen, die zijn pas erg... Jeweet wel, van die types die er wel voor kiezen om naar een barbeque te gaan, maar dan wel bij iedere hap vlees moeten opmerken dat het een dood dier is. Sommigen slaan zelfs zover door dat ze hun kat ook vegetarisch proberen te laten eten... en die kat dus zo van: " dan sleep ik wel een vogel naar binnen"

Dit geldt overigens niet alleen voor vegetariërs, maar voor alle andere groeperingen die hun levenswijze proberen door te drukken bij iemand die er niet op zit te wachten.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_82491949
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:16 schreef Henno het volgende:
Zolang ze het hun eigen gewoonte houden en er anderen niet mee lastig vallen, vind ik het prima. Van die vegetariërs die het anderen proberen op te dringen, die zijn pas erg... Sommigen slaan zelfs zover door dat ze hun kat ook vegetarisch proberen te laten eten... en die kat dus zo van:
Ik voer mijn varkens de vleesresten van mijn ouders . Doorslaande mensen moeten weg

edit: de vleesresten van mijn ouders' maaltijd bedoel ik dan hé
Verwijder het achterwiel niet.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:18:39 #262
297565 Mummiepak
PLUS 1 GELUIDSTECHNICUS
pi_82491968
Lekker boeiend TS, jij hoeft het toch niet te vreten.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:20:14 #263
136 V.
Like tears in rain...
pi_82492038
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:16 schreef Henno het volgende:
Zolang ze het hun eigen gewoonte houden en er anderen niet mee lastig vallen, vind ik het prima. Van die vegetariërs die het anderen proberen op te dringen, die zijn pas erg...
...Net zo erg als die vleesfundamentalisten in dit soort topics?.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_82492079
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:18 schreef Mummiepak het volgende:
Lekker boeiend TS, jij hoeft het toch niet te vreten.
Nee
Maar ik krijg wel iedere avond te horen hoe slecht de beesten het hebben
pi_82492154
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:16 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat kan, maar dat moet iedereen verder toch voor zichzelf kunnen beslissen?

V.
zekers!
Ik vind vlees en vis veel te lekker om te laten staan. Ik laat me om bovenstaande reden dus ook geen schuldgevoel aanpraten door sommigen die vleeters evil vinden

andersom geldt natuurlijk ook, maar is wel lullig voor TS dat ie van de een op de andere dag geen varkenshaasjes meer voorgeschoteld krijgt...
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:23:14 #266
285351 dalaiblama
too much bla
pi_82492179
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:38 schreef livalo het volgende:

[..]

Ik ben ook vegetariër, maar 'het is zielig voor de diertjes' heb ik zelf altijd een stomme reden gevonden omdat ik het gevoel heb alsof er dan totaal niet bij nagedacht is. Ikzelf zeg dat ik de manier van slachten verkeerd vind en ook de hormonen die erin gespoten worden/werden niet accepteer.
Dat is ook een stomme reden, want biologische veeteelt zorgt voor hormoonvrij, respectvol geslacht vlees.
Dus wat is je reden nu echt?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:26:16 #267
36461 Joppy
geen colaboy
pi_82492331
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:23 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Dat is ook een stomme reden, want biologische veeteelt zorgt voor hormoonvrij, respectvol geslacht vlees.
Overigens mag er in Europa geen eens hormoonvlees worden verkocht. Dus hormoonvrij (afgezien van natuurlijk aanwezige hormonen) vlees is sowieso overal verkrijgbaar.
Let the beat control your body!
pi_82492347
@ TS: koopt ze dan ook geen leren schoenen/tassen/... meer, die komen immers van dezelfde "zielige beestjes?"
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:27:38 #269
297565 Mummiepak
PLUS 1 GELUIDSTECHNICUS
pi_82492399
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:21 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Nee
Maar ik krijg wel iedere avond te horen hoe slecht de beesten het hebben
Dan vraag je of ze d'r smoel eens wil houden over die beesten, na 1 keer weet jij ook wel dat die beesten het slecht hebben.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:28:57 #270
266005 Verreke
lekker aanmodderen...
pi_82492475
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:23 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Bio-vlees zit volgespoten met antibiotica... om de bacteriën te doden die de beesten binnenkrijgen..... lekker gezond ook...
pi_82492501
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:26 schreef traveljunky het volgende:
@ TS: koopt ze dan ook geen leren schoenen/tassen/... meer, die komen immers van dezelfde "zielige beestjes?"
Moet ik even het verschil uitleggen tussen vegetariërs en veganisten?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:29:32 #272
285174 Evienne
never odd or even
pi_82492509
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:07 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Toch wel grappig. Ik probeer actief mijn kop in het zand te steken en nog zijn er veel mensen die dommer zijn wanneer het hierop neerkomt.

Wij gebruiken teveel natuurlijke hulpbronnen. Ik heb wel eens gelezen dat de aarde ongeveer 2x zo groot moet zijn wil iedereen leven zoals wij. 4x zo groot willen we leven zoals een Amerikaan. Dit is dus niet houdbaar op termijn. De bio-industrie is hierbij 1 van de grootste boosdoeners.
Er zijn meer dan genoeg websites te vinden waar je je persoonlijke Ecological Footprint uit kan rekenen. De sceptici kunnen hier zelf bekijken wat het verschil is tussen dagelijks, zelden en geen vlees eten.

Echter ik vrees dat de meesten dat toch niet onder ogen willen zien, anders hadden ze al wel zo'n test gedaan en reageerden ze wellicht niet meer zo overtrokken op vegetariërs. Zelf vlees blijven eten is één ding, de waarheid daarover niet onder ogen willen zien een ander. Willen we niet allemaal nog een tijd van deze planeet kunnen genieten, of onze kinderen, misschien zelfs nog een generatie daarna?

Werkelijk waar, de mensen die hier zo'n grote mond hebben en zelfs persoonlijk worden, lees je eens in, en doe eens alsof je ruimdenkend bent!
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_82492678
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:29 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Moet ik even het verschil uitleggen tussen vegetariërs en veganisten?
het ging toch om de beweegreden. Als een koe dood is maakt het niet zoveel meer uit of je em op eet of alleen de huid gebruikt he
pi_82492717
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:51 schreef livalo het volgende:

[..]

Sowieso het veetransport vind ik helemaal niets. Kleine hokjes, veel dieren en het gebeurt ook een tal van keren dat je een aantal bloedvlekken op de wagen zelf ziet. Verder zeggen ze dat die pinnen niet veel kwaad kunnen omdat ze bijna gelijk verlamd zijn, maar het idee.. nee.
Ik reed toen ik jonger was ook altijd als ik naar school ging langs de slachterij, en die beelden zal ik ook niet meer vergeten. Sowieso die hoge gillen en het uitladen van het veetransport, maar ook de ontsnapte varkens die dan voor hun leven aan het rennen waren, wat dan weer wel een mooi gezicht was .
Ik zeg trouwens niet dat het verkeerd is, maar in mijn oogpunt is het dat wel. Daarom was dat ook één van de redenen voor mij om vegetariër te worden.
Waarom koop je geen biologisch vlees dan? Dat is als het goed is dat de dieren goed zijn behandeld, niks zijn ingespoten en gewoon goed hebben geleefd en humaan zijn geslacht.

Overigens, @ V: Ik snap niet hoe je het in je hoofd haalt dat vlees gezond is. Kip en biefstuk zijn van de meest gezonde dingen die je kunt eten qua voedingswaarden, sterker nog, je hebt het nodig. Je kan anders wel elke dag een halve kilo nootjes eten maar daar heb je ook niet veel aan.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:34:15 #275
285174 Evienne
never odd or even
pi_82492739
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:28 schreef Verreke het volgende:

[..]

Bio-vlees zit volgespoten met antibiotica... om de bacteriën te doden die de beesten binnenkrijgen..... lekker gezond ook...
Je bedoelt bio-industrieel vlees neem ik aan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')