Als 10% van de mensen geen vlees eet, hoeven er ongeveer 10% minder dieren geslacht te worden, zo moeilijk lijkt me dat toch niet te beredeneren?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:56 schreef internal het volgende:
[..]
Er worden heus niet minder dieren geslacht omdat een minderheid van vegetariėrs vindt dat het zo zielig is voor de diertjes
Ik vind het niet erg dat je zo stupide bent, maar dat je het zo trots uitdraagt is wel ergerlijk.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:59 schreef internal het volgende:
[..]
Ik had het topic nog niet inhoudelijk gelezenZal ik zo even doen.
omdat veel vegetariers gewoon vis eten, melk drinken, kaas eten leren schoenen dragen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:52 schreef Verbal het volgende:
[..]
Geef eerst eens antwoord op mijn vraag, waarom vegetariėrs in jouw ogen hypocriet zijn en vleeseters niet?
V.
Dan eet ik wel een paar procent extra.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:00 schreef Frollo het volgende:
[..]
Als 10% van de mensen geen vlees eet, hoeven er ongeveer 10% minder dieren geslacht te worden, zo moeilijk lijkt me dat toch niet te beredeneren?
Nonsens, want die 10 procent die stoppen emt vlees eten zouden toch al niet zoveel vlees eten. Dan kom je uit op 3/5 procent minder geslachte beestjesquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:00 schreef Frollo het volgende:
[..]
Als 10% van de mensen geen vlees eet, hoeven er ongeveer 10% minder dieren geslacht te worden, zo moeilijk lijkt me dat toch niet te beredeneren?
Tja, anders zouden het veganisten zijn. Maar die zijn weer hartstikke eng en fanatiek!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:01 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
omdat veel vegetariers gewoon vis eten, melk drinken, kaas eten leren schoenen dragen.
Dit is klaagbaak, wat verwacht je er zelf van?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:00 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg dat je zo stupide bent, maar dat je het zo trots uitdraagt is wel ergerlijk.
V.
Dat is een aanname. En 'veel'.... hoeveel? Allemaal?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:01 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
omdat veel vegetariers gewoon vis eten, melk drinken, kaas eten leren schoenen dragen.
Ik verwacht niet zoveel hoor. Ik constateer alleen iets.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:05 schreef internal het volgende:
[..]
Dit is klaagbaak, wat verwacht je er zelf van?
Nee dat niet.quote:
Dat is jouw keuze.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:06 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Nee dat niet.
Ik heb het trouwens andersom. Ik vind alle dieren klootzakken. Ik lust geen vlees, maar ik eet het uit principe.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:06 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Nee dat niet.
Ik heb het trouwens andersom. Ik vind alle dieren klootzakken. Ik lust geen vlees, maar ik eet het uit principe.
Een jongen uit mijn klas was veganist. Ik vroeg:"Waarom drink je geen melk?"quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:04 schreef Frollo het volgende:
[..]
Tja, anders zouden het veganisten zijn. Maar die zijn weer hartstikke eng en fanatiek!
Maar eigenlijk zijn er veel minder mensen die vegetarier zijn, en niet 10%. Het komt er gewoon op neer dat er te weinig zijn om een verschil te maken.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:00 schreef Frollo het volgende:
[..]
Hans Teeuwenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:06 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Nee dat niet.
Dat is een keuze die je maakt. Leer vind ik inderdaad apart om gewoon te blijven dragen, maar het maken van kaas vind ik niets met het slachten te maken hebben, en ik koop pas kaas als ik zeker weet dat het qua hormonen redelijk goed zit, maar ook pas als ik weet dat de dieren daar een beetje bewegingsruimte hebben. Het is een persoonlijke keuze, maar daarom hoeft het niet hypocriet te zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:01 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
Het klopt dan ook niet.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:08 schreef F2tB het volgende:
[..]
Een jongen uit mijn klas was veganist. Ik vroeg:"Waarom drink je geen melk?"
Hij:"Denk je dat die koeien dat leuk vinden, om gemolken te worden?"
Ik:"Als ze niet gemolken worden, blijft de melk in het uier zitten, en krijgt de koe uierontsteking, en uiteindelijk sterven ze dan een langzame en pijnlijke dood, dus ja, die SMEKEN erom."
En waarom niet volgens jou ?quote:
Natuurlijk is dat wel hypocriet. De dieren die gebruikt worden voor leer, melk, kaas en andere dierlijke producten worden heus niet beter behandeld dan de dieren voor de slacht.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:08 schreef livalo het volgende:
[..]
Dat is een keuze die je maakt. Leer vind ik inderdaad apart om gewoon te blijven dragen, maar het maken van kaas vind ik niets met het slachten te maken hebben, en ik koop pas kaas als ik zeker weet dat het qua hormonen redelijk goed zit, maar ook pas als ik weet dat de dieren daar een beetje bewegingsruimte hebben. Het is een persoonlijke keuze, maar daarom hoeft het niet hypocriet te zijn.
Het leven dat aan die afschuwelijke dood vooraf gaat is imo nog veel erger.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:51 schreef livalo het volgende:
[..]
Sowieso het veetransport vind ik helemaal niets. Kleine hokjes, veel dieren en het gebeurt ook een tal van keren dat je een aantal bloedvlekken op de wagen zelf ziet. Verder zeggen ze dat die pinnen niet veel kwaad kunnen omdat ze bijna gelijk verlamd zijn, maar het idee.. nee.
Ik reed toen ik jonger was ook altijd als ik naar school ging langs de slachterij, en die beelden zal ik ook niet meer vergeten. Sowieso die hoge gillen en het uitladen van het veetransport, maar ook de ontsnapte varkens die dan voor hun leven aan het rennen waren, wat dan weer wel een mooi gezicht was.
Ik zeg trouwens niet dat het verkeerd is, maar in mijn oogpunt is het dat wel. Daarom was dat ook één van de redenen voor mij om vegetariėr te worden.
Je vergeet alleen dat de mens de melkproduktie bij een koe kunstmatig in stand houdt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:08 schreef F2tB het volgende:
[..]
Een jongen uit mijn klas was veganist. Ik vroeg:"Waarom drink je geen melk?"
Hij:"Denk je dat die koeien dat leuk vinden, om gemolken te worden?"
Ik:"Als ze niet gemolken worden, blijft de melk in het uier zitten, en krijgt de koe uierontsteking, en uiteindelijk sterven ze dan een langzame en pijnlijke dood, dus ja, die SMEKEN erom."
Hij:
Wel eens gehoord van biologische kaas en biologische melk?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:11 schreef internal het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel hypocriet. De dieren die gebruikt worden voor leer, melk, kaas en andere dierlijke producten worden heus niet beter behandeld dan de dieren voor de slacht.
Wie zegt dat vegetariėrs echt het verschil willen maken? Het zou leuk zijn, maar ik ga echt geen mensen proberen over te halen om vegetariėr te zijn. Mijn vriend zou zelf geen dag zonder vlees kunnen maar dat moet hij toch helemaal zelf weten? Ik wil zelf gewoon niets te maken hebben met de dingen die al eerder in het topic zijn voorbij gekomen, dus eet ik zelf geen vlees.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:08 schreef internal het volgende:
[..]
Maar eigenlijk zijn er veel minder mensen die vegetarier zijn, en niet 10%. Het komt er gewoon op neer dat er te weinig zijn om een verschil te maken.
Omdat die koeien melk blijven geven omdat ze gemolken worden. Als ze niet gemolken zouden worden, houdt de melkproductie vanzelf op.quote:
Dat kan natuurlijk. Maar er zijn teveel vegetariers die de dierlijke varianten blijven consumeren.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:12 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wel eens gehoord van biologische kaas en biologische melk?
Bij deze dan.
V.
Biologische kaas.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:11 schreef internal het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel hypocriet. De dieren die gebruikt worden voor leer, melk, kaas en andere dierlijke producten worden heus niet beter behandeld dan de dieren voor de slacht.
Als het kalf het er niet uit drinkt, blijft het erin zitten.. dan krijgen ze uierontsteking ?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:11 schreef Moonah het volgende:
Je vergeet alleen dat de mens de melkproduktie bij een koe kunstmatig in stand houdt.
je bent duidelijk pro vegetariėr, het komt er bijna op neer dat je zegt van er moeten meer mensen vegetariėr worden want slecht dit slecht dat en vervolgens verkondig je dat je gewoon vlees zit te vreten. das ongeveer de definitie van hypocrietquote:
biologisch vlees.quote:
Biologische melk en kaas zijn ook dierlijk.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:13 schreef internal het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk. Maar er zijn teveel vegetariers die de dierlijke varianten blijven consumeren.
Als een koe haar kalf niet meer hoeft te zogen stopt de melkproduktie vanzelf.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:13 schreef F2tB het volgende:
[..]
Als het kalf het er niet uit drinkt, blijft het erin zitten.. dan krijgen ze uierontsteking ?
Zo klein is die minderheid niet (er zijn ongeveer 750.000 vegetariėrs in Nederland). En je ziet in de maatschappij dat er langzamerhand een kentering komt in het denken over vlees eten; veel mensen houden al een of meer dagen per week een vleesloze dag.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:56 schreef internal het volgende:
[..]
Er worden heus niet minder dieren geslacht omdat een minderheid van vegetariėrs vindt dat het zo zielig is voor de diertjes
Te duur voor een student, en ik heb er zelf nog niet genoeg vertrouwen in.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:13 schreef Ra-z het volgende:
[..]
je bent duidelijk pro vegetariėr, het komt er bijna op neer dat je zegt van er moeten meer mensen vegetariėr worden want slecht dit slecht dat en vervolgens verkondig je dat je gewoon vlees zit te vreten. das ongeveer de definitie van hypocriet
[..]
biologisch vlees.
Zie je dat joh? Laat eens een onderzoek ofzo zienquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:15 schreef freeDragon het volgende:
[..]
En je ziet in de maatschappij dat er langzamerhand een kentering komt in het denken over vlees eten; veel mensen houden al een of meer dagen per week een vleesloze dag.
Wat erin blijft zitten, is schadelijk.. dat bedoel ik ermee te zeggen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:15 schreef Moonah het volgende:
[..]
Als een koe haar kalf niet meer hoeft te zogen stopt de melkproduktie vanzelf.
Daar heb je gelijk in, ik zat te denken aan vegetarische kaas.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:15 schreef Verbal het volgende:
[..]
Biologische melk en kaas zijn ook dierlijk.
V.
Denk je dat men 40 jaar geleden het zouden accepteren als je geen vlees at?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:16 schreef padlarf het volgende:
[..]
Zie je dat joh? Laat eens een onderzoek ofzo zien
Goed onderzoek.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:18 schreef livalo het volgende:
[..]
Denk je dat men 40 jaar geleden het zouden accepteren als je geen vlees at?.
Er zijn 17 miljoen mensen in Nederland, dat is nog geen 5%quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:15 schreef freeDragon het volgende:
[..]
Zo klein is die minderheid niet (er zijn ongeveer 750.000 vegetariėrs in Nederland). En je ziet in de
Nee hoor. Als je de natuur haar gang laat gaan regelt zich dat vanzelf.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:17 schreef F2tB het volgende:
[..]
Wat erin blijft zitten, is schadelijk.. dat bedoel ik ermee te zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |