Dat kan je eigenlijk niet echt vergelijken, met 2 weegschalen en alles.quote:Op maandag 7 juni 2010 09:39 schreef lily het volgende:
Leah heeft pas 2 juli haar 6 maanden afspraak op het CB. Ze is 22 juni 6 maanden.
Omdat ze met 4 maanden voor het laatst gewogen en gemeten is heb ik het gisteren thuis gedaan.
Ze woog 6800 gram en was 65 cm. Bij 4 maanden was ze 6400 en ook 65 cm. Hm..
Nee, dat is wel zo.quote:Op maandag 7 juni 2010 09:51 schreef DaviniaHR het volgende:
Dat kan je eigenlijk niet echt vergelijken, met 2 weegschalen en alles.
Wat een schatje ook zegquote:Op maandag 7 juni 2010 12:41 schreef 3MinuteHero het volgende:
Omdat ik regelmatig in OUD lurk, maar zelden iets post, nu toch maar even een plaatje van papa's trots.
Onze dochter Jiřina. Vandaag exact 8 weken oud.
[ afbeelding ].
welkom terug dan maarquote:Op maandag 7 juni 2010 11:44 schreef becky27 het volgende:
Oh gossie, mijn meisje staat er ook tussen, dat vraagt eigenlijk om actief meeschrijven. We hebben het erg druk gehad de laatste tijd ivm koemelkallergie van Noortje en het feit dat ze het liefst geen baby wil zijn maar een dreumes. Dwz, ze wil heel veel wat ze nog niet kan en dat lukt natuurlijk niet dus zet madam het op een gillen. Van de 7 weken die ze nu oud is heeft ze zeker bijna vier weken aan 1 stuk gehuild.
Nu gaat het heel goed dmv inbakeren en mama die een koemelkvrij dieet heeft.
Dit is ons meisje, een halve dag oud
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 7 juni 2010 13:40 schreef Keshet het volgende:
De mevrouw van het cb vond dat ik al wel met fruithapjes kon beginnen. Ze is namelijk al 4 maanden oud en smakt als wij zitten te eten.![]()
Meen je dat serieus? Zei ze dat toen ze bij jullie op bezoek kwam terwijl ze op de hoogte was van jullie verhaal? Ik kan het haast niet geloven! En ik zou overwegen om een klacht in te dienen. Niet omdat het mens niet deugt, maar dit soort adviezen slaat natuurlijk helemaal nergens op.quote:Op maandag 7 juni 2010 13:40 schreef Keshet het volgende:
De mevrouw van het cb vond dat ik al wel met fruithapjes kon beginnen. Ze is namelijk al 4 maanden oud en smakt als wij zitten te eten.![]()
(Marline, dit is geen steek onder water, maar volgens mij hebben wij dezelfde cb mevrouw!)
Hoe is het eigenlijk met jou en met Tessa?
Dat maakt het verhaal al helemaal anders natuurlijk. Gelukkig ook maar! En een klacht indienen is dan inderdaad overdrevenquote:Op maandag 7 juni 2010 14:02 schreef Keshet het volgende:
Even ter verdediging van de mevrouw: Ik heb oprecht het idee dat ze een vergissing maakte. Verder ben ik best fan van d'r; ze leek me erg praktisch ingesteld en niet zo rigide als haar collega's van andere CB's als ik de verhalen hier soms zo lees.
Een klacht indienen gaat me veel te ver, zeker omdat ze haar fout zelf ook inzag!
eenschquote:Op maandag 7 juni 2010 14:10 schreef Jore het volgende:
[..]
Dat maakt het verhaal al helemaal anders natuurlijk. Gelukkig ook maar! En een klacht indienen is dan inderdaad overdreven
Als je hetzelfde boekje hebt als ik dan zul je nog meer van die debiele dingen tegenkomen. Zo staat er bij 6 maanden dat je als broodbeleg kunt kiezen voor smeerkaas of smeerworst (daar zit hartstikke veel zout in!!!), dat je vitamine D moet geven als je nog borstvoeding geeft naast vast voedsel (nee, je geeft vast voedsel naast melkvoeding...), dat je je kind uit logeren moet doen als hij slecht slaapt, dat hij best een kwartier mag huilen en dan ben ik pas 4 pagina's verder...quote:Op maandag 7 juni 2010 14:02 schreef Keshet het volgende:
Wat ik nog het vreemdst vind is dat er daadwerkelijk in het cb boekje staat dat sommige kindjes al met 4 of 5 maanden een hapje willen en dat er dan uitgelegd wordt hoe je dat aan dient te pakken.
Dat ze 't willen is 1 ding, 't ook daadwerkelijk geven als ze krap 4 maand zijn vind ik het andere uiterste!
Maarreh, het was dus niet als bash-het-cb-post bedoeld he!
maar het klinkt o zo aanlokkelijk somsquote:Op maandag 7 juni 2010 14:25 schreef WupWup het volgende:
[..]
Als je hetzelfde boekje hebt als ik dan zul je nog meer van die debiele dingen tegenkomen. Zo staat er bij 6 maanden dat je als broodbeleg kunt kiezen voor smeerkaas of smeerworst (daar zit hartstikke veel zout in!!!), dat je vitamine D moet geven als je nog borstvoeding geeft naast vast voedsel (nee, je geeft vast voedsel naast melkvoeding...), dat je je kind uit logeren moet doen als hij slecht slaapt, dat hij best een kwartier mag huilen en dan ben ik pas 4 pagina's verder...
Jemig, dat is wel een hele rare! Ik zit bij Alexander, jij denk in Nesselande?quote:Op maandag 7 juni 2010 13:40 schreef Keshet het volgende:
Welkom Baldria. Becky en 3MinuteHero!
Wat een prachtige kindjes hebben jullie!![]()
Becky, hoe is het nu met jou na die hectische start? Zijn jullie al gesetteld in jullie nieuwe huis ook?
Ymme, ik snap helemaal wat je bedoelt.![]()
Vlindur fijn dat het bij jullie ook lekker loopt weer! Drinkt meneertje zijn flesjes al weer een beetje leeg?
Ik heb hier een klein flesjesmonster!Waar ze een week geleden hooguit 2 flesjes per dag leegdronk en bij de andere flesjes aan de speen sabbelde om mama een plezier te doen, gaan nu alle flesjes tot op de laatste druppel leeg. Als ze het zou kunnen zou ze ze nog uitlikken ook!
De voeding is verhoogd naar 70cc per fles maar ze meldt zich na stipt 2,5 uur al weer voor een nieuwe. Dat melden gaat natuurlijk gepaard met een hoop gekrijs.
Ik bel zo maar even met het ziekenhuis of ze inmiddels niet nog meer mag want serieus, 't meiske heeft h-o-n-g-e-r.
(Marlinde, dit is geen steek onder water, maar volgens mij hebben wij dezelfde cb mevrouw!)
Hoe is het eigenlijk met jou en met Tessa?
Dankjewelquote:
Kan zomaar ineens omslaan hoorquote:Op maandag 7 juni 2010 14:53 schreef 3MinuteHero het volgende:
[..]
Dankjewel
Ik ben er nog steeds ondersteboven van. Mevrouw is een baby uit het boekje. Slaapt door sinds dag 1, eet goed, huilt zelden (alleen bij 'tijd voor melk').
We slepen haar overal mee naar toe en ze vindt het allemaal prima. Soms zou je vergeten dat ze mee is. Echt helemaal te gek.
En verder zijn werkelijk alle clichés over het ouderschap waarheid.
Dus zwitsal ruikt niet alleen lekker, maar smaakt dus ook lekkerquote:Op maandag 7 juni 2010 16:32 schreef Lijnloos het volgende:
Ymme, herkenbaar wat je zegt van het rollen... Minke probeerde zelfs in bad gisteren te draaien om haar eendje te pakken, tot ze er achter kwam dat je dan ook uit badje kan drinken... heb haar tot 5 keer toe met haar mond uit het water moeten halen... guppekop!
Hey, das geen meuk, das goddelijkquote:Op maandag 7 juni 2010 16:38 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, met chloorsmaak zelfs... ons badje zit niks in, ook geen zeep/olie/zwitsalmeuk... dus op zich drinkt ze dan gewoon warm water, maar toch lijkt het me geen goed idee.
Wordt ze lekker schoon van binnen.quote:Op maandag 7 juni 2010 16:35 schreef octopussy het volgende:
Lijnloos, dat willen drinken dat doet Hannah ook. Als ik haar in bad doe dan gooit ze ook altijd haar hoofd opzij en gaat het water proberen op te likkenZe doet het zelfs in het zwembad bij het babyzwemmen. Chloorsmaakje vindt ze blijkbaar niet erg
Nou ja, ik vind het ook wel lekker ruiken en zo hoor, maar mijn kinds buik bladerd er van af als we haar daarmee wassenquote:
Owh, das niet de bedoeling nee.quote:Op maandag 7 juni 2010 16:53 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind het ook wel lekker ruiken en zo hoor, maar mijn kinds buik bladerd er van af als we haar daarmee wassenGebruiken we dus niet meer.... (overigens met alles hoor, niet alleen zwitsal.)
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:36 schreef Cantare het volgende:
Sterkte moeders en vaders, het bericht over Kiro lijkt me voor jullie extra hard aan te komen!
Dit dus!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:36 schreef Faja-Lobi het volgende:
Het is ook een geschenk om een kind te mogen krijgen en kostbaarder dan wat dan ook ter wereld. Ik ben elke dag dankbaar dat ik moeder mag zijn en dat mijn kinderen op astma en allergie na gezond zijn. Ik zou me zelf verliezen als ik een van hen zou verliezen. Kinderen horen niet te sterven, zij horen hun ouders te overleven. .
En ja, ouder zijn is soms vermoeiend wanneer ze nachten lans aan het spoken zijn of andere dingen die je niet altijd even prettig zijn maar dat zijn dingen die horen erbij.
Wat verwoord je dat goed en mooi, precies zoals ik bedacht vandaag.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:36 schreef Faja-Lobi het volgende:
Het is ook een geschenk om een kind te mogen krijgen en kostbaarder dan wat dan ook ter wereld. Ik ben elke dag dankbaar dat ik moeder mag zijn en dat mijn kinderen op astma en allergie na gezond zijn. Ik zou me zelf verliezen als ik een van hen zou verliezen. Kinderen horen niet te sterven, zij horen hun ouders te overleven. .
En ja, ouder zijn is soms vermoeiend wanneer ze nachten lans aan het spoken zijn of andere dingen die je niet altijd even prettig zijn maar dat zijn dingen die horen erbij.
Oh hier ook! en dan kontje in de lucht, maar veel gebeurd er verder nog niet. Misschien binnen een paar dagen wel, gok ik hier ookquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:59 schreef amaranta het volgende:
Fabian gooit trouwens regelmatig zn knieetjes zo onder zn buik, en gaat dan flink van voor naar achter!
Dat duurt niet lang meer voordat hij kruipt denk ik.
Ze zouden mij kunnen opsluiten geloof ik, ik zou helemaal gek worden van verdriet. Maarja je moet toch door, zeker als je al (kleine) kindjes hebtquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:28 schreef Marlinde het volgende:
Ook ik zit de hele dag te denken aan kleine Kiro, wat moeten zijn ouders, familie, bekenden etc meemaken als dit al zo'n inpact heeft op mij, die hem alleen via het forum kent...
Tuurlijk wel gewoon plaatsen! Daar is dit topic voor! En uiteraard zullen we allemaal wel stil staan bij het nieuws over Kiro als kersverse ouders, maar het is juist belangrijk dat wij genieten bij alles wat we nu meemaken. De eerste keer rollen komt nooit meer terug. Dusquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:16 schreef Vlindur het volgende:
Ik durf het bijna niet te plaatsen.. Maar Rienk rolde net, voor het eerst
Rienk is over 9 dagen 6 maanden en alle kindjes om Rienk heen rollen allang (Jaloers!) Maar nu kan Rienk het ook!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:26 schreef Marlinde het volgende:
Vlindur wat goed!!!!!Hoe oud is Rienk
Tessa is volgens mij een beetje traag, doet niet eens pogingen. Alleen als ze geholpen word door een handje op dr kontje te doen en dan duwen
Toen mijn broer overleed (10 jaar geleden hij was 17) stortten mijn ouders, en met name mijn vader, compleet in.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:31 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ze zouden mij kunnen opsluiten geloof ik, ik zou helemaal gek worden van verdriet. Maarja je moet toch door, zeker als je al (kleine) kindjes hebt
Goed gedaan Rienk!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:31 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Rienk is over 9 dagen 6 maanden en alle kindjes om Rienk heen rollen allang (Jaloers!) Maar nu kan Rienk het ook!
Oh, maar daar is hij echt absoluut niet ''laat'' mee hoor!!!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:31 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Rienk is over 9 dagen 6 maanden en alle kindjes om Rienk heen rollen allang (Jaloers!) Maar nu kan Rienk het ook!
Dat had ik gisteravond, ben wel 5x gaan kijken of hij nog wel ademde...quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:34 schreef DaviniaHR het volgende:
pfff, ik was vanochtend weer bang dat aviva het niet meer deed. projectie en zo...
ik zit steeds te denken hoe bizar het later voor ravi is. de helft van een tweeling, maar die ander is er niet meer, en zal hij zich ook niet kunnen herinneren
Ben ik ook heel benieuwd naar! Heb in een leeg danoontje een diksap ijsje gemaakt. Bij warm weer eens kijken wat hij ermee doetquote:Op woensdag 9 juni 2010 09:51 schreef becky27 het volgende:
Freecell, jeetje, een likje waterijs, haha. Rapleywaterijs dus. Ben trouwens wel benieuwd hoe kindjes een heel koud ijsje vinden, omdat ze dat niet gewend zijn, dat hele koude.
Mja, maar dan moet die melk daarna nog 7/8 uur mee in de auto. Dus weet niet. En weggooien is doodzondequote:Op woensdag 9 juni 2010 09:51 schreef becky27 het volgende:
Oh Nikki, Lisa haar eerste prikjes, Noortje krijgt ze maandag, ik zie er ook tegen op hoor. Mijn vriend gaat ook mee dus dat is dan wel weer lekker (maar die kan er helemaal niet tegen dus wie 'troost' wie?)
Amaranta, is er geen campingwinkel waar je je gekolfde melk koel kunt leggen. Dat heb ik op een camping in Frankrijk wel eens gezien. Zij hebben dan een koelkast bij de receptie staan (wij legden daar onze wijn koel).
Freecell, jeetje, een likje waterijs, haha. Rapleywaterijs dus. Ben trouwens wel benieuwd hoe kindjes een heel koud ijsje vinden, omdat ze dat niet gewend zijn, dat hele koude.
Mijn idee is dat ik gewoon mijn privekolf genaamd fabian meeneemquote:Op woensdag 9 juni 2010 10:24 schreef becky27 het volgende:
Oh, hmmm, das nog een lange reis ja. Weggooien is zeker ontzettend zonde! Een koelbox op stroom? Is dat een idee?
Is het geen optie om overschot aan melk in te vriezen tijdens het weekend en dan in een koelbox laten ontdooien en eens ontdooid eerst die melk te geven?quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:14 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mja, maar dan moet die melk daarna nog 7/8 uur mee in de auto. Dus weet niet. En weggooien is doodzonde
ja, mar ik heb geen vriezer bij me, en ik weet niet of er op die camping in 1 staat.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:34 schreef leonieke het volgende:
[..]
Is het geen optie om overschot aan melk in te vriezen tijdens het weekend en dan in een koelbox laten ontdooien en eens ontdooid eerst die melk te geven?
Heel normaal dat je je eigen angsten sterker voelt nu. Toen mijn dochter bijna 2 was overleed hier van Fok Thijs (kindje van Bar en Soaring Condor). Ik ben toen met een aantal anderen naar de begrafenis geweest en daarna heb ik echt weken lang elk half uur zo ongeveer gekeken of zij het nog deed. Sindsdien neem ik ook altijd mijn kinderen wanneer ze koorts hebben bij mij in bed zodat ik ze in de gaten kan houden. Eind vorig jaar overleed er nog een kindje van bijna 2, de moeder postte hier ook wel eens en zat vroeger bij mij op de basisschool. Mijn oudste zoon was toen ook bijna 2. Ook toen deed ik weer weken lang het zelfde, steeds opnieuw de slaapkamer in lopen, kijken of ze nog ademen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:34 schreef DaviniaHR het volgende:
free, wat naar dat je wellicht een verzakking hebt! hopelijk is het te fixen met bekkenfysio
mart, wat een beer ben jij! lekker, hoor!
nikki, succes met de prikjes. probeer maar niet te kijken. dat helpt wel bij mij. en alvast gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk!
over logeerpartijtjes, tis wel lekker, een nachtje (en dan vooral de volgende ochtend) zonder kind.voor aviva ben ik er nog niet aan toe, en de bv is daarin een prachtig excuus
pfff, ik was vanochtend weer bang dat aviva het niet meer deed. projectie en zo...
ik zit steeds te denken hoe bizar het later voor ravi is. de helft van een tweeling, maar die ander is er niet meer, en zal hij zich ook niet kunnen herinneren
gelukkig gaat aviva nog steeds goed. ze maakt heel veel contact met eli, roept 'baabaabaabaataataataataa' alsof het heel belangrijk is, rolt BIJNA door, lacht heel lief naar de gastouder, is praktisch van de speen af, en doet het gewoon geweldig!
![]()
![]()
nu ik nog...
Kan zoiets heel veel kwaad dan?quote:Op woensdag 9 juni 2010 08:34 schreef freecell het volgende:
Mijn moeder weer in de bocht hoor, waarom ik Florian gisteren geen likje waterijs (aardbei) gaf, want hij spatelde, strekte zijn handjes er naar uit en smakte als een gek.
Nee mam, doen we niet
Een likje kan natuurlijk geen kwaad, maar er zijn users die hun kinderen niet onnodig zoetigheid willen geven.quote:
Ja, dat dus. Ik zal Rienk ook geen lange vingers of andere te zoete dingen geven. Soepstengels en babykoekjes vind ik ook prima. En taart krijgt hij ook echt niet. ook geen hapje. En als iemand hem iets geeft wat eigenlijk niet mag zijn WIJ dat! En geen opa's oma's of andere mensen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:20 schreef Lijnloos het volgende:
Minke heeft afgelopen weekend ook een klein likje van mijn festini perenijsje gehad... viel wel in de smaak (na de eerste schok van iets kouds) maar daarna kreeg ze gewoon niet meer... ik wil ook niet (te veel) zoet/suiker geven voorlopig. Ze heeft straks nog tijd zat om te snoepen...Mijn stiefmoeder is echter ook onverbetelijk... vraagt ze laatst of Minke een langevinger mocht. Mijn antwoord: "nee, daar zit suiker op". Een half uur later kijk ik op als ze toevallig even met Minke op de bank zit en krijgt het kind bijna een stuk appeltaart gevoerd.
Dat mag dan dus ook niet! Ze vond het ook heel flauw dat Minke toen ze 2 maanden was nog geen hapje sorbet-frambozenijs mocht...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
ah, gelukkigquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:31 schreef Groofsken het volgende:
Hij heeft laten zien wat hij allemaal nog niet kan en doet het perfect. Volgens deze arts hoeft hij pas met 9 mnd te kunnen rollen, en was dat hij zo lekker met zijn voetjes speelde en van links naar rechts banaande al meer dan voldoende
.
Ja, ze sabbelen dan meestal wat op die korst.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:05 schreef Vlindur het volgende:
Die broodkorst, geef je dat in een geheel en ze smakken dat dan naar binnen? En wanneer kun je stukjes geven? Dus een hele boterham?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
Dat dus.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:44 schreef Groofsken het volgende:
Misschien niet overslaan en dan helemaal wachten tot de volgende (is wel heel drastisch veel later), gewoon wachten totdat ze aangeeft honger te hebben zou ik doen ...
heh, rot zeg.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:40 schreef Poppejans het volgende:
Wolf is echt niet te genieten vandaag, alleen maar huilen huilen huilen... pfff heb het zelf wel beetje gehad![]()
Enige wat ik kan bedenken is dat hij last heeft van zn doorkomende tandje onderin. Had net een dunne luier, de 3e poepluier al vandaag.
Dentinox lijkt ook niks te helpen en slapen heeft hij nog amper gedaan vandaag, nog geen uur
Nouja, morgen weer een dag,hopelijk een goede nacht dat hij alles weer bijslaapt en vrolijker is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zal zo even een dichtbundel raadplegen.
Wolf eigenlijk ook echt NOOIT, en koorts ofzo heeft hij niet dus denk echt dat het tandje hem dwars zit, zo sneuquote:Op woensdag 9 juni 2010 16:50 schreef lily het volgende:
[..]
heh, rot zeg.
Leah heeft nog nooit een slechte dag gehad. Ik verheug me niks op die tandjes
oh, wat heerlijk hehquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:08 schreef Keshet het volgende:
Hier gaat 't z'n gangetje.Ik geloof dat we ons ritme een beetje gevonden hebben. Ik geniet iedere seconde van haar aanwezigheid; ze ligt nu zelfs bovenop me te slapen.
Grappig, hier net zo. Eerste weken moest ik echt lepel tegen zn mond aan houden en proberen zn tong te ontwijken haha, nu gaat zn mond wagenwijd open.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:08 schreef Vlindur het volgende:
Hoe eet Wolf zn eten? Gaat het mondje al echt open? Of moet je het er in proppen? Ik had zonet pap gemaakt (6+mnd appel) Maar hij viel echt aan!![]()
Na een hap of wat had hij er weer genoeg van, maar ik kan je vertellen, dat spul is best lekker
![]()
Sinds gister doet Rienk ineens zijn mond open. Moest ik het er eerst nog inproppen, gaat nu dat mondje open, het gaat wel makkelijker zo. Nu nog zn hoofd stil houden en niet de handen er bij inproppen en ik ben helemaal tevreden
met 6 maandenquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:34 schreef NieuweUser het volgende:
Wanneer mag je een rijstewafel / liga / soepstengel etc geven? Is dat ook vanaf ongeveer 6 maanden?
Ik ben van plan om eerst een paar dagen een groentehapje te proberen, en daarna ook fruit erbij. Om direct met allebei te beginnen is waarschijnlijk geen goed plan.
Een kind heeft 20 keer nodig om aan de smaak te wennen, hoorde ik maandag.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:51 schreef lily het volgende:
1 soort groente of fruit tegelijk en dat drie dagen achter elkaar, las ik net
Uhm, nou dat dus.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:04 schreef DaviniaHR het volgende:
keshet, veel succes morgen. je weet iig dat je je dochter weer mee mag nemen
Maar in elk geval raden ze aan om pas vanaf 6 maanden te beginnen. Ze zeggen ook: niet vóór de 6 maanden beginnen met produkten die gluten bevatten zoals brood, koekjes, pasta en pap van tarwemeel.quote:Voor een kind van 6 maanden is alleen borst- of flesvoeding niet genoeg. In de melk zitten te weinig gezonde stoffen, zoals vitamines en mineralen. Je kind heeft echt ook ander eten nodig. Dat heet bijvoeding.
Harryquote:
Als Harry prikken heeft gehad, dan meldt hij zich meestal alleen voor de voedingen. Verder slaapt hij bijna de hele tijd en krijgt een klein beetje verhoging. Hij heeft rond 9:45u zijn prikken gehad en slaapt nu alweer (heeft inmiddels 2 voedingen gehad sinds die tijd).quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:00 schreef happyme28 het volgende:
Asy, hoop dat Harry niet te veel last heeft van die prikjes. Werd er niets gezegd over de afvlakking van de gewichtscurve?
En zo is het ook!quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:27 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nou ja, zo lang hij vrolijk en alert is en genoeg plas en poepluiers produceert, maak ik me geen zorgen.
alleen rooibosthee geloof ikquote:Op donderdag 10 juni 2010 13:50 schreef Marlinde het volgende:
Ik lees op internet dat je je baby ook wel eens thee tussendoor mag geven? Klopt dat en zo ja, wat voor smaak mag je ze geven?
uiteraard snap ik dat er geen suiker in mag![]()
quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:00 schreef happyme28 het volgende:
Vlindur, da's ook wat ineens zo'n nachtelijke sessie. Dortstige Rienk, ben benieuwd waar hij op uit komt vandaag.
Rienk was toch behoorlijk te vroeg geboren? Rond 37 weken? Zou 20 weken sprong kunnen zijn dan toch?quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:30 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ie een sprongetje ofzo. Hij doet al een langer tijdje vreemd![]()
quote:
Rienk is 2 weken te vroeg geboren en is nu 23 weken (21 dus.) Het zou kunnen, maar 3 weken terug had ie ook al nukken. En toen dacht ik ook al dat ie een sprongetje hadquote:Op donderdag 10 juni 2010 14:44 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Rienk was toch behoorlijk te vroeg geboren? Rond 37 weken? Zou 20 weken sprong kunnen zijn dan toch?
Ik hou het maar op de 26 weken sprong dan. Ik weet het ook niet. Komt vast wel weer goedquote:19 weken (4,5 maanden) - deze sprong kan al rond 14 weken beginnen. Gemiddeld duurt deze 5 weken, maar hij kan ook 1-6 weken duren.
26 weken (6 maanden) - deze sprong kan al rond 22 weken beginnen. Gemiddeld duurt deze 4 weken, maar hij kan ook 1-5 weken duren Na deze sprong komt er nog een hangerige periode rond 29 weken, dit is echter géén sprong. Deze periode kan ook nog eens tot 2 weken duren.
Maarquote:19 weken (4,5 maanden) - deze sprong kan al rond 14 weken beginnen. Gemiddeld duurt deze 5 weken, maar hij kan ook 1-6 weken duren.
heb je niet nodig hoorquote:Op donderdag 10 juni 2010 15:07 schreef Keshet het volgende:
Ik vind dat van die sprongetjes allemaal best interessant eigenlijk! Zeker omdat ik hier dan vaak lees dat het ook wel aardig klopt enzo. Maar, zo'n boekje heb ik dan weer niet gekocht.
Da's dan toch primaquote:Op donderdag 10 juni 2010 15:22 schreef lily het volgende:
neuh, ik heb er niks mee.
Mijn kinderen ontwikkelen zich alledrie anders en op andere tijdstippen.
Met goed kijken naar mijn kind kan ik genoeg.
Ik heb nog een oei ik groei boek liggen dat al wat ouder is en tot en met maand 8 gaat. Als je interesse hebt mag je me rustig pmen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:07 schreef Keshet het volgende:
Ik vind dat van die sprongetjes allemaal best interessant eigenlijk! Zeker omdat ik hier dan vaak lees dat het ook wel aardig klopt enzo. Maar, zo'n boekje heb ik dan weer niet gekocht.
Ja de randjes van haar nageltjes zijn nog oranje, vast overblijfselen van een knutselwerkje!quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:53 schreef Lijnloos het volgende:
Tja, ik moet zelf ook nog wat verzinnen... maar dat komt volgende week (donderdag want vrije dag) wel... eens kijken of ik nog ergens inspiratie kan opdoen.
Haha, Isa oranje nagels... geweldig! Bij ons kdv gaven ze aan ook wat met het WK te willen doen/knutselen, dus ik denk dat wij ook nog wel een oranje kind kunnen verwachten eendezerdagen.
Het zit hem in de houding! Misschien is er iets met zijn heupjes ofzo? Of in het ruggetje?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:37 schreef freecell het volgende:
Maar dan zou hij ook echt ergens last van moeten hebben toch?
Als ik Florian in de draagdoek knoop in zo'n krijsbui is hij onmiddelijk stil. En soms begint hij met zo'n krijsbui als ik hem neerleg of in de wipstoel zet.
En in de doek met dit weer is niet zo'n goed plan. Hij is nu al te warm...
Nou, hij vindt de wipstoel ook vaak wel fijn. Ok, de box meestal niet lang, dan gaat hij letterlijk sit-ups doen...quote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:45 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Het zit hem in de houding! Misschien is er iets met zijn heupjes ofzo? Of in het ruggetje?
Rienk heeft ook al 2 ondertandjes!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:50 schreef freecell het volgende:
Rienk al aan de tandjes?
En fijn dat hij goed drinkt nu
[..]
Nou, hij vindt de wipstoel ook vaak wel fijn. Ok, de box meestal niet lang, dan gaat hij letterlijk sit-ups doen...
Volgens mij wil hij gewoon rechtop zitten en meer zien ofzo?
Maar ik kan de HA wel even bellen inderdaad... Want het is niet echt geweldig zo.
En een nachtje weg...hhhmmm, lijkt mij wel wat, maar ik zou niet weten naar wie. En TARA vindt het geen goed idee...
Bij 5 maanden kwam de linker en bij 5 maanden en een week was de 2e er ookquote:
Mja, wel at herkenning, maar echt lang niet alles...quote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:55 schreef lily het volgende:
kijk hier eens naar:
http://www.stillness.nl/huilbaby.pdf
Die fase duurt alleen al bijna 3 maandenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:57 schreef Meimeltje het volgende:
Vermoeiend Freecell. Klinkt alsof hij echt een fase heeft van 'ik wil alleen maar heel dichtbij bij mama zijn'.
Wat een lief aanbodquote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:56 schreef amaranta het volgende:
Ik woon wat ver, maar ze mogen ook hier gerust een nachtje komen slapen. En dan doen jij en Tara lekker een hotelletje in de stad.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:05 schreef freecell het volgende:
[..]
Die fase duurt alleen al bijna 3 maanden
[..]
Wat een lief aanbod![]()
![]()
Maar TARA wil het niet echt geloof ik. Die wil het ' zelf doen'Want ze kunnen ook best wel een keer naar TARA's vader toe, das niet zo'n punt...
Oeps dat wist ik nietquote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:05 schreef freecell het volgende:
Hij wordt a. niet wakker 's nachts. En b. moet werken de volgende ochtendquote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:14 schreef ymme het volgende:
Free: En wie doet het 's nachts dan? Jij of TARA?
Als TARA het zelf wilt doenHad ik het wel geweten hoor
nou maar hopen dat Florian sneller isquote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:47 schreef freecell het volgende:
Maar Leander heeft ook veel gehuild en dat ging ook langzamerhand over en tegen de tijd dat hij een maand of 6/7 was, was hij een geweldig kind.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:05 schreef freecell het volgende:
[..]
[..]
Wat een lief aanbod![]()
![]()
Maar TARA wil het niet echt geloof ik. Die wil het ' zelf doen'Want ze kunnen ook best wel een keer naar TARA's vader toe, das niet zo'n punt...
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dan laat je het Tara toch lekker een keer zelf doen en ga jij een nachtje ergens anders heen?
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:24 schreef freecell het volgende:
[..]
Die nemen we mee naar achteren
(kans is groot dat F. uit logeren dan ineens wel ok is, haha)
Wat ik dus zei.......quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:41 schreef het-is-mij het volgende:
Mijn man wilde hem ook niet een nachtje laten logeren dus ben ik een nachtje gaan logeren, misschien is dat een idee?
rustig thuis aan het tuttebellenquote:
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:05 schreef simmu het volgende:
[..]
rustig thuis aan het tuttebellen
om te genieten van ravi zijn eerste lachjes
we zijn een beetje moe en het gebroed is wat overprikkeld, komt wel goed. ik had ravi tijdens de ceremonie zelf in de draagdoek, dat ging primaquote:
Ik heb er geen woorden voor. Wil je zoveel zeggen, alle steun die viritueel te geven is, geven.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:18 schreef simmu het volgende:
[..]
we zijn een beetje moe en het gebroed is wat overprikkeld, komt wel goed. ik had ravi tijdens de ceremonie zelf in de draagdoek, dat ging prima
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:05 schreef simmu het volgende:
[..]
rustig thuis aan het tuttebellen
om te genieten van ravi zijn eerste lachjes
moet je niet doen joh. ik heb veel liever openheid in alles.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:20 schreef ymme het volgende:
[..]
Ik heb er geen woorden voor. Wil je zoveel zeggen, alle steun die viritueel te geven is, geven.
Gewoon eenvoor jullie allen!
Heel eerlijk gezegt, ben ik ook bang iets te zeggen wat verkeerd valt of verkeerd overkomt.
Yups, is hier al bijna altijd zo geweest (laatste 2 weken dus). Is niet zo simpel. Wat bij ons vaak helpt is hem in een borstvoedingskussen leggen zodat hij minder kan bewegen, een arm op zijn armpjes leggen en de fles in zijn mond 'duwen'quote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:38 schreef ymme het volgende:
Ok Simmu, ik zal het onthouden
Hier hebben sinds een paar dagen een rare drinker. Met de fles draait Mart alle kanten op. Met zijn hoofd en zijn lijf. Maar hij heeft wel honger en wilt graag drinken. Maar het is wel heel lastig. Herkend iemand dit?
En tips om hem weer rustig te laten drinken zijn van harte welkom. Wat een gedoe steeds zo.
Rienk moet ook altijd in de houtgreepquote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:38 schreef ymme het volgende:
Hier hebben sinds een paar dagen een rare drinker. Met de fles draait Mart alle kanten op. Met zijn hoofd en zijn lijf. Maar hij heeft wel honger en wilt graag drinken. Maar het is wel heel lastig. Herkend iemand dit?
En tips om hem weer rustig te laten drinken zijn van harte welkom. Wat een gedoe steeds zo.
hier doet ravi dat ook en selene deed het ook! wat hier hielp was een armpje tussen zijn (haar) lijf en het mijne, en dan met je andere arm net het andere armpje naar beneden houden. beetje houdgreepideetje dus. lijken ze geen van alle erg te vindenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:38 schreef ymme het volgende:
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 12:21 schreef octopussy het volgende:
Simmufijn om te horen dat je van Ravi's lachjes kan genieten.
Ymme, dat onrustige drinken is hier ook al even aan de gang. Hannah krijgt de borst, maar wanneer ze wat gedronken heeft dan is alles opeens interessanter en gooit ze haar hoofd naar achteren. Ik zet de tv tegenwoordig maar uit als ik ga voeden want anders krijg ik haar niet eens aan de andere borst.
De problemen met eenkennigheid lijken over te zijn. Ik denk dat het toch een sprongetje was en dat ze daarom even wat meer mamahonger had. Ze is namelijk sinds een week supervrolijk! Kletst de oren van je kop, is hardop aan het lachen en de lach is bijna niet van haar gezicht af te krijgen
Nee hoor, 2 handen recht naar voren en dan kun je met de pinken en ringvingers de fles ondersteunen. Probeer het maar, heel makkelijk en zit prima! Voor hem en voor jouquote:Op zaterdag 12 juni 2010 12:18 schreef ymme het volgende:
Maar je kunt maar één hand langs zijn ogen houden, omdat je met de andere de fles geeft natuurlijk hè
Maar ik snap wat je bedoelt hoor. Ga dat morgen eens proberen. Ja niet dat Mart vandaag geen fles meer krijgt hoorMaar we hebben vanmiddag een bedrijfsfeest (karten en eten) en zullen dus waarschijnlijk pas thuis komen als Mart ligt te slapen.
Jammer dat de melk zo niet in zijn maagje terecht komt hé? Zou hier ook wel een serieuze hulp zijnquote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:04 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Nee hoor, 2 handen recht naar voren en dan kun je met de pinken en ringvingers de fles ondersteunen. Probeer het maar, heel makkelijk en zit prima! Voor hem en voor jou![]()
Veel plezier op het feest!
Octo, fijn dat Hannah het weer lekker doet! Hele opluchting he, als ze weer 'normaal' doen
Wup, we hebben het hier ook nog steeds, dat als Rienk moeilijk doet moet J. ook echt niet praten want dan kijkt meneer gelijk zijn kant op en zit de fles weer in zn oor
Ja, hier ook een sterk afgeleid meisje bij het drinken. Heel handig met twee drukke broers om haar heenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 12:40 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik lees bij jou vaak gewoon over Emma, maar dan een paar maanden terug
Ook dat onrustige drinken waarbij de wereld veul interessanter is gaat weer over! Zelfs haar papa mocht toen tijdens het drinken niks zeggen en geen geluiden maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |