Dat kan je eigenlijk niet echt vergelijken, met 2 weegschalen en alles.quote:Op maandag 7 juni 2010 09:39 schreef lily het volgende:
Leah heeft pas 2 juli haar 6 maanden afspraak op het CB. Ze is 22 juni 6 maanden.
Omdat ze met 4 maanden voor het laatst gewogen en gemeten is heb ik het gisteren thuis gedaan.
Ze woog 6800 gram en was 65 cm. Bij 4 maanden was ze 6400 en ook 65 cm. Hm..
Nee, dat is wel zo.quote:Op maandag 7 juni 2010 09:51 schreef DaviniaHR het volgende:
Dat kan je eigenlijk niet echt vergelijken, met 2 weegschalen en alles.
Wat een schatje ook zegquote:Op maandag 7 juni 2010 12:41 schreef 3MinuteHero het volgende:
Omdat ik regelmatig in OUD lurk, maar zelden iets post, nu toch maar even een plaatje van papa's trots.
Onze dochter Jiřina. Vandaag exact 8 weken oud.
[ afbeelding ].
welkom terug dan maarquote:Op maandag 7 juni 2010 11:44 schreef becky27 het volgende:
Oh gossie, mijn meisje staat er ook tussen, dat vraagt eigenlijk om actief meeschrijven. We hebben het erg druk gehad de laatste tijd ivm koemelkallergie van Noortje en het feit dat ze het liefst geen baby wil zijn maar een dreumes. Dwz, ze wil heel veel wat ze nog niet kan en dat lukt natuurlijk niet dus zet madam het op een gillen. Van de 7 weken die ze nu oud is heeft ze zeker bijna vier weken aan 1 stuk gehuild.
Nu gaat het heel goed dmv inbakeren en mama die een koemelkvrij dieet heeft.
Dit is ons meisje, een halve dag oud
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 7 juni 2010 13:40 schreef Keshet het volgende:
De mevrouw van het cb vond dat ik al wel met fruithapjes kon beginnen. Ze is namelijk al 4 maanden oud en smakt als wij zitten te eten.![]()
Meen je dat serieus? Zei ze dat toen ze bij jullie op bezoek kwam terwijl ze op de hoogte was van jullie verhaal? Ik kan het haast niet geloven! En ik zou overwegen om een klacht in te dienen. Niet omdat het mens niet deugt, maar dit soort adviezen slaat natuurlijk helemaal nergens op.quote:Op maandag 7 juni 2010 13:40 schreef Keshet het volgende:
De mevrouw van het cb vond dat ik al wel met fruithapjes kon beginnen. Ze is namelijk al 4 maanden oud en smakt als wij zitten te eten.![]()
(Marline, dit is geen steek onder water, maar volgens mij hebben wij dezelfde cb mevrouw!)
Hoe is het eigenlijk met jou en met Tessa?
Dat maakt het verhaal al helemaal anders natuurlijk. Gelukkig ook maar! En een klacht indienen is dan inderdaad overdrevenquote:Op maandag 7 juni 2010 14:02 schreef Keshet het volgende:
Even ter verdediging van de mevrouw: Ik heb oprecht het idee dat ze een vergissing maakte. Verder ben ik best fan van d'r; ze leek me erg praktisch ingesteld en niet zo rigide als haar collega's van andere CB's als ik de verhalen hier soms zo lees.
Een klacht indienen gaat me veel te ver, zeker omdat ze haar fout zelf ook inzag!
eenschquote:Op maandag 7 juni 2010 14:10 schreef Jore het volgende:
[..]
Dat maakt het verhaal al helemaal anders natuurlijk. Gelukkig ook maar! En een klacht indienen is dan inderdaad overdreven
Als je hetzelfde boekje hebt als ik dan zul je nog meer van die debiele dingen tegenkomen. Zo staat er bij 6 maanden dat je als broodbeleg kunt kiezen voor smeerkaas of smeerworst (daar zit hartstikke veel zout in!!!), dat je vitamine D moet geven als je nog borstvoeding geeft naast vast voedsel (nee, je geeft vast voedsel naast melkvoeding...), dat je je kind uit logeren moet doen als hij slecht slaapt, dat hij best een kwartier mag huilen en dan ben ik pas 4 pagina's verder...quote:Op maandag 7 juni 2010 14:02 schreef Keshet het volgende:
Wat ik nog het vreemdst vind is dat er daadwerkelijk in het cb boekje staat dat sommige kindjes al met 4 of 5 maanden een hapje willen en dat er dan uitgelegd wordt hoe je dat aan dient te pakken.
Dat ze 't willen is 1 ding, 't ook daadwerkelijk geven als ze krap 4 maand zijn vind ik het andere uiterste!
Maarreh, het was dus niet als bash-het-cb-post bedoeld he!
maar het klinkt o zo aanlokkelijk somsquote:Op maandag 7 juni 2010 14:25 schreef WupWup het volgende:
[..]
Als je hetzelfde boekje hebt als ik dan zul je nog meer van die debiele dingen tegenkomen. Zo staat er bij 6 maanden dat je als broodbeleg kunt kiezen voor smeerkaas of smeerworst (daar zit hartstikke veel zout in!!!), dat je vitamine D moet geven als je nog borstvoeding geeft naast vast voedsel (nee, je geeft vast voedsel naast melkvoeding...), dat je je kind uit logeren moet doen als hij slecht slaapt, dat hij best een kwartier mag huilen en dan ben ik pas 4 pagina's verder...
Jemig, dat is wel een hele rare! Ik zit bij Alexander, jij denk in Nesselande?quote:Op maandag 7 juni 2010 13:40 schreef Keshet het volgende:
Welkom Baldria. Becky en 3MinuteHero!
Wat een prachtige kindjes hebben jullie!![]()
Becky, hoe is het nu met jou na die hectische start? Zijn jullie al gesetteld in jullie nieuwe huis ook?
Ymme, ik snap helemaal wat je bedoelt.![]()
Vlindur fijn dat het bij jullie ook lekker loopt weer! Drinkt meneertje zijn flesjes al weer een beetje leeg?
Ik heb hier een klein flesjesmonster!Waar ze een week geleden hooguit 2 flesjes per dag leegdronk en bij de andere flesjes aan de speen sabbelde om mama een plezier te doen, gaan nu alle flesjes tot op de laatste druppel leeg. Als ze het zou kunnen zou ze ze nog uitlikken ook!
De voeding is verhoogd naar 70cc per fles maar ze meldt zich na stipt 2,5 uur al weer voor een nieuwe. Dat melden gaat natuurlijk gepaard met een hoop gekrijs.
Ik bel zo maar even met het ziekenhuis of ze inmiddels niet nog meer mag want serieus, 't meiske heeft h-o-n-g-e-r.
(Marlinde, dit is geen steek onder water, maar volgens mij hebben wij dezelfde cb mevrouw!)
Hoe is het eigenlijk met jou en met Tessa?
Dankjewelquote:
Kan zomaar ineens omslaan hoorquote:Op maandag 7 juni 2010 14:53 schreef 3MinuteHero het volgende:
[..]
Dankjewel
Ik ben er nog steeds ondersteboven van. Mevrouw is een baby uit het boekje. Slaapt door sinds dag 1, eet goed, huilt zelden (alleen bij 'tijd voor melk').
We slepen haar overal mee naar toe en ze vindt het allemaal prima. Soms zou je vergeten dat ze mee is. Echt helemaal te gek.
En verder zijn werkelijk alle clichés over het ouderschap waarheid.
Dus zwitsal ruikt niet alleen lekker, maar smaakt dus ook lekkerquote:Op maandag 7 juni 2010 16:32 schreef Lijnloos het volgende:
Ymme, herkenbaar wat je zegt van het rollen... Minke probeerde zelfs in bad gisteren te draaien om haar eendje te pakken, tot ze er achter kwam dat je dan ook uit badje kan drinken... heb haar tot 5 keer toe met haar mond uit het water moeten halen... guppekop!
Hey, das geen meuk, das goddelijkquote:Op maandag 7 juni 2010 16:38 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, met chloorsmaak zelfs... ons badje zit niks in, ook geen zeep/olie/zwitsalmeuk... dus op zich drinkt ze dan gewoon warm water, maar toch lijkt het me geen goed idee.
Wordt ze lekker schoon van binnen.quote:Op maandag 7 juni 2010 16:35 schreef octopussy het volgende:
Lijnloos, dat willen drinken dat doet Hannah ook. Als ik haar in bad doe dan gooit ze ook altijd haar hoofd opzij en gaat het water proberen op te likkenZe doet het zelfs in het zwembad bij het babyzwemmen. Chloorsmaakje vindt ze blijkbaar niet erg
Nou ja, ik vind het ook wel lekker ruiken en zo hoor, maar mijn kinds buik bladerd er van af als we haar daarmee wassenquote:
Owh, das niet de bedoeling nee.quote:Op maandag 7 juni 2010 16:53 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind het ook wel lekker ruiken en zo hoor, maar mijn kinds buik bladerd er van af als we haar daarmee wassenGebruiken we dus niet meer.... (overigens met alles hoor, niet alleen zwitsal.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |