abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82430575
Vervolg van: Het kleine babietjes topic (0-6 maanden) deel 48

Kleine baby'tjes:

10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 decembe 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
1 februari 2010 : Ischa, zoon van Dumpiej
02 februari 2010: 'Teigetje', dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van mama_papa
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi & Kiro, zoons van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
10 april 2010: Lisa, dochter van _Nikki_
17 april 2010: Noortje, dochter van becky27
23 april 2010: Travis, zoon van harley
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Er is een apart topic voor Kiro: Het gaat niet goed met Kiro
pi_82430674
Leah heeft pas 2 juli haar 6 maanden afspraak op het CB. Ze is 22 juni 6 maanden.
Omdat ze met 4 maanden voor het laatst gewogen en gemeten is heb ik het gisteren thuis gedaan.

Ze woog 6800 gram en was 65 cm. Bij 4 maanden was ze 6400 en ook 65 cm. Hm..
pi_82430729
Hier moeten we morgen weer naar het CB. Inclusief de spuitjes...
Gelukkig gaat mijn man dit keer 'gezellig' mee.

Ben benieuwd hoe Mart gegroeid is. Zal wel flink, want vorige keer zat hij in maatje 62 en nu alweer in 68.
Ik gok rond de 7 kilo ofzo. Vorige keer was het namelijk 6 kilo.
  maandag 7 juni 2010 @ 09:51:16 #4
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82431002
quote:
Op maandag 7 juni 2010 09:39 schreef lily het volgende:
Leah heeft pas 2 juli haar 6 maanden afspraak op het CB. Ze is 22 juni 6 maanden.
Omdat ze met 4 maanden voor het laatst gewogen en gemeten is heb ik het gisteren thuis gedaan.

Ze woog 6800 gram en was 65 cm. Bij 4 maanden was ze 6400 en ook 65 cm. Hm..
Dat kan je eigenlijk niet echt vergelijken, met 2 weegschalen en alles.
Hebben ze geen inloopspreekuur daar?

Vandaag is Aviva alweer 5 mnd!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_82431647
Jeutje, Mart al richting de 7 kilo? Ben ook wel benieuwd hoe Minke er voor staat... Vorige keer 5190gram bij 61,5 cm... Maar 25 juni mogen wij voor de 6 maanden-beurt. Dan is ze ook 6 maanden (en 2 dagen).

Aviva 5 maanden! Laatste maand kleine baby!
pi_82431932
quote:
Op maandag 7 juni 2010 09:51 schreef DaviniaHR het volgende:
Dat kan je eigenlijk niet echt vergelijken, met 2 weegschalen en alles.
Nee, dat is wel zo.
Maar ik had zelf ook wel het idee dat ze niet veel zou zijn aangekomen. Ze is best dun vandaar dat ik haar zelf even op de weegschaal heb gezet.
Het gaat verder helemaal prima met haar hoor en ze drinkt goed en klaagt niet dus ik wacht wel tot 2 juli. Ze wil ook een week of drie geen nachtvoedingen meer.
pi_82432133
Goeiemorgen.
M'n eerste echte post in dit topic

Jasmijn en ik hebben de kraamweek goed doorstaan. Afgelopen donderdag was de kraamhulp ervoor het laatst en daar was ik echt aan toe zeg! Het is best wel prettig dat je huishouden wordt gedaan enzo, maar de laatste twee dagen kwam alles een beetje betuttelend over.

Vandaag voor het eerst de hele dag alleen met Jasmijn en ze houdt me lekker bezig. Gelukkig heeft ze vannacht wél lekker geslapen.

En ze begint steeds meer op mijn man te lijken en dat is zo leuk om te zien
Want ze lacht alleen nog naar mij!
pi_82434401
Echt welkom dan Baldira!

Fijn dat het bij iedereen zo lekker loopt
Hier ook!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_82434520
Baldria, ook wel weer fijn dat zo'n kraamhulp dan weer gaat he? Lekker helemaal zelf voor je kleine meisje zorgen en aantutten is ook wel fijn. Je klinkt als een verliefde mama

Hier de 6 maanden afspraak mooi op tijd, 14 juni, hij is dan 6 maanden+4 dagen
vorige maand dus niet geweest, de keren daarvoor zat ik juist heel laat in de maand.
Vind het altijd erg leuk om te vergelijken met jullie hier.
Wolf was bij de laatste meting 4,5 maand oud 6970 gram en 63,5 cm dus ik gok dat hij de 14e een kilo of 7,5 weegt? Ben erg benieuwd
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 7 juni 2010 @ 11:44:27 #10
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_82435099
Oh gossie, mijn meisje staat er ook tussen, dat vraagt eigenlijk om actief meeschrijven. We hebben het erg druk gehad de laatste tijd ivm koemelkallergie van Noortje en het feit dat ze het liefst geen baby wil zijn maar een dreumes. Dwz, ze wil heel veel wat ze nog niet kan en dat lukt natuurlijk niet dus zet madam het op een gillen. Van de 7 weken die ze nu oud is heeft ze zeker bijna vier weken aan 1 stuk gehuild.
Nu gaat het heel goed dmv inbakeren en mama die een koemelkvrij dieet heeft.
Dit is ons meisje, een halve dag oud

pi_82435887
Och kijk nou wat een heerlijk prupke Noortje, wat ben je mooi!
Fijn dat jullie de oorzaak hebben gevonden Becky, wat zal die eerste tijd slopend zijn geweest!
pi_82436103
Mooie meid hoor
En fijn dat je het onder de knie hebt dan met de allergie. En idd, nu ben je verplicht om actief mee te posten en in het foto topic natuurlijk vele foto's te plaatsen
  maandag 7 juni 2010 @ 12:41:38 #13
38703 3MinuteHero
Big brain ...
pi_82437262
Omdat ik regelmatig in OUD lurk, maar zelden iets post, nu toch maar even een plaatje van papa's trots.

Onze dochter Jiřina. Vandaag exact 8 weken oud .

.
... fart.
pi_82437878
Mensen ik ben even helemaal van de 'kaart'.
Wat mogen wij toch allemaal van geluk spreken zeg. Gezonde, lieve schattige kids.
Oh wat is dat een wereld wonder!

Iets anders dat wat ik nu allemaal heb, kan ik mij gewoon niet meer wensen. En ik gun dit iedereen die dit ook wilt of heeft!

En dit allemaal naar aanleiding van het slechte nieuws van Kiro....
pi_82439318
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:41 schreef 3MinuteHero het volgende:
Omdat ik regelmatig in OUD lurk, maar zelden iets post, nu toch maar even een plaatje van papa's trots.

Onze dochter Jiřina. Vandaag exact 8 weken oud .

[ afbeelding ]
.
Wat een schatje ook zeg
pi_82439442
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:44 schreef becky27 het volgende:
Oh gossie, mijn meisje staat er ook tussen, dat vraagt eigenlijk om actief meeschrijven. We hebben het erg druk gehad de laatste tijd ivm koemelkallergie van Noortje en het feit dat ze het liefst geen baby wil zijn maar een dreumes. Dwz, ze wil heel veel wat ze nog niet kan en dat lukt natuurlijk niet dus zet madam het op een gillen. Van de 7 weken die ze nu oud is heeft ze zeker bijna vier weken aan 1 stuk gehuild.
Nu gaat het heel goed dmv inbakeren en mama die een koemelkvrij dieet heeft.
Dit is ons meisje, een halve dag oud

[ afbeelding ]
welkom terug dan maar
  maandag 7 juni 2010 @ 13:40:22 #17
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_82439639
Welkom Baldria. Becky en 3MinuteHero!
Wat een prachtige kindjes hebben jullie!

Becky, hoe is het nu met jou na die hectische start? Zijn jullie al gesetteld in jullie nieuwe huis ook?

Ymme, ik snap helemaal wat je bedoelt.

Vlindur fijn dat het bij jullie ook lekker loopt weer! Drinkt meneertje zijn flesjes al weer een beetje leeg?

Ik heb hier een klein flesjesmonster! Waar ze een week geleden hooguit 2 flesjes per dag leegdronk en bij de andere flesjes aan de speen sabbelde om mama een plezier te doen, gaan nu alle flesjes tot op de laatste druppel leeg. Als ze het zou kunnen zou ze ze nog uitlikken ook!
De voeding is verhoogd naar 70cc per fles maar ze meldt zich na stipt 2,5 uur al weer voor een nieuwe. Dat melden gaat natuurlijk gepaard met een hoop gekrijs.
Ik bel zo maar even met het ziekenhuis of ze inmiddels niet nog meer mag want serieus, 't meiske heeft h-o-n-g-e-r.

De mevrouw van het cb vond dat ik al wel met fruithapjes kon beginnen. Ze is namelijk al 4 maanden oud en smakt als wij zitten te eten.
(Marline, dit is geen steek onder water, maar volgens mij hebben wij dezelfde cb mevrouw!)

Hoe is het eigenlijk met jou en met Tessa?
A grand adventure has begun.
pi_82440046
quote:
Op maandag 7 juni 2010 13:40 schreef Keshet het volgende:

De mevrouw van het cb vond dat ik al wel met fruithapjes kon beginnen. Ze is namelijk al 4 maanden oud en smakt als wij zitten te eten.

Niet! Wat heb je geantwoord?
pi_82440054
quote:

(Marline, dit is geen steek onder water, maar volgens mij hebben wij dezelfde cb mevrouw!)

Meen je dat serieus? Zei ze dat toen ze bij jullie op bezoek kwam terwijl ze op de hoogte was van jullie verhaal? Ik kan het haast niet geloven! En ik zou overwegen om een klacht in te dienen. Niet omdat het mens niet deugt, maar dit soort adviezen slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Fijn dat het goed gaat thuis en dat ze zo lekker drinkt!
pi_82440311
Ik denk dat ik ook maar ga solliciteren bij het CB. Wat een domme actie zeg. Tja ze is 4 maanden op papier, dus begin maar met fruithapje. Is het niet verstandig eerst in te lezen over het kind/baby Achtergrond gegevens enzo... Tjee wat een muts zeg.
pi_82440359
dat cb ! Echt idioot!

Hier morgen maar weer met hummel naar de HA voor zijn eczeem... en voor het rare fenomeen dat zijn voeten soms ineens paars/blauwig worden met felrode vlekken er op

Ik dacht eerst dat de doek misshcien te strak zat, maar hij heeft het ook buiten de doek. Voeten voelen verder normaal aan....
pi_82440422
Keshet, die dame weet toch wel dat jullie meisje een prematuurtje was en dus eigenlijk net een paar weken na de uitgerekende datum oud is? Sommige mensen snappen volgens mij echt niks van het werk dat ze behoren te doen. wat er hiervoor al is gezegd, misschien een klacht indienen. Maar wel super dat ze al zo goed haar flesjes leeg drinkt en standaard twee en half uur later zich weer meld.
reminds me, ik moet gaan kolven
  maandag 7 juni 2010 @ 14:02:01 #23
265732 Keshet
pi_82440477
Ja, dat meen ik serieus!

Ja, ze was op de hoogte van ons verhaal maar dat van de hapjes vertelde ze toen ze haar 'standaard riedeltje' aan het afdraaien was. Mijn reactie was dat ik netjes wacht tot ongeveer 6 maanden na de uitgerekende datum en dat we in november dus wel eens een keer gaan beginnen en sowieso pas na een ok van de kinderarts.
Toen zei ze ook meteen dat dat inderdaad het verstandigst was en dat ze er even niet meer aan gedacht had dat Emma eigenlijk pas een maand was.

Even ter verdediging van de mevrouw: Ik heb oprecht het idee dat ze een vergissing maakte. Verder ben ik best fan van d'r; ze leek me erg praktisch ingesteld en niet zo rigide als haar collega's van andere CB's als ik de verhalen hier soms zo lees.
Een klacht indienen gaat me veel te ver, zeker omdat ze haar fout zelf ook inzag!

Wat ik nog het vreemdst vind is dat er daadwerkelijk in het cb boekje staat dat sommige kindjes al met 4 of 5 maanden een hapje willen en dat er dan uitgelegd wordt hoe je dat aan dient te pakken.
Dat ze 't willen is 1 ding, 't ook daadwerkelijk geven als ze krap 4 maand zijn vind ik het andere uiterste!

Maarreh, het was dus niet als bash-het-cb-post bedoeld he!
pi_82440749
Tja ieder kind is anders natuurlijk hè

En het bijvoeden vanaf wanneer, is hier al heel vaak langs gekomen. Ik zal blij zijn als we Mart bijvoeding 'mogen' gaan geven. Meneer heeft overdag nog steeds best veel honger tussen de flessen door.
Nu rek ik het steeds met allerlei manieren. Maar zal blij zijn als het krijsen om eten voorbij is en hij gewoon voldaan is. Wat dus denk ik niet eerder zal zijn, als dat hij fruithapje gaat krijgen.
  maandag 7 juni 2010 @ 14:08:25 #25
265732 Keshet
pi_82440803
Even een aanvulling op mezelf:

Tegen dit soort dingen zullen we de komende jaren heel vaak aanlopen.
Bij alles moeten we van de gecorrigeerde datum uitgaan maar dat is niet altijd voor iedereen even goed te begrijpen.

Neem iets simpels als dit topic. Over minder dan twee maanden verhuis ik naar het grote baby'tjes topic. Emma is dan natuurlijk 6 maanden oud, maar eigenlijk nog maar drie maanden. De dingen die baby'tjes kunnen als ze 5/6 maanden zijn zal zij dan nog niet gedaan hebben maar pas gaan doen als we al een eindje op weg zijn in het grote baby'tjes topic, etc. etc.

Ik denk dat ik maar gewoon 3 maanden extra hier ga posten.

Luchtalarm gaat nu weer af!
pi_82440933
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:02 schreef Keshet het volgende:

Even ter verdediging van de mevrouw: Ik heb oprecht het idee dat ze een vergissing maakte. Verder ben ik best fan van d'r; ze leek me erg praktisch ingesteld en niet zo rigide als haar collega's van andere CB's als ik de verhalen hier soms zo lees.
Een klacht indienen gaat me veel te ver, zeker omdat ze haar fout zelf ook inzag!

Dat maakt het verhaal al helemaal anders natuurlijk. Gelukkig ook maar! En een klacht indienen is dan inderdaad overdreven
pi_82441104
Keshet, lijkt me heel raar als je zo steeds effe terug moet rekenen... maar het lijkt me ook dat jij hier nog wel even thuis bent in dit topic, ipv al te verhuizen naar de grootjes..
pi_82441513
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:10 schreef Jore het volgende:

[..]

Dat maakt het verhaal al helemaal anders natuurlijk. Gelukkig ook maar! En een klacht indienen is dan inderdaad overdreven
eensch

En Keshet, blijf nog lekker 3 maanden hier joh, we ruimen wel een speciaal plaatsje voor je in in de OP
pi_82441670
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:02 schreef Keshet het volgende:

Wat ik nog het vreemdst vind is dat er daadwerkelijk in het cb boekje staat dat sommige kindjes al met 4 of 5 maanden een hapje willen en dat er dan uitgelegd wordt hoe je dat aan dient te pakken.
Dat ze 't willen is 1 ding, 't ook daadwerkelijk geven als ze krap 4 maand zijn vind ik het andere uiterste!

Maarreh, het was dus niet als bash-het-cb-post bedoeld he!
Als je hetzelfde boekje hebt als ik dan zul je nog meer van die debiele dingen tegenkomen. Zo staat er bij 6 maanden dat je als broodbeleg kunt kiezen voor smeerkaas of smeerworst (daar zit hartstikke veel zout in!!!), dat je vitamine D moet geven als je nog borstvoeding geeft naast vast voedsel (nee, je geeft vast voedsel naast melkvoeding...), dat je je kind uit logeren moet doen als hij slecht slaapt, dat hij best een kwartier mag huilen en dan ben ik pas 4 pagina's verder...
pi_82441800
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:25 schreef WupWup het volgende:

[..]

Als je hetzelfde boekje hebt als ik dan zul je nog meer van die debiele dingen tegenkomen. Zo staat er bij 6 maanden dat je als broodbeleg kunt kiezen voor smeerkaas of smeerworst (daar zit hartstikke veel zout in!!!), dat je vitamine D moet geven als je nog borstvoeding geeft naast vast voedsel (nee, je geeft vast voedsel naast melkvoeding...), dat je je kind uit logeren moet doen als hij slecht slaapt, dat hij best een kwartier mag huilen en dan ben ik pas 4 pagina's verder...
maar het klinkt o zo aanlokkelijk soms
pi_82442145
Ik snap ook wel dat sommige ouders het doen om tot rust te komen. Ik bedoel, het slaapgen heeft Emma ook niet bepaald geërfd en dat is zacht uitgedrukt. Maar het is allemaal zo kort door de bocht in dat boekje en zo ongenuanceerd. Wat Keshet ook al zei: dan staat er dat je baby tot 6 maanden alleen maar melkvoeding nodig heeft en in diezelfde alinea staat vervolgens dat je met 4 maanden al aan fruithap kunt beginnen.
pi_82442221
Keshet, blijf gewoon gezellig hier

Wat goed trouwens dat ze zo lekker drinkt! Ze heeft ook wat in te halen natuurlijk.
pi_82442356
Vind ik ook Keshet, gewoon drie maanden hier blijven nog.
  maandag 7 juni 2010 @ 14:50:47 #34
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_82443074
quote:
Welkom Baldria. Becky en 3MinuteHero!
Wat een prachtige kindjes hebben jullie!

Becky, hoe is het nu met jou na die hectische start? Zijn jullie al gesetteld in jullie nieuwe huis ook?

Ymme, ik snap helemaal wat je bedoelt.

Vlindur fijn dat het bij jullie ook lekker loopt weer! Drinkt meneertje zijn flesjes al weer een beetje leeg?

Ik heb hier een klein flesjesmonster! Waar ze een week geleden hooguit 2 flesjes per dag leegdronk en bij de andere flesjes aan de speen sabbelde om mama een plezier te doen, gaan nu alle flesjes tot op de laatste druppel leeg. Als ze het zou kunnen zou ze ze nog uitlikken ook!
De voeding is verhoogd naar 70cc per fles maar ze meldt zich na stipt 2,5 uur al weer voor een nieuwe. Dat melden gaat natuurlijk gepaard met een hoop gekrijs.
Ik bel zo maar even met het ziekenhuis of ze inmiddels niet nog meer mag want serieus, 't meiske heeft h-o-n-g-e-r.

(Marlinde, dit is geen steek onder water, maar volgens mij hebben wij dezelfde cb mevrouw!)

Jemig, dat is wel een hele rare! Ik zit bij Alexander, jij denk in Nesselande?
Is het dus ook echt zo dat ze dus met álles achter loopt zeg maar? Je moet dus echt uitgaan van de uitgerekende datum?

Met Tessa gaat het heel goed, ze is nu al lekker aan het spelen op het speelkleed, pakt, grijpt en is zo'n heerlijk moppie
We zijn nog steeds bezig met Fysio en de Manueel Therapeut en haar hoofdje is maximaal verbeterd! We moeten nu wel flink oefenen met buiklig, ze zou dat nu al 3 keer een half uur per keer moeten volhouden, maar meer dan 10 minuten wilt ze niet Ook is haar nekje nog slapjes, maar dat komt denk door papa en mama Zijn een beetje overbezorgd dat ze het nog niet kan ofzo Nu elke keer dwingen om haar nekje niet te ondersteunen en ik moet zeggen, ik vind dat heel moeilijk
Verder doet ze het super en ik ben zo ontzettend verliefd op mn mini meisje

Ik ben ziek aan het worden denk ik, flinke hoofdpijn en keelpijn
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  maandag 7 juni 2010 @ 14:53:56 #35
38703 3MinuteHero
Big brain ...
pi_82443274
quote:
Op maandag 7 juni 2010 13:32 schreef ymme het volgende:

Wat een schatje ook zeg
Dankjewel
Ik ben er nog steeds ondersteboven van. Mevrouw is een baby uit het boekje. Slaapt door sinds dag 1, eet goed, huilt zelden (alleen bij 'tijd voor melk').
We slepen haar overal mee naar toe en ze vindt het allemaal prima. Soms zou je vergeten dat ze mee is. Echt helemaal te gek.

En verder zijn werkelijk alle clichés over het ouderschap waarheid .
... fart.
pi_82448177
Mart is echt elke keer flink aan het oefenen met omrollen. Hij ligt dan op z'n buik en gooit z'n benen in de lucht, kijkt de kant op waarheen hij wilt draaien. En dan een beetje een 'banaan' houding. Maar het wilt nog steeds niet lukken, met als gevolg een gekrijs af en toe vanuit de box. Maar ik laat hem maar, ik kan hem er toch niet bij helpen. Hij probeert nu zelfs te draaien in de kinderwagenbak. Heb hem zojuist tijdens het honden uitlaten, maar in de maxi-cosi autostoel gedaan! Kan hij ook veel meer alles overzien en dat vind meneer natuurlijk harstikke leuk
pi_82448296
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:53 schreef 3MinuteHero het volgende:

[..]

Dankjewel
Ik ben er nog steeds ondersteboven van. Mevrouw is een baby uit het boekje. Slaapt door sinds dag 1, eet goed, huilt zelden (alleen bij 'tijd voor melk').
We slepen haar overal mee naar toe en ze vindt het allemaal prima. Soms zou je vergeten dat ze mee is. Echt helemaal te gek.

En verder zijn werkelijk alle clichés over het ouderschap waarheid .
Kan zomaar ineens omslaan hoor

Fijn dat het zo goed gaat! Zo te lezen genieten jullie enorm en dat is mooi!
pi_82448704
Ymme, herkenbaar wat je zegt van het rollen... Minke probeerde zelfs in bad gisteren te draaien om haar eendje te pakken, tot ze er achter kwam dat je dan ook uit badje kan drinken... heb haar tot 5 keer toe met haar mond uit het water moeten halen... guppekop!
pi_82448894
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:32 schreef Lijnloos het volgende:
Ymme, herkenbaar wat je zegt van het rollen... Minke probeerde zelfs in bad gisteren te draaien om haar eendje te pakken, tot ze er achter kwam dat je dan ook uit badje kan drinken... heb haar tot 5 keer toe met haar mond uit het water moeten halen... guppekop!
Dus zwitsal ruikt niet alleen lekker, maar smaakt dus ook lekker
Vanavond eens proeven dan

Wel schattig overigens. Vind het knap gevonden van d'r
pi_82448917
Lijnloos, dat willen drinken dat doet Hannah ook. Als ik haar in bad doe dan gooit ze ook altijd haar hoofd opzij en gaat het water proberen op te likken Ze doet het zelfs in het zwembad bij het babyzwemmen. Chloorsmaakje vindt ze blijkbaar niet erg
pi_82449098
Hmm, met chloorsmaak zelfs... ons badje zit niks in, ook geen zeep/olie/zwitsalmeuk... dus op zich drinkt ze dan gewoon warm water, maar toch lijkt het me geen goed idee.
pi_82449384
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:38 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, met chloorsmaak zelfs... ons badje zit niks in, ook geen zeep/olie/zwitsalmeuk... dus op zich drinkt ze dan gewoon warm water, maar toch lijkt het me geen goed idee.
Hey, das geen meuk, das goddelijk
pi_82449432
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:35 schreef octopussy het volgende:
Lijnloos, dat willen drinken dat doet Hannah ook. Als ik haar in bad doe dan gooit ze ook altijd haar hoofd opzij en gaat het water proberen op te likken Ze doet het zelfs in het zwembad bij het babyzwemmen. Chloorsmaakje vindt ze blijkbaar niet erg
Wordt ze lekker schoon van binnen.

Ok, flauwe modus gaat nu weer uit. Het is maandag en ik ben moe
pi_82449864
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:44 schreef ymme het volgende:

[..]

Hey, das geen meuk, das goddelijk
Nou ja, ik vind het ook wel lekker ruiken en zo hoor, maar mijn kinds buik bladerd er van af als we haar daarmee wassen Gebruiken we dus niet meer.... (overigens met alles hoor, niet alleen zwitsal.)
pi_82450766
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:53 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Nou ja, ik vind het ook wel lekker ruiken en zo hoor, maar mijn kinds buik bladerd er van af als we haar daarmee wassen Gebruiken we dus niet meer.... (overigens met alles hoor, niet alleen zwitsal.)
Owh, das niet de bedoeling nee.
Allergie? Of niet bekend?
pi_82452610
tvp
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_82452697
quote:
Op maandag 7 juni 2010 17:47 schreef Kimbell het volgende:
tvp
En dat mag niet meer

maandag 7 juni 2010 @ 18:07:46 #48
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_82453460
Keshet, hmmm, je zou het advies van het cb maar altijd opvolgen! Jeetje, niet goed wijs dus (maar ook niet goed ingelezen blijkbaar). Wel fijn dat Teigetje het zo goed doet!!

Met mij gaat het goed hoor, er zijn momenten geweest dat ik er doorheen zat, wij hebben ook regelmatig het cb gebeld en zijn zelfs een keer bij de huisartsenpost geweest op vrijdagavond omdat ze het echt uitgilde van de pijn en we niet wisten wat het was. Ik heb zelfs op het punt gestaan om te stoppen met de borstvoeding. Uiteindelijk kwam de kinderarts van de huilpoli (jaja die bestaat hier) evenals de verpleegkundige van het cb met het lumineuze idee dat het eventueel koemelkallergie kon zijn (weg lekkere ijsjes en smakelijke toetjes voor mama). Sinds we dat weglaten en infacol geven is er al een wereld van verschil.

Daarnaast bakeren we haar in, want het is een kleine druktemaker, en dat scheelt ook enorm veel, ons meisje slaapt 's nachts met gemak 7 a 8 uur achter elkaar (alleen dan van 21.00 uur tot een uur of 06.00 ipv 23.00 tot 08.00 ). Van de huilbaby die het was is ze nu een echt vrolijke baby die nog steeds te veel wil, bijvoorbeeld omrollen, en 'te wijs' is voor haar leeftijd. Maar daar leren we wel mee leven. Kinderarts van de huilpoli wil ons eventueel daarvoor naar een kinderpsycholoog doorverwijzen maar dat zie ik niet zitten.

Lijnloos, dat is wel jammer dat Minke niet tegen badspul kan. Ik gebruik nu badolie van etos, dat ruikt bijna niet dus was ik haar haartjes met zwitsalshampoo, vind vriend zo lekker ruiken.
pi_82481200
Becky, fijn dat het zoveel beter gaat nu... Gelukkig hebben jullie het probleem en de oplossing gevonden voor het vele huilen en heb je nu een lief, leuk, lachend meiske...

Minke krijgt enorme uitslag van allerlei olie en zeepspul. Dus op advies van de ha mag ze nu nog maar eens per week in bad en in dat badje mag ook geen spul (behalve zemelenbadje-spul). En we hebben ook lenette-creme voor haar droge huidje en dat gaat nu super goed. Maar ik ga toch nog even een afspraak maken met de ha, we zijn nu 2 maanden of zo verder en ze heeft nog steeds een grote plek op haar buikje waarbij het af en toe lijkt of er helemaal geen vel meer zit en ze heeft er echt kriebel van, dus dat mag wel wat anders. Kan ik ook meteen voor mezelf langs (andere anticonceptie).

Ik heb toch een knoop in mijn maag vanochtend... toen ik een flesje stond te maken las ik het bericht over Kiro en ik heb met de tranen in mijn ogen, vol van liefde en ongeloof Minke haar flesje gegeven... wat is het een geluk als je kindje gezond is en gewoon bij je kan zijn, dat je haar kan knuffelen... maar dat moet je niet voor lief nemen, het is niet altijd zo. Er komt ook maar weinig uit mijn handen op werk tot nu toe, maar gelukkig heb ik voorlopig nog niks te doen, dus kan relaxt een beetje leren.
pi_82481320
Eensch met Lijnloos. Ik heb zelf ook een gozertje van die leeftijd en dan hakt het er wel in...
En ik mar piepen dat hij geen blije baby is... dát gaat over een paar maanden wel over...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')