Omdat voor kaas (en dan met name de harde) stremsel gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:05 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat is een aanname. En 'veel'.... hoeveel? Allemaal?
En wat is er hypcriet aan het wel eten van kaas of het drinken van melk? En dat is dan toch een persoonlijke keuze?
Waarom gaan mensen gelijk in de aanval als het over vegetariërs gaat? Is dat omdat ze misschien ergens beseffen dat hoe het nu gaat in de vleesindustrie gewoon niet kan? En dan zichzelf maar gaan overschreeuwen?
V.
Wou jij beweren dat vegetariërs wel leer dragen dan?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:29 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Moet ik even het verschil uitleggen tussen vegetariërs en veganisten?
Ik neem aan dat je 'ongezond' bedoelt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:33 schreef Gamesua het volgende:
Overigens, @ V: Ik snap niet hoe je het in je hoofd haalt dat vlees gezond is. Kip en biefstuk zijn van de meest gezonde dingen die je kunt eten qua voedingswaarden, sterker nog, je hebt het nodig. Je kan anders wel elke dag een halve kilo nootjes eten maar daar heb je ook niet veel aan.
hmmm, ja, nu je het zegt is dat eigenlijk wel het ergste van alles: een beestje doden om zijn huid en de rest ongebruikt laten. Over hypocriet gesproken!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:35 schreef aapinator het volgende:
[..]
Wou jij beweren dat vegetariërs wel leer dragen dan?Hoe kun je nou wel de buitenkant van een dier om je heen vouwen als je de binnenkant niet naar binnen wil werken? Nu snap ik eindelijk wat mensen bedoelen als ze zeggen dat vegetariërs hypocriet zijn..
Er bestaat vanzelfsprekend ook vegetarische kaas met het soort stremsel waar geen dood kalf in verwerkt wordt. Verkrijgbaar in de biologische winkel en elke zichzelf respecterende supermarkt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:35 schreef Hiya het volgende:
[..]
Omdat voor kaas (en dan met name de harde) stremsel gebruikt wordt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stremsel
Hypocriete vegetariërs die wel kaas eten!
Uit jouw linkje:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:35 schreef Hiya het volgende:
[..]
Omdat voor kaas (en dan met name de harde) stremsel gebruikt wordt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stremsel
Hypocriete vegetariërs die wel kaas eten!
quote:Omdat het kalf voor het verkrijgen van het stremsel geslacht moet worden, eten veel vegetariërs geen kaas waarin dierlijk stremsel is verwerkt.
Dat dus. Of je kan je vriendin steunen omdat het tenslotte je vriendin is. Er is niets irritanter dan mensen die expres vlees voor je gaan houden en langzaam opeten. Ook iets wat een (échte) vriend niet zou (moeten) doen imoquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:39 schreef traveljunky het volgende:
[..]
Ik vraag me trouwens af hoe lang die vriendin het vol gaat houden . Ik zou gewoon een uberheerlijke Big Mac of Whopper voor d'r neus op smikkelen na een paar weken geen vlees is dat best wel errug lekker!
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:39 schreef traveljunky het volgende:
[..]
Ik zou gewoon een uberheerlijke Big Mac of Whopper voor d'r neus op smikkelen na een paar weken geen vlees is dat best wel errug lekker!
Leuk later we kinderen erbij pakken, ook zo'n principieel hekelpunt waar veel mensen niet naar willen luisteren omdat ze egoïstisch zijn. Dit is natuurlijk een belachelijk alternatief.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:34 schreef DragonFire het volgende:
Ik vraag mij dan weer af.... Als de reden is dat je geen vlees eet omdat er teveel natuurlijke hulpbronnen worden gebruikt.... Neem je dan ook geen kinderen? Gezien de overbevolking op de aarde een veel grotere rol speelt. Halveer de bevolking en iedereen kan leven als koningen.
Deze reacties altijdquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:03 schreef F2tB het volgende:
[..]
Dan eet ik wel een paar procent extra.
Nu jullie nog, kunnen er weer meer dieren geslacht worden.
JA èn? je moet toch ergens beginnen ?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:01 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
omdat veel vegetariërs gewoon vis eten, melk drinken, kaas eten leren schoenen dragen.
Dus omdat hij geen vegetariër is zie jij geen reden om eens tot je laten doordringen dat je niet echt goed bezig bentquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:13 schreef Ra-z het volgende:
[..]
je bent duidelijk pro vegetariër, het komt er bijna op neer dat je zegt van er moeten meer mensen vegetariër worden want slecht dit slecht dat en vervolgens verkondig je dat je gewoon vlees zit te vreten. das ongeveer de definitie van hypocriet
[..]
biologisch vlees.
Er moet gewoon nog veel veranderen, het is momenteel nog niet echt te verwezenlijken om biologisch vlees goedkoper te maken, maar dat komt enkel en alleen omdat die massaproductie van ''goedkoop'' dieronwaardig vlees nog steeds op rolletjes loopt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:15 schreef livalo het volgende:
[..]
Te duur voor een student, en ik heb er zelf nog niet genoeg vertrouwen in.
VVD ja, om religie lachen nee maar ik vind het wel dom om te geloven. Geenstijl nee.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:13 schreef aapinator het volgende:
[..]
Niet om het een of ander hoor, maar stem jij VVD, lach jij om religie en bezoek jij op reguliere basis Geenstijl?
weet wel dat je gelijk hebt, maar zodra iemand mij iedere dag gaat vertellen hoe slecht het van me is om wel vlees te blijven eten, is het over met de supportquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:43 schreef aapinator het volgende:
[..]
Dat dus. Of je kan je vriendin steunen omdat het tenslotte je vriendin is. Er is niets irritanter dan mensen die expres vlees voor je gaan houden en langzaam opeten. Ook iets wat een (échte) vriend niet zou (moeten) doen imo
Ik wil persoonlijk geen kinderen omdat ik niet iemand door mijn toedoen op deze kut aarde wil zetten. Ben ik nu egoistisch omdat ik iets wat volgens velen het grootste geluk in de wereld is van me af schuif zodat een ander hier niet hoeft te zijnquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:44 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Leuk later we kinderen erbij pakken, ook zo'n principieel hekelpunt waar veel mensen niet naar willen luisteren omdat ze egoïstisch zijn. Dit is natuurlijk een belachelijk alternatief.
Ja want dan ben je echt een idioot hé, als je compassie hebt voor dieren.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:33 schreef livalo het volgende:
D'r reden is ook "omdat dat zo zielig voor de beestjes is?".
Geen idee waar dat idee van vegetarische zendingsdrang toch steeds vandaan komt. Ik heb nog nooit geprobeerd om iemand te overtuigen, maar het komt wel regelmatig voor dat mensen mij proberen te overtuigen om vlees te gaan eten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:16 schreef Henno het volgende:
Zolang ze het hun eigen gewoonte houden en er anderen niet mee lastig vallen, vind ik het prima. Van die vegetariërs die het anderen proberen op te dringen, die zijn pas erg... Jeweet wel, van die types die er wel voor kiezen om naar een barbeque te gaan, maar dan wel bij iedere hap vlees moeten opmerken dat het een dood dier is. Sommigen slaan zelfs zover door dat ze hun kat ook vegetarisch proberen te laten eten... en die kat dus zo van: "dan sleep ik wel een vogel naar binnen"
Je ziet het beide kanten opquote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:07 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Geen idee waar dat idee van vegetarische zendingsdrang toch steeds vandaan komt. Ik heb nog nooit geprobeerd om iemand te overtuigen, maar het komt wel regelmatig voor dat mensen mij proberen te overtuigen om vlees te gaan eten.
hmm als je het zo kut vindt hier... Waarom ben je er dan nog?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:50 schreef aapinator het volgende:
[..]
Ik wil persoonlijk geen kinderen omdat ik niet iemand door mijn toedoen op deze kut aarde wil zetten. Ben ik nu egoistisch omdat ik iets wat volgens velen het grootste geluk in de wereld is van me af schuif zodat een ander hier niet hoeft te zijn?
Omdat het ook egoïstisch is om jezelf dood te maken ofzo, right?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:14 schreef DragonFire het volgende:
[..]
hmm als je het zo kut vindt hier... Waarom ben je er dan nog?
Dat jij je schoenen nou opvreetquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:35 schreef aapinator het volgende:
[..]
Wou jij beweren dat vegetariërs wel leer dragen dan?Hoe kun je nou wel de buitenkant van een dier om je heen vouwen als je de binnenkant niet naar binnen wil werken? Nu snap ik eindelijk wat mensen bedoelen als ze zeggen dat vegetariërs hypocriet zijn..
Het is voor het grootste gedeelte waar. Het is een restant product van de slacht of destructie. Ik heb een hele tijd gelden bij een leer voorbereider gewerkt, dus ik heb inside knowledge.quote:
Gast wtf? Ik snap geen reet van wat je nou eigenlijk wilt zeggen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:16 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Dat jij je schoenen nou opvreetIk ben vegetarier omdat ik het smerig vind om lijk naar binnen te proppen. Als het milieu me wat zou kunnen schelen liet ik wel vaker de auto staan en zou ik niet elke maand een paar keer het vliegtuig pakken.
Ik quoteer dit even van de eerste pagina.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:34 schreef Salatrel het volgende:
vegetariërs zijn het bewijs dat vleeseten goed voor je is.
Heel eerlijk dat je voor je eigen tekortkomingen uit durft te komen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:20 schreef aapinator het volgende:
[..]
Gast wtf? Ik snap geen reet van wat je nou eigenlijk wilt zeggen.
ehm... Doodgaan hoort bij het leven, ik vind het niet egoistisch als je besluit niet verder te willen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:16 schreef aapinator het volgende:
[..]
Omdat het ook egoïstisch is om jezelf dood te maken ofzo, right?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |