quote:
Ik zie dat jij het trouwens neer zet als persoonlijke mening. Ik heb de voorkeur om het neer te zetten als wetenschappelijk feit.quote:
Ik kipfilet en beenhamquote:
Op zich is er ook niets mis met vlees eten. Vind ik. Doe ik zelf ook regelmatig. Maar waarom moet vleesproduktie zo dieronterend zijn? Het is geen produkt. Het is een levend wezen. Daar gaat het mij iig om. Ik vind het onvoorstelbaar hoe er met levende wezens wordt omgegaan ter wille van onze consumptiebehoefte.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:51 schreef freddygonzales het volgende:
Vegetariers / veganisten / fruittariers......allemaal nare linkse zure mensen. Vlees eten hoort bij het leven, vlees eten is goed voor je. Mensen die vegetarier / veganist / fruittarier zijn horen thuis op een koude planeet. Vooral dat wijzende vingertje naar mensen die wel gewoon normaal doen (lees: vlees eten) en dat minachtende toontje van ze, als je van hun "overtuiging" afwijkt, dat wekt een ontzettende razernij bij mij op. Ik eet er geen stuk vlees minder om sterker nog: ik ga de BBQ nu aansteken zodat ik met de lunch een sappige steak kan veroberen
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:51 schreef freddygonzales het volgende:
Vegetariers / veganisten / fruittariers......allemaal nare linkse zure mensen.
Ik had het over het welzijn van de koeien, dat het op een zeker punt beter voor de koeien is dat ze gemolken worden. Dat staat voor mij los van het nut of de noodzaak om al dan niet melk te drinken.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:38 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee, hoor, hij maakt er gewoon deel van uit. Jij beargumenteert namelijk vanuit de productie. En die is nodig omdat wij mensen koeienbabyvoer nuttigen. Wat ook nog eens niet zo gezond is.
V.
Ja je bent zo goed voor de planeet, zo ver verheven boven het volk. Je verdient een standbeeld, was iedereen maar zoals jij!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:49 schreef Evienne het volgende:
In dit topic is alweer erg duidelijk dat de neiging naar vegetarisme (of de mogelijkheid tot empathie met een wezen anders dan de mens) en het gezegend zijn met een hoger IQ nauw met elkaar verbonden zijn.
Ik voel me altijd nog zoveel beter over mijn keuze nadat ik zo'n topic door heb gelezen. Ik zou me rot schamen als ik bij het groepje moest horen dat zulke imbeciele oneliners cyberspace in slingert teneinde carnivorisme te 'verdedigen'.
Fortitude, Kreator en Moonah verdienen wel een kusje.
KRAKER ALERT!!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:58 schreef Kreator het volgende:
[..]. Ik stem rechts, ik ben rechts. Mijn vriendin is rechts, stemt rechts. Ik vind haar niet naar. Toch is zij vegetarier en ik eet heel bewust vleesch.
Oh en we ruiken best fris en we douchen ons regelmatig en ik werk fulltime en zij doet een universitaire studie.
Wat gebeurt er dan met de koeien die niet geslacht worden. Mij is ooit eens verteld dat er zowel melkkoeien als vleeskoeien zijn. Wanneer opeens iedereen vegetariėr wordt, zijn die vleeskoeien in principe overbodig. Echter zullen er wel evenveel koeien op aarde komen omdat mensen nog steeds zuivel consumeren. Sterker nog, een deel van de vleesvervangers bestaat helaas voor een deel uit zuivel. Ik denk dat je het probleem van dierenleed niet oplost door simpelweg geen vlees te eten. Zeker niet als het gaat om rundvlees. Het verminderen van zuivel lijkt mij een veel beter idee.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:00 schreef Frollo het volgende:
[..]
Als 10% van de mensen geen vlees eet, hoeven er ongeveer 10% minder dieren geslacht te worden, zo moeilijk lijkt me dat toch niet te beredeneren?
Mijn vriendin is vegetariėr. Ze eet geen vis, we kopen biologische melk/ei/kaas, en leer is een afval product.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:01 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
omdat veel vegetariers gewoon vis eten, melk drinken, kaas eten leren schoenen dragen.
gewone melk is alleen kortstondig verhit ten behoeve van de houdbaarheid.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:50 schreef jpg97 het volgende:
Alles wat we eten/drinken is dan onnatuurlijk.
Eieren ( ovulatieproduct van een kip)
Trouwens, de melk die wij consumeren is natuurlijk niet puur melk zo uit de koe. Deze is bewerkt, en dus is melk eerder een "melkproduct".
Bij deze, V.quote:
Hap, hap. Ja, dat zei mijn moeder vast ook tegen je vannacht.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:55 schreef 100% Tukker het volgende:
Uiteraard voel je je verheven boven de 'carnivoren' (die eigenlijk gewoon 'omnivoor' zijn, maar goed).
Kerel, je hangt zowaar aan een foie gras-infuus als ze niet bij je is...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:58 schreef Kreator het volgende:
[..]. Ik stem rechts, ik ben rechts. Mijn vriendin is rechts, stemt rechts. Ik vind haar niet naar. Toch is zij vegetarier en ik eet heel bewust minder vleesch.
Oh en we ruiken best fris en we douchen ons regelmatig en ik werk fulltime en zij doet een universitaire studie.
Too much creditquote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:58 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ja je bent zo goed voor de planeet, zo ver verheven boven het volk. Je verdient een standbeeld, was iedereen maar zoals jij!
Als het over dierenleed gaat, kan je beter meer melkkoeien hebben dan vleesvee. Een melkveehouder is afhankelijk van het welzijn van zijn koeien voor een goede productie.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:59 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Wat gebeurt er dan met de koeien die niet geslacht worden. Mij is ooit eens verteld dat er zowel melkkoeien als vleeskoeien zijn. Wanneer opeens iedereen vegetariėr wordt, zijn die vleeskoeien in principe overbodig. Echter zullen er wel evenveel koeien op aarde komen omdat mensen nog steeds zuivel consumeren. Sterker nog, een deel van de vleesvervangers bestaat helaas voor een deel uit zuivel. Ik denk dat je het probleem van dierenleed niet oplost door simpelweg geen vlees te eten. Zeker niet als het gaat om rundvlees. Het verminderen van zuivel lijkt mij een veel beter idee.
Dat hebben wij gedaan, dat is geen natuurlijke selectie geweest. De mens vond het handig dat er koeien waren die meer melk produceerden dan gemiddeld en door met die koeien door te fokken hebben we de rassen zoals we nu kennen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:58 schreef Joppy het volgende:
[..]
En dat is niet iets wat van gister op vandaag is ontwikkeld. Dat is een proces geweest dat is begonnen toen de eerste runderen werden gedomesticeerd ergens in de prehistorie. Vanaf toen was het gunstig voor een koe om wat extra melk te produceren om zo (onbewust) het voortbestaan van de soort te garanderen.
Dat is niet waar.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:00 schreef Naj_Geetsrev het volgende: en leer is een afval product.
Ook de mens maakt onderdeel uit van de natuur. Het is in feite een symbiotische relatie. Zonder de mens waren er miljoenen koeien geweest die niet hadden kunnen bestaan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:05 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Dat hebben wij gedaan, dat is geen natuurlijke selectie geweest. De mens vond het handig dat er koeien waren die meer melk produceerden dan gemiddeld en door met die koeien door te fokken hebben we de rassen zoals we nu kennen.
Of dat nou goed of slecht is geweest is een hele andere vraag. maar in dat 'natuurlijke' proces heeft een hele grote mensenhand gezeten
Als iedereen vegetariėr zou worden, zou er een tijdelijk overschot zijn aan koeien, maar zoals in elke industrie, is het kwestie van vraag en aanbod. Men blijft geen koeien fokken als ze niet verkocht worden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:59 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Wat gebeurt er dan met de koeien die niet geslacht worden. Mij is ooit eens verteld dat er zowel melkkoeien als vleeskoeien zijn. Wanneer opeens iedereen vegetariėr wordt, zijn die vleeskoeien in principe overbodig. Echter zullen er wel evenveel koeien op aarde komen omdat mensen nog steeds zuivel consumeren. Sterker nog, een deel van de vleesvervangers bestaat helaas voor een deel uit zuivel. Ik denk dat je het probleem van dierenleed niet oplost door simpelweg geen vlees te eten. Zeker niet als het gaat om rundvlees. Het verminderen van zuivel lijkt mij een veel beter idee.
Als iedereen vegetarisch zou worden zouden dieren alleen nog gefokt worden voor hun bijproducten (leer, haar, producten met dierlijke toevoegingen) das helemaal zielugquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:15 schreef Evienne het volgende:
[..]
Als iedereen vegetariėr zou worden, zou er een tijdelijk overschot zijn aan koeien, maar zoals in elke industrie, is het kwestie van vraag en aanbod. Men blijft geen koeien fokken als ze niet verkocht worden.
Uiteindelijk zullen boeren overstappen op andere producten en de boeren die wél koeien blijven houden, kunnen de dieren meer en een natuurlijker soort leefruimte gaan bieden.
Utopisch? Ach, ik zou best in Utopia willen wonen, waarom niet mijn steentje bijdragen?
Als iedereen vegetarisch wordt schieten we wortel en gaan we bloeien. Er zouden geen dieren meer gefokt kunnen worden, die kunnen dan mooi aan onze blaadjes knabbelen en in vrijheid genieten van hun welverdiende rust.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:20 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Als iedereen vegetarisch zou worden zouden dieren alleen nog gefokt worden voor hun bijproducten (leer, haar, producten met dierlijke toevoegingen) das helemaal zielug
wat ben je een stoere boi kerelquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:28 schreef Zwolsboy het volgende:
Mensen die geen vlees eten![]()
Mensen die zeggen dat vlees eten zielig is![]()
Mensen die beweren dat je van vlees kanker en andere ziektes krijgt!!!
Heb je gezien hoe een vegetarier eruit zietdunne armpjes en ultra mager en zo slap als een rotte banaan
![]()
Ziek worden van vlees als dat echt zo was waren ze er wel eerder achter gekomen de mens leeft al duizenden jaren![]()
Waarom eten dieren dan ook elkaar op o.a leeuwen tijgers enz? en dat is dan weer niet zielig![]()
Noobs
Waarom dit?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:36 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
omdat het hyporieten zijn, en alle hypocrieten moeten dood
Flikker op zegquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:31 schreef Evienne het volgende:
[..]
Als iedereen vegetarisch wordt schieten we wortel en gaan we bloeien. Er zouden geen dieren meer gefokt kunnen worden, die kunnen dan mooi aan onze blaadjes knabbelen en in vrijheid genieten van hun welverdiende rust.
Ook voor bijproducten hebben we eigenlijk al lang geen dieren meer nodig, overal is wel een dier- en milieuvriendelijker equivalent voor te vinden, als we wat verder willen kijken dan onze neus lang is. kuchhennepkuch
Die heten gewoon anorexia patienten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:28 schreef Zwolsboy het volgende:
Heb je gezien hoe een vegetarier eruit zietdunne armpjes en ultra mager en zo slap als een rotte banaan
![]()
Ziek worden van vlees als dat echt zo was waren ze er wel eerder achter gekomen de mens leeft al duizenden jaren![]()
Waarom eten dieren dan ook elkaar op o.a leeuwen tijgers enz? en dat is dan weer niet zielig![]()
Noobs
In dit geval houdt het in: in een hokje. Hoe is dat 'beter' of iig 'niet slechter'?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:55 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens. Jij zegt wel tegennatuurlijk=slecht. Dat is natuurlijk dwaasheid.
inderdaad dit soort mensen zien er gewoon gezond uit kijk maarquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:37 schreef Rupsebeest het volgende:
[..]
Die heten gewoon anorexia patienten.
Ik ken namelijk geen enkele vegetariėr die dun in, including myself.
Maar niet op deze onhoudbare manier.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:36 schreef HugoBaas het volgende:
Mensen zijn van nature alles eters. Vlees hoort daarbij.
Fijn dat elke poging tot een enigszins fatsoenlijke discussie op voorhand door dit soort domme posts een onmogelijke taak wordtquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:39 schreef gers het volgende:
[..]
inderdaad dit soort mensen zien er gewoon gezond uit kijk maar
[ afbeelding ]
Die gast is gewoon lelijk. Dan is het overgrote deel van de vleeseters dun aangezien de meeste mensen vlees eten. Lekker dom argument dus.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:39 schreef gers het volgende:
[..]
inderdaad dit soort mensen zien er gewoon gezond uit kijk maar
[ afbeelding ]
Volgende plaatje is er waarschijnlijk één uit de periode 1939 - 1945.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:41 schreef Verbal het volgende:
[..]
Fijn dat elke poging tot een enigszins fatsoenlijke discussie op voorhand door dit soort domme posts een onmogelijke taak wordt
V.
Ik denk het ook.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:43 schreef Evienne het volgende:
[..]
Volgende plaatje is er waarschijnlijk één uit de periode 1939 - 1945.
Ik ben veganist en heb een gezond BMI. Jouw argumenten:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:28 schreef Zwolsboy het volgende:
![]()
Noobs
Wat ben jij een vervelende user met je v. aan het eind van iedere postsquote:
Onhoudbaar?quote:
Je BMI is goed, maar je hebt minder energie en een slechte huidquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:46 schreef aapinator het volgende:
[..]
Ik ben veganist en heb een gezond BMI. Jouw argumenten:_!
Onhoudbaar ?quote:
Minder energie heb ik altijd al gehad. En slechte huid? Uhh, nee.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:51 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Je BMI is goed, maar je hebt minder energie en een slechte huid
Hou toch op man.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:56 schreef aapinator het volgende:
[..]
Minder energie heb ik altijd al gehad. En slechte huid? Uhh, nee.
Vandaar dat iedereen altijd verbaasd opkijkt als ik zeg veganist te zijn. Niet iedere veganist is een linkse kraker met dreads hoor.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:57 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Hou toch op man.
Alle veganisten zien eruit als melaatse aids patienten.
Je pikt ze er zo uit.
Flikker op man het is niet onhoudbaar.quote:
Ik flikker niet op en het is wel degelijk onhoudbaar.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:04 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Flikker op man het is niet onhoudbaar.
...sprak hij, niet gehinderd door enige kennis van zakenquote:Het kan nog wel beter hoor die bio industrie. Hebben we nog meer vlees. Niets aan het handje.
Toch wel grappig. Ik probeer actief mijn kop in het zand te steken en nog zijn er veel mensen die dommer zijn wanneer het hierop neerkomt.quote:
Meer slachten, minder fokken. HAHAHAHAHAHAHAHAHAH snap je hem! ?!?!?!?quote:
Niet om het een of ander hoor, maar stem jij VVD, lach jij om religie en bezoek jij op reguliere basis Geenstijl?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:04 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Flikker op man het is niet onhoudbaar.
Het kan nog wel beter hoor die bio industrie. Hebben we nog meer vlees. Niets aan het handje.
Jij bent stoer.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:12 schreef F2tB het volgende:
[..]
Meer slachten, minder fokken. HAHAHAHAHAHAHAHAHAH snap je hem! ?!?!?!?
[ afbeelding ]
Dat kan, maar dat moet iedereen verder toch voor zichzelf kunnen beslissen?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:15 schreef traveljunky het volgende:
maar als je je zorgen maakt over de hoeveelheid vlees die geconsumeerd wordt, kun je toch ook minder vlees eten ipv helemaal geen vlees meer
Als iets een lachertje is dan is het religie wel. Dan wel het soort waar je maar om lacht zodat je de waarheid niet onder ogen hoeft te zien.quote:
Ik voer mijn varkens de vleesresten van mijn oudersquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:16 schreef Henno het volgende:
Zolang ze het hun eigen gewoonte houden en er anderen niet mee lastig vallen, vind ik het prima. Van die vegetariėrs die het anderen proberen op te dringen, die zijn pas erg... Sommigen slaan zelfs zover door dat ze hun kat ook vegetarisch proberen te laten eten... en die kat dus zo van:
...Net zo erg als die vleesfundamentalisten in dit soort topics?.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:16 schreef Henno het volgende:
Zolang ze het hun eigen gewoonte houden en er anderen niet mee lastig vallen, vind ik het prima. Van die vegetariėrs die het anderen proberen op te dringen, die zijn pas erg...
Neequote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:18 schreef Mummiepak het volgende:
Lekker boeiend TS, jij hoeft het toch niet te vreten.
zekers!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:16 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat moet iedereen verder toch voor zichzelf kunnen beslissen?
V.
Dat is ook een stomme reden, want biologische veeteelt zorgt voor hormoonvrij, respectvol geslacht vlees.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:38 schreef livalo het volgende:
[..]
Ik ben ook vegetariėr, maar 'het is zielig voor de diertjes' heb ik zelf altijd een stomme reden gevonden omdat ik het gevoel heb alsof er dan totaal niet bij nagedacht is. Ikzelf zeg dat ik de manier van slachten verkeerd vind en ook de hormonen die erin gespoten worden/werden niet accepteer.
Overigens mag er in Europa geen eens hormoonvlees worden verkocht. Dus hormoonvrij (afgezien van natuurlijk aanwezige hormonen) vlees is sowieso overal verkrijgbaar.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:23 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Dat is ook een stomme reden, want biologische veeteelt zorgt voor hormoonvrij, respectvol geslacht vlees.
Dus wat is je reden nu echt?
Dan vraag je of ze d'r smoel eens wil houden over die beesten, na 1 keer weet jij ook wel dat die beesten het slecht hebben.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:21 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Nee![]()
Maar ik krijg wel iedere avond te horen hoe slecht de beesten het hebben
Bio-vlees zit volgespoten met antibiotica... om de bacteriėn te doden die de beesten binnenkrijgen..... lekker gezond ook...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:23 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Dat is ook een stomme reden, want biologische veeteelt zorgt voor hormoonvrij, respectvol geslacht vlees.
Dus wat is je reden nu echt?
Moet ik even het verschil uitleggen tussen vegetariėrs en veganisten?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:26 schreef traveljunky het volgende:
@ TS: koopt ze dan ook geen leren schoenen/tassen/... meer, die komen immers van dezelfde "zielige beestjes?"
Er zijn meer dan genoeg websites te vinden waar je je persoonlijke Ecological Footprint uit kan rekenen. De sceptici kunnen hier zelf bekijken wat het verschil is tussen dagelijks, zelden en geen vlees eten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:07 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Toch wel grappig. Ik probeer actief mijn kop in het zand te steken en nog zijn er veel mensen die dommer zijn wanneer het hierop neerkomt.![]()
Wij gebruiken teveel natuurlijke hulpbronnen. Ik heb wel eens gelezen dat de aarde ongeveer 2x zo groot moet zijn wil iedereen leven zoals wij. 4x zo groot willen we leven zoals een Amerikaan. Dit is dus niet houdbaar op termijn. De bio-industrie is hierbij 1 van de grootste boosdoeners.
het ging toch om de beweegreden. Als een koe dood is maakt het niet zoveel meer uit of je em op eet of alleen de huid gebruikt hequote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:29 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Moet ik even het verschil uitleggen tussen vegetariėrs en veganisten?
Waarom koop je geen biologisch vlees dan? Dat is als het goed is dat de dieren goed zijn behandeld, niks zijn ingespoten en gewoon goed hebben geleefd en humaan zijn geslacht.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:51 schreef livalo het volgende:
[..]
Sowieso het veetransport vind ik helemaal niets. Kleine hokjes, veel dieren en het gebeurt ook een tal van keren dat je een aantal bloedvlekken op de wagen zelf ziet. Verder zeggen ze dat die pinnen niet veel kwaad kunnen omdat ze bijna gelijk verlamd zijn, maar het idee.. nee.
Ik reed toen ik jonger was ook altijd als ik naar school ging langs de slachterij, en die beelden zal ik ook niet meer vergeten. Sowieso die hoge gillen en het uitladen van het veetransport, maar ook de ontsnapte varkens die dan voor hun leven aan het rennen waren, wat dan weer wel een mooi gezicht was.
Ik zeg trouwens niet dat het verkeerd is, maar in mijn oogpunt is het dat wel. Daarom was dat ook één van de redenen voor mij om vegetariėr te worden.
Je bedoelt bio-industrieel vlees neem ik aan?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:28 schreef Verreke het volgende:
[..]
Bio-vlees zit volgespoten met antibiotica... om de bacteriėn te doden die de beesten binnenkrijgen..... lekker gezond ook...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
Omdat voor kaas (en dan met name de harde) stremsel gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:05 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat is een aanname. En 'veel'.... hoeveel? Allemaal?
En wat is er hypcriet aan het wel eten van kaas of het drinken van melk? En dat is dan toch een persoonlijke keuze?
Waarom gaan mensen gelijk in de aanval als het over vegetariėrs gaat? Is dat omdat ze misschien ergens beseffen dat hoe het nu gaat in de vleesindustrie gewoon niet kan? En dan zichzelf maar gaan overschreeuwen?
V.
Wou jij beweren dat vegetariėrs wel leer dragen dan?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:29 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Moet ik even het verschil uitleggen tussen vegetariėrs en veganisten?
Ik neem aan dat je 'ongezond' bedoelt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:33 schreef Gamesua het volgende:
Overigens, @ V: Ik snap niet hoe je het in je hoofd haalt dat vlees gezond is. Kip en biefstuk zijn van de meest gezonde dingen die je kunt eten qua voedingswaarden, sterker nog, je hebt het nodig. Je kan anders wel elke dag een halve kilo nootjes eten maar daar heb je ook niet veel aan.
hmmm, ja, nu je het zegt is dat eigenlijk wel het ergste van alles: een beestje doden om zijn huid en de rest ongebruikt laten. Over hypocriet gesproken!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:35 schreef aapinator het volgende:
[..]
Wou jij beweren dat vegetariėrs wel leer dragen dan?Hoe kun je nou wel de buitenkant van een dier om je heen vouwen als je de binnenkant niet naar binnen wil werken? Nu snap ik eindelijk wat mensen bedoelen als ze zeggen dat vegetariėrs hypocriet zijn..
Er bestaat vanzelfsprekend ook vegetarische kaas met het soort stremsel waar geen dood kalf in verwerkt wordt. Verkrijgbaar in de biologische winkel en elke zichzelf respecterende supermarkt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:35 schreef Hiya het volgende:
[..]
Omdat voor kaas (en dan met name de harde) stremsel gebruikt wordt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stremsel
Hypocriete vegetariėrs die wel kaas eten!
Uit jouw linkje:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:35 schreef Hiya het volgende:
[..]
Omdat voor kaas (en dan met name de harde) stremsel gebruikt wordt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stremsel
Hypocriete vegetariėrs die wel kaas eten!
quote:Omdat het kalf voor het verkrijgen van het stremsel geslacht moet worden, eten veel vegetariėrs geen kaas waarin dierlijk stremsel is verwerkt.
Dat dus. Of je kan je vriendin steunen omdat het tenslotte je vriendin is. Er is niets irritanter dan mensen die expres vlees voor je gaan houden en langzaam opeten. Ook iets wat een (échte) vriend niet zou (moeten) doen imoquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:39 schreef traveljunky het volgende:
[..]
Ik vraag me trouwens af hoe lang die vriendin het vol gaat houden . Ik zou gewoon een uberheerlijke Big Mac of Whopper voor d'r neus op smikkelen na een paar weken geen vlees is dat best wel errug lekker!
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:39 schreef traveljunky het volgende:
[..]
Ik zou gewoon een uberheerlijke Big Mac of Whopper voor d'r neus op smikkelen na een paar weken geen vlees is dat best wel errug lekker!
Leuk later we kinderen erbij pakken, ook zo'n principieel hekelpunt waar veel mensen niet naar willen luisteren omdat ze egoļstisch zijn. Dit is natuurlijk een belachelijk alternatief.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:34 schreef DragonFire het volgende:
Ik vraag mij dan weer af.... Als de reden is dat je geen vlees eet omdat er teveel natuurlijke hulpbronnen worden gebruikt.... Neem je dan ook geen kinderen? Gezien de overbevolking op de aarde een veel grotere rol speelt. Halveer de bevolking en iedereen kan leven als koningen.
Deze reacties altijdquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:03 schreef F2tB het volgende:
[..]
Dan eet ik wel een paar procent extra.
Nu jullie nog, kunnen er weer meer dieren geslacht worden.
JA čn? je moet toch ergens beginnen ?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:01 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
omdat veel vegetariėrs gewoon vis eten, melk drinken, kaas eten leren schoenen dragen.
Dus omdat hij geen vegetariėr is zie jij geen reden om eens tot je laten doordringen dat je niet echt goed bezig bentquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:13 schreef Ra-z het volgende:
[..]
je bent duidelijk pro vegetariėr, het komt er bijna op neer dat je zegt van er moeten meer mensen vegetariėr worden want slecht dit slecht dat en vervolgens verkondig je dat je gewoon vlees zit te vreten. das ongeveer de definitie van hypocriet
[..]
biologisch vlees.
Er moet gewoon nog veel veranderen, het is momenteel nog niet echt te verwezenlijken om biologisch vlees goedkoper te maken, maar dat komt enkel en alleen omdat die massaproductie van ''goedkoop'' dieronwaardig vlees nog steeds op rolletjes loopt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:15 schreef livalo het volgende:
[..]
Te duur voor een student, en ik heb er zelf nog niet genoeg vertrouwen in.
VVD ja, om religie lachen nee maar ik vind het wel dom om te geloven. Geenstijl nee.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:13 schreef aapinator het volgende:
[..]
Niet om het een of ander hoor, maar stem jij VVD, lach jij om religie en bezoek jij op reguliere basis Geenstijl?
weet wel dat je gelijk hebt, maar zodra iemand mij iedere dag gaat vertellen hoe slecht het van me is om wel vlees te blijven eten, is het over met de supportquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:43 schreef aapinator het volgende:
[..]
Dat dus. Of je kan je vriendin steunen omdat het tenslotte je vriendin is. Er is niets irritanter dan mensen die expres vlees voor je gaan houden en langzaam opeten. Ook iets wat een (échte) vriend niet zou (moeten) doen imo
Ik wil persoonlijk geen kinderen omdat ik niet iemand door mijn toedoen op deze kut aarde wil zetten. Ben ik nu egoistisch omdat ik iets wat volgens velen het grootste geluk in de wereld is van me af schuif zodat een ander hier niet hoeft te zijnquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:44 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Leuk later we kinderen erbij pakken, ook zo'n principieel hekelpunt waar veel mensen niet naar willen luisteren omdat ze egoļstisch zijn. Dit is natuurlijk een belachelijk alternatief.
Ja want dan ben je echt een idioot hé, als je compassie hebt voor dieren.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:33 schreef livalo het volgende:
D'r reden is ook "omdat dat zo zielig voor de beestjes is?".
Geen idee waar dat idee van vegetarische zendingsdrang toch steeds vandaan komt. Ik heb nog nooit geprobeerd om iemand te overtuigen, maar het komt wel regelmatig voor dat mensen mij proberen te overtuigen om vlees te gaan eten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:16 schreef Henno het volgende:
Zolang ze het hun eigen gewoonte houden en er anderen niet mee lastig vallen, vind ik het prima. Van die vegetariėrs die het anderen proberen op te dringen, die zijn pas erg... Jeweet wel, van die types die er wel voor kiezen om naar een barbeque te gaan, maar dan wel bij iedere hap vlees moeten opmerken dat het een dood dier is. Sommigen slaan zelfs zover door dat ze hun kat ook vegetarisch proberen te laten eten... en die kat dus zo van: "dan sleep ik wel een vogel naar binnen"
Je ziet het beide kanten opquote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:07 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Geen idee waar dat idee van vegetarische zendingsdrang toch steeds vandaan komt. Ik heb nog nooit geprobeerd om iemand te overtuigen, maar het komt wel regelmatig voor dat mensen mij proberen te overtuigen om vlees te gaan eten.
hmm als je het zo kut vindt hier... Waarom ben je er dan nog?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:50 schreef aapinator het volgende:
[..]
Ik wil persoonlijk geen kinderen omdat ik niet iemand door mijn toedoen op deze kut aarde wil zetten. Ben ik nu egoistisch omdat ik iets wat volgens velen het grootste geluk in de wereld is van me af schuif zodat een ander hier niet hoeft te zijn?
Omdat het ook egoļstisch is om jezelf dood te maken ofzo, right?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:14 schreef DragonFire het volgende:
[..]
hmm als je het zo kut vindt hier... Waarom ben je er dan nog?
Dat jij je schoenen nou opvreetquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:35 schreef aapinator het volgende:
[..]
Wou jij beweren dat vegetariėrs wel leer dragen dan?Hoe kun je nou wel de buitenkant van een dier om je heen vouwen als je de binnenkant niet naar binnen wil werken? Nu snap ik eindelijk wat mensen bedoelen als ze zeggen dat vegetariėrs hypocriet zijn..
Het is voor het grootste gedeelte waar. Het is een restant product van de slacht of destructie. Ik heb een hele tijd gelden bij een leer voorbereider gewerkt, dus ik heb inside knowledge.quote:
Gast wtf? Ik snap geen reet van wat je nou eigenlijk wilt zeggen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:16 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Dat jij je schoenen nou opvreetIk ben vegetarier omdat ik het smerig vind om lijk naar binnen te proppen. Als het milieu me wat zou kunnen schelen liet ik wel vaker de auto staan en zou ik niet elke maand een paar keer het vliegtuig pakken.
Ik quoteer dit even van de eerste pagina.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:34 schreef Salatrel het volgende:
vegetariėrs zijn het bewijs dat vleeseten goed voor je is.
Heel eerlijk dat je voor je eigen tekortkomingen uit durft te komen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:20 schreef aapinator het volgende:
[..]
Gast wtf? Ik snap geen reet van wat je nou eigenlijk wilt zeggen.
ehm... Doodgaan hoort bij het leven, ik vind het niet egoistisch als je besluit niet verder te willen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:16 schreef aapinator het volgende:
[..]
Omdat het ook egoļstisch is om jezelf dood te maken ofzo, right?
Wat een onzin reden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:50 schreef aapinator het volgende:
[..]
Ik wil persoonlijk geen kinderen omdat ik niet iemand door mijn toedoen op deze kut aarde wil zetten. Ben ik nu egoistisch omdat ik iets wat volgens velen het grootste geluk in de wereld is van me af schuif zodat een ander hier niet hoeft te zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |