Uiteraard voel je je verheven boven de 'carnivoren' (die eigenlijk gewoon 'omnivoor' zijn, maar goed).quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:49 schreef Evienne het volgende:
In dit topic is alweer erg duidelijk dat de neiging naar vegetarisme (of de mogelijkheid tot empathie met een wezen anders dan de mens) en het gezegend zijn met een hoger IQ nauw met elkaar verbonden zijn.
Ik voel me altijd nog zoveel beter over mijn keuze nadat ik zo'n topic door heb gelezen. Ik zou me rot schamen als ik bij het groepje moest horen dat zulke imbeciele oneliners cyberspace in slingert teneinde carnivorisme te 'verdedigen'.
Fortitude, Kreator en Moonah verdienen wel een kusje.
Oh nee... want zeggen dat vegetariėrs een hoger IQ hebben is geen oneliner om vegetarisme te verdedigen...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:49 schreef Evienne het volgende:
In dit topic is alweer erg duidelijk dat de neiging naar vegetarisme (of de mogelijkheid tot empathie met een wezen anders dan de mens) en het gezegend zijn met een hoger IQ nauw met elkaar verbonden zijn.
Ik voel me altijd nog zoveel beter over mijn keuze nadat ik zo'n topic door heb gelezen. Ik zou me rot schamen als ik bij het groepje moest horen dat zulke imbeciele oneliners cyberspace in slingert teneinde carnivorisme te 'verdedigen'.
quote:
Ik zie dat jij het trouwens neer zet als persoonlijke mening. Ik heb de voorkeur om het neer te zetten als wetenschappelijk feit.quote:
Ik kipfilet en beenhamquote:
Op zich is er ook niets mis met vlees eten. Vind ik. Doe ik zelf ook regelmatig. Maar waarom moet vleesproduktie zo dieronterend zijn? Het is geen produkt. Het is een levend wezen. Daar gaat het mij iig om. Ik vind het onvoorstelbaar hoe er met levende wezens wordt omgegaan ter wille van onze consumptiebehoefte.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:51 schreef freddygonzales het volgende:
Vegetariers / veganisten / fruittariers......allemaal nare linkse zure mensen. Vlees eten hoort bij het leven, vlees eten is goed voor je. Mensen die vegetarier / veganist / fruittarier zijn horen thuis op een koude planeet. Vooral dat wijzende vingertje naar mensen die wel gewoon normaal doen (lees: vlees eten) en dat minachtende toontje van ze, als je van hun "overtuiging" afwijkt, dat wekt een ontzettende razernij bij mij op. Ik eet er geen stuk vlees minder om sterker nog: ik ga de BBQ nu aansteken zodat ik met de lunch een sappige steak kan veroberen
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:51 schreef freddygonzales het volgende:
Vegetariers / veganisten / fruittariers......allemaal nare linkse zure mensen.
Ik had het over het welzijn van de koeien, dat het op een zeker punt beter voor de koeien is dat ze gemolken worden. Dat staat voor mij los van het nut of de noodzaak om al dan niet melk te drinken.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:38 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee, hoor, hij maakt er gewoon deel van uit. Jij beargumenteert namelijk vanuit de productie. En die is nodig omdat wij mensen koeienbabyvoer nuttigen. Wat ook nog eens niet zo gezond is.
V.
Ja je bent zo goed voor de planeet, zo ver verheven boven het volk. Je verdient een standbeeld, was iedereen maar zoals jij!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:49 schreef Evienne het volgende:
KRAKER ALERT!!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:58 schreef Kreator het volgende:
[..]. Ik stem rechts, ik ben rechts. Mijn vriendin is rechts, stemt rechts. Ik vind haar niet naar. Toch is zij vegetarier en ik eet heel bewust vleesch.
Oh en we ruiken best fris en we douchen ons regelmatig en ik werk fulltime en zij doet een universitaire studie.
Wat gebeurt er dan met de koeien die niet geslacht worden. Mij is ooit eens verteld dat er zowel melkkoeien als vleeskoeien zijn. Wanneer opeens iedereen vegetariėr wordt, zijn die vleeskoeien in principe overbodig. Echter zullen er wel evenveel koeien op aarde komen omdat mensen nog steeds zuivel consumeren. Sterker nog, een deel van de vleesvervangers bestaat helaas voor een deel uit zuivel. Ik denk dat je het probleem van dierenleed niet oplost door simpelweg geen vlees te eten. Zeker niet als het gaat om rundvlees. Het verminderen van zuivel lijkt mij een veel beter idee.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:00 schreef Frollo het volgende:
[..]
Als 10% van de mensen geen vlees eet, hoeven er ongeveer 10% minder dieren geslacht te worden, zo moeilijk lijkt me dat toch niet te beredeneren?
Mijn vriendin is vegetariėr. Ze eet geen vis, we kopen biologische melk/ei/kaas, en leer is een afval product.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:01 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
omdat veel vegetariers gewoon vis eten, melk drinken, kaas eten leren schoenen dragen.
gewone melk is alleen kortstondig verhit ten behoeve van de houdbaarheid.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:50 schreef jpg97 het volgende:
Alles wat we eten/drinken is dan onnatuurlijk.
Eieren ( ovulatieproduct van een kip)
Trouwens, de melk die wij consumeren is natuurlijk niet puur melk zo uit de koe. Deze is bewerkt, en dus is melk eerder een "melkproduct".
Bij deze, V.quote:
Hap, hap. Ja, dat zei mijn moeder vast ook tegen je vannacht.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:55 schreef 100% Tukker het volgende:
Uiteraard voel je je verheven boven de 'carnivoren' (die eigenlijk gewoon 'omnivoor' zijn, maar goed).
Kerel, je hangt zowaar aan een foie gras-infuus als ze niet bij je is...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:58 schreef Kreator het volgende:
[..]. Ik stem rechts, ik ben rechts. Mijn vriendin is rechts, stemt rechts. Ik vind haar niet naar. Toch is zij vegetarier en ik eet heel bewust minder vleesch.
Oh en we ruiken best fris en we douchen ons regelmatig en ik werk fulltime en zij doet een universitaire studie.
Too much creditquote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:58 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ja je bent zo goed voor de planeet, zo ver verheven boven het volk. Je verdient een standbeeld, was iedereen maar zoals jij!
Als het over dierenleed gaat, kan je beter meer melkkoeien hebben dan vleesvee. Een melkveehouder is afhankelijk van het welzijn van zijn koeien voor een goede productie.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:59 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Wat gebeurt er dan met de koeien die niet geslacht worden. Mij is ooit eens verteld dat er zowel melkkoeien als vleeskoeien zijn. Wanneer opeens iedereen vegetariėr wordt, zijn die vleeskoeien in principe overbodig. Echter zullen er wel evenveel koeien op aarde komen omdat mensen nog steeds zuivel consumeren. Sterker nog, een deel van de vleesvervangers bestaat helaas voor een deel uit zuivel. Ik denk dat je het probleem van dierenleed niet oplost door simpelweg geen vlees te eten. Zeker niet als het gaat om rundvlees. Het verminderen van zuivel lijkt mij een veel beter idee.
Dat hebben wij gedaan, dat is geen natuurlijke selectie geweest. De mens vond het handig dat er koeien waren die meer melk produceerden dan gemiddeld en door met die koeien door te fokken hebben we de rassen zoals we nu kennen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:58 schreef Joppy het volgende:
[..]
En dat is niet iets wat van gister op vandaag is ontwikkeld. Dat is een proces geweest dat is begonnen toen de eerste runderen werden gedomesticeerd ergens in de prehistorie. Vanaf toen was het gunstig voor een koe om wat extra melk te produceren om zo (onbewust) het voortbestaan van de soort te garanderen.
Dat is niet waar.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:00 schreef Naj_Geetsrev het volgende: en leer is een afval product.
Ook de mens maakt onderdeel uit van de natuur. Het is in feite een symbiotische relatie. Zonder de mens waren er miljoenen koeien geweest die niet hadden kunnen bestaan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:05 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Dat hebben wij gedaan, dat is geen natuurlijke selectie geweest. De mens vond het handig dat er koeien waren die meer melk produceerden dan gemiddeld en door met die koeien door te fokken hebben we de rassen zoals we nu kennen.
Of dat nou goed of slecht is geweest is een hele andere vraag. maar in dat 'natuurlijke' proces heeft een hele grote mensenhand gezeten
Als iedereen vegetariėr zou worden, zou er een tijdelijk overschot zijn aan koeien, maar zoals in elke industrie, is het kwestie van vraag en aanbod. Men blijft geen koeien fokken als ze niet verkocht worden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:59 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Wat gebeurt er dan met de koeien die niet geslacht worden. Mij is ooit eens verteld dat er zowel melkkoeien als vleeskoeien zijn. Wanneer opeens iedereen vegetariėr wordt, zijn die vleeskoeien in principe overbodig. Echter zullen er wel evenveel koeien op aarde komen omdat mensen nog steeds zuivel consumeren. Sterker nog, een deel van de vleesvervangers bestaat helaas voor een deel uit zuivel. Ik denk dat je het probleem van dierenleed niet oplost door simpelweg geen vlees te eten. Zeker niet als het gaat om rundvlees. Het verminderen van zuivel lijkt mij een veel beter idee.
Als iedereen vegetarisch zou worden zouden dieren alleen nog gefokt worden voor hun bijproducten (leer, haar, producten met dierlijke toevoegingen) das helemaal zielugquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:15 schreef Evienne het volgende:
[..]
Als iedereen vegetariėr zou worden, zou er een tijdelijk overschot zijn aan koeien, maar zoals in elke industrie, is het kwestie van vraag en aanbod. Men blijft geen koeien fokken als ze niet verkocht worden.
Uiteindelijk zullen boeren overstappen op andere producten en de boeren die wél koeien blijven houden, kunnen de dieren meer en een natuurlijker soort leefruimte gaan bieden.
Utopisch? Ach, ik zou best in Utopia willen wonen, waarom niet mijn steentje bijdragen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |